ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik een weekend in een huisje van Staatsbosbeheer op een locatie naar keuze heb gewonnen! Leuk nieuws op een regenachtige dag! Clown smiley

Leuk zeg!!
Gefeliciteerd en geniet ervan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:29
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Life is more about relationships than rules. It is about the most important relationship of all: your relationship with the God who made you.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 22:11
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
MANNA420 schreef:
Het antwoord is: Zoals jezelf ook benaderd zou willen worden.

das een hele goeie


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 21:41
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
VISSER278 schreef:
't was koud in de kerk. Ze hadden best de verwarming aan mogen zetten . Boze smiley

bij jullie ook al?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 20:43
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
SHANITA130 schreef:
Ja, en dan? toen ik werkte, ik héb jarenlang gewerkt, alle baantjes bij mekaar opgeteld, gebeurde dat ook, en al was dat niet zo, dat ik had gewerkt? Moet ik me nu ook nog schuldig gaan voelen? Echt niet.

Of een buiging maken voor iedereen die werkt, en langskomt?

Echt niet
Knipoog smiley Lachende smiley

Waarom zou jij je schuldig moeten voelen? Ik zou niet weten waarom. Als je en uitkering krijgt heb je daar gewoon recht op daar ga ik altijd maar van uit.
Iemand is niet beter of slechter door het werk wat hij/zij al of niet doet.
Ik heb zelf ook in de bijstand gezeten (met 5 kids)dus weet hoe het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 20:37
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
HERMAN388 schreef:
PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.

Is God niet vergevend God?
Wie is Jezus voor jou?
Kijk naar Johannes 4 vers

15 De vrouw zeide tot Hem: Heere, geef mij dat water, opdat mij niet dorste, en ik hier niet moet komen, om te putten.

16 Jezus zeide tot haar: Ga heen, roep uw man, en kom hier.

17 De vrouw antwoordde en zeide: Ik heb geen man. Jezus zeide tot haar: Gij hebt wel gezegd: Ik heb geen man.

18 Want gij hebt vijf mannen gehad, en dien gij nu hebt, is uw man niet; dat hebt gij met waarheid gezegd.

19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

Jezus houdt van mensen, omdat Hij zaligmaker is.
Jezus stuurt de hoer niet weg, maar uit liefde spaarde Jezus voor haar.

Ook bij Oude Testament zegt dat weer bij andere vrouw
Zie bij Jozua 2 vers 1

Jozua nu, de zoon van Nun, had twee mannen, die heimelijk verspieden zouden, gezonden van Sittim, zeggende: Gaat heen, bezichtigt het land en Jericho. Zij dan gingen, en kwamen ten huize van een vrouw, een hoer, wier naam was Rachab, en zij sliepen daar.

Later werd deze stad verwoest maar Rachab gespaard door God.

Is God dan niet te wonderlijk?

Ja Herman dat is Hij zeker. Hij is een geweldige God. Rechtvaardig maar ook liefdevol en groot van goedertierenheid om dat ouderwetse woord maar eens te gebruiken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
SHANITA130 schreef:
Ik weet waar ik het over heb, heb er gewerkt, meerdere malen, meerdere bedrijven, jij niet.

Er staan geen mannen achter de lopende band, wel heftruck, en leidinggevende functies, enz.

Ik kom nu juist voor die mensen op, want ik ken niemand die ooit zei dit prima werk te vinden, tegendeel.
En ga maar op 'geestdodend' googelen, dan zie je wat ik bedoel.

En huishoudelijk werk kan wel aan de zware kant zijn, maar is afwisselend, kan zelfs leuk zijn en is zeker niet geestdodend.
Dit werk heb ik namelijk ook gedaan.

Dit in tegenstelling tot elke uur, elke dag, weken, maanden, pakjes tandpasta in dozen doen, 8 uur lang dezelfde handelingen.
O, ja, voor de verandering, mag je ook regelmatig een halve dag, shampoo in dozen doen, aan een stuk door, uren lang, op een bepaald hoog tempo, met fabriekslawaai, zonder daglicht.

Deze zaken heb ik uit ervaring.

Ik heb juist respect voor die mensen want ik wéét uit ervaring.....

Niemand werkt voor mijn uitkering, daar ben ik voor verzekerd, premie voor afgestaan, nu nog trouwens Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En nog ff iets: hoe komt men aan die onzin als zouden werkende Nederlanders voor uitkeringen werken?
Die worden door de regering betaald, dametje.

