ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:23
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ALTJE848 schreef:
Zo mijn angst is weg heb gebroken met (vriend)

Zag gisteren mijn ouders op de bank denken ,
en de (vriend) kwam ongenodigd op mijn verjaardag toen ik mijn ouders op visite zou krijgen , voor weken terug wisten/ dachten mijn ouders via familie hoe hij leent en andere mensen hier mee belast. en gewoon verder leeft en geniet van het leven of er niets aan de hand is
en door gaat met kopen van dingen bijv auto tje enz enz.
via het onrecht hem aan gedaan en de lasten die hij dragen moet, dat het zijn schuld was , ik zeg ja klopt gedeeltelijk waarom moet iemand lenen en is het wel zijn schuld maar goed hij ziet zijn aandelen niet enz enz enz
Ook wil hij zijn eigen dingen niet onder ogen zien en dat doen wat hij moet doen.
Hij zegt ik ga gewoon door met leven en dat wat anderen mij hebben aangedaan dat betaal ik nooit.
Dacht O Heer laat hem knielen bij het kruis en alles afleggen en zich er bij neerleggen want van instanties die fouten maken krijg je nooit iets terug ook mijn ervaring wel als ze wat moeten hebben dan is je bankrekening zo leeg
na kerkdiensten die hij bij woonde samen met mij vroeg hij hoe voelt dat dat ik naast je zat had al van te voren gezegd daarvoor ga ik niet naar de kerk en ben ik ook niet mee bezig hoe iets voelt .
Nu had hij gebeld voor mijn verjaardag eerst een sms fijne dag dankjewel terug .
Toen een telefoontje ja wil je ook persoonlijk even feliciteren dankjewel door de telefoon terug, ik vind dat soort dingen altijd dat ik denk wat een gedoe maar het hoort erbij, in mijn hart ben ik niet blij moet ik een feestje geven niet dus
Gelijk heeft hij dat hij zegt daar moet je van genieten maak er iets moois van ik denk dan bla bla bla was het maar morgen .
En ja ook de HEER schrijft het in zijn boek de bijbel wees in alle omstandigheden blij dat zit ik in hem maar ik ben ik en ik kan dat niet.
wacht op een defenitief antwoord van de rechter en dan is het erop of eronder en verwerken of leven .
Een leven met de HEER daar verlang ik naar maar een leven met de wereld eigenlijk niet meer zo
Ik heb mijn keuze gemaakt en wil alleen zijn met HEM
En de (vriend) lost maar eerst zijn geld af en problemen op
Ik wil geen problemen erbij en hem in mijn leven.

Mijn Angst is weg want ik laat los in het zeker weten dat ik na een tijd er sterker uit kom en ik de goede keuze heb gemaakt.
En nu kan ik de dingen doen wat ik wil zonder commentaar , want de HEER neemt mij zoals ik ben of ik ne wel of niet werk wel of niet haak wel of niet wandel wel of niet zorg voor anderen Hij is overal bij in alle dingen en ik ga genieten van mijn rust vrede en dan komt de blijdschap vanzelf weer terug .

Anita

http://youtu.be/y3eW90gECDs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:10
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
GERRIT084 schreef:
De redactie, of het moderatie team, die zo af en toe, de klagers tevreden stemt, zonder er eens goed zich, er van te laten informeren hoe de beklaagde het bedoeld.
En meer nog, of het allemaal niet iewat te doorzichtig is, wat in een ver verleden nog al is gebeurd.

Dat klopt en herken het ook. De klagers bepalen of er iemand gebant wordt of niet.
Helaas is een ieder daar gevoelig voor. Komplotten is vergelijkbaar met Stefanus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:00
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
PETRA373 schreef:
Ik vind dat je niet de zorgen van de kinderen moet loslaten, maar aan god moet geven, dat doe ik ook en niet dat ik dan passief blijf zitten en wacht tot god alles doet, zelf onderneem ik natuurlijk ook actie. Bv toen lazerus uit het graf werd opgewekt, moest er wel iemand effe de steen wegrollen, waarom moest iemand dat doen? Ik denk om ons uit het verhaal te leren dat we niet passief moeten worden, samen met god in actie moeten komen. Sorry zoeker , voor commentaar op je w oorden, tenminste zie het niet als echt commentaar, maar vond dat er nog iets bij moest.

