ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ALTJE848
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ALTJE848
Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:00
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ZOEKER064 schreef:
Ja, het zijn twee verschillende begrippen, mee eens, maar beide van toepassing voor het leven als rups.

Wat is het doel of nut van vrees in het leven van de vlinder?


Ha HA HA om dichter bij God te komen

Zo slecht luister ik toch niet dat dit allemaal nodig is daarvoor???????


Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:45
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Shanita.

hoe ik het leer en ervaar is dat emotie een hele goede natuurlijke richtingwijzer is. Het is zeker een van de belangrijkste stukjes informatie als je een keuze gaat maken.

Maar emotie (hoort bij denken) en onderbuik gevoel (ook wel gut-feeling) horen bij ons ego, onze natuurlijke / oude mens. Deze informatie helpt om te kunnen overleven en heeft alles te maken met vertouwen op jezelf.
En gelukkig maar dat dat zo werkt, zo moeten we groeien. Het domein van de rups. Zoals een vlinder niet kan ontstaan zonder rups, zo kunnen wij niet wedergeboren worden zonder onze oude mens.

Het is ook niet iets om te veroordelen of te haten, het is een deel van onze schepping en we mogen daar blij mee zijn. Pas als we dat leren accepteren kunnen we naar de volgende fase in ons leven. Kunnen we ontpoppen tot vlinder.

De adelaar raakt zijn overlevingsinstrumenten kwijt (klauwen en scherpe bek).

Dat is het mysterie wat Jezus heeft laten zien. Niet meer het oude testament (de wetten, straffen, ) het oog om oog tand om tand, nee, iets geheel nieuws. Het oude heeft afgedaan een nieuw leven begind. Zonder oordeel, zonder afscheidiing, een leven uit Liefde. Liefde en angst sluiten elkaar uit.

De vlinder laat zich niet meer leiden door angst, maar door liefde. Leven zoals het bedoeld is.



Vandaar het enigste kaartje van mijn moeder
op mijn verjaardag met een vlinder
Nu weet ik wat er in haar hart omgaat,
Maar ik blijf wel binnen in de cocon veilig en wel tot de oorlog begint.
Dan zal ik komen om te doen wat ik moet doen.

sorry denk er over ook c m te verlaten dan heb ik niets meer om te praten ja hoor mensen van de kerk kan ik wel benaderen maar ik wil niet meer heb mijn advocaat net gesproken de oorlog is begonnen leven zal niet eerder voor mij beginnen dan over 18 jaar
mits ik dan nog hier ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:23
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ZOEKER064 schreef:
Dat is wat angst doet Anita, het zorgt ervoor dat je altijd gelijk krijgt. Het is zo'n beetje de rode draad in iedere keuze die je hebt: Luister je naar angst of niet?

Ik bid je toe dat je naar de andere innerlijke stem luistert .. De Stem die vrede geeft en ontMOET.



Heb al gebeld voor een opname ik kan niet meer....
Ik wil donderdag niet thuis zijn
Ik wil hier weg
Ik leef niet meer
Ik hield van iemand de wereld zegt niet doen
dit is niet goed dat is niet goed niets op deze wereld is goed alleen houden van toch liefde toch toch toch toch
Ik voel het niet ik wil het niet meer zo .
Ik zie het nut er niet meer van in ja nu gevangen woestijn reis tot de dood me scheid van de wereld want niet iedereen word genezen gelukkig heeft pret in het leven niet iedereen voelt zich altijd blij
en daar ben ik er één van
Het maakt me niet uit wat er gebeurd maar denk dat ik donderdag gewoon niet thuis ben ik wil de uitslag niet horen
Ik blok alle instanties vandaag niemand komt er meer in
NIEMAND MEER
De advocaat belt me zo ja jaj aja krijg je dan kan ik verder niets meer doen waar worden ze voor betaald wat denken ze wel niet Ik heb zeker geen rechten en zelfs niet over mijn kind sorry het word me echt te veel nu
ik wil niet in de wereld meer zijn

Mooi lied geweldig wat je me stuurde maar ik heb maar één lied in gedachten THIS WORLD IS NOT MY HOME

Gegroet allen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 12:34
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
MIJN ANGST OM LIEF TE HEBBEN IS WEER EENS WAARHEID GEWORDEN.

ANITA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 01:05
BerichtOnderwerp: Bidden hart
 
Ik kan alleen nog maar bidden,
tot u mijn Heer.
Telkens als ik het forum lees ,
en vanavond weer.
Dan wil ik U vragen ,
Zegen hen alle dagen.

Zegen hen vul met u liefde en kracht,
daar waar niemand het van U verwacht.
Vul met wijsheid de monden,
en vergeef onze zonden.

Heer waarom kritiek ipv bemoediging en zegen,
zoals U zegt in Uw woord.
Dat zijn Uw wegen.
Want U verlangt dat we omgaan in liefde met elkaar.
Dat is genade voor mij het komende jaar.

Heer ik verlang naar een wereld van vrede en rust,
Dat U zult zeggen dit was voor mij een lust.
Dat ik mag horen uw stem
En mag leren door c m
Dat we samen zijn en gaan in Jezus naam.

Broeders en Zusters mogen zijn,
elkander dragend in vreugde en pijn,
laat het vooral geen gevoel van afwijzing zijn.
Heer regeer ook in harten van mensen ,
die allemaal hebben andere wensen.

schrijven en lezen dat loopt door elkaar
Waar er misverstanden komen door een enkel geschreven woord.
zonder dat iemand begrijpt of het hoort.
Ik ben me bewust geworden van forums in het algemeen.
Het zijn alleen maar woorden en soms ook nog die niet bij ons horen.

Heer zegen mensen in woord en daad ,
want dat is toch waar het werkelijk om gaat.
Uw naam hoog te prijzen alle eer te bewijzen,
En te zien in het woord te erkennen wat ons stoort.
maar ziende op U weet ik heer mag ik zijn wie ik ben ,
en hoor ik ook in deze nacht uw stem.

Heer dank voor wat U hebt gedaan
wilt u met me mee gaan.
De anderen zegenen op hun pad
dat ze op een dag zullen weten
waar mijn hart is is mijn schat.

En Heer u bent mijn allerbeste vriend
waar heb ik dat aan verdient
Onverdiende gunst genade voor altijd
dat maakt dat ik niet meer voer een strijd
een mens dat lijd

ik ben een nieuw mens en wedergeboren
en weet zeker dat ik altijd bij u mag komen
met al mijn dromen.
En ooit in uw huis zal wonen.
Dan is er rust aan uw Vaderhart.
En ik maak elke dag met u een nieuwe start.

Zegen hen overvloedig zegen hen alleen
Want ik geloof dat op een dag
ik bij u zijn mag
Dan zijn alle zorgen voorbij
en gelukkig niet alleen voor mij .
Voor hen die in u geloven ,
en heffen het hoofd naar boven.

