ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARENTH030
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARENTH030
Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 21:40
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
[quote=KLUS667]Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.

Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.

Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.

Ik ben van mening dat mannen/vrouwen in een relatie complementair zijn in het doorhakken van knopen. We hebben elkaar nodig om elkaar te completeren. We zijn niet gelijk, ook al zijn we gelijkwaardig. De verschillen zijn meer dan biologisch en met deze verschillen moeten we in het huwelijk omgaan. De rol van de man en de rol van de vrouw zijn niet inwisselbaar en wanneer wij als man en vrouw onze rol innemen zullen wij in elkaar passen en elkaar completeren tot op het diepste niveau.

Ik vindt dat ik als vrouw best zelf initiatief mag nemen. Ondanks dat ik hier zelf ook moeite mee had in het begin. Staat voor mij los van 2013. Maar meer in hoe ik zelf ben opgevoed. Wel denk ik dat indien je zelf iemand benaderd er wel rekening mee dient te houden dat er nog steeds traditionele mannen zijn die het liefst zelf iemand benaderen. Heb ik verder geen problemen mee, mits je dit aangeeft als man.
Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 22:52
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
SHANITA130 schreef:
Hai Marenth,

Heel erg duidelijk verwoord en mooi uitgelegd!

Bedankt! Lachende smiley

De piramide is logisch opgebouwd, als je geen veilige basis hebt, kan je niet werken en/of leren bijvoorbeeld.

De treden van de piramide kunnen ook door elkaar heen lopen als het ware.




Dat je bijvoorbeeld met de eerste twee treden nog niet klaar bent maar wel al met de derde tree, het loopt dan als het ware wat door elkaar heen,
Bijvoorbeeld.


Hoi SHANITA.
Graag gedaan. Leuk om de piramide te zien op het forum. Inderdaad je hebt gelijk een veilige basis is belangrijk om de volgende stap te kunnen nemen. Dat zie ik ook in de piramide van Maslow wat hij aangeeft. Mensen kunnen zich pas richten op een hoger liggende behoefte, wanneer de onderliggende behoefte is vervuld. Hoe en welke behoeften er vervuld worden is voor ieder mens anders denk ik. Als voorbeeld blijf ik maar even bij zekerheid en verbondenheid. Sommige mensen hebben veel zekerheid nodig om zich goed te kunnen voelen en voor anderen is een minimale zekerheid voldoende. Er zijn mensen die geen minuut alleen kunnen zijn en er zijn solisten die er van genieten om op zichzelf aangewezen te zijn
Bedankt, het was fijn om dit te delen.
Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:18
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
[quote=SHANITA130]


Hoi SHANITA,
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp jou ook hoor!! Ik vindt het mooi om te lezen dat jij wel met kleine dingen tevreden kan zijn. En jezelf verder kan ontplooien met de mogelijkheden die je bezit.

Ik kan mezelf ook, ontplooien door te lezen, en hobby's ook al werk ik niet met een hoge functie voor een belangrijk bedrijf.

En cultuur; iemand met een lager inkomen, kan ook schilderen, lezen, dingen bezoeken.Zou, ik niet tot de hoogste ladder van de Maslov piramide kunnen komen omdat ik geen groot inkomen heb?



Marenth, ik wéét ook dat je het zo niet bedoeld, maar ja, ik wou toch even een tegengeluid geven, omdat ik ook om me heen de beperkingen van een laag inkomen zie,(geen auto, elke maand uitrekenen hoeveel euro je per dag uit kan geven, etc. Als ik bij sommigen op een verjaardag oid vertel dat ik een van de beste boeken van die en die schrijver voor 2 euro op de kop heb getikt, ja, dan lachen ze me uit, of kijken verbijsterd naar mij, ja want net nadat iemand heeft uitgelegd dat haar skistok is gebroken en dat 90 euro gaat kosten)Op dit soort verjaardagen blijf ik niet lang ;) Want alles gaat over materiele dingen vakanties, auto's, ga maar door, heb je dat niet kan je ook werkelijk helemaal nergens over meepraten.