Ik denk dat de moraal ligt in het gebed met God ligt, zoals bij de Heer.

Joh 11:40 Jezus zeide tot haar: Heb Ik u niet gezegd, dat, zo gij gelooft, gij de heerlijkheid Gods zien zult? Joh 11:41 Zij namen dan den steen weg, waar de gestorvene lag. En Jezus hief de ogen opwaarts, en zeide: Vader, Ik dank U, dat Gij Mij gehoord hebt.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 19 januari 2013, 16:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 15:48
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ZOEKER064 schreef:
Lieve Anita, natuurlijk mag je dat hier schrijven, want je raakt hier de kern van vertrouwen! Alle angst aan Hem geven omdat je vertrouwt dat Hij weet wat je nodig hebt. Vandaag en morgen.
Ik weet hoe moeilijk dat is maar stop met denken aan morgen, aan de toekomst, leg dat in Zijn hand. Je hebt je handen vol aan vandaag.
Vandaag ben je de kinderen nog niet kwijt. Dat is de werkelijkheid. Geniet van de mogelijkheden die je nog hebt.
Vertrouw God als Hij zegt, maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
Laat niet je kinderen los, maar laat de zorgen over de kinderen los. Dat is een wereld van verschil.
Als je dat doet verwacht ik vandaag of morgen grote verhalen over hoe dingen in je leven positief zijn veranderd. Hoe God jou wonderlijk heeft voorzien van het goede. Zoals Petra dat heeft beschreven...
Dat wil God ook voor jou!

idd Lachende smiley

In eenzelfde situatie zei Jezus tegen mij:
Begrijp je iets van wat ik heb meegemaakt? Denk je dat ik niet precies weet hoe jij je voelt? Geef die pijn nu aan mij! Ik maak je vrij.
Awesome! Ik hoef het kromme niet recht te maken. Dat doet Hij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:17
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
JOANNIE702 schreef:
wat is oud....................................oud is pas als je oud voelt!
gelukkig voel ik me nog jong.................................. Knipoog smiley

precies.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ZOEKER064 schreef:
Ok, die komt van een heel andere kant dan ik had verwacht. Ik denk dat ik je snap. Daar moet ik eens goed over nadenken....

Dat het in een relatie om veel meer gaat (dieper) dan vleselijke behoeftes: amen.

Maar dat je vleselijke behoeftes (in deze context beperkt tot sexualiteit) los kunt koppelen van een huwelijk is voor mij een nieuwe gedachte.
Is sexualiteit niet net een van de mooiste instrumenten die gegeven zijn juist voor in het huwelijk?

Sexualiteit is het kroon op een huwelijk door houden van....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 19:10
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
Quote:
Shanitha... Hmm, als je het eens bent met het punt dat je het beste dicht bij jezelf kunt blijven, waarom reageer je dan zo op Gerrit? Je bent hem aardig de les aan het lezen, vertellen over wat hij wel en niet moet doen. dat is in mijn beleving helemaal niet dicht bij jezelf blijven.



Ja, jou beleving, niet de mijne, en zo hebben wij allemaal andere belevingen, en soms hebben sommigen ook dezelfde beleving.


Dicht bij jezelf blijven in dit geval zou betekenen dat je aangeeft dat Gerrit jou met zijn woorden heeft gekwetst.
Nou dat niet zozeer, eerder geërgerd. Kijk, tis hier een net christelijk forum, en Ja, juist omdat het ook openbaar is vind ik dat onwelvoeglijke taal niet past.
En dan iets verteld over hoe en waarom. Ja, dan vertel ik idd over het hoe en waarom. Dan geef je hem de mogelijkheid om te kijken of het zijn bedoeling was jou te kwetsen en daar iets mee doen. Idd, dat heb je goed gezien, in dit geval was er geen gekwetstheid, maar irritatie over taalgebruik.

Nu duw je hem in de verdediging en gaat het niet meer om het punt dat hij probeerde te maken.
Ik duw niets. Dat zit toch echt in jou beleving.

je komt op mij nu over als een belerende moeder die het kind even op zijn plek zet.

Ja, of een juffrouw die het kind in de hoek zet. Dan kan het nadenken over zijn zonden, juist omdat er minder prikkels zijn in die hoek, en dan kan hij tot zijn verstand komen en begrip.

Ja, ik wou zeggen: 'And therefore he is able to come to his senses';, maar ja bovenstaande is even de beste vertaling die ik nu weet.