Dan komen rijke zegen als druppels neer
voor alle mensen dat is wat ik me kan wensen.
geen strijd geen oorlog meer .
wat zal dat fijn zijn Heer
Ik zie uit naar de dag die komen gaat
want ik weet dat u mij nooit verlaat.

Wat er ook gebeuren mag ik blijf op u bouwen
En een zeker weten maakt dat ik u zal vertrouwen.
IK ga en loop de wedloop met u samen
En eindig mijn gedicht met zegen voor iedereen amen


Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:22
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
SHANITA130 schreef:
Dat was deze mail, met die van mij eronder, en die was ook vrolijk, bemoedigend, met wat aanwijzingen naar aanleiding van de ellende die je schreef in je mails, oa over die vriend.

Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:30 Reageer met quote Bewerk dit bericht

ALTJE848 schreef:
waar ik over enige tijd ben ?
ha ha grapje beetje humor komt er in mij op .
samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah

mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.

Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.

Anita

SHANITA130 SCHREEF: Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.(BEMOEDIGING)

Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.(BEMOEDIGING)

En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.(BEMOEDIGING)

Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet, VERLEDEN TIJD, manipuleren, op me schuldgevoel liet werken.
En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg. GEVOLG. ALS WAARSCHUWING.

Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.WAARSCHUWING

Zegens!

WAAR ZIE JIJ HIER EIGEN ELLENDE? IK REAGEER OP DE ELLENDE VAN JOU.



Heeft helemaal niets met mijn vriend te maken ik zei naar aanleiding van jouw laatste zin waar we over een tijdje zouden zijn en ik dacht als grapje WIJ samen aan de costa del sol om eens te genieten van het leven
want dat hebben vooral JIJ maar ook IK verdient zo dacht ik meer niet
En dan achter ons latent in gedachten wat we gedeeld hebben en met de HEER uit te zien naar het leven dat voor ons ligt .

Groet Anita

hoop dat het begrijpt want ik stop er mee heb geen zin in discussies wil normale gesprekken met mensen en kies er dan maar voor om over te gaan één op één te gaan mailen met mensen die me wel begrijpen.

nogmaals zegen en groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:07
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
SHANITA130 schreef:
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaarJe impliceert hier zelfs dat ik niet eens gelovig ben(me hart aan de Heer hebt gegeven....



dat maak jij ervan dat staat er niet eens
als jij je kan vinden en je soms fijn vind te lezen dat je niet de enige ben zo heb ik je vaak ook gelezen en voel ik met je mee en bedoel ik het bemoedigend meer niet

Als je me nu door de mangel wilt halen prima maar dat doe ik niet met jouw ik voel me bewogen met jou en wat je hebt meegemaakt.
niet meer en niet minder ja dat ik mens ben ik fouten maak
Heer vergeef mij wat ik verkeerd heb geschreven of wat verkeerd is overgekomen en geef wijsheid in deze mails/

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:00
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
SHANITA130 schreef:
Ja, idd.

Dit bv: Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk .
Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen .
Ja, dit is ook op mij (nu) van toepassing.

Daar bedoelde ik mee, tis fftjes op mij van toepassing geweest deze week door samenloop van omstandigheden, en zei ik alleen, Anita, om je het gevoel te geven van ik heb die dingen ook (weleens)....


IK heb geen enkel woord naar jouw gericht het is mijn verhaal zo mag je het lezen
en verder ben ik niet van plan alles uit te leggen want het word door meerder nu uit zijn verband getrokken
En ik reageerde op je mail waar ik vrolijk was en jij antwoorde met je eigen ellende
Dat vond ik niet zo leuk we hebben al langere tijd met elkaar gemaild en nu is ineens veel niet goed .

Gods zegen voor een ieder die het leest en met de ogen van Jezus naar me kijkt want ook zo wil ik graag naar andere mensen kijken het is bemoedigend bedoelt al komt het niet zo over.

nogmaals zegen en groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:54
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
Sorry ook ik ben mens en bedoel het goed we begrijpen elkaar nu niet en ja als nog meer mensen zich mengen word het nog lastiger.
God weet wat ik wilde zeggen al kwam dat niet goed over.
En ja laat het maar verder en bedankt allemaal .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 19:54
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd
 
MARENTH030 schreef:
Dag Anita.
Ik wil je even laten weten dat ik het knap vindt van je dat je dit berichtje op de site zet. Er is veel moed voor nodig. Ik zie veel pijn en verdriet in jou bericht. Maar voel je niet schuldig. Je bent een prachtige vrouw.
Seksverslaving staat los van jou, het is waar de persoon voor kiest, zijn gedrag. God kent jou pijn en emoties, hij kan jou wonden helen, leg alles in zijn hand neer en voel je gedragen door hem.
Goed om te lezen dat het een stukje bevrijding is voor je nu je dit opschrijft. Ik hoop van ganser harte dat je een eigen plekje krijgt, waar je tot rust kan komen. Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb met mijn stukje is niet de bedoeling geweest.

Groet Marenth




Hallo Marenth

Nee hoor je kwetst me niet in tegen deel ik heb ontdekt door me kwetsbaar op te stellen en het aan de HEER te geven .
dat er weer ruimte is om te groeien maar ja ik voel dat het nog een heel proces van pijn word en ben dan ook op zoek naar een tijdje rust retraite of wat dan ook.
want ik wil me eigen maken en vaak nu ik het weet komt het wel oo en heb ik dat niet meer nodig, maar een tijd rust zal me goed doen.
En ik weet waar ik aan moet werken Grenzen en loslaten ben al begonnen al een jaar maar deze week word het defenitief uitstlagen van jeugdzorg , de klappen van de zweep van mijn ex de eerste week van januari ik dacht ga praten en zou na 17 jaar wel in therapie willen maar ja een man die heel het huis en buiten boedha heeft geen respect voor mijn geloof en zijn ding niet kan laten als ik bij hem ben
Ik ben net 46 jaar en ik ga geen enkele minuut seconde jaar nog met hem om nooit meer.
Ik heb geleerd door de dingen die ik heb meegemaakt dat ik niet meer degene ben die dingen kan helen anders kan maken dan alleen mezelf een leven te gunnen van vreugde en blijdschap door de dingen te doen waar ik gelukkig van word en niet de ander.
God doet grote dingen in mij zonder therapie maar ga heeeeeeeeel diep
Wel voel ik nieuwe kracht voor nieuwe dingen en ga ook zeker door daarmee hoop morgen werk te krijgen en ga door om dichter bij min doel te komen en dat is voor nu een nog diepere relatie met de HEER.
Misschien ga ik ook wel weer bidden en vasten tien dagen dat is me vorig jaar ook goed bevallen.
En misschien raar dat ik het zeg maar mij kan je niet kwetsen vind het fijn vroeger kon ik niet tegen kritiek maar nu denk ik ik word door mensen gewaarschuwd want God wil dat ik anders word en door mensen die te vertrouwen zijn.
En ik merk steeds waar ik wel en niet mee wil omgaan of wel of niet op reageer .
Bij deze weer een heel verhaal zo ben ik dan , en wil ik je bedanken voor je schrijven want ik lees ik probeer er uit te halen wat voor mij van toepassing kan zijn en waar ik van kan groeien in geloof hoop en liefde voor mijn medemensen
Het mag en moet niet uitdraaien op discussies daar hou ik niet van.

