ChristianMatch
 


Forum

Tuusen Bijbel en Babylon
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 11:22
 
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheiden mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 09:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:16
 
GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.



Christen zijn is Jezus volgen Hem dienen en willen zijn zoals hij deed.
Hij had iedereen lief ongeacht rang stand kleur beperkingen of hoe iemand ook is daar komen we erg veel te kort in ons zijn .
Willen mensen dat nog proberen er zijn er velen die zeggen ik leef in de wereld en ja ben hier neergezet en leef en geniet ja dat mag allemaal maar er staat ook geschreven die Hem liefhebben en volgen die zullen vervolgt worden en dat is naar laat een bittere smaak achter want dat is dan niet wat wij dachten zoals we het graag zouden willen.
Ik probeer telkens weet Hem te volgen dan maar opnieuw en opnieuw want dat is wat Hij van mij vraag .
En ik wil putten uit de bron van levend water niet uit een bron van levende mensen die denken het beter te weten .
Maar soms kan je delen en dat is helen zien dat je niet alleen gevallen bent want dat kan soms zo voelen .
En antwoorden die je krijgt van iemand als christen de bijbel goed kent
daar kan je op bouwen en die rots wil God je ook zetten HIJ wil niet dat je je eigen huis op zand bouwt.
IK geloof dat er zeker echte christenen zijn.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:51
 
ALTJE848 schreef:
Christen zijn is Jezus volgen Hem dienen en willen zijn zoals hij deed.
Hij had iedereen lief ongeacht rang stand kleur beperkingen of hoe iemand ook is daar komen we erg veel te kort in ons zijn .
Willen mensen dat nog proberen er zijn er velen die zeggen ik leef in de wereld en ja ben hier neergezet en leef en geniet ja dat mag allemaal maar er staat ook geschreven die Hem liefhebben en volgen die zullen vervolgt worden en dat is naar laat een bittere smaak achter want dat is dan niet wat wij dachten zoals we het graag zouden willen.
Ik probeer telkens weet Hem te volgen dan maar opnieuw en opnieuw want dat is wat Hij van mij vraag .
En ik wil putten uit de bron van levend water niet uit een bron van levende mensen die denken het beter te weten .
Maar soms kan je delen en dat is helen zien dat je niet alleen gevallen bent want dat kan soms zo voelen .
En antwoorden die je krijgt van iemand als christen de bijbel goed kent
daar kan je op bouwen en die rots wil God je ook zetten HIJ wil niet dat je je eigen huis op zand bouwt.
IK geloof dat er zeker echte christenen zijn.

Anita

Natuurlijk weet iedereen wel waar om het draait, en wie onze lieve Heer is maar het gaat er nu meer om, ons gedrag op CM.
En natuurlijk de achterliggende gedachte, daarom staat ook de C voor de M en voor die laatste zit het grut hier ook op.
Maar dan komen de regels, en de aanwijzingen, die sterk omzeild worden eigenlijk net als in het verkeer.
Een simpele kruising, met een voorrangsweg en stoplichten, als die uitvallen, staat iedereen met de handen in het haar.
Iedereen kent de regels, maar toch moet oom agent er aan te pas komen om alles weer in goede banen te regelen.
En niemand, weet nog waar het allemaal eigenlijk over ging.............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:30
 
GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.

idd, het christelijke of wat christelijk zou moeten zijn, is ver zoek..... Dat ervaar ik ook. Dat is voor mij nooit anders geweest. In hoevere wordt het Woord van God gezien als leidraad?


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:41
 
MARITIME853 schreef:
idd, het christelijke of wat christelijk zou moeten zijn, is ver zoek..... Dat ervaar ik ook. Dat is voor mij nooit anders geweest. In hoevere wordt het Woord van God gezien als leidraad?

