ChristianMatch
 


Forum

HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:59
 
Ik lees steeds meer dat woorden kracht hebben,dan denk ik na dat ik iets las vanochtend ja wat laat ik me toch telkens door woorden ontmoedigen maar kan ook bemoedigd worden.
Dat laatste komt te weinig voor,denk ik zelf .
Mijn goede voornemens zijn proberen in alle omstandigheden blij te zijn en mensen te bemoedigen zodat ze kunnen groeien want dat is wat de Heer van mij verlangt Hem te volgen te dienen in geloof om naast anderen te kunnen staan heb je naaste lief als je zelf dat geld voor alle mensen want Jezus had ook de zondaar de tollenaar de hoer lief maar zei iets tegen ze
GOEDE WOORDEN het is maar kunnen we luisteren doen we er werkelijk iets mee of gaan we door met ONS EIGEN leven?????

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:17
 
'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Woorden zijn belangrijk in een mensenleven. Ze kunnen je inzichten geven, wijsheid, ze kunnen je ophemelen en ze kunnen je neerhalen. Woorden hebben meestal een kracht. Je hebt zo enkele zinnetjes van slechts 4 woorden: 'Ik hou van jou' of 'Ik haat je echt.' Het zijn 2 zinnen die met een mens veel kunnen doen. Dit om maar slechts 1 voorbeeld te geven. Woorden worden gebruikt en misbruikt. Dat is vooral duidelijk geworden in een steeds mondigere maatschappij. Woorden kunnen 'spreken' van op afstand via internet of een ander medium doet ook de schroom verminderen. We kunnen liefkozende woorden en haatdragende woorde spreken zonder elkaar in de ogen hoeven te kijken.

Ik begon met een vers uit Jakobus. Maar er staat nog meer in Jakobus drie wat een betere illustratie geeft:

' Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. [10] Uit dezelfde mond komen zegen en vloek. Dit mag niet zo zijn, broeders en zusters!'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:37
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees steeds meer dat woorden kracht hebben,dan denk ik na dat ik iets las vanochtend ja wat laat ik me toch telkens door woorden ontmoedigen maar kan ook bemoedigd worden.

Wat een prachtig thema is dit!
Ik zelf denk dat woorden waanzinnig veel kracht hebben.
Vele malen meer dan we beseffen of vermoeden.

Woorden van anderen, maar ook de woorden die uit je eigen mond komen hebben kracht.
Als een ander mij ontmoedigt, en ik zet daar een krachtig woordje tegenover, welk woord overwint dan?

Jezus zegt in Openbaringen dat wij satan zullen overwinnen door het woord van ons getuigenis..... Wauw..... het gesproken woord heeft dus werkelijk macht en kracht....

Quote:
Mijn goede voornemens zijn proberen in alle omstandigheden blij te zijn en mensen te bemoedigen zodat ze kunnen groeien want dat is wat de Heer van mij verlangt Hem te volgen te dienen in geloof om naast anderen te kunnen staan heb je naaste lief als je zelf dat geld voor alle mensen want Jezus had ook de zondaar de tollenaar de hoer lief maar zei iets tegen ze
GOEDE WOORDEN het is maar kunnen we luisteren doen we er werkelijk iets mee of gaan we door met ONS EIGEN leven?????

Ik moet er ook aan denken dat de bijbel ons ergens leert dat niet wat de mond ingaat ons onrein maakt, maar juist wat de mond uitgaat, dat zijn de woorden die we spreken.

Het zijn dus de woorden die jezelf hoort spreken die aangeven "hoe" het met je gaat vandaag....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:14
 
Ik moet dan vaak aan dit lied denken:

Wilt gij van zonde en schuld zijn verlost?
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Weet dat uw redding zoveel heeft gekost.
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Wilt gij verlost zijn en witter dan sneeuw?
Daar's kracht in het bloed van het Lam.