Gods zegen voor jou en dank van mij Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:25
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
Ik krijg nog teksten door terwijl ik zocht naar de tekst witter dan sneeuw
zeker wast HIJ ons witter dan sneeuw en mogen we straks rein voor HEM staan
maar goed

Hebreeën:3 vers 12 en 13 zie er op toe broeders (zusters) dat er nooit in iemand van u een verdorven hart zal zijn vl ongeloof om daardoor afallig te worden van de levenden God.
Maar vermaan elke dag zolang men van een heden kan spreken opdat niemand van u verhard zal worden door de verleiding van de zonde.

Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar.
En we mogen in de autoriteit staan om juist te doen wat ons bang maakt want dat is de boze die je weerhoud van het leven.
Je mag er zijn je bent een parel in zijn hand , kom maar voor je zelf op ga uit en doe leuke dingen laat je niet alles roven .
En ik kan dat zeker nu zeggen want de angsten zijn weg omdat ik kies en een keuze maak voor het leven en ja dat is eng dat is ook angst maar weet ook door te doen en de ervaring dat als het goed gaat ik geen angst hoef te hebben, en als het fout gaat ook niet belijden vergeven en God gaat altijd met je mee .
Let wel dat ik denk dat je de dingen die je doet ter ere van Hem doet .

shanita nogmaals zegen meid en groet van mij Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:12
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij blijft nu even niet in je ellende hangen maar er zijn vast wel tijden dat ook jij dat gedaan hebt. Shanita heeft dat nu blijkbaar en dat mag toch ook? Gelukkig heeft ze dan CM als uitlaatklep en het is niet aan ons om daar over te oordelen of te terechtwijzen.......En soms blijven demonen deel uit maken van je leven .......en rein worden we al helemaal niet......we geven zaken een plekje, dat is heel wat anders.....



Weet je Willemijn ik denk dat ze mij begrijpt het was voor haar niet voor jou
En ik geloof want er staat in de bijbel dat je nog steeds heden demonen kan uitdrijven door gebed maar ook door bevrijdingspastoraat
En ik wijs niet terecht het is goed bedoelt , maar ik hoef me niet te verantwoorden aan jou dat scheelt ook weer.
God heeft mij wel degelijk bevrijd van vele dingen, die me in de greep hielden om maar vooral bang te zijn en niet met mensen om te gaan omdat ik het niet goed deed ha ha ik lach de boze uit want dat is wat hij juist wil dat je je zo voelt.
Ik stop er mee en ga stappen zetten met de HEER als ik wegga bid ik en wat niet goed gaat geef ik aan Hem en wat goed gaat dank ik voor .
en zo kom ik stap voor stap vooruit.
En dat is wat ik bedoel blijf niet in het oude maar vertrouw dat de Heer met je meegaat shanita Gods zegen meid .


Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:50
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
SHANITA130 schreef:
Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.

Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.

En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.

Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet manipuleren, op me schuldgevoel liet werken.
En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg.

Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.

Zegens!


Sorry begrijp je schrijven niet op wat ik bedoel ik maak een grapje en jij beschrijft wat je en wie je bent en doet het prima wederom maar leef eens mee ,probeer eens door anderen hun bril te kijken .
Het heeft niets te maken met wat je nu antwoord sorry nogmaals
Denk dat we we elkaar even niet verstaan nu ik blijf niet in mijn ellende hangen dat is wat ik bedoel kijk niet naar wat achter me ligt ik kijk vooruit niets zien en blindelings vertrouwen van alle mensen houden zoals Jezus dat mij voor heeft gedaan en alle ellende mag ik achter laten bij het kruis wil niet meer praten wat ik heb gedaan gehad of terug in mijn verleden dat is geweest nu is nu en nu is heden
En probeer me mooie dingen voor ogen te houden.
Dat is mijn gevoel ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
2 corrinthe 5 vers 17 zo dan wie in Christus is een nieuwe schepping:
het oude is voorbij gegaan , het nieuwe is gekomen.
Ik wil aan de goede dingen blijven denken die de Heer beloofd in zijn woord
Mijn oog is op jou zo wie in mij , geloofd heeft eeuwig leven,
Als God voor mij is wie zal dan tegen me zijn.
Ik heb het goede voor jou op het oog niet je ongeluk
Geef al je gevoelens die je hebt of denkt te hebben die een ander ook heeft aan de HEER natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde
Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu
en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik en blijf dicht bij je zelf meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaan
Ik kan dat niet .
En ik kwets niemand als iemand zich gekwetst voelt dan zegt dat iets over de ander niet over jou .
Tenzij je een grote mond hebt vloekt en God kleineert , of iets zegt dat je niet had moeten zeggen maar er is altijd een weg van vergeving om in het reine te komen door je fouten kan je leren wees niet bang om te vallen en ga doe dat waar je bang voor bent juist eens dan zul je zien dat van de vijf keer vier keer goed gaat.
Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst,
en je rust zult vinden aan het VADERHART.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:27
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
Sorry zoeker

Maar ik denk dat ik niet kan vertrouwen maar gewoon vertrouw vanaf nu .
Want dat ervaar ik ik leef ik geniet ik voel zijn aanwezigheid in mij.
Alles word nieuw ja vroeger zongen we een liedje stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde
verder weet ik het even niet meer zooo lang geleden
Maar ja daar mogen we naar uit kijken en als jij dan klaar bent met je snavel slijpen hihi dan mag je uitvliegen in je bestemming wau
Dan Laat God je zien wie je bent en nu in wording van zijn liefde en kracht die Hij je geeft.
Mijn dooptekst is jesaja 40 wil het graag met je delen naar aanleiding van je vraag ook?

Maar wie de HEERE verwachten , zullen hun kracht vernieuwen ,
zij zullen hun vleugels uitslaan als arenden,
zij zullen snel lopen en niet afgemat worden,
zij zullen lopen en niet moe worden.

groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:17
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
waar ik over enige tijd ben ?
ha ha grapje beetje humor komt er in mij op .
samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah

mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.

Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:03
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
JOANNIE702 schreef:
Soms kan je de mensen niet ontlopen en hoe dan ook weer tegenkomen,
dan merk je hoe een gebed kracht kan geven en God je beschermt voor deze mensen.

en met het omdraaien merk ik deze persoon,
kan mij geen pijn meer doen!
zijn woorden geven geen kracht meer!


Wat kan ik zeggen dan alleen maar AMEN dank aan de HEER HIJ is groot.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:57
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd
 
SHANITA130 schreef:
Stukje uit het stuk van Marenth: Ik ben hulpverlener en ik merk in de praktijk dat seksverslaving steeds meer toeneemt. Uit onderzoek is gebleken dat 72% mannen en 38% vrouwen verslaafd zijn. Seksverslaving wordt gekenmerkt door een dwangmatige seksdrive die op kort termijn extase en op lang termijn problemen veroorzaakt. Verschillende uitingen van Seksverslaving zijn obsessief fantaseren, voyeurisme, bezoek aan pornosites, telefoonseks en prostitutiebezoek. De impact van Seksverslaving is enorm, kan iemands leven totaal beheersen, De effecten op gebied van relaties, werk, financiën en iemands zelfbeeld. Seksverslaving speelt zich af in het geheim. Een normale seksuele relatie met partner wordt onmogelijk, laat staan intimiteit toe te laten.


Ik ben blij, dat jij, als hulpverlener van beroep met deze cijfers komt.

En ook de rest van je post dat niet alleen de seksverslaafde zichzelf tekort doet maar ja ook omgeving, hij kan er bijvoorbeeld onzeker van worden, denk ik.

Aan de andere kant...ja, alle verslavingen zijn k#$, ja, en daarom vind ik niet dat de seksverslaafde mag worden geoordeeld.
En al helemaal niet als degene daar ook nog eens eerlijk in is.

Ja, niet dat jij dat doet, was even in het algemeen.




PROCENT ???????

JAAAAAAAAAAA jippie weet ik zeker dat ik niet meer op zoek hoef want die paar procent die overblijft , weeg niet op met wat je tegen komt.
En ik heb Sex niet meer nodig om een levende relatie met de HEER te hebben.
Ik heb genoeg meegemaakt zal niet alles hier neerzetten maar weet waarom ik mijn ellende met me meedraag, door een echte sexverslaafde waar ik nog steeds in mijn hart van hou en had gehoopt op bekering en heling en genezing.
En al ik nog eens bij hem kom wat ik nu nooit meer zal doen na de laatse keer dan is het vreselijk wat ik mee maak , waarom
Had ik dit al niet vaker meegemaakt .
Hoop dit jaar te verhuizen nieuw leven te vinden .
Weg uit dit oorlogs gebied.
Maar nu is punt punt en klaar en weg met vasthouden van wat ik denk.
IK heb liefde gegeven en kreeg er ellende voor terug.
daarom mijn topic over angst voor liefde
IK heb doodsangsten voor liefde behalve die van de HEER.
Want ik weet dat is zuiver oprecht eerlijk zonder pijn en teleurstellingen.
Ik weet na vandaag de preek en wat ik hier weer lees wie ik was hoop maar dat God al mijn gebeden aan kan want het is een waterval deze week.
Ik voel bevrijding nu ik dit schrijf rust in mijn hart ja loslaten en de weg gaan achter Hem aan.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:44
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
ZOEKER064 schreef:
Dit lied komt op in mijn hart, is voor jou Anita:

http://www.youtube.com/watch?v=H5lJ8ABbar4

De Here zegent jou en Hij beschermt jou
Hij schijnt zijn licht over jouw leven
Hij zal genadig zijn en heel dicht bij je zijn
Hij zal Zijn vrede aan jou geven!


God is zo veel groter dan ons denken!



Dankjewel Zoeker.
Groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:20
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
Ik geef je mijn zegen zoeker dat je mag uitvliegen als een nieuw geboren (wedergeboren) mens.
Weet dat je op de goede weg bent en ja HIJ gaat met je mee.

Vanochtend over de woestijn een preek genoten.
Heftig maar zo mooi
Het is zoals ik nu hier zie de adelaar en wat margriet beshschrijft.
Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk .
Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen .
Ik kreeg de woorden na de preek tijdens een lied dat we zongen ik ga je uit de woestijn halen.
Ik voel me geroepen en ga doen niet wat de mens zegt werken geld verdienen en leuke dingen doen doen nee doen om in mijn autoriteit te komen door Hem die mij kracht geeft.
IK ga kappen met over me heen te laten lopen.
Ik zeg vrijdag nog ik heb geen zin in die en die en ze kwamen toch ook anderen maar met een hele mooie boodschap een wonder noem ik dat
iemand die een doos boodschappen had en aan tafel samen bespraken wie dat zou moeten krijgen twee van de drie dachten aan mij een moeder en een zoon ik vond het een wonder toen ze kwam en zij ook vanochtend nog gedeeld met haar.
grenzen loslaten ik ga het doen ik wil leven niet meer overleven
en ik begrijp ineens wat ik te kort ben gekomen in de opvoeding naar mijn kids niet dat ik het niet goed deed , maar ik belijd hier opm c m naar God toe Ik was niet klaar om mijn kinderen op te voeden omdat de pijn de woestijn waar ik in zat /zit niet goed voor hen zou zijn.
Het is een tijd van heling die God met me gaat .
En ja HIJ zorgt ook voor mijn kinderen dat is zekerheid die ik een jaar bezat maar nu ga ik doen wat goed is om te doen om staande te blijven en het leven te omarmen te genieten van de dingen die komen gaan.
Ik geloof da 2013 een jaar word van verzoening met God op de eerste plaats en al het andere zal er op ZIJN tijd bij geschonken worden.
IK ga in volharding leven ziende op Jezus het lam voor mij geslacht .

zegen aan een ieder die dit leest
Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:15
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
Dank voor jullie schrijven ik laat het hier maar bij,
Ik kom wel daar waar God me hebben wil al moet ik door het moeras

Don Moen somebody"s praying for me

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op zaterdag 19 januari 2013, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:33
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Zo mijn angst is weg heb gebroken met (vriend)