Precies, maar los van dat ervaart een ieder op zijn eigen persoonlijke manier.
Maar het is meer de omgang met elkaar, daar is het Christelijke al vrij ver te zoeken.
Laat staan dat wij ons bij één onderwerp kunnen houden, dat iets de aanzet kan worden tot een ander onderwerp, is mogelijk.
Maar meestal staat er aan de kop van iets, iets anders dan waar het later nog over gaat.
En wees dan ook eerlijk, ik heb het nu over het groot verschil aan onderwerpen, en je kan zo een nieuw topic openen.
Maar nee, we veranderen liever een topic, halverwege, naar een ander onderwerp, dan hoef je n.m niet in te grijpen als het mis gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 16:08
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar los van dat ervaart een ieder op zijn eigen persoonlijke manier.
Maar het is meer de omgang met elkaar, daar is het Christelijke al vrij ver te zoeken.
Laat staan dat wij ons bij één onderwerp kunnen houden, dat iets de aanzet kan worden tot een ander onderwerp, is mogelijk.
Maar meestal staat er aan de kop van iets, iets anders dan waar het later nog over gaat.
En wees dan ook eerlijk, ik heb het nu over het groot verschil aan onderwerpen, en je kan zo een nieuw topic openen.
Maar nee, we veranderen liever een topic, halverwege, naar een ander onderwerp, dan hoef je n.m niet in te grijpen als het mis gaat.

Herken het Gerrit. Dat is idd zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 17:52
 
GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!

Wat houdt jou tegen om wel een haar beter te zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:49
 
ZOEKER064 schreef:
Wat houdt jou tegen om wel een haar beter te zijn?

Ik probeer het, doe je mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:02
 
GERRIT084 schreef:
Ik probeer het, doe je mee?

Hoi Gerrit.

Ik heb geleerd dat proberen betekent dat het niet gaat gebeuren Knipoog smiley

Ik doe liever niet mee aan het beter proberen te zijn dan anderen. Ik wil gewoon doen wat goed is: Gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef niemand te overtuigen, dat doet God wel op Zijn manier op Zijn tijd. Hij heeft ook zo veel geduld gehad met mij Lachende smiley

Ik heb vanmiddag een nieuw topic geopend omdat het gesprek in een ander topic helemaal off-topic ging. Ik denk dan: wat een enthousiasme. Maar ik heb zelf de keuze om daar in mee te gaan of om zelf het nieuwe gesprek te faciliteren.

Het is zo eenvoudig als je gewoon dicht bij jezelf blijft en probeert te kijken waar je iets voor een ander kunt betekenen of waar je zelf iets zou kunnen leren. Als jij dan vind dat ik een haar beter ben, God zij dank!


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op donderdag 17 januari 2013, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:13
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Gerrit.

Ik heb geleerd dat proberen betekent dat het niet gaat gebeuren Knipoog smiley

Ik doe liever niet mee aan het beter proberen te zijn dan anderen. Ik wil gewoon doen wat goed is: Gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef niemand te overtuigen, dat doet God wel op Zijn manier op Zijn tijd. Hij heeft ook zo veel geduld gehad met mij Lachende smiley

Ik heb vanmiddag een nieuw topic geopend omdat het gesprek in een ander topic helemaal off-topic ging. Ik denk dan: wat een enthousiasme. Maar ik heb zelf de keuze om daar in mee te gaan of om zelf het nieuwe gesprek te faciliteren.

Het is zo eenvoudig als je gewoon dicht bij jezelf blijft en probeert te kijken waar je iets voor een ander kunt betekenen of waar je zelf iets zou kunnen leren. Als jij dan vind dat ik een haar beter ben, God zij dank!



Een haar beter gelukkig is bij God iedereen gelijk waar maken we ons dan druk om of alle stoplichten het nu wel of niet doen( en ja zoals in het leven op straat is er ook wel eens een doodlopende weg dan denk je toch ook rijd ik daar in of niet met de kans op een bon naar gelang de keuze?) of ik links of rechts loop Hij gaat vooraan aan mij de keuze of ik Hem wil volgen ,of de mensen hier op een topic
OP de bon wil en mijn schulden moet betalen of er voor zorg dat ik er niet mee te maken krijg de keuze wederom ligt bij ons zelf.
maar ja ook ik vraag krijg mooie antwoorden en mijn verbazing dat vele mensen het zelfde voelen denken en soms mooi tips hebben om te kunnen groeien en ja ik haal er uit wat voor mij belangrijk is .
Niet wat een ander denkt wat goed is .