Maar ook het ongeluk van mensen die goede banen hebben en niet gelukkig zijn. En juist mensen met een laag inkomen die wat creatief zijn en toch nog veel gelukkiger, mede daardoor? kunnen zijn.

Maar ik begrijp wel degelijk wat jij wilt zeggen hoor Lachende smiley
Jij verkeerd in de gelukkige positie dat je gewoon meer kan doen, auto, vakantie, etc. en ja, dat kan dingen wel makkelijker maken, maar ja werkt alleen als je al gelukkig bént, weet ik uit ervaring ;) En dat ben je, gelukkig Knipoog smiley


In het eerste gedeelte geef ik iets aan uit mijn persoonlijk leven en mijn eenzaamheid in die periode. Zekerheid en verbondenheid staan inderdaad los van inkomen. Ik had het misschien iets concreter moeten maken met wat ik hiermee bedoelde. Ik raakte door mijn scheiding in een keer een groot deel kwijt van die twee levensbehoeften. Mijn zekerheid en veiligheid, en een deel van wat ik voelde met liefde en verbondenheid. Zekerheid en verbondenheid heb je niet alleen in een huwelijk, dat was mijn leerproces in die periode. En ondanks dat ik zelf ook erg veel moest inleveren, ben ik blij met mijn baan, en mijn onafhankelijkheid. En dat zijn voor mij de kleine geluksmomenten. Verder heb ik gerefereerd aan jou stukje over eenzaamheid en mijn proces hierin.

Maar ik wilde het ook uitleggen in een breder perspectief. En inderdaad er zijn mensen die ook met een laag inkomen de kracht hebben om zichzelf verder te ontplooien, die creatief zijn en alle mogelijkheden aangrijpen om verder te komen. Maar ik zie ook de andere kant, waarbij mensen dat niet lukt. De grip op hun eigen situatie verliezen zich buitengesloten en eenzaam voelen. En dat was mijn strekking in het tweede gedeelte. Ik ben nog steeds van mening dat de levenskansen tussen de sociale klassen ongelijk zijn verdeeld en dat de tegenstelling tussen arm en rijk op het gebied van inkomen en vermogen eerder groter dan kleiner wordt. Indien ik dan kijk naar de piramide van Maslow de eerste trede, kunnen er voor een hoop mensen de eerste primaire levensbehoeften al niet vervuld worden door gebrek aan financiële middelen.

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 01:05
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
PETRA373 schreef:
jaa, daar zit wel wat in, zie hier nu ineens wat je bedoelt.

Fijn dat je het begrijpt nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 23:11
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
PETRA373 schreef:
zou het? zou het mileu van afkomst een factor kunnen zijn?
Eerlijk gezegd, zie ik zelf het verband er niet zo in.

Ik begrijp je punt Petra.
Maar ik zie het iets breder. Niet alleen het milieu van afkomst is een factor. Het ontbreekt mensen ook vaak aan financiële middelen, aan cultuurdeelname denk aan musea bezoek, en andere activiteiten. Daardoor kunnen mensen zich eenzaam voelen. De midden en hogere
lagen van de bevolking hebben op allerlei gebied veel meer macht en invloed dan de lagere sociale klasse. Er is nog steeds sprake van een structurele achterstelling van vrouwen en mannen. Kijk naar discriminatie is volgens de grondwet verboden, maar er bestaan in de praktijk nog vele vormen van discriminatie naar klasse afkomst, culturele afkomst, geslacht, seksuele voorkeur, huidskleur en leeftijd.

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 22:26
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
[quote=SHANITA130]Eenzaamheid.

Meeste sterk eenzamen onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd

Het hoogste percentage sterk eenzamen komt voor onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd (26%). In de groep jonge gehuwde mannen en vrouwen (18 tot en met 29 jaar) is de omvang van de groep sterk eenzamen relatief het laagst (4%). Hoewel eenzaamheid ook onder gehuwden voorkomt, is er onder gehuwden van alle leeftijdsgroepen relatief minder sprake van sterke eenzaamheid. Dat het aantal sterk eenzame gehuwden toch groot is, komt doordat er veel gehuwden zijn. Gehuwden hebben dus de kleinste kans op sterke eenzaamheid. Gescheiden mensen, weduwen en weduwnaars hebben een veel grotere kans op sterke eenzaamheid (11% respectievelijk 17% meer sterke eenzaamheid dan onder gehuwden) (Van Tilburg, 2007c).
Bron: Hoe vaak komt eenzaamheid voor?


