ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:35
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ja zo werkt het bij mij.

Ohhh je zei als je zelf niet gelukkig bent dan kun je ook samen niet gelukkig zijn??? Nouuu dan zit je er toch naast lieve vrouw.

Ik heb genoeg in de familie die waren, toen ze ook jaren lang vrijgezel waren, dood en dood ongelukkig net zoals ik. Toen troffen ze een vrouw en hup het was meteen goed, niks aan de hand. En nu zijn ze al jaren getrouwd en nog steeds gelukkig met mekaar.

Ja, zo werkt het he. Maar goed ik kijk niet naar andere landen, ik ben hier geplaatst. Anders was ik wel geboren geweest in een arm land. En trouwens wij krijgen ook nog wel armoede in ons land, want de euro staat op donderen. En als je goed ziet dan is een burgeroorlog onvermijdelijk. Dat werd tijd trouwens. Misschien dat een ieder dan een keer leert om anderen te nemen zoals hij of zij is. Dan word men weer afhankelijk van mekaar, zoals vroeger het geval was in de oorlog.

De benauwdheid van Jakob is onvermijdelijk, en ik zie uit naar die dag dat benauwdheid van Jakob zijn hoogtepunt bereikt. Misschien dat ons volk dan een keer gaat leren om weer afhankelijk van mekaar te worden zoals vroeger het geval was, want toen was men meer met mekaar.

Ja en er komt nog bij, jij bent een vrouw, en vrouwen zijn geen mannen en mannen zijn geen vrouwen. Het is over het algemeen bekend dat een vrouw zich gemakkelijker red alleen dan dat een man zich red alleen. Dat is in het algemeen bekeken en heel normaal. Want man en vrouw waren bedoeld voor mekaar en die zouden mekaar aanvullen. Als een man gemaakt is om gelijk als een vrouw zich te redden, dan had God de vrouw wel apart geschapen van de man zonder haar uit de man te nemen.

Er staat geschreven; de man zou zijn vrouw aanhangen. En vrouw en man vullen mekaar aan, dan krijg je een volmaakte eenheid zoals God het heeft bedoeld, het ene kan niet zonder het andere. Mijn oom woont ook op zich zelf, maar mijn moeder gaat soms elke week daarnaar toe om te schoonmaken, want het is een broer van haar. Zo zie je he? Een man is niet geschapen om de taak van een vrouw over te nemen, en een vrouw is niet geschapen om de taak van een man over te nemen. Zo simpel als wat. Maar ja wij leven in een babylonische stelsel waarin mensen het maar accepteren en nemen. Als onze wereldleiders de wetten van God hadden vast gehouden dan lag het er zo nu niet voor, dan hadden we nu geen scheidingen gehad etc. Dan lag alles er nu anders voor.

En ik pas me echt niet aan op het systeem van Babylon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:09
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ja, dat roepen ze allemaal, ze kijken altijd naar de leeftijd. Nogmaals leeftijd zegt niks. En trouwens een meisje hier in de buurt stierf aan een hartaanval zomaar ineens. Was nog jonger dan mij. Dus leeftijd zegt niks. En ik voel me ouder dan 27 jaar oud. Ik voel me meer een 80 jarig oud man.

Maar goed... dat roepen ze in onze familie ook allemaal. Dan zeggen ze: je bent nog 27 jaar, heel gemakkelijk praat. Das een uitvlucht praatje.

Ik heb niks met mijn leeftijd nodig. Als je er aan toe bent ben je er aan toe, je leeftijd bepaald dat niet, heel simpel.

Maar goed... zoals ik al zei: Jezus zei; het is nu de tijd om te bekeren, niet later.

Het is nu de tijd niet later.

Maar goed... ik heb nu toch al besloten om alleen verder te gaan. Het is nu te laat, ik ga niet wachten tot mijn 30ste of 35ste, dan is het allang al te laat.

Ik heb besloten om gewoon afstand te nemen van die liefde en relaties brut. Geen kansen meer bij mij. Ik doe gewoon de Bijbelstudies en mijn hobbys, daarmee verdrijf je de gevoel en gedachten ook wel weer. Als je wilt overleven in dit leven dan zul je moeten volharden, dus boven je gevoel staan, en niks van je gevoel aantrekken, dat doe ik dus nu. Gevoel misleid toch. Ja en soms moet je hard over je leven zijn als je wilt overleven in dit leven. Ik heb zo mijn grenzen zoals iedereen dat heeft.

En nu is die grens bereikt. Geen kansen weer bij mij. Ik laat me niet weer afwijzen, afgewezen worden doet zeer, vooral als het te vaak gebeurd. En dan moet je een grens trekken als je jezelf wilt beschermen tegen die pijn, dus moet je harder gaan optreden door het geen kansen weer te geven, zo bescherm jezelf tegen afwijzingen. En zo hoef je die pijn ook niet meer te voelen.

Ik doe zoveel mogelijk Bijbelstudies en ik doe mijn hobbys, zo vergeet ik alles, en word ik afgeleid, en dan sta ik boven mijn gevoel. En ik hou de vrouwen in zoverre op een afstand, zo bescherm ik mezelf. Ze krijgen geen kans weer om mij pijn te doen, dat is nu al genoeg gebeurd. Als je jezelf niet beschermd he tegen die afwijzingen dan ga je er zelf onder door. Tientallen keren afgewezen worden gaat op gegeven moment aan je vreten, en dat probeer ik nu tegen te gaan. Ik laat me niet onder door gaan door die teleurstellingen. Dus zet je een grens: geen kansen weer bij mij. Dan loop je geen risico om weer die pijn te moeten voelen.

Geef mij die Bijbelstudies maar, dan krijg je teminste nog iets voor terug zoals openbaringkennis en etc, zo ontdek je nog dingen. Dan krijg je geen stank voor dank ofzo, en je word niet afgewezen door de Bijbel, dus die pijn hoef je niet meer te voelen.

En ik heb mijn hobby's, ik ben momenteel bezig met een internet radio, internet stream. Dus dat leid mij ook wel weer af.

Muziek is als een troostende kracht, vooral mooie gospel nummers. Gisteren kwam michael w smith nog voorbij, bridge over troubled water. En dan besef je even weer dat mijn hemelse Vader mij niet afwijst, die accepteert mij zoals ik ben, en die leeft altijd mee, ook al geeft Hij me niet altijd antwoorden. Hij troost mij, en door de nummers heen die ik draai, troost Hij mij. En Zijn Woord is als een kers op een gebak. Elke keer ontdek ik weer nieuwe dingen in Zijn Woord, zie je? Door Zijn Woord te onderzoeken krijg je teminste nog iets moois voor terug.

Nee, Zijn liefde is gelukkig echt. Maar die andere liefde wat mensen noemen met hun romantiek en verliefdheid brut, behoord tot sprookjes verhalen, daarvoor zijn er genoeg disney films waarin dat voor komt.