Komt dan tot Jezus, Hij stierf ook voor U.
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Hoort naar Zijn Woord en geloof in Hem nu.
Daar's kracht in het bloed van het Lam

Refrein:
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht,
in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht
in het dierbaar bloed van het Lam.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:50
 
Ja inderdaad een prachtig thema.
Woorden hebben kracht daar zijn we het dus over eens. Denk persoonlijk wel dat het uitmaakt wie het zegt. Hoeveel gezag die persoon over jou heeft. Als je vader tegen je zegt dat je niet deugt heeft meer impact op je leven dan dat je buurjongetje het zegt.
Gods woorden hebben natuurlijk het meeste kracht van Hem staat er dan ook; Hij sprak een woord en het was er


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 3 januari 2013, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 17:10
 
FRANKT627 schreef:
'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Woorden zijn belangrijk in een mensenleven. Ze kunnen je inzichten geven, wijsheid, ze kunnen je ophemelen en ze kunnen je neerhalen. Woorden hebben meestal een kracht. Je hebt zo enkele zinnetjes van slechts 4 woorden: 'Ik hou van jou' of 'Ik haat je echt.' Het zijn 2 zinnen die met een mens veel kunnen doen. Dit om maar slechts 1 voorbeeld te geven. Woorden worden gebruikt en misbruikt. Dat is vooral duidelijk geworden in een steeds mondigere maatschappij. Woorden kunnen 'spreken' van op afstand via internet of een ander medium doet ook de schroom verminderen. We kunnen liefkozende woorden en haatdragende woorde spreken zonder elkaar in de ogen hoeven te kijken.

Ik begon met een vers uit Jakobus. Maar er staat nog meer in Jakobus drie wat een betere illustratie geeft:

' Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. [10] Uit dezelfde mond komen zegen en vloek. Dit mag niet zo zijn, broeders en zusters!'

Eén woord Geweldig dankjewel vrede niet alleen met kerst maar ook juist nu en de tijd die voor ons ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 17:13
 
ROADY558 schreef:
Wat een prachtig thema is dit!
Ik zelf denk dat woorden waanzinnig veel kracht hebben.
Vele malen meer dan we beseffen of vermoeden.

Woorden van anderen, maar ook de woorden die uit je eigen mond komen hebben kracht.
Als een ander mij ontmoedigt, en ik zet daar een krachtig woordje tegenover, welk woord overwint dan?

Jezus zegt in Openbaringen dat wij satan zullen overwinnen door het woord van ons getuigenis..... Wauw..... het gesproken woord heeft dus werkelijk macht en kracht....



Ik moet er ook aan denken dat de bijbel ons ergens leert dat niet wat de mond ingaat ons onrein maakt, maar juist wat de mond uitgaat, dat zijn de woorden die we spreken.

Het zijn dus de woorden die jezelf hoort spreken die aangeven "hoe" het met je gaat vandaag....



Dankjewel geweldig ook jou te lezen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 17:14
 
PELLE852 schreef:
Ik moet dan vaak aan dit lied denken:

Wilt gij van zonde en schuld zijn verlost?
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Weet dat uw redding zoveel heeft gekost.
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Wilt gij verlost zijn en witter dan sneeuw?
Daar's kracht in het bloed van het Lam.



Mooi zeg bemoedigd mij ook kracht door het bloed van het Lam .

Komt dan tot Jezus, Hij stierf ook voor U.
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Hoort naar Zijn Woord en geloof in Hem nu.
Daar's kracht in het bloed van het Lam

Refrein:
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht,
in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht
in het dierbaar bloed van het Lam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:21
 
Frank: 'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Heel goed dat je dit Bijbeltekst erbij haalt, ja, had ik ff nodig zeg maar.'Ja, idd, woorden, hoe zeg je iets....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:12
 
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:49
 
ALTJE848 schreef:
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?

Anita

In je andere topic heb ik ook gereageert en nogal open dus ga dat hier niet herhalen Knipoog smiley Met boijbelteksten komen ben ik niet sterk in ik heb meer dat liederen mij door het hoofd schieten ook wel bijbelteksten maar weet dan niet waar die staan dat durf ik eerlijk te bekennen Verlegen lachende smiley
Zelf heb ik veel steun gehaald uit een lied van Remco Hakkerd
http://www.youtube.com/watch?v=EcxMx1048Ss

God wijst mij de weg als ik zelf geen uitkomst zie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VORDIS244





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:00
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees steeds meer dat woorden kracht hebben,dan denk ik na dat ik iets las vanochtend ja wat laat ik me toch telkens door woorden ontmoedigen maar kan ook bemoedigd worden.
Dat laatste komt te weinig voor,denk ik zelf .
Mijn goede voornemens zijn proberen in alle omstandigheden blij te zijn en mensen te bemoedigen zodat ze kunnen groeien want dat is wat de Heer van mij verlangt Hem te volgen te dienen in geloof om naast anderen te kunnen staan heb je naaste lief als je zelf dat geld voor alle mensen want Jezus had ook de zondaar de tollenaar de hoer lief maar zei iets tegen ze
GOEDE WOORDEN het is maar kunnen we luisteren doen we er werkelijk iets mee of gaan we door met ONS EIGEN leven?????

