ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TABULA699
ChristianMatch forum index » Berichten van TABULA699
Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 11:28
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
En de zondag is voor mij vooral een onderbreking van de drukke week, een dag om even stil te staan en mij tot God te richten.

Niet door allerlei regeltjes wat wel of niet mag, maar wel door bewust die dag te kiezen en stil te staan bij mijn geloof wat me niet altijd lukt doordeweeks (niet dat ik dan niet met God bezig ben, maar dan is het meer geweven in wie ik ben en alles, minder bewust stil staan).

Het is een dag die anders is als alle andere dagen en verplichtingen en eisen die er in de maatschappij gesteld worden. Dit moeilijker maakt om echt me volledig door God te laten leiden ((tja, ieder zo zijn strijd...)

Ik begin hem het liefst in de kerk met God omdat mij dat gewoon enorm helpt, helaas moet ik eerlijk zijn dat in mijn situatie nu, die lastig is, niet zo heel veel vaak ga. Maar merk hier wel echt invloed van en mis het.

Ik zal dus ook nooit kiezen om te werken op zondag, omdat dat in mijn geval de zondag als elke dag maakt en mij van God af zou brengen. Maar zou ook niet zoals ik van thuis uit geleerd ben alles vermijden wat geld kost en waar mensen werken, omdat je ze dan 'helpt' te werken. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid, dat is de keus die hun maken en tussen hun en God. Wel bij mensen in mijn eigen omgeving zou ik erover praten, maar dat is anders.


Laatst aangepast door
TABULA699
op donderdag 11 juli 2013, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 11:19
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
HEIDE936 schreef:
Ik ben de weg zegt God!
Want; denk jij dat Hij aanhanger wordt van ''zoveel geloven'' en kerkgebouwen?

Nee, hij niet, de zovele Geloven zijn aanhanger van Hem of dat zeggen ze. En wie ben jij om te oordelen wie de juiste weg, waarheid en leven volgt/ leeft?
Ht blijft een lastig iets, want je mag je broeder of zuster wel met een on veroordelend hart wijzen op wat jij denkt dat fouten handelingen zijn en hem van God afhoud, het wordt je zelfs opgedragen. Maar wanneer je gaat het te ver en wordt het een oordelen van ander mans oprechte geloof?

Als we daarover beginnen (dat begrijp ik tenminste uit je tekst) Volgen we dan nog Hem, om bezondigen we ons aan de verleiding genaamd Religie?

Er staat immers ook dit en ik kan eerlijk gezegd even niet zo gauw vinden waar): Dat je je medemens niet mag veroordelen, maar dat zijn geloof iets is tussen Hem en God.


Laatst aangepast door
TABULA699
op donderdag 11 juli 2013, 11:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 10:46
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
Zoveel mensen, zovele situaties...

ik denk dat in het algemeen misschien, eerlijk toegegeven ik ook, vrouwen fijn vinden als mannen initiatief nemen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) toch een soort van Prins op het witte paard syndroom denk ik Knipoog smiley

Des ondanks denk ik dat er heeel veeel vrouwen zijn die als ze maar het vermoeden heeft dat er kans bestaat gerust het heft in eigen handen nemen.
Zeker als het contact zo ver is dat ze weten de man misschien wat verlegen is, niet goed durft, niet goed weet hoe zich uit te spreken enz. Lijkt me dat je dan niet langs je neus laat schieten omdat je vast blijft houden aan het man moet initiatief nemen, toch? Clown smiley

Maar ja, dan zul je ook nog een deel hebben die net zo moeilijk vinden om de eerste stap te zetten, en niet durven...ja, dan heb je een probleem en of dat op te lossen is weet niet... het blijft een kwestie dat van een van 2en zich toch kwetsbaar moet durven opstellen en het initiatief durven op pakken.

Dus misschien met het laten merken al dat je meer bereikt, zonder echt direct initiatief te moeten nemen. en anders eerlijk oprecht een mail, brief of iets schrijven over hoe je voelt, geen druk er achter en gewoon uitleggen waarom zo...misschien dat dat de confrontatie net wat minder direct maakt, waardoor je het wel durft. natuurlijk moet je dan ook wel open kunnen staan voor eventuele afwijzing en daar mee om kunnen gaan. Maar wie weet krijg je toch een onverwachte reactie terug en heb je ondanks als toch initiatief getoond Knipoog smiley

Overigens (misschien ten overvloede) bedoel ik niet gelijk na 2 keer chatten of zo hotel de botel en te vlug, alles heeft zijn tijd nodig en ook dit. Dus gun jezelf ook die tijd om eventueel wat te laten groeien zonder gelijk al resultaat te willen, misschien kom je er wel achter dat die eerste vlinders toch veranderen in gewoon vriendschappelijk gevoelens....


Laatst aangepast door
TABULA699
op donderdag 11 juli 2013, 10:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 14:16
BerichtOnderwerp: De knipoog....
 
