ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:40
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Ja zoals het nu lijkt komt ze volgend jaar hier naar toe op vakantie... dan ga ik haar voor t eerst ontmoeten, vertelde ze vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Ja klopt, die documentaire heb ik op youtube gezet. Die documentaire werd door de EO uitgezonden. Maar zij hebben blijkbaar heel veel dingen eruit geknipt dat hebben wij dus met tekst even recht gezet. In die documentaire was Kolonel Jooste de persoon die hun begeleidde door SA heen. Ik heb nauw contact met die Kolonel Jooste, hij brengt me nog altijd op de hoogte omtrent de plaasmoorde daar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 20:11
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Ja boerenvolk zo noemen ze hen. Ze staan officieel bekend als het blanke boerenvolk, onze oorspronkelijke volksgenoten. En ja het gaat ook om de afwijzingen. Maar mijn ervaring met die vrouwen daar is dat zij ook heel bijbelgetrouw zijn, ze zijn beschaafd en wijzen mannen zoals ik niet zo gauw af. Ik heb in het begin wel eens berichten gehad van jonge zuid afrikaanse boeren meiden die al helemaal verzot waren nadat ze mijn foto hadden gezien. Ik heb veel met hun gesproken toen der tijd via skype. Maar ik had toen in het begin geen werk dus ik zag toen al helemaal geen kans om te kunnen sparen, dus moest ik het hun duidelijk maken dat ik daar niet kon komen. Maar als ik er toen al heen gegaan was, dan was ik binnen de kortste keren al getrouwd. Aangezien ze oud testamentisch aangelegd zijn, wachten ze nooit zo lang met trouwen. Maar ja daaruit zijn vele vrouwen daar met verkeerde mannen getrouwd die drank problemen hebben. Want dat is daar heel erg onder de mannen. Maar ja ondanks dat blijven ze zich vast klampen aan de Bijbel, en dat is voor mij meer een kans om daar te slagen, eigenlijks had ik allang geslaagd kunnen zijn. Ik heb nu momenteel contact met een hele lieve vrouw, waarvan haar dochtertje net geleden van 8 jaar oud, is overleden. Ja deze vrouw heeft verder geen man, deze is toen vermoord tijdens één van die plaasmoorde. Zodoende is ze een weduwe geworden, maar nog heel jong. Ze is enkele jaren ouder dan mij, 30 jaar oud ofzo iets. En die was al vanaf het begin helemaal gek met mij, dat vond ik wel leuk. Ze werd enorm geraakt door mijn geschreven stukken, zodoende ook toegevoegd op skype en klessebesse natuurlijk. Maar ja het is de afstand die plaagt, kon ik maar met mijn vingers knipperen en hup dan daar wezen, hihi. Nee, maar ik heb er diep over nagedacht en ik richt mij echt wat meer op de emigratie gebeuren, ze vragen veel computer nerds daar, dus dat komt ook goed uit voor mij. Zodra ik daar kom heb ik ook meteen onderdak bij die ene meid waar ik net over had. Volgend jaar ben ik van een lening verlost, dat ga ik ook nooit weer doen, was ook stom van me. Maar goed, zodra ik daar van verlost ben kan ik weer volop sparen. En daar ga ik mij op richten, ik heb er al heel veel over nagedacht maar dat is echt mijn doel. En daar word ik gelukkig niet afgeschreven om wie ik ben door vrouwen.

Maar goed, wie weet dat ik nog sneller in SA ben dan ik me ooit kan voorstellen :-D.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 18:31
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.

Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.

En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.

Daarom zie ik er naar uit om naar zuid afrika toe te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Mijn wens was om te gaan trouwen van uit huis uit. En het is een ramp als ik alleen zou moeten gaan wonen, word een grote ramp. Een collega van mij woont ook alleen, maar die gaat wel elke avond naar de kroeg te zuipen, dus dat ligt anders. Ik moet er niet aan denken om alleen te moeten gaan wonen, zou ook niet goed komen, ik zou dan knetter gek worden.

Maar goed, ik heb er vanavond ook even over nagedacht over wat jullie allemaal hebben gezegd, het is inderdaad waar wat jullie allemaal zeggen. Ik pin teveel aan een relatie, dat is een feit. Draai ik niet om heen. Ik probeer dat gevoel dan ook altijd uit te schakelen. Maar het valt niet mee. Mijn wens was toch om vanuit huis uit te gaan trouwen, origineel en precies zoals het hoort. Maar goed, dat zit er niet helaas, we leven in een goddeloze tijd, zoals de Bijbel het omschrijft waarin wetteloosheid de hand heeft gekregen waarin langzamerhand alles normaal is geworden.


Ik ga daarom proberen om mij meer te focussen om emigratie naar zuid Afrika toe. Ik ken vele vrouwen daar, via facebook leren kennen, waarmee ik ook persoonlijk contact mee heb, en die zeggen dat zij al jaren naar een man verlangen die de instelling nog heeft zoals de Bijbel het opdraagt. Aangezien veel mannen in Zuid Afrika drank problemen hebben, zijn vele meiden en vrouwen daar nog vrijgezel. En aangezien de beschaafdheid daar nog heerst onder het boerenvolk, is de kieskeurigheid daar veel minder dan hier. Ze zijn daar vooral heel oud testamentisch gericht, dit hebben ze altijd vast gehouden tijdens de ballingschap en verstrooiing. Zoals gelofte dag daar word gehouden, waarin ze ooit eens in de vroegere middeleeuwen, een belofte aan de God van Israël hebben gedaan, daaruit is die gelofte dag ontstaan. Prachtig om te zien.

Ja emigratie naar SA is duur helaas, maar ik hoop volgend jaar toch het geld bij mekaar te hebben. Want ik heb meteen onderdak daar, bij veel mensen, dus ik kan maar uitkiezen, want ze zijn gastvrij, en ik heb al connecties opgebouwd met mensen die daar computer bedrijven hebben opgericht, en die willen me ontzettend graag daar hebben. Dus die voordeel heb ik. Nu de emigratie procedure nog. Ohhh wat zal ik God dankbaar zijn als ik eindelijk daar naar toe mag en kan gaan. Een nieuw leven. Dat zal pas heerlijk wezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
-

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op maandag 3 december 2012, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 19:56
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Ja dat is waar, je moet niet met mensen omgaan die je misbruiken op bepaalde gebieden, want wat die man met u deed is gewoon misbruik maken.

