ChristianMatch

Forum

Morgen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3363 3364 3365 3366 3367 3368 3369 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 17:32

Ehhhhhhhh.........
Gaan we nu het kerstverhaal in twijfel trekken??
Wat gaan we dan morgen vieren Verraste, verbaasde smiley
De wijzen waren WIJZEN en ze kwamen uit het oosten en ja misschien waren ze wel astrologen of wat dan ook maar de Heere wees hen de weg doormiddel van de ster.
Waarom namen ze goud, wierook en mirre mee als ze alleen maar een ster volgden?
Nee ze wisten dat er een koning was geboren en daarom namen ze die geschenken mee.
Nu lijk ik wel een voorganger geloof ik Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 17:33

Vandaag scheen de hele dag lekker het zonnetje, alleen vannacht boesterde de wind en regen om het huis.
Weer zitten ze er naast met het weer Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 17:44

STEENTJE178 schreef:
Al zou ik hoteldebotel op iemand zijn, en hem al een half jaar denken te kennen, dan nog zou ik subiet een punt achter een relatie kunnen zetten, wanneer blijkt dat hij hierover tegen mij gelogen heeft.

Ik ook!

Quote:
Hoe kun je werkelijk van iemand houden die jou gedurende jullie relatie van meet af aan bedrogen heeft? Die jou dus niet respecteert, die een rol heeft gespeeld, die niet eerlijk is, die zijn eigen vrouw/haar man bedriegt? Kennelijk alleen voor zichzelf/haarzelf kiest, i.p.v. de ander?
Ik vertrouw zo iemand nooit weer. Boze smiley

Ik ook niet
Boze smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 24 december 2011, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:04

VISSER278 schreef:
Nee hoor , geeft helemaal niks.

Doe voor mij maar gewoon het kerstvangelie uit Gods Woord i.p.v. het kerstevangelie uit een kerstbal.

Voor ons, ouweluitjes die met de Bijbel zijn opgegroeid , ja Visser, heb je gelijk...ik heb ook het liefst nog de oude vertaling....
Maar als ik zie hoeveel jeugd er in onze gemeente alleen al, gepakt wordt door de modernere versies...eventueel dan met een band erbij...hoe dat trekt...hoeveel meer er komen.....dan geef ik me over en sta lekker mee te jubelen! Ere zij God!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:10

ERIKA129 schreef:
Ehhhhhhhh.........
De wijzen waren WIJZEN en ze kwamen uit het oosten en ja misschien waren ze wel astrologen of wat dan ook maar de Heere wees hen de weg doormiddel van de ster.
Nee ze wisten dat er een koning was geboren en daarom namen ze die geschenken mee.
Clown smiley

Daarom hou ik het bij intellectuelen zoals ik het eerder vermeld had...
Veel wordt verbouwd naar de maatstaven van nu...
Straks wordt er ook nog gezegd dat iemand aan Wikka deed.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:14

ERIKA129 schreef:
Ik dronk nooit en drink nu nog maar zelden en heb nooit gerookt Engeltje smiley

Cootje houd zeker van een wijntje maar dan max 2 per dag Lachende smiley met blinkend witte tanden
Enne geen dagelijkse dosering....
Roken doet alleen de schoorsteen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:15

ERIKA129 schreef:
Vandaag scheen de hele dag lekker het zonnetje, alleen vannacht boesterde de wind en regen om het huis.
Weer zitten ze er naast met het weer Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ai drieming of a waait krismas, en bij jou heb het uh waait Verlegen lachende smiley tis nooit goed he Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:17

ERIKA129 schreef:
Nee hij blaft wel maar hij bijt niet die FrankIE Clown smiley

Dat zou ik niet te hard zeggen hoor Erika.....
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:18

VISSER278 schreef:
Dubbele berichten Verraste, verbaasde smiley
Glaasje op Smiley die vol vragen zit

Knipoog smiley Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Slapende smiley

nee hij hoopt op 2 weken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:22

CHATULIEM619 schreef:
Ach, ik kom uit een buurt, waarin het de gewoonte was om door de ME achterna gezeten te worden op Oudejaar. En wat betreft de rotjes, die zijn van zo'n lichte kwaliteit, dat je ze in principe in je handen kunt laten knappen, zonder dat je daar ernstige gevolgen van ondervindt. Ja, je hand doet pijn, maar na een dagje is het over... Vuurwerk is in Nl zo veilig, dat als je er verstandig mee omgaat, er niet zoveel kan gebeuren. Een rotje in de hondenpoep geeft een heel leuk effect.
Wat ik minder leuk vind, is dat je nu het gewoon mag van de overheid, ontdeugend zijn is er niet meer bij. Er gaat een hele hoop lol van af op die manier.

