ChristianMatch
 


Forum

Afgoderij
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:24
 
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:36
 
LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

Wil je dat eens nader specificeren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:38
 
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:43
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.



Ho ho ... Dat is niet zomaar gewoon. Je zet een flinke groep mede-gelovigen even aan de kant met deze woorden. Watch your mouth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:48
 
Wat ik bedoel is dat "afgoderij" een enorm wijds begrip is, waar 2 hele geboden uit de 10 geboden aan gewijd zijn.

En er zijn zoveel vormen van afgoderij. Geen enkele is goed te praten overigens, maar ik hou zelf wel van wat concretisering in een topic. Vandaar.
Daarbij zijn er hele herkenbare zichtbare afgoden, maar ook verborgen afgoden welke enkel in je denkwereld kunnen leven.
Sommige zijn daardoor ook heel aanwijsbaar, maar andere hoeven dat niet te zijn. Afgoden als geld, voetballers, maar ook de afgod: "ikzelf".
Helaas blijken daar heel veel mensen aan verslaafd te zijn. Ook binnen de kerken.

Gelukkig is de Here heel duidelijk in Zijn Woord over hoe Hij denkt over al die goden, en dat enkel Hij alleen God is. Die Bijbelse maatstaven zouden toch bepalend moeten zijn, helemaal voor christenen.
Maar hoe het dan toch kan, dat ook christenen daar gevoelig voor zijn?
Ook christenen zijn mensen, mensen met zwakheden. Soms zelfs zonder dat ze het door hebben.
Hoe noodzakelijk blijkt het ook dan weer om altijd alert en waakzaam te zijn. Om dagelijks in Gods spiegel te kijken, hoe Hij wil dat wij leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:58
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.

Deed bijvoorbeeld moeder Theresa ook aan afgoderij, of was zij een christen die zich zelf gaf om anderen te helpen? Die het Grote gebod nastreefde er zo haar opdracht vervulde?
Ik denk dat je wat christen zijn aangaat, je nog heel veel van haar had kunnen leren.

Maar afgoderij is er en veelsten te veel ook, maar bij velen er onbewust in geslopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:06
 
PIETER619 schreef:
Deed bijvoorbeeld moeder Theresa ook aan afgoderij, of was zij een christen die zich zelf gaf om anderen te helpen? Die het Grote gebod nastreefde er zo haar opdracht vervulde?
Ik denk dat je wat christen zijn aangaat, je nog heel veel van haar had kunnen leren.

Maar afgoderij is er en veelsten te veel ook, maar bij velen er onbewust in geslopen.

Er is in evangelische kringen maar ook in de zogeheten behoudende groep mijns inziens ook het een en ander te noemen aan afgoderij.
Ik noem maar wat; de liturgie als voornaamste en souvereine zien van een dienst. Het orgel kan een afgod zijn (andere instrumenten mogen niet, zijn te werelds etc.), de dominee wordt gezien en benaderd als een soort orakel of de (vaak zelfbenoemde) profeten in evangelische kringen ... dus hierin de Roomse kerk in het verdomhoekje plaatsen gaat me ietwat te ver. Ik ben het wel met je eens dat er vele zaken zijn binnen de kerken van verschillende pluimage die de plek innemen waar God aanbeden hoort te zijn.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 december 2012, 13:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:20
 
LAVERDE524 schreef:
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.

Ik ben heel benieuwd of je deze vage maar duidelijke beschuldiging verder kan uiteenzetten? Ik vermoed al dat ik niets of niets nieuws zal te lezen krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:31
 
Ja Laverde, maak het eens wat concreter en zeg waar je aan denkt?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 14:27
 
zoals kerstfeest, wat in feite lichtfeest is van oorsprong, jeremia is duidelijk over dat stuk hout wat men uit de bossen zouden gaan halen. Valentijn, dat van de griekse afgoden afkomstig is. Vader en moederdag wat oorspronkelijk gebaseerd is op de verering van afgoden, zoals de zogenoemde moeder maria. Zo kan ik wel door gaan.