NATASCHA642 schreef:
zie het knipoog als like button misschien helpt het Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 09:24
BerichtOnderwerp: De knipoog....
 
och mis de like button echt, pfff eigenlijk best erg dat facebook tijdperk... Knipoog smiley

Bedankt voor de reacties, zit welw at bruikbaars bij...lolzz...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 09:19
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
vandaag ga ik zo naar mijn pa om 2 dagen op te passen met de kids samen, hylarisch vinden ze dat natuurlijk...
De kids die op opa passen ipv anders om Knipoog smiley

Mijn vader is geopereerd en mag niets, alleen liggen. Heeft hulp nodig met voor zichzelf zorgen enz. Verders nog kien van geest hoor. Nu gaat moeders even met zus een nachtje in een hotelletje en tja...dan moet hij dus gezelschap hebben anders red ie het niet Lachende smiley

Maar we doen het graag hoor!


Laatst aangepast door
TABULA699
op dinsdag 9 juli 2013, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 8 juli 2013, 09:54
BerichtOnderwerp: De knipoog....
 
Wat doen jullie als je een knipoog krijgt, doe je er überhaupt iets mee?
Ik vind dit wel een lastige functie, niets ten nadele die hem gebruiken ook niet die hem bij mij gebruikt hebben...

Maar geen idee hoe ik hier nu weer op moet reageren, er is geen aanknopingspunt of zo iets waar je dan op kunt reageren. Dan heb ik liever een kort maar wel echt berichtje, dus geen standaard iets.

Aan de ene kant snap ik best dat je overal de klacht ziet dat het tegenwoordig een trend lijkt om niet te reageren en dat dit niet fijn is.
Zou ik ook niet fijn vinden als ik de moed vind om een berichtje te sturen en er komt helemaal niets terug.

maar andere kant is dat ik altijd probeer te reageren, soms duurt het even als ik er even over na moet denken Verlegen lachende smiley maar bij dit soort dingen loop ik echt tegen Gefrustreerde smiley En weet ik het gewoon niet wat ik ermee moet. Behalve vragen waarom er een knipoog gestuurd is en dat lijkt me nu ook niet zo aardig, toch?


Laatst aangepast door
TABULA699
op maandag 8 juli 2013, 09:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 8 juli 2013, 09:32
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Voor ons is het vandaag de eerste echte vakantiedag (ja wij zijn heel vroeg dit jaar)...helaas gaan we niet weg (Nou ja heeft een goede reden hoor dus heb het er voor over), maar met dat hele mooie weer gaat het vast allemaal lukken, dus ik hoop dat het nog een tijdje blijft aanhouden Lachende smiley .

Vandaag gaan we op geocachen per fiets en misschien nog even lekker zwemmen bij de plas tegen avondetenstijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 7 juli 2013, 14:24
BerichtOnderwerp: maak een vijfje
 
vijfje!
Nee mam...
Dochter weet het beter
Elfje!


Ps. Herkende deze vorm van gedicht in schoolwerk van dochter van 10 gisteren en dacht even indruk te maken met mijn kennis, maar schijnbaar heet het bij ons anders...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 20:47
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
ANNA415 schreef:
KLUS667 schreef:
Ja......en dan jullie was wegstrijken? Nee dank je de koekoek, dan komt er voor de mannen geen vlees aan te pas. "Echt waar Klus, wij strijken ons ondergoed en sokken altijd hoor en voor de hygiëne dragen wij ze 1x per jaar. Dit is slechts was van 10 maanden.

Dan zouden wij zeggen wat een leuke man Clown smiley

EN mag je ook nog zelf beslissen welke onderbroek je draagt...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 13:42
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
ROELANDE345 schreef:
He goed stukje
Lachende smiley
Misschien even als aanvulling, die mensen met licht autisme zijn natuurlijk niet genezen zoals jij dat schrijft, maar hebben zelf hun gedrag omgebogen naar wat wij wenselijk vinden. Genezen is niet aan de orde, ze zijn trouwens ook niet ziek. Het is een persoonlijkheid stoornis.
door zichzelf en hun eigen ersoonlijkheid op deze manier geweld aan te doen kunnen ze wel ziek worden en gaan ze vaak later nog veel ongewenster gedrag vertonen.
wel een beetje off topic mijn reactie maar wou het er toch ff bijzetten

Even nog recht zetten en dan weer on topic...maar ik bedoel ook wat je schrijft hoor. Dus ik zeg niet dat ze genezen zijn (want dat kan dus niet), ik zeg dat het door sommige mensen zo genoemd wordt. (ik niet dus Clown smiley )

Sorry, voor het offtopic gaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 12:14
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
ROLF230 schreef:
Ach ja, ik heb geprobeerd in taal die iedereen kan begrijpen uit te leggen dat het wel kan, maar goed.