Anita

Woorden hebben veel kracht. Positief en negatief.
Al kind riepen wij "schelden doet geen zeer, maar slaan veel meer". Het klonk stoer maar het was niet waar en we wisten het.

Goede voornemens zijn prachtig, het is goed om jezelf een doel of doelen te stellen zoals jij doet. Maar maak het jezelf niet te moeilijk om niet ontmoedigd te raken. Proberen om in alle omstandigheden blij te zijn is denk ik niet realistisch omdat je alleen blij kunt zijn als je ook de tegenhanger verdriet kent.

Ik hoop dat je bemoedigd zult worden door goede woorden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:35
 
ALTJE848 schreef:
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?

Anita

Woorden van anderen kunnen je veel pijn doen. En .... hoe meer je je afhankelijk van mensen opstelt, hoe meer zij jou pijn kunnen doen.
Hoe meer je je afhankelijk opstelt naar God toe, hoe minder anderen je kunnen raken. Hangt er ook sterk vanaf hoe intiem de relatie is. Hoe intiemer de relatie is, hoe meer je gekwetst kan worden.

Bid dagelijks tot God, en probeer te blijven beseffen hoeveel Hij van je houdt. Mensen stellen je teleur, God doet dat niet. Probeer dagelijks uit Zijn Woord te lezen. Dat voedt je geest en je zal merken dat dat een versterkend effect heeft op je hele wezen.

En leer ook de wapenrusting te hanteren uit Efeze 6.
Een mooi boekje dat daarover gaat is "En nu, pak aan" van A. Berents-Karkdijk.

Blijf ook in contact met volwassen christenen. Waar je tegenaan kan praten, en die je kunnen helpen met hoe te wandelen. En die ook met jou kunnen bidden.

Nou ja, een paar goedbedoelde raadgevingen :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:12
 
VORDIS244 schreef:
Woorden hebben veel kracht. Positief en negatief.
Al kind riepen wij "schelden doet geen zeer, maar slaan veel meer". Het klonk stoer maar het was niet waar en we wisten het.

Goede voornemens zijn prachtig, het is goed om jezelf een doel of doelen te stellen zoals jij doet. Maar maak het jezelf niet te moeilijk om niet ontmoedigd te raken. Proberen om in alle omstandigheden blij te zijn is denk ik niet realistisch omdat je alleen blij kunt zijn als je ook de tegenhanger verdriet kent.

Ik hoop dat je bemoedigd zult worden door goede woorden!


Tja daar zeg je nog al wat wat me ook raakt geeft niet daarom heb ik ook vragen en ben ik benieuwd wat anderen er mee doen.
Ik hoor dit zo vaak je legt de lat veel te hoog ga eens genieten en leef
opes dan denk ik leef toch heb een relatie met de Heer maar ja het leven op aarde is een valkuil voor mij soms dat ik denk laat maar dus geniet ik er niet zo van dan ik wel graag zou willen en God ook wil zien
dat ik blijdschap heb en geniet van zijn wereld zijn schepping wel hoor maar mensen vind ik moeilijk alhoewel er veel verandering in is gekomen
is dat een lastig punt maar zie uit naar wat komen gaat.
Het oude voorbij en groeien in geloof hoop en liefde voor mensen om me heen maar ook mag ontvangen.

Dankjewel Gods zegen voor jou
Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:18
 
ROADY558 schreef:
Woorden van anderen kunnen je veel pijn doen. En .... hoe meer je je afhankelijk van mensen opstelt, hoe meer zij jou pijn kunnen doen.
Hoe meer je je afhankelijk opstelt naar God toe, hoe minder anderen je kunnen raken. Hangt er ook sterk vanaf hoe intiem de relatie is. Hoe intiemer de relatie is, hoe meer je gekwetst kan worden.

Bid dagelijks tot God, en probeer te blijven beseffen hoeveel Hij van je houdt. Mensen stellen je teleur, God doet dat niet. Probeer dagelijks uit Zijn Woord te lezen. Dat voedt je geest en je zal merken dat dat een versterkend effect heeft op je hele wezen.

En leer ook de wapenrusting te hanteren uit Efeze 6.
Een mooi boekje dat daarover gaat is "En nu, pak aan" van A. Berents-Karkdijk.