Ik heb gelukkig de Bijbel nog, en die leert mij om boven mijn gevoel te staan, die leert mij juist om te streven naar die eeuwigheid waarin de schatten zijn weg gelegd, en 1 dag mag ik daar spoedig wezen waar Hij ook is. Wat een dag zal dat toch zijn. Ik ben nu misschien aan het overleven in dit leven, en dat blijf ik doen, want ik kan straks zeggen dat ik het toch doorstaan heb dit leven. Want ik overleef voor mijn Here, en ik weet dat Jezus een welbehagen heeft in degenen die lijden, staat geschreven. Ik kan die tekst zo opzoeken. Het is nu even doorzetten in dit leven. En door mijn hobbys te doen en Bijbelstudies te doen, veel Bijbelstudies, word ik wel afgeleid, en zo kun je dit leven overleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:48
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ja wanneer de tijd rijp is, die woorden hoor ik al zoooveeeel jaren. Anders hoor je mensen niks zeggen. Naja.... ik heb t in zoverre al los gelaten, maar dan ook in zoverre.

Weet je? Jezus zegt: het is nu de tijd om je te bekeren, niet later.

Dus.... het is nu of nooit. Dus als ze me nu niet willen, dan later ook niet. Heel simpel.

En rolf zoals ik jou profiel lees heb jij ook grenzen die heb ik dus ook Knipoog smiley .

Want als ik eenmaal de grens zet, dan komen ze bij mij ook niet verder. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik afstand hield van vrouwen en zelfs geen woord tegen hen zei. En dat is niet leuk. Kijk om afgewezen te worden kan zeer kwetsend wezen. Met mij eens? Ja toch? Maar ik kan dan ook zeer kwetsend wezen. Ik bedoel, dan geef ik het wederzijds. Heel simpel. Net zoals jij jou grenzen hebt, zo heb ik ook mijn grenzen. En mensen kennen mij als het zachte kleine lieve jongen, en ik ben niet boos of kwaadaardig van nature, teminste niet dat ik weet. Maar door altijd maar afgewezen te worden wekken ze bij mij ook een andere zijde van mij op die dan niet zo leuk is.

Nogmaals, jij hebt je grenzen zoals je zegt op je profiel, zo heb ik ook mijn grenzen, en dat is heel normaal.

Daarom heb ik dus ook besloten om mijn zoektocht te stoppen, ik zoek er niet meer om. Ik praat nu enkel nog over het geloof met anderen en meer niet. Niks geen liefde of romantiek brut gebeuren meer.

Ieder heeft zo zijn grenzen, mijn vriend.


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 5 januari 2013, 01:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:01
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
AAaaaahahahahhahahahahahahahaha ja die dingen heb ik ook al eens gelezen, enkele jaren geleden. Dan gaven ze je advies in die boeken, nou ik heb dat geprobeerd, zelfs dat werkte niet. Ik heb zoveel van die boeken gehad, niet alleen die boeken maar veel meer. Ik heb zelfs boeken gehad over hoe verleid ik een vrouw, in goede zin dan. Ja, allemaal van die boeken.

Ik ga met mijn hobbys verder, ik heb die liefdes brut opgegeven. Liefde van mijn Here is echt. Maar die zogenoemde verliefdheid en liefde gedoe behoord tot die sprookjes verhalen zoals die disney boeken, en films.

Ik ga lekker met mijn hobbys verder en ik hou me wel bij de Bijbel, dat brengt je teminste nog iets, zoals openbaringen en nieuwe ontdekkingen. En zolang ik me met deze dingen bezig houdt, onderdruk ik die gevoelens wel allemaal. Zolang ik mijn hobby's heb en vooral de Bijbel, dan worden die gevoelens wel onderdrukt, dan valt er mee te overleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:17
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ik ben overal al geweest. Ik heb in de kroegen geweest, discotheken. Bijeenkomsten voor vrijgezellen. Kerkelijke jongerenavond ben ik veel geweest, daar was ik trouwens niet zo gewild onder de jongeren. Waar ik ook kwam, in de kroeg of in een kerk, bij een discotheek of bij zo'n zogenoemde christelijke bijeekomst voor jongeren, ik heb het jaren lang gedaan hoor. Maar het bracht niks, en het rare was. Andere jongens toen der tijd hadden geen moeite ermee om een vrouw te krijgen, ze liepen op 1 af en hup het was raak. Dus ik dacht, dan ga ik het net zo aanpakken als die jongens. Ja dat was mis. Ik heb ook een tijdje bij zo'n jeugdkring gezeten, nou ik kon het wel benauwen, niks geen serieus praat erbij, en dat bij leeftijdsgenoten. Ik ben toen heel snel overgeplaatst naar een huiskring voor volwassenen, en dat was wel goed. Maar ja dat waren allemaal ouderen, daar zul je zeker niks tussen treffen. Maja ik had toch ook behoefte toen der tijd om bij een huiskring te horen.

Ik ging er vaak op uit hoor, heb het heeel vaak gedaan. Nogmaals; ik kwam bij dischotheken, kroegen. Al was ik niet zo welkom bij dischotheken omdat ik te anders was volgens hen, ik was saai omdat ik niet mee deed met de meute, dat werd er gezegd. Ik moest me er meer bij geven, naja dat deed ik al, maja ik gaan geen kattekwaad uithalen, want dat heeft geen zin, maja ik was dus saai.

In kerken en hun bijeenkomsten ben ik jaren lang geweest, maar ik strookte qua denken niet met hun zoals ik toen hoorde van een paar van de huiskring. Nee die tijd heb ik nu allemaal achter de rug, daar heb ik zeker geprobeerd.

En ja ik probeerde in het begin ook de harten van vrouwen te veroveren, maar dat werd niet gewaardeerd, en ik wist eerst ook niet wat ik fout deed. Toen zeiden ze: je moet een hart niet veroveren van een vrouw want dat kan nogal hard overkomen. Naja, toen wist ik het ook niet meer. Ik vraag me wel dikwijls af; als ik het aanpak zoals andere jongens het van mijn leeftijd doen, dan blijkt het ineens ook weer niet goed te wezen. Maar die andere jongens mochten het wel doen, en het werkte zelfs voor hun, want ze hadden binnen no-time een vrouw. En ik zou t ook zo doen op precies dezelfde wijze zoals die jongens het deden, maar dat was ineens niet goed. Naja, kun je je dan voorstellen, dat je op gegeven moment op geeft? Teleurstellingen en constante afwijzingen hebben mij moe gemaakt, het maakt je moe. En dan als je moe bent, dan geef je het maar op.

En wil je 't eerlijk weten? Ik heb soms nachten zitten te huilen en ik heb gebeden soms nachten lang, als de dag van gisteren. En dan op gegeven moment ben je leeg, en dan kun je ook niet meer huilen. Ik vroeg me mijn Here steeds af waarom die andere jongens het wel lukte en mij niet, ik vroeg wat aan mij ontbrak, ik vroeg wat ik fout deed. Ik vroeg mijn Here of Hij me ook kon laten zien waar ik het fout deed, en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen antwoorden gekregen. Ik heb er alles aan gedaan. Echt alles aangedaan. Maar het heeft niks geholpen. Nou is het dan logisch dat ik dan op gegeven moment zeg; laat maar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:58
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
Nee hoor het is geen mysterie. Als je hart open staat is het een openbaar iets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:44
BerichtOnderwerp: Fireproof
 
Graag gedaan viooltje. Ik ben blij dat er toch nog iemand mee bemoedigd is. Zo zien we dat scheiden niet altijd de juiste weg is, omdat we teveel ons gevoel daarin volgen. Dat zei de vader ook in deze film, het zijn geen gevoelszaken waarin je zit, het zijn dingen, keuzes die je met je verstand moet maken en niet met je gevoel, het is niet op gevoel gebaseerd. Daarom hamer ik soms zo om je gevoel te onderdrukken, dat doe ik ook, doet wel zeer, maar je moet wel. Want als je gevoel je overheerst ga je verkeerde keuzes maken.