Nee, ik heb moeite met alleen zijn. Als mijn ouders niet thuis zijn, zoals enkele jaren terug, 3 weken lang, dan verga ik van de eenzaamheid. Juist wat ik ondervonden heb zelf, wat ik zelf ervaren heb is dat gelukkig zijn aangewakkerd moet worden. Ik heb een 2 jarige relatie gehad waarin ik eindelijk een keer gelukkig was, ik had haar en ik was daardoor gelukkig geworden waardoor ik haar ook weer gelukkig kon maken. Je maakt mekaar gelukkig als 't ware.

Ik ben nu gewoon tevreden met het leven zoals het is. Maar gelukkig ben ik niet. Gelukkig beaamt mijn bijbelleraar mij. Hij zei, we zijn geen gelukkige mensen maar gezegende mensen. Je kan jezelf wel aansporen om gelukkig te zijn door tegen jezelf te zeggen "ik ben gelukkig" terwijl inwendig iets anders klinkt, waardoor je uiteindelijk jezelf voor liegt, want je zegt dan dingen die dan gewoon niet waar zijn tegen jezelf.


En dan is het goed om je dan voor te nemen om dan tevreden te zijn over de dingen in het leven, dan valt het lang zo zwaar niet dan dat je jezelf zit voor te liegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 18:17
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Bedankt voor jullie goede reacties. Het is inderdaad zo dat ik eerlijk en oprecht wil blijven, zoals ik ben. En net zoals de laatste reactie zegt: het is wel nodig dat je bij mekaar past en dat is zeker waar.

Het klinkt misschien een beetje dom maar om precies te zijn zoals ik nu uitgerekend heb, ben ik al voor de 25 a 26 ste keer afgewezen in 2 jaar tijd, waarbij enkel 2 ontmoetingen zijn geweest van die 25 keren. Dan gaan er bij mij toch wat lampen knipperen in mijn hoofd. Blijkbaar doe ik het ergens fout, zou het niet?

Maar goed, het is goed zo. Mijn oom van 45 zit met hetzelfde als ik, ook al vanaf zijn jonge jaren. Hij woont nu al 9 jaar alleen op zich zelf. Hij red hem wel op zich, maar soms dan merk ik aan hem, wanneer hij dan weer een leuke meid ziet, hoe hij iemand aan zijn zij mist, aangezien ik weekends altijd bij hem ben merk ik dat soort dingen goed op. Ja, misschien is het voor ons ook wel niet weggelegd, je weet het maar nooit. Mensen zeggen vaak: op ieder potje past een deksel. Maar op een potje waarvan de schroef rand is versleten past geen deksel meer op, dat is dan erg zwaar met draaien.

Ik probeer nu echt zoveel mogelijk te aanvaarden dat het voor ons niks anders in zit dan de rest van ons leven alleen door het leven te gaan. Is misschien moeilijk maar uiteindelijk raak je er aan gewend en weet je het niet beter meer. Ik heb alles op zich, ik ben tevreden met wat ik heb. En laat de tevredenheid dan datgene zijn waaraan je toch waarde kunt hechten. Ik heb er vandaag diep over nagedacht, al met al, op het werk. Ik heb mijn collega's gevraagd, en die zeggen hetzelfde over mij, dat er niks anders op zit omdat ik volgens hun wat te apart ben ofzo iets zeiden ze.

Ik bid nu enkel of mijn Heere mij krachtig wil maken zodat ik dan sterk zal zijn om alleen in het leven te kunnen staan ondanks die gemis. De Heilige Geest is er om daarin ook te helpen toch. Dus zal Hij me ook daarin helpen en leiden. Ik heb vandaag gebeden of de Here de vrede hierover in mijn hart wil uitstorten, de vrede en aanvaarding van zoals het is. Ja, ik geloof dat mijn God me hierbij zal helpen zodat ik er sterk door heen zal komen. Maar goed, bedankt nogmaals voor jullie reacties. Ik heb ook jullie woorden vanmorgen mee genomen en overpeinst. Nogmaals bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
Ik heb een vraagje aan iedereen. Hoe gaan jullie ermee om als jullie na de zoveelste keer zijn afgewezen, terwijl je je best voor hebt gedaan door jezelf te zijn zoals je bent, door eerlijk te wezen?

Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? In feite ben ik in het verleden veel opstap geweest, zowel in christelijke gelegen als niet christelijke gelegenheden, maar wat mij opviel dat wanneer je wat anders denkend bent dat je dan al snel afgewezen bent. Zou ik dan alsnog een masker moeten opzetten van schijn? Hoe zou ik met dit soort om moeten gaan?

Hoe denken jullie daarover, of hoe gaan jullie met dit soort dingen om?

Groetjes, laverde

P.S. wat me ook op viel is dat er vandaag de dag veel meer eisen worden gesteld vergeleken met vroeger en in de middeleeuwen. Als ik kijk naar de Bijbel en naar de persoonlijkheid van Jezus, dan zie ik een ander blik. Namelijk; dat je oprecht bent van hart en dat je streeft om eerlijk te zijn en om trouw te zijn. Maar het rare is dat er vandaag de dag onder de mensen veel meer dan dat word geëist. Met andere woorden: als je anders denkend bent dan het huidige maatschappij dan ben je buiten geworpen. Is dit Bijbels?


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 1 december 2012, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 17:19
BerichtOnderwerp: ELKAAR LIEFHEBBEN...
 
Liefhebben

Voordat we verder gaan met de leringen waar Jezus zo’n afkeer van had, loont het de moeite hier even stil te staan bij de Griekse woorden die vertaald zijn met “liefhebben” en “houden van”. Uiteraard hoort men vaak beweren dat het niet uitmaakt wat de oorspronkelijke tekst vermeldt, omdat men tevreden is met wat men denkt: zij trekken zich niets aan van de werkelijke woorden van Jezus Christus. Voor hen geldt Mattheüs 7:21-23 die handelt over mensen die in Zijn Naam prediken en zieken genezen volgens hun eigen uitgangspunten. Zij worden door Jezus verworpen, omdat zij zich niet houden aan de Wetten Gods die ze verdraaien en uit elkaar halen.