Blijf ook in contact met volwassen christenen. Waar je tegenaan kan praten, en die je kunnen helpen met hoe te wandelen. En die ook met jou kunnen bidden.

Nou ja, een paar goedbedoelde raadgevingen :)



Heel fijn en bedankt voor je goede bedoelingen
Dit boekje met het vaderhart van God van floyd mc clung mocht ik in ongeveer 2008 lezen geweldig
En ja de bijbel lees ik zeker ga naar een kring ontmoet steeds mensen op mijn pad die ik kan vertrouwen maar dat komt ook omdat ik niet meer mijn eigen weg ga en me laat leiden dus dat komt goed.
Mijn relatie met God is heel sterk soms te sterk dan leef ik alleen maar met Hem
Ik ben nu bezig te ontdekken in gebed en samen met mensen , wat het leven is en mag in deze wereld
Ik leef met te hoge latten belet mezelf soms te durven al doe ik wel dingen en komt het wel nu.
Maar ben zovaak teleurgesteld dat ik denk hou maar op mensen ik ga mijn weg met God alleen en ja dat werkt ook niet want zeggen mensen je mag gelukkig zijn ook nu al , ik hoop dat ik dat meer mag ervaren in mijn leven al heb ik kleine puzzelstukjes al van HEM gekregen
Ik wil je ook bedanken voor je mooie schrijven wens je ook Gods zegen toe in je leven.

Groetjes anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:15
 
ALTJE848 schreef:
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?

Anita

Ik geef ff mijn mening, anderen kunnen anders denken.

Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Dat gevoel ken ik, dan wordt je, mijns inziens gemanipuleerd.
Voorbeeld: iemand geeft je iets, je bent er erg blij mee.
Maar ja, dan verwacht degene dit en dat. en dit en dat wil je ook wel zo regelmatig, maar ja je kan ff een paar dagen niet, veel te doen, ook grieperig...en je voelt je verplicht om het een en ander te doen, omdat je dit en dat heb gehad.

Dán is er sprake van manipulatie...als je zoals jij schrijft dat de woorden van een ander je machteloos kunnen maken, en je onderuit halen.

En dan is er één ding er niet in mee gaan. Je kan een paar dagen niet, period.
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?
In de bijbel zullen wel antwoorden zijn...
Ja, te veel laten binnekomen, ja, als de een overspannen is en de ander teveel claimt die ook al niet al te sterk in zijn schoenen staat, ja....
Dan kan je krijgen dat je ook overspannen kan worden.

Je kan iemand wel willen helpen, maar ja, niet als het over je grenzen gaat, dan help je iemand die bijvoorbeeld angstig is, en ja dan kan jezelf ook angstig worden en overspannen.
Je kan iemand helpen in een tijd als je jezelf goed voelt, en niet als jezelf ook behoorlijk wankelt..
Jol verwoorde dat een keer zo mooi: Dan legt iemand als het ware zijn bagage op jou rug, zoiets... als ik ff tijd heb zoek ik 't op hoe ze 't precies zei.


Dit waren gewoon even wat zelfbedachte voorbeelden hoor.

Sterkte met je situaties!

En zolang jij dicht bij God blijft kan jou niets gebeuren!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 5 januari 2013, 14:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:23
 
ROADY558 schreef:
Woorden van anderen kunnen je veel pijn doen. En .... hoe meer je je afhankelijk van mensen opstelt, hoe meer zij jou pijn kunnen doen.
Hoe meer je je afhankelijk opstelt naar God toe, hoe minder anderen je kunnen raken. Hangt er ook sterk vanaf hoe intiem de relatie is. Hoe intiemer de relatie is, hoe meer je gekwetst kan worden.

Bid dagelijks tot God, en probeer te blijven beseffen hoeveel Hij van je houdt. Mensen stellen je teleur, God doet dat niet. Probeer dagelijks uit Zijn Woord te lezen. Dat voedt je geest en je zal merken dat dat een versterkend effect heeft op je hele wezen.

En leer ook de wapenrusting te hanteren uit Efeze 6.
Een mooi boekje dat daarover gaat is "En nu, pak aan" van A. Berents-Karkdijk.

Blijf ook in contact met volwassen christenen. Waar je tegenaan kan praten, en die je kunnen helpen met hoe te wandelen. En die ook met jou kunnen bidden.

Nou ja, een paar goedbedoelde raadgevingen :)

Mooi geschreven Roady, ja en zo waar!

