ChristianMatch
 


Forum

RUST VOOR DOOP...
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:09
 
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:23
 
Zou je ook bang zijn als Hij er bij is? Hij is er bij! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:50
 
GLORIA404 schreef:
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....

Ten eerste van harte gefeliciteerd met deze stap.

Natuurlijk wil ik er voor bidden, mijn ex had het zelfde als jij, maar je mag je neus wel dichtknijpen als het zover is. Ik weet hoe ze het bij jullie doen maar bij ons gaat de dominee en nog iemand mee het water in en die hebben je beide vast en helpen je weer overeind. Bij mij zelf was het alleen de dominee en hij kreeg mij ook overeind ondanks dat ik toen ook al een "gewichtig" figuur was.


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 21 mei 2012, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 21:08
 
Wanneer word je gedoopt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 00:22
 
Weet bijna wel zeker dat je de rust over je heen krijgt!

Ik was zo zenuwachtig voor mijn doop, dat ik mijn verhaal op papier had gezet.
Na een paar zinnen ging dat briefje ineens weg Geschokte, onthutste smiley en kwam het allemaal vanuit mijn hart.
heb God heel erg dichtbij gevoeld toen :D

Succes! en gefeliciteerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:54
 
PIETER619 schreef:
Ten eerste van harte gefeliciteerd met deze stap.

Natuurlijk wil ik er voor bidden, mijn ex had het zelfde als jij, maar je mag je neus wel dichtknijpen als het zover is. Ik weet hoe ze het bij jullie doen maar bij ons gaat de dominee en nog iemand mee het water in en die hebben je beide vast en helpen je weer overeind. Bij mij zelf was het alleen de dominee en hij kreeg mij ook overeind ondanks dat ik toen ook al een "gewichtig" figuur was.

dank je voor je zwaarwegende Knipoog smiley bemoediging pieter! en de rest ook natuurlijk.
bij ons gaan er ook twee mannen mee het water in. maar mijn neus dichtknijpen kan niet, want op het moment supreme wordt er een camera op me gericht en zien de gemeenteleden me groot op een scherm. dus dat is dan geen gezicht... Gefrustreerde smiley Verlegen lachende smiley
maar idd, de Heer is erbij. maar ik heb dus vaker dat ik keihard tegen mezelf kan zeggen: maak je niet druk!! maar onbewust gaat de angst verder en nestelt zich.... t is te hopen dat het iig op die dag niet zo heel warm is....
blijf aub bidden tot 10 juni!

dank jullie wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:55
 
ROELANDE345 schreef:
Wanneer word je gedoopt?

10 juni, dus over 2 weken, bij leven en welzijn..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:01
 
GLORIA404 schreef:
10 juni, dus over 2 weken, bij leven en welzijn..

Oke ik bid voor je kun je aangeven wat je nu precies zo moeilijk vindt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 23:06
 
GLORIA404 schreef:
dank je voor je zwaarwegende Knipoog smiley bemoediging pieter! en de rest ook natuurlijk.
bij ons gaan er ook twee mannen mee het water in. maar mijn neus dichtknijpen kan niet, want op het moment supreme wordt er een camera op me gericht en zien de gemeenteleden me groot op een scherm. dus dat is dan geen gezicht... Gefrustreerde smiley Verlegen lachende smiley
maar idd, de Heer is erbij. maar ik heb dus vaker dat ik keihard tegen mezelf kan zeggen: maak je niet druk!! maar onbewust gaat de angst verder en nestelt zich.... t is te hopen dat het iig op die dag niet zo heel warm is....
blijf aub bidden tot 10 juni!

dank jullie wel!


Het is jou dag en geniet er van, en je neus dichtknijpen mag gerust. Wij projecteren op 2 zijschermen https://picasaweb.google.com/baptistenkoudum/OpenDag#5703098458135223234 grote scherm word meesatl voor presentaties gebruikt. Nogmaals neem van mij aan neus dichtknijpen mag, doe je het niet dan heb je, omdat je het niet gewent bent, kans op water in je neus en de gevolgen daarvan zijn hoesten en proesten en dat staat nog slechter op beeld.

Leg al uw bekommernissen in Zijn hand, je doet het om Jezus te volgen, Hij geeft wat nodig is als je Hem er om vraagt dus ook de rust. Praat er over met anderen in je gemeente waarvan je weet dat ze gedoopt zijn en dat die serieus antwoord geven over wat je benauwd, ze zullen je allemaal zeggen dat het mee valt.

Nogmaals sterkte en Gods zegen


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 31 mei 2012, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 09:23
 
GLORIA404 schreef:
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....