Er zijn 2 Griekse woorden die, “houden van” vertaald zijn te weten Phileo en Agape. Ieder van deze woorden heeft een aparte betekenis en dat mag niet zomaar onder één noemer worden geschoven. Het woord Phileo drukt persoonlijke geraaktheid uit, een gevoelige en sentimentele betrokkenheid.

Terwijl Agape steeds gebruikt wordt bij wijze van beoordeling en weloverwogen goedkeuring van iemands instelling met betrekking tot een principe, plicht of fatsoen.

Samenvattend kan het verschil aangeduid worden door Phileo in verband te brengen met “het hart”, terwijl Agape te maken heeft met “de logica”.

We kennen allen wel het verhaal van de rijke jongeman die Jezus benaderde met de vraag “wat voor goeds te moeten doen om het eeuwige Leven te verwerven” (Mattheüs 19:16). Het antwoord van Jezus was je naaste liefhebben als jezelf.

Voorbijgaand aan de werkelijk bedoelong van het woord “naaste” brengen de afvallige theologen in deze context de betekenis van Phileo naar voren, hoewel er Agape in de grondtekst staat. Dat wil zeggen dat het er veeleer om gaat inzicht en een weloverwogen kijk op de persoon in kwestie te verkrijgen, een nauwkeurig handelen op grond van Gods Wetten en bedoelingen en daaropvolgend een volledige erkenning van de rechten van de naaste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 06:46
BerichtOnderwerp: wie zoekt ook een band om samen muziek te maken?
 
Ja ik speel geen gospel, puur gewoon instrumentale muziek. Ik ben niet zo gek op gospelmuziek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 20:09
BerichtOnderwerp: wie zoekt ook een band om samen muziek te maken?
 
Ik speel voornamelijk op gevoel, ik kan namelijk geen noten lezen. Maar op gevoel spelen is veel echter vind ik, zo ervaar ik dat. Zoals Vangelis de bekende componist, heeft er ook nooit voor geleerd, ook zo alles uit gevoel gedaan en zo muziek gecreëerd, een ander persoon zorgt er voor hem voor dat zijn melodie weer in noten word op gemaakt zodat anderen dezelfde muziek dan ook kan spelen op noten. Maar vangelis zelf doet niks met noten. Hij vind gewoon nieuwe geluiden en melodieën uit. En zo werk ik ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 18:31
BerichtOnderwerp: wie zoekt ook een band om samen muziek te maken?
 
Ja ik speel zelf keyboard, alleen zit momenteel er zonder. Ik gebruik voornamelijk workstation keyboard waarin ik demo's en styles op kan maken zodat ik de melodie enkel met mijn rechter hand hoef te spelen. en de rest word aangevuld met styles die ik dan zelf gemaakt heb. Met de tyros kun je eindeloos styles maken met tientallen verschillende instrumenten tegelijkertijd, daarbij heb ik geen bassist bij nodig of een drummer, dat scheelt heel veel, hihi.

Maar ja ik woon in friesland dus heb er weinig aan helaas...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 13:21
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Ook vanmorgen hadden we een prachtige openbaring gekregen van de Heilige Geest. Als we spreken over de Heilige Geest dan spreken wij over bijzonder en uitzonderlijke gaven.

Ik wil jullie graag mee nemen naar een tekst gedeelte uit Jesaja:

Jesaja 11:2 "En op hem zal de Geest des HEREN rusten, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"


Dit gedeelte is zo duidelijk over wat het betekend om vervuld te zijn met de Heilige Geest. En als we spreken over de Vreze des Heren dan spreken we over al de zaken die daarin begrepen zijn. Jezelf over willen geven aan Hem, jezelf onderdanig stellen aan Hem, jezelf nederig opstellen naar Hem, je naaste lief hebben zoals je zelf lief hebt. Maar bovenal dat je de Here boven alles lief hebt met geheel je hart, ziel en geest. Gerechtigheid doen van God is de Wil van God doen, wat een voorrecht.

Vervolgens werden wij bepaald bij nog een opvallend iets bij de gedeelte van Jesaja. Jesaja noemt in de boven genoemde tekstgedeelte zeven dingen: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"

Er worden dus zevenvoudige dingen van de Heilige Geest genoemd die behoren onder de Vreze des Heren. Ook Openbaring omschrijft het:

Openbaring 1:4 "Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn"

Openbaring 3:1 "En schrijf aan de engel der gemeente te Sardes: Dit zegt Hij, die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft: Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood."

Openbaring 4:5 "En van de troon gingen bliksemstralen, stemmen en donderslagen uit; en zeven vurige fakkels brandden voor de troon; dit zijn de zeven Geesten Gods."

Openbaring 5:6 "En ik zag in het midden van de troon en van de vier dieren en te midden der oudsten een lam staan, als geslacht, met zeven horens en zeven ogen; dit zijn de zeven Geesten Gods, uitgezonden over de gehele aarde."

Men gelooft dat hier gesproken word over zeven verschillende geesten maar dat is niet zo. De zeven geesten Gods zijn: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN".

En allen zijn gewoon één geest. Maar de Heilige Geest word hier duidelijk omschreven in zeven verschillende beschrijvingen, en dat is het mooie aan dat Profetische Woord. Als je het oude verbond kent, zul je ook het nieuwe verbond begrijpen.

Wat ook bijzonder is dat Jeremia schrijft over de wet dat in hun binnenste gelegd zou worden, terwijl kerken beweren dat er een verandering in de wet is gekomen. Dat is natuurlijk vals, want God is onberispelijk en is de één en zelfde God zoals Hij ook was in het oude testament. Jezus heeft de wet niet weg gedaan, maar vervuld, oftewel; bekrachtigd. Omdat Jezus als het goddelijke offer voor Zijn volk is gedood, was het niet meer nodig dierlijke offers te brengen. Jeremia zegt het volgende:

Jeremia 31:33 "Maar dit is het verbond, dat Ik met het huis van Israel sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn."

