ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAMY994
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAMY994
Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 27 mei 2015, 11:58
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
PETRA824 schreef:
Zit wat in wat je schrijft Manna, zelf heb ik ingevuld ook: ik ben cristen maar denk niet in hokje, gewoon omdat ik de gemeente van Jezus als 1 geheel zie.
of je nu katholiek, pinkster, volle evangelie, gereformeerd, vrijgemaakt gereformeerd... etc. noem maar op bent.

Voor mijn gevoel, plaats ik mezelf in een hokje als ik invul charismatisch(ik ga na een charismatische gemeente), maar vind alle cristenen leuk, wat voor kerk ze ook gaan
Lachende smiley

Ik heb zelf ook getwijfeld wat ik bij deze vraag moest invullen. Ik heb wel volle evangelie ingevuld maar denk ook niet zo in hokjes. Je hebt natuurlijk wel je eigen voorkeuren naar welke kerk/gemeente je zelf gaat.
Toch denk ik dat het voor veel mensen heel erg belangrijk (zo niet het belangrijkste!) is om bij het zoeken van een partner te weten dat je van dezelfde kerkelijke kleur bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 27 mei 2015, 11:38
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
MARENTH030 schreef:
Mijn abonnement is afgelopen!
Ik wil iedereen bedanken voor de waardevolle contacten die ik had op CM.
Hetzij via mail, of chatgesprek.
Vindt dit wel een toepasselijke tekst, om mee af te sluiten.

Bron: Abt Voice.

De tijd bepaalt wie je in je leven ontmoet,
je hart bepaalt wie je in je leven toelaat,
maar je gedrag bepaalt wie er in je leven blijft…..

Ik wens jullie allen het goede!

Gr. Marenth

Jammer dat je gaat Marenth. Bedankt voor je zijn hier en ook voor je mooie "kreten". Bovenstaande heb ik alweer overgeschreven. Gods zegen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: donderdag 14 mei 2015, 21:28
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: donderdag 14 mei 2015, 21:04
BerichtOnderwerp: Hemelvaart
 
MARENTH030 schreef:
Ze wachten al reeds jaren,
het is ze eens beloofd,
hoewel de vlam bij velen
voorgoed is uitgedoofd.
Die hebben alle wolken
met kijkers afgetuurd,
maar zo het gaat met wachten,
heeft het te lang geduurd.

Ze hopen al reeds jaren,
het is ze eens voorzegd,
door Jezus, hun Verlosser
de boodschap neergelegd:
"Gelijk Ik op zal varen,
zo kom Ik tot u weer!"
En daarom wachten zij hier
met heimwee op hun Heer.

Je moet maar eens gaan kijken,
je ziet het al van ver
en anders volg je simpel
de fonkelende ster.
Daarheen gaan zij vol vreugde,
de hemelvaart in zicht,
hun gang als die der wijzen
naar Hem, die komt, gericht!

Frits Deubel.

Gr. Marenth.

Mooi Marenth!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: donderdag 14 mei 2015, 20:59
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Alles wat adem heeft love de Heere!

Even weer on-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:14
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Een uurtje geleden werd het hier redelijk donker en net een forse bui gehad en nu komt het zonnetje alweer door. Temperatuur was 21 graden en in dat uurtje gedaald naar 14,5. Raar landje... Zeeland Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 21:38
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
HEIDE062 schreef:
Ik kan je goed volgen MAMY..allleen bij dat laatste denk ik toch zelf dat we niet te gemaakelijk moeten denken dat wanneer kinderen met vriendjes en vriendinnetjes kunnen omgaan..dat ze daarmee ook gelijk zeggen...oh mama of papa heeft gewoon even een vriendje,wanneer dit passeren gaat.
Zelf ging ik daar(dit toen de kinderen kleiner waren)zeer voorzichtig mee om.

