ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 22:49
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
@pieter

2 Corinthiërs 11:4 Want indien de eerste de beste een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat zeer wel.

Galaten 1:6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 20:40
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
@pieter, Paulus spreekt over een andere jezus en een andere evangelie, de vraag is: welke jezus belijd men? De paus beleid namelijk ook een jezus en een evangelie, dus....

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 22 december 2012, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 20:39
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Oke, voor de ware zoekers die oprecht op zoek zijn die niet de woorden gebruiken die onze overheden hebben uitgevonden, heb ik iets leuks. Neem eens een kijkje op onze website:

http://www.ekklesia-evangeliekorps.com

Deze website heb ik opgebouwd, alleen voor ware onderzoekers is deze website bestemd. Hierop staat voor 35 jaar onderzoeksmateriaal op. Ik zou zeggen; voor degenen die er van houden om de Bijbel te onderzoeken, neem eens een kijkje.

Oh ja, voor degenen die kerk en gemeente combineren. Je moet een gemeente nooit vergelijken met een kerk. Jezus heeft en kent namelijk geen kerk. En Zijn lichaam bestaat ook niet uit kerkelijke mensen, maar uit de eerstelingen, de geroepenen. Nogmaals; de kerk is een roomse uitvinding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 18:06
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Ik(wij) behoren geen enkele kerk toe. Wij behouden ons enkel bij de Bijbel. Onze samenkomsten bestaan uit gebed en studie. Wij zijn een onafhankelijke groep die zich ook niet bezig houdt met charismatische beweging.

Wij staan voor het verloren huis van israel, de verloren schapen israels. Wij richten ons op de kleine kuddeke, dus niet op de massa.

Wij staan daarom ook voor het herstel van Gods Koninkrijk dat vanaf adam is vervallen en door Jezus weer is hersteld. En via de lijn van adam, abraham, isaac en jakob is Israël geformeerd, en deze zal hersteld worden.

Jezus sprak niks anders dan wat Mozes en de profeten hebben voorzegd, en we behoren daarin navolgers te zijn om datzelfde te doen. Een boek lees je niet achterste voren maar vanaf het begin.

Onze hoofdgemeente zit in zuid afrika.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 11:04
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
@pieter u zei dat de gemeente de bruid is. Dan beschuldigd u de Here van homoseksualiteit. Want Jezus trouwt niet met Zijn lichaam. De Gemeente is Zijn lichaam, de eerstelingen, de uitgeroepenen uit Israël. En Israël is de vrouw waarmee Hij zijn huwelijksverbond weer zal aan gaan. In het oude verbond lezen we wie de Vrouw van God was, en God heeft altijd maar één vrouw gehad. Lees Jeremia 31:31 en Hebreeen 8:8 maar eens.

Doordat de man is gestorven en weer opgestaan, is de scheidbrief aan Israël verscheurd en kan de vrouw, israel weer terugkeren naar haar man toe. In het oude verbond lezen we dat de man eerst moet sterven, en dan pas kan de vrouw weer hertrouwen. En daarom kwam Jezus om die scheidbrief weg te doen.

Tevens Israël heeft de overtredingen gekend, lees de Bijbel maar eens daarover. Het gaat steeds weer over de overtredingen van Israël.

De Gemeente zijn de eerstelingen, en Israël is de Bruid waarmee Hij Zijn huwelijk weer zal herstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 10:58
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Als ik een boedhha beeld in huis neem, zonder het te aanbidden, zal het al invloeden hebben. Als ik satansster(wat de kerken david ster noemen) in huis neem, heeft het al invloeden. Als ik tarot kaarten in huis neem, dan heeft het al invloed zonder dat ik ermee bezig ben. Door dingen, dat op afgoderij gebaseerd is in huis te nemen, is het moment waarin je afgoderij verwelkomt. Je hoeft het niet perse te aanbidden.

Als ik de griekse en hebreeuwse strongs onderzoek bij afgoderij, dan heeft dit al verschillende betekenissen. Iets aanbidden, bewust aanbidden, iets bewust in je leven, onbewust in je leven nemen etc.

Als ik boeddha beeldjes in huis neem, dan pleeg ik al afgoderij. Door deel te nemen aan babylonische feesten pleeg ik al afgoderij. Wat zegt Jezus over Babylon? Gaat weg uit haar, mijn volk. Dat doe je door geen deel meer te nemen aan haar feesten, gewoontes, cultuur, daarin zit dus het sociale, liberalisme in begrepen en overige.

