ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FREEDOM687
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FREEDOM687
Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 1 september 2014, 00:05
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
JOL252 schreef:
Wat een goede punten breng je naar voren. Wat voor een goede discussie hierover nodig is is een open mind. Geen oordeel maar vrijuit denken en reageren zonder idee te hebben dat iemand je maar een zeur vind of dat je om aandacht zou vragen als je hier luchtig iets komt noemen (en wat dan nog. Wat is daar mis mee behalve als je chronisch en emotioneel afhankelijk zou worden van die aandacht) en dit negatief labelen.
Maar goede move, Freedom. Thanks.

Bedankt voor de complimenten Jol! (mooie aanvulling ook) Lachende smiley
En dat geldt zeker ook voor Natascha Lachende smiley

Sorry dat ik nu pas reageer maar de laatste weken had ik nogal wat aan mijn hoofd (qua gezondheid)
Is er nog behoefte om er verder over uit te wijken of op mijn vragen door te gaan? ..dan merk ik het wel.

Groetjes,

Freedom687


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op maandag 1 september 2014, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 24 augustus 2014, 21:38
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
Hmm.. heb ik iets gemist ofzo?

Maar intussen wel interessant voor een (nieuw?) topic, want ik zou daar wel eens op door willen gaan over die stelling die hier zo ff neergeschreven wordt..
"niet klagen maar dragen", en dan? borduur daar eens op voort?
Enne, wat is er mis eigenlijk met klagen? Ik mag toch hopen dat we inmiddels volwassen mensen zijn en geen dreinende peuters meer die hun zin door willen drijven of de aandacht op zich willen vestigen.. ?
En klagen wil toch ook niet zeggen dat je er in blijft hangen of wat is er dan precies niet goed aan klagen?

En waarom klagen mensen eigenlijk? Trijnie suggereert hier dat "we niks te klagen hebben en alles zouden hebben wat ons hartje begeert", maar wie zijn die "we" en wat is dat ("alles") eigenlijk wat je voldoening geeft in het leven?
En als dat een goede gezondheid is, hoe kan een ander weten wat jij mankeert? Weet je dat eigenlijk wel van die ander?

Ik ben er wel benieuwd naar hoe anderen hier tegen aan kijken. Ja dat geldt ook voor degene die achter dat "niet klagen maar dragen" staat, waarom zie je dat zo, wat is jouw drijfveer daarachter en wat is jouw motivatie daarachter?

Ben benieuwd.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zondag 24 augustus 2014, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 augustus 2014, 23:12
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
SHANITA130 schreef:
Ha Freedom,



Bedankt voor deze waarschuwing :)

Ja, ik doe dat al. Hier, forummen op CM, ja, dat is voor mij een bijzaak, ik schrijf het niet eens van me af tegenwoordig.

Tis gewoon, dat ik een sbs6 programma keek, online, en daarna kwam er reclame van haar, en ja, ik dacht eerst verbaasd, is dat nou dezelfde Joyce Meijer, want ja, ik herkende 'r bijna niet door de plastic chirurgie, en ja, toen ik een stukje van haar zag, vond ik het gewoon akelig wat ze zei en hoe ze het zei.
Daarom, door mijn verontwaardiging over het geheel, schreef ik er iets over, meer niet.

Nee, ik kan er niet van wakker liggen;) Heb wel andere zaken aan mijn hoofd. Ik denk altijd aan deze tekst: Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;(gebod) 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.(belofte)

Dit is eigenlijk een noodzakelijk kwaad, voor mij, wat ik dan even opschrijf, en dan, ja, dan hou ik me er daarna echt niet meer mee bezig. Ik hou me dan juist nog meer bezig met wat goed voor me is ;)

Er zijn zeker belangrijkere zaken als je met Joyce Mijer bezig te gaan houden ;)
Dat wou ik, onder andere ook aangeven met mijn openingspost ;)

Fijne Avond en Zegens! :)

Dank je Shanita, begrijp je nu beter.
Jij een fijn weekend gewenst Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 21:08
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
JOL252 schreef:
Dat is mooi.