Nee, Heide, dat bedoelde ik nu juist niet. Ik bedoelde te zeggen dat als je vriendschap met een persoon aangaat zonder een relatie te hebben, ze dat kunnen begrijpen. Ze staan er soms wel wat wantrouwend in. Zo van dat kunnen mama/papa nu wel zeggen, maar ....!
Dus niet zoals het in de seculiere wereld vaak aan toe gaat. We nemen verkering en we zien wel waar het schip strand. Dat is voor kinderen echt geen goed voorbeeld. Met opnieuw een relatie aangaan als je kinderen hebt, kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Ze zijn vaak toch al beschadigd.
Daarbij komt dat je bij een vriendschap (zonder relatie) je normaal gesproken niet over "even een vriendje/vriendinnetje" spreekt. Vriendschap duurt bij mij tenminste doorgaans jááááren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 mei 2015, 12:34
BerichtOnderwerp: Te lang alleen?.....
 
ANNA415 schreef:
Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen leventje opgebouwd. Maar de vraag is hoe graag wil je samen zijn. Dan zullen beiden wat op moeten geven (of moeten minderen), maar je krijgt er wat voor terug. En het gaat er volgens mij om hoe je dat wat je er voor terug krijgt waardeert. Als je het niks waard vindt, zul je ook niks van je eigen leventje opgeven

Ja, zo zie ik het ook. Je zult je leven moeten gaan delen.

Alleen zie ik mezelf niet met iemand die ik niets waard vindt een nieuw leven opbouwen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 mei 2015, 12:21
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
HEIDE062 schreef:
Om toch even iets meer in te gaan op je onderwerp.dit.
Natuurlijk gaat men niet zonder gevoelens met iemand een hechte vriendschap aan.
want ook een vriendschap kan soms enorm hecht zijn.
Ja in een goede vriendschap worden vaak de gevoelens van elkaar zeer intens gedeeld.
Ik kan mij voorstellen dat ik en anderen dan denken;ja maar met een vriendschap beginnen..hoe ziet dit er dan uit?
Vooral wanneer er kinderen zijn...hoe ga je dit aan ze uitleggen?..
En dan is soms de keuze of stap snel gemaakt.
Nee niet eerst vriendschap.

Logisch moeten we in deze respect voor elkaar te hebben.

Er zullen zeker mensen zijn,die wel met een vriendschap zouden willen beginnen.
Maar daar is dan goed over nagedacht..

Groet Heide

Idd kun je je afvragen hoe ga je eerst eens met een goede vriendschap beginnen. Iedereen denkt daar weer zo anders over. Ook als je heel duidelijk denkt te zijn, wordt het soms toch anders waargenomen. Zo van misschien zit er toch wel meer in. En dat is natuurlijk niet altijd onmogelijk. Maar als je in het begin al duidelijk aangeeft dat je vriendschap wilt, omdat je degene erg sympathiek vindt, maar hem/haar verder niet ziet zitten? Mijn ervaring is dat er dan toch mensen zijn die dat niet respecteren.
Verder vind ik het ook verbazend dat mensen op een datingsite denken na een paar mailtjes al ongeveer met je verloofd te zijn. Liefde moet toch de tijd hebben om te groeien? Dus ja, eerst vriendschap. En duidelijk aangeven of je open staat voor evt. later een relatie. Zo niet, een goede vriendschap is heel erg kostbaar!

En over kinderen: kinderen kun je gewoon vertellen wat er aan de hand is, hoor. Als je maar heel eerlijk bent. Alleen pubers .... Tja... Toch begrijpen ze het vaak ook wel. Ze hebben toch ook hun eigen vriendschappen van zowel jongens als meisjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 26 april 2015, 13:13
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Op verborgen plekjes bloeien vaak de mooiste bloemen.

Nel Benschop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 26 april 2015, 13:10
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
God neemt soms een voorschot van ons af, om ons een kapitaal te geven.

Nel Benschop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: donderdag 9 april 2015, 11:13
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
ANNA415 schreef:
leef je uit zou ik zeggen, want het gaat nu wel heel erg slow op het forum Huilende smiley, smiley in tranen

Was het maar zo'n feestje, Anna. Misschien wist je het nog niet, maar het mag niet meer van CM. SNIK Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 8 april 2015, 21:50
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Mijn thermometer buiten is kapot of m'n bril! Zag dat het in de namiddag hier 19 graden was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 8 april 2015, 21:47
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
PETRA824 schreef:
Ik soms ouwe cm mis, waar topics heeel hard gingen en waar je soms heel veel bij kon lachen Lachende smiley duh het is zo stil hier....