Gisteren was hier iemand die zei dat ik eerst het nieuwe testament moest gaan lezen. Maar wil je het nieuwe testament gaan begrijpen, dan zul je eerst het oude grondig moeten bestuderen. Eerst het oude leren kennen dan pas het nieuwe. Wij proberen altijd dingen maar goed te praten zodat we het alsnog kunnen vieren, want och het zijn toch gezellige dagen, een heerlijke sfeer etc. Maar zo werkt het niet. De Here zegt: Wees Heilig want Ik ben Heilig, en Heilig betekend afgezonderd, apart, apartheid, apartgezet. Dus we moeten afgezonderd van deze wereld, dus ook van de babylonische feesten, leven. En dat is mijn grote streven.

Vroeger had ik al een hekel aan feesten, verjaardagsfeesten zeiden me niks, ik was toen 13 a 14 jaar oud. Kerstfeest zei me niks, en die andere feesten ook niet. Maar ik heb nooit begrepen waarom ik die afkeer had van feesten. Totdat ik tot bekering kwam, gedoopt door onderdompeling, en hup ik ging meteen al de zaken onderzoeken in de Bijbel, al waren mijn oude zogenoemde christelijke vrienden er nooit mee eens. Maar goed, en zo langzamerhand door de jaren heen ontdekte ik steeds nieuwe dingen en dat alles geheel anders is dan wat kerken verkondigen. Let wel: de Rooms katholieke kerk word als de moeder der hoeren genoemd, en wie zijn dan die andere hoeren? Daar geef ik maar geen antwoord op.

En sinds 2 jaar geleden werden al mijn vragen beantwoord, omtrent de andere jezus, andere evangelie, en andere geest etc. En vanaf die tijd begon ik ook het oude verbond beter te begrijpen waardoor mijn beeld op het nieuwe verbond totaal is veranderd. En zo werden mijn vragen omtrent de feestdagen ook beantwoord. Door de afrikaner boeren heb ik veel te danken omtrent geschiedenis van de feesten van babylon. En zo weet ik hoe ons volk door de jaren heen, door school, kerk en maatschappij zijn geprogrammeerd volgens de normen en zogenoemde waarden van het Babylonische godsdienstige en economische systeem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 17:31
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
besturingsysteem o.a. herstellen. software dat niet meer werkt herstellen etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 14:27
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
zoals kerstfeest, wat in feite lichtfeest is van oorsprong, jeremia is duidelijk over dat stuk hout wat men uit de bossen zouden gaan halen. Valentijn, dat van de griekse afgoden afkomstig is. Vader en moederdag wat oorspronkelijk gebaseerd is op de verering van afgoden, zoals de zogenoemde moeder maria. Zo kan ik wel door gaan.

Staat er niet geschreven: Wees Heilig want Ik ben Heilig? En Heilig betekend, afgezonderd, apart, apartgezet.


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op vrijdag 21 december 2012, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:38
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Heel simpel, gewoon zoals ik zeg. Afgoderij. Zoals om voorbeeld te stellen: afgoderij van babylon, wat de roomse kerk heeft overgenomen en gecombineerd heeft met het evangelie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:24
BerichtOnderwerp: Afgoderij
 
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:22
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
Dit is een leuk onderwerp zeg!

Ik doe alles met computers. Ik repareer uit hobby, ik bouw, als het mogelijk is financieel, nieuwe computers. Software matig en hardware matig repareer en installeer ik wel.

Daarnaast doe ik aan videobewerking zoals greenscreen o.a. Clips maken om te experimenten. Ik maak ook wel radio jingles en commercials, ik maak ze voornamelijk ook wel voor etherpiraten, geheime zenders dus.

Ik bouw websites/php/mysq/cms/html/flash, ik maak banners, ik maak logo's.

Ja, het is leuk, vooral als je er nooit voor geleerd hebt, maar zelf hebt uitgevogeld. Aangezien ik totaal geen studiekop ben, vind ik gewoon alles zelf uit. Ik onderzoek de dingen zelf wel zonder boeken. Ik heb een gruwelijk hekel aan verplichte cursussen, daar doe ik niet aan.

Ik ben nooit iemand geweest om op school te leren. Ik heb deze dingen allemaal in mijn vrije tijd uitgezocht, en aangeleerd op mijn eigen manier zonder boeken erbij. Ik kon mezelf pas echt goed ontwikkelen toen ik van school was, toen begon ik pas echt te leren en ontdekken. Leren onder dwang is kunstmatig aanleren, en daar hou ik niet van.

Wat dat betreft ben ik zeer eigenzinnig, hihihi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:28
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
Ja dat is lastig als er een lat tussen ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:44
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Dank u Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:42
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Laten we een stukje van de wereld nemen en een stukje christelijk; wat in de Bijbel omschreven word als een schijn van Gods vrucht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:40
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Ik ben geen paard, ik zeg zoals de dingen er aan toe zijn en erbij liggen. Zonder strijd is er geen overwinning. Maar het probleem is dat wij gewoon liever vreugde alleen willen.