Ik vind dat je heel erg een ander zijn reactie aan het invullen bent.
Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:46
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Maritime,

volgens mij zijn we het allemaal eens over het gegeven dat we op God mogen en kunnen vertrouwen. Volgens mij is daar geen discussie of gesprek voor nodig.

Ik zie wat je schrijft, en dat klinkt als een duidelijke richting. De Weg volgen. Verstandelijk helemaal mee eens.

De vraag in dit topic is of je ook aan kunt geven hoe je dat ervaart? In jouw keuzes iedere dag? Wat betekent voor jou bijvoorbeeld God lief hebben boven alles? Ik heb dat ook eens gezegd tegen mijn vrouw ....

Wat doe je wel of juist niet als je in geloof wandelt? En hoe reageert God daar op? Waar blijkt dat vertrouwen uit?

Jij stelt hele goeie vragen.
Hoe ik dat ervaar?

Dat is niet met een paar woorden te omschrijven.
Mijn keuzes maak ik altijd samen met God in het gebed.
Tevens weet ik de richting van mijn keuzes afhankelijk van hetgeen dat ik ken vanuit het Woord van God zoals Hij mij dat leert door de leer van de Here Jezus en Zijn apostelen. Dat vind in de bijbel. De antwwoorden vind ik daar ook.
Helemaal los van de "christelijke leer" en opvattingen.

God lief hebben boven alles, betekend voor mij dat God ook boven de vrouw staat en/of mijn vleselijke gevoelens.
Ook de verantwoordelijkheid welke ik is als man heb zoals God dat bedoeld heeft neem ik serieus.

Naar mijn inziens is de man de stichter van Gods koninrijk beginnend in zijn gezin.
Mijn vertrouwen daarin heeft God, me nooit in de steek gelaten....
Elke gebed is tot nu toe door Hem beantwoordt en bevestigd.
Ook al is het nodig dat een boodschap van Hem via een engel gebracht moet worden.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 18:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:13
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ZOEKER064 schreef:
uh, maar daar gaat het topic toch over? Maar nu je het zo neerzet. Ja, misschien dat het met een andere definitie van vlees ook over meer dan de huwelijksrelatie van toepassing is.

Voor mij zegt het vleselijke behoefte's niks, ingeval met een huwelijksrelatie.
Dat is een uiting wanneer het gaat om werkelijke liefde voor elkaar.
Dat gaat heel diep.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:07
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
MARISKA601 schreef:
als alles plat lag, kon ik ook niet op internet om dit te plaatsenGefrustreerde smiley

maar er is weer gebeld...
en er zullen vast nog wel meer telefoontjes plaatsvinden...
de experia box ontvangt geen netwerksignaal van buitenaf....
ik zelf heb de experiabox 2x gereset....
en ik ga geen spullen aanschaffen die het probleem zouden kunnen oplossen...


het ligt aan het netwerksignal dat mijn huiskamer niet binnenkomt....

Je hebt blijkbaar wel internet verbinding om je reactie te kunnen plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:59
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
JOANNIE702 schreef:
DAn zoek je maar een oudere dame................ Engeltje smiley

Wat is oud? Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:58
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JOANNIE702 schreef:
he he eindelijke heb ik het een keer gedaan, ik ben heel slecht er in om nee te zeggen en vooral tegen bepaalde personen en nu heb ik gewoon goed nee gezegd!

schouderklopje aan mezelf gegeven Lachende smiley

Heel goed, nee zeggen valt niet altijd mee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:54
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
En het was zo duidelijk voor een ieder.
En dat je eerste tekst over een andere Johannes ging dan over Johannes de Doper, heeft Jans dat ook helemaal verkeerd begrepen?
Laten we maar weer on-topic gaan…..

Dat bedoelde ik nu met "je meent het niet!".
Anderen hoef je er niet bij te betrekken Jans.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:42
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Anna, boeiend. Als ik jouw reactie lees dan denk ik; maar ik moet toch ook dingen zelf doen? De problemen ontstaan juist als ik dingen niet zelf doe.

Ik herken het probleem als ik zeg; "iike op mijn manier doen"

Ik mag vertrouwen dat als ik dingen op zijn manier doe (naar zijn wil) dat dat altijd zegen geeft.