Staat er niet geschreven: Wees Heilig want Ik ben Heilig? En Heilig betekend, afgezonderd, apart, apartgezet.


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op vrijdag 21 december 2012, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:16
 
LAVERDE524 schreef:
zoals kerstfeest, wat in feite lichtfeest is van oorsprong, jeremia is duidelijk over dat stuk hout wat men uit de bossen zouden gaan halen. Valentijn, dat van de griekse afgoden afkomstig is. Vader en moederdag wat oorspronkelijk gebaseerd is op de verering van afgoden, zoals de zogenoemde moeder maria. Zo kan ik wel door gaan.

Staat er niet geschreven: Wees Heilig want Ik ben Heilig? En Heilig betekend, afgezonderd, apart, apartgezet.

Je schreef in een vorige topic iets over de Roomse kerk en afgoderij. In bovenstaande reactie schrijf je over het kerstfeest. Maar doen niet alle kerken mee aan dat kerstfeest??? Je vergat nog te vermelden dat er in heel Nederland een Sinterklaasgekte is elk jaar. En zoals ik al eens eerder meldde zijn het doorgaans allemaal protestanten die het hardste over de Sint roepen. Er zijn zelfs protetstante die voor Sint spelen.

Er is een verschil tussen afgoden en heiligen. Sommige mensen, vooral diegene die erg gekant zijn tegen de RK, willen de katholieke heilige op één hoop smijten met afgoden. Toch is er een hemelsbreed verschil tussen die 2. Misschien zou het niet slecht zijn om je daar in eens te verdiepen ipv van zomaar wat klakkeloos onzin (en God mag weten waar je die weer vandaan haalde) te spuien.

Die zogenoemde moeder Maria, heeft ook een belangrijke gespeeld in het leven van Christus. Net zoals jouw moeder een rol heeft gespeeld en misschien nog doet. Haar als een afgod, in de context zoals jij bedoelde, betittelen is gewoon domme praat. Dat is gezwets van iemand die er totaal geen verstand van heeft.

Ik las deze ochtend dat studeren niet aan jou besteed is. Dat is je volste recht natuurlijk om niet te studeren. Toch zou ik je de raad willen geven om toch maar eens boek open te slaan. Begin al eens met het Nieuwe Testament te lezen. Je moet niet zo blijven hangen in het Oude Testament want eigenlijk zijn dat boeken voor gevorderden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 15:52
 
FRANKT627 schreef:
Ik ben heel benieuwd of je deze vage maar duidelijke beschuldiging verder kan uiteenzetten? Ik vermoed al dat ik niets of niets nieuws zal te lezen krijgen.

Ja ik ben ook benieuwd naar wat er precies bedoelt wordt. Hoop dat het nog uit een gezet gaat worden voordat we weer allemaal conclusies gaan trekken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:54
 
LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

Hoe noem jij je?
Ben jij vrij van afgoderij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:15
 
1 kor. 10-31 Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.

Hoi Laverde,

Interessant onderwerp hoor. Maar ik denk dat het een verkeerd strijdje is dat je voert. In 1 kor. 8 t/m 10 wordt e e a gezegd o a over wat een afgod is en heeft naar mijn idee veel te maken met hetgeen waar we nu over spreken.

Ik ken de tekst in Jeremia over het optuigen van een boom en dat de Bijbel hier negatief over spreekt. Echter, wij als christenen zijn vrij. We hoeven ons niet zo druk te maken over een afgod. Een afgod is niets zegt Paulus ook. Of ik nu wel of niet een boom in mijn kamer zet, dat maakt niet zoveel uit. Ja, als je boom gaat aanbidden of er vreemde rituelen bij gaat uitvoeren dan kan men zich afvragen of je niet iets te ver gaat, dan ben je waarschijnlijk bezig een afgod, een duivel, te vereren.

Dus mijn vraag aan jou dan: Wanneer ben je dan volgens jou precies afgoderij aan het bedrijven?