Wist je dat ik tot m'n schande al in augustus met shirts met lange mouwen loop?

Geen zorgen Jol, ik loop al een week in een wintertrui Clown smiley Echt! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 20:46
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Freedom,



Inderdaad!

Iemand die zélf geld verdient, omdat degene bijvoorbeeld een groot goedlopend bedrijf heeft, ja, dát is ook iets anders, idd.

Het verschil is, dat Joyce, vrolijk, al het geld dat zij genereert door haar bediening, dus door mensen die giften geven, en door inkomsten van haar boeken, dvd's etc., die alleen zo goed verkopen doordat zij in de eerste plaats bekend is geworden als bijbellerares...dat ze daar, van dat geld, in luxe baadt, en slechts een paar procent, honderdduizenden dollars, geeft aan goede doelen. En dan zegt zij ook nog eens dat God haar met deze rijkdom heeft gezegend....
Biljoenen mensen over de gehele wereld zien haar shows, en die doneren dus, in de eerste plaats voor al haar dure huizen, landgoederen, vliegtuigen, jachten, en dure wagens. en niet te vergeten al het personeel; tuinmannen, schoonmakers, aannemers voor de verbouwingen in de huizen en van de huizen, binnenhuisarchitecten, bodyguards, cameramannen, etc. etc .etc.

En dan denk ik, Moeder Theresa(bijvoorbeeld he) had toch ook geen bodyguard...Ja, want Moeder Theresa had niets om bang over te moeten zijn, zij stond letterlijk naast de armen, en dan nog de allerarmsten!

Maar ja, als je zo de kluit belazerd, met je landgoederen, je villa's, bungalows en landhuizen etc., ja, dan moet je wel een bodyguard hebben, ja, er zijn mensen die daar erg boos en verontwaardigt over kunnen worden(en terecht vind ik) omdat het is betaald door mensen, voor de 'bediening'. En niet, voor Joyce zelf, opdat ze zélf in luxe en weelde kan baden, en maar een klein percentage afstaat aan goede doelen.

En dan had gisteren nog een preek, dat je je hart niet op bezit en luxe moet zetten...ik wist niet wat ik hoorde....

Smiley met dichtgeplakte mond

Hoi Shanita,

Ik heb geen idee, hou me eerlijk gezegd niet meer bezig met waar zij mee bezig is, denk dat dat meer iets is voor degene die daar directer mee te maken heeft.
Ik heb van haar ooit het boek "De vrouw met zelfvertrouwen" een keer gekocht omdat ik meende in die tijd dat ik er wat aan had, later bedacht ik me dat haar levensstijl me niet meer aansprak en nu denk ik het is haar pakkie an (en de mensen die er directer mee te maken hebben).

Maar het staat te ver van mijn bed en ik wil daarom ook aan jou meegeven: Richt je op zaken die belangrijk voor je zijn en waar je evt. iets aan zou kunnen veranderen.
Dat lijkt mij beter dan je te gaan bezighouden met een topic als dit.
Ik weet dat jij veel van je af schrijft hier en ergens heb ik daar bewondering voor maar zoals ik er tegen aan kijk denk ik er zijn belangrijkere zaken in mijn leven. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 18:25
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
SHANITA130 schreef:
Nee, het gaat er, zeker in positieve traditionele kerken niet zo aan toe.

Daar heeft de predikant namelijk een vastgesteld salaris, overeenkomstig de cao ervoor.

Waarschuwen, jij mij, dat deze vrouw door God gebruikt wordt? Waarom moet jij, en waarvoor, mij dan waarschuwen?

Of, is het net zo, als in velen christelijke groeperingen in Nederland, dat je de gezalfde des Heren niet aan mag raken?(en dus je mond moet houden, en zéker geen kritiek mag hebben, dan heb je namelijk de Geest van kritiek...