Je kunt niet eens op je hart vertrouwen want die kan je wel eens ernstig misleiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:08
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ik had geboren moeten zijn in de tijd van Jezus en de apostelen, ik ben in verkeerde tijd geboren.

En ik verover geen vrouwen, want een vrouwenhart is geen prijs, maar een parel dat je in zorgzaamheid moet dragen.

Ik ben geen rover, ik ben niet iemand die even iemands hart gaat roven, dat doet de duivel ook. Hij komt verleidingen en hup hij heeft diegene verovert.

Ja, dat ik geen vrouw kan krijgen is een feit, en ik ben niet de enige die dat zegt. Vraag mijn familie eens of ik wel een vrouw kan krijgen, ik denk dat u wel eens zou schrikken van de antwoorden die u krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:02
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
Oh, zo.

Ik weet niet hoe mijn hart is. Ik hoor mijn familie er nooit over, dus zal wel goed zitten ;-D hihihihihihihihi.

Geen nieuws is goed nieuws toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:38
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
Mannenhart? Wat wil je hiermee bereiken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Nee ik ben paulus niet, maar voel me dood ongelukkig. Man en vrouw zijn geschapen voor mekaar, de man zou de vrouw aanhangen. Maar ja... Paulus zei: wie brand van begeerte moet gaan trouwen. Maja, als je geen vrouw kunt krijgen, dan word dat niks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:35
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Jep, net zoals mijn oom van 45 heeft gedaan. Die is na de dood van zijn moeder pas op zichzelf gaan wonen, kon ook niet anders natuurlijk. Maar goed, hij red zich gemakkelijk hoor met alles. Maar vrouwen vallen niet op hem, of hij zich nou red of niet. Hij heeft altijd dezelfde problemen als ik gehad. Hij zei laatst nog: het geluk zit me nooit een keer mee zei hij, als het zo door gaat, hang ik mezelf op, zei hij tegen mij. Naja mijn oom is ongelovig , dus daar kan ik die woorden wel van hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:28
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
En ja ik ben dood ongelukkig. Ik zal de Bijbel eens openen, en ik zal eens kijken waar staat dat ik gelukkig moet wezen. Ik ben een gezegend mens, en gezegend zijn betekend niet gelukkig zijn, als je de betekenis van zegeningen in zijn oorspronkelijke taal onderzoekt. Paulus was een gezegende mens, maar nergens lees ik dat ie gelukkig was.

Als je vervolgd word dan ben je niet gelukkig, dat is een grote leugen. Nou en Paulus werd regelmatig vervolgd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:25
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Op mezelf wonen??? De grootste nachtmerrie ooit. Dat komt helemaal niet goed. Een oude bekende van mij woont ook nog gewoon bij zijn ouders en die heeft al 3 a 4 jaar relatie, dus daar ligt het niet aan. Ik zou dood en dood ongelukkig worden om alleen te moeten wonen, ik geloof dat ik dan een kluizenaar word, dat wil ik niet, maar dat gebeurd.

Maar mijn oom is 45 jaar oud woont ook op zichzelf, kan ook geen vrouw krijgen, welke vrouw hij ook tegen komt, hij krijgt het niet voor mekaar. Hij zit met hetzelfde waar ik mee zit. Altijd afgewezen en nog steeds.

Het ligt aan of je op jezelf woont of niet, die oude bekende van mij woont nog steeds bij zijn ouders en heeft al 3 a 4 jaar relatie. Ik word dood ongelukkig als ik mezelf zou moeten wonen. Kom je thuis van het werk, niemand die op je wacht thuis, totaal geen vrouw en kinderen.

Ik heb wel eens op de punt gestaan om op mezelf te gaan wonen. Maar ik was zo ziek, ik zag tegen dat alleen zijn op. Een oud collega van mij dacht gelukkig te worden door op zich zelf te gaan wonen, hij had allemaal vrienden. En toch na een hele korte tijd werd hij dood ongelukkig, ondanks dat hij savonds bij zijn vrienden was. Hij zei als je thuis komt is er niemand die op je wacht, als je op bed gaat is ook zo dood als wat. Hij sliep op gegeven moment niet meer.

Zo kan ik meer voorbeelden opnoemen, het ligt er niet aan of je op jezelf gaat wonen of niet. Heeft niks mee uit te staan. Ik woon ook nog thuis, maar red mezelf wel verder. Die oud collega van mij ging ook opzoek naar een meid, nou hij dacht ook wel een meid te kunnen krijgen omdat ie op zich zelf woonde. Hij is nu bijna in de 40, ook altijd afgewezen, en nu is ie dood ongelukkig, zijn moeder is vroeg dement geworden, zit in een bejaardencentrale. Hij heeft wel zijn vrienden, maar net zoals hij ook zegt, het vult de leegte niet dat je voelt.

Kijk vrouwen zijn geen mannen en mannen zijn geen vrouwen. Vrouwen redden zich gemakkelijker alleen dan mannen het doen, als je in het algemeen bekijkt. Vroeger was het zo, je ging van huis uit trouwen, staat ook in de Bijbel dat de man zijn ouders zal verlaten en vervolgens zijn vrouw zal aanhangen. En dat is ook de gezonde en juiste manier. Ik heb enkele over ooms en tantes gehad die konden ook geen vrouw en man krijgen, zij zijn ook niet zo oud geworden trouwens, de ene was net 40 en was gestorven aan een plotselinge hartaanval. En de ander aan een hersenbloeding, en nog een paar zijn aan andere ziekten overleden, maar dat weet ik niet. Degenen die nog leven zijn getrouwd en zijn intussen ook al opa en oma geworden.

Kijk nergens staat in de Bijbel dat de man de taak van een vrouwzou over moeten nemen, of de vrouw de taak van een man. Daarom is het zo belangrijk dat man en vrouw aan mekaar verbonden zijn, getrouwd zijn dus. Man en vrouw vullen mekaar aan.

Maar goed... wij menen dat God ook mee gaat in de tijd en dat ie veranderd en dus bepaalde dingen wel door de vingers ziet, dat dacht ik dus niet. God heeft vanaf den beginne een orde in de natuur opgesteld. God heeft een orde tussen man en vrouw opgesteld, en nergens staat er dat God die orde ineens heeft veranderd. Maar wij veranderen het graag omdat het ons anders niet uit komt.

Nee, alleen wonen? Ik moet er niet aan denken. Ik red mezelf hier thuis wel, maar ik vind het toch fijn dat als ik thuis kom dat er toch nog 2 mensen thuis zitten die op me wachten. Mijn broer heeft een vrouw en stel kinderen, hij heeft geen vrienden, en hij heeft er ook geen behoefte aan. Hij heeft een vrouw en daar is hij zeer blij mee, zegt hij, daarvoor hoef ik geen vrienden en heb ik ook geen tijd voor zegt ie. Nou kan me best indenken. Want ik heb ook niks met vriendschappen. Mijn broer heeft een vrouw zonder vrienden te hebben, dus dat kan best. Zijn vrouw heeft wel weer vrienden, ach ja die zien ze zo nu en dan wel, maar niet elke maand, en daar hebben ze ook geen behoefte aan. Zie je? En ze zijn dol gelukkig met mekaar, mijn broer doet echt alles voor zijn vrouwtje, terwijl hij nooit op zichzelf heeft gewoond.