Dat gehuil op verjaardagen enzo van 'wij werken voor degenen met een uitkering', echt niet normaal hoor....

He Shanita, Ik kan me best voorstellen dat geestdodend werk niet makkelijk is om te doen. Heb het zelf vroeger ook wel eens als vakantiewerk gedaan, maar ja dan met een paar vriendinnen met wie je lekker kon kletsen. Dus petje af voor de mensen die dat dag in dag uit moeten doen.
Maar jij schrijft ; uitkeringen worden door de regering betaald, das waar.
Maar de regering haalt dat geld ook ergens vandaan. Dat wordt betaald door de belasting die o.a.van het loon van de mensen ingehouden wordt.
En de premie die jij afgestaan hebt is bij lange na niet genoeg voor en uitkering


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 3 juni 2012, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:44
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
HERMAN968 schreef:
Het Woord is scherper dan enig tweesnijdig zwaard. Het snijdt niet alleen jezelf maar ook anderen. Niet zo vrijblijvend dus. Engeltje smiley

leg eens uit wat je precies bedoelt Herman Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
Het is zelf zo erg dat ik niet eens met jouw mag omgaan roelande 345. staat in 1kor 5:11. Sinds sex buiten het huwelijk toegeven aan begeerte is dus toegeven aan het pleasen van het vlees en dat als een levenstijl op na houdt dan kom je op:

mm sinds wanneer ben ik een ontuchtpleger of een afgodendienaar, een lasteraar of een dronkaard of een rover.
ff denken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 13:29
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn zieke nicht.
 
HERMAN968 schreef:
HERE dat Ella genezing mag ontvangen, dat haar fomilie kracht en sterkt mag ervaren van U. HERE Uw wil geschiedde, en hiervoor zijn wij niet bij machte om U te verstaan. Maar wetende -in Uw afhankelijk- dat U niet steeds ingaat op hetgeen we verlangen, geeft het mij/ons kracht om te weten dat U een trouw God bent en steeds opnieuw Uw beloften uitvoert. Draag Ella en familie nabij Uw vaderhart. Dank Here voor wie U bent. De Almachtige, we kijken uit naar wat U ook hier weer zult doen ! Amen.

Amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 13:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
Flowerful:

Sex voor het huwelijk is toegeven aan de begeerte en daaraan toe te geven verspeel je je eeuwigheid in het hiernamaals. De bijbel is heel duidelijk daarover:


Thomas, gaat naar de hel volgens Flowerful.

Gelukkig is God wat groter dan jij bent. Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld zult worden. Dat geldt ook als je oordeelt met Gods Woord in je hand.

Wow let ik even niet op in het forum en schijn ik opeens naar de hel te gaan Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Maar onze God is oneindig veel groter dan wij mensen.
En gelukkig hebben we Romeinen 8 vers 38 en 39 ook nog
38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst,
39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
I
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 19:06
BerichtOnderwerp: Thuiszorg
 
ZEELAND736 schreef:
Vanmorgen op de braderie.....(Roelande!!!!!!!!!!!!!!!!)

Een kraampje van....BUURTZORG!!!

Ze starten hier 18 juni...en wat zoeken ze...huishoudelijke hulpen!!!

De persoon die ik moest hebben had net de kraam verlaten maar ik kreeg al direct papieren in mijn handen gedrukt en er werd gezegd..dat wanneer ik tijd had maar gelijk contact moest opnemen...

Zojuist is er een mail weggegaan en heb ik ook al een positief gesprek gehad met de desbetreffende persoon...Wat fijn he???
En mijn clienten kunnen mee als ze dat willen...(uhmmmm...steel ik nu niet klanten van mijn huidige thuiszorg??)


(Dank U...dit was een lichtstraaltje van U van Boven!!!)

oh o wat goed!!
Tuurlijk neem je je cliënten mee wat is er nu belangrijker je cliënten of de huidige werkgever.
Voor je cliënten is het toch veel fijner om jou te houden.
Dat gaat helemaal goed komen Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 22:18
BerichtOnderwerp: PV gesprek online beëindigen en toch online blijven
 
ja geen smoesjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:45
BerichtOnderwerp: Christelijke films
 
PAULUS636 schreef:
Kennen jullie deze film:

The Courageous Heart of Irena Sendler.