Nou, ten eerste, weet ik niet of God haar gebruikt, als je het aan mij zou vragen of ze door God wordt gebruikt, zou ik hele grote vraagtekens zetten.

Ten tweede, al zou ze wel door God worden gebruikt, ja, nou, en dan? Mag ik haar dan niet akelig over vinden komen?

Dus, ik snap de waarschuwing niet. Waarschuwen waarvoor?

Zij hoeft helemaal niet zo vaak en zo veel op tv, en shows organiseren door heel de USA.
Maar ja, biljoenen kijker die storten voor haar 'ministerie', ja...dat heeft ze er voor over denk ik, en ja, met eigen privé vliegtuigen.... Smiley met dichtgeplakte mond

Ze hoeft geen belastingen te betalen, aan niemand te verantwoorden wat ze met haar geld doet...Gewoon een slimme dame denk ik...

Ja, en als je dan gaat roepen dat God wil dat je rijk bent, en rijkdom hoe het in de bijbel staat geschreven, als een immateriële geestelijke rijkdom, gaat verwarren met wereldse rijkdom, ja...dan praat je alles recht wat krom is. Ze zegt ook dat God???haar zegent met haar rijkdom, even vergetende dat dat alles is betaald voor haar 'bediening', en ze het gewoon voor haar privé gebruikt., waar slechts enkele honderd duizenden dollars naar goede doelen gaat, dit itt haar miljarden aan landgoederen, landhuizen, bungalows, villa's, zwembaden, meren, dure wagens, privé jets, jachten etc. etc. etc.

Ja, ik heb mijn huiswerk goed gedaan, zie de films op oa deze pagina: Klik hier voor de YouTube pagina en en hier en en hier

En zo kan je eindeloos door klikken.

Nogmaals, dit is mijn eigen persoonlijke mening, ik kan me voorstellen dat zo iemand, idd ook kan bemoedigen. Maar ja, voor mij is dat oppervlakkig, het is niet zo, dat als je je ongelukkig, verdrietig, of gebroken voelt, dat je dan eventjes een preek, of een boek van Joyce kan nemen, en het is over..

Ik liep vroeger ook deze mensen na, bijvoorbeeld Benny Hinn, en ja, ik kwam met Benny Hinn ea in contact, ja, juist dmv groeperingen waar ik kwam...bij de boekentafel oa...en in preken....

Ik ben er helemaal op teruggekomen.

Door biljoenen kijkers worden er biljoenen opgehaald.

Hoi Shanita (en anderen uiteraard die dit lezen Knipoog smiley ),

Ik geloof zelf niet dat rijkdom op zich verkeerd is.
We weten allemaal wel dat Job rijk was, los van het feit dat het hem later werd afgenomen.
Ook na zijn lijden heeft hij weer een periode gekend waarin hij weer rijk was, blijkbaar had God daar geen problemen mee, volgens mij kreeg Job het 7voudige terug!

Ik denk wel dat we als mens als je rijk bent hier op een goede en verantwoorde manier mee om moet gaan en hoe daar heb ik persoonlijk weinig over te zeggen als het een individu betreft zonder voorbeeldfunctie.
Mijn mening is wel dat je uit moet kijken als je rijk bent en in een belangrijk rolmodel bent terechtgekomen. Dan is het met name belangrijk dat je niet afdwaalt, want mocht je afdwalen dan trek je veel mensen daar onbewust in mee.
Net als een voorganger die zondags staat te preken, dat brengt volgens mij meer verantwoordelijkheid met zich mee dan dat je die belangrijke taak niet voor een groot publiek doet.

