ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LANFY127
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LANFY127
Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:35
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
BAPPI605 schreef:
La Divina Comedia is best een moeilijk boek want het stamt uit de 13e eeuw en is in dichtvorm geschreven. Het bestaat uit 3 delen; Hel, Louteringsberg en Paradijs. Er bestaat een vertaling van Frans van Dooren die het boek begrijpelijker maakt.
Ben ook reuze benieuwd naar het nieuwe boek van Dan Brown. Bernini-mysterie en Da Vinci code vond ik heel goed. Als fantasie verhalen zeer spannend. Als Christen dus niet serieus te nemen... Ik noem het dan ook : Geniale Onzin! Knipoog smiley

Net klaar met lezen: "Your Words Hold A Miracle", een nieuwe versie van John Osteen's boek, bewerkt door zijn zoon Joel Osteen. Het gaat over het belijden in geloof van God's Woord, simpel en duidelijk uitgelegd! Hanteer het ABC- principe: Agree, Believe, Confess.

Ik heb het niet in de dichtvorm besteld, en ga het morgen ophalen! Ik laat het wel weten! En met Osteen ben ik "helaas" niet bekend! Het boek "Inferno" kan ik van harte aanbevelen! Ik neem ze ook niet serieus maar het zijn wel pageturners!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 23:08
BerichtOnderwerp: Koningshuis
 
Grappig, eigenlijk hilarisch! Nog steeds geen antwoord! Maar vakanties duren tegenwoordig toch een week of 3? Wacht rustig af! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 23:03
BerichtOnderwerp: plastische chirurgie .........kan dat ?
 
ANNA415 schreef:
iewww heb ik weer tijdens het eten, schiet me weer eens iets te binnen.
Je zult zo iemand een kus op de wang geven Kotsende smiley Zieke smiley . Als je dat toch weet van iemand..... 'k moet er niet aan denken. Dat wordt een nieuwjaarswens met gestrekte arm. Engeltje smiley

Maar je kunt ook "open minded" zijn! Toch? Dit is niet hun probleem, maar het jouwe! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 22:57
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
De reacties zijn wel grappig! Maar volgens mij beseft niemand dat deze orthodoxe Joden een blok aan het been zijn van de Israëlische economie! Ze werken niet, ze hebben ontelbaar veel kinderen, ze gaan niet in dienst! In het leger! Het zijn de grootste leegzuigers van de Israëlische economie! Wat religie al niet met je doet! Onwaarschijnlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
ROELANDE345 schreef:
Waarom bidden voor de moeder? Is dat serieus je vraag? Wat ook al haar rol is in dit drama zij zal door het rouwproces heen moeten wat het verlies van 2 kinderen met zich meebrengt. Kun je wel wat gebed bij gebruiken.
Ik krijg in mn werk ook wel eens te maken met ziekte dood en ellende. Moet ik daar dan niet over zeuren omdat ik zelf voor dit beroep gekozen heb? Vind ik onzinnig zoals jij dat zegt. Natuurlijk hebben proffesionals steun nodig bij het verwerken van dit soort drama's

Wat ik er alleen maar mee probeer te zeggen, is, dat waar er twee mensen uit elkaar gaan er 2 mensen een fout hebben gemaakt! Je kunt dat indelen in 30/70 of 60/40 of 20/80! En zo verder! Waar twee mensen scheiden hebben twee mensen een fout gemaakt! In mijn opinie dan! En iedereen krijgt met dit soort zaken te maken, of het je beroep is of niet! Maar als het je beroep is, dan mag de "buitenwereld" er toch wel van uitgaan dat je er professioneel mee omgaat! Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 22:40
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Heb net op mijn vakantie in Israel Inferno van Dan Brown gelezen! Super boek! En naar aanleiding van dit boek heb ik de Goddelijke komedie van Dante besteld! Iemand ervaring met dit boek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 22:34
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
 
Gelukkig had ik mijn aanwezigheid als waarschijnlijk geplaatst! Ik ben helaas niet aanwezig, krijg onverwacht bezoek van een zakenrelatie die van Miami onderweg is naar Dubai! Sorry, maar allemaal veel plezier! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:19
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
KLUS667 schreef:
Geschokte, onthutste smiley
Ik denk dat er maar zeer weinig politieagenten of hulpverleners zijn die het als roeping zien om een ernstig verminkte persoon, of nog erger (ik ga dat allemaal niet beschrijven) te "mogen" zien.