Mooi onderwerp SHANITA mijn complimenten. Voor mij heel veel herkenning in je stukje wat je schreef. Na mijn scheiding voelde ik mij een lange tijd erg eenzaam. Ik had ambivalente gevoelens, enerzijds omdat ik zelf de keuze had gemaakt om te scheiden en anderzijds dat ik gewoon door moest gaan want dat was de consequentie van mijn keuze. Alleen dit werkte niet en diep mijn hart wist ik dit ook. Ik hoor vaak van mensen, ik ben van God en iedereen verlaten en zo voelde het ook voor mij in mijn eenzaamheid. Ik heb in die periode ervoor gekozen dat ik een maand alleen wilde zijn. Geen visite of telefoon, vooraf had ik dit door een nieuwsbrief te kennen gegeven aan alle dierbare lieve mensen die bij mij horen.

Ik realiseerde mij dat ik niet alleen eenzaam was. Maar tegelijkertijd bezig was om mijn rouwproces te verwerken. Door iedere dag brieven te schrijven kwam ik tot de conclusie dat mijn denkpatroon verkeerd was, dat er een gedragsverandering moest plaatsvinden. Voor mijn gevoel was ik twee levensbehoeften kwijt. De tweede trede van de piramide van Maslow. Zekerheid/verbondenheid.

Toen ik verder was in mijn proces, besefte ik dat ik mijzelf zag als een mens die de kracht had om hieruit te komen. En dat was mijn zekerheid. En dat er meerdere vormen zijn van liefde en verbondenheid. Verbinding met mijn familie, vrienden,kennissen,collegae en buren.

En in plaats van te blijven piekeren over wat ik misschien verkeerd heb gedaan, heb ik besloten dat alles is zoals het is, en zoals het kennelijk moet zijn. Vanaf die tijd begreep ik, dat ik mijn tijd en aandacht beter kan besteden aan iets waar ik mijzelf gelukkig mee maak. Door structuur in mijn leven aan te brengen voelde ik mij niet eenzaam meer. Ik stelde mijzelf korte en lange termijn doelen, die ik van tijd tot tijd weer bijstelde. Mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde werd hierdoor versterkt.

Ik wil hier nog wel aan toevoegen dat ik in de gelukkige positie verkeer dat ik een goede baan heb. Onafhankelijk ben, eigen auto en een prettige woonomgeving. En dat wij helaas vast moeten stellen dat de vrijheid in Nederland nog steeds ongelijk is verdeeld. Niet voor iedereen zijn de materiële en culturele voorwaarden voor zelfontplooiing in gelijke mate vervuld. Niet alle mensen beschikken over bestaansvoorwaarden om hun vermogens ten volle te kunnen ontwikkelen. Ik ben van mening dat de verschillen in cultuurdeelname tussen de lagere en hogere klassen in de samenleving eerder groter dan kleiner worden. Ik ben van mening dat het milieu van afkomst sterk bepalend is voor iemands kansen in de samenleving. En dat er een hoop mensen in onze samenleving eenzaam zijn en worden buitengesloten.

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 22:13
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Mooie toevoeging!


Dank je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 22:10
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Binnen een relatie van liefde en trouw is het elkaar leren kennen en het beminnen van elkaar en het beleven van seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het hoort bij elkaar en daarom moet je het niet los van elkaar zien of proberen te scheiden. De definitie van seks is voor een ieder ook weer anders. Seksuele gevoelens en verlangens zijn in elk mens aanwezig en dat is niet iets om je schuldig over te voelen, het hoort bij ons mens-zijn. In een beginnende relatie moet je altijd naar elkaar toe groeien en elkaar leren kennen, zowel wat betreft het hart en het vlees en het omgaan met die gevoelens en verlangens.

