ChristianMatch
 


Forum

Jezelf zijn
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 14:37
 
Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?

In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?

Ik heb namelijk wel eens gehoord van iemand, die mailde met iemand, en diegene gaf zich uit voor een begrijpende vriend(in) waar je altijd terecht kon.
Toen degene liet merken dat degene voorlopig de eerste maanden niets kan afspreken, waardoor dan ook, maar ja, daarna wel, ja, toen haakte diegene af, en vond het ineens te 'gecompliceerd' worden.

Wat is er mis met voor onbepaalde tijd mailen? Met onder andere als doel, eventueel, ter Zijner tijd is, iets af te spreken?
Deze site is ook bedoeld voor als je nieuwe vrienden wilt maken en met andere gelovigen over het geloof wilt mailen/chatten.
Bij chatten gaat het snel. Bij mailen kan je wat langer nadenken, wat wel handig is als het echt belangrijke dingen betreft.

Dat ik dit topic start, is omdat veel belangrijke onderwerpen staan in bijvoorbeeld topics die over van alles kunnen gaan, bijvoorbeeld: 'wat ik me afvraag'., 'wat heb je gedaan vandaag', of 'wat was het leukste moment vandaag'.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 14:59
 
SHANITA130 schreef:
Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?

In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?

Ik heb namelijk wel eens gehoord van iemand, die mailde met iemand, en diegene gaf zich uit voor een begrijpende vriend(in) waar je altijd terecht kon.
Toen degene liet merken dat degene voorlopig de eerste maanden niets kan afspreken, waardoor dan ook, maar ja, daarna wel, ja, toen haakte diegene af, en vond het ineens te 'gecompliceerd' worden.

Wat is er mis met voor onbepaalde tijd mailen? Met onder andere als doel, eventueel, ter Zijner tijd is, iets af te spreken?
Deze site is ook bedoeld voor als je nieuwe vrienden wilt maken en met andere gelovigen over het geloof wilt mailen/chatten.
Bij chatten gaat het snel. Bij mailen kan je wat langer nadenken, wat wel handig is als het echt belangrijke dingen betreft.

Dat ik dit topic start, is omdat veel belangrijke onderwerpen staan in bijvoorbeeld topics die over van alles kunnen gaan, bijvoorbeeld: 'wat ik me afvraag'., 'wat heb je gedaan vandaag', of 'wat was het leukste moment vandaag'.

Lachende smiley

Je hebt volkomen gelijk Shanita....jezelf zijn.....en vooral: jezelf blijven is zo verschrikkelijk belangrijk! Iemand schreef een boek over mijn leven...althans het eerste gedeelte daarvan....de titel is: eerlijk duurt het langst......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 15:20
 
JOCHEBED148 schreef:
Je hebt volkomen gelijk Shanita....jezelf zijn.....en vooral: jezelf blijven is zo verschrikkelijk belangrijk! Iemand schreef een boek over mijn leven...althans het eerste gedeelte daarvan....de titel is: eerlijk duurt het langst......

Hai Jochebed,

Ja, echt? Lachende smiley Is er een boek verschenen met in het eerste gedeelte een stuk over jou leven? Wat goed!

Welk boek? Of is dat té privé? Ja, er zijn er meerdere met dezelfde titel.
Vandaar.

Ja, en je hebt helemaal gelijk. Jezelf zijn en blijven.

Dan denk ik: wilt hij/zei nu echt een vriend zijn, die je grenzen respecteerd, van niet bellen en voorlopig niet kunnen afspreken, of is 'het' er alleen om te doen om zo snel mogelijk een date te scoren.
En als dát niet meteen of op hele korte termijn niet lukt, dan maar meteen helemaal afhaken. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 16:06
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jochebed,

Ja, echt? Lachende smiley Is er een boek verschenen met in het eerste gedeelte een stuk over jou leven? Wat goed!

Welk boek? Of is dat té privé? Ja, er zijn er meerdere met dezelfde titel.
Vandaar.