Ik heb deze zonet gezien. Ik heb de gehele film gehuild van verdriet.

Deze film is te bestellen bij:

http://geloofshop.gospel7.com/index.php?id=230&tx_ttproductsv2_pi1[224][product]=70446&tx_ttproductsv2_pi1[224][showFrom]=107&cHash=8a2f1527fb

Sociaal werker Irena Sendler werkt tijdens de Duitse bezetting in de getto's van de Poolse stad Warschau, waar de Joodse bevolking onder zware omstandigheden moet zien te overleven. Wanneer ze de dochter van een Joodse vriend weet te redden en onder te brengen bij een katholiek gezin, komt ze erachter dat nog duizenden andere kinderen groot gevaar lopen. Met de hulp van vrienden en collega's begint ze kinderen uit de getto naar een veilig onderkomen te smokkelen.Terwijl Irena's leven steeds meer gevaar loopt, bedenkt ze steeds inventievere manieren om de kinderen langs de Nazi's te smokkelen.

Irena Sendler, die vaak de "vrouwelijke Schindler" werd genoemd, wist maar liefst 2500 Joodse kinderen te redden uit de handen van de nazi's, en werd daarmee een van de meest opmerkelijke helden van de Tweede Wereldoorlog.

In deze onvergetelijke verflming van het waargebeurde verhaal van Irena Sendler schitteren Oscar winnaars Anna Paquin (The Piano, Amistad) en Marcia Gay Harden (Mystic River, Into The Wild) met Goran Visnjic (ER).Uitvoering Limited edition, Dvd, 1 disk, speelduur 92:00 minuten


Taal orig. Versie Engels
Overige talen Engels

Audio Dolby Digital 5.1
Ondertiteling Nederlands


Prijs: € 8,99


Ik hoor graag of er zijn die deze film al eens hebben gezien en wat ze er van vinden.

Groeten van Paulus

niet gezien maar ik ga hem wel even zoeken lijkt me mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:21
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
MANNA420 schreef:
De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.

Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.

Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken?

He Manna,
Ik vind het zeer in je te prijzen dat je als jonge man wilt leven naar Gods Woord. En natuurlijk doe je dat dan naar het inzicht dat je nu hebt. dat doet trouwens iedereen. Ik denk dat je als je dit verlangen bij God bekend maakt Hij je wel helpt en wijsheid geeft als je ooit in zo'n moeilijke situatie komt.
En ik kan je gedachten gang ook best wel volgen Bijbels gezien en ik vind het ook logisch dat jij op jouw leeftijd nog niet zo genuanceerd denkt
Dit bedoel ik niet neerbuigend hoor het is gewoon een feit dat je meer zwart wit denkt als je jong bent
Maar ja roepen dat je niet met een gescheiden vrouw mag trouwen op het CM forum met al die gescheiden mensen is net zoiets als roepen dat roken ongezond is te midden van een groep verstokte rokers; die zijn het allemaal helemaal niet met je eens.
Een scheiding is niet goed dat weten we allemaal en de gescheiden mensen onder ons hebben dat zelf onder vonden. Ik ben zelf gescheiden en kan heel goed begrijpen dat God zegt 'Ik haat de echtscheiding"
Maar soms is het het beste van 2 kwaden.
En als iemand zich dan herstelt en God geeft een nieuw begin tussen 2 mensen dan kan ik me alleen maar verheugen. en ik denk Hij met ons.
God is veel groter in Zijn denken dan wij en in de bijbel vinden we ook voorbeelden dat Hij van Zijn eigen wetten afwijkt.
He ik hoop dat je nog vaak van je laat horen


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 1 juni 2012, 17:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:05
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat is toch wel echt uit de oude doos Pieter......
Knipoog smiley

Ja inderdaad leuk!
Dit zong ik voeger in het meisjeskamp bij het kampvuur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 13:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
de discussie ging vooral tussen YES en DAAF, roelande........
YES gaf aan dat hij geen aanleiding ziet in de bijbel, om zelfbevrediging af te keuren, waarop DAAV aan YES vroeg; als je de vraag eens omdraait; waar zie je dan in de bijbel dat het toegestaan is; ook dat ziet hij nergens staan.