En ja het gaat snel over andere dingen dan je vraagt maar dat is bijna in elk topic zo reactie op reactie en ja wat wil je daar aan doen dan ????
IK lees tussen de regels door reageer en blijf mezelf en hoop te groeien in geloof en een stukje dichter naar de HEER toe en dat lukt toch goed hoor .

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 17 januari 2013, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:20
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Gerrit.

Ik heb geleerd dat proberen betekent dat het niet gaat gebeuren Knipoog smiley

Ik doe liever niet mee aan het beter proberen te zijn dan anderen. Ik wil gewoon doen wat goed is: Gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef niemand te overtuigen, dat doet God wel op Zijn manier op Zijn tijd. Hij heeft ook zo veel geduld gehad met mij Lachende smiley

Ik heb vanmiddag een nieuw topic geopend omdat het gesprek in een ander topic helemaal off-topic ging. Ik denk dan: wat een enthousiasme. Maar ik heb zelf de keuze om daar in mee te gaan of om zelf het nieuwe gesprek te faciliteren.

Het is zo eenvoudig als je gewoon dicht bij jezelf blijft en probeert te kijken waar je iets voor een ander kunt betekenen of waar je zelf iets zou kunnen leren. Als jij dan vind dat ik een haar beter ben, God zij dank!

Precies dat zette ik ook, met niemand is een haar beter, bedoel ik ook iedereen, ook ik, en dat zette ik ook meteen (om misverstanden te voorkomen)
En het of topic gaan, in het verleden heb ook ik mij daar aan schuldig gemaakt, maar dat hoeft dan toch geen herhaling op herhaling te worden.
En of God met je, bezig is geweest, ik denk nog steeds, met iedereen.
Als Hij ons zou loslaten, dan zijn wij allemaal on geleide projectielen, maar wij kunnen er wel aan bijdragen, allemaal een geleide te zijn?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 21:03
 
GERRIT084 schreef:
Precies dat zette ik ook, met niemand is een haar beter, bedoel ik ook iedereen, ook ik, en dat zette ik ook meteen (om misverstanden te voorkomen)
En het of topic gaan, in het verleden heb ook ik mij daar aan schuldig gemaakt, maar dat hoeft dan toch geen herhaling op herhaling te worden.
En of God met je, bezig is geweest, ik denk nog steeds, met iedereen.
Als Hij ons zou loslaten, dan zijn wij allemaal on geleide projectielen, maar wij kunnen er wel aan bijdragen, allemaal een geleide te zijn?!

Ik draag graag bij ;) En ja, God is nog lang niet met me klaar ... daarom leef ik ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 21:34
 
GERRIT084 schreef:
Precies dat zette ik ook, met niemand is een haar beter, bedoel ik ook iedereen, ook ik, en dat zette ik ook meteen (om misverstanden te voorkomen)
En het of topic gaan, in het verleden heb ook ik mij daar aan schuldig gemaakt, maar dat hoeft dan toch geen herhaling op herhaling te worden.
En of God met je, bezig is geweest, ik denk nog steeds, met iedereen.
Als Hij ons zou loslaten, dan zijn wij allemaal on geleide projectielen, maar wij kunnen er wel aan bijdragen, allemaal een geleide te zijn?!