Dan maar aan het illegale vuurwerk Chat
Waar ik heen gaat met oud en nieuw schieten ze met melkbussen.... ook nog een optie? Knipoog smiley
De knal is er zeker, enne niet lekker als je het deksel tegen je hoofd krijgt.... Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Een oom vond het in zijn jonge jaren leuk om rotjes tussen de eenden te gooien in het water.
De eenden stormden vervolgens op het 'lekkere hapje' af....

Stiekem vonden wij dit ook wel erg leuk Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 18:38

COOTJE711 schreef:
Dan maar aan het illegale vuurwerk Chat
Waar ik heen gaat met oud en nieuw schieten ze met melkbussen.... ook nog een optie? Knipoog smiley
De knal is er zeker, enne niet lekker als je het deksel tegen je hoofd krijgt.... Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Een oom vond het in zijn jonge jaren leuk om rotjes tussen de eenden te gooien in het water.
De eenden stormden vervolgens op het 'lekkere hapje' af....

Stiekem vonden wij dit ook wel erg leuk Verlegen lachende smiley

Sorry voor jou cootje...maar die oom moeten ze volgens mij maar es effe een paar jaartjes vastzetten....die spoort niet....een weerloos dier.....walgelijk Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 19:36

MARRY942 schreef:
Voor ons, ouweluitjes die met de Bijbel zijn opgegroeid , ja Visser, heb je gelijk...ik heb ook het liefst nog de oude vertaling....
Maar als ik zie hoeveel jeugd er in onze gemeente alleen al, gepakt wordt door de modernere versies...eventueel dan met een band erbij...hoe dat trekt...hoeveel meer er komen.....dan geef ik me over en sta lekker mee te jubelen! Ere zij God!

Denk je nou echt dat dat komt door die band , of zo als jij het noemt de modernere versie?
Ik geloof er niks van. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat de jeugd gewoon de Waarheid wil horen. Niet meer en niet minder.
en als die band niet aanwezig is in de kerk, zit er dan ook geen jeugd in de kerk?
Visser die het maar liever bij het traditionele houdt en waar de kerk bijna moet worden uitgebreid omdat er zo'n groei te zien is.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 19:42

COOTJE711 schreef:
Cootje houd zeker van een wijntje maar dan max 2 per dag Lachende smiley met blinkend witte tanden
weer 2 flessen gekregen vandaag Lachende smiley Enne geen dagelijkse dosering....
Roken doet alleen de schoorsteen.... Knipoog smiley
O, ik dacht ook de banden van je auto Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 19:50

LISA610 schreef:
H
Kortom:
bekering: eenmalige gebeurtenis op het moment dat je tot het geloof komt
wedergeboorte: automatisch gevolg van bekering wat gepaard gaat met vervulling door de Heilige Geest
behoudenis: het grote geschenk wat je uit genade krijgt op het moment dat je tot geloof komt
zonde: iets wat je mag belijden bij jouw Vader in de wetenschap dat je niet veroordeeld wordt, zelfs al ben je nog zo ver afgedwaald (remember het verhaal over de verloren zoon).

Typische gedachten goed.
Wat leert de Heer ons vanuit Zijn Woord.???
Bekeren van wat???
Misschien wordt er wel bedoeld om ons te bekeren van de Griekse en Roomse gedachten goed, welke zegt dat een god "drie in een wezen is" zoals toen.

Ik geloof waarin ze moesten bekeren, dat de Here Jezus de messias was welke voorzegt is in de geschriften die ze toen alleen hadden.

Zonde: is niks anders dan het overtreden van Zijn geboden.....

Waar doelde de apostelen op ivm bekeren van wat? Waar waren de mensen mee besmet geraakt en in geloofden gezien in die tijd????
Bedenk even hoeveel culturen en occulte geloven er toen was is Jerusalem en omstreken waar de Heer gelopen heeft....

En dan zegt de Heer tegen zijn apostelen "Ik ben niet gekomen om vrede te brengen"... Wel tegenstrijdig met de tijd van nu.

Mat 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Luk 12:51 Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.

Dat is ook wat de Heer bedoelde met " de Vader en Ik zijn een".
Het brengt al verdeeldheid op de Forum daarover.

vreemd he'

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 24 december 2011, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 20:38

....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 24 december 2011, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
VIJFNUL285

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 20:43

HARALD940 schreef:
Ik ben het met je eens dat moslims het accent op maagdelijkheid dwingend nemen, maar dit geld voor de vrouwen, niet voor de mannen. Je kunt ervan uitgaan dat het gros van de moslim mannen niet als maagd het huwlijk ingaan.

de moslimvrouw (volgens de statestieken... degene die hun haar bedekken ..etc.) zijn, over het algemeen, geen maagd meer.