Maar wat is nou die wet wat in hun binnenste gelegd zou worden, Ezechiël bevestigd dit:

Ezechiël 11:19 "Ik zal hun een hart geven en een nieuwe geest in hun binnenste, en Ik zal het hart van steen uit hun lichaam verwijderen en hun een hart van vlees geven"

Het is Gods Heilige Geest die ons zou vervullen door doop der onderdompeling en vervulling met de Heilige Geest. Vader, Zoon en Heilige Geest zijn één je kunt ze niet van mekaar afscheiden. De Vader spreekt Mozes, de profeten en psalmen. Jezus getuigd over wat Mozes, de profeten en psalmen hebben gezegd en vervuld dit door Zijn offer. Nu is de wet ineens niet weg gedaan maar vervuld. En net zoals Jeremia zegt dat God wet in hun binnenste zou leggen, dat is de Geest dat getrouw is aan het Woord Gods. Jezus sprak alleen vanuit Mozes en de profeten, het oude verbond. De apostelen spraken alleen vanuit Mozes en de profeten. Waarom volgen wij de apostelen dan niet na om AL wat de profeten hebben gezegd te verkondigen.

Jezus zei tegen de emaus gangers het volgende: dat gij niet alles gelooft hebt van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Paulus stond voor het gerecht en zei: ik doe niks anders dan alleen van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Als de wet was vervallen, dan hadden de apostelen en Jezus zelf ook nooit gesproken vanuit Mozes en de profeten. Maar door de Heilige Geest heen zijn wij capabel geworden om de wet te vervullen en dat is juist door de Vreze des Heren. Eerbied, respect, gehoorzaamheid, liefde voor de waarheid etc. De Geest van God is de wet dat in onze binnenste gelegd zou worden. Maar wij scheiden alle dingen die in de Bijbel staan beschreven van mekaar af. Het ene nemen we wel en het ander niet. Maar zo werkt dat niet. De Bijbel is één geheel, dus moet ook in geheel zijn verband gelezen worden. Maar door de alverzoeningsleer dat uit vele vormen bestaat heeft er voor gezorgd dat de belofte van het verbond uit zijn verband is gerukt.

Ik ga binnenkort dit onderwerp eens vertalen naar het Nederlands, want het onderwerp van dit betoog komt oorspronkelijk van willie smith af, uit zuid afrika. En dit onderwerp hebben we vanmorgen behandeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:44
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
@pieter, jij kent de wet dus al aardig wat betr. scheiden. Maar wist je dat onder dat zelfde gebeuren wat betr. de scheidbrief ook een andere voorwaarde ligt? Een man of vrouw mag dan niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. We moeten wel oppassen dat we niet het ene uit de wet willen nemen en het andere wel. Want de Bijbel is helaas geen grabbelton.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: Het schoolsysteem onder de loep
 
Het schoolsysteem onder de loep

Het Nederlandse schoolsysteem is de afgelopen jaren snel veranderd. De leraren zijn over het algemeen wat zachtaardiger, en de lesboeken wat kleuriger geworden. De verhalen die ik van mijn opa heb gehoord over dag in dag uit een blok ijzer vijlen op de ambachtsschool zijn ook al lang verleden tijd. Als we deze lijn doortrekken ziet de toekomst voor de volgende generaties er goed uit. Toch? Is er nu eigenlijk wel zo veel veranderd in de kern van het systeem over de afgelopen jaren? Ja, de verpakking is inderdaad anders, maar toch zijn er nog steeds dezelfde fundamentele problemen die er toen ook waren.

Het vacuüm tussen theorie en praktijk

Een probleem dat bijna iedereen herkent is dat wat je op school leert volledig los staat van de praktijk. Iedereen merkt dit op andere gebieden vanwege verschillende interesses, maar ik zal een paar voorbeelden noemen. Leren lezen wordt meestal gedaan door te oefenen met geïsoleerde woordjes, zinnen en alinea’s. Dit is een hele andere situatie dan een goed boek lezen, door de krant heen scannen of de handleiding van een ingewikkeld apparaat ontcijferen, zoals we in de praktijk doen. Een ander voorbeeld is rekenen, waar geïsoleerde sommen of formules heel wat anders zijn dan het doorrekenen van een huishoudbudget, dan wel het berekenen of de verkoop van een product winstgevend zal zijn. Rekenen en lezen/ schrijven zijn tenminste nog nuttige vaardigheden, maar als we kijken naar vakken als aardrijkskunde, Frans of andere vaardigheden wordt duidelijk waarom de meeste mensen schatten dat ze ongeveer 70% van wat ze ooit op school hebben geleerd vergeten zijn. Men vond het niet interessant of relevant, en dus zijn deze dingen snel vergeten. Een veelgehoorde klacht ten gevolge van dit probleem is, dat kinderen die net klaar zijn met hun opleiding (of dat nu als timmerman of programmeur is) geen praktijkervaring hebben, en dus alleen kunnen worden ingezet als ‘hulpje’. Dit probleem is zeer gemakkelijk op te lossen door theorie en praktijk aan elkaar te koppelen, en zo het gezegde “al doende leert men” weer in praktijk te brengen.

Verstoorde sociale ontwikkeling

Een ander, meer verborgen en vooral verrassend probleem is, dat de jaren die op school doorgebracht worden de sociale ontwikkeling van een kind niet helpen maar er juist schade aan toebrengen. Het gegeven dat een kind dagelijks veel contact heeft met veel andere kinderen, wordt beschouwd als positief. Dat is het ook. Toch is de algehele situatie op school een zeer gebrekkige en feitelijk vervormde weerspiegeling van de praktijk. Zo brengt een kind op de basisschool ongeveer 8 jaar door met een groep leeftijdsgenoten die hij niet zelf uitgekozen heeft en die nauwelijks verandert. In het echte leven stel je zelf je vriendenkring samen, zul je – afhankelijk van je bezigheden – telkens weer kennismaken met nieuwe mensen en heb je met mensen van verschillende leeftijden te maken. Met name de interactie met andere leeftijdsgroepen is belangrijk voor een kind, zodat het kan leren van ouderen, en vooral: kan leren om kennis door te geven aan anderen, ook buiten de eigen leeftijdgroep. Dat laatste is een natuurlijk proces. Relaties uitdiepen is op school niet mogelijk, vanwege gebrek aan vrije tijd en de isolatie van de echte wereld waarin je samen dingen kunt ondernemen. Relaties blijven bij kinderen dus meestal oppervlakkig en die sociale vergroeiing c.q. misvorming heelt pas op late leeftijd, of als het tegenzit helemaal nooit. Dit heeft er ook voor gezorgd dat fenomenen als Hyves en Facebook zo populair konden worden en de begrippen ‘vriend’ en ‘kennis’ (of ‘kameraad’ in de communistische landen) steeds verder naar elkaar toe blijven groeien. Dit probleem is moeilijk om tegen te gaan vanwege de schade die al aangebracht is, maar kan bestreden worden door samen met de kinderen bewust leven te gaan zoeken buiten de verschillende van elkaar gescheiden sociale netwerken van vandaag.