Zag gisteren mijn ouders op de bank denken ,
en de (vriend) kwam ongenodigd op mijn verjaardag toen ik mijn ouders op visite zou krijgen , voor weken terug wisten/ dachten mijn ouders via familie hoe hij leent en andere mensen hier mee belast. en gewoon verder leeft en geniet van het leven of er niets aan de hand is
en door gaat met kopen van dingen bijv auto tje enz enz.
via het onrecht hem aan gedaan en de lasten die hij dragen moet, dat het zijn schuld was , ik zeg ja klopt gedeeltelijk waarom moet iemand lenen en is het wel zijn schuld maar goed hij ziet zijn aandelen niet enz enz enz
Ook wil hij zijn eigen dingen niet onder ogen zien en dat doen wat hij moet doen.
Hij zegt ik ga gewoon door met leven en dat wat anderen mij hebben aangedaan dat betaal ik nooit.
Dacht O Heer laat hem knielen bij het kruis en alles afleggen en zich er bij neerleggen want van instanties die fouten maken krijg je nooit iets terug ook mijn ervaring wel als ze wat moeten hebben dan is je bankrekening zo leeg
na kerkdiensten die hij bij woonde samen met mij vroeg hij hoe voelt dat dat ik naast je zat had al van te voren gezegd daarvoor ga ik niet naar de kerk en ben ik ook niet mee bezig hoe iets voelt .
Nu had hij gebeld voor mijn verjaardag eerst een sms fijne dag dankjewel terug .
Toen een telefoontje ja wil je ook persoonlijk even feliciteren dankjewel door de telefoon terug, ik vind dat soort dingen altijd dat ik denk wat een gedoe maar het hoort erbij, in mijn hart ben ik niet blij moet ik een feestje geven niet dus
Gelijk heeft hij dat hij zegt daar moet je van genieten maak er iets moois van ik denk dan bla bla bla was het maar morgen .
En ja ook de HEER schrijft het in zijn boek de bijbel wees in alle omstandigheden blij dat zit ik in hem maar ik ben ik en ik kan dat niet.
wacht op een defenitief antwoord van de rechter en dan is het erop of eronder en verwerken of leven .
Een leven met de HEER daar verlang ik naar maar een leven met de wereld eigenlijk niet meer zo
Ik heb mijn keuze gemaakt en wil alleen zijn met HEM
En de (vriend) lost maar eerst zijn geld af en problemen op
Ik wil geen problemen erbij en hem in mijn leven.

Mijn Angst is weg want ik laat los in het zeker weten dat ik na een tijd er sterker uit kom en ik de goede keuze heb gemaakt.
En nu kan ik de dingen doen wat ik wil zonder commentaar , want de HEER neemt mij zoals ik ben of ik ne wel of niet werk wel of niet haak wel of niet wandel wel of niet zorg voor anderen Hij is overal bij in alle dingen en ik ga genieten van mijn rust vrede en dan komt de blijdschap vanzelf weer terug .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:21
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
 
PETRA373 schreef:
ik heb al es dingen over me leven geschreven dus dan zou ik in herhaling vallen. Dit voorval heb ik nog nooit geschreven, na me scheiding, toen ik nog niet met god was raakte ik in verwachting van een man, perongeluk. Ik kon het niet laten weghalen. Nu kan ik goed met hem, maar heb veel bedreigingen gehad dat hij me kind van me zou weghalen. En ik stond zwak als moeder, had last van herbelevingen door traumatische ervaringen, daardoor straatangst en daar kwam jeugdzorg en exvriendje met allerlei leugens tegen jeugdzorg die perfect over kwam. inmiddels had ik god leren kennen en vertelde al die dingen tegen god, toen sloeg ik d ebijbel open en las ik,
deutotom 7 7-8 De here zal uw vijanden die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs een enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten.
psalm 55-23 leg uw last op de heer en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardigge ten val komt
jesaja 49- 25 ik zelf zal strijden tegen uw bestrijders en ik zelf zal uw zonen redden.

Ik heb die woorden opgeschreven en me daar vaak aan vast gehouden, hoe de omstandigheden ook waren, en die waren gemeen, oneerlijk, om het maar kort te omschreven. Op een gegeven moment bad ik voor verwarring van me tegenstanders, wat echt dus gebeurde, waardoor de waarheid boven de tafel kwam.

Nu is dit allemaal geschiedenis, volgens jeugdzorg hoef ik nooit meer bang te zijn dat iemand me kind bij me weg wil halen, ik bewezen heb tegen over hun dat ik een goede moeder ben, hoe de omstandigheden ook zijn.
Om een beetje me prive te beschermen heb ik het verhaal beetje kort omschreven, maar geloof me, het was een heftig gebeuren, zonder god had ik het niet aangekund. De leugens waren gemeen, als of de duvel een valkuil voor je graaft.

en moeilijke omstandigheden, ja met 7 kids, agressieve ex en getraumatiseerd, daar heeft god me uit gered

aan tafel zitten met kids bidden voor eten, ook verhoord

met kids bidden voor een woning, omdat we die niet konden krijgen, ook verhoord

eerlijk gezegd zou ik er een boek over kunnen schrijven over gods genade en liefde voor ons en hoe we hem rustig kunnen vertrouwen en dat terwijl ik helemaal niet zon goede cristen ben, hij houd van ons onvoorwaardelijk.

vreemdste ervaring was dat er echt een demoon door me raam naar binnen liep, ik dacht help, dit word me dood, durfde hem noggeneens niet weg te sturen in jezus naam, zo angstig was die en ik verlamde van angst.
toen kwam er een prachtig mooi wit licht en hoorde ik boven em een stem die zei, ik ben bij je, zoef ding weg, nooit meer gezien.

En soms op hele moeilijke momenten heb ik een engel gezien, ik denk dat god dat deed om me te laten zien, kijk niet bang zijn, ik ben echt bij je, en zelf engelen zijn bij jou.



Tranen in mijn ogen wat mooi om te lezen de Heer is echt bewogen.
Jij hebt gewonnen ik heb verloren en toch mag ik bij de kudde horen
Ben ik ook een schaapje van HEM luister ik naar Zijn stem.
Een beetje denk ik nu wat doe ik dan niet goed en jij wel , maar mensen zien wie ik ben veranderd door de HEER , maar van jeugdzorg mag ik niet meer
kreeg eergisteren een bericht als gezag word afgenomen ik de rekening naar jeudzorg mag sturen van de ortho van zoontje.
Nu heb ik antwoord die de raad niet kon geven ,
Jeugdzorg word gezaghebbende van MIJN KIND
Ik zie jou zegeningen en tranen in mijn ogen ik kan het niet geloven
wat hier gebeurd , ja ook ik krijg die antwoorden en woord van God
En toch de wereld gaat door en ik ja ik die alles verloor alles heb gegeven aan de HEER
En ik weet ik ben geborgen in zijn Hand tot ik mag zijn in het Vaderland.