Het of topic gaan en zelfs abbo opzeggen heb ik al vaak gedaan, maar merkt dan ook dat het een tijd is met de HEER en HIJ mij weer nieuwe dingen heeft geleerd sommigen en ik ook had een harde leerschool nodig en steeds hier schrijven lezen maakte me dol ik wilde zo graag alles weten en oplossen want hier waren toch de christenen die zouden het toch wel weten .
Nu dat heb ik zowel hier als elders wel geleerd dat we christen willen zijn nastreven zo goed als mogelijk in en met ons gegeven inzicht en wijsheid van de HEER en ik ben Hem dankbaar dat ik die heb gekregen , ook door soms me terug te trekken van de wereld en eenzaam thuis te zitten gordijnen dicht maar die tijd is voor bij God heeft me genezen van wegkruipen voor anderderen Hij zegt ook in Zijn woord ergens dat we mogen Zijn zoals HIJ ons geschapen heeft dan hoeven we voor onze mening niet weg te lopen nog ons iets aan te laten praten .
maar als je niet sterk genoeg bent dan ga je en onderga je dat en kom je terug en denk oo wat zijn mensen veranderd en nu kijk ik in de spiegel en zie IK ben veranderd en kan beter verdragen en lees leef mee met mensen en weet omdat ik zelf hem meegemaakt.
Ik loop niet meer weg als mensen mij niet mogen zoals ik ben gaan ze zelf maar op de vlucht ik wil niet meer vluchten .
want ik weet ik ben waardevol zoals ik ben en laat anderen ook in de waarde omdat de HEER dat ook deed met alle mensen Hij heeft iedereen lief wat je ook hebt meegemaakt wat je ook gedaan hebt een christen is altijd welkom thuis.

En dat thuis zou ook hier op c m moeten mogen zijn dat je mag zijn wie je bent niet alleen in de kerk één zijn maar ook in de wereld één Zijn zoals God het bedoelt heeft want als dat gedaan is zal HIJ terug komen om ons te bevrijden en als we dat geloof vast houden leven we in vrijheid
Ik wens je Zijn adelaarsvleugelen toe dat je je gedragen mag weten door HEM

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 21:51
 
GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.


Lees nog even een ban gehad van c m ik denk dat je beter door mensen kunt worden afgewezen al ben ik dat al heel vaak in mijn leven maar laat me er niet meer door het leven dat ik nu heb afnemen hoor.
En de Heer weet altijd beter als mensen denken het beter te weten dan komen we bij het poortje van zelf tegen hoe het was want HIJ onthoud alles.
En dan zullen al onze keuzes wel bekend worden , maar als God alles ten goede lan en wil keren denk ik waar ben je dan bang voor voor de wereld om daar goed in te doen of leef je voor HEM ?
We kunnen niet goed doen want het kwade dat ik wil dat doe ik en het goede dat ik wil dat doe ik niet.
God kent ons dat is het belangrijkste en weet ten diepste wat ons ook hier op het topic raakt en niet en waar we verkeerd of goed over denken.
En ja we zijn en blijven mens maar eens als we thuis mogen komen dan zal ons alles worden afgenomen,
maar ook hier is dat wat we zeggen een last en leg dat maar niet op iemand neer ik vind als je wilt dan bedoel ik algemeen mensen hoer op c m iemand niet mag en je bent christen ga den in gebed en bid voor de vrouw of man die je iets gezegd heeft wat je pijn deed of je gekwetst heeft.
Want bidden heeft kracht en God vergeeft ik bid vaak voor mensen en vraag ik Heer wilt U het doen want dit gaat boven mijn verstand om maar misverstanden te voor komen en me als goede christen voor te doen want geen enkele christen is goed zelfs niet één staat in de bijbel

Gods zegen voor een ieder die dit leest hopende dat de Heer U geneest.
van woorden , schrijven ,daden die iedereen kan schaden.

Stop met zinloos geweld en als u iets kwelt breng het in gebed naar boven Hij heeft beloofd laat een bidder niet staan en ik weet je kan er van op aan dat Hij je geneest met Zijn heilige geest.
Hij maakt harten heel , gewonden verbind Hij met zijn kracht ,
voor hen die het van HEM verwacht