Passief leerproces

Het laatste probleem dat ik in dit artikel wil behandelen, is dat het in het leerproces op school niet hoofdzakelijk gaat om het leren van bepaalde vaardigheden, maar om het kweken van een bepaalde houding. Deze houding bestaat voor een groot deel uit passiviteit. Vanaf de kleuterschool leert men een kind aan om netjes te gaan zitten en te wachten op instructies van de leerkrachten. Dan, na ongeveer een uur een bepaalde taak te hebben gedaan, verwacht men dat de aandacht abrupt wordt afgebroken, en vervolgens volledig gevestigd op de volgende taak die de leerkracht geeft. Wanneer een kind een bepaalde interesse of talent heeft en dit zelf wil doorontwikkelen, is hier meestal geen tijd voor omdat er een schema is dat afgedraaid moet worden. Hiermee wordt de ontwikkeling van het individu feitelijk verstoord of zelfs geblokkeerd. Een groot deel van de schooltijd moet het kind informatie van de leerkrachten opnemen. De houding die men hierdoor creëert is niet alleen passief, maar ook nog eens zeer naïef. De informatie die door de leerkracht gepresenteerd wordt, wordt namelijk ook nog eens niet gefilterd. Het aanleren van een kritische houding, maakt geen deel uit van het leerproces. Een kind staat er daardoor niet bij stil dat niet alles dat hem verteld wordt, ook per se juist hoeft te zijn – daarnaast gedragen veel leerkrachten zichzelf ook of dat ze onfeilbaar zijn. (Dit is een goede voorbereiding op de media, waar de meeste mensen er ook niet bij stil staan dat de informatie, die daar gepresenteerd wordt wel eens onjuist zou kunnen zijn, maar dat is weer een ander onderwerp.) Men absorbeert de aangeboden informatie gedachten- en kritiekloos. Vanuit dit oogpunt is het niet raar, dat mensen naar mate de tijd vordert steeds minder uitvoeren en alleen doen wat nodig is om hun genoegens te bevredigen, of wat met een bepaalde dwang opgelegd wordt.

Leren lezen

Dan nu een klein voorbeeld vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Toen ik ongeveer een jaar of vijf was, vond ik lezen best interessant. Hoe mensen hele woorden uit een rij van tekentjes haalde was best vreemd, maar niet vreemd genoeg om er uitleg over te vragen. Ik had de ‘namen’ van de letter (Bee, Ha, Pee) al wel ergens opgepakt maar kon nog niet het verband leggen met de echte uitspraak. Tot ik de truc in groep 3 doorkreeg. Bij medeklinkers spreek je meestal alleen de eerste klank uit van de naam van de letter (dus b van bee) en klinkers hebben meestal een aantal manieren waarop ze uitgesproken kunnen worden. Dit was mijn (nog beperkte) begrip van het geheim van lezen. Met deze kennis kon ik direct aan de slag, en meteen zelfstandig ondertiteling en andere teksten leren lezen. Toch ben ik nog twee jaar lang verveeld met het oefenen van de verschillende klanken van iedere letter door middel van geïsoleerde woordjes, terwijl een goed boek of wat ‘gevorderde’ informatie zoals zinsontleding mij veel meer hadden geholpen. Door situaties als deze ben ik (en waarschijnlijk ook vele anderen) nogal afgeremd in mijn leerproces, waarin ik veel meer voor mij relevante dingen had kunnen leren. Deze tijdverspilling gecombineerd met de aangeleerde passieve houding (en korte aandachtspanne) die op school aangeleerd wordt, zorgt er volgens mij voor dat veel talent verloren gaat. Zie de voetnoten [1] voor goede voorbeelden van wat er kan gebeuren als een talent vanaf jongs af aan wél goed onderhouden wordt. Dit soort situaties zouden veel minder zeldzaam moeten zijn.

Leven buiten het schoolsysteem

Toen ik dertien was, zijn we als gezin naar een voormalig oostblok land verhuisd. Ik heb toen tijdens de zomervakantie door middel van een goed boek rustig kunnen kennismaken met de taal, waar ik maar 20 woordjes van sprak toen ik hier aankwam. We hebben overlegd met wat mensen, en besloten dat het vanwege de taal beter was om verder te gaan op de basisschool (die hier doorloopt tot 15 jaar) i.p.v het gymnasium. Er waren namelijk al eerder buitenlandse kinderen geweest die het op het gymnasium niet bij konden houden. Dus, toen de zomervakantie afgelopen was werd ik op de basisschool neergezet tussen andere kinderen die hoogstens vijf woorden Engels spraken. Hier heb ik de taal verder kunnen leren en binnen 3 maanden kon ik mezelf duidelijk maken in een taal met 3 geslachten en 7 naamvallen. Maar hoewel ik de taal begreep, zag ik er heel erg tegenop om mijn best te doen door mijn woordenschat aan te vullen met woorden die ik in de praktijk nooit zou gaan gebruiken, maar wel nodig had om de lessen te volgen. Dit, gecombineerd met de communistische houding van de leerkrachten en andere factoren, zorgde ervoor dat ik in een soort depressie kwam en geen zin had om ook nog maar iets te leren. Toen mijn leerplicht (die hier ook tot 15 jaar duurt) afgelopen was, heb ik besloten verder te gaan studeren aan een Amerikaanse High School (waar ik na een jaar mee gestopt ben vanwege de kwaliteit en lesmethoden). Het plan was om later verder te gaan studeren aan de Open Universiteit. Met de vrijheid die ik toen van mijn ouders kreeg om mijn eigen leerweg te kiezen, kwam ook de motivatie om iets te gaan leren terug. Zo heb ik onder andere onder begeleiding van mijn vader het beroep van programmeur geleerd. Nu, inmiddels een paar jaar verder, heb ik een paar maanden terug les gegeven aan een universitair opgeleide programmeur (wat ik leuk vind en vaker wil gaan doen). Er is dus wel degelijk leven buiten het schoolsysteem!