Het is goed om juist voor de hulpverleners én nabestaanden in gebed te gaan!! Wat hun rol ook geweest is, God oordeelt daar wel over, maar wij mogen hen in gebed bij Hem brengen.

Als jij dat zo ziet, ja, daar kan ik mee leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 23:06
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
ROELANDE345 schreef:
Ja en beter dan iemand de schuld van dit ales te geven is het te bidden voor de moeder en familie. En ook voor de politie agenten die daar in die grote witten tent hun vreselijke werk moesten doen. Dat beeld krijgen ze voorlopig niet meer van hun netvlies

Waarom bidden voor de moeder? Je weet haar rol toch niet in dit drama? En politieagent wordt je doordat je denkt dat dat je roeping is! Niet je werk! Dus over wat je krijgt te zien moet je niet klagen! Als politieagent dan!


Laatst aangepast door
LANFY127
op dinsdag 28 mei 2013, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:53
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
STEENTJE178 schreef:
Inderdaad, elk vermoord kind, elk vermoord persoon is er echt één teveel. En dan maakt het niet uit of het een Nederlands kind is, of een Somalisch kind. Het verschil in deze is dat deze kinderen, en hun moeder, door de media, voor ons een gezicht en een achtergrondverhaal hebben gekregen. En dat maakt dat je je gauwer met diegene verbonden weet.

Het doet niets af aan het verschrikkelijke leed van een kindsoldaat, van onteerde en mishandelde kinderen waar ook ter wereld. Maar deze situatie kun je daarom ook niet bagateliseren met al die andere situaties. Feitelijk doe je dan, volgens mij, evengoed geen recht aan deze jongens hun moeder en verdere naasten, en het verschrikkelijke wat hun is overkomen.

Hoho! Ik bagatelliseer het zeker niet! Verre van dat! Elk kind is er 1 teveel! Zeker! Alleen, het komt op ons bordje en doe ermee wat je wilt! Dat staat me tegen! Als er hier iets naast de deur gebeurd zijn we er als de kippen bij! Dat blijkt wel weer! Maar voor de rest zijn we nooit thuis! Soms heb ik het idee dat we gaan tellen! 3 vermoorde kinderen in Somalië is er 1 hier! Kom op zeg! En wat ik al eerder zei: waarom de vader zo afkraken? Ik kan eigenlijk toch wel een beetje sympathie voor hem opbrengen! Hoe krom dat ook klinkt! Wat weten we van de moeder? Niks toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:09
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er is altijd erger leed he? Dan kan je nooit bij actueel leed stil staan.
Op dit moment is dit erg leed in Nederland en daar zijn we stil van en verbaasd.... het houdt ons bezig Niets mis mee toch?

Daar is ook helemaal niks mis mee! Wat ik alleen probeerde te benadrukken is dat dit leed is, maar aan de andere kant ook gewoon universeel leed! Excuseer me voor het woord "gewoon"!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:07
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
JANE410 schreef:
Gelukkig is er een einde gekomen aan de onzekerheid. Maar wat een familie drama weer, het zoveelste.
De vader die het leven niet meer ziet zitten, maar waarom je kinderen doden? Onschuldige kinderen, geen woorden voor.

Wens de moeder Gods nabijheid toe

Ik speel nu even de advocaat van de duivel! En wat......als de moeder een secreet was, die haar ex de toegang tot hun kinderen ontzegde? Waar 2 mensen scheiden, hebben 2 mensen schuld! Waarom liepen die kinderen al zolang bij allerlei instanties, waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb? Als je het zo bekijkt, kun je je toch wel een beetje indenken over de daad van de vader! Toch? Ik ze niet, jij ze ook niet! Nogmaals, zonde dat dit zo eindigt, maar je moet nooit de dader met de veroorzaker over 1 kam scheren! We weten het niet! En dat is maar goed ook!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:01
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
SHANITA130 schreef:
Ik denk niet dat de vader het was...