Mijns inziens hoeft het rijk zijn op zich geen probleem te zijn (de lonen zullen ook nooit gelijk zijn en de 1 werkt harder als de ander en de 1 heeft meer geluk dan de ander, enz.), maar ik zou meer geinteresseerd zijn in hoe je daarmee omgaat. Als het alleen een individu betreft is dat een zaak van het individu, als het een leider is kun je verwachten dat er mensen erover in discussie gaan, met name als wordt afgeweken van haar (of zijn) leiderspositie en als je gelovig bent heb je ook nog eens een voorbeeldfunctie.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op vrijdag 22 augustus 2014, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 19:28
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Ik weet niet wat jij gaat doen, maar alles komt goed Knipoog smiley Ik ga dus lekker voor de TV heerlijk @Amhali zitten kijken om 20u (rtl4) ! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 22:43
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
JOL252 schreef:
Eén ding scheelt, hij zegt het tenminste, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Knipoog smiley

haha ja da's ook weer waar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 21:57
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
ERIKA732 schreef:
Dank jullie wel ben hier en op facebook zo enorm veel gefeliciteerd ben er verlegen van Verlegen lachende smiley

Heb een fijne dag gehad met de familie

Hartelijk gefeliciteerd Erika!
Hoop dat je een gezellige dag hebt Knipoog smiley

Freedom687, ook wel bekend onder een andere naam.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 21:54
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
JOL252 schreef:
Iemand die je vraagt of je naast je relatie ook nog voor een ander open staat...


Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

Verraste, verbaasde smiley
Ach ja, die zijn hier ook.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 07:16
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met verschillende geloofsbelevingen?
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Hoe ga je binnen contact met mensen om met verschillende belevingen van het geloof zonder dat dit tot een relatiebreuk of andere problemen kan leiden?

Dit naar aanleiding dat je nog al weleens ziet dat christenen onderling nogal fel kunnen zijn t.o.v. van elkaar, als ze bijvoorbeeld Bijbelteksten anders zien en interpreteren.

Hier een filmpje ter illustratie hoe men naast mekaar heen kan praten, maar, vind ik uiteindelijk wel beide iets bedoeld wat op hetzelfde neerkomt....maar de een heeft het door, de ander niet....
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/62794Arie Boomsma en Bert Dorenbos....

Hee Shanita,

Ik weet nog dat ik dit stukje op TV zag toen het werd uitgezonden bij DWDD.
Een interessant gesprek!

Ik vind het jammer om te zien dat mensen soms beweren dat zij de bijbel goed lezen en beweren dat anderen van de weg zijn afgeraakt. En dat aan de hand van dat ze na onderzoeken van de tekst bijvoorbeeld er anders over gaan denken.
Andries nam geen afscheid van de bijbel en al helemaal geen afscheid van God, maar hoe hij daar wordt neergezet vind ik echt ongelooflijk.
Het gaat m.i. om je relatie met God, dat is waar het om gaat vind ik. Het heeft ook juist met groeien te maken dat je in je leven anders over zaken gaat denken. Net zoals ik door ervaring en onderzoeking nu soms anders tegen dingen aankijk als 4/5 jaar geleden.

Het gaat hier vind ik niet over twijfel over het bestaan van God, het gaat hier om bijzaken die niet voor iedereen als hetzelfde worden gezien.
Ik vind het persoonlijk hoogmoedig om dan te beweren dat jij het ziet zoals het is en de ander niet.
Verschillende geloofsbelevingen kunnen goed besproken worden als mensen open staan om naar elkaar te luisteren en elkaar te respecteren, ook al ben je het er niet mee eens.
Zeg hoe jij er over denkt, maar ga niet de ander vertellen wat ie wel en niet moet geloven.