Het schoolsysteem dat we bijna allemaal hebben meegemaakt, heeft dus zo zijn blijvende problemen. Het meest verontrustende aan dit verhaal vind ik de invloed op de opvoeding van kinderen. In plaats van te vechten tegen deze grove inbreuk op de rechten en verantwoordelijkheden als ouders, doen zij juist een stap terug; van opvoeder naar verzorger. Want, in plaats van alles te doen wat mogelijk is om een kind goed terecht te laten komen, laten ouders de opvoeding steeds meer over aan het schoolsysteem en de televisie, en hopen ze nog slechts dat het kind goed terecht komt.

Ouders: Het is tijd om wakker te worden en te vechten voor de vrijheid van jezelf en je (klein)kinderen!

Om de lengte van dit artikel in de perken te houden, heb ik veel informatie weggelaten. Bij gebleken interesse, kan ik één of meerdere vervolg artikelen schrijven over dit onderwerp.

Door een goede vriend van mij die dit heeft geschreven


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 24 november 2012, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:25
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
jij hebt t goed gezien maritem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
Vandaag in de winkel werd ik weer eens bepaald bij een situatie. Een jonge, prachtige mooie meid vertelde over de toestand waarin ze zat. Ze was net verhuist zoals ze zei. Naja, ik dacht "dat kan". Maar toen ze vertelde dat haar vriend niet meer verder met haar wilde, schrok ik wel als een hoedje. Ik schrik van dit soort dingen, ondanks dat ik haar niet goed ken, want ik niet wennen aan deze dingen.

Haar ex vriend had dus een huis laten bouwen waarin ze uiteindelijk samen zouden gaan wonen. En toen ze er in trokken kreeg ze te horen dat hij niet langer meer met haar wilde en ze werd eruit gezet natuurlijk.

Op dat moment kon ik wel kwaad worden, maar goed, wie ben ik? Ik kende namelijk de situatie niet. Maar toch op dat moment vlogen gedachten door mij heen. En mijn oom die naast me zat dacht er ook over na. Hij is namelijk net zoals ik, vrijgezel. Alleen hij is al dik in de 40, is al bijna 50. Maar goed, toen zei ik ook tegen hem van, wij willen graag een vrouw in ons leven en we kunnen het niet krijgen, en die types zoals die mannen die hun vrouwen buiten de deur zetten, kunnen alle vrouwen krijgen. Want die jongen die zijn vriendin buiten deur zette had alweer een ander. Ik zei nog tegen mijn oom; voor sommigen ligt het voor het oprapen, en voor ons ligt het er niet.

Ja, op dat moment gingen er allerlei gedachten door me heen. En toen moest ik weer even denken aan dat lied van marco borsato - dromen zijn bedrog. Voor sommigen ligt het voor het oprapen als goud dat voor hun voeten ligt, en voor sommigen blijft het een droom, bedrog dus.

Ik zei nog tegen mijn oom, in wat voor wereld leven we nou? Leven we in zo'n zogenoemde moderne(omgekeerde) wereld waarin het onrecht alles klaar krijgt? Blijkbaar wel. Maar goed, wie ben ik? Ik ben ook maar een eenvoudige lasser.... dus wat zou zo'n iemand als ik ervan kunnen zeggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:10
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
Juist, je zintuigen zijn veel gevoeliger net zoals ik toen der tijd heb ervaren. Gelukkig hebben oude bekenden mij daarin begeleid. Je raakt er niet van af want het is geen demonische invloed maar puur iets wat in je zit. Maar de vraag is: door wat of wie word het als het ware geactiveerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Dire Straits - Private Investigations
http://www.youtube.com/watch?v=IxS-ICzjO6I

Dit is een lied wat mij altijd bij blijft. Het doet mij aan een tijd denken waarin ik onderzoeken heb gedaan in de evangelische wereld, en het christendom. En hoe meer je in dit einde van dit lied komt hoe heftiger het nummer klinkt, dit moment deed me denken aan het moment toen ik de voorganger van de Baptisten kerk confronteerde omtrent de boeken van rick warren met de new age invloeden. En vanaf die tijd merkte ik dat ik bij het heetste van de vuur zat. Vanaf die tijd ben ik uitgeworpen en niet meer welkom.

Dat is het wonderlijke van muziek, je kan je in bepaalde nummers altijd ergens in vinden. Muziek geeft je bepaalde inspiratie van bepaalde momenten vanuit je leven.

Ek's darem baie baie lief vir my musiek :-D.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
Oh dit is een zeer bekend onderwerp. Ik heb er ook last van. Enkele jaren terug had ik het veel erger waardoor dit zelfs in de weg begon te staan van mijn geloof.

De overgevoeligheid wat ik ervaar of ervoer is dit: als ik iemand een hand gaf werd ik overmeesterd door vreugde, emoties, verdriet, pijn en blijdschap, alles door mekaar heen zeg maar, dit heb ik toen over gehouden na dat mijn oom is overleden. Ja dat weet ik nog goed als de dag van gisteren. De zondags middag gaf hij me een hand en liet me niet los, normaal gaf ik m ook wel een hand maar was gewoon zo even een hand geven. Maar dit keer gaf ie me ook weer een hand maar liet me niet los. Hij keek me niet aan of zo, hij hield me gewoon vast. En op gegeven moment liet ie me los en ik ging zoals gewoonlijk weer naar huis toe. Om 4 uur diezelfde middag kregen we de telefoontje dat hij was overleden aan een hartaanval. En zonder dat ik erbij stil stond begon ik diezelfde nacht ontzettend te zweten, mijn hele lichaam prikkelde alsof ik alles verdoofd was.

Sindsdien loop ik met die overgevoeligheid rond wat voorheen altijd vervelend was. Mensen van de gemeente waar ik toen bij zat hebben mij er toen in begeleid, en hebben gebeden etc. Sindsdien is het veel beter geworden. In de periode dat ik het heel erg had was het zelfs zo erg dat ik andermans emoties en blijdschap aanvoelde, maar dat niet alleen. De dingen waarmee ze zaten kon ik toen sterk voelen waardoor ik zelfs in staat was om bepaalde dingen van hun persoonlijke leven te kunnen weten zonder dat ik die mensen kende. Dus een lange periode gaf ik mensen geen hand meer.