1 kor. 10-31 Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:50
 
JOL252 schreef:
Er is in evangelische kringen maar ook in de zogeheten behoudende groep mijns inziens ook het een en ander te noemen aan afgoderij.
Ik noem maar wat; de liturgie als voornaamste en souvereine zien van een dienst. Het orgel kan een afgod zijn (andere instrumenten mogen niet, zijn te werelds etc.), de dominee wordt gezien en benaderd als een soort orakel of de (vaak zelfbenoemde) profeten in evangelische kringen ... dus hierin de Roomse kerk in het verdomhoekje plaatsen gaat me ietwat te ver. Ik ben het wel met je eens dat er vele zaken zijn binnen de kerken van verschillende pluimage die de plek innemen waar God aanbeden hoort te zijn.

Ik heb de onhebbelijkheid dat ik me soms wat verkeerd uitdruk, maar met moeder Theresa wilde ik juist aangeven dat zij een vrouw was waar wij als christenen nog veel van kunnen leren. Er is wat mij betreft geen naamplaatje boven de deuren van kerken en in de meeste kerken zullen oprecht bewust belijdende christenen zijn.

Gods gemeente, de bruid voor de Bruidegom, zijn we allemaal, helaas is de bruid nog zwaar gehandicapt, maar gelukkig hebben we elkaar nodig (hand en voet verhaal) om verder te gaan, totdat de dag van Jezus wederkomst daar zal zijn. Dan zal ook de bruid in haar volheid stralen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 10:58
 
Als ik een boedhha beeld in huis neem, zonder het te aanbidden, zal het al invloeden hebben. Als ik satansster(wat de kerken david ster noemen) in huis neem, heeft het al invloeden. Als ik tarot kaarten in huis neem, dan heeft het al invloed zonder dat ik ermee bezig ben. Door dingen, dat op afgoderij gebaseerd is in huis te nemen, is het moment waarin je afgoderij verwelkomt. Je hoeft het niet perse te aanbidden.

Als ik de griekse en hebreeuwse strongs onderzoek bij afgoderij, dan heeft dit al verschillende betekenissen. Iets aanbidden, bewust aanbidden, iets bewust in je leven, onbewust in je leven nemen etc.

Als ik boeddha beeldjes in huis neem, dan pleeg ik al afgoderij. Door deel te nemen aan babylonische feesten pleeg ik al afgoderij. Wat zegt Jezus over Babylon? Gaat weg uit haar, mijn volk. Dat doe je door geen deel meer te nemen aan haar feesten, gewoontes, cultuur, daarin zit dus het sociale, liberalisme in begrepen en overige.

Gisteren was hier iemand die zei dat ik eerst het nieuwe testament moest gaan lezen. Maar wil je het nieuwe testament gaan begrijpen, dan zul je eerst het oude grondig moeten bestuderen. Eerst het oude leren kennen dan pas het nieuwe. Wij proberen altijd dingen maar goed te praten zodat we het alsnog kunnen vieren, want och het zijn toch gezellige dagen, een heerlijke sfeer etc. Maar zo werkt het niet. De Here zegt: Wees Heilig want Ik ben Heilig, en Heilig betekend afgezonderd, apart, apartheid, apartgezet. Dus we moeten afgezonderd van deze wereld, dus ook van de babylonische feesten, leven. En dat is mijn grote streven.

Vroeger had ik al een hekel aan feesten, verjaardagsfeesten zeiden me niks, ik was toen 13 a 14 jaar oud. Kerstfeest zei me niks, en die andere feesten ook niet. Maar ik heb nooit begrepen waarom ik die afkeer had van feesten. Totdat ik tot bekering kwam, gedoopt door onderdompeling, en hup ik ging meteen al de zaken onderzoeken in de Bijbel, al waren mijn oude zogenoemde christelijke vrienden er nooit mee eens. Maar goed, en zo langzamerhand door de jaren heen ontdekte ik steeds nieuwe dingen en dat alles geheel anders is dan wat kerken verkondigen. Let wel: de Rooms katholieke kerk word als de moeder der hoeren genoemd, en wie zijn dan die andere hoeren? Daar geef ik maar geen antwoord op.