Nee, je hebt vertelt hoe je door wat voor soort prikken dan ook Autistische trekken kan krijgen net zo goed als kinderen door gevoeligheid aan suiker ADHD achtige trekken kan krijgen... maar dat is absoluut niet hetzelfde als ook echt autistisch zijn of ADHD hebben, helaas werden er wel heel veel in het verleden gelijk met dat stempeltje in een hokje gezet... Met het effect dat degene die het wel ECHT hebben nu moeten vechten tegen dit soort klinkklare onzin... (overigens betekend dit niet dat ik voor of tegen vaccineren ben, maar kan niet zo goed tegen onzinnige redenen)

Deze dingen zijn namelijk allemaal erfelijk bepaald zit in je gene enz. (ga het niet uitleggen want dat wordt te ingewikkeld) En kun je NIET van genezen zoals van een ziekte. Wel kun je zeker in lichte vorm leren er mee om te gaan (jezelf gedrag aan leren, trucjes aan leren, risicofactoren vermijden of juist beschermingsfactoren toevoegen) waardoor het niet meer tot problemen/ belemmering in het dagelijkse leven leid en het niet meer als een stoornis gekenmerkt wordt en dat noemen sommige dan genezen. Jammer alleen dat ik met heel wat ouderen te maken heb die dan uit eindelijk zo tegen zichzelf aan het vechten zijn, omdat ze genezen zijn en daardoor onbewust de risicofactoren opzoeken die de stoornis juist bij hun trikkert om een belemmering voor het dagelijkse leven te vormen. En hup dan jaren later 'ineens' hun leven weer totaal in puin ligt. Omdat ze totaal niet snappen waarom ze zijn zoals ze zijn en wat ze ermee kunnen.

Pff en al die zogenaamde onderzoeken en weten ik het wat, ga even de geschiedenis in en kijk eens goed... hoeveel onzin er afgedrukt is wat je totaal niet geloofd, waarom dit soort rare dingen dan wel. Kom op zeg! En dan moeten homofielen zeker ook nog steeds het gekkenhuis in? Kindjes met down zijn bezeten enz. enz... zal ik door gaan?

Misbruik van wat dan ook is er altijd en het woord 'te' voor iets zegt vaak al genoeg. Nadenken en stil staan bij wat je doet is altijd belangrijk... Toets immers alles zegt de Heer. Maar als-je-blieft GEEN vage algemeenheden als een feit voor een hele groep neerzetten.
Als we het dan gaan hebben over hoe christenen 'zoude moeten zijn', zou juist wij niet zonder oordeel moeten. Vraagtekens zetten bij zogenaamde feiten over groepen mensen en niet lukraak allerlei bagger geloven wat op internet staat. Met een wat open minded zicht naar de dingen kijken ipv alles als feiten, waarheden neerzetten? Zich moeten realiseren dat een algemeen veroordelend beeld wel erg makkelijk is, maar vaak niet de volledige waarheid?

Nu ja eigenlijk geldt dit stukje natuurlijk voor alles wat ik las en niet alleen over de citaat...


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 4 juli 2013, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 10:59
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ROELANDE345 schreef:

Roelande heeft wel eens gehoord dat in elk huis 1000 spinnen zitten

ssssshhhhhttt dat wil ik dus echt niet weten Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 10:37
BerichtOnderwerp: En de nieuwe binnerkomer is....
 
Nou ik voel me in ieder geval heel welkom!! Lachende smiley

Ja die facebook tijd perk, hè Clown smiley Maar makkelijk is het wel, dat soort knopjes!!

En...ik snap natuurlijk best dat ik 'mag' inbreken, maar is ook meer een gevoel...zeg maar, soort van en zo is dat opgelost...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TABULA699 (44)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 20:38
BerichtOnderwerp: En de nieuwe binnerkomer is....
 
Ikke Knipoog smiley

ik heb vandaag eens heel wat topics afgelezen en mis een beetje het vind ik leuk knopje... Dat is toch een makkelijk maar losse manier om mensen alvast te laten wennen aan je aanwezigheid.
Een voorstel hoekje is er ook niet echt, wat eigenlijk natuurlijk ook niet nodig is met al die profielen.

Maar toch als ik zie dat het toch wel een redelijk vast groepje is dat op het forum schrijft en reageert, is het (in ieder geval voor mij) toch wel een beetje lastig om zomaar ineens in te breken als nieuweling, voelt bijna als inbreuk maken op jullie gesprek of zo...tja, rare wezens zijn we toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik hoef niet gelijk al allerlei privé chat verzoekjes te hebben terwijl ikzelf nog niet eens weet wat ik hier van vind en wie de mensen zijn, dus ik vind het altijd heel prettig als er op zo'n datesite ook gewoon algemeen gechat of een forum is, helaas zijn de meeste forums vaak juist op zo'n site niet zo heel druk bezet of gewoon stil, jammer maar ja alles moet tegenwoordig maar gelijk privé up close en personal... En ik ben toch meer het type van even de kat uit de boom kijken, voorzichtig contacten leggen, even mijn draaien vinden.

Dus hier ben ik dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Schrik niet als ik ineens tussendoor kom vallen op een onderwerp of zo op het forumKnipoog smiley

Groetjes Renske


Laatst aangepast door
TABULA699
op dinsdag 2 juli 2013, 20:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TABULA699
Pagina 1 van 1