Bedankt!!!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:49
 
SHANITA130 schreef:
Ik geef ff mijn mening, anderen kunnen anders denken.Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Dat gevoel ken ik, dan wordt je, mijns inziens gemanipuleerd.
Voorbeeld: iemand geeft je iets, je bent er erg blij mee.
Maar ja, dan verwacht degene dit en dat. en dit en dat wil je ook wel zo regelmatig, maar ja je kan ff een paar dagen niet, veel te doen, ook grieperig...en je voelt je verplicht om het een en ander te doen, omdat je dit en dat heb gehad.

Dán is er sprake van manipulatie...als je zoals jij schrijft dat de woorden van een ander je machteloos kunnen maken, en je onderuit halen.

En dan is er één ding er niet in mee gaan. Je kan een paar dagen niet, period.
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?
In de bijbel zullen wel antwoorden zijn...
Ja, te veel laten binnekomen, ja, als de een overspannen is en de ander teveel claimt die ook al niet al te sterk in zijn schoenen staat, ja....
Dan kan je krijgen dat je ook overspannen kan worden.

Je kan iemand wel willen helpen, maar ja, niet als het over je grenzen gaat, dan help je iemand die bijvoorbeeld angstig is, en ja dan kan jezelf ook angstig worden en overspannen.
Je kan iemand helpen in een tijd als je jezelf goed voelt, en niet als jezelf ook behoorlijk wankelt..
Jol verwoorde dat een keer zo mooi: Dan legt iemand als het ware zijn bagage op jou rug, zoiets... als ik ff tijd heb zoek ik 't op hoe ze 't precies zei.


Dit waren gewoon even wat zelfbedachte voorbeelden hoor.

Sterkte met je situaties!

En zolang jij dicht bij God blijft kan jou niets gebeuren!



Dankjewel Shanita

Ik lees je vind het eerste stukje verwarrend over dit en dat maar begrijp wel wat je wil zeggen , wens jou ook sterkte want ik lees maar als het niet goed is ook niet zelfbedachte maar eigen dingen die je mee hebt gemaakt.
Maar goed kan het mis hebben dat is wat er in mij opkomt en zoals ik het lees
Wel lees ik goed bedoelde adviezen nogmaals dank.
Ik denk ook niet dat ik dat helemaal bedoel als jij maar dergelijk situaties zijn er wel eens geweest.


Wat ik bedoel is eigenlijk dat mijn zoontje verteld in een pleeggezin wat niet waar is ik geen recht word gedaan , door jeugdzorg omdat ze mij niet geloven, en de woorden hebben meer kracht van mijn zoon op dit moment , maar ik heb het antwoord al gevonden in de bijbel God zegt wat ik moet en mag doen,
en dat is LOSLATEN.zoals HIJ zijn zoon los moest laten mag ik dat ook doen al leeft mijn zoontje en weet ik zeker dat God in hem leeft
daarom kan ik loslaten in het zeker weten dat God alles ten goede zal keren en niet instanties die denken het beter te weten.
Op een dag komt hij bij mij terug en kan ik vertellen waarom het zo gegaan is en dan is het feest als het op aarde gebeurd dan hier en anders in de Hemel waar mijn zoontje weer bij me terug zal komen.
Ik wilde niet zo in persoonlijke dingen gaan treden maar ik ben open eerlijk en wat als God mij verteld in Jesaja dat Hij ter verantwoording zal roepen die mij ter verantwoording roepen .
Dat heb ik al een heel jaar gezegd zonder dat ik wist dat deze woorden in de bijbel stonden en nu kreeg ik het zomaar dat ik zei heer wat wilt U dat ik lees mijn mail opende een schrijven over teleurstelling kreeg en toen deze verzen Jesaja 49 17 20 23 en vers 25 laatste twee regels
Dan mag ik weten dat ik een God heb die mij de weg wijst wat mensen ook doen en willen Hij wijst mij een weg .
En ik volg Hem gewillig achterna wat er ook gebeuren zal HIJ zal het ten goede keren op een dag.
We hebben een God van wonderen daar geloof ik in het is niet altijd makkelijk maar wel mogelijk door HEM die mij kracht geeft.

Ik wens ook een ieder die dit leest en jouw dit toe veel kracht wijsheid van de Heer .
Hij geeft als we bidden geneest en hersteld ons naar Zijn plan.

Groet en zegen Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 16:31
 
ALTJE848 schreef:
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?

Anita

Beste Altje,

Er is een boekje wat gaat over loslaten, ik vond het een goed boek. Het boek heet: De kunst van het loslaten van W.G. Rietkerk.