En sinds 2 jaar geleden werden al mijn vragen beantwoord, omtrent de andere jezus, andere evangelie, en andere geest etc. En vanaf die tijd begon ik ook het oude verbond beter te begrijpen waardoor mijn beeld op het nieuwe verbond totaal is veranderd. En zo werden mijn vragen omtrent de feestdagen ook beantwoord. Door de afrikaner boeren heb ik veel te danken omtrent geschiedenis van de feesten van babylon. En zo weet ik hoe ons volk door de jaren heen, door school, kerk en maatschappij zijn geprogrammeerd volgens de normen en zogenoemde waarden van het Babylonische godsdienstige en economische systeem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:04
 
@pieter u zei dat de gemeente de bruid is. Dan beschuldigd u de Here van homoseksualiteit. Want Jezus trouwt niet met Zijn lichaam. De Gemeente is Zijn lichaam, de eerstelingen, de uitgeroepenen uit Israël. En Israël is de vrouw waarmee Hij zijn huwelijksverbond weer zal aan gaan. In het oude verbond lezen we wie de Vrouw van God was, en God heeft altijd maar één vrouw gehad. Lees Jeremia 31:31 en Hebreeen 8:8 maar eens.

Doordat de man is gestorven en weer opgestaan, is de scheidbrief aan Israël verscheurd en kan de vrouw, israel weer terugkeren naar haar man toe. In het oude verbond lezen we dat de man eerst moet sterven, en dan pas kan de vrouw weer hertrouwen. En daarom kwam Jezus om die scheidbrief weg te doen.

Tevens Israël heeft de overtredingen gekend, lees de Bijbel maar eens daarover. Het gaat steeds weer over de overtredingen van Israël.

De Gemeente zijn de eerstelingen, en Israël is de Bruid waarmee Hij Zijn huwelijk weer zal herstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:12
 
Als ik je verdediging lees dan zie ik tussen de regels door angst voor de wereld,je er van af keren is makkelijker dan er deel aan te nemen.Angst is een slechte leidraad.
Je valt mensen met een andere mening op een harde manier aan,verketteren en naar beneden trappen is onbijbels.Zelfbenoemde martelaren zijn er al genoeg,het heeft hen tot nu toe niets gebracht dan een eng wereldje waarin ze blind en doof ronddwalen.

Ik ben bang dat die "veilige" plek die je (in afrika) zoekt een schijnwereld is........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:21
 
LAVERDE524 schreef:
@pieter u zei dat de gemeente de bruid is. Dan beschuldigd u de Here van homoseksualiteit. Want Jezus trouwt niet met Zijn lichaam. De Gemeente is Zijn lichaam, de eerstelingen, de uitgeroepenen uit Israël. En Israël is de vrouw waarmee Hij zijn huwelijksverbond weer zal aan gaan. In het oude verbond lezen we wie de Vrouw van God was, en God heeft altijd maar één vrouw gehad. Lees Jeremia 31:31 en Hebreeen 8:8 maar eens.

Doordat de man is gestorven en weer opgestaan, is de scheidbrief aan Israël verscheurd en kan de vrouw, israel weer terugkeren naar haar man toe. In het oude verbond lezen we dat de man eerst moet sterven, en dan pas kan de vrouw weer hertrouwen. En daarom kwam Jezus om die scheidbrief weg te doen.

Tevens Israël heeft de overtredingen gekend, lees de Bijbel maar eens daarover. Het gaat steeds weer over de overtredingen van Israël.

De Gemeente zijn de eerstelingen, en Israël is de Bruid waarmee Hij Zijn huwelijk weer zal herstellen.

Je zet hier veel neer beste Laverde maar Jezus beschuldigen van homosexualiteit is wat mij betreft te vergaand. God wil een relatie man -rouw en beeldspraak is wat Jezus veel deed in Zijn gelijkenissen.