Niet bang zijn Gloria, Jezus is bij jou. Zelf ben ik een super bangerik, Ik heb straatangst gehad, ben nu bijna voor 100 procent genezen.Zonder medicijnen,maar met het woord van god als medicijn. Doordat ik ermee naar jezus ging en vertrouwende op jezus weer de straat opging. zoals corrie ten boom schreef ooit: als je over 2 weken een reis met de trein gaat maken, koopje je treinkaartje niet 2 weken van tevoren, maar 5minuten voordat je de trein instapt, zo geeft god je je kaartje ,op het moment dat je het nodig heb. vertel je angsten aan jezus en vertrouw op hem dat hij je helpt wanneer het eenmaal zover is. En daar kan je rustig op vertrouwen, ben inmiddels een ervaringsdeskundigge geworden op het gebied van dingen doen, waar je bang voor bent, denkende help.... en toch doen vertrouwende erop dat jezus met je meegaat en je helpt,wanneer het temoeilijk voor je is.
liefs en geweldig dat je je laat dopen
En ik zou me er niet druk om maken, hoe je eruit ziet voor andere mensen, eh alsof andere mensen er altijd perfect uitzien, so wat als je je neus dichthoud??? Als anderen daar een probleem mee hebben is dat hun probleem,niet jouw probleem van maken.


Laatst aangepast door
PETRA411
op donderdag 31 mei 2012, 09:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 06:14
 
Lieve Gloria, Wat goed dat je deze beslissing hebt genomen. God is blij met je. Wees maar niet bang. Geniet van de samenkomst als die er is. Kiezen voor de doop is een daad van gehoorzaamheid. In de hemel is er feest als jij wordt gedoopt. Vier maar samen met de engelen dit feest! Jezus zelf heeft de angst weggenomen. Ik bid voor je, voor veel zegen en rust in de komende weken.
Marieke


Laatst aangepast door
MARIEKE009
op vrijdag 1 juni 2012, 06:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:44
 
Hey Gloria,

Even een praktische opmerking... Achterover vallen is best heftig, misschien mag je hier zelf ook invloed op uitoefenen en vragen of je ipv achterover naar voren onder water mag (het water is vast niet te hoog om op je knieën te zakken, zo heb je ook meer grip). Dan houd je er zelf de controle over en het resultaat is hetzelfde Knipoog smiley . Het moet toch jouw en Gods feestje blijven?

Succes,
Jo - altijd in voor alternatief


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 1 juni 2012, 07:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:50
 
JOL252 schreef:
hey Gloria,

Even een praktische opmerking... dopen is onderdompeling. Achterover vallen is best heftig ... misschien mag je hier zelf ook invloed op uitoefenen en vragen of je ipv achterover naar voren mag (water is vast niet te hoog om op je knieën te zakken, zo heb je ook meer grip). Dan houd je er zelf de controle op. Is niet erg, het moet toch jouw en Gods feestje blijven?

Succes,
Jo - altijd in voor alternatief

[i]Dopen is overgave, en dit neemt vorm in totaal GEEN controle, is uit handen geven. En dat is voor mij, voor ons (westerse) mens moeilijk, erg moeilijk. De voorganger is nabij, en als men onzeker is, zal er gerust een 2de bijgehaald worden. Overgave Gloria, je gaat er helemaal vernieuwd uitkome. Een mijlpaal in je leven, zoveel is zeker. Prijs onze Goede Vader die je draagt in moeilijkere momenten. "Want hij die getrouw is, zal het ook doen" Engeltje smiley
[/i]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 1 juni 2012, 07:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:54
 
HERMAN968 schreef:
[i]Dopen is overgave, en dit neemt vorm in totaal GEEN controle. De voorganger is nabij, en als men onzeker is, zal er gerust een 2de bijgehaald worden. Overgave Gloria, je gaat er helemaal vernieuwd uitkome. Een mijlpaal in je leven, zoveel is zeker. Prijs onze Goede Vader die je draagt in moeilijkere momenten. Engeltje smiley [/i]


Ik vraag me af in hoeverre dit iets te maken heeft met je geestelijke overgave.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 1 juni 2012, 07:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:32
 
JOL252 schreef:
Hey Gloria,

Even een praktische opmerking... Achterover vallen is best heftig, misschien mag je hier zelf ook invloed op uitoefenen en vragen of je ipv achterover naar voren onder water mag (het water is vast niet te hoog om op je knieën te zakken, zo heb je ook meer grip). Dan houd je er zelf de controle over en het resultaat is hetzelfde Knipoog smiley . Het moet toch jouw en Gods feestje blijven?