Als gelovigen niet uitkijken is er straks een EO omroep waarin de meeste christenen niet meer welkom zijn omdat het een groep is geworden die niet buiten de beperkte waarheid wil geloven, of dat iets is waarop gelovigen zitten te wachten weet ik niet, maar ik dacht dat God juist de schepper was van mensen die in verbondenheid met elkaar leven en niet verdeeldheid scheppen tussen groepen enkel omdat ze niet buiten hun lijntjes willen kijken. Ik respecteer het als zij binnen hun lijntjes willen denken maar ik vind het een ander verhaal als ze anderen buiten de waarheid zetten omdat een ander wel buiten die lijntjes wil kijken.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op vrijdag 15 augustus 2014, 08:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 20:19
BerichtOnderwerp: blijft leuk
 
SHANITA130 schreef:
Nou, nou, nou, ik heb wel een ideetje

Knipoog smiley

Tips om uit je dip te komen: Tips

Knipoog smiley

haha, zij is echt hilarisch (vind ik), afgelopen zaterdag ging het over het anwb paar, ook hilarisch! hihi..
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 20:10
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met verschillende geloofsbelevingen?
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Hoe ga je binnen contact met mensen om met verschillende belevingen van het geloof zonder dat dit tot een relatiebreuk of andere problemen kan leiden?

Dit naar aanleiding dat je nog al weleens ziet dat christenen onderling nogal fel kunnen zijn t.o.v. van elkaar, als ze bijvoorbeeld Bijbelteksten anders zien en interpreteren.

Hier een filmpje ter illustratie hoe men naast mekaar heen kan praten, maar, vind ik uiteindelijk wel beide iets bedoeld wat op hetzelfde neerkomt....maar de een heeft het door, de ander niet....
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/62794Arie Boomsma en Bert Dorenbos....

Kan idd. best lastig zijn..
Belangrijk lijkt me het elkaar te respecteren, hoe verschillend je er ook over denkt.
En een goed gesprek op zijn tijd is ook belangrijk.
En wat voor de 1 goed voelt hoeft voor de ander nog niet goed te voelen, dus het is vooral ook belangrijk een goede combi te zijn, dat je ook daarin beide jezelf kan zijn (lijkt mij).

Belangrijk is denk ik ook je grenzen bewaken, maar dat geldt misschien voor alles.

Het is ook afhankelijk van hoe je bent, sommige mensen kunnen sneller een meningsverschil naast zich neerleggen, maar dat zal niet bij iedereen zo gemakkelijk zijn.

Afhankelijk hoe je bij elkaar op je gemak voelt en hoe je hier mee omgaat lijkt het me wel een belangrijk iets dat je er beide goed mee kan leven wil je de relatie kans van slagen geven of je het nou met elkaar eens ben of niet.
M.i. is dit ook weer heel erg persoonlijk.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op donderdag 14 augustus 2014, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 19:55
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Flinke regen bui......zwaluwtje is nu vies en nat

Pech hee, ik hoefde er gelukkig niet door.. Engeltje smiley
Maar eh, jij zit zeker ergens anders, want het is hier nu droog Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op donderdag 14 augustus 2014, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 19:54
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ZEELAND736 schreef:
KLOPT...ze zeggen dat wel ja...maar de eendjes konden hier zwemmen...
Inmiddels is het water weg....de denkbeeldige eendjes ook...
En de zon schijnt weer....

haha, nou, misschien heeft Zeeland alsnog de meeste zonuren Knipoog smiley
want de regen kwam hier alsnog, maar t scheelt wel vind ik als t niet de hele dag valt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 09:59
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ZEELAND736 schreef:
NU...half 10...wachten tot de hoosbui over is!!!!

Blijkbaar heeft Zeeland niet altijd meer zonuren?
Hier schijnt de zon! Maar volgens mij komt het wel deze kant op nu..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:41
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Ja ik verlang ook zo vaak ernaar.....tevaak!
toch er is nog zoveel werk hier....
mensen die geholpen moeten worden..
en vertellen over Gods liefde...
of gewoon om door te zijn......
hand op hun schouder....
luisterde oor....
helpende hand...
God kiest deze mensen ook..
wij als christen kunnen God dienen..
om voor deze mensen te zijn..
ondanks de pijn en wreed heid..
dat wij zien op facebook
of op journaal....
ja juist ook heel dichtbij...
wij mogen de zout van de aarde zijn...
al verlang ik zo naar de Here.....
Zijn terug komst.....
Toch ik verlang nog meer...
dat de andere De Heer ook leren kennen..

