ChristianMatch
 


Forum

Berichten van IJSJE204
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van IJSJE204
Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:59
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
IJSJE204 schreef:
't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?

@Roady: ik vind het jammer dat je niet reageert!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:54
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
FRANKT627 schreef:
Als iemand te afhankelijk is, zonder dat het hem of haar wordt opgedrongen, dan is er meestal ook geen sprake van enige zelfstandigheid of verantwoordelijkheidsgevoel bij diegene die afhankelijk is.

In een relatie moet een mooi en gezonde afhankelijkheid kunnen zijn. Dat is ook een zorg en aandacht hebben voor de andere.

Wat versta jij dan onder gezonde afhankelijkheid? Alleen zorg en aandacht, of komt daar meer bij kijken?
Ik blijf vinden dat het woord zo'n negatieve en inactieve klank heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:52
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
JOL252 schreef:
Kom ik met nog een "griezelige" term: ik moet bij wederzijdse afhankelijkheid denken aan kwetsbaar durven zijn, omdat er sprake is van vertrouwen waaraan je je durft over te geven/durft toe te geven.

Het kan heel eng zijn om jezelf bloot te geven aan de ander. Dat kan alleen maar in het volste vertrouwen dat de ander respect voor je heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:49
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
FRANKT627 schreef:
Is dat een uitnodiging? Lachende smiley

In Hoeven is 1 spoorweg daar staat een verkeerslicht. Dat is dan het enige verkeerslicht dat er is. Verder rijden we hier nog met paard en kar. Roken in Hoeven is ook verboden...zo gezond is het hier...

Hahaha, jij wint! Het is bij jou gezonder en rustiger en lieflijker. Jammer dat ik geen uitnodiging had om te komen kijken op weg naar het Zeeuwse.
Je bent natuurlijk van harte welkom om hier eens rond te neuzen, ik wil je zelfs wel een rondleiding geven en je de mooie traag stromende Vecht laten zien. En misschien heeft onze AH ook wel lekkere proefbiechthapjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:41
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...kom je bij biechten? Kan je je biecht niet uitspreken op het forum?

Dat smaakt niet zo lekker!
Biechten doe je toch één op één?
Je denkt toch niet dat ik het hele forum ga verrassen met mijn zondige gedachten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:39
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...door dit liefelijk dorpje loopt geen snelweg hoor...

Je bent duidelijk nog nooit in mijn woonomgeving geweest. Wij kennen hier helemaal geen snelwegen, hebben nooit files en het ruikt hier nog fris en schoon. We hebben zelfs bijna geen verkeerslichten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
PATRIES300 schreef:
Yep, het zelluf doen schiet vaak door, mijn inziens.
Vrouwen die zich binnen hun huwelijk niet afhankelijk willen opstellen van hun man, hun eigen lijnen trekken in plaats van de man als hoofd van het gezin te beschouwen.

Ben daar wel erg van de bijbelse principes in....

Afhankelijk van een ander zijn lijkt mij echter ook niet gezond.
Maar geheel onafhankelijk, en op jezelf gericht zijn ook niet, lijkt me.

Dat is wat mij tegenstaat, het afhankelijk zijn van je man. Ik vermoed dat wederzijdse afhankelijkheid gaat om het samen beleven van het samenleven. Niet dat je alles samen moet doen, maar dat jij geeft wanneer hij nodig heeft en dat hij geeft, wanneer jij dat nodig hebt. Zoiets misschien. Er zullen vast mensen zijn die hier ervaring mee hebben, of die weten wat er mee bedoeld wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:32
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ..ja helaas is Zeeland niet zo ver weg van Hoeven...maar gelukkig is het hier rustig en lief...

Maar er lopen wel allerlei snelwegen door en om dat gebied, als ik het mij goed herinner van mijn elektronische begeleider.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:29
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ERIKA129 schreef:
ergens in niemandsland Clown smiley

Jullie plagen die arme man wel heel erg. Het is toch juist heel goed dat hij voorproeft om ellende bij anderen te voorkomen?
Volgens mij ben ik bijna door Hoeven gekomen tijdens mijn reis naar Zeeland. Dat is toch geen buitenland? Nou ja, Brabant is voor mij wel heel ver weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:11
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
JOL252 schreef:
Fijn, dit heet de biecht. Het is het nog niet helemaal maar het begin is er.