Succes,
Jo - altijd in voor alternatief

interessante opmerking gloria,ik denk dat het in de praktijk ook wel zo toegepast wordt hoor,er staat nergens in de bijbel hoe het precies moet,als je maar onder water gaat toch?

ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die achterover in het water niet prettig vinden,wel een punt van discussie dus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 22:53
 
BERT168 schreef:
interessante opmerking gloria,ik denk dat het in de praktijk ook wel zo toegepast wordt hoor,er staat nergens in de bijbel hoe het precies moet,als je maar onder water gaat toch?

ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die achterover in het water niet prettig vinden,wel een punt van discussie dus...


Je moet je dus letterlijk en figuurlijk overgeven.....en vertrouwen hebben.......
Wel een mooie gedachte toch? Zeker bij een doop.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet je dus letterlijk en figuurlijk overgeven.....en vertrouwen hebben.......
Wel een mooie gedachte toch? Zeker bij een doop.....

zo is het ook wiilemijn,als je dat vertrouwen hebt komt het achterover vallen in het water ook wel goed.
het water wat in de neus komt,loopt er gewoon weer uit,niks aan't handje.

ik kan me het overigens wel voorstellen dat iemand watervrees kan hebben,aangezien ik het vroeger zelf ook heb gehad.
dat was in mijn tienerjaren weet ik nog.
dat kwam doordat ik wist dat ik onder water geen ademhalen kon,en die gedachte bezorgde me een soort angst eingelijk.

totaal ongegrond,want toen ik die drempel over was en even heeeel snel
met mn hoofd onder water ging,(neus dicht en ogen dicht,) Clown smiley
merkte ik dat mn angst voor het onbekende 100% meeviel!
het duurde dus ook maar even dat ik onder water ging zwemmen,en even later al van de hoge duikplank durfde met allerlei kunstjes,bommetje etc..haha Lachende smiley

dus Gloria,ik wens je veel succes,en laat het maar gewoon over je heenkomen-letterlijk en figuurlijk- dat gaat zeker goedkomen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:39
 
Als je die angst hebt, is er wel een gevaar: doordat je zo bang bent, ervaar je mogelijk minder waar het op het moment zelf bij de doop om gaat.
Het klinkt wat vervelend maar je zou met water kunnen oefenen. Dan heb ik het puur over de technische kant van de onderdompeling. Doe het in een bad of zo met een of twee mensen die je vasthouden, of in het ondiepe deel van het zwembad. Angst overwin je geleidelijk door te ervaren dat de angst ongegrond is. Wat dat betreft ben ik het ook zeker met Bert eens. Dan kun je straks ook onbevreesd de technische kant tijdens de doop ervaren en komt het ervaren van de doop zelf veel beter tot zijn recht.

Gelukgewenst met je beslissing!

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 2 juni 2012, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 21:55
 
[quote=GLORIA404]
wat een mooie beslissing in je leven is dit, hè? Een paar jaar geleden deed ik belijdenis en ook dat was overgave; met heel mijn hart, geest, lichaam en ziel gaf ik me over aan God en dat was een proces van jaren. Het voelde als een sprong in het ongewisse, je volledig uit handen geven in Zijn handen en dat is dagelijks werk.
Ik denk dat het een beetje lijkt op wat jij doormaakt en ik heb watervrees en leerde dat een paar jaar geleden stap voor stap overwinnen. Het advies van Thomas lijkt me heel bruikbaar om aan dat gevoel van onderdompeling te wennen.
En vrees niet, voor niets en oefen alvast met je volledig aan Hem toevertrouwen. Hij kent je beter dan je jezelf ooit zult kennen. Hij weet wat je nodig hebt. Vertrouw Hem en geloof geloof geloof.....de rust die je zult ervaren is met niets te vergelijken.
Geniet ervan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:00
 
BERT168 schreef:
zo is het ook wiilemijn,als je dat vertrouwen hebt komt het achterover vallen in het water ook wel goed.
het water wat in de neus komt,loopt er gewoon weer uit,niks aan't handje.

ik kan me het overigens wel voorstellen dat iemand watervrees kan hebben,aangezien ik het vroeger zelf ook heb gehad.
dat was in mijn tienerjaren weet ik nog.
dat kwam doordat ik wist dat ik onder water geen ademhalen kon,en die gedachte bezorgde me een soort angst eingelijk.

totaal ongegrond,want toen ik die drempel over was en even heeeel snel
met mn hoofd onder water ging,(neus dicht en ogen dicht,) Clown smiley
merkte ik dat mn angst voor het onbekende 100% meeviel!
het duurde dus ook maar even dat ik onder water ging zwemmen,en even later al van de hoge duikplank durfde met allerlei kunstjes,bommetje etc..haha Lachende smiley

dus Gloria,ik wens je veel succes,en laat het maar gewoon over je heenkomen-letterlijk en figuurlijk- dat gaat zeker goedkomen!