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 00:21
 
ALTJE848 schreef:
Lees nog even een ban gehad van c m ik denk dat je beter door mensen kunt worden afgewezen al ben ik dat al heel vaak in mijn leven maar laat me er niet meer door het leven dat ik nu heb afnemen hoor.
En de Heer weet altijd beter als mensen denken het beter te weten dan komen we bij het poortje van zelf tegen hoe het was want HIJ onthoud alles.
En dan zullen al onze keuzes wel bekend worden , maar als God alles ten goede lan en wil keren denk ik waar ben je dan bang voor voor de wereld om daar goed in te doen of leef je voor HEM ?
We kunnen niet goed doen want het kwade dat ik wil dat doe ik en het goede dat ik wil dat doe ik niet.
God kent ons dat is het belangrijkste en weet ten diepste wat ons ook hier op het topic raakt en niet en waar we verkeerd of goed over denken.
En ja we zijn en blijven mens maar eens als we thuis mogen komen dan zal ons alles worden afgenomen,
maar ook hier is dat wat we zeggen een last en leg dat maar niet op iemand neer ik vind als je wilt dan bedoel ik algemeen mensen hoer op c m iemand niet mag en je bent christen ga den in gebed en bid voor de vrouw of man die je iets gezegd heeft wat je pijn deed of je gekwetst heeft.
Want bidden heeft kracht en God vergeeft ik bid vaak voor mensen en vraag ik Heer wilt U het doen want dit gaat boven mijn verstand om maar misverstanden te voor komen en me als goede christen voor te doen want geen enkele christen is goed zelfs niet één staat in de bijbel

Gods zegen voor een ieder die dit leest hopende dat de Heer U geneest.
van woorden , schrijven ,daden die iedereen kan schaden.

Stop met zinloos geweld en als u iets kwelt breng het in gebed naar boven Hij heeft beloofd laat een bidder niet staan en ik weet je kan er van op aan dat Hij je geneest met Zijn heilige geest.
Hij maakt harten heel , gewonden verbind Hij met zijn kracht ,
voor hen die het van HEM verwacht

Anita


Natuurlijk Anita, maar er is altijd een maar, er is nog altijd je persoonlijke relatie met Hem.
En iedereen vult die in, op zijn eigen persoonlijke manier, en die wil zo links en rechts nog al eens verschillen.
En met die verschillen heb je hier nogal wel eens te maken, en die botsen nogal eens, en dan kan je toch beter, je beentjes nog even beneden houden.
En er schuilt nogal wel eens, een grote verwarring hier beneden, en die mogen we wat onze Lieve Heer aan gaat, best wel eens zelf uitzoeken.
Proberen dan, elkaar het leven op CM eens wat minder zuur te maken, en voor wij dan Hem er mee lastig vallen, is er nog CM.
De redactie, of het moderatie team, die zo af en toe, de klagers tevreden stemt, zonder er eens goed zich, er van te laten informeren hoe de beklaagde het bedoeld.
En meer nog, of het allemaal niet iewat te doorzichtig is, wat in een ver verleden nog al is gebeurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 01:17
 
[quote=GERRIT084]En ik ben geen haar beter........
Beter dan wat?
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Je kan keuzes maken.
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het moet zijn: bescheiden mening...
Er worden voorbeelden gesteld, nou als iemand het daar niet mee eens is kan hij daar van af wijken.
Wetten zijn om te beschermen, net als politie, ja, je mag niet stelen bijvoorbeeld. Om dat je dan anderen benadeelt. Die wet komt voor in ons wetboek van strafrecht maar ook in de tien geboden. zo zijn er meer...
En ja, zoals abortus ja, dat deugt niet in de ogen van velen....
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Ja, iedereen was slecht, zonder uitzondering.....en tuurlijk, degene die er niets aan konden doen zoals kinderen die zal God echt wel hebben gespaard, in de zin dat ze naar de Hemel gingen.Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
Doel je op de kruisiging van Jezus?
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Hoe weet jij dat? Je kan niet alleen van jezelf uitgaan, ja, je kan het wel doen, maar ja dan krijg je een verkeerd beeld.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens: het is voor mij een Zegen dat er zo'n forum als dit bestaat!
Of praat je voor jezelf....
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
O ja, omdat iedereen het kan lezen, moeten we dus maar onze maskers opzetten en vooral onszelf niet zijn, en zeker geen dingen schrijven die ons bezighouden....voor het getuigenis, dat wij christenen zo blij in de Here zijn en dan altijd? Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Nee, niet van het verdedigen van een stelling. Door een grens of meerdere grenzen te overschrijden. Bijvoorbeeld door het opzettelijk gebruiken van onwelvoeglijke taal....Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.