De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
De wereld kiest voor babylonische feesten, evenals kerken. Maar dat is verkeerde vreugde... Dat is vreugde voor de afgoden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Er moet toch vreugde zijn in een strijd, hoe kun je dan de goede strijd volbrengen zoals Paulus zegt? Maar wat voor vreugde? DE wereldgelijkvormige vreugde en dit samenvoegen met het evangelie? Nee, dat is een gruwel. We zitten wel in deze wereld maar moeten er geen deel aan nemen opdat we geen deel zullen hebben aan haar plagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
aha, met andere woorden; het ene moet ik wel nemen uit de Bijbel en het andere gewoon laten liggen. Naja, dan blijft er weinig over van de Bijbel. Dan kan ik de helft eruit scheuren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:21
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
@ijsje, leest de bijbelteksten die ik net geplaatst heb van paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:15
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
1 Timotheüs 1:18 Deze opdracht vertrouw ik u toe, mijn kind Timoteus, overeenkomstig de profetieen, die vroeger aangaande u zijn uitgesproken, opdat gij, u daarnaar richtend, de goede strijd strijdt

1 Timotheüs 6:12 Strijd de goede strijd des geloofs, grijp het eeuwige leven, waartoe gij geroepen zijt en de goede belijdenis afgelegd hebt voor vele getuigen.

2 Timotheüs 4:7 Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:14
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
We moeten ons niet vasthouden aan dit leven. Wij doen er alles aan om ons leven maar te verlengen. Zoals u zegt: ik leef nu. Dit zijn de woorden zoals een ongelovige ook spreekt. Wat zegt paulus? Mijn sterven is mijn gewin. Want zodra we sterven dan zijn wij verlost en kunnen wij terug zien op de wedloop die wij hebben gebracht, en dan kunnen we zeggen dat we de goede strijd hebben gestreden zoals paulus zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:10
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.

Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.

Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:54
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Ik heb de Bijbel niet geschreven. Ik zeg zoals het er staat en dan is het goed om te onderzoeken van wat al die woorden in de Bijbel betekenen. Je moet er zelf iets voor doen als je de waarheid wilt ontdekken. Jezus kennen, God kennis, Heilige Geest kennen, kost strijd. Het kost moeite, inzet en tijd dat gepaard gaat met strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:48
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
De vreze des Heren heeft niks met angst te maken, het heeft te maken met ontzag, eerbied. zoals je eerbied hebt voor je vader en moeder, zo ook voor de Here. Maar aangezien wij met vele miskleunen van bijbelvertalingen zitten zijn er veel betekenissen verloren gegaan. De vreze des Here is inderdaad gezag hebben, zoals iemand hier eerder zei.

Maar aangezien wij opgevoed zijn in traditie en bepaalde leerstellingen is het moeilijk om de Bijbel nog goed te kunnen verstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:46
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
De Geest van rust...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 19:11
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
http://www.youtube.com/watch?v=wheFXHagfbA

Die vrees van de Here, daarin word uitgelegd omtrent de Heilige Geest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 19:08
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
DE Heilige Geest is een persoon er zijn 7 dingen. Ik was vergeten 1 bij te noemen namelijk: En op hem zal de Geest des HEREN rusten. En dan komen die andere dingen erachter aan.

De Heilige Geest is zeker een persoon. Wie ontkent dat het niet zo is, erkend de Heilige Geest niet als de persoon zichzelf. Een kracht kan niet troosten en kennis vermeerderen, maar een geest met een persoonlijkheid wel. Wij hebben als mensen ook een geest, dat is geen kracht, maar onze persoonlijkheid. Daarom dat de Heilige Geest alleen door mensen heen kan werken, daarom dat Hij ook zoekt naar geroepenen.

Jehovah's getuigen geloven ook dat de Heilige Geest een kracht is, zo ook de zevende dag adventisten.

Een kracht kan geen kennis en wijsheid sturen, een geest met een persoonlijkheid wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:51
BerichtOnderwerp: Sometimes....
 
Zoek niet achter elke boom een demoon. Mijn moeder zei altijd: Je loopt toch ook niet met de ogen dicht door het bos en je roept vervolgens "oh wat mooi"?

Je mag ook van bepaalde dingen genieten. Alles is geoorloofd maar niet alles is nuttig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:48
BerichtOnderwerp: Wet en Genade - Willie Smith
 
http://www.youtube.com/watch?v=yI3PdXAdAzw

Wet en genade:- ook dit is een belangrijk onderwerp voor deze tijd. Wat doen wij met Gods volmaakte Wet? Ds w.H. Smit geeft ook hier een duidelijk antwoord. Een duidelijk en prachtige uitleg omtrent de wet, waarover Paulus in het nieuwe testament vooral aanhaalt.

Dank U Here voor al die Bijbelstudies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6