Helemaal waar.
De bijbel (het Woord van God) en ook de Here Jezus en Zijn apostelen leren, dat het gaat om een wandel in het geloof. Dat is groeien in geloof zoals een kind groeit naar volwassenheid.
Daar ligt mijn vertrouwen en zekerheid. Het begint met God lief hebben boven alles.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 17:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:38
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ZOEKER064 schreef:
en dan is er nog het hoofd ... ons verstand. Maar laat ik het niet complexer maken dan het al is.

Eerst God. Klinkt goed, maar wat betekend dat voor jou? Toch wachten en niets doen tot er ergens een overtuiging is gegroeid aan beide kanten?

Mij valt op dat twee personen allebei kunnen zeggen dat ze alles van God verwachten en God op de eerste plaats hebben, maar dan bedoelen dat hun eigen overtuiging te weten wat God bedoeld (eigen denken) voorop zetten. Eerst God betekent dan eerst het zelfde denken over wat God wil.
Of is het samen ervaren wat God wil?
Ik ben zo ook mijn tweede huwelijk gestart. Beide heilig ervan overtuigd dat deze relatie Gods wil voor ons leven was. Tijdens dat huwelijk werd erg duidelijk dat we beide een heel ander idee hadden van wat God van ons vroeg. De wegen zijn dan ook gescheiden ....

Herkenbaar, maar wel voor een huwelijks relatie.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:32
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
ERIKA129 schreef:
Ik knap af op mannen die oeverloze verhalen schrijven Zieke smiley
die lees ik niet is veeeeeeeeel te veeeeeeeeeeel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan blijft het oeverloos.
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:29
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
KEITH722 schreef:
a

écht stoere mannen (die de "macho" hormone niet zo van node hebben) veroorzaken wel even een ander effect op jongedames enz, dan gaat het ineens helemaal niet meer over aandoenlijk maar over eh, positief aangedaan zíjn... Coole smiley met zonnebril
a

Dan val ik buitenboord bij de jonge dames. Lachende smiley
Een buitenboordmotor is toch nodig om een bootje vooruit te krijgen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:19
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dus; 'Eerst het vlees, of eerst het hart?!' - Geen van beiden! Eerst God! En dan is de keuze als vanzelf niet gebaseerd op het één of het ander, maar op wat God je laat zien wat goed voor je is of niet.

Zo zie ik het ook. Knipoog smiley Goed verwoordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:03
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
KEITH722 schreef:
In je eerste quote staat toch duidelijk Christen vervolging maritime en op een manier dat iemand niets anders kan begrijpen dan dat je er Christenvervolging mee bedoelt

in de latere! tweede quote staat dan ineens weer alleen maar vervolging...

Het ene moment zeg je iets en het andere moment zeg je weer dat je het niet hebt gezegd, daarmee heb je je geloofwaardigheid beetje op het spel gezet, ergens komt het ook neer op "het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd" maar dat was je al verteld

als je meedoet aan een forum als dit wordt er van je verwacht voldoende duidelijk te zijn, meedoen is prima maar dan wel eerlijk blijven en niet meteen ergens op terugkomen of totaal ombuigen van wat je eerder hebt beweerd ok!? Coole smiley met zonnebril

a

Ga even 14 reactie's terug Keith.
Het is Jans welke haaks door de bocht komt scheuren over "christenvervolging". Dat was niet mijn insteek.
Wat betreft hetgeen dat Gerrit zegt is dit een voorbeeld van hoe makkelijk het gaat dat een reactie door ander ingevuld wordt en zijn verloop heeft met opmerkingen....

@tessy je hebt gelijk, Stefanus was niet een van de 12. Daarin had ik het mis...


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:57
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Moet ik dit duiden als een serieuze opmerking?
Er werd jou gevraagd naar een onderbouwing, je deed een poging daartoe, maar je verwarde twee personen met de naam Johannes met elkaar.
Ik kan je twee kreten die je als antwoord gaf, dan ook helaas niet plaatsen.

Dat kun je ook niet plaatsen omdat jij de woorden van mij omdraaid.

Ik had het over "vervolging" jij zet dat om in "christenvervolging".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 00:35
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat.
De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.


Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?

Dat meen je niet!
Christen vervolging komt helemaal niet voor in de bijbel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:40
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
LYDIA448 schreef:
praten... we hebben net een relatietherapie afgesloten waarin ook de therapeute moest concluderen dat de verbinding die we zochten door en via gesprek, niet gelukt is.
dus praten met mn man?
dát wordt em niet..