Als dat biechten is, dan wil ik dat ook wel! Waar ligt Hoeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARIANNE338 schreef:
ik zit er nog vol van.........maar ik ben niet de enige, aangezien ik hier vandaag de eerste ben.....

vandaag bijna geleeft van de lucht.... Engeltje smiley

Je volgt daarmee vanzelf al het nieuwste dieet, stond pas in de krant: 5 dagen eten wat je wilt, 2 dagen ongeveer 500 cal. per dag eten, dat komt neer op zo'n 5 a 6 boterhammen per dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:02
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
THOMAS968 schreef:
Ik had jaren geleden nooit gedacht het nog eens in mijn hoofd te halen van Zuid-Limburg naar Noord-Groningen te lopen maar voor mij was het de grote ontdekking. Ik ben sindsdien hartstochtelijk wandelaar. Je komt door gebieden waarvan je nooit vermoedde dat ze zo mooi zouden zijn. En het is echt best te doen. Je past je hoeveelheid kilometers aan aan je conditie en ieder gezond mens kan het doen hoor. Prachtervaring die ik iedereen kan aanraden. Het valt niet te ontkennen dat het deel door Salland erg fraai is, van Hardenberg naar Holten.

Een paar collega-wandelaars zaten eens op het uitzichtpunt op de Holterberg. Ze stelden dat toen God uitrustte van zijn werk op de zevende dag Hij natuurlijk het mooiste plekje uit kon zoeken dat hij maar zou kunnen bedenken. Dt moest vast hier op de Holterberg met het mooie uitzicht geweest moest zijn.

Het Pieterpad loopt langs allerlei stations dus ook met de trein goed te doen. Tja, had je nu die weekendvrijkaart maar gekocht van de NS he, voor 25 euro per maand, lol. Dan had je een heel jaar elke weekend kunnen wandelen. Hij is nog te krijgen voor 42.

Thomas, nog drie weken en het is zomertijd.

En dan te bedenken dat ik zo dicht bij dat Goddelijke plekje woon!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:00
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
Mijn maillimiet is alweer op, dan maar een topic openen over het onderwerp waar we nog niet over uitgepraat waren.
In deze tijd is wederzijdse afhankelijkheid een veel gehoorde kreet. Ik griezel van het woord afhankelijkheid, juist omdat je als alleenstaande (vrouw) het je niet kunt veroorloven om afhankelijk te zijn. Je zult wel moeten: om alles zelf te doen, om je zelfstandig op te stellen, om je eigenheid te bewaren, om je eigen fiets te plakken en je eigen contacten te onderhouden en voor je eigen boterham te zorgen.
Toch is de term wederzijdse afhankelijkheid een term met een positieve bijklank. Zijn wij alleengaanden te ver doorgeschoten in het zelluf doen?
Wat houdt wederzijdse afhankelijkheid in? Hoe bereik je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:51
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
GERRIT084 schreef:
Even kort, ik geloof, dat jij niet gelooft, en gelooft zeker niet wat anderen geloven, het is maar net, wat geloof je..........
In ieder geval niet, wat de meesten hier geloven binnen de Christelijke belevingen, die hier zijn.

Dat klopt.
Zoals ook in mijn profiel staat, ben ik zoekende.
Geloven kun je niet afdwingen.
Ik geloof in iets wat je misschien wel goddelijk kunt noemen, in de mens zelf.
Want daar moeten we het mee doen, met de mensen om ons heen.
Het maakt mij niet uit wat iemand gelooft, voor mij is het belangrijk wat je ermee doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:42
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
MAMY994 schreef:
Dat hoeft je ook "vandaag" niet meer te gaan doen, Thomas Lachende smiley met blinkend witte tanden

Maar het Pieterpad schijnt inderdaad heel mooi te zijn.