Nou dat vind ik nú even ook, kijk een taalfoutje kan, maar jij maakt er echt een potje van, eerst de titel: 'Tuusen'(een taalfoutje kan gebeuren), en dan je 'bescheten' mening.
Jij maakt mij niet wijs dat dat laatste een fout was die per ongeluk ging.

Vind het gewoon asociaal...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 januari 2013, 09:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 08:38
 
[quote=SHANITA130]

Als ik zet bescheten mening, bedoel ik ook een bescheten mening, en geen bescheiden mening.
Als je en voorbeeld stelt, of een onderwerp bespreekbaar maakt, moet je het wel bij dat onderwerp houden.
Doe je dat niet, hoef je er ook geen kop meer boven te zetten, ook en zeker als het door derden ook wordt gezet.
En nee , ik bedoelde niet de kruisiging, maar meer het oude testament, Zondvloet, dat was de eerste, en het voorbeeld dat niet onbesproken is geweest, nog steeds niet Sodom en Gomora.
En of ik weet dat niemand een haar beter is?! Lees de krant kijk het nieuws en of lees je Bijbel, er was en is er maar één die zonder zonden was en is.
En dan kan het forum voor jou een zegen zijn, nou, voor mij niet dus, het is wel aardig dat het er is, maar een zegen zou ik het echt niet willen noemen
En over je laatste zinnen ga ik me niet eens, druk maken, das jou mening, en dat mag.
En misschien zijn daar de meningen over gedeeld, en over mijn taalfouten ach sommige zijn echt en sommige niet.
En dan nog, ik ben nu eenmaal niet bescheiden, en kan dan ook geen bescheiden mening geven.
En een bescheten mening, is even geen bescheiden mening, maar een iets terughoudende mening, als ik zou zetten bescheiden, dan zou ik liegen.
En dan nog dit, over mijn taalfouten, lees die van je zelf maar eens, misschien geen taal fouten, of zetfouten misschien kleine vormfouten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 09:09
 
[quote=SHANITA130]
Ik vind jouw reactie niet kunnen!
Ik lees Gerrit zijn berichtjes graag omdat hij creatief met taal is en omdat hij zegt hoe het is zonder verborgen boodschap en zich niet verschuilt achter Bijbelteksten.

Iemand beschuldigen van een dronken reactie vind ik pas echt bescheten...........dat is met stront gooien.

Leanne,kent nog veel meer vieze woorden Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 09:23
 
LEANNE226 schreef:
k vind jouw reactie niet kunnen!
Ik lees Gerrit zijn berichtjes graag omdat hij creatief met taal is en omdat hij zegt hoe het is zonder verborgen boodschap en zich niet verschuilt achter Bijbelteksten.

Iemand beschuldigen van een dronken reactie vind ik pas echt bescheten...........dat is met stront gooien.

Ja, dan zou je er wel eens scheitziek van kunnen worden! Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 09:36
 
Quote:
Ik vind jouw reactie niet kunnen!
Ik lees Gerrit zijn berichtjes graag omdat hij creatief met taal is en omdat hij zegt hoe het is zonder verborgen boodschap en zich niet verschuilt achter Bijbelteksten.

Iemand beschuldigen van een dronken reactie vind ik pas echt bescheten...........dat is met stront gooien.

Leanne,kent nog veel meer vieze woorden Engeltje smiley

Jij bent ook geen haar beter dan....

Hoe komt deze zin over? Ff zeggen, iedereen is slecht en 'we' zijn geen haar beter.....

Ik beschuldigde niet, ik zei dat het op me overkwam dat ie een slok op had....en wat frustraties wou uiten....en deed.

Nou, als iemand zo tegen mij gaat praten laat op de avond, ja, moet je niet raar opkijken dat je geen vrouw kan vasthouden en ze boos pleitte gaan.
Is mijn mening, denk ik vind ik.

Ik zou aanraden, kijk es waar dat vandaan komt en ga er wat aan doen.


Ik heb het stuk met de Bijbeltekst al weggehaald.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 januari 2013, 09:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 09:45
 
Trouwens, mijn mening vind ik denk ik, je kan niet zeggen iedereen is slecht, je hebt slechte mensen goede mensen en ertussen.