Jezus is de Bruidegom en komt Zijn Bruid (Gods gemeente zonder bordjes boven de deur) halen, Hij komt als een dief in de nacht, ben jij wel deelgenoot van die gemeente? Soms lijkt het net of jij de simpele weg naar eeuwig leven even kwijt bent. Je komt aan met studies van deze en gene, maar het ware geloof ligt daar niet verscholen. Deze en gene kunne het ook weleens fout hebben. het is wel goed om te leren uit de Bijbel , daar is niets mis mee, maar loop niet klakkeloos achter iedereen aan die pretendent het beter te weten
Korintiërs 11,2
Openbaring 18,23
Openbaring 19,7
Openbaring 21,2
Openbaring 21,9
Openbaring 22,17
Overal in deze teksten, wordt er geschreven over onze relatie met Jezus in huwelijkse maatstaven.


Het ware geloof ligt in je hart en of jij een bewust belijdend christen wil zijn(belijdend, dat Jezus voor onze zonden is gestorven, maar de dood overwonnen heeft, door Zijn opstandig)


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 22 december 2012, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:13
 
Het komt mij ergens voor beste Laverde, dat je de liefde kwijt bent....

Was het niet zo, dat God Zijn enige Zoon opofferde uit LIEFDE voor de verlorenen? Alzo had God de wereld LIEF, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon.... (Joh 3:16)

Jezus vermaant ons om toch vooral in Zijn LIEFDE te verblijven.
Dat is: in Hem ZELF te verblijven, en Hij in mij, zo zal ik veel vrucht voortbrengen. (Joh 15)

Vrucht?
Ja, dat lees ik in het nieuwe testament, in Galaten 22.

"22 Maar de vrucht van de Geest is:

Liefde
Vreugde
Vrede
Geduld
Vriendelijkheid
Goedheid
Geloof
Zachtmoedigheid
Zelfbeheersing

Er is geen wet die daar iets tegen heeft.
Moet je je voorstellen. Als je Gods Geest de ruimte geeft in je leven op zo'n manier dat deze vruchten allemaal zullen rijpen. Dan is er geen enkele wet meer die mij zal kunnen aanklagen noch veroordelen.

En Kol 1 gaat prachtig verder:
"Dan zult u leven zoals het past tegenover de Heer, hem volkomen welgevallig. U zult vrucht dragen door al het goede dat u doet, uw kennis van God zal groeien 11 en u zult door zijn luisterrijke macht de kracht ontvangen om alles vol te houden en alles te verdragen."

Pas op. Laat je niet meesleuren door godsdienstige grootheidswaanzin. Hiermee kun je - zeker de paswedergeborene - ernstig voor het hoofd stoten en op een dwaalweg brengen. Ga liever doen wat de Heer graag ziet: goed zorgen voor de wezen en de weduwen, kom op voor de zwakken en de armen.
Ofwel: handjes uit de mouwen, en dicht die mond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:43
 
@laverde...om u beter te kunnen begrijpen zou ik eens graag willen weten tot welke kerk je nu behoort. Of, tot welke kerken je in het verleden behoorde. Misschien kan ik dan eens op het internet vinden wat die charisma van die kerk is. Wat het doel en werkwijze is. Kan je mij die info verschaffen, aub. Oja, wel via deze topic en niet via mijn privéchat...

Ik dank je alvast bij voorbaat voor je antwoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:46
 
Het meeste is al wel gezegd denk ik. Ik lees in Openbaring 21 toch heel duidelijk dat het hemelse Jeruzalem de Bruid is, dus hoe Laverde dan denkt dat het Israël is, is mij een volslagen raadsel. Als ik jou was Laverde, zou ik juist EERST het nieuwe testament lezen, ipv. eerst "het oude begrijpen", zoals jij zegt. Het kan zijn dat je op een paar punten gelijk hebt, bijv. over de Boeddhabeelden enzo, dat zou ik ook niet doen, en nee een kerstboom zou ik ook niet doen, maar als ik jou was zou ik eerst met het belangrijkste beginnen, nl. de liefde waarmee God ons redde uit de duisternis waardoor we weer vrije wezens zijn die door Zijn Geest de goede werken kunnen doen die Hij voorbereid heeft voor ons. Die afgodjes die niets zijn zoals Paulus zegt, verdwijnen dan als het goed is vanzelf wel in de loop der tijd uit ons leven, het proces van heiliging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:55
 