Nogmaals het ligt niet aan of je op jezelf woont, dat is de grootste onzin, het is de moderne onzin van deze tijd. Laten wij ons leiden door de gejaagde moderne tijd? Ikke niet, en dat hoeft ook niet, want zie maar naar mijn broer. Zo eenvoudig kan het zijn. Maar als vrouwen zoveel eisen hebben dat iemand zelfs eerst maar op zich zelf moet wonen, nou dat noem ik dus hufterigheid en ontevredenheid, echte Hollandse trek is dat.


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op vrijdag 4 januari 2013, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 13:17
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Lydia,

Je zegt dat je wel wil ruilen. Dat geloof ik toch niet he. Ik ben aan het overleven in dit leven. Ja ik ben tevreden met wat ik heb. Maar of ik gelukkig ben is een ander verhaal, want ik ben ongelukkig. Maar goed, zolang je maar tevreden bent, dat is het belangrijkste.

Nee, de duivel heeft me nergens mee te pakken hoor. Ik ben tevreden met wat ik heb, dus ja. Ja ik heb zeker strijdlust, daarom zeg ik; ik ga strijdend verder met mijn Here. Maar is het verkeerd om te verlangen van de Here of Hij me eerder thuis zou kunnen halen? Paulus verlangde ook om bij Jezus te zijn, zijn sterven was zijn gewin.

Als ik kijk naar mijn broer en beide zussen waar van 1 zusje zelfs een jaar jonger dan mij is, hebben allemaal al kinderen. Mijn broer is de 4e kind van onderweg, en mijn zusje heeft 3 kinderen en mijn oudste zus heeft 4 kinderen waarvan 1 ook al in verwachting is.

En dan komt een armzalig iemand zoals ik die geen vrouw kan krijgen, heh. ik woon nog thuis bij mijn ouders. Ja jullie zeggen: wees blij daar om. Nou dat ben ik dus niet. Ik denk soms wel eens: waarom mijn broer en beide zussen wel en ik niet. Wat hebben zij wat ik niet heb? Waarom kon mijn broer al de vrouwen krijgen toen hij even oud als ik was, waarom konden mijn beide zussen alle mannen krijgen wat ze maar wilden? En ik kon vanaf mijn jonge jaren als 14 jarige al nooit geen schoolvriendin krijgen. Iedereen rond die leeftijd op mijn school hadden wel een school vriendin waarvan sommigen al mee zijn getrouwd. En ik kon toen al geen vriendin krijgen, vreemd he? Ik heb in mijn leven misschien maar 3 keer een vriendin gehad ofzo iets, ja 3 keer.

Ja ik heb echt alles geprobeerd en uit de kast gehaald, maar het heeft alleen maar teleurstellingen gebracht. Daarom zeg ik: wat je niet hebt kun je ook niet missen.

Wat ik wel weet is: dat als je vanaf vroegere jaren al anders denkend bent geweest, dus toen al niet dacht zoals je leeftijdsgenoten, dan ben je al heel snel een verstotene. Want je mag niet anders denkend zijn, het lijkt wel alsof dat verboden is. Maar goed, wie ben ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:50
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
En ja, ik heb al heel wat oordelen geveld. Zou dat onlogisch wezen? Oordelen en veroordelen zit een wereld van verschil in. Ik oordeel de situatie ja, waarin we momenteel leven, zoals de tijd waarin we momenteel leven, waarin ontevredenheid de overhand heeft gekregen, niet verwonderlijk dat zoveel huwelijken en relaties kapot gaan.

Ik zal niet over de persoonlijkheid van mensen oordelen want dat is niet aan mij. En uiteindelijk de ervaringen wat je mee krijgt in het leven zorgt ervoor dat je kieskeuriger word, zoals ik meer kijk naar vrouwen die niet knap zijn van uiterlijk maar mooi zijn aan de binnenkant. Maar goed, zelfs dat word niet gewaardeerd.

Mensen zeggen wel eens: geniet van dit leven. Maar hoe kun je genieten in zo'n wereld? Dat bestaat toch niet? Ik beroep me dan altijd weer op Paulus die zegt dat zijn sterven zijn gewin is en dat hij er naar verlangde bij Jezus te zijn. Uiteindelijk leef ik niet op deze wereld, maar probeer ik te overleven op deze wereld. Want wie volhardend tot het einde de goede strijd heeft gestreden zal uiteindelijk die eeuwigheid in gaan, en wie weet dat de Here zo genadig is dat Hij mij zelfs eerder thuis haalt, dat hoor je ook genoeg, want niet iedereen word oud op deze aardse leven.

Maar goed, tot die blijf ik strijdend doorgaan, met de Here zal ik deze aardse leven overleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:39
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Dank je tessybear...

Met een open hart zei je. Dat heb ik juist heel veel gedaan, en dat werkte averechts. Wat ik kreeg te horen dat mijn open hart juist afschrikte. Ik moest minder open zijn.

En ik werd een softy boy genoemd. Dus ik dacht; wat doe ik nou verkeerd? Ik heb echt alles geprobeerd hoor. Dus toen besloot ik om geen softy boy te zijn, wat het ook moge zijn. Dus ik ging me wat harder op stellen, en dat is ineens ook weer niet goed. Ja, wat moet je dan?

Als je echt alles geprobeerd hebt, jezelf aanpassen, je best doen, steeds laten zien dat geïnteresseerd bent in die andere. Ik heb echt alles uit de kast gehaald, en het heeft niks anders dan teleurstellingen gebracht.

En ik heb het ook veel geprobeerd met ongelovige vrouwen hoor. Maar daar zat ook geen verschil in, allebei keren kreeg ik dezelfde reacties.

En toen ben ik tot de punt gekomen: laat maar. Dan maar alleen verder gaan. En mijn moeder zegt ook altijd ma weer: wat je niet hebt kun je ook niet verliezen, en wat je niet hebt kun je ook niet missen. Zo denk ik er nu ook over.

En ik raad iedereen aan die ook verlangen naar een geliefde, dat gevoel en verlangen te verdrukken. Doe je hobby's, onderzoek de Bijbel, dan verdruk je je verlangens daarmee. Ja God heeft man en vrouw geschapen die samen zouden voegen, maar blijkbaar is dat niet voor iedereen weg gelegd. Ik zou zeggen aan degenen die ook verlangen naar een geliefde aan hun zij; negeer dat gevoel, negeer die gedachte. Want je hebt uiteindelijk niks te verliezen.

Nogmaals; wat je niet hebt kun je ook niet verliezen. Dus geen kans om iemand kwijt te moeten raken. Want vandaag de dag staat ontevredenheid voorop het verlanglijstje. Je hoeft maar een foutje te maken en hup, voordat je het weet sta je weer alleen. Je hoeft maar anders te wezen of anders te staan en denken in het leven dan anderen, en hup je staat alleen in het leven.

En je kan tenslotte gewoon jezelf blijven zonder het gevaar dat je iemand moet verliezen die het niet aanstaat. Zo zie je he? Wat je niet hebt kun je ook niet kwijt raken. Zo simpel als wat op zich.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:13
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
Weet je? Ik schrijf soms bemoedigingen voor vrouwen, maar blijkbaar word dat niet altijd gewaardeerd.

Laatst was er ook een jonge man die mij een bericht stuurde, en schreef: "wat heb jij dat stuk mooi geschreven, maar ik zag dat de meeste vrouwen geen waardering hebben voor je schrijven naar hen toe".