Ja, en je hebt helemaal gelijk. Jezelf zijn en blijven.

Dan denk ik: wilt hij/zei nu echt een vriend zijn, die je grenzen respecteerd, van niet bellen en voorlopig niet kunnen afspreken, of is 'het' er alleen om te doen om zo snel mogelijk een date te scoren.
En als dát niet meteen of op hele korte termijn niet lukt, dan maar meteen helemaal afhaken. Smiley die vol vragen zit


Bekijk het eens andersom, iemand die geen respect op kan brengen voor jouw keuzes is jou aandacht helemaal niet waard! Dus waarom zou je daar nog meer tijd aan willen besteden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 16:17
 
ANNETTE792 schreef:
Bekijk het eens andersom, iemand die geen respect op kan brengen voor jouw keuzes is jou aandacht helemaal niet waard! Dus waarom zou je daar nog meer tijd aan willen besteden?

Inderdaad Lachende smiley
had ik
zo snel even
niet aan gedacht, helemaal
Waar!

Want dingen mailen is ook aandacht geven Knipoog smiley

Thanks! Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 november 2012, 16:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 22:24
 
SHANITA130 schreef:
Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?

In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?

Ik heb namelijk wel eens gehoord van iemand, die mailde met iemand, en diegene gaf zich uit voor een begrijpende vriend(in) waar je altijd terecht kon.
Toen degene liet merken dat degene voorlopig de eerste maanden niets kan afspreken, waardoor dan ook, maar ja, daarna wel, ja, toen haakte diegene af, en vond het ineens te 'gecompliceerd' worden.

Wat is er mis met voor onbepaalde tijd mailen? Met onder andere als doel, eventueel, ter Zijner tijd is, iets af te spreken?
Deze site is ook bedoeld voor als je nieuwe vrienden wilt maken en met andere gelovigen over het geloof wilt mailen/chatten.
Bij chatten gaat het snel. Bij mailen kan je wat langer nadenken, wat wel handig is als het echt belangrijke dingen betreft.

Dat ik dit topic start, is omdat veel belangrijke onderwerpen staan in bijvoorbeeld topics die over van alles kunnen gaan, bijvoorbeeld: 'wat ik me afvraag'., 'wat heb je gedaan vandaag', of 'wat was het leukste moment vandaag'.

Lachende smiley


Waarom niet?

Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 november 2012, 23:31
 
MARITIME853 schreef:
Waarom niet?

Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden.

Helemaal waar!

Het is beide. Én soms wil je veranderen, juist omdat dat dan jezelf ís.

En ja wie zoekt zal vinden. Ook mogelijkheden.

En ja, een reden hebben voor iets, ja, dát kan.

Als iemand koorts heeft zodat ie niet naar buiten kán, of alleen voor de noodzakelijke boodschappen, ja, dan is dát de reden dat hij zijn deur niet uitkomt voor enkele dagen.

Zo kan je geestelijk ook, na of tijdens een burn-out aanvoelen en weten uit ervaring dát je eventjes niets kan afspreken.
En dat 'eventjes' kan ook drie maanden zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: woensdag 26 december 2012, 18:15
 
Yep tegenwoordig willen velen zo snel mogelijk via date-verkeer wat afspreken en derg. Terwijl je elkaar ook eerst eens rustig via berichten kan leren kennen (zo was het in het verleden ook altijd). Ook aan de hand daarvan kan je een bepaald beeld vormen van iemand, alvorens evt. iets persoonlijks af te spreken. Met andere woorden die mogelijkheid is er dus ook. Twijfelende smiley

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:11
 
Natuurlijk moet en mag je ook jezelf zijn en blijven. Alleen is het vandaag de dag wel een heel groot probleem dat veel mensen niet meer (zo lijkt het) de moeite nemen om op elkaars Profielen te reageren. Jaja oke wel op de div. forums maar niet... Dit is overigens ook op bijv. andere 'Christelijke' sites merkbaar. En wat de reden daarvan is ? Mensen zijn tegenwoordig veel terughoudener geworden. Aan de ene kant valt daar wel wat voor te zeggen, maar aan de andere kant is dit wel een zorgelijke ontwikkeling.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:03
 