En? Wie wel dan? Ben benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:00
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
Natuurlijk is dit heel erg! Dat ben ik helemaal met jullie eens! Maar, waarom geen aandacht voor alle kinderen, die verder van ons bed, bijvoorbeeld in Somalië, vermoord worden? Of een topic over de rassenstrijd tussen de bewoners in Afrika? Als je realistisch bent, en dat zijn de meesten hier wel, denk ik, waarom maken we hier zoveel drukte over? Omdat het Nederland is? Omdat het internationaal nieuws is? Ik zie die drukte niet zo zitten! Het is erg, tuurlijk, maar wat gebeurd is, is gebeurd! Kom op! Verder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 22:07
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Haha! Toch wel jammer! Ik hou van discussies over leuke of minder leuke boeken! Maar lees ze.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 22:01
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
 
Zie het nu pas! 1 juni Ede, op de hei! Thuiswedstrijd! Voor 99% zeker ben ik er ook! Ken wel niemand, maar niemand is ook iemand! Tenminste, meestal wel! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:55
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Haha, aan de datums te zien wordt er erg weinig gelezen hier! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:53
BerichtOnderwerp: gezworven
 
LANFY127 schreef:
Die positieve momenten zijn er zeker ook, maar niet relevant voor dit gedicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 21:23
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
Er moet mij toch wat van het hart! De topicstarter start een topic, waar uiteindelijk serieus op wordt ingegaan, en na herhaaldelijke vragen krijg je geen antwoord! Toch? Waarom? Wil de topicstarter alleen zijn/haar statement maken? Wat heeft het zowiezo dan voor zin om een topic te starten? Als je een topic start moet je toch wel een beetje voorbereid zijn op alles wat je daarna tegenkomt? Maar misschien werkt het hier anders? Geen idee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: gezworven
 
SHANITA130 schreef:
En nu ben ik net een paar minuten terug van weggeweestIk heb mijn rugzak zomaar in een hoek gesmeten
En zie de beelden van de reis naar mijn geweten
Het is een reis geweest om nooit meer te vergeten

Dit is het positieve, degene is weer terug heeft alles onder ogen gezien, verwerkt, en nu de rugzak weggegooid Knipoog smiley

Thanks! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: gezworven
 
PETRA373 schreef:
Klopt, maar waar zijn de positieve mooie momenten uit het leven van die persoon, als of er alleen maar shit was.

Die positieve momenten zijn er zeker ook, maar niet relevant voor dit gedicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 23:28
BerichtOnderwerp: gezworven
 
PETRA373 schreef:
mooi, maar wel beetje verdrietig gedicht

Ik vind het "verdrietige" ervan wel meevallen! Doordat je terugkijkt kun je met frisse moed weer "schoon" verder! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 23:26
BerichtOnderwerp: gezworven
 
Nee, helaas ben ik niet zo'n goede dichter! En ik heb ook geen idee wie het wel gedicht heeft! Maar, inderdaad, erg mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 16:14
BerichtOnderwerp: gezworven
 
Deze kwam ik pas tegen bij het opschonen van mijn computer:

Quote:
GEZWORVEN

Ik heb een avond rondgezworven door de straten van mijn ziel
Met een rugzak vol van heimwee en verlangen
Ik heb gedronken met mijn onrust
En gelachen met mijn pijn
Ik heb geslenterd met mijn dromen die niet uitgekomen zijn
Ik heb een avond lang gezworven door mijn ziel....

Ik heb een wereldreis gemaakt door het diepst van mijn gedachten
En ik heb elke uithoek van mijzelf bezocht
Ik heb geslapen met mijn twijfels
En gedanst met mijn geweten
Met mijn oude idealen bij het maanlicht opgezeten
Ik heb een wereldreis gemaakt door mijn gedachten

Ik heb een avond lopen dwalen door de kamers van mijn hart
Ook al waren die vaak bloedeloos en leeg
Ik heb gevochten met mijn angsten
En gefeest met mijn verlangen
Ik heb de kale witte muren met mijn liefde volgehangen

En nu ben ik net een paar minuten terug van weggeweest
Ik heb mijn rugzak zomaar in een hoek gesmeten
En zie de beelden van de reis naar mijn geweten
Het is een reis geweest om nooit meer te vergeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:10
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Heb net gelezen: Herman Brusselmans, Guggenheimer in de mode! Hilarisch!