S. houdt niet van zwart-wit denken en is nog ongezond ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 09:55
 
Zoeker schreef:

Ik heb geleerd dat proberen betekent dat het niet gaat gebeuren Knipoog smiley
Klopt; je kan zeggen 'ik ga het doen....', maar zeggen ik ga het proberen werkt niet.....
Ja, er zijn uitzonderingen als iemand bijvoorbeeld ziek is...

Ik doe liever niet mee aan het beter proberen te zijn dan anderen. Ik wil gewoon doen wat goed is: Gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef niemand te overtuigen, dat doet God wel op Zijn manier op Zijn tijd. Hij heeft ook zo veel geduld gehad met mij Lachende smiley

Helemaal mee eens, ik wil ook doen wat goed is, en wat in mijn vermogen ligt, en mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef ook niemand te overtuigen, ik heb alleen verantwoording af te leggen eerst aan God, dan aan mezelf, en als ik een partner zou hebben, dan aan die partner.
Ik heb vanmiddag een nieuw topic geopend omdat het gesprek in een ander topic helemaal off-topic ging. Ik denk dan: wat een enthousiasme.

;) Maar ik heb zelf de keuze om daar in mee te gaan of om zelf het nieuwe gesprek te faciliteren.

Het is zo eenvoudig als je gewoon dicht bij jezelf blijft..Inderdaad, dicht bij jezelf blijven héél goed gezegd, in die zin dat dat zo waar is! en probeert te kijken waar je iets voor een ander kunt betekenen of waar je zelf iets zou kunnen leren. Als jij dan vind dat ik een haar beter ben, God zij dank!

Hij vind dat niemand een haar beter is...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 januari 2013, 09:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:03
 
SHANITA130 schreef:
Trouwens, mijn mening vind ik denk ik, je kan niet zeggen iedereen is slecht, je hebt slechte mensen goede mensen en ertussen.

S. houdt niet van zwart-wit denken en is nog ongezond ook.

Slechte mensen?! waar dan? alleen geen haar beter Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:13
 
Als hij zegt; niemand is een haar beter, ja, dan ga ik er dus vanuit dat iedereen slecht is.

Oorzaak - gevolg

Als een moeder zegt; je bent geen haar beter dan je zus, ja, dan bedoeld ze dus dat die zus niet echt ok is.
Even los ervan dat ik vind, denk, mijn mening dat je zo niet tegen je kind hoort te praten.....ik maak eruit op dat die moeder vindt dat die zus niet echt goed is als haar zus geen haar beter is, volgens de moeder dan.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 januari 2013, 10:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:19
 
SHANITA130 schreef:
Als he zegt; niemand is een haar beter, ja, dan ga ik er dus vanuit dat iedereen slecht is.

Oorzaak - gevolg

Wie he is weet ik niet, maar wat ik wel weet, als iemand goed is (niet slecht) is niemand een haar beter, Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:20
 
SHANITA130 schreef:
Als he zegt; niemand is een haar beter, ja, dan ga ik er dus vanuit dat iedereen slecht is.

Oorzaak - gevolg

Shanita, tendiepste zijn we allemaal 'slecht' Alleen onze omstandigheden zijn hier gelukkig meestal beter.
Denk maar eens aan de bewakers in de concentratiekampen! (1940-45)
Waren vaak keurige burgers hoor; voor het oog schattige huisvaders, hardwerkende personeelsleden, ijverige werkgevers, vriendelijke buren.
En toch...
Wat te denken van de kappo's onder de medegevangen?