Vooral in Salland!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:21
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ROADY558 schreef:
Ik concludeer dat je weinig in je bijbel leest...

Ik lees wel in de bijbel, en ontdek op die manier hoe God over bepaalde zaken denkt. Is dat arrogant? Nee, die kennis helpt mij juist om de goede weg in het leven te gaan.

Ik wil je uitdagen om 's wat rond te neuzen op bijvoorbeeld [url]www.biblija.net[/url] over thema's rondom de dood.

't Is een kort door de bochtconclusie, maar je hebt wel gelijk. Ik lees bijna nooit in de bijbel.
Bijbellezen is geen voorwaarde om een mening te hebben.
Een mening die van mijzelf is en niet van iemand die ik citeer. Ik heb het over hoe ik kijk naar de levenseindekliniek, gewoon vanuit mijzelf.
Waarom zou ik moeten lezen over thema's rond de dood? Ik lees liever over levensthema's.
Het arrogante zit in het feit dat jij denkt te weten hoe God denkt, en iemand anders leest dezelfde woorden en denkt ook te weten hoe God denkt. Maar dan wel met een heel andere uitkomst. Is het dan niet zo dat God toch in ieder mens werkt op een geheel eigen manier en dat je dus nooit in elke situatie kunt zeggen: God vindt dit of dat?
Persoonlijk interesseer ik me meer voor wat jouw eigen mening is, wat je hart zegt. Wat is voor jou belangrijk: een (mens)waardig einde of een wanhoopsdaad en nu zal ik niet in details treden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:59
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ROADY558 schreef:
Je trekt hele rare conclusies Rolf.
Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk.
Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.

Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.

En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag.
Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.

Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God.

Dood en leven horen bij ons leven op deze aarde. Er zijn veel mensen (vooral op CM) die dood en leven toedichten aan God, daarnaast zijn er nog veel meer mensen die dood en leven toeschrijven aan natuurwetten. Ik geloof niet dat de dood van de satan komt, de dood is ingeweven in de natuur. Zou de dood niet bestaan, dan waren wij met z'n allen allang van deze aardbol afgevallen vanwege overbevolking.
Ik lees woorden die aangeven dat je weet wat God zou doen. Hoe kan dat? Hoe bestaat dat? Er zijn richtlijnen aangegeven in de bijbel, maar als je niet in iemand's diepste zelf kunt kijken, hoe kun je dan weten wat God met die persoon voor heeft? Hoe weet jij nou of God niet zegt: het is goed, kom maar bij me!
Het heeft iets van arrogantie als je zegt te weten wat God zegt of vindt.
Hoe pijnlijk is het als iemand zichzelf het leven moet benemen op een gruwelijke manier. Niet alleen gruwelijk voor hemzelf, ook voor degene die hem vinden. En voor diegene die achterblijven. Ik vind het mooi dat het nu mogelijk is om op een waardige manier afscheid van het leven te kunnen nemen als er geen uitweg meer is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 17:06
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ROLF230 schreef:
Roady schreef:

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.


Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen.

Of God daar wel of niet tegen is weet ik niet, ik ben er niet tegen en voor mij is dat voldoende. Het gaat erom dat je zorgvuldig en met respect menselijke beslissingen accepteert en eventueel ook helpt uitvoeren (voor diegene die daar bevoegd toe is)
Ik vind het echt vreemd dat we wel allerlei medicatie nemen om te genezen en moeilijk doen over medicatie om de laatste stap te nemen. Het is een beetje hypocriet om wel levensverlengend bezig te zijn en het leven te verkorten te veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:54
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ERIKA129 schreef:
Heyyy Ijsje is dr weer Lachende smiley

Ha Erika, alles goed?
Ben hier maar even hoor.
Wel erg leuk om weer een paar dagen op CM rond te huppelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:08
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben niet aan het veroordelen, ik geef mijn mening op het geen de ander beweerd , die zette ( ik dank God hier voor) ongeveer)
En je weet dat ik er niet aan moet denken in deze mensen hun schoenen te staan, en ik wijs ook niet met een vingertje.
Iedereen moet maar doen wat hem/haar goed is, je zal maar voor zo,n keuze (wat eigenlijk geen keuze is) komen te staan.