ROLF230 schreef:
Het meeste is al wel gezegd denk ik. Ik lees in Openbaring 21 toch heel duidelijk dat het hemelse Jeruzalem de Bruid is, dus hoe Laverde dan denkt dat het Israël is, is mij een volslagen raadsel. Als ik jou was Laverde, zou ik juist EERST het nieuwe testament lezen, ipv. eerst "het oude begrijpen", zoals jij zegt. Het kan zijn dat je op een paar punten gelijk hebt, bijv. over de Boeddhabeelden enzo, dat zou ik ook niet doen, en nee een kerstboom zou ik ook niet doen, maar als ik jou was zou ik eerst met het belangrijkste beginnen, nl. de liefde waarmee God ons redde uit de duisternis waardoor we weer vrije wezens zijn die door Zijn Geest de goede werken kunnen doen die Hij voorbereid heeft voor ons. Die afgodjes die niets zijn zoals Paulus zegt, verdwijnen dan als het goed is vanzelf wel in de loop der tijd uit ons leven, het proces van heiliging.

mooi gezegd Rolf Dank je wel.
Het belangrijkste is inderdaad het feit dat God ons zo lief heeft dat hij onze Vader wil zijn en onze Bruidegom. Zo dicht bij ons wil Hij zijn. En inderdaad als wij Hem zo dichtbij laten komen verdwijnen al die afgoden en afgodjes vanzelf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 18:06
 
Ik(wij) behoren geen enkele kerk toe. Wij behouden ons enkel bij de Bijbel. Onze samenkomsten bestaan uit gebed en studie. Wij zijn een onafhankelijke groep die zich ook niet bezig houdt met charismatische beweging.

Wij staan voor het verloren huis van israel, de verloren schapen israels. Wij richten ons op de kleine kuddeke, dus niet op de massa.

Wij staan daarom ook voor het herstel van Gods Koninkrijk dat vanaf adam is vervallen en door Jezus weer is hersteld. En via de lijn van adam, abraham, isaac en jakob is Israël geformeerd, en deze zal hersteld worden.

Jezus sprak niks anders dan wat Mozes en de profeten hebben voorzegd, en we behoren daarin navolgers te zijn om datzelfde te doen. Een boek lees je niet achterste voren maar vanaf het begin.

Onze hoofdgemeente zit in zuid afrika.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELOY676





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 18:29
 
Beste Laverde,

ik kan een heel eind met je meegaan wat afgoderij betreft en in de huidige maatschappij is het niet altijd even makkelijk om mijn gedachte zuiver te houden.

Nu zie ik zelf als Rooms Katholiek niet zozeer het probleem bij een beeldje op zich.

Ik weet dat vele Christenen daar anders over denken, in die zin is mijn probleem eerder dat ik me schuldig zou voelen dat ik door het in huis hebben van beeldjes aanstoot zou kunnen geven aan iemand die daar veroordelende gedachtes bij kan krijgen. (hoe zuiver wil je zijn) , met alle respect en mijn excuus aan degene voor wie dat inderdaad zo is.
Ik verwacht dat God ook mij, door het aannemen van Christus als mijn verlosser, genadig zal zijn.

Maar zoals het een goed Katholiek betaamt heb ik gewoon een Maria beeldje in huis, en denk alsjeblieft niet dat ik dat beeldje aanbid, als dat metalen ding vies/stoffig is gaat het voor het gemak gewoon in de vaatwasser. (laat het m'n moeder niet horenKnipoog smiley
Het gaat niet om het beeldje maar om de gedachte die ik krijg als ik het zie, het symboliseert het 'beeld' van een moeder die haar Zoon zag sterven voor de goede zaak waar Hij voor stond, Dan zie ik God die wist dat deze vrouw door haar vertrouwen in Hem deze last kon dragen, Dan zie ik Maria die wist dat haar Ja op de door Gabriël gebrachte boodschap voor ons de weg naar God zou vrijmaken.
En ook denk ik aan mijn eigen moeder van wie ik het gekregen heb omdat zij wist dat de waarde die ik eraan geef mij kracht geeft om moeilijke tijden door te komen.