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op vrijdag 4 januari 2013, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 12:09
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Juist lydia,

Juist gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:35
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Nee, dat klopt lydia. Ik kan daarin zeer goed met jou mee leven. Maar we moeten in Bijbels opzicht wel rekening houden dat de mens van nature er niet op uit is om het goede te doen. Dus dat betekend dat de mens ook niet veel over heeft voor een ander. Ik zie het zoveel om me heen.

Het is omdat ik een gelovige ben, het is omdat ik de geboden van mijn Here in mijn hart wil vast houden, maar anders zou ik ook geen mens meer helpen, ten eerste, de mens is altijd ontevreden met wat ze hebben. Ten tweede; ze nemen nooit iemand zoals die is, ze zeggen van wel, maar in feite zijn het maskers die zeggen "we moeten mekaar accepteren zoals een ieder is" maar doen ze het zelf wel.

Ik heb al met enkele jonge vrouwen hier gepraat op CM. En allemaal zijn ze opzoek naar een geliefde aan hun zij. Ik vind het altijd fijn om te zien in die gesprekken hoe men antwoorden geeft, zo maak je een beeld op hoe ze staan in het leven. Maar je merkt toch aan het einde van zo'n gesprek dat zij niet tevreden zijn met een eenvoudig iemand. Dus ze zoeken altijd naar iemand die voldoet aan hun eisen. Maar ja dan blijf je zoeken. Ik heb altijd wel gesprekken gehad hier met jonge meiden, maar meestal is het 1 of 2 keer en dan hoor je er niks meer van. Maar goed, het scheelt dat je zoiets gewend bent, dan ga je er gemakkelijker mee om, want dan komt het niet onverwachts.

Zo zie je, mag je wel jezelf zijn? Nee, in feite wil men dat niet, want anders word je meteen afgeschreven als een saai persoon. Als je je meer voordoet dan dat je bent, zoals bijvoorbeeld als een man doet alsof hij een stoer iemand is, die op zijn manier zeker in het leven staat, die doet alsof hij alles voor mekaar heeft in zijn leven en etc. Dan heb je veel gauwer kans op slagen om een vrouw te treffen. Ik zie dat namelijk dagelijks om mij heen. Maar ja, dan komt het erop aan wanneer ze eenmaal in zo'n relatie zitten of misschien zelfs al getrouwd zijn, dan komt pas het ware gezicht van zo'n man naar voren, en hup de vrouw is teleurgesteld. Ja, zie je? Dat komt als je teveel eisen stelt aan iemand, en dat is andersom ook net zo.

Ik zou zeggen, zoek niet degenen uit die knap zijn en aantrekkelijk zijn van uiterlijk, want dezen stellen teveel eisen, en daarbij komt nog eens dat je niet jezelf mag zijn. Ik kijk veel meer naar vrouwen toe die helemaal niet knap en aantrekkelijk zijn van uiterlijk, want daarmee kom je veel verder in het leven. Ik zoek zelfs liever iemand die veel ouder dan mij is. Ik ben 27, bijna 28, dan zoek ik iemand op die ver in de 30 of 40 jaar is, ten eerste deze zijn veel meer ervaren, en daarmee kun je soms beter een gesprek mee hebben dan met je leeftijdsgenoten, dat is mijn ervaring. Vroeger kon ik als kleine jongen al beter vertoeven onder oudere mensen dan bij leeftijdsgenoten. Jongeren, van mijn leeftijd zijn als het ware nog speels, willen nog opstap, willen te fuiven, en daar heb ik geen behoefte aan, nog nooit gehad trouwens.

Enkele jaren terug toen ik nog 23 a 24 was trof ik eens een vrouw op een dating site, dat was ook meer een speciaal een website voor degenen die geen man of vrouw konden krijgen op een gewone datingsite. Daar heb ik toen een vrouw ontmoet van 38 jaar oud. Al snel naar enkele gesprekken ontmoetten we mekaar, en er was meteen een klik, ik voelde me goed bij haar, ik vond bij haar wat ik bij vrouwen van mijn leeftijd nooit kon vinden. Zij was iemand die niet teveel eisen stelde, en ze had tevens genoeg mee gemaakt in haar leven, en dat is ook belangrijk. Och, wat een tijd was dat toen, ik was toen echt even een moment dat ik mezelf kon zijn. We hebben toen veel gepraat. Maar ja, mijn familie was er zodanig op tegen dat ik een veel oudere vrouw had ontmoet, en haar familie was daar ook op tegen. Dus al snel kwam er spanning op ons beiden te staan, en zo vielen we weer uit mekaar. Ja, dat was heel jammer.

Maar ik heb er veel van geleerd, en dat is dat men niet teveel eisen moeten stellen, ten eerste leeftijd bepaald niet wat liefde is, ten tweede teveel eisen stellen bepaald niet hoe of wat iemand is. Want uiteindelijk komt de ware gezicht altijd boven water, misschien niet meteen, maar wel met de tijd. Ik geloof dat deze vrouw nog heel veel zou kunnen leren aan degenen die teveel eisen stellen. Maar goed, helaas kon ik haar nooit meer vinden, ze zal in tussen wel getrouwd zijn.

Maar zo zie je; wat teveel eisen stellen kan doen, je kan een ander veel pijn doen door teveel eisen te stellen op hem of haar, want het zal je uit eindelijk nergens brengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:07
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart
 
Je kunt het ook vergelijken met mensen die opzoek zijn naar God. Degenen die niet opzoek zijn naar God hebben dan ook geen interesse in Hem. Maar degenen die serieus naar Hem opzoek zijn zullen Hem vinden.

Zo is dit ook in liefdes relaties, als je niet zoekt zal er ook niks gebeuren. Je zult er enerzijds iets voor over moeten hebben.

Ik kan volmondig zeggen dat ik altijd mijn best heb gedaan naar het zoeken van een vrouw, alleen het is me altijd mislukt, wat ik ook deed, dat is het enige verschil. Maar ik kan zeggen dat ik er veel moeite en tijd in gestoken heb.

Maar ik zeg ook altijd, voor de ene is het wel weggelegd en voor de ander niet, en daar moet men zich er ook bij neerleggen. En tenslotte, het leven is gelukkig kort, voordat ik het weet ben ik bij Jezus, en daar zie ik naar uit om bij Hem te wezen. Natuurlijk is het ook mogelijk dat Jezus van te voren al weder is gekeerd om de eerstelingen op te halen om samen met hen te regeren over de gehele aarde, maar goed... dat kan, het hoeft niet, maar dat kan misschien langer duren dan we soms denken of willen denken. Niemand weet de ure noch die dag. Ik zou het grandioos vinden als Jezus vanavond, of nu al terug zou komen, maar ja... tot die tijd zullen we geduld moeten hebben.

Nee, ik heb zoiets van; dan maar alleen verder door het leven, voordat je het weet is het leven zo weer over, en heb je er niks van gemerkt dat je al die tijd alleen bent geweest.

Ik heb mij er allang bij neergelegd dat ik geen vrouw kan krijgen, ik heb Jezus, die accepteert mij en neemt mij zoals ik ben, en daar heb je meer waarde aan, en tenslotte is Hij getrouw. En de Heilige Geest is mijn Trooster en Helper. Wat wil een mens nog meer?