PELLE852 schreef:
Natuurlijk moet en mag je ook jezelf zijn en blijven. Alleen is het vandaag de dag wel een heel groot probleem dat veel mensen niet meer (zo lijkt het) de moeite nemen om op elkaars Profielen te reageren. Jaja oke wel op de div. forums maar niet... Dit is overigens ook op bijv. andere 'Christelijke' sites merkbaar. En wat de reden daarvan is ? Mensen zijn tegenwoordig veel terughoudener geworden. Aan de ene kant valt daar wel wat voor te zeggen, maar aan de andere kant is dit wel een zorgelijke ontwikkeling.

Zijn mensen terughoudender geworden? Is dat wel zo? Ik denk eerder voorzichtiger. Of soms ook verlegen...
Niet iedereen is zo moedig om "zomaar" te reageren.

Verlegen lachende smiley

Feit is dan wel, dat als niemand maild, er van contacten weinig terecht komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:55
 
SHANITA130 schreef:
In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met andere
Lachende smiley

Dat is het punt waar je het over wil hebben.

Naar mijn inziens leer je iemand pas kennen onder ogen.
Van daaruit blijkt het wel of iemand eerlijk en oprecht is of niet.
Statische reactie's zeggen mij persoonlijk niet veel. Pas wanneer ik iemand onder ogen zie weet ik in hoeverre de eerlijkheid en oprechtheid waar is.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 2 januari 2013, 16:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:15
 
soms vraag ik me af of het wel toegestaan is om jezelf te zijn op een site als deze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:25
 
KABOUTER722 schreef:
soms vraag ik me af of het wel toegestaan is om jezelf te zijn op een site als deze.

Dat is zelfs verplicht wat mij betreft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:28
 
ROELANDE345 schreef:
Dat is zelfs verplicht wat mij betreft

Ben het met je ens Lachende smiley maar je zou ze te ..eten moeten geven, die zich anders voor doen Smiley met dichtgeplakte mond nou je komt geld te kort Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:31
 
ROELANDE345 schreef:
Dat is zelfs verplicht wat mij betreft

mijn ervaring is dat dat niet door iedereen gewaardeerd wordt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:35
 
Ik ben altijd mezelf. Ik kom over zoals ik ben hier thuis en waar ik ook kom. Ik weet wel... echt jezelf zijn zal ten koste gaan om geaccepteerd te worden zoals je bent.

De Bijbel zegt, verdraagt elkander. Maar zit dat er wel bij onder ons volk? De ene accepteren we wel maar de ander niet. Mensen die echt zichzelf durven te zijn en durven vooruit te komen waarvoor ze staan, zullen het meest veracht worden, dat is bewezen.

Ik las ergens zelfs in de Bijbel dat mensen in de tijd van de profeten en apostelen zich irriteerden aan de mensen die door God waren geroepen. De vraag is, komt dat in deze tijd ook nog wel voor?

Het is dus duidelijk dat geaccepteerd worden zoals je werkelijk bent en waarvoor je staat, niet overal mogelijk is. Dus de vraag is; mogen wij ons zelf nog wel zijn in deze tijd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:43
 
LAVERDE524 schreef:
Ik ben altijd mezelf. Ik kom over zoals ik ben hier thuis en waar ik ook kom. Ik weet wel... echt jezelf zijn zal ten koste gaan om geaccepteerd te worden zoals je bent.

De Bijbel zegt, verdraagt elkander. Maar zit dat er wel bij onder ons volk? De ene accepteren we wel maar de ander niet. Mensen die echt zichzelf durven te zijn en durven vooruit te komen waarvoor ze staan, zullen het meest veracht worden, dat is bewezen.