Ik denk dat 'het kwaad' in ieder mens zit, gelukkig komt het er bij veel mensen niet uit.
Desondanks 'hou' ik van veel mensen hoor!
Maar bij verdriet en moeite leer je ook wel je èchte vrienden kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:21
 
GERRIT084 schreef:
Wie he is weet ik niet, maar wat ik wel weet, als iemand goed is (niet slecht) is niemand een haar beter, Engeltje smiley

Ok. Knipoog smiley

Ik ben goed, maar/en jij bent geen haar beter Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:25
 
SHANITA130 schreef:
Ok. Knipoog smiley

Ik ben goed, maar/en jij bent geen haar beter Knipoog smiley

Precies Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:39
 
[quote=ROOS575]Shanita, tendiepste zijn we allemaal 'slecht' Alleen onze omstandigheden zijn hier gelukkig meestal beter.
Dan hebben wij een meningsverschil. Ik denk, je hebt goede mensen, slechte mensen en ertussen in; veel grijstinten(en nee, ik doel nu niet op een walgelijk boek dat zo heet en erg populair is)
Denk maar eens aan de bewakers in de concentratiekampen! (1940-45)
Ja, en, bijna de hele bevolking werd gehersenspoeld, en toch, velen hadden het wel door, en gingen in verzet, ja, Duitsers.....En vaak hadden die bewakers geen keuze, of zelf een kogel door je hoofd, of dat werk doen, en onder deze bewakers waren er ook velen die er niet in mee gingen en stiekem de gevangenen hielpen(burgelijke ongehoorzaamheid, maar dus wel ok, want het ging tegen de wil van God in, wat daar gebeurde in de concentratiekampen).
Waren vaak keurige burgers hoor; voor het oog schattige huisvaders, hardwerkende personeelsleden, ijverige werkgevers, vriendelijke buren.
En toch...
Wat te denken van de kappo's onder de medegevangen?
Een Kapo was een gevangene in een nazi-kamp in de Tweede Wereldoorlog, die als taak had op de andere gevangenen toe te zien. Een Kapo moest voor de SS het werk van de gevangenen begeleiden en hij was verantwoordelijk voor hun resultaten. Kapo's, die in de terminologie van de nationaalsocialisten Funktionshäftlinge werden genoemd, kregen voor hun verdiensten verschillende privileges, bijvoorbeeld alcohol. In grotere kampen was ook sprake van Oberkapo's, de bazen van de 'gewone' kapo's. Kapo's waren vaak misdadigers die deze functie aangeboden kregen om een zwaardere straf te ontlopen. Ze werden ook geregeld vermoord en vervangen door andere als er te veel gevangenen waren. Bron: wikipedia

Ik denk dat 'het kwaad' in ieder mens zit, gelukkig komt het er bij veel mensen niet uit.
Dat is dan weer een verschil van mening: iedereen kan keuzes maken. Doe ik het wel, of doe ik het niet. Dat heet een wilsbesluit, een soort wilskracht. Iemand die voor het slechte kiest, ja, en je hebt mensen die voor het goede kiezen...en ertussen, mensen die niet helemaal slecht zijn en ook nog goede eigenschappen bezitten.

Desondanks 'hou' ik van veel mensen hoor!
Maar bij verdriet en moeite leer je ook wel je èchte vrienden kennen.
Daar zijn we het wel over eens :)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 januari 2013, 10:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 11:25
 
SHANITA130 schreef:
Zoeker schreef:
Het is zo eenvoudig als je gewoon dicht bij jezelf blijft..Inderdaad, dicht bij jezelf blijven héél goed gezegd, in die zin dat dat zo waar is! en probeert te kijken waar je iets voor een ander kunt betekenen of waar je zelf iets zou kunnen leren. Als jij dan vind dat ik een haar beter ben, God zij dank!

Hmm, als je het eens bent met het punt dat je het beste dicht bij jezelf kunt blijven, waarom reageer je dan zo op Gerrit? Je bent hem aardig de les aan het lezen, vertellen over wat hij wel en niet moet doen. dat is in mijn beleving helemaal niet dicht bij jezelf blijven.

Dicht bij jezelf blijven in dit geval zou betekenen dat je aangeeft dat Gerrit jou met zijn woorden heeft gekwetst. En dan iets verteld over hoe en waarom. Dan geef je hem de mogelijkheid om te kijken of het zijn bedoeling was jou te kwetsen en daar iets mee doen. Nu duw je hem in de verdediging en gaat het niet meer om het punt dat hij probeerde te maken.

je komt op mij nu over als een belerende moeder die het kind even op zijn plek zet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3