Ik heb niet het gevoel dat dit beeldje mij verder van God afbrengt of een afgod voor mij is, nee dan zijn de vakantiefoto's gevaarlijker, het is maar net hoe je er naar kijkt.

Zo zijn er meer dingen binnen het Roomse die voor veel Christenen niet met Het Woord verenigbaar zijn.
En dan denk ik wat is het toch mooi, hoewel het niet zonder slag of stoot gelopen is en er zelfs een storm aan te pas kwam, dat er mensen waren die Protesteerde zich Vrijmaakte en Herformeerde en in Vergadering Herstelde om op een Anders Gelovige manier, al dan niet met Pinksteren Gedoopt, met het Volle Evangelie van de Nazarener Christelijk heten , en met kerst weer in de Katholieke kerk welkom zijn. Want het gaat uiteindelijk om Jezus die ons leert te vergeven om zo Zijn Weg en Zijn Waarheid te Leven


En laat je leven zoals geopperd niet door angst regeren, maar weet dat hier veel broeders en zusters zijn die, hoewel sommige reacties soms hard lijken, oprecht het beste met elkaar voor hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 19:48
 
Ik wil kort nog reageren, en dan laat ik het verder rusten.

Ik begrijp dit uit je stukje niet helemaal:

LAVERDE524 schreef:
Ik(wij) behoren geen enkele kerk toe.

....


Onze hoofdgemeente zit in zuid afrika.

Dit lijkt niet helemaal met elkaar overeen te stemmen ??

Ik meen te begrijpen dat je niet tot een instituut (kerk) wil behoren, maar dat je door het geloof lid bent geworden van de wereldwijde Gemeente van Christus. Zo zie ik het zelf tenminste. Hokjes, daar hou ik ook niet van.

Een boek lees je niet van achteren naar voren, dat klopt.
Maar ik wil je toch wat zeggen. Toen ik net tot geloof kwam, had ik melk nodig, gelijk een baby. Wat was die melk? Die bestond uit de zuivere beginselen van het geloof, beginnend met de liefde, die gebracht werd op een zachtmoedige en vriendelijke manier. Wijselijk liet ik het oude testament voor wat het is. Niet voor niets heet het het OUDE testament. Het OUDE verbond. God sloot een NIEUW verbond met mij. Door Christus heen.

Ik hoor wel 's dat mensen zodanig afgeschrikt worden door het oude testament dat ze de hele bijbel maar dichtlaten. Wat zonde is dat.
Je moet ook een bepaalde volwassenheid hebben om de verhalen uit het OT op de juiste manier te kunnen plaatsen en interpreteren. Een net geboren baby kan daar dus helemaal niks mee.

Ik zou het prettig vinden Laverde als je je verhalen met wat meer liefde en vriendelijkheid uiteen kunt zetten. Ik denk dat je dan eerder de harten van mensen raakt. En als het hart geraakt wordt, dan heb je iemand echt bereikt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 19:49
 
LAVERDE524 schreef:
Ik(wij) behoren geen enkele kerk toe. Wij behouden ons enkel bij de Bijbel. Onze samenkomsten bestaan uit gebed en studie. Wij zijn een onafhankelijke groep die zich ook niet bezig houdt met charismatische beweging.

Wij staan voor het verloren huis van israel, de verloren schapen israels. Wij richten ons op de kleine kuddeke, dus niet op de massa.

Wij staan daarom ook voor het herstel van Gods Koninkrijk dat vanaf adam is vervallen en door Jezus weer is hersteld. En via de lijn van adam, abraham, isaac en jakob is Israël geformeerd, en deze zal hersteld worden.

Jezus sprak niks anders dan wat Mozes en de profeten hebben voorzegd, en we behoren daarin navolgers te zijn om datzelfde te doen. Een boek lees je niet achterste voren maar vanaf het begin.