Ik las ergens zelfs in de Bijbel dat mensen in de tijd van de profeten en apostelen zich irriteerden aan de mensen die door God waren geroepen. De vraag is, komt dat in deze tijd ook nog wel voor?

Het is dus duidelijk dat geaccepteerd worden zoals je werkelijk bent en waarvoor je staat, niet overal mogelijk is. Dus de vraag is; mogen wij ons zelf nog wel zijn in deze tijd?



Tuurlijk mag je jezelf zijn...,
Maar zoals er eerder al gezegd werd,
het word door weinigen maar geaccepteerd.

Soms moeten we maar accepteren dat een ander irritaties bij je kan opwekken.
En dan is het de vraag hoe ga je er mee om?
Aan wie ligt het dat een ander je kan irriteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:53
 
MARISKA601 schreef:
Tuurlijk mag je jezelf zijn...,
Maar zoals er eerder al gezegd werd,
het word door weinigen maar geaccepteerd.

Soms moeten we maar accepteren dat een ander irritaties bij je kan opwekken.
En dan is het de vraag hoe ga je er mee om?
Aan wie ligt het dat een ander je kan irriteren?

Als je niet aangeeft wat je irritaties zijn, dan wordt het wel erg lastig, als je ze op een gegeven moment aan geeft, kan men er rekening mee houden.
Als dat dan niet gebeurd kan je die ander negeren, of blokkeren, maar geef het dan wel aan, anders zit een ander in het ongewisse.
Of gaat op een andere manier verder, zonder er weet van te hebben was loos is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:08
 
Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Maar de vraag is; hoe werkt dat in deze tijd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:41
 
LAVERDE524 schreef:
Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Maar de vraag is; hoe werkt dat in deze tijd?

Precies het zelfde, Paulus bleef waar hij voor stond, en week er niet van
en de mensen, gelukkig niet de meesten, bleven zich irriteren.
Maar het verschil is er wel, ik denk dat op een gegeven moment de mensen van toen hun ogen sloten, en zich er soms bij neerlegden.
Maar hier op cm kan men wat halsstarrig zijn, en continu de confrontatie aan gaan, zonder wat water bij de wijn te doen.
En wat daar toen gold, geld hier ook, je hoeft niet je kan, je moet niet maar mag.
Een straatje omgaan, of een cmertje overslaan...............
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:50
 
LAVERDE524 schreef:
Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Maar de vraag is; hoe werkt dat in deze tijd?

Precies zo als toen, men had toen ook al betweters (schriftgeleerden en fariezeërs) die zich zelf boven de mensen massa plaatsten en zij die Jezus daadwerkelijk volgden en Hem gehoorzaam werden in Zijn dienende Liefde.

Als men zichzelf wil zijn, in Zijn dienende liefde, zal men ook een ander respecteren die zich zelf daarin kan vinden. Helaas zijn er ook mensen (jij niet) die zichzelf niet willen wezen, maar anderen bewust intens pijn doen oa op het forum en dan met een schuilnaam. Verschil van mening mag er zijn, maar we moeten wel open staan voor elkaar, dan zal men het zichzelf kunnen zijn, beter kunnen uiten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:59
 
De meesten irriteren aan de waarheid Gods. Als ik bijvoorbeeld bedenk over hoe Paulus waarschuwt over dat er een andere evangelie en een andere jezus gepredikt word, dan begrijp ik exact wat hij bedoelt. Want verder zegt hij dat hij niet gekomen is om te spreken om daarmee mensen proberen tot zich te winnen zoals mega kerken dat vandaag de dag wel doen, zoals zoetsappige preken, dat lekker op het gehoor ligt, ja dan zie ik toch dat de meerderheid misleid is. Want zegt Jezus niet in Mattheüs 24 dat velen misleidt zullen zijn? Hij heeft het dus niet over de minderheid maar over de meerderheid. En misleiding lijkt op de waarheid.