Ben het helemaal met je eens Jans. Je hebt het prachtig omschreven.
Ik wil er nog aan toevoegen dat seksualiteit ook een manier is waarop twee lichamen met elkaar praten. Ik elke liefdevolle relatie is lichaamstaal net zo belangrijk als het gesproken woord. Iedere aanraking vertegenwoordigt een reeks van gevoelens die niet in woorden tot uitdrukking gebracht zouden kunnen worden.
Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 11:23
BerichtOnderwerp: ridder (prins) op het witte paard
 
IFAN841 schreef:
Dames,

In een goede relatie laat je aan elkaar blijken wat je van elkaar vind en vertaald zich dat automatisch naar daden in die richting. Er zijn echter mannen die niks aanvoelen. Maar er zijn ook mannen die "ridderen" eindeloos vinden en hun wederhelft als een prinses behandelen... Wat vind jij van die laatste categorie en waarom... Benieuwd...

iFan
Heb je een partner die je behandeld als een prinses en jij kan je daarin vinden lijkt mij dat geen probleem. Ik zelf zou niet als een prinses behandeld willen worden. Omdat die rol niet bij mij past. Ik vindt het wel fijn als ik aandacht krijg en dat een partner zorgzaam is en attent, maar ik moet gewoon mijzelf kunnen blijven in alle opzichten in een relatie.

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 21:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn mooiste moment vandaag is, dat ik na ruim een week ziek te zijn geweest mij vandaag weer goed voel. Heb weer wat activiteiten kunnen ondernemen. Ben blij, en dankbaar voor mijn herstel.
Gr Marenth


Laatst aangepast door
MARENTH030
op donderdag 7 maart 2013, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd!!!
 
SHANITA130 schreef:
Je zei juist goede dingen, namelijk luisteren naar je lichaam(en geest natuurlijk....

Ja, soms/vaak moet ik grenzen stellen, dan kan ik geen mensen velen, juist de mensen die dicht bij me staan, ja, dan ben ik te emotioneel, en kan ik wel weer overweg met mensen die verder, van me af staan.

En dan ben ik angstig dan rustig dan rustig en gelukkig, en ook nog andere toestanden waar ik in verkeer, en dat dan allemaal op een dag, en ja, ik kan zelf rusten en prikkels controleren als ik dan alleen ben.

Dus ja, met een van me 2 vrienden ga ik alleen om als ik stabiel goed in me vel zit zeg maar.

Dus ja, helaas de helft van de afspraken moet ik afzeggen en ja, dan zie ik het zo; het glas is dan voor mij halfvol...

En ja, ik kan wel blijven dubben, dat 'het' zooooo moeilijk is voor mijn vrienden...ja, en voor mij dan? Nog 100 keer zo moeilijk.

Dusz, dát doe ik niet meer: graag of niet, vrienden met mij....



Met S. vrienden zijn, ja, dan weet je, de helft van de keren zegt ze af, maaaar: (tromgeroffel) de andere helft van de keren houdt ze zich wel aan de afspraken, en ze zegt altijd netjes af.

Als je me vader kent, ja echt als insider dus niet oppervlakkig want dan is tie zoooooo aaaaaaardig.
Maar als je 'm dus echt kent als insider dan denk je, 'heeft híj voor een klein meisje moeten zorgen'...ongerust kijkende smiley.... Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Verraste, verbaasde smiley Zieke smiley

Ja, er lopen wat pedo's rond, ja, en als je de pech hebt dat zo'n @##$%$ je eigen vader is.
Ja, dan hou je daar natuurlijk wat aan over...

Ja, pedo's hebben ook kinderen....(en die kinderen als ze pech hebben komen ze in aanraking met sektes waar ze Van Harte moeten vergeven, sommigen lieten de dader zelfs op hun eigen kinderen passen....en dan weer van Harte vergeven moeten, let wel; moeten, dat ie ook aan je eigen kinderen zat(nou is 'zitten' een understatement...

En je ik ben blij dat ik het overleeft hebt.....mijn gedachten gaan uit naar al de zelfmoorden in de lotgenotengroepen waar ik kwam en kom....