in bovenstaande stukje uit kollossensen 2 probeer ik aan te geven, dat daar ten diepste staat, dat wat God niet duidelijk verbied DUS "toegestaan" is.
(ik weet even geen betere woorden te vinden, en hoop dat je de strekking van mijn woorden begrijpt)

in de hannah's-hollands-vertaling staat er;
als je nu bij de Heere Jezus hoort, waarom laat je je dan nog door mensen van die (onzin-)wetjes opleggen van "je mag niet pakken, proeven en aanraken".
het lijkt allemaal o zo verstandig, maar het is alleen maar ontkenning van je lichamelijke behoeften; het slaat nergens op, en dient alleen maar om je poepie-vroom te voelen".


alles wat niet door God is ingesteld, zijn menselijke verzinsels........en vallen dus "overbodige regels".
dát is wat ik hiermee zeggen wil; begrijp je me nu beter, roelande?
Oh oke nu volg ik je
En ben het met je eens
Lachende smiley
Zelfbevrediging staat niet in de Bijbel omdat God dat niet belangrijk genoeg vind, denk ik.
Soms zie je zelfs kleine kinderen het al doen als ze hun lichaampje aan het ontdekken zijn. Die hebben verder helemaal geen 'ontuchtige" gedachten. het is gewoon iets menselijks.
Voor de rest (verslaving er aan evt verkeerde fantasieën) daarvoor staat nu weer wel genoeg in de Bijbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:10
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat je redenatie niet opgaat, daaf;
als ik de kolossensenbrief lees, zie ik iets anders, nl in kolossensen 2 vers 20 - 23

ik lees statenvertaling dus zal die als eerste weergeven;

20 Indien gij dan met Christus de eerste beginselen der wereld zijt afgestorven, wat wordt gij, gelijk of gij in de wereld leefdet, met inzettingen belast?
21 namelijk raak niet, en smaak niet, en roer niet aan.
22 Welke dingen alle verderven door het gebruik, ingevoerd naar de geboden en leringen der mensen;
23 Dewelke wel hebben een schijnrede van wijsheid in eigenwilligen godsdienst en nederigheid, en in het lichaam niet te sparen, doch zijn niet in enige waarde, maar tot verzadiging van het vlees.


voor anderen, die dit wat moeizaam vinden lezen de herziene statenvertaling;

20 Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen
21 als: Pak niet, proef niet en raak niet aan?
22 Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen.
23 Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees



hier lees ik dat wanneer God niet duidelijk iets verbied, dat dus een toegevoegde wet is, tot bevrediging van het vlees..........
grappige woordspeling overigens Knipoog smiley

He Hannah,

Ik heb dit stukje van jou al een paar keer gelezen en zie zo niet wat je eigenlijk bedoelt te zeggen. Wil je t nog eens uitleggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 12:00
BerichtOnderwerp: Thuiszorg
 
ZEELAND736 schreef:
Omdat er veel veranderingen in de zorg zijn...of komen...heb ik een vraag..
Weet niet of het iets is voor een topic maar dan kun je me misschien prive mailen, want ik zit er erg mee...


Mijn contract wordt niet verlengd met ingang van 25 juli...
Volgens zeggen worden de HH hulpen nu Alfahulpen...
Als ik dat wil mag ik per ingang van die datum echter wel Alfahulp worden...
Nu stuit het zoeken naar informatie daarna...steeds op de slechte sociale voorzieningen...geen pensioenopbouw... enz...enz.. en ook op veel dingen die je nu zelf moet gaan regelen...
Ook zou ik mijn huidige VASTE clienten kwijtraken..dat vind ik het ergste...
Dat heeft te maken met de indicaties...hebben ze die tot b.v. 2016 krijgen ze nu een medewerker (HH) met een VAST contract en vind er dan een nieuwe indicatie plaats dan kunnen ze alsnog een beroep doen op mij...
( Ach...het zijn mensen van de dag...vaak de 80 al gepasseerd en zeggen ze...DAT ZULLEN WE MISSCHIEN NIET EENS MEER BELEVEN!!)

Ook een eigen administratie bijhouden...veel zelf regelen...is voor mij erg moeilijk..

Wie heeft daar mee te maken...zit je ook in die(naar ik aanneem) landelijke regeling...en als je Alfahulp bent..zou iemand me willen helpen of een tip geven...