Wow Zwaluwtje, jij zet hier een kant neer die ik persoonlijk zelf erg mooi vind.
Mooi gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:10
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
PETRA373 schreef:
Nee ik breng stelen niet op 1 lijn met yoga maar je mening over dat je niet mag oordelen over goed of fout. Zo kwam je op mij over als of je nergens een oordeel over mag hebben van dit is goed en dit is fout.

Ik wilde alleen wijzen op de gevaren om een denkwijze voor een ander te gaan bepalen.
Net zo als je een onderwerp als ""seks voor het huwelijk" niet voor een ander kan invullen.
Ik vind het niet altijd zo duidelijk met bepaalde onderwerpen, hoewel er ook mensen zijn die maar 1 kant zien.

Als jij het op een bepaalde manier ziet is het ook aan mij om jou daarmee in je waarde te laten en je niet te veroordelen omdat je misschien een andere mening erover hebt.
We zijn allemaal verschillend, waardoor we als mens ook verschillend tegen de dingen aan kunnen kijken.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:05
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
zwaluwtje twijfelde wel heel erg.....
de reden dat ik ging doen, heeft ook te maken met mijn lichaam.
en die oefeningen zijn goed, de lichaams bewegingen, daar zit het niet erin.
verder had ik nog nooit zo les gezien en dacht laat je nou niet alles wijsmaken en ga gewoon 1 x kijken en voelen.
Yoga of Yoga zit beidde verschil erin, je kan zonnegod aanbidden en danken,
daar is yoga voor bedoeld, tenminste dat was mijn ervaring daar, en daar ben ik behoorlijk ervan geschroken. dat zijn goden.

ik ben tussen door druk in gebed gegaan.
was het nu anders geweest en gewoon yoga geweest zonder dit, dan had ik het ook niet hier neergezet.........
het is zo goed om steeds te toesten, of het echt goed is.
ik zet het hier neer om te kijken of mijn gevoel wel goed was....of ben ik weer te ver met denken. Misschien had ik anders neer moeten zetten.
dat heb ik dus niet gedaan.
ik veroordeel niemand ermee. het ging om mijn eigen verhaal, mijn eigen ervaring.of ik spijt ervan heb, dat ik dat gedaan heb.....Nee, weer iets geleerd ervan.
die bewegingen ga ik zeker verder doen, voor mijn lichaam is het echt goed. gewoon thuis op de matje..... Knipoog smiley

Hoi Zwaluwtje,

Ik vond het bij jou wel duidelijk dat het om jouw eigen verhaal ging.
De titel die je gekozen hebt was ook jouw keuze, maar dat schiep voor mij wel wat verwarring.
En ik denk dat het ook goed is om naar jezelf te luisteren.
Mijn bezwaren waren vooral bedoeld om het in zijn algemeenheid zo te stellen en het voor een ander te bepalen.
Hoop dat je dit van mijn kant ook begreep.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 11:31
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
PETRA373 schreef:
Ik denk dat je een verschil moet zien freedom, het is niet de persoon die je veroordeelt, maar de yoga zelf hier.

Tenminste ik veroordeel niemand die yoga doet, het yoga zelf.