Wisten jullie dat ik dat lachen en lol met elkaar hebben ook mis en dat ik slow-chatten best wel leuk vond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 1 april 2015, 23:09
BerichtOnderwerp: Goede vrijdag: De zeven woorden
 
Prachtig, Henk!!! Dank je voor het plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 maart 2015, 11:44
BerichtOnderwerp: gefaseerd geloofsleven
 
BERT168 schreef:
Zeker weten,vooral ook als ze geen lid meer zijn...! Lachende smiley

3 Dagen zijn altijd zo weer om. Als dit topic over een aantal maanden nog bestaat weet ik wel bijna zeker dat ze een reactie zal geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 januari 2015, 16:24
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZEELAND736 schreef:
Er staat een gehaktbrood in de oven...(nog nooit gemaakt)

En dan een uitnodiging om te komen eten....
Dan gaan we daarvoor...(laat me verrassen...)

Zeeland, jij at toch op vrijdag altijd iets anders. Iets waar je niet van afweek, anders was het geen vrijdag. En nu gehaktbrood?!
En dan laat je dat ook nog in de oven staan om uit eten te gaan? Foei toch.
Nou, vooruit. Voor deze ene keer zullen we dat dan maar goedvinden.
Gezellige avond!

Vanmiddag een restantje mosselen op brood. Lekker met cranberry mosterd. Kwijlende smiley


Laatst aangepast door
MAMY994
op vrijdag 30 januari 2015, 16:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 14 januari 2015, 17:53
BerichtOnderwerp: Nieuws
 
Ik schrik hier wel van. Ik zit te denken... Die verslaafde volwassenen die wellicht aan de drugs of andere middelen zijn gegaan omdat ze als kind misbruikt zijn en dan te horen krijgen dat hun behandelend arts ....! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 14 januari 2015, 16:53
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
Dat de foto die ik zaterdag van het crocusje gemaakt had nu eindelijk bij m'n profielfoto's staat. En er inmiddels ook al gele crocussen in knop staan bij mij achter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 14 januari 2015, 16:45
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
SHANITA130 schreef:
Dan kan je zeggen van 'wist je dat ik me afvraag wat...?' Smiley die vol vragen zit ... Lachende smiley

Leuk, Shanita!!! Maar wist je dat ik me afvraag waar het antwoord op de vraag blijft... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 19:55
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
FFT360 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ik denk niet zoveel hoor, mam...maar ik weet dat Zeelandse klompen raar kunnen zijn enzo Knipoog smiley

Ik betwijfel of jij niet zoveel denkt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar hoe kan jij nou zo precies weten dat Zeeuwse klompen raar kunnen zijn? En wat bedoel je met enzo? Wat weet jij dat wij niet weten???

Eigenlijk een vraag voor "dat vraag ik me af vandaag" maar daar zit een slotje op. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 19:39
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
STEENTJE178 schreef:
Hey allemaal!!

Ben er (weer) ff voor 3 dagen! Fijn zoveel oude bekenden hier te zien, en voor wie nog niet tot die categorie behoort: welkom!! Lachende smiley

Groetjes, Steen Knipoog smiley

CM heeft ook wel eens een leuke aanbieding, Steen. Kun je een poosje langer blijven. Denk dat de meeste van ons dat niet erg zullen vinden. Lachende smiley
Wb
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 19:34
BerichtOnderwerp: leukemie
 
Zal ik doen. Sterkte!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 januari 2015, 20:05
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
FFT360 schreef:
een klomp die spontaan breekt lijmt zich zelf ook wel spontaan...in Brabant dan toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Deze niet, hoor. Zijn hele bijzondere.

En nee, geen Zeeuwse. Woedende smiley Foei, ik hoor het je denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 januari 2015, 18:49
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
Ik vandaag in een van m'n bloembakken achter, een eerste crocusje in bijna bloei zag staan. Leuk een paarse. Ja en dat op 10-1-2015!!!