Ik zou God kunnen danken voor het feit dat er een menswaardig middel bestaat om iemand uit zijn lijden te verlossen. Net zoals er middelen bestaan om iemands kwalen te genezen. Het is ons beide gegeven, zowel medicatie om te genezen, als medicatie om te helpen dragen of in te slapen.
Ik persoonlijk vind dat een zegen waar je met beleid gebruik van mag maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:58
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ROADY558 schreef:
In het land der blinden is eenoog koning...

En wie noem je hier blind en wie is de koning?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:28
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
FRANKT627 schreef:
Gebod 26: 'Gij zult niet breien op zondag...'

Dit riekt naar vroeger, ik moest mijn breiwerkje wegleggen als opa uit de kerk koffie kwam drinken bij ons. Toen leverde dat ergernis op, nu zou ik het hypocriet noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:06
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
JOL252 schreef:
Hey! IJsje! welkom terug.

Ha Jol, leuk om weer drie dagen mee te doen! Hoe is het met jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:02
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
ROADY558 schreef:
Een levenseinde-kliniek...
Ze zullen ooit zichzelf nodig hebben...

Van de levende Christus hebben ze nog nooit gehoord...
Hij die rust en vrede en vergeving en genade biedt...

Blind als ze zijn, willen ze geld verdienen aan mensen in nood, niet wetende wie ze daarmee in werkelijkheid dienen...

Misschien, heel misschien, werken daar mensen met compassie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 10:36
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
Een gat in de markt, jazeker, naar mijn gevoel wel!
Iemand die niet meer op deze aarde kan of wil rondlopen, doet nu vaak vele (mensonterende en wanhopige) pogingen om uit het leven te stappen.
Een organisatie die daar bij kan helpen heeft Godzijdank bestaansrecht gekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:56
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
THOMAS968 schreef:
Over het bestaan van God. Bisschop Eijk en Jan Marijnissen in discussie.


http://www.youtube.com/watch?v=QmQlJzsK5Jg

Thomas, herkent wel dingen.

Bijzondere discussie! Met name de woorden van Jan Marijnissen spreken mij erg aan. Ik herken er veel in!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
LAVERDE524 schreef:
aha, met andere woorden; het ene moet ik wel nemen uit de Bijbel en het andere gewoon laten liggen. Naja, dan blijft er weinig over van de Bijbel. Dan kan ik de helft eruit scheuren...


Geef je Jol de ene helft en hou je zelf de andere helft. Dan hebben jullie allebei wat je belangrijk vindt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:25
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
LAVERDE524 schreef:
@ijsje, leest de bijbelteksten die ik net geplaatst heb van paulus

@laverde, dat doe ik niet, want ik wil niet leven zoals jij dat doet, dat staat veel te ver van mij af
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
LAVERDE524 schreef:
We moeten ons niet vasthouden aan dit leven. Wij doen er alles aan om ons leven maar te verlengen. Zoals u zegt: ik leef nu. Dit zijn de woorden zoals een ongelovige ook spreekt. Wat zegt paulus? Mijn sterven is mijn gewin. Want zodra we sterven dan zijn wij verlost en kunnen wij terug zien op de wedloop die wij hebben gebracht, en dan kunnen we zeggen dat we de goede strijd hebben gestreden zoals paulus zegt.


Als je mijn bijdragen op het forum gelezen hebt, heb je ontdekt dat je met een ongeveer ongelovige te maken hebt.
Hier wil ik het voor mijzelf bij laten.
Voor jou hoop ik dat je je intelligentie gebruikt om te leven zoals het leven dat van je vraagt. Blijmoedig en vredig, ontspannen en vooral zonder strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:12
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.

Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.

Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen.

Beste Laverde, dat WIL je toch niet???
Hoe kun je in Godsnaam geloven in een God die zoveel strijd van je vraagt?
Het is jouw keuze, niet de mijne!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van IJSJE204
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 5 van 9