De huwelijksrelatie die het meeste voldoening geeft is gebaseerd op het verlangen van beide partners om elkaars standpunten te begrijpen....

Veel pijn en onbegrip dat zich heeft ontwikkelt in een huwelijk of gezin zou opgelost kunnen worden wanneer men de tijd neemt om te proberen te begrijpen wat de ander zegt, denkt en voelt. Dingen zien door jouw ogen.
Hun pijn voelen. Sympathie hebben voor hun gevoelens. Daar ligt een goudmijn van geluk voor degenen die wijs genoeg zijn om het gezichtspunt van de partner of de gezinsleden te begrijpen....

Het meest complete gezegde van Jezus over huwelijk en scheiding.
Matheus 19:5-6 "Zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot een vlees zijn. En in vers 6: hetgeen dan God samengevoegd heeft. scheidde de mens niet."
Het huwelijk zoals God het gedacht had, was een relatie voor het leven. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat paren zelfs maar zouden denken aan de mogelijkheid hun relatie te verbreken. Echtparen horen een zijn in doel, in beslissingen, in geest en in lichaam. Natuurlijk houden ze altijd hun eigen karakter voor God. Maar ze moeten een twee-eenheid zijn.

Als dat er niet is, dan houdt echt alles op.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:21
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
JOANNIE702 schreef:
Brrrrrrrr, ik heb ze liever met een buikje
Engeltje smiley

Mannen met een buikje boven de 50.... Lachende smiley

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/caAajYH7FVk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:16
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
JOANNIE702 schreef:
De vrouwenhart is rechtvaardigheid, zij overziet alles en zorgt voor haar gezin! Ze is heel scherpzinnig.
De mannen hart is barmhartigheid, de man zorgt dat er vrede zal zijn en harmonie in het gezin.
Ook in de familie, buren...........om de gezin heen!

Joodse wijsheid

Zo zie je maar weer, we hebben elkaar gewoon nodig, aanvulbaar voor elkaar...... Lachende smiley

idd Joannie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:11
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
KEITH722 schreef:
je verveelt je, moet jij weten maar ik ga even doora

Een oordeel over mij. Natuurlijk moet ik het weten. Doe je best. Clown smiley

Ik verveel me niet hoor, ben een full time werker voor mijn gezin!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:08
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar los van dat ervaart een ieder op zijn eigen persoonlijke manier.
Maar het is meer de omgang met elkaar, daar is het Christelijke al vrij ver te zoeken.
Laat staan dat wij ons bij één onderwerp kunnen houden, dat iets de aanzet kan worden tot een ander onderwerp, is mogelijk.
Maar meestal staat er aan de kop van iets, iets anders dan waar het later nog over gaat.
En wees dan ook eerlijk, ik heb het nu over het groot verschil aan onderwerpen, en je kan zo een nieuw topic openen.
Maar nee, we veranderen liever een topic, halverwege, naar een ander onderwerp, dan hoef je n.m niet in te grijpen als het mis gaat.

Herken het Gerrit. Dat is idd zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:34
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
KEITH722 schreef:
eh, dat verband is niet duidelijk, wsch. verander je de spelregels tijdens het spela

Nee, Petra springt er goed op in.... Ze weet wat ze wil.... daar heb ik respect voor!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:30
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.

idd, het christelijke of wat christelijk zou moeten zijn, is ver zoek..... Dat ervaar ik ook. Dat is voor mij nooit anders geweest. In hoevere wordt het Woord van God gezien als leidraad?


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (61)





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:24
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
KEITH722 schreef:
maritime, als je een muizeval (plaatje hierboven) al voor een flipperkast aanziet doen mijn wokgrapjes er niet meer zo toe, bovendien kennen Frank en ik elkaar al langer en krijg ik gewoon verstandige antwoorden van hem (en hij van mij) óf op het forum hier óf in mailtjes enz enz en kan hij echt wel een grapje van mij velen en had ik hem bovendien al laten weten zelf te stoppen met de w*kgrapjes

Lachende smiley met blinkend witte tanden

a

Het muizeval was ook niet voor jou bedoeld Keith!
Het muizeval heeft te maken met "i catch you!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 22 Volgende
Pagina 2 van 22