Als ik aankaart...(wat in mijn ogen op nummer 1 staat) ...en dus onze persoonlijke gevoelen wat meer laten spreken...zijn we te close met de client!!!!!!!!!
Zo is het leven nu eenmaal....zo gaat dat....( maar daar kan ik me niet bij neerleggen)

Luisteren naar een client is toch belangrijk???

Ja daar heb je helemaal gelijk in Zeeland, maar het probleem is dat de thuiszorg overgegaan is naar het wmo. En de betaling die de de zorginstelllingen krijgen voor huishoudelijke zorg is niet zo geweldig. Die marges zijn maar zo klein en bij die grote instellingen blijft er nog al wat geld aan de strijkstok hangen. Ze zullen waarschijnlijk niet anders kunnen.Het is wel zuur. Je kunt wel informatie krijgen over hoe de financien te regelen en wat je rechten zijn bij Alphatrots die bemiddelen nog niet bij jou in de buurt maar willen je vast wel antwoord geven op je vragen. Financieel hoeft het niet slechter voor je te zijn maar je hebt geen recht op ww en maar 6 weken uitbetaling bij ziekte. Bij de belastingdienst zijn ze ook bereid om je uitvoerig in te lichten
Je zou eens een mail kunnen sturen naar Buurtdiensten mailadres kun je zo op internet vinden. Ik weet dat ze bezig zijn buurtdiensten in Zeeland op te zetten. Biedt jezelf aan om bij hen te komen werken met je clienten(die moeten dan wel willen overstappen). Ik heb dat zelf ook 2 jaar geleden gedaan en met mij vele anderen omdat je hier een salaris verlaging kreeg (of niets)ik heb toen buurtdiensten barneveld helpen opzetten. Zij nemen mensen in loondienst en maken kleine groepen van zo'n 12 werknemers die moeten zelf bijna alle administratie regelen. (Dat wordt je geleerd of een collega helpt je)Daarom kunnen zij goedkoper werken. Misschien heb je hier wat aan?
Sterkte en suk6


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 1 juni 2012, 12:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Ontucht betekent: verkeerde seksuele handelingen. Heb ff op Biblija alle teksten nagekeken hierover. Volgens mij gaat het altijd over seksuele handelingen tussen mensen en heeft dus niet iets met zelfbevrediging te maken.
Maar als je vindt dat dat verkeerd is kun je het er wel in lezen. En dan kun je ook maar beter Rom 14:23 toepassen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 12:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
He Yes,

Heel mooi gezegd! Ik ben het helemaal met je eens!
Maar er wordt inderdaad vaak gezegd door christenen dat het volgens de Bijbel niet mag. Dan ben ik altijd benieuwd naar waar ze dat vandaan halen.
Mijn oma zei vroeger al als je God er voor kunt danken dan is het goed. En dat is denk ik zeker een criterium bij zelfbevrediging maar ook bij heel wat meer dingen; eten bijv of je hobby. Het hoort allemaal bij ons mens zijn, sexualiteit net zo goed als iets anders ook als je alleen bent>
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 11:20
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
DAAF423 schreef:
Hi daar,

Ik ben nieuw lid en knal er gelijk maar even in....

Wat mij opvalt op dit form is dat veel personen praten over wat hij of zij denkt. Is het niet zo dat we als Christenen (daar onderscheiden wij ons toch in van de wereld) beter naar Gods woord kunnen kijken en in de Bijbel op zoek gaan naar antwoorden?

In de Bijbel kan ik niet is vinden dat we sex mogen hebben voor het huwelijk. Sterker nog dat sex alleen binnen het huwelijk plaats mag vinden (en vindt). Ik noem het expres maar sex, want voor de rest (wat je er ook allemaal er bij mag denken) mag wel! Alhoewel met z'n tweeen lekker vriemelen maak je het wel erg lastig om de kleine stap naar sex maar niet te doen. Getuige de vele reacties van personen die uberhaubt hier mee worstelen. Mij lukt het in ieder geval niet.

Zelfbevrediging wordt als egoisme gezien (niet alleen binnen het Christelijke geloof overigens) en leidt (om voor je zelf de druk er af te halen na) verder niet tot iets waar God dit voor bedoeld heeft. Zeker als je dit vaak doet zal dit op termijn leiden tot emotionele blokkeringen of een vals beeld geven van de liefde hoe God het uiteindelijk bedoeld heeft. Met alle gevolgen van dien. Zeker als je daar internet plaatjes/video's bij nodig hebt.