Hallo SHANITA.
Ik vindt het een dappere stap van je dat je grenzen stelt. Juist als vrijheid en verbinding zo nauw samen liggen. Klinkt als dat autonomie en jezelf kunnen zijn van grote waarde zijn in deze situatie. Leg je pijn en verdriet in Gods handen, hij kan jou wonden genezen en helen. Hij kent jou persoonlijk. Mijn gebed is Heer wilt u haar de kracht en moed geven om door te gaan, al is het soms met vallen en opstaan.

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 21:59
BerichtOnderwerp: cm verlaten
 
ALTJE848 schreef:
Ik ga cm verlaten en zal vele mensen missen, zaterdag a.s ga ik afsluiten.
Ik wil ook al deze mensen voorspoed geluk en veel liefde toewensen, en boven al deze dingen de zegen van God meegeven.

Blijf in de liefde want HIJ had eerst jouw lief .

Altje Anita

Dag Anita,
Ik wens jou voorspoed en alle goeds op je verdere levenspad!!
Maar bovenal Gods zegen toegewenst.
Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 21:38
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd!!!
 
[quote=SHANITA130

Bericht verwijderd op verzoek


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 19 mei 2013, 18:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 21:17
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd!!!
 
SHANITA130 schreef:
Hallo Lieve mede Broeders en Zusters!

Op Het forum, onder GEBED staat: Op ChristianMatch bidden en danken we graag voor (en met) elkaar. Plaats hier gebedsverzoeken of post een gebedsverhoring.

Nou Goed, ik wil graag gebed vragen!

Ik wil zo graag dingen doen die nodig zijn. Ja, ik heb zelf al een lijst gemaakt van dingen die ik vanmiddag wil gaan doen, precies zoals ik het op therapie heb geleerd.

Maar...ik kan het haast niet opbrengen. En het zijn gewoon huis tuin en keuken alledaagse dingen, en ik kan het haast niet opbrengen. Nee geen luiheid, lui zijn is anders.
Zit soms, en nu dus ook in een groot verdriet, daardoor ik het liefst de hele dag slaap, en dan gebeurd er niets, en dan ga ik in een vicieuze cirkel naar beneden.
Dus willen jullie voor mij bidden dat ik de dingen die ik op mijn lijst heb staan kan volbrengen vanmiddag, al zij het maar de allerbelangrijkste dingen.

Hallo SHANITA.
Ik zal voor je bidden hoor. Luister naar je lichaam en naar je gevoel hierbij. Hoop dat je verdriet een plekje mag krijgen. Jezelf blijven is van grote waarde in deze ontstane situatie, waar je kracht uit put en vertrouwen. En ook al is je lijst niet klaar, kijk naar wat je wel heb kunnen doen.
Gr Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
JANS221 schreef:
Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in?

Jans Sterkte en kracht toegewenst.
Het is ontzettend triest om iemand op deze manier te verliezen. Vooral voor de mensen die achterblijven, zitten vaak met allerlei schuldgevoelens.
Ik was jaren werkzaam in de psychiatrie en meerdere suïcide meegemaakt.
Kan niet zeggen of God hier de hand in heeft gehad. Wel vindt ik dat je medeleven moet tonen met iemand die op deze manier uit het leven stapt. Er van uitgaande dat wij ons niet van het leven mogen beroven, is er meer aan de hand, indien je gezond bent doe je dit niet. Voor deze vrouw was het leven echt te zwaar, heeft voor deze uitweg gekozen.
Leg het maar in Gods hand, hij kende haar pijn. Wij kunnen hier niet over oordelen!!
Gr Marenth, je bent in mijn gedachten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:48
BerichtOnderwerp: Even delen
 
Beste mensen,
Ik wil jullie even laten dat ik vandaag afscheid heb genomen van mijn vriendin.

Herdenkingsdienst was in de kerk. De Dominee had deze tekst gekozen voor zijn preek. "En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld. Matt 28 vers 20.
Het was een waardige, mooie ontroerende dienst, met gezang, muziek en voordrachten.
Uitvaartdienst was in het crematorium in besloten kring.

N.a.v. jullie steun en lieve reacties wil ik dit even met jullie delen!!