Waar het mij een beetje om ging Bert, was het dubbele....je laat je dopen in volle overgave en in vol vertrouwen....maar ondertussen ben je bang voor het water, dat hoeft dan toch helemaal niet? Het komt een beetje onlogisch over snap je? En twee mensen houden je toch ook nog vast?
Waarom heb je dan geen vertrouwen?


Kan je nog een bommetje?

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waar het mij een beetje om ging Bert, was het dubbele....je laat je dopen in volle overgave en in vol vertrouwen....maar ondertussen ben je bang voor het water, dat hoeft dan toch helemaal niet? Het komt een beetje onlogisch over snap je? En twee mensen houden je toch ook nog vast?
Waarom heb je dan geen vertrouwen?


Kan je nog een bommetje?

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley



je zegt het wel heel simpel willemijn,was het maar zo makkelijk!
om dat te kunnen begrijpen kun je dat het beste aanvoelen als je hetzelfde hebt meegemaakt.

je kunt ook wel tegen iemand zeggen die b.v vliegangst heeft van eh..waar maak jeje toch druk ,niks aan de hand,relax man!

maar zo werkt dat niet.
om van zon angst te kunnen afkomen moet je het stapje voor stapje afbouwen,in één keer lukt dat niet.
natuurlijk zijn er dan 2 mensen die je vasthouden,maar dat maakt op zo'n moment niet zo heel veel uit.

heel veel mensen hebben wel iets waar ze tegen aan zien ,of moeilijk vinden en dat is heel menselijk denk ik.
maar ik geloof zeker dat je door gebed hier ook van af kunt komen,doordat God je een rotsvast vertrouwen kan geven,hij kan dat doen in ons,dat weet ik uit ervaring.

en eh dat bommetje kan ik nog steeds,maar de laatste was wel lang geleden!

Clown smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 2 juni 2012, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 23:01
 
BERT168 schreef:
je zegt het wel heel simpel willemijn,was het maar zo makkelijk!
om dat te kunnen begrijpen kun je dat het beste aanvoelen als je hetzelfde hebt meegemaakt.

je kunt ook wel tegen iemand zeggen die b.v vliegangst heeft van eh..waar maak jeje toch druk ,niks aan de hand,relax
man!
maar zo werkt dat niet.
om van zon angst te kunnen afkomen moet je het stapje voor stapje afbouwen,in één keer lukt dat niet.
natuurlijk zijn er dan 2 mensen die je vasthouden,maar dat maakt op zo'n moment niet zo heel veel uit.

heel veel mensen hebben wel iets waar ze tegen aan zien ,of moeilijk vinden en dat is heel menselijk denk ik.
maar ik geloof zeker dat je door gebed hier ook van af kunt komen,doordat God je een rotsvast vertrouwen kan geven,hij kan dat doen in ons,dat weet ik uit ervaring.

en eh dat bommetje kan ik nog steeds,maar wel lang geleden!

Clown smiley Clown smiley



Is het wel zo simpel als ik zeg dat je je in het volste vertrouwen laat dopen en dan dat ook maar met groot vertrouwen over je heen moet laten komen? Want Hij neemt je bij de hand......
Dopen doe je in volle vertrouwen en in volle overgave en waarom dan wel die angst?
Ik snap best dat je ergens bang voor kan zijn maar om net bij een doop bang te zijn klinkt mij wat vreemd in de oren......
En dat is wat anders dan vliegangst of zoiets....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 11:23
 
Het beste er mee! En geniet er van!! Overmorgen. Zal aan je denken in mn gebed (was ik al weer even vergeten) Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 13:23
 
YES356 schreef:
Het beste er mee! En geniet er van!! Overmorgen. Zal aan je denken in mn gebed (was ik al weer even vergeten) Twijfelende smiley

Ja ik was het ook weer even kwijt, maar ik begin er weer mee hoor.
Hoop dat jouw doop voor jou een echt geweldig fijn moment is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:34
 
GLORIA404 schreef:
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....