Laatst aangepast door
JANE410
op zaterdag 5 januari 2013, 16:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:10
 
ALTJE848 schreef:
Dankjewel Shanita

Ik lees je vind het eerste stukje verwarrend over dit en dat maar begrijp wel wat je wil zeggen , wens jou ook sterkte want ik lees maar als het niet goed is ook niet zelfbedachte maar eigen dingen die je mee hebt gemaakt.
Maar goed kan het mis hebben dat is wat er in mij opkomt en zoals ik het lees
Wel lees ik goed bedoelde adviezen nogmaals dank.
Ik denk ook niet dat ik dat helemaal bedoel als jij maar dergelijk situaties zijn er wel eens geweest.


Wat ik bedoel is eigenlijk dat mijn zoontje verteld in een pleeggezin wat niet waar is ik geen recht word gedaan , door jeugdzorg omdat ze mij niet geloven, en de woorden hebben meer kracht van mijn zoon op dit moment , maar ik heb het antwoord al gevonden in de bijbel God zegt wat ik moet en mag doen,
en dat is LOSLATEN.zoals HIJ zijn zoon los moest laten mag ik dat ook doen al leeft mijn zoontje en weet ik zeker dat God in hem leeft
daarom kan ik loslaten in het zeker weten dat God alles ten goede zal keren en niet instanties die denken het beter te weten.
Op een dag komt hij bij mij terug en kan ik vertellen waarom het zo gegaan is en dan is het feest als het op aarde gebeurd dan hier en anders in de Hemel waar mijn zoontje weer bij me terug zal komen.
Ik wilde niet zo in persoonlijke dingen gaan treden maar ik ben open eerlijk en wat als God mij verteld in Jesaja dat Hij ter verantwoording zal roepen die mij ter verantwoording roepen .
Dat heb ik al een heel jaar gezegd zonder dat ik wist dat deze woorden in de bijbel stonden en nu kreeg ik het zomaar dat ik zei heer wat wilt U dat ik lees mijn mail opende een schrijven over teleurstelling kreeg en toen deze verzen Jesaja 49 17 20 23 en vers 25 laatste twee regels
Dan mag ik weten dat ik een God heb die mij de weg wijst wat mensen ook doen en willen Hij wijst mij een weg .
En ik volg Hem gewillig achterna wat er ook gebeuren zal HIJ zal het ten goede keren op een dag.
We hebben een God van wonderen daar geloof ik in het is niet altijd makkelijk maar wel mogelijk door HEM die mij kracht geeft.

Ik wens ook een ieder die dit leest en jouw dit toe veel kracht wijsheid van de Heer .
Hij geeft als we bidden geneest en hersteld ons naar Zijn plan.

Groet en zegen Anita

Ja dat herken ik. Onrecht dat soms uit een hartje kan komen van een kind. Waardoor de knop van schuldgevoel ingedrukt wordt terwijl het niet zo bedoeld of zo is.
De liefde over wint Anita.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 5 januari 2013, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:46
 
JANE410 schreef:
Beste Altje,

Er is een boekje wat gaat over loslaten, ik vond het een goed boek. Het boek heet: De kunst van het loslaten van W.G. Rietkerk.

Ga ik zeker lezen...voor mij ook heel erg belangrijk...(denk ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:59
 
Anita,

Ik zit alleen in het donker,
M’n gedachten maken overuren,
Ik denk na over m’n leven,
Dingen die ik zou willen vergeten,
Maar nooit zal kunnen vergeten,
Ik zou dingen willen loslaten,
Terwijl ik weet dat ik het nooit zal kunnen loslaten,
Dit ben ik,
En daar moet ik het mee doen,
Ik zal dingen nooit kunnen vergeten,
Maar ik zal ze een plekje geven in m’n hart,
Zodat ik verder kan met mijn leven,
En niet meer hoef terug te kijken naar het verleden.

Soms moet je iets loslaten om het vast te kunnen houden....
Ben blij dat ik het Lam van God ken,
Hij is mijn Heer en mijn Herder, mij ontbreekt niets.