De duivel is echt niet gek. Hij weet hoe belangrijk intimiteit tussen twee mensen voor God is en hoe God het bedoeld heeft. Ook weet hij dat wij als mensen het erg lekker vinden. Het is voor de duivel dan ook een makkelijk middel om mensen van God af te brengen of twijfels te zaaien. Niemand zal na sex voor het huwelijk of na zelfbevrediging kunnen zeggen: bedankt Heere fijn dat ik dit heb mogen doen zoals U het bedoeld heeft. Toch?

Mee eens dat het wel onzettend lastig is om iets, wat ook zo onzettend fijn, mooi, intiem en lekker is, niet te doen. Maar bidden zal zeker helpen. God helpt overal in en zeker met dit onderwerp, hoe lastig het ook is. Hij wist voor ons bestaan al dat wij geboren zouden worden en met welke problemen wij zouden worstelen. Hij zal je ook laten zien hoe hij het wel bedoeld heeft en ons te helpen bij dit dilemma.

Gr
Daaf

He Daaf,

Welkom op het forum, goed dat je er gelijk in knalt hoor. Ben benieuwd naar je bijbelse onderbouwing over zelf bevrediging
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
HERMAN388 schreef:
Vanavond weer thuis.
3 schroeven zijn vervangen door 1 nieuwe schroef.
Ik heb nu heel veel pijn maar wel blij weer thuis.

nou en dan nu hopen dat het helpt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:18
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
COOTJE711 schreef:
Er is een tijd van komen èn een tijd van gaan.... òòk op CM.
Voor mij is het tijdstip gekomen om cm te verlaten.

Ik wens ieder veel liefde en geluk toe, maar bovenal Gods zegen!

Groetjes van Cootje Lachende smiley

Jij ook alle goeds gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:17
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
INGE721 schreef:
zitten in het zijspan van de motor kan ik zeeeeer charmant.
Instappen lijkt redelijk maar er uit komen Zieke smiley Zieke smiley
dan moet iedereen maar liever niet kijken

haha ik zie het voor me misschien een keer stiekem oefenen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch! Knipoog smiley Lachende smiley

Helemaal gelijk Herman dat wat God wil is het belangrijkste. De ervaring leert dat we daar verschillend over kunnen denken. Dus telt jouw mening ook , want dat is het nut van een forum, discussiëren over een onderwerp en daarbij geef je dan je mening. En alle meningen zijn even belangrijk. Dat je mag reageren zoals jij wilt spreek voor zich. En ook weer voor iedereen.
Dus als er een paar keer gereageerd wordt zo van wij willen geen preek over iets wat niet direct over het onderwerp gaat, staat het jou natuurlijk vrij om die wel te geven. En wij mogen er dan weer wat van zeggen
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Fijn dat je mijn stukje GOED gelezen het. En dus mijn mening over het bovenstaande kent. Knipoog smiley Ik vind dit te makkelijk Misschien is het een idee om een topic te openen met “wat vind Willem J. Ouweneel ” Knipoog smiley Ik waardeer het meer dat mensen hun eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën hier neer zetten. Misschien kan je een stukje uit je eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën ( dat is wat de auteur vroeg en waar ik nieuwsgierig naar ben) “knippen plakken” Knipoog smiley persoonlijk vind ik dat waardevoller. Maar als de meeste mensen citaten als bovenstaande fijner vinden vind ik dat helemaal prima! Maar zou het wel jammer vinden van dit topic! omdat mensen hier open en eerlijk hun eigen verhalen ,ideen,gevoelens, en wat zij denken wat God daar van vind delen

helemaal met Yes eens nog steeds niet de mening gehoord van Herman968


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 28 mei 2012, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 11:31
BerichtOnderwerp: Meerijden
 
GLORIA404 schreef:
wat is er in amerongen te doen dan?? Clown smiley

lees maar bij singless event
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
GLORIA404 schreef:
ik wil ook wel reageren hierop.
ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. Knipoog smiley )
nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad...
maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten. Twijfelende smiley

iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens.....

mooie reactie lekker eerlijk en ik sluit me hierbij aan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:01
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
GLORIA404 schreef:
10 juni, dus over 2 weken, bij leven en welzijn..

Oke ik bid voor je kun je aangeven wat je nu precies zo moeilijk vindt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 Volgende
Pagina 81 van 85