Onze hoofdgemeente zit in zuid afrika.

Wat ontzetend jammer dat jij je laat leiden door dwaalgeesten en dwaalleraren, tenminste als ik zie wat je hier allemaal uitkraamt, ligt het gewoon heel dicht bij Godslastering. Jij doet aan Jezus en waarom hij ook hier op aarde kwam zwaar tekort.

Jammer dat je niet hebt begrepen dat wat Jezus overHem zelf zei, Ik ben niet gekomen om de wet aan kant te zetten maar om hem in vervulling te doen gaan. Hij heeft de straf van alle zonden gedragen, wie en welke zonden er worden vergeven is niet aan jou on ons (met Bijbel in de hand) om te bepalen, maar aan Hem die onze straf droeg.

Als een ieder die Jezus niet heeft willen kennen in zijn of haarl even, bij Zijn terug komst op de knieën gaat en zijn/haar zonden belijdt, is het aan de Heer om Zijn overwinning nog groter te maken en hen als nog vergeving te schenken (gelijkenis dagloners).

Niet aan hen die alleen maar volgens de wet hebben geleefd en zelfs misschien misbruik maken van Gods woord voor eigengerief, maar Jezus is Baas in alle opzichten.

"Ons is heden een Koning geboren", hopelijk kunne we allemaal Zijn liefde oprecht en eerlijk beantwoorden en door die dienende liefde elkaar erkennen als kinderen van de Vader, die Jezus ons heeft geleerd.
Op die manier is er voor ons geen gradatie meer en zullen wij aan elkaar gelijk zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 19:56
 
LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

ik begrijp wat je bedoeld.
Idd is het zo dat het katholicisme van de babylonische afkomst is.
Zonnegod aanbidding!!
De kerken die we kennen zijn verbonden en afkomstig uit de RKK.
Ook nu. De RKK noemt voor niks zichzelf als de "moeder van alle kerken". Waar de Paus als een hogepriester voor de religie gezien wordt, ook binnen de jodendom.
Begrijp wat je bedoeldt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 20:10
 
MARITIME853 schreef:
ik begrijp wat je bedoeld.
Idd is het zo dat het katholicisme van de babylonische afkomst is.
Zonnegod aanbidding!!
De kerken die we kennen zijn verbonden en afkomstig uit de RKK.
Ook nu. De RKK noemt voor niks zichzelf als de "moeder van alle kerken". Waar de Paus als een hogepriester voor de religie gezien wordt, ook binnen de jodendom.
Begrijp wat je bedoeldt.

Het gaat vandaag de dag absoluut niet meer om wat er boven de deur staat maar of men een bewust belijdend christen is, bedenk dat elke veroordeling over kerk van vroeger of nu wel verantwoord moet worden, niet aan de mensen maar aan Jezus. Overal is er wel iets mis met een kerkgenootschap of men zich nu gemeente of kerk noemt. En ik denk dat, zelfs de paus zich niet als moederoverste van mijn kerk ziet.

Bezint eer gij begint, beter is te begrijpen wat Jezus bedoelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 20:39
 
Oke, voor de ware zoekers die oprecht op zoek zijn die niet de woorden gebruiken die onze overheden hebben uitgevonden, heb ik iets leuks. Neem eens een kijkje op onze website:

http://www.ekklesia-evangeliekorps.com

Deze website heb ik opgebouwd, alleen voor ware onderzoekers is deze website bestemd. Hierop staat voor 35 jaar onderzoeksmateriaal op. Ik zou zeggen; voor degenen die er van houden om de Bijbel te onderzoeken, neem eens een kijkje.

Oh ja, voor degenen die kerk en gemeente combineren. Je moet een gemeente nooit vergelijken met een kerk. Jezus heeft en kent namelijk geen kerk. En Zijn lichaam bestaat ook niet uit kerkelijke mensen, maar uit de eerstelingen, de geroepenen. Nogmaals; de kerk is een roomse uitvinding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5