En ik moet gewoon eventjes vol houden in dit leven, de Bijbel zegt het ook, we moeten gewoon de strijd volhardend doorstaan, maar voordat je het weet is het zo voorbij en heb je de strijd overwonnen. Ik snak net zoals Paulus, naar dat onzichtbare, om bij Jezus te zijn. Dat aardse is maar tijdelijk, hecht je er geen waarde aan wat tijdelijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:59
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
De meesten irriteren aan de waarheid Gods. Als ik bijvoorbeeld bedenk over hoe Paulus waarschuwt over dat er een andere evangelie en een andere jezus gepredikt word, dan begrijp ik exact wat hij bedoelt. Want verder zegt hij dat hij niet gekomen is om te spreken om daarmee mensen proberen tot zich te winnen zoals mega kerken dat vandaag de dag wel doen, zoals zoetsappige preken, dat lekker op het gehoor ligt, ja dan zie ik toch dat de meerderheid misleid is. Want zegt Jezus niet in Mattheüs 24 dat velen misleidt zullen zijn? Hij heeft het dus niet over de minderheid maar over de meerderheid. En misleiding lijkt op de waarheid.

Dan rijst de vraag; als er iemand komt die niet preekt naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, word er dan niet het meest geïrriteerd aan dit soort predikers? Als de Bijbel zegt: als de mens zich niet bekeerd dat hij of zij naar de hel gaat waar het tandengeknars zal zijn? Mensen willen deze woorden niet horen omdat het niet in overeenstemming is met waarmee ze opgevoed zijn, en dan beginnen mensen zich te irriteren aan dit soort predikers.

Dat je de waarheid verkondigd werkt als een irritatie op mensen, ik ervaar het zelf dikwijls als ik de Bijbel lees, maar ik blijf doorzetten, want ik weet dat mijn vlees, mijn gedachte en gevoel er niet mee eens zijn, maar mijn geest zegt amen op wat de Bijbel zegt. Maar we leven grotendeels teveel in het vlees waardoor God's Woord eens geen toegang krijgt in ons, ja oppervlakkig maar niet intens. We willen het geloof altijd maar in ons gevoel en emoties ervaren, maar zo werkt dar niet. Want het vlees zal de koninkrijk Gods niet beërven.

Als dit soort woorden gepredikt worden, irriteren mensen zich mateloos, want we willen alleen maar horen wat ons uit komt en goed hoort in ons gehoor. Daarom is het goed om te werken aan de irritaties in ons, daarom is het goed om dit soort irritaties in Gods handen te leggen, opdat we daarmee niet zullen afwijken van Gods Woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:08
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Maar de vraag is; hoe werkt dat in deze tijd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:35
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ik ben altijd mezelf. Ik kom over zoals ik ben hier thuis en waar ik ook kom. Ik weet wel... echt jezelf zijn zal ten koste gaan om geaccepteerd te worden zoals je bent.

De Bijbel zegt, verdraagt elkander. Maar zit dat er wel bij onder ons volk? De ene accepteren we wel maar de ander niet. Mensen die echt zichzelf durven te zijn en durven vooruit te komen waarvoor ze staan, zullen het meest veracht worden, dat is bewezen.

Ik las ergens zelfs in de Bijbel dat mensen in de tijd van de profeten en apostelen zich irriteerden aan de mensen die door God waren geroepen. De vraag is, komt dat in deze tijd ook nog wel voor?

Het is dus duidelijk dat geaccepteerd worden zoals je werkelijk bent en waarvoor je staat, niet overal mogelijk is. Dus de vraag is; mogen wij ons zelf nog wel zijn in deze tijd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 00:51
BerichtOnderwerp: Fireproof
 
Ik zat zo voor de film "Fireproof" met Kirk Cameron. Wat geniet ik toch van deze film, en zo leerzaam.

Er worden enkele woorden in gebruikt die me zeer aanspraken, waarover ik ook altijd 't zelfde dacht. Ik raad het echt aan om deze film te gaan zien. Want we moeten ons zelf afvragen of ons huwelijk of relatie wel vuurbestendig is.

Vaak als mensen gaan trouwen dan beloven ze mekaar trouw, maar vaak meer in voorspoed dan in tegenspoed. En word er een hele goede voorbeeld aangehaald in deze film dat die ene man twee glazen potjes met zout en peper aan mekaar plakt met seconde lijm. Zout en peper zijn twee verschillende soorten middelen, vergelijk dit maar met man en vrouw die in bepaalde dingen verschillend zijn. En vervolgens toch met mekaar in het huwelijk treden, en een huwelijk is een verbond die gesloten word tussen man en vrouw. Wanneer mensen scheiden zal het of beiden, man en vrouw, gaan beschadigen, of de één beschadigen. Dit kun je vergelijken wanneer je die twee glazen potjes van mekaar probeert te scheiden, dat geplakt is met seconde lijm, of de beide potjes gaan kapot, of 1 van de beide potjes gaan kapot.

Ik vind deze film zeer goed, je kunt deze film op youtube bekijken, het is een christelijke film. Deze film is een goede voorbeeld voor vele mensen die het wel kunnen gebruiken.

Ik hoop hiermee dat ik mensen toch mag bemoedigen.

Klik op de link hieronder om naar die film te gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=kU1wvJXrTfc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 03:43
BerichtOnderwerp: Internet radio
 
Hallo mensen,

aangezien ik zelf van uitzoeken houd, en van dingen uitproberen houdt, kwam ik terecht op internet stream. Het is me na een lange tijd weer gelukt om weer de stream in de lucht te krijgen.

Wat zou jullie specialiteiten zijn omtrent een internet radio station? Zoals eventuele preken, muziek, etc.

Graag hoor ik jullie mening...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:49
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
We vergeten één ding; Jezus kiest ze uit niet andersom. Uitverkoren betekend gekozen worden. Jezus vind de mens niet andersom. En net wie ore heeft hore wat de Geest heeft te zeggen, maar niet iedereen zal die ore hebben om te hore. Jezus richt zich op de overblijfsel en niet de grote massa, zoals die megakerken. Gij klein kuddeke aan u is het koninkrijk gegeven. Dus niet de grote massa. De grote massa leeft in misleiding. Nogmaals: velen zijn verleid, zo spreekt het Woord.

Alleen aan dat kleine kuddeke is de geheimenis van het evangelie geopenbaard.

Eens zullen de kinderen Gods talrijk worden. En de meerderheid weet niet eens wat het betekend. Dat je een kind van God bent is feit, want je bent uit Hem dus je bent al een kind van God. Alleen deze kinderen moeten weer terug keren, bekeren van waar ze vandaan komen. Want bekeren betekend je afkeren van zonden en terug keren naar de oorsprong zoals God het heeft bedoeld. Dat de kinderen Gods talrijk zal worden heeft te maken met de belofte dat God deed, aan abraham isaac en Jakob. Want uit u zal een menigte van volken ontstaan, deze belofte word meerdere malen aan Abraham, Isaac en Jakob gedaan maar ook aan hun nageslacht.

Adam is uit God, lees de geslachtsregister van Lukas maar eens en van Mattheüs, hier zie je de letterlijke nageslachten weergegeven. En Jezus was de tweede adam om alles weer te herstellen. En er komt een tijd dat alles weer zo zal zijn als in de dagen van Adam.