Laatst aangepast door
VIJFNUL285
op zaterdag 24 december 2011, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:00

VISSER278 schreef:
Denk je nou echt dat dat komt door die band , of zo als jij het noemt de modernere versie?
Ik geloof er niks van. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat de jeugd gewoon de Waarheid wil horen. Niet meer en niet minder.
en als die band niet aanwezig is in de kerk, zit er dan ook geen jeugd in de kerk?
Visser die het maar liever bij het traditionele houdt en waar de kerk bijna moet worden uitgebreid omdat er zo'n groei te zien is.

Nee hoor Visser...dat komt niet door "die band".....Ik....eentje van de ouwe stempel zogezegd....die niet aan bands....enneh...noem het maar "dat hallelujagedoe" gewend is...
Ik heb in de doopdienst van mijn zoon en dochter....net zo hard meegejubeld....MET band...maar ook MET GOD...ik voelde Zijn aanwezigheid daar...kan het niet verklaren...heb geen uitleg...maar HIJ was daar!!!! Gods wegen zijn wonderlijk Visser
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:18

ERIKA129 schreef:
Ehhhhhhhh.........

Helemaal geen voorganger....gewoon iemand die het kerstverhaal NIET in twijfel trekt...de zuiver waarheid wil horen...en geen sprookje!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:22

ZEELAND736 schreef:
Helemaal geen voorganger....gewoon iemand die het kerstverhaal NIET in twijfel trekt...de zuiver waarheid wil horen...en geen sprookje!!!
Amen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:40

INKTVIS960 schreef:
Als ik er morgen niet meer ben,
vertel het aan de bomen,
vertel het tegen de wind,
maar vertel het niet tegen hen.

Als ik er morgen niet meer ben,
vertel het aan de stromen,
vertel het een klein kind,
maar vertel het niet tegen hen.

Vertel het de stad, hoe lief ik je had,
maar vertel het niet tegen hen,
ze zouden het nooit geloven,
dat een man, en een vrouw,
elkaar zo lief hadden, als ik jou.

Is al een heel oud gedicht van Hans Andreus uit 1959 maar blijft nog oh zo aktueel.....en prachtig.....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 21:46

VIJFNUL285 schreef:
de moslimvrouw (volgens de statestieken... degene die hun haar bedekken ..etc.) zijn, over het algemeen, geen maagd meer.

Heb jij daar statistisch materiaal over?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:04

THOMAS968 schreef:
Heb jij daar statistisch materiaal over?

Thomas

getsie wat een rot onderwerp voor een christelijie chat Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:05

VIJFNUL285 schreef:

Demoslimvrouw die gaat menstrueren is toch min of mer verplicht om dan een hoofddoek te dragen? Vandaar dat je ook vrij jonge meisjes met een hoofddoek ziet.....dus waar je verhaal vandaan komt?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:06

[quote=GERRIT084]Als het echt zo zou zijn, moet ik eerst me kat leren blaffen, alvorens ook zo,n hondje te nemen

Hallo Gerrit.
Dat hoeft niet je kan er ook een kat bij nemen want dat heb ik oog gehad alleen is de kat gestopt met roken dus die is niet meer.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:07

Dat ik weer de Sjabath heb mogen vieren.
Sjalom.
martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:09

WILLEMIJN232 schreef:
Wat is misbruik? Mijn kinderen zijn zeker weleens dronken geweest en misschien nu nog wel eens(ik wil het niet weten) Hoort ook bij een levensfase...en zo'n comadrinker heeft z'n lesje ook wel geleerd......zijn de levenservaringen waardoor je wijs wordt he?
En ik ben altijd een beetje huiverig voor mensen met van die voorbeeldige kinderen........

En inderdaad, ik ben weer even terug, niet omdat ik CM niet kon missen maar omdat ik nog wat te goed had van CM.....en echt Hollands als ik ben maak je daar natuurlijk gebruik van.....dus mensen nog eventjes.... Knipoog smiley

Blij dat je er weer even bent.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:12

MARRY942 schreef:
getsie wat een rot onderwerp voor een christelijie chat Verraste, verbaasde smiley

Nou Marry, de sociologische kant van het christendom bekijken, daar is echt niks onchristelijks aan hoor. Ik vraag naar een onderbouwing van de stelling dat weinig moslimvrouwen maagd zijn. En die vraag kwam naar aanleiding van eerdere bijdragen hier. Het past daar toch gewoon in? Met kennis van zaken en inzicht in gegevens is toch niks mis? Als je de feiten niet kent, kun je lastig conclusies trekken.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:18

WILLEMIJN232 schreef:
Demoslimvrouw die gaat menstrueren is toch min of mer verplicht om dan een hoofddoek te dragen? Vandaar dat je ook vrij jonge meisjes met een hoofddoek ziet.....dus waar je verhaal vandaan komt?

Klopt in vele gezinnen draagt een meisje pas een hoofddoek bij haar eerste menstruatie.