Sorry zoeker ik hoop dat ik dat hier mag schrijven en hoop dat velen bidden dat gebed alles omdraait en de boze doet verdrijven in dit gezin
Dat we één kunnen worden in zijn naam .
Ik verlang ik weet ook Hij gaf me inzicht maar de Pijn
Ik ga zo naar boven om te bidden stil te zijn voor zijn aangezicht.
Want wil al mijn angsten nu geven aan HEM want Hij weet en heeft mijn toekomst al voorbereid .
Ik weet ook dat gezag me door wereldse mensen word afgenomen maar dromen zijn
En ik ik weet mijn kinderen komen terug hoe dan ook al is het na mijn dood enmaal zal ik herenigd worden en de zon zien schijnen leven in vreugde en zonder pijn wat zal dat fijn zijn .
zal nu stoppen want het word me te veel

Gods zegen op de weg voor een ieder die dit leest en dat God al je krankheden en gemis van alleen zijn wat ever geneest.

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op zaterdag 19 januari 2013, 12:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:02
BerichtOnderwerp: eenzaam
 
BERENDJAN590 schreef:
eenzaam ?



Voor jou

Je komt je huis weer in.
en je heb eigenlijk geen zin.
het is zo stil in je huis.
je ziet dan je fornuis.
je denkt ik eet dit keer maar brood.
dan voor de tv met bord op schoot.

je verhaal kan je niet kwijt.
maar is iets wat wel weer slijt
je bid tot God om zijn zegen.
en om andere wegen.
je vraagt je wel dingen af.
waarom je zelf dit gevoel gaf.

de keus die je zelf maakt.
het is vast iets wat je zelf verzaakt
blijf niet bij de pakken neer zitten.
ga niet in je zelf lopen spitten.
ga en neem je kansen waar
want ze zijn er echt wel daar.

God is er altijd om jou heen.
en Hij doet echt niet gemeen.
Hij ziet jou van boven
dan moet je wel geloven
op schoot je bord met eten.
je bent niet alleen moet je weten.



En dan het gevoel samen te zijn,
maakt je nederig en klein.
Wetend dat HIJ altijd om je heen is,
En toch dat gevoel van wat ik mis.
Ja HIJ weet alle dingen die je nodig hebt,
om je vrede te geven zijn rust
dat de gemoederen rust.

En op een dag zul je weten,
waartoe dit alles heeft geleidt
En dan op die dag heb je geen spijt
Ik hou me op die momenten dan maar voor,
Dat God mijn gebeden hoort.
En wacht geduldig af wat komen gaat,
want ik weet dat HIJ mij nooit verlaat.

Ja ook ik herken wat jij hebt geschreven,
eenzaam en alleen,
denk je dan niemand om je heen.
Maar ondertussen is de grootste schat, Jezus hart.
Als ik dan op die momenten denk ,
hoe liefdevol Hij is ,
weet ik zeker dat ik NIETS mis.

Ik wens jou nog meer van zijn vrede
Nog meer van Zijn liefde toe,
Ook al ben je soms alleen en moe.
Laat Hem je geven wat je hart verlangt,
En dan duurt het lang , komt het niet op jou tijd.
God heeft een plan en dat is boven verwachting mooier,
Geef Hem alles als je kan in stilte als je alleen bent ,
en bang.

Hij kent jouw van binnen en buiten ,
je kunt niets uitsluiten.
Hij geeft je een hoopvolle toekomst,
want dat heeft HIJ beloofd
Aan een ieder die geloofd

Gods zegen op al je wegen.
Groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.


Lees nog even een ban gehad van c m ik denk dat je beter door mensen kunt worden afgewezen al ben ik dat al heel vaak in mijn leven maar laat me er niet meer door het leven dat ik nu heb afnemen hoor.
En de Heer weet altijd beter als mensen denken het beter te weten dan komen we bij het poortje van zelf tegen hoe het was want HIJ onthoud alles.
En dan zullen al onze keuzes wel bekend worden , maar als God alles ten goede lan en wil keren denk ik waar ben je dan bang voor voor de wereld om daar goed in te doen of leef je voor HEM ?
We kunnen niet goed doen want het kwade dat ik wil dat doe ik en het goede dat ik wil dat doe ik niet.
God kent ons dat is het belangrijkste en weet ten diepste wat ons ook hier op het topic raakt en niet en waar we verkeerd of goed over denken.
En ja we zijn en blijven mens maar eens als we thuis mogen komen dan zal ons alles worden afgenomen,
maar ook hier is dat wat we zeggen een last en leg dat maar niet op iemand neer ik vind als je wilt dan bedoel ik algemeen mensen hoer op c m iemand niet mag en je bent christen ga den in gebed en bid voor de vrouw of man die je iets gezegd heeft wat je pijn deed of je gekwetst heeft.
Want bidden heeft kracht en God vergeeft ik bid vaak voor mensen en vraag ik Heer wilt U het doen want dit gaat boven mijn verstand om maar misverstanden te voor komen en me als goede christen voor te doen want geen enkele christen is goed zelfs niet één staat in de bijbel

Gods zegen voor een ieder die dit leest hopende dat de Heer U geneest.
van woorden , schrijven ,daden die iedereen kan schaden.

Stop met zinloos geweld en als u iets kwelt breng het in gebed naar boven Hij heeft beloofd laat een bidder niet staan en ik weet je kan er van op aan dat Hij je geneest met Zijn heilige geest.
Hij maakt harten heel , gewonden verbind Hij met zijn kracht ,
voor hen die het van HEM verwacht

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 21:34
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
GERRIT084 schreef:
Precies dat zette ik ook, met niemand is een haar beter, bedoel ik ook iedereen, ook ik, en dat zette ik ook meteen (om misverstanden te voorkomen)
En het of topic gaan, in het verleden heb ook ik mij daar aan schuldig gemaakt, maar dat hoeft dan toch geen herhaling op herhaling te worden.
En of God met je, bezig is geweest, ik denk nog steeds, met iedereen.
Als Hij ons zou loslaten, dan zijn wij allemaal on geleide projectielen, maar wij kunnen er wel aan bijdragen, allemaal een geleide te zijn?!


Het of topic gaan en zelfs abbo opzeggen heb ik al vaak gedaan, maar merkt dan ook dat het een tijd is met de HEER en HIJ mij weer nieuwe dingen heeft geleerd sommigen en ik ook had een harde leerschool nodig en steeds hier schrijven lezen maakte me dol ik wilde zo graag alles weten en oplossen want hier waren toch de christenen die zouden het toch wel weten .
Nu dat heb ik zowel hier als elders wel geleerd dat we christen willen zijn nastreven zo goed als mogelijk in en met ons gegeven inzicht en wijsheid van de HEER en ik ben Hem dankbaar dat ik die heb gekregen , ook door soms me terug te trekken van de wereld en eenzaam thuis te zitten gordijnen dicht maar die tijd is voor bij God heeft me genezen van wegkruipen voor anderderen Hij zegt ook in Zijn woord ergens dat we mogen Zijn zoals HIJ ons geschapen heeft dan hoeven we voor onze mening niet weg te lopen nog ons iets aan te laten praten .
maar als je niet sterk genoeg bent dan ga je en onderga je dat en kom je terug en denk oo wat zijn mensen veranderd en nu kijk ik in de spiegel en zie IK ben veranderd en kan beter verdragen en lees leef mee met mensen en weet omdat ik zelf hem meegemaakt.
Ik loop niet meer weg als mensen mij niet mogen zoals ik ben gaan ze zelf maar op de vlucht ik wil niet meer vluchten .
want ik weet ik ben waardevol zoals ik ben en laat anderen ook in de waarde omdat de HEER dat ook deed met alle mensen Hij heeft iedereen lief wat je ook hebt meegemaakt wat je ook gedaan hebt een christen is altijd welkom thuis.