Here
dank dat U Gloria naar U toe trekt
en haar volwaardig als kind ziet
Here U kent haar
beter dan zijzelf
wilt U haar dragen tijdens de doopceremonie
overgave in haar hart leggen
zodat ze in het volste vertrouwen tot U mag komen
dat geen siddering mag zijn
Dank Here dat wij met al de zorgen bij U moge komen
God van trouw
die er is wanneer ik zwak ben.

Met nog een dikke proficiat voor je keuze Gloria
Laat wete hoe het ging Knipoog smiley
Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:36
 
Hallo Gloria, Ik bid voor je. Voor rust voor vrede. En dat je ten volle mag genieten. Dat het een hele blijde dag voor je wordt! Je doet je naam eer aan.
ALLE EER EN GLORIE AAN ONZE GOD Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIEKE009
op zaterdag 9 juni 2012, 12:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 15:43
 
Ben benieuwd hoe het gegaan is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 16:21
 
ROELANDE345 schreef:
Ben benieuwd hoe het gegaan is

Ja ik ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:04
 
PETRA411 schreef:
Niet bang zijn Gloria, Jezus is bij jou. Zelf ben ik een super bangerik, Ik heb straatangst gehad, ben nu bijna voor 100 procent genezen.Zonder medicijnen,maar met het woord van god als medicijn. Doordat ik ermee naar jezus ging en vertrouwende op jezus weer de straat opging. zoals corrie ten boom schreef ooit: als je over 2 weken een reis met de trein gaat maken, koopje je treinkaartje niet 2 weken van tevoren, maar 5minuten voordat je de trein instapt, zo geeft god je je kaartje ,op het moment dat je het nodig heb. vertel je angsten aan jezus en vertrouw op hem dat hij je helpt wanneer het eenmaal zover is. En daar kan je rustig op vertrouwen, ben inmiddels een ervaringsdeskundigge geworden op het gebied van dingen doen, waar je bang voor bent, denkende help.... en toch doen vertrouwende erop dat jezus met je meegaat en je helpt,wanneer het temoeilijk voor je is.
liefs en geweldig dat je je laat dopen
En ik zou me er niet druk om maken, hoe je eruit ziet voor andere mensen, eh alsof andere mensen er altijd perfect uitzien, so wat als je je neus dichthoud??? Als anderen daar een probleem mee hebben is dat hun probleem,niet jouw probleem van maken.

dit is echt waar gebleken!! zondagmorgen werd ik wakker met vreselijke angst. ik was bang flauw te gaan vallen als het zo doorging. vroeg in de middag in de zon gezeten met opwekkingsliedjes op mijn hoofd (mp3) en buikademhaling geoefend.
eenmaal in de kerk om 15 uur was ik bijna helemaal in de rust!!! heerlijk meegezongen met de schitterende liederen, w.o.: "ik vermag alle dingen in Hem, Die mij kracht geeft!!" in broederlijke liefde uitgezocht door een oudste, die ook mij doopte, samen met een gastvoorganger. Engeltje smiley
toen ik eenmaal in het water stapte was ik ook rustig. ik las voor: jesaja 12 vers 4 t/m 6 als getuigenis.
ik kneep mijn neus niet dicht, dat had ik me voorgenomen, ik ging vol vertrouwen onder. het deed een beetje pijn in mijn neus, maar dat was maar even. erna de doop/zegen met de Heilige Geest. ondertussen zong de gemeente: "er is een dag" lied wat ikzelf (oa) uitgekozen had.... na die zegen nog meegezongen, al druipend..
dank voor jullie gebeden en het aan mij denken!!!
God is groot, Hem zij alle eer!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:11
 
HERMAN968 schreef:
Here
dank dat U Gloria naar U toe trekt
en haar volwaardig als kind ziet
Here U kent haar
beter dan zijzelf
wilt U haar dragen tijdens de doopceremonie
overgave in haar hart leggen
zodat ze in het volste vertrouwen tot U mag komen
dat geen siddering mag zijn
Dank Here dat wij met al de zorgen bij U moge komen
God van trouw
die er is wanneer ik zwak ben.

Met nog een dikke proficiat voor je keuze Gloria
Laat wete hoe het ging Knipoog smiley
Lachende smiley Coole smiley met zonnebril



dit had ik helemaal niet meer gelezen!! maar het gebed is zeker uitgekomen!!
het is te verklaren hoor, maar dat wil ik niet:
onder de preek ervoer ik weer die sterke angst. ik staarde in het water en.... er was een piepkleine beweging in. net of er een vlieg ingeweest was... toen kreeg ik met kracht de woorden: de Heer is al in het water en Hij wacht op me!!
dat gaf zo'n kracht!!!
Hij is zo goed.... Hij weet idd precies hoe ik ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2