Ik zie er naar uit om straks een dag met Jezus samen te zijn. Dat is mijn grootste verlangen. Ik ben blij dat de tegenstander mij alles heeft afgenomen, want ik heb er alleen maar voordeel in gehad. Grotendeels van mijn familie heeft mij verworpen. Ik en mijn moeder worden als saai omschreven omdat wij niet mee doen die babylonische wereldse feesten. Maar onze erfenis ligt niet hier op aarde maar waar geen mot noch roest bij komen kan. En daar richt ik mij op, op die eeuwigheid dat aanstaande is. Het herstelde Koninkrijk van God, de 12 poorten, waarop de namen van de 12 stammen van Israel staan geschreven. Het koninkrijk Gods, het herstel van Israël die straks weer over alles zullen heersen zoals het behoord te wezen. Israël betekend strijden en regeren met God, en die tijd komt weer dat Israël weer zal heersen met Jezus, tot in eeuwigheid. Want het zijn de eerstelingen uit Israël die het lichaam van de Gezalfde Koning van Israël vertegenwoordigen, de Gemeente. En de bruid is Israël de vrouw van God, want de scheidbrief is weg gedaan en nu kan het volk weer terug keren naar God toe.

Wat een wonderlijke vooruitzicht ligt er. Het is nu even doorbijten door al die vervolgingen van mede gelovigen en ongelovigen maar ook zelfs door de overheden. We worden nu nog bespot als een sekte zoals dit met Paulus werd gedaan. Maar de Here zal Zijn wraak uitoefenen op de dag des Heren, en net zoals Openbaring zegt: Hij zal de heidenen(volkeren) slaan met een ijzeren staf. Wat een dag oh wat een dag zal dat zijn. Want Hij komt op wolken en duisternis, dit is de dag des Heren. Ik zie uit naar die dag. Weg met babylon, weg met hun feesten, weg met hun godsdienst, weg met hun tempels, weg met hun afgoderij dat gemengd is met het evangelie. Aan al die babylonische rotzooi zal een einde komen, en Hij zal persoonlijk afrekenen met de grote hoer. Amen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:51
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Beste Hans,

Verheug je als de meerderheid je verwerpt. Want we hebben vanmorgen wel geleerd: Velen zullen misleid worden, dus niet weinig. En tegen de overblijfsel word gezegd; zie dat u niet worde verleid. Dat houdt dus in dat een overblijfsel, de geroepenen zoals de Bijbel dit noemt, het evangelie zullen verstaan, aangezien het voor vele een gesloten boek is, daarom dat velen niks aan vinden om intense Bijbelonderzoek te doen.

Op 10 December 2012 werd ik geinterviewd door Radio Noordoost Friesland. Op die zender hebben ze namelijk elke maandagavond het programma: Gelove en beleven. En in dat programma ben ik geweest en een interview gegeven. Maar nu komt het mooie waar ik zo blij om ben.

Normaal weg word dit programma altijd herhaalt op zondag tussen 7 en 8 uur 's ochtends. Dit keer was dat dus niet het geval. I.P.V. de herhaling op zondag, werd er een Bijbelstudie gegeven. En vorige week zondag zat mijn moeder ook weer op de zondag morgen te luisteren naar de radio, en toen werd het programma ineens wel weer herhaald, maar natuurlijk een interview met een andere man. Volgens mijn moeder was het niet veel bijzonders van wat hij vertelde, hij het meer over naar kerk gaan en meer kwam er niet uit. Maar deze interview werd vorige week zondag ineens wel herhaald.

Zo zie je hans, dat ons volk het haat om de waarheid aan te horen. Want de man die me interviewde, probeerde met zijn vragen mij onderuit te halen. Gelukkig had ik enkele tekstgedeelten op papier gezet dat ik heb behandeld die avond tijdens de interview. Ik begon over de andere jezus te spreken en over die andere evangelie. Voor deze man was het iets nieuws blijkbaar, want hij had tegen het laatste nog weinig om vragen te stellen. En je kunt het ook terug luisteren op onze website naar dat interview. En je luistert precies dat hij stil was op gegeven moment, en wist niet wat hij ermee aan moest. En na de interview zei hij nog tegen mij: "ik ben er niet mee eens" en vervolgens moest ik heel snel naar buiten toe, want hij wilde ineens gehaast naar huis toe. Ik ken die man, die me interviewde, persoonlijk zeer goed. Dus zoals hij die avond zich gedroeg vond ik nogal raar en apart. Maar dat zijn nou de vruchten die je afwerpt. Wij menen dat de vruchten van de Heilige Geest datgene is wat altijd maar een positieve uitwerking heeft op een ander. Maar dat is een grote leugen. Als je de waarheid durft te spreken zonder omhaal van woorden, dan laat je de vruchten zien van de Heilige Geest, en dan komen de ander zaken; zoals liefde, lankmoedigheid, etc. Want je moet eerst liefde voor de waarheid hebben, en dat zit er niet bij bij velen.

Dus zodoende dat mijn interview niet werd herhaald, het kwam niet overeen met hun visie. Maar ik beroep mij niet op een visie, maar op de waarheid Gods die staat geschreven in de Bijbel. De waarheid die in de Bijbel staat geschreven is niet mijn waarheid, maar de waarheid van God. Daarom beroep ik mij altijd op de Bijbel terug. De Bijbel leert ons ook dat we mekaar moeten wederliggen met de schrift, maar wel in liefde met mekaar.

En mensen vinden het soms lastig als ik soms lastige Bijbelgedeelten aanhaal, en ze vinden mij daarbij meteen een geleerde. Maar dat is het niet. Als de Bijbel spreekt: "Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis", wat zou dat dan betekenen? Als we geen kennis vergaren vanuit het Heilige Woord van God, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van geesten, hoe kunnen wij dan onderscheid krijgen van leringen? Streven naar de gaven van de Geest, streven naar de talenten van de Geest betekend, er iets voor doen, streven is een werkwoord. Willen wij de Heilige Geest kennen? Dan zullen we eerst het Woord daarover moeten openen, en dan begin je in Genesis, want toen was de Geest van God al aanwezig, deze vliede over de wateren. Dus daar beginnen we, en je eindigt in openbaring.

Maar wat doet ons volk? Zij beginnen achterstevoren, dus in het nieuwe testament. Je kent de Bijbel niet achterste voren lezen. Je moet eerst de grondbeginselen kennen. En het beginsel begint bij het fundament dat Jezus heeft gelegd, wat voor fundament? Mozes, psalmen en de profeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:24
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Dank u hans,

Ja, maar het zal u niks opleveren hier. Ons volk staat niet zomaar bekend als een ongehoorzame volk dat graag doet aan afgoderij dat in een christelijk jasje is gestoken. Men neemt het niet zo nauw vandaag de dag met de Bijbel.

Wij moeten ons richten op die eeuwigheid, dat is waar ik naar streef. Paulus leerde ons zelfs dat het sterven zijn gewin was, zo moet dat ook in ons leven zijn. Wie zijn leven lief heeft, en zijn of haar leven probeert te redden, zal de eeuwigheid niet beërven. Maar wie zijn of haar leven verliest, en dat is niet alleen sterven, maar ook al de dingen dat je had, kwijt raakt, omwille Zijn Naam zal de eeuwigheid beërven.