Ben nu aan het lezen: De Laatkomer van Dimitri Verhulst. Hier een korte beschrijving:

Quote:
Om zich alsnog te kunnen verzoenen met zijn leven, verlaat Désiré Cordier het pad zoals dat richting graf voor hem was uitgestippeld. Hij neemt wraak op zijn matte, liefdeloze burgermansbestaan door te doen alsof hij dementeert. Zijn gevoel van eigenwaarde, dat door zijn huwelijk was aangetast, wint hij terug als hij op een heuglijke dag, gezond en wel, in een tehuis voor seniele bejaarden wordt geplaatst. Hij belazert de kluit op virtuoze wijze door zich voor te doen als demente en incontinente grijsaard die op zijn einde afstevent. De rol van zijn leven, en die wordt nóg veelbelovender als er opeens een demente jeugdliefde in het tehuis opduikt.

Dimitri Verhulst wordt gerekend tot de beste schrijvers van Vlaanderen en Nederland. Hij debuteerde in 1999 en schreef sedertdien onophoudelijk romans, novellen, poëzie en toneel. Zijn werk verschijnt in meer dan 20 talen over de hele wereld. Met de klassieker De helaasheid der dingen won hij de Gouden Uil Publieksprijs. De Engelse editie ervan werd door The Irish Times uitgeroepen tot een van de beste boeken van 2012. In 2009 won hij de Libris Literatuurprijs voor Godverdomse dagen op een godverdomse bol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:04
BerichtOnderwerp: De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
 
Toch wel jammer dat er zo weinig reacties zijn! Het is een onderwerp wat mij zeker aanspreekt, en wat ik ook in de media volg! Vanavond nog een interessant stuk bij 1 vandaag!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1343095
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:53
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
SHANITA130 schreef:
O Fijn! Lachende smiley

Je denkt net zo: van nature, als kind al hield ik erg van mensen :)

En nu nog, dus ik snap dat gezegde ook niet....

Ja, ik erger me wellus, maar ja, dat is weer iets heel anders, en ook weer voorbij na een tijdje, en doet ook me dag niet verpesten oid.

Knipoog smiley

Dan heb je mij denk verkeerd begrepen! Ik houd heel erg veel van mezelf, en daardoor ook van andere mensen! En als je veel van jezelf houd is het ook niet moeilijk om van andere mensen te houden! En als andere mensen lelijk tegen je doen, dan haat ik ze niet, en al helemaal niet "van nature", dan probeer ik daar een oplossing voor te vinden! En als er geen oplossing komt, ja, dan ben ik er gewoon klaar mee! Ddww!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:15
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
STEENTJE178 schreef:
Inderdaad, temeer wanneer je bedenkt hoe lang dit conflict al duurt....
En inmiddels is het ook een mega-complex probleem geworden, waarbij, volgens mij, maar weinig mensen meer weten hoe het nu precies in elkaar zit.

Maar toch heeft het aan de andere kant ook wel wat, als toerist, wanneer je daar staat met mensen uit allerlei landen over de hele wereld, waarmee je toch iets gezamelijks met die plek hebt.
(pure flitsiekassietoeristen nu ff buiten beschouwing gelaten)Superdubbel dus allemaal.

Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:12
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
Leuk topic! Was er in februari! Ik had alleen niks te klagen! Knipoog smiley En ga volgende week dinsdag weer! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
ZEELAND736 schreef:
Volkomen gelijk....

Immers...ik ben (van nature) geneigd...zelfs God en mijn naaste te haten...

Daar ben ik het maar half mee eens! Oke, God haten, van nature, is nog daar aan toe, maar mijn naaste te haten, nee, absoluut niet! Niet van nature, hoewel daar zeker een discussie over mogelijk is, maar over het algemeen heb ik mijn naaste lief als mijzelf! En als je jezelf liefhebt, dan is het geen enkel probleem om ook anderen, zoals je naasten, lief te hebben!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LANFY127
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 6 van 8