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 00:35
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin
 
Lieve mensen
Dank voor jullie medeleven en reacties, gebed, gedicht en persoonlijke aandacht. Het heeft mij goed gedaan.

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 17:31
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin
 
Beste mensen,
Ik wil jullie even laten weten dat mijn vriendin vanmorgen om tien voor half zeven is overleden.
Willen jullie voor mij bidden??
Voel mij leeg en verdrietig.
God kent mij, alleen kom ik niet verder dan stamelen in gebed.
Dank hiervoor
Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 15:21
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin
 
Misschien ... "ik hou van jou" ... misschien "ga maar, het is goed zo" (maar wat heet goed in deze moeilijke situatie) of misschien alleen maar een lieve lange blik.. die alleen van jullie tweeën is.
Ik wens je alle moed en kracht.

Laatst aangepast door
[Is vrouw] JOL252

Dank je wel Jol voor je reactie.
Het is moeilijk om iemand los te laten, waar je veel van houdt.
Diep in mijn hart weet ik dat zij bespaard wordt voor een lange lijdensweg!!
Wij hebben samen gehuild/gebeden/ gelachen om de mooie momenten, die wij hebben gedeeld. Zij heeft lang met mij meegelopen op mijn pad.
Ik neem deze herinneringen mee.
Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 15:01
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin
 
Ook ik heb voor jouw gebeden voor kracht om te dragen met zovele vragen in je hoofd .
Rust aan het hart voor als je naar haar toe gaat marenth

Er komt maar één ding in mij op Wat je op aarde binden zal zal in de Hemel ook gebonden zijn .

Even ben je haar kwijt maar eens zul je weer bij elkaar zijn.
Ze mag een vlinder zijn en die hou je niet vast dat is te teer dan breekt het haar vleugels weet dat je haar los mag laten , ook omdat zij gedragen wordt en als ze mag gaan weet je mag huilen bij elkaar schuilen
sterkte meid kan er niet bij maar alvast een gemeende knuffel van mij
Even een arm om je heen weet dat je niet bent alleen.
[/b]
Wens je sterkte toe dat je de goede woorden mag spreken want dat staat in de bijbel wees niet bang welke woorden je zal spreken
Hij gaat met je mee is onder boven naast je tilt je op als het moeilijk word

Gods zegen meid in de strijd om los te laten.

Anita

Bedankt Anita,
Voor je gebed.
En je digitale knuffel en arm om mij heen. Lief van je.
Prachtig verwoord de vergelijking van de vlinder, neem ik mee in mijn hart.

Gr Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:54
BerichtOnderwerp: De Trein
 
Mooie vergelijking!

Alleen jammer dat er tegenwoordig zoveel treinen vertraging hebben en uitvallen Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

Ja. vindt ik ook.
Ook dat neem je mee, in je bagage!!!


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zaterdag 26 januari 2013, 22:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:51
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin
 
Hartverwarmend en ontroerend, het gebed voor mijn vriendin en mij.

Dank jullie allemaal, ook degene die mij persoonlijk hebben benaderd.

Gr. Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 00:08
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin
 
Natuurlijk wil ik dat, gebed is het grootste wapen tegen het kwaad.
Gebed is zo belangrijk, omdat God wil helpen, soms wel zo dat wij het niet begrijpen, maar komt soms later wel inzicht dat wat Hij deed het beste was, althans is mijn ervaring.

Sterkte en Gods nabijheid en zegen

Pieter


Pieter,
Dank voor je bemoedigende woorden en je reactie
Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 00:05
BerichtOnderwerp: De Trein
 
De trein,

De trein als symbool voor de reis die wij maken door het leven,
Je wordt geboren en stapt in

Gedurende de reis doe je indrukken op,
sommige van deze indrukken zullen je bevallen en andere weer niet
alle indrukken neem je mee als bagage op je verdere reis.
Gedurende de reis kom je allerlei mensen tegen.
al deze mensen geven jou bagage mee op je verdere reis

Gedurende de reis kan je stilstaan.
prettig om even stil te zijn en te overdenken, maar ook het eenzaam zijn.
al deze gevoelens komen in je bagage en neem je mee op je verdere reis.