Jezus leert ons dat we vervolgd zouden worden om Zijn Naamswil. En Paulus en de rest van de apostelen zijn daarin een goed voorbeeld. Petrus zei tegen Johannes tijdens hun geseling: verheug je Johannes, want we lijden voor de Here. Jezus zei dat Hij een welbehagen heeft in degenen die lijden. Maar dat wil ons volk niet. Men begrijpt niet wat het betekend dat wanneer Hij zegt: Bereken de kosten als je Mij wilt volgen. Wat zijn die kosten? Dat is dat je heel veel zult verliezen, en dan spreek ik niet over ongelovigen die je zullen verlaten maar juist mede gelovigen waarvan je dacht dat het ware gelovigen waren. Zie maar naar Paulus; hij werd vervolgd door eigen mede gelovigen, omdat hij sprak van wat Mozes en de profeten hebben gezegd, en dat wilden de gelovigen toen al niet aannemen. Daarom vonden ze Paulus en zijn navolgers een sekte, en in deze moderne tijd is dat niet veel anders.

Dat je gezegend zult worden door gehoorzaamheid, betekend nog niet dat je niet hoeft te lijden om Zijn Naamswil. Want de vervolgingen voor degenen die niet spreken naar de gemoedstoestand van mensen, zullen ernstig vervolgd worden, het begint bij woorden, en het kan eindigen tot letterlijke marteling. Mijn familie heeft mij grotendeels al verworpen. En dat maakt mij juist verheugd. Want het is profetisch dat het zou gebeuren, want de Bijbel spreekt daarover.

Maar ons ongehoorzame volk wil niet lijden voor Jezus, ze menen dat alles voor het oprapen ligt. Ons volk is lui en lauw geworden, ze nemen het niet zo nauw meer met de Bijbel, als dat wel het geval was, dan zouden ze serieus bezig zijn en oprecht stoppen met die heidense feesten dat de roomse kerk samengesmolten heeft met het evangelie, wat dus een gruwel is.

En let wel de roomse kerk, oftewel het pauselijke systeem is de Hoer van Babylon, met haar zogenoemde verdraaide leerstellingen. Zoals de opname theorie, de nog komende antichrist theorie, is allemaal ontworpen in de roomse kerk, Darby heeft deze theorie extra aangedikt. Maar ons volk kent de geschiedenis niet eens van deze theorieën dat van roomse oorsprong is, oftewel van de grote hoer van babylon afkomstig is. Ons volk is lui geworden en hebben niks meer voorover om zelf het Woord nog te bestuderen, ze laten het liever doen door schrijvers van boeken, door hun voorgangers.

Je moet de Bijbel bestuderen vanuit een andere perspectief. Namelijk niet door de bril van de algemene christelijke kerk, maar vanuit de inzichten van de Heilige Geest. Maar het gaat voor ons volk er niet meer om of ze wel of niet de waarheid kennen. Daarom dat het Woord ook zegt dat de liefde voor de waarheid zal verkillen. Men meent door Jezus alleen te kennen dat dat genoeg is om tot in die eeuwigheid te komen. Je moet elke dag met Hem bezig zijn, door zowel gebed als door Zijn Woord te bestuderen. Want door het Woord leer je Jezus pas beter kennen.

Maar ja, nogmaals; het heeft geen zin ons volk te waarschuwen, want ze hebben lak aan de waarschuwingen die in de Bijbel staan omschreven. Mensen willen liever genieten en liever geen waarschuwingen horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 03:22
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Dank u hans,

Ja, maar het zal u niks opleveren hier. Ons volk staat niet zomaar bekend als een ongehoorzame volk dat graag doet aan afgoderij dat in een christelijk jasje is gestoken. Men neemt het niet zo nauw vandaag de dag met de Bijbel.

Wij moeten ons richten op die eeuwigheid, dat is waar ik naar streef. Paulus leerde ons zelfs dat het sterven zijn gewin was, zo moet dat ook in ons leven zijn. Wie zijn leven lief heeft, en zijn of haar leven probeert te redden, zal de eeuwigheid niet beërven. Maar wie zijn of haar leven verliest, en dat is niet alleen sterven, maar ook al de dingen dat je had, kwijt raakt, omwille Zijn Naam zal de eeuwigheid beërven.

Jezus leert ons dat we vervolgd zouden worden om Zijn Naamswil. En Paulus en de rest van de apostelen zijn daarin een goed voorbeeld. Petrus zei tegen Johannes tijdens hun geseling: verheug je Johannes, want we lijden voor de Here. Jezus zei dat Hij een welbehagen heeft in degenen die lijden. Maar dat wil ons volk niet. Men begrijpt niet wat het betekend dat wanneer Hij zegt: Bereken de kosten als je Mij wilt volgen. Wat zijn die kosten? Dat is dat je heel veel zult verliezen, en dan spreek ik niet over ongelovigen die je zullen verlaten maar juist mede gelovigen waarvan je dacht dat het ware gelovigen waren. Zie maar naar Paulus; hij werd vervolgd door eigen mede gelovigen, omdat hij sprak van wat Mozes en de profeten hebben gezegd, en dat wilden de gelovigen toen al niet aannemen. Daarom vonden ze Paulus en zijn navolgers een sekte, en in deze moderne tijd is dat niet veel anders.

Dat je gezegend zult worden door gehoorzaamheid, betekend nog niet dat je niet hoeft te lijden om Zijn Naamswil. Want de vervolgingen voor degenen die niet spreken naar de gemoedstoestand van mensen, zullen ernstig vervolgd worden, het begint bij woorden, en het kan eindigen tot letterlijke marteling. Mijn familie heeft mij grotendeels al verworpen. En dat maakt mij juist verheugd. Want het is profetisch dat het zou gebeuren, want de Bijbel spreekt daarover.

Maar ons ongehoorzame volk wil niet lijden voor Jezus, ze menen dat alles voor het oprapen ligt. Ons volk is lui en lauw geworden, ze nemen het niet zo nauw meer met de Bijbel, als dat wel het geval was, dan zouden ze serieus bezig zijn en oprecht stoppen met die heidense feesten dat de roomse kerk samengesmolten heeft met het evangelie, wat dus een gruwel is.

En let wel de roomse kerk, oftewel het pauselijke systeem is de Hoer van Babylon, met haar zogenoemde verdraaide leerstellingen. Zoals de opname theorie, de nog komende antichrist theorie, is allemaal ontworpen in de roomse kerk, Darby heeft deze theorie extra aangedikt. Maar ons volk kent de geschiedenis niet eens van deze theorieën dat van roomse oorsprong is, oftewel van de grote hoer van babylon afkomstig is. Ons volk is lui geworden en hebben niks meer voorover om zelf het Woord nog te bestuderen, ze laten het liever doen door schrijvers van boeken, door hun voorgangers.

Je moet de Bijbel bestuderen vanuit een andere perspectief. Namelijk niet door de bril van de algemene christelijke kerk, maar vanuit de inzichten van de Heilige Geest. Maar het gaat voor ons volk er niet meer om of ze wel of niet de waarheid kennen. Daarom dat het Woord ook zegt dat de liefde voor de waarheid zal verkillen. Men meent door Jezus alleen te kennen dat dat genoeg is om tot in die eeuwigheid te komen. Je moet elke dag met Hem bezig zijn, door zowel gebed als door Zijn Woord te bestuderen. Want door het Woord leer je Jezus pas beter kennen.

Maar ja, nogmaals; het heeft geen zin ons volk te waarschuwen, want ze hebben lak aan de waarschuwingen die in de Bijbel staan omschreven. Mensen willen liever genieten en liever geen waarschuwingen horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6