Maar in de periode dat mijn nog leefde had ik een hele hechte band met mijn oom aangezien hij mijn enige vriend, en tweede vader voor me was. Ik was ook elke dag bij hem, we deden echt alles samen zoals vader en zoon dit zouden doen. En het mooie tussen ons beiden waren is dat we nooit iets hoefden te zeggen tegen mekaar. Hij voelde en wist altijd exact waar ik mee zit, en dat had ik met hem. In de periode toen ik op de laatste school zat werd ik de laatste 3 jaar elke grote pauzes op school in mekaar geslagen. En terwijl mijn oom aan het werk was op zijn werk, voelde hij gewoon dat ik in mekaar geslagen werd. En als ik dan bij hem thuis langs kwam, zei hij altijd dit: oh oh oh, hebben ze je weer nagekeken? Maar goed, ik hoefde nooit iets te zeggen, want hij wist het dus. Het bespaarde mij altijd energie met hem. En dat vond ik altijd fijn, een persoon als een vader aan mijn zij die alles van me wist en voelde zonder dat ik er iets over hoefde te zeggen. Dat was een prachtige tijd toen. Een tijd van voorspoed wat ik toen gekend heb.

Maar aangezien ik na zijn dood die overgevoeligheid heb overgehouden is er toen der tijd veel veranderd in mijn leven. Maar goed, in de loop der jaren ben ik die overgevoeligheid gelukkig over gegroeid. Ik heb er nu vrijwel geen last meer van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
Kijk lieve shanita, ik heb altijd 1 ding in het leven voorgenomen en onthouden. Het gaat er niet om hoe je bent, maar het gaat er om wie je bent. En de persoonlijkheid in wie hij of zij is, is de echte kant van een persoon. Want in hoe je bent is geheel iets anders, zoals hoe je dingen aanpakt, hoe je je gedraagt, hoe je handelt etc. In wie je bent is de persoonlijkheid zichzelve waarmee je bind als je gaat trouwen.

Soms om me heen zie ik dat mannen totaal geen respect uitdragen naar hun vrouw toe, en velen daarvan zullen daarin ook niet veranderen, en dat is de persoon zoals hij is en niet in hoe hij is. Mannen die oprecht veranderen in hun gedrag, hadden die gedrag aangenomen, dat was de kant van hoe hij was. Dat is het verschil.

Dan de tweede punt wat ook ontzettend goed opvalt bij een afspraakje is hoe een man praat. Praat hij tegen een vrouw of praat hij met een vrouw, dat is het verschil. Deze dingen lijken op mekaar maar zijn niet het zelfde.

Sta daarom bij een eerste afspraak dan ook niet toe dat de verliefdheid je overheerst maar dat je de realiteit wel onder ogen blijft zien. Laat de nuchterheid van je hart over je heersen op zo'n date, of hoe je het ook wilt noemen, dan zul je er niet bedrogen onderuit komen.

En wat ik ook doe tijdens zo'n date met een vrouw is hoe ze dingen mij verteld. Aangezien ik van jongs af aan al een denker ben geweest, denk ik ook meteen na over de dingen die zij gezegd heeft, soms inspireert het mij zelfs tot nieuwe wijsheid van wat ze zegt. En ik let er altijd op hoe ze met me praat. Ik merk bij een ontmoeting heel gauw of ze oprecht is of niet, of ze beetje de gek met me heeft of niet, of ze me serieus neemt of niet etc. Als je deze dingen onderkent en onderscheid dan bespaart je het veel moeite, pijn en verdriet.

Enkele jaren geleden toen ik wat jonger was, was het ook altijd zo dat alsof ze verliefd op me waren, en enkele weken later bleek het om een grapje te zijn dat ze hadden gemaakt om haar vrienden. Ook hierin heb ik dus goed geleerd van wanneer iemand echt geïnteresseerd in mij is en wie niet. Is heel handig als je die onderscheid hebt.

En bovenal wanneer zij deze huwelijksymbool draagt, begin er dan helemaal niet aan:



Hihihihiihihihihih, even een grapje tussen door, moet even.

Maar in ieder geval, als je teleurstellingen, pijn en verdriet tegen wilt gaan, wees gewoon goed op je hoede, leer van elke ervaring van dit leven zeg ik dan maar weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 18:55
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
Ja precies zoals je zegt, dat roep ik dus al heel veel naar vrouwen toe. Kijk uit met wie je om gaat. Verliefdheid is als een sluier dat de ogen verblind.

En inderdaad, je kunt een man het beste observeren door te kijken en horen hoe hij met zijn familie omgaat, o.a. met zijn moeder. Daaraan onderken je al een goed beeld van iemand. Wat ik sommige vrouwen ook wel als advies geef is dit: Als je een tijdje met mekaar omgaat(vrienden), neem hem een keer mee naar je ouders toe, laat hem eens met je vader praten. Als je een goede vader hebt die merkt in een gesprek wel of dit een goeie jongen is met goede invloeden of een verkeerde jongen die geen goeie bedoelingen heeft in de toekomst. Ik weet zeker dat dit werkt, want ik heb deze dingen vaker gezien.

Waar je ook op moet letten is zijn overdreven liefelijke gedrag, met zo'n charismatische lach in het begin. Dit is meestal de houding om een vrouw tot zich te kunnen winnen, en als ie eenmaal een vrouw tot zich gewonnen heeft zul je zien dat die liefelijke overdrevene gedrag ineens heel snel kan veranderen. Ook de veel belovende en stoere woorden die ze zeggen om daarmee een vrouw te proberen tot zich te winnen, kan ook een grote misleiding zijn en nare gevolgen hebben in de toekomst.

Daarom heb ik bij elke dates die ik heb gehad, voorgenomen, nooit anders voor te doen dan hoe ik hier thuis ook ben of op het werk. Ik vind namelijk belangrijk dat een vrouw recht heeft op een eerlijke man en oprechte man, want dat ontbreekt er vaak bij. En misschien kom ik dan wel saaier over dan de gemiddelde jongen die veel belovende en stoere woorden hebben met een overdrevene liefelijke lach, maar je komt er wel verder mee, niet dat je daarmee iets bereikt, maar je beschadigd de ander dan niet mee en jezelf ook niet. Mijn ervaring is dat wanneer je jezelf bent dat je het meest word afgewezen. Maar goed, daar heb ik geen problemen mee.