Hij doet mij grazigweiden. Ook hier en nu.
Voert mij langs rustige wateren.
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 5 januari 2013, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:55
 
MARITIME853 schreef:
Anita,

Ik zit alleen in het donker,
M’n gedachten maken overuren,
Ik denk na over m’n leven,
Dingen die ik zou willen vergeten,
Maar nooit zal kunnen vergeten,
Ik zou dingen willen loslaten,
Terwijl ik weet dat ik het nooit zal kunnen loslaten,
Dit ben ik,
En daar moet ik het mee doen,
Ik zal dingen nooit kunnen vergeten,
Maar ik zal ze een plekje geven in m’n hart,
Zodat ik verder kan met mijn leven,
En niet meer hoef terug te kijken naar het verleden.

Soms moet je iets loslaten om het vast te kunnen houden....
Ben blij dat ik het Lam van God ken,
Hij is mijn Heer en mijn Herder, mij ontbreekt niets.

Hij doet mij grazigweiden. Ook hier en nu.
Voert mij langs rustige wateren.
Knipoog smiley

mooi Maritime!!

en leuke profielfoto
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:24
 
Ja, Maritime mooie profielfoto!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:36
 
Hallo lieve mensen

Ik lees jullie kan onmogelijk iedereen apart steeds mailen . maar Heb het boekje opgeschreven zal er eens naar kijken volgende week.
En wil iedereen bedanken ik ben ontroert wat er geschreven staat door iedere persoon heb ik wel iets van ppff wat mooi
Geweldig om te lezen dit maakt dat ik me sterk voel al ben ik even zwak/
En ja de liefde wint altijd maar wil ok graag geven en kan er niet bij, dan weet ik dat de liefde van de Heer groter is dan die van mij.
Daar houd ik me ook aan vast dat te weten kan ik loslaten en verder met het leven dat God bedoelt heeft
Zijn plan met mij ik leg alles af bij Hem ga geen gevecht meer aan maar wil in zachtmoedigheid en liefde mijn leven verdere stappen zetten, ga ik hoop dat het nog door gaat voor kers kreeg ik een aanbod te gaan werken voor kansarme kinderen ik voel me geroepen omdat God me mij een plan heeft.
Een niet betaalde baan maar dat vind ik niet erg, ik wil graag Hem dienen en dat zal ik dan op die manier gaan doen .
En ja Hij gaat met een ieder van ons een weg ook met mijn kinderen en al is het niet wat ik zo graag wilde en dacht dat het zo hoorde maar nu inzie dat God er een bedoeling mee heeft , ten goede dan kan ik er in berusten .

Dank voor jullie schrijven meer is altijd welkom blijf lezen
Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:38
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Maritime mooie profielfoto!! Knipoog smiley

Tja beetje humor heb ik ook nog wel hoor mannen worden knapper naarmate ze ouder worden Shanita dus hoe langer we wachten hoe mooier de Parel Lachende smiley

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:04
 
Wat ik bedoel is eigenlijk dat mijn zoontje verteld in een pleeggezin wat niet waar is ik geen recht word gedaan , door jeugdzorg omdat ze mij niet geloven, en de woorden hebben meer kracht van mijn zoon op dit moment , maar ik heb het antwoord al gevonden in de bijbel God zegt wat ik moet en mag doen,
Ik schrok ff, denk, weer es jeugdzorg, ja, ik hoor meer van die dingen links en rechts...
Ze kunnen hem hebben gemanipuleerd, denk ik dan, ja hoe weet ik niet, heb geen verstand van jeugdzorg, alleen wat ik hier en daar es hoorde, soort zelfde verhaal wat jij schrijft.
Schandalig van jeugdzorg.....ja, dat komt in me op.
En daarna, wat een verdriet voor jou.....
Ik kan zelf geen kinderen krijgen maar me wel invoelen, heb een tijd opgepast op kleintjes, tot ze zelf naar school konden lopen etc, voor 2-verdieners.
Maar ja, denk ik dan dat pleegezin...ik bedoel mensen geven zich niet zomaar op als pleeggezin, dan moet je mijns insziens wel affiniteit met kinderen hebben...
Ja, wat ik zou doen: proberen te bedenken waarom je zoontje dingen anders zegt...want de een kan eenzelfde situatie compleet anders beschrijven dan iemand anders.
Ten tweede, ja, ik zou zorgen dat ik op goede voet met de pleegouders zou komen te staan.