Is het bv goed of fout om de zon te aanbidden???
Ik heb ook yoga gedaan, begon vaak de dag met een oefening die heette de zonnegroet.

nog een vb over goed of fout, als ik rook, is dat goed of fout??
iedereen zou me denk ik zeggen fout.
Moet ik dat zien als een veroordeling na mij toe? Ik zelf zie het niet zo, ze hebben gelijk, en mensen zouden het me zeggen goedbedoeld, van hee dat roken van je, beter kun je dat niet doen.

is stelen goed of fout??? mag je dat niet meer zeggen het is fout???
moeten we alles onder de mantel der liefde bedekken en mogen we niet oordelen meer?
waarom heeft god ons geboden gegeven??? Om ons te beschermen.
Het gaat wel om d e manier waarop je het brengt, met liefde na de ander toe of met een veroordeel?
Wat iets anders is als oordelen.

het zou wat wezen als een mens niet meer mag oordelen, dus je mag niet zeggen als cristen bv waar die isis mee bezig is in irak is fout.
als ik dat zeg geef ik een oordeel,
als cristen hebben we de opdracht om de mensen die hier mee bezig te zijn nog steeds lief te hebben, maar de dingen waar ze mee bezig te zijn te oordelen.

In gods woord lees ik duidelijk de waarschuwing van God om niet andere dingen te aanbidden dan God. Dus als iemand me zou vragen wat vind je van dit en ik denk dat het een aanbidden is, je geven aan afgoden, zou ik die persoon antwoorden.
niet die persoon zelf veroordelen erom.


Jouw schrijven komt over als of je over niets mag oordelen, geen mening mag hebben ove r bepaalde dingen. Want dan veroordeel je.
Wel God heeft ons verstand gegeven, gelukkig.
en ons onzacht gegeven om over dingen t e oordelen, wat doen we daarmee?
en wat doen we met al de geboden?? schuiven we die allemaal onder de vloer mat onder het mom van we mogen elkaar niet veroordelen??? heb elkander lief.
Uit liefde voed ik me kinderen op, met regels, geboden van God, ze weten ik van z e houd, ook al zou ik zeggen als ze bv yoga gaan doen van, ben je je bewust waar je mee bezig bent? In mijn ogen is het niet goed.

Wil je nou stelen op 1 lijn brengen met yoga?

Mensen mogen juist een eigen mening hebben maar het is ook aan mensen gegeven om alle dingen te onderzoeken.

Ik ben er persoonlijk niet zo zeker van of yoga in alle gevallen verkeerd is en om nou yoga uberhaupt als fout neer te zetten vind ik wel ver gaan.
Als het duidelijk zou zijn dat het niet zou mogen waarom gaat iemand (als zwaluwtje) het dan uberhaupt proberen? Dus waarom is het voor die tijd wel oke en nu niet?
Als iemand dat voor zichzelf beslist daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik vind dat je niet iets gelijk als fout moet bestempelen als dat nog niet zo duidelijk is.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 11:24
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
PETRA373 schreef:
weet je eigenlijk als je aangeeft iets houd je van God vandaan, zeg je het zelfde als iets is fout. Knipoog smiley

Ik heb niet specifiek met dit onderwerp aangegeven dat dit een mens bij God vandaan houdt.
Je moet niet mij woorden in de mond gaan leggen, ik heb geschreven dat een mens dat zou moeten onderzoeken, waar het ook over gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 06:15
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Fijn en goed dat je hier ook neer zet, er zit zoveel gevaren erin, onbewust komt zoveel in je ! ook veel gebeden en geleerd als gevoel zegt nee, dan is het God die het laat voelen!...
Dank je Petra Lachende smiley

Ik vraag me af waarom het topic onder goed of fout zou moeten heten.
Misschien zijn er ook mensen die er geen negatieve ervaringen bij hebben?
Je kunt namelijk bij veel onderwerpen een topic maken of het goed is of fout, maar of dat nou de bedoeling om het in zijn algemeenheid zo te stellen vraag ik me af.

Als iemand twijfelt aan iets zou je wel de vraag bij je zelf kunnen stellen of het je bij God vandaan houdt of dat dat niet zo is.
Als je komt met goed en fout vraag ik me af waar de liefde gebleven is, want de kans is aanwezig dat je hierbij anderen veroordeelt.