Wat betr. de kinderen van mijn zus; ja die zijn nu allemaal al stukken ouder geworden, en ik ben blij en trots op hen, het zijn mijn oomzeggers en daar ben ik trots op, en voor zover ik kan doen is voor hun klaar staan. Mijn zus is intussen weer hertrouwd en die man heeft haar ook uit de financiële nederklets gehaald. Daarmee is ze nu al meer dan 12 jaar lang mee getrouwd. Mijn zus en haar kinderen hebben dan ook veel aan hem te danken, aan deze man die zij nu heeft. En intussen is één van deze kinderen inmiddels ook al in verwachting, die is nu 22 ofzo. Ik ben nu bijna 12 keer oom geworden met de kinderen van mijn broer en jongste zusje erbij.

Het vergaat nu goed met de kinderen van mijn oudste zus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 17:34
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
Een scheiding is altijd zeer moeilijk, net zoals die ene mevrouw zei dat ze er nog wel mee zat. Een scheiding kan soms jarenlang als een etterende wond zijn in je hart.

Mijn oudste zus was toen jaren geleden getrouwd geweest met een Marokkaan, deze huwelijk heeft geduurd vanaf mijn 5e jaar tot mijn 12e jaar zoals ik me nog kan herinneren. In het begin leek alles natuurlijk prachtig, maar met de jaren begon hij zich steeds vreemder te gedragen waardoor dit ook steeds meer opviel. Totdat mijn zus tijdens het stofzuigen onder de deurmat ongeopende enveloppen tegenkwam. En ja hoor, allemaal onbetaalde rekeningen waarvan sommigen wel 2 jaren terug, herinneringen etc. Zodoende kwamen we ook via zijn vriendenkring erachter dat hij gokte maar ook nog eens in de drugswereld zat, waarvan hij zelf ook wel vaak drugs in nam. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn oudste broer toen haar heeft opgehaald terwijl hij weg was die dag. Ze hadden gelukkig de tijd om zoveel mogelijk mee te nemen. En natuurlijk haar 4 kinderen waarvan 1 toen der tijd nog niet geboren was. En zo is ze samen met haar kinderen daar gelukkig ongedeerd weg gekomen.

Maar later gingen mijn broer en ik samen nog wel eens terug naar dat huis toe om overige dingetjes nog op te halen. En toen een keer heeft die Marokkaan ons achter na gezeten met slagersmes weet ik nog goed. Gelukkig op tijd weg gekomen. Ja, hij heeft daarna ook nog wel de kinderen proberen mee te nemen, toen ze bij ons in woonden tijdelijk, dan fietste hij hier langs ons huis en terwijl wij met de kinderen buiten waren probeerde hij wel eens 1 van die kinderen achter op de fiets te drukken. Maar goed, hoe ouder de kinderen werden hoe meer bewustzijn ze kregen, vooral de oudste. En toen kregen we dingen te horen van dat oudste kind die we niet eerder hadden geweten. En zo zijn hier veel meer mensen met zo'n huwelijks beeïndiging. Maar het nare van zulke beeïndigingen zijn dat het je soms heel lang na kan volgen, soms door dromen, soms door andere dingen zoals herinneringen. Ja, en net zoals ik zei, een scheiding is als een etterende wond dat soms jaren lang kan na-etteren.

Ik hoop zelf nooit een scheiding te hoeven mee maken, want uiteindelijk gaan allebei mensen en eventuele kinderen erbij aan kapot. Daarom vind ik dat huwelijk van God zo bijzonder dat voor mij als een voorbeeld is. Een goed huwelijk vereist veel, maar dan heb je ook wat zeg ik dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 21 november 2012, 21:50
BerichtOnderwerp: Sometimes....
 
Nee inderdaad, we moeten ons van verre houden van demonen. We geven soms de duivel teveel eer door alleen bezig te zijn met demonen. Kunnen we beter niet doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 21 november 2012, 21:14
BerichtOnderwerp: Een getuigenis van een oudere mevrouw
 
Ging over een mevrouw die op het punt stond om zelfmoord te plegen. Toen kwam er een gelovige iemand bij haar, bij de deur die zoals elke week aan evangelisatie werk deed. En toen kwam deze persoon juist net gelegen terwijl die mevrouw op het punt stond zelfmoord te plegen aan een stuk touw. Dus ze was net op tijd gered, zo ontstond ook dat verhaal van wat ik geschreven had, die al eens eerder is geschreven, maar ik kon m niet meer vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 21 november 2012, 16:58
BerichtOnderwerp: Een getuigenis van een oudere mevrouw
 
Dank je... Ja soms zitten de waarden van dit soort dingen geschreven in een stuk. Het is trouwens wel gebaseerd op een waargebeurd feit, dat is het mooie ervan. Ik heb het bijna 2 jaar geleden ergens gelezen, en gisteren werd ik er weer even bij bepaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 21 november 2012, 16:49
BerichtOnderwerp: Sometimes....
 
http://www.youtube.com/watch?v=AIGGVIkcyWU&feature=related

Sometimes i wish i was an angel. Sometimes i wish there could be other times. I wish there where a moment so could say the things i would to say. Sometimes i wish there was a world of peace. Sometimes i wish there was someone who was like an angel. Oh Lord, my heart is full of wishes. But the greatest miracle is that Jesus wants to save us, that is where my heart belongs to.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 23:29
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Hier het weer van Laverde:

Morgen kans op een regenbui, sneeuw, wind, vorst, strenge vorst, hier en daar wat wolkenvelden(dan zit ik er sowiezo niet naast). En in de avond koelt het zeker weer af naar bepaalde lage temperatuur.

Zie zo dit was mijn weer bericht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: De nacht....
 
Vroeger toen ik nog op school zat kregen we elk jaar schoolrapporten mee naar huis. En ik weet nog goed dat ik in groep 5 zat en ik thuis kwam met mijn school rapport. Mijn ouders waren gespannen natuurlijk over mijn rapport uitslagen enzo. Naja ik zei tegen mijn ouders: "Ik heb goed nieuws, want ik heb weer een contractverlenging gekregen in groep 5".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6