Het zou fijn zijn als er een soort van regeling, of zou komen in de toekomst dat je je zoontje een keer in de zoveel tijd kan zien, en dan kwaliteitstijd met hem zou doorbrengen, hoe dan ook ;)en dat is LOSLATEN.zoals HIJ zijn zoon los moest laten mag ik dat ook doen al leeft mijn zoontje en weet ik zeker dat God in hem leeft
daarom kan ik loslaten in het zeker weten dat God alles ten goede zal keren en niet instanties die denken het beter te weten.
Ja, loslaten, je eigen kind...ja, als het niet anders kan zou God je daar kracht voor geven denk ik.Op een dag komt hij bij mij terug en kan ik vertellen waarom het zo gegaan is en dan is het feest als het op aarde gebeurd dan hier en anders in de Hemel waar mijn zoontje weer bij me terug zal komen.
Ja, ik heb ook, onopzettelijk veel rottigheid meegemaakt, wel met andere zaken, en ja, ik denk nu precies zo wat je schrijft:
Op een dag komen dingen goed, en kan ik, in mijn geval, me moeder dingen schrijven waarom dit en dat zo is gegaan...en dan is het feest hier of in de hemel...
Ik wilde niet zo in persoonlijke dingen gaan treden maar ik ben open eerlijk en wat als God mij verteld in Jesaja dat Hij ter verantwoording zal roepen die mij ter verantwoording roepen .
Ja, idd, ik leef ook zo dat ik God dingen kan verantwoorden....ik heb bijvoorbeeld enkele vrienden, bijna geen vriendinnen, ja, met mannen kan ik nu eenmaal beter overweg, had ik als meisje al... Nou dachten sommigen mensen dat ik ook met hun allemaal.....En natuurlijk doe ik dat niet....ik wil het niet en als ik het wel zal willen; ik wil bij alles wat ik doe ook mezelf kunnen verantwoorden bij God.
Dat heb ik al een heel jaar gezegd zonder dat ik wist dat deze woorden in de bijbel stonden en nu kreeg ik het zomaar dat ik zei heer wat wilt U dat ik lees mijn mail opende een schrijven over teleurstelling kreeg en toen deze verzen Jesaja 49 17 20 23 en vers 25 laatste twee regels
Dan mag ik weten dat ik een God heb die mij de weg wijst wat mensen ook doen en willen Hij wijst mij een weg .
En ik volg Hem gewillig achterna wat er ook gebeuren zal HIJ zal het ten goede keren op een dag.
Ja, God laat alles meewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben(Bijbeltekst)
We hebben een God van wonderen daar geloof ik in het is niet altijd makkelijk maar wel mogelijk door HEM die mij kracht geeft.

Ja, idd, ik heb dan wel andere situaties dan jij, maar ja het is idd niet altijd makkelijk...
Ik ben bijvoorbeeld uit een diepe put gekomen, mede door hulpverlening, en ja, ik heb nog wel dat ik regelmatig ff een paar dagen alleen wil zijn..
Ja, en me behandelaar is/was drie weken op vakantie, en ja, grenzen aangeven is voor mij belangrijk.
Regelmatig kan ik dingen niet, wil ik alleen zijn, dingen overdenken, tot rust komen en ja, dan zit ik al tegen overspannenheid aan.
Maar ja, het gaat steeds beter, ja ik heb hele goede dagen.

Ik wens ook een ieder die dit leest en jouw dit toe veel kracht wijsheid van de Heer .
Dank je ik jou ook!!
Hij geeft als we bidden geneest en hersteld ons naar Zijn plan.
Zoist!

Groet en zegen Anita

Zegens, en ja iets prive, ja, soms is dat duidelijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:05
 
ALTJE848 schreef:
Tja beetje humor heb ik ook nog wel hoor mannen worden knapper naarmate ze ouder worden Shanita dus hoe langer we wachten hoe mooier de Parel Lachende smiley

Anita

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 22:00
 
ALTJE848 schreef:
Tja beetje humor heb ik ook nog wel hoor mannen worden knapper naarmate ze ouder worden Shanita dus hoe langer we wachten hoe mooier de Parel Lachende smiley

Anita

kijk das dan weer goed om te horen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ACEEM951





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 22:36
 
Ik denk dat woorden altijd kracht hebben. tenslotte sprak God en het was er !! Hij zegt verder ook nog in zijn woord dat we een wachter voor de deur van onze lippen moeten zetten en dat staat er ook niet zo maar. Ik denk dat ook onze woorden scheppingskracht hebben , zowel in het negatieve als positieve.
vaak is het zo dat een negatieve opmerking langer blijft hangen en soms een mensenleven lang, dan positieve woorden. Positieve woorden worden eerder geroofd door de boze en hij laat het negatieve lekker bestaan. Houd dus vast aan de woorden Gods !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3