En gevoel is niet in elke situatie een solide basis denk ik om iets als goed of fout te kunnen zien.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 20:03
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Er is de afgelopen dagen diverse keren met Woman gemaild over de gang van zaken op het forum. Ook op het forum zelf zijn bedragen aangepast of verwijderd. We hebben haar bijdrage op de klaagmuur laten staan om niet alles te verwijderen, maar gezien de omstandigheden (vandaag is haar laatste dag hier) leek het ons handiger om dit soort zaken via de mail of chat te bespreken. En niet meer op het forum.

Bedankt voor het antwoorden, t'is voor mij duidelijk nu.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:44
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Ja dat mag. Via de mail.

hmm, ik begrijp dat het niet bij dit topic past en dat het dan misschien te persoonlijk wordt.
Maar als iemand op het forum aangeeft zich niet op haar/ zijn gemak te voelen vind ik het persoonlijk wel gemakkelijk om te mailen en je daar verder niet mee bezig te houden Smiley die vol vragen zit
Zo'n vraag zou ons allemaal aan moeten gaan, maar ja is mijn mening en ik zal het verder zoals u wenst als ik het bespreek pv bespreken. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:37
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
PETRA373 schreef:
Volgens mij ook. Volgens mij mag dat ook voor het huwelijk. is wat anders als gemeenschap hebben.

Ik laat mij hier niet uit over gemeenschap hebben, misschien raar omdat het topic daar nu juist over gaat, maar Woman had op een ander topic waardoor deze weer geopend werd iets over kussen en knuffelen neergezet.

Waarom ik me er niet hier over uit laat is omdat ik heb ervaren dat sommige christenen al duidelijk hebben hoe het (en veel andere zaken) in de bijbel is bedoeld.

Het enige wat ik er nog over kwijt wil is dat ik geloof dat veel mensen je precies kunnen wijzen wat je allemaal verkeerd doet. Ik geloof niet dat het zo is bedoeld.
Ik geloof dat God ons wil wijzen op de gevaren omdat Hij een ieder liefheeft, maar ik geloof ook dat God met ieder van ons een eigen weg gaat.

Veel mensen denken precies te weten hoe een ander moet leven en ik persoonlijk denk niet dat dat aan ons mensen is.
Niemand dan degene en God zelf weet wat een mens heeft meegemaakt.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op donderdag 7 augustus 2014, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:26
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
WOMAN254 schreef:
2 weken hier tijdelijk ben maar ik voel mij hier niet op mijn gemak.
Daarom bij deze muur sta en zeg waarom God U weet waarom.

Als er mensen zijn die wel contact met mij willen houden voor vriendschap stuur mij dan een mail zodat ik je via facebook kan toevoegen.

Hoi Woman, mag ik vragen waardoor jij je hier niet op je gemak voelt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 19:24
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Heb de post uitgehaald.
Cool om het boek "Adieu God?" in de brievenbus te vinden! Lachende smiley

Had het al even geleden besteld, maar nu eindelijk leverbaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 07:51
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
Hoi,

Ik las laatst iets over kussen en knuffelen dat pas in een huwelijk zou thuishoren? Smiley die vol vragen zit
Volgens mij wordt er in 'Hooglied' ook gekust.. Lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 01:04
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
NATASCHA642 schreef:
Is dat niet altijd de eerste stap Smiley die vol vragen zit

Hoi Natascha,

Je zou t misschien logisch vinden van wel maar in de praktijk blijkt dat veel mensen zich het pas realiseren na een verbroken relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 22:25
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Verlatingsangst kan idd. al ontstaan in de vroege jeugd, onbewust kan dat het lastiger maken als je iemand ontmoet.
Gelukkig kan je daarvan ook genezen en een eerste stap is dan denk ik je bewust te zijn waar dat vandaan komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FREEDOM687
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5