Dan rijst de vraag; als er iemand komt die niet preekt naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, word er dan niet het meest geïrriteerd aan dit soort predikers? Als de Bijbel zegt: als de mens zich niet bekeerd dat hij of zij naar de hel gaat waar het tandengeknars zal zijn? Mensen willen deze woorden niet horen omdat het niet in overeenstemming is met waarmee ze opgevoed zijn, en dan beginnen mensen zich te irriteren aan dit soort predikers.

Dat je de waarheid verkondigd werkt als een irritatie op mensen, ik ervaar het zelf dikwijls als ik de Bijbel lees, maar ik blijf doorzetten, want ik weet dat mijn vlees, mijn gedachte en gevoel er niet mee eens zijn, maar mijn geest zegt amen op wat de Bijbel zegt. Maar we leven grotendeels teveel in het vlees waardoor God's Woord eens geen toegang krijgt in ons, ja oppervlakkig maar niet intens. We willen het geloof altijd maar in ons gevoel en emoties ervaren, maar zo werkt dar niet. Want het vlees zal de koninkrijk Gods niet beërven.

Als dit soort woorden gepredikt worden, irriteren mensen zich mateloos, want we willen alleen maar horen wat ons uit komt en goed hoort in ons gehoor. Daarom is het goed om te werken aan de irritaties in ons, daarom is het goed om dit soort irritaties in Gods handen te leggen, opdat we daarmee niet zullen afwijken van Gods Woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:01
 
LAVERDE524 schreef:
Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Maar de vraag is; hoe werkt dat in deze tijd?



Heden tendage hoort men nog steeds radicale uitspraken waaraan men zich ergert...

Zelfs hier op deze site zijn mensen met radicale uitspraken...
en dat botst vaak als men de dingen anders ziet en beleeft...

Ze zeggen dan : lees de bijbel er dan maar eens goed door...
en toch komt men weer bij een verschillende uitleg.

Maar goed als we kijken naar het gedrag van de mensen op cm...
zijn sommigen zichzelf wel?
Dat is heel moeilijk te bepalen.

Bepaald gedrag heeft te maken met je opvoeding.
Weer ander gedrag kan bepaald zijn door je levenservaring.
Ook de religieuze opvoeding speelt een rol in wie en wat je bent.

Daar wij leden van cm allemaal een ander soort ovoeding hebben gehad,
zijn wij mensen met verschillende karakters, met verschillende levenservaringen die ons gevormd hebben tot wie we zijn.

Maar mensen die een bepaalde negatieve ervaring hebben,
zitten niet echt te wachten op alle "deskundigen" van hier.
Goede raad komt vaak verkeerd aan.
Maar het kan ook zo zijn dat men er nog niet aan toe is om een kleine verandering in zijn/haar leven aan te brengen.

Men weet niet vaak als buitenstaander niet hoe zeer oud leed pijn doet.
Vaak is het litteken behoorlijk groot.
Een lichamelijk grote wond wat gehecht word kan later voor verklevingen zorgen en de bijbehorende problemen.
Psychische wonden hebben hetzelfde maar dat is niet te zien aan de buitenkant.

Als men op het forum/lobby negatieve uitspaken doet van hoe vrouwen/mannen zijn, wil dat nog niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
dus met vriendschap/relatie aangaan is men zeer voorzichtig.

Men wilt niet voor de zoveelste keer gekwetst worden...

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat men er wel eens van baalt,
dat er bepaalde figuren negatief blijven doen...

En dan bepaal je voor je zelf hoe ga je daar mee om, zeg je er voor de zoveelste keer er wat van, of negeer je het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 15:47
 
PELLE852 schreef:
Yep tegenwoordig willen velen zo snel mogelijk via date-verkeer wat afspreken en derg. Terwijl je elkaar ook eerst eens rustig via berichten kan leren kennen (zo was het in het verleden ook altijd). Ook aan de hand daarvan kan je een bepaald beeld vormen van iemand, alvorens evt. iets persoonlijks af te spreken. Met andere woorden die mogelijkheid is er dus ook. Twijfelende smiley

Quote:
Terwijl je elkaar ook eerst eens rustig via berichten kan leren kennen (zo was het in het verleden ook altijd).