Gedurende de reis kun je overstappen,
voor een wissel staan, alwaar je een keuze zult moeten maken
Al deze keuzes zijn bepalend voor je verdere reis
Gedurende de reis kan je hard en langzaam gaan
soms ben je er sneller dan verwacht, soms kom je op een dood spoor terecht.
Al deze ervaringen zijn bepalend voor je verdere reis,

De reis gaat door,
Als je voor je kijkt zie je de sporen waarover je rijdt elkaar raken.
het lijkt alsof je snel bij je eindpunt zult zijn.
Maar kijk je achterom dan zie je hetzelfde.

Je bent ooit ingestapt en op het goede spoor gezet met een doel.
Het doel om een levensreis te maken.
Een goede reis toegewenst.

Gr. Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 23:47
BerichtOnderwerp: Opdracht
 
Opdracht voor de komende tijd...............

Het is nu niet de tijd om te oogsten.
het is nu ook niet de tijd om te zaaien.
Onze opdracht is het, om in deze wintertijd,
ons dicht om het vuur te scharen
en om de bevroren akker
trouw en geduldig te hoeden.
Het is aan ons om in tijden,
van kou en duisternis
bij elkaar blijven en
terwijl het sneeuwt, onvermoeid,
de hoop te bewaren.
Dat is het.
Dat is ons opgedragen in deze wintertijd.

Gr. Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 23:31
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin
 
Beste mensen,
Willen jullie bidden voor mijn vriendin. Vanavond gehoord dat zij nog maar een paar dagen zal leven. Heeft mij opgebeld, ligt nu in het ziekenhuis.
Arts had geadviseerd om afscheid te nemen van haar in het weekend.
Hoop morgen naar haar toe te gaan, en de juiste woorden te vinden. Want wat zeg je tegen iemand die mij zo dierbaar is.
Kan alleen maar bidden om kracht.
Dank voor jullie gebed
Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 17:27
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
Vergeven is niet goed keuren wat de ander heeft gedaan

Vergeven doe je voor jezelf, de ander hoeft daar zelfs niets van te weten.

Vergeven zorgt ervoor dat jij weer verder kunt doordat je de boosheid, haat en wrok los kan laten.

Vergeven zorgt ervoor dat je de ander kunt loslaten.

Vergeven is een daad van liefde voor jezelf.

Artikel van Willem Glaudemans heeft het volgende geschreven over vergeving.
Een ander is wel de aanleiding van onze gevoelens geweest, maar is niet verantwoordelijk voor onze gevoelens, dat zijn wij.....

Als wij deze gevoelens en gedachten eerlijk in ons zelf onderkennen en zien dat het onze gevoelens zijn dan kunnen we ervoor kiezen daarin iets te veranderen.

Zelf denk ik dat vergeving stapsgewijs plaatsvind!!
Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 23:46
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd
 
Oke,puur de eigen mening van je trainer dus gebaseerd op de hoeveelheid cursisten maar niet op aantallen behandelde personen.Ik vind het getal bizar hoog,als het waar zou zijn zouden op cm 750 seksverslaafde mannen zitten en 450 seksverslaafde vrouwen.............
Sorry,dat kan ik niet serieus nemen.

Hoi Leanne,
Niet alleen de cursisten, maar ook de hoeveelheid aan cliënten. Hoe meer aanmeldingen van cliënten met deze problematiek hoe meer cursisten de training nodig hadden.
Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:27
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd
 
Hallo Leanne,
Klopt
In wetenschappelijk onderzoek zijn de cijfers lager. Ik heb training gehad over Seksverslaving. De trainer die ons deze training gaf, benoemde dit uit haar onderzoek. Dat was een jaar geleden. Reden die zij aangaf was het aantal hulpverleners die zich aanmelden voor deze training en dat was verdubbeld de laatste jaren.
Wij kregen de training omdat er een toename is van cliënten met deze problematiek.

Gr Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 11:01
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd
 
Verder ook interessant om de andere kant in de relatie te bezien als er sprake is van seksverslaving bij de vrouw en hoe de man hierop kan reageren. Goed dat je dit ook inbrengt.

Ja, het aantal vrouwen neemt toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARENTH030
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 10 van 11