En dat thuis zou ook hier op c m moeten mogen zijn dat je mag zijn wie je bent niet alleen in de kerk één zijn maar ook in de wereld één Zijn zoals God het bedoelt heeft want als dat gedaan is zal HIJ terug komen om ons te bevrijden en als we dat geloof vast houden leven we in vrijheid
Ik wens je Zijn adelaarsvleugelen toe dat je je gedragen mag weten door HEM

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:57
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
[quote=SHANITA130]

Mooi en dankjewel fijn dat we zo kunnen praten .
Ik hoor van meer mensen dat ze zich bezorgd maken, maar juist ook van hem (vriend)omdat hij weet welk leed ik heb te dragen en verdragen van de mensen die me verkeerd beoordelen veroordelen en wat al niet meer.
hij wil juist dat ik leef geniet van het leven dingen doe en vol hou ook al gaan ze niet goed soms ook een goede drijfveer om weer op te staan niet bij de pakken neer te gaan zitten zoals ik eerder altijd deed.
hij zegt ook ik kan niet helemaal voelen wat je voelt en het is ook verschrikkelijk maar je moet verder er is ook een leven voor jouw en dat moet je toch zelf doen.
Maar hij heeft zeker begrip voor mijn ellende op mijn dak, maar als we er in blijven en blijven treuren of de dingen aanpakken en proberen een compromi te sluiten met mensen dan kan ik weer verder.
maar ik heb deuren dicht gedaan omdat ik denk dat het van de HEER komt dat ik dat mocht doen.
zo kom ik in de vrijheid om mijn eigen keuzes te maken mijn verantwoording te nemen voor wat ik doe. en niet de schuld te leggen bij anderen of God.
Door te doen merk ik kom ik een stukje verder maak ik contacten met mensen merk ik dat het anders is dan ik dacht en merk ik ook dat er mensen zijn die het goede met mij voorhebben.
En dat maakt me nu kwetsbaar en dankbaar aan God.
Dankjewel shanita het siert jouw dame want ik ken je van langere tijd terug God maakt een mooie parel van je en ik begrijp je zorgen voor mij om wat je zelf hebt meegemaakt.
Leg je zorgen ook maar bij HEM want God is aan het werk in en met mij vertrouw er maar op dat Hij mijn leven in Zijn handen heeft net als de jouwe en dat alles Hij wil medewerken ten goede .
IK wens je Gods zegen meid

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 19:13
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Gerrit.

Ik heb geleerd dat proberen betekent dat het niet gaat gebeuren Knipoog smiley

Ik doe liever niet mee aan het beter proberen te zijn dan anderen. Ik wil gewoon doen wat goed is: Gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef niemand te overtuigen, dat doet God wel op Zijn manier op Zijn tijd. Hij heeft ook zo veel geduld gehad met mij Lachende smiley

Ik heb vanmiddag een nieuw topic geopend omdat het gesprek in een ander topic helemaal off-topic ging. Ik denk dan: wat een enthousiasme. Maar ik heb zelf de keuze om daar in mee te gaan of om zelf het nieuwe gesprek te faciliteren.

Het is zo eenvoudig als je gewoon dicht bij jezelf blijft en probeert te kijken waar je iets voor een ander kunt betekenen of waar je zelf iets zou kunnen leren. Als jij dan vind dat ik een haar beter ben, God zij dank!



Een haar beter gelukkig is bij God iedereen gelijk waar maken we ons dan druk om of alle stoplichten het nu wel of niet doen( en ja zoals in het leven op straat is er ook wel eens een doodlopende weg dan denk je toch ook rijd ik daar in of niet met de kans op een bon naar gelang de keuze?) of ik links of rechts loop Hij gaat vooraan aan mij de keuze of ik Hem wil volgen ,of de mensen hier op een topic
OP de bon wil en mijn schulden moet betalen of er voor zorg dat ik er niet mee te maken krijg de keuze wederom ligt bij ons zelf.
maar ja ook ik vraag krijg mooie antwoorden en mijn verbazing dat vele mensen het zelfde voelen denken en soms mooi tips hebben om te kunnen groeien en ja ik haal er uit wat voor mij belangrijk is .
Niet wat een ander denkt wat goed is .

En ja het gaat snel over andere dingen dan je vraagt maar dat is bijna in elk topic zo reactie op reactie en ja wat wil je daar aan doen dan ????
IK lees tussen de regels door reageer en blijf mezelf en hoop te groeien in geloof en een stukje dichter naar de HEER toe en dat lukt toch goed hoor .

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 17 januari 2013, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:54
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
SHANITA130 schreef:
Nog een stukje uit je reactie:

Ja, en waarom zegt degene niet; ik luister vertel alles maar waar je moeite mee hebt, dat doet mijn vriend namelijk wél....die zegt niet 'ga eens leven', want die weet hoe moeilijk dat soms is voor mij, dan krabbel ik overeind, dan gaat het helemaal goed Drie weken ofzo, dan stort ik weer in, 3 stappen vooruit, 2 terug....



Haha, ja ze hadden 2 en een half jaar geleden tegen mij ook niet moeten zeggen van kan niet etc. Ik was blind.

Ja, eigen ondervinding, ook al ben je rond de 40, en ja, misschien gaat het wel goed, en vergis ik mij behoorlijk.



Beste Shanita

Ik vind het fijn vinden dat je reageert de bijbel tekst die je eerder vermelde plak die maar eens een tijd op je koelkast.
Je praat veel uit eigen ervaring dat is goed hoor dat is ook elkanders lasten dragen er voor elkaar zijn ik wil je wel aanhoren .
Ik heb ook een maar je wijst me de vinger uit de tekst wat ik moet doen
en dat vind ik niet meer fijn .
sorry maar ik lees je graag haal veel uit je verhalen, heb respect hoe je er in staat en meer mensen hebben gelijk in hun schrijven maar ik wil zelf bepalen wat ik kan doen en er uit wil halen.
wat voor jouw geld geld niet voor mij en andersom ook niet.
Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt zo bedoel ik het niet, maar wil ook proberen je in de zelfde spiegel te laten meekijken
Christen zijn is elkanders lasten dragen samen één in Jezus naam leven.

want mensen denken wel dat de mens iemand nodig heeft en dat koppelen we snel aan een relatie maar er zijn andere mensen die God ook op je pad kan brengen en Hij zegt ik heb de mens gemaakt om niet alleen te zijn.
Maar ik denk dat dat niet een man vrouw relatie hoeft te zijn, liefde is ook geven en nemen bijv lasten van verstandelijk gehandicapten
delen in vreugde en pijn dat is de liefde die God voor ons gegeven heeft door Zijn zoon Jezus.