Ja, idd. Eerst was het ook zo op(christelijke) fora, dat er relaties ontstonden alleen doordat men elkaar kon juist via de postings.

Ja, idd die mogelijkheid is er ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 15:56
 
MARISKA601 schreef:
Tuurlijk mag je jezelf zijn...,
Maar zoals er eerder al gezegd werd,
het word door weinigen maar geaccepteerd.

Soms moeten we maar accepteren dat een ander irritaties bij je kan opwekken.
En dan is het de vraag hoe ga je er mee om?
Aan wie ligt het dat een ander je kan irriteren?

Ja, kijk, irritaties kan je ook in 'real life' hebben.

Ja, hoe ga je ermee om: de ene is boos voelt zich onbegrepen, de ander ook.

Ach ja, bij mij, ik neem ff wat afstand.

En ook invoelingsvermogen is belangrijk.
Van beide kanten.
Zoiets staat ook in de bijbel, van hou rekening, of verdraagt elkaars zwakheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 16:07
 
Quote Mariska: Maar mensen die een bepaalde negatieve ervaring hebben,
zitten niet echt te wachten op alle "deskundigen" van hier.
Goede raad komt vaak verkeerd aan.
Maar het kan ook zo zijn dat men er nog niet aan toe is om een kleine verandering in zijn/haar leven aan te brengen.

Men weet niet vaak als buitenstaander niet hoe zeer oud leed pijn doet.
Vaak is het litteken behoorlijk groot.
Een lichamelijk grote wond wat gehecht word kan later voor verklevingen zorgen en de bijbehorende problemen.
Psychische wonden hebben hetzelfde maar dat is niet te zien aan de buitenkant.

Ja, idd. Maar ja de andere kant is, en dan kom ik weer bij het invoelingsvermogen; ik kan door 'goede raad' heenkijken.
Net als 'tussen de regels', zoiets.

Zeker als ik de mensen wat langer ken dan voel ik als het ware wat ze bedoelen met bijvoorbeeld, als ik niet lekker was, 'een schop onder je kont ;)
Heel eenvoudig, er wordt dan bedoeld, van 'probeer je ertoe te zetten, net als mensen die iets moeten doen en zich ook niet zo lekker voelen, zoiets.

En ja, dan doet mij zo'n posting wel/toch erg goed.

En ook de mensen die wéten, ja, net wat jij zegt; een psychische beschadiging zie je niet...ja, postings van hun deden mij dan ook erg goed.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 januari 2013, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:49
 
ANNETTE792 schreef:
Bekijk het eens andersom, iemand die geen respect op kan brengen voor jouw keuzes is jou aandacht helemaal niet waard! Dus waarom zou je daar nog meer tijd aan willen besteden?

En als het nou ineens je man is?
Die geen respect voor je kan opbrengen voor de momenten waar jou keuzes anders zijn dan die van hem?

Dát is pas moeilijk... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:54
 
MARITIME853 schreef:
Waarom niet?

Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden.

Ja, en dat is wat je dan toch zou verwachten in een relatie?
Dat je gaat zoeken naar de mogelijkheden? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:00
 
KABOUTER722 schreef:
soms vraag ik me af of het wel toegestaan is om jezelf te zijn op een site als deze.

dat vraag ik me ook wel eens af, ik kan iig zeggen dat hier niemand mij ként...
trouwens, ook niemand heeft nog echt moeite genomen in deze richting.. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:04
 
LYDIA448 schreef:
En als het nou ineens je man is?
Die geen respect voor je kan opbrengen voor de momenten waar jou keuzes anders zijn dan die van hem?

Dát is pas moeilijk... Boze smiley

Ja dat lijkt me heel moeilijk. Dan is er iets misgegaan lijkt mij. En je was toch ook nog niet zo lang getrouwd? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6