Moet nu mijn klomp lijmen want die was spontaan gebroken. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: donderdag 8 januari 2015, 15:15
BerichtOnderwerp: Weet hoe je date-oproep
 
LIEN529 schreef:
Het blijft hier wel ook een gemis dat de ruimte om te chatten niet meer werkt.
Ik heb het idee dat profiellezen al een hele boel uitsluit om te kunnen communiceren.
Zoals sommigen hier aankaarten ja, is gezellig kletsen al gelijk de uiting dat je aan iemand vast zit of zo?
Is iedereen hier alleen maar gericht om te slagen in daten of is vriendschap met gelijkgestemden ook al niet meer mogelijk.
Ok, ik ben van België en voor een Fries lijkt dat aan de andere kant van de wereld, maar kan je daarom eens niet gezellig een praatje hebben?
Ik heb steeds gedacht dat Nederlanders wat ruimer en openhartiger waren, maar ik vind daar weinig van terug hier.
Alleen de chatroom was vroeger een gezellige boel Knipoog smiley
En we missen ook de uitjes die Hannah in elkaar stak toch Lachende smiley

Ben het helemaal met je eens. Dat is niet alleen met België zo, hoor. Zeeland heeft dat ook. "Jij woont helemáál is Zeeland!"
De afstand hiervandaan naar bv. Rotterdam is ook altijd veel korter dan van Rotterdam naar hier..... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Je hebt gelijk, voor een gezellig ongedwongen praatje is de afstand niet belangrijk.
Helaas herken ik dat van dat claimen of afwijzen ook. Terwijl het dan echt niet de bedoeling was om met die persoon te gaan daten. Zelfs bij het zenden van een verjaardagsgroet heb ik dat al een paar keer meegemaakt. Hoe gefocust op een relatie kun je zijn?! Bah!
Vriendschap met gelijkgestemden (mooie uitdrukking!) is hier gelukkig best nog mogelijk. Maar een verbandtrommel voor de keren dat je je neus gaat stoten ook.

En om weer on-topic te zijn: Ik denk dat iedereen die hier is wel een rugzakje heeft. Misschien met de nodige "rommel" er nog in. Toch hoeft dat (kan wel!) geen belemmering te zijn als je de positieve kanten van je rugzakje weet te benaderen. Ik zie mijn eigen rugzak zo: Een behoorlijk gevulde rugzak met ervaringen. De tegenslagen, teleurstellingen en de vele ellende die verwerkt zijn, zijn geworden tot diamanten. De stenen die er nog in zitten botsen steeds tegen die diamanten aan en zullen verpulveren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 7 januari 2015, 14:14
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
FFT360 schreef:
Boze smiley ...wat lopen jullie toch te klagen??? Kijk eens naar mij, ik heb zoveel ongeluk Boze smiley en toch klaag ik niet.

Ik kreeg onlangs de CM-Oscar voor de vrolijkste dinges op Cm Lachende smiley

Wat?! Heb je nu alweer een CM-Oscar gekregen? Tjonge voor welke vrolijkste dinges dit keer? Vrolijkste radijsjeseter, vrolijkste baas/personeelslid van Floske, vrolijkste anti-heggensnoeier, of toch vrolijkste FFT? Je hebt me nou echt heel erg nieuwsgierig gemaakt.

Fris me geheugen eens even op, wil je. Die andere waren toch voor Piet-plager en anti-BBQ? Maar dan wel de vrolijkste, toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: maandag 5 januari 2015, 22:41
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
ANNA415 schreef:
en dat ik dus middernacht weer foetsie ben Huilende smiley, smiley in tranen

Wist je dat je bij CM ook weer een abo kunt nemen? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Moeten we je alwéééér missen!!! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 20:46
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Zit ik net lekker in de chatbox met eindelijk ook eens een paar mensen die wat terugzeggen .... Zucht, gaat er iets mis en kom ik er niet meer op terug!!! Kan naar Home, Mijn account, Zoeken, Forum, zelfs naar tarieven, alleen niet terug naar de chatbox. Huilende smiley, smiley in tranen Nou ja, straks nog maar eens proberen.

Zeg Hannah, bedoelde jij nou dat Boze smiley modereert?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994 (69)





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 31 december 2014, 22:13
BerichtOnderwerp: Fijne feestdagen, gelukkig nieuwjaar!
 
Hallo allemaal!

Ook vanuit het Zeeuwse een héél gezegend 2015 Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAMY994
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
Pagina 2 van 9