Een voorbeeld was aan het winkelen ik kan nooit dingen combineren ik dacht nu ga ik eens gewoon dingen aan doen die ik nooit zou kopen want ik wil anders en gekleurder door het leven gaan en daarvoor moet je soms over grenzen durven stappen ook al gaat het niet goed en vind je het niet leuk achteraf of vooraf en valt het toch mee dat is leven wat ik bedoel en de vriend ook ik wil mijn angst overwinnen door te doen
Heb al genoeg gekluisterd geleefd en binnen gezeten en kom niet vooruit de Heer zegt ook ergens zie niet angstig rond.
Hij is bij me en door te doen kom je er achter.
Heb mijn leven lang gedaan wat anderen zeiden en was niet mezelf dat wil ik niet meer en dat is uitstappen in geloof vertrouwen dat de HEER in alles bij je is en als dingen dan positief veranderen kan je bouwen en nieuw vertrouwen winnen anders blijf je in het web van leugens hangen en voel je steeds weer terug bij af of bang als dat vliegje in het web dat de dood in de ogen staat zo is het ook met ons.
IK wil de dood niet meer in ogen kijken ik leef omdat mijn HEER zegt anita ga uit doe en vertrouw op MIJ

Er staat ook ergens ik ben meer dan overwinnaar door Hem die mij lief gehad heeft en Hij zegt het eerst lief had.
De eerste liefde de liefde van Jezus naar mij en mensen daarmee behalen we de overwinning door de genade die Hij ons schenkt en geschonken heeft.




Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 17 januari 2013, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:29
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
JOANNIE702 schreef:
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?

wat mooi Roady
en zo herkenbaar......!
Steeds zeg ik dapper, ik wil geen vriend , ik ben nog niet aan toe aan een relatie, diep binnen in mij verlang ik naar een relatie weer......
Alleen ik ben zo bang, bang om weer zo diepe liefde , de liefde die zo mooi is en als dat weer zo eindigt in die diepe pijn! Weer die mes steek voelen in mijn hart die zo verscheurde, iemand loslaten die je zo lief heb!
Dan zou ik liever zo blijven leven, dan maar geen diepe liefde meer en dan maar gewoon stoer zijn..................!
Want bij God voel ik veilig en ik kan dan zo wel weer verder..............
alleen ik ben geen mens, geen vrouw om alleen te zijn, mijn hart is groot er zit zoveel liefde in mijn hart.
Ik wil het zo graag delen en gewoon samen zijn met mijn geliefde ooit.......!
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Ik dank U Here
dat U de woorden in deze man legde
om hier neer te zetten
dat wij dit mogen lezen
De woorden van liefde
De woorden van U
Och Ik dank U
Amen


Mooi om te lezen wat het met mensen doet een vraag antwoorden en dat allemaal terug komend bij HEM die ons innige lief heeft een mooiere liefde bestaat ook niet.
Wat walmt dat dooft hij niet want hij kent ons verdriet komt er in mij op
Hij zal ons de weg banen soms denk ik niets meer doen en dan komen er zulke mooie dingen op mijn pad rust vrede een God die in mij kan werken niets daartussen.
En ik lees als je beide dat gevoel hebt een God lief te hebben boven alles dan komt het goed dan vind Hij het ook goed lief te hebben van die ander
is dat niet wau ik kan er niet over uit als ik dat bedenk wat zal dat mooi zijn .
Ik blijf er voor bidden voor alle zusters maar ook broeders van cm want ja verlangen is mooi maar ik denk ik geef nu eerst het grootste verlangen aan HEM en mag verwachten in het zeker weten dat HIJ zal doen wat goed is voor mij
dan lees ik veel ik neem ik doe ik wil och en IK IK leg alles bij het kruis ,
Morgen heb ik de mooiste verjaardag van mijn leven de ochtend ben ik alleen
Dan ga ik samen met de HEER in gebed lees ik de bijbel en doe ik mijn kruisje om als teken me met HEM verbonden te weten en als er dingen op mijn pad komen ik mijn kruisje kan voelen en bedenk wat HIJ voor mij heeft gedaan als ik kan moet ik voorkomen dat ik zondig,
En als je de HEER in je hart hebt dan wil je dat ook niet meer maar dat is ook strijd die je mag leveren want als er vrede in je hart komt genade van HEM die alles voor ons heeft gedaan .
Wie zijn wij natuurlijk zijn we mens en moeten we keuzes maken maar ik ga met de HEER leg alles bij HEM neer.
En heus de antwoorden komen op ZIJN tijd en dat is de tijd wanneer ik er klaar voor ben ik welke dingen ik ook doe in mijn leven .
als ik de beslissing met HEM maak dan is het goed.
Blijf dicht bij Hem en hoor Zijn stem.
En Hij heeft jouw gewild je bent Zijn bruid zo mooi laat je niets je roven van Hem .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:16
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon
 
GERRIT084 schreef:
En ik ben geen haar beter........
Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?!
Naar mijn bescheten mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet.
Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na.
Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld.
En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter.
Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet.
En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in.
Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling.
Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken.



Christen zijn is Jezus volgen Hem dienen en willen zijn zoals hij deed.
Hij had iedereen lief ongeacht rang stand kleur beperkingen of hoe iemand ook is daar komen we erg veel te kort in ons zijn .
Willen mensen dat nog proberen er zijn er velen die zeggen ik leef in de wereld en ja ben hier neergezet en leef en geniet ja dat mag allemaal maar er staat ook geschreven die Hem liefhebben en volgen die zullen vervolgt worden en dat is naar laat een bittere smaak achter want dat is dan niet wat wij dachten zoals we het graag zouden willen.
Ik probeer telkens weet Hem te volgen dan maar opnieuw en opnieuw want dat is wat Hij van mij vraag .
En ik wil putten uit de bron van levend water niet uit een bron van levende mensen die denken het beter te weten .
Maar soms kan je delen en dat is helen zien dat je niet alleen gevallen bent want dat kan soms zo voelen .
En antwoorden die je krijgt van iemand als christen de bijbel goed kent
daar kan je op bouwen en die rots wil God je ook zetten HIJ wil niet dat je je eigen huis op zand bouwt.
IK geloof dat er zeker echte christenen zijn.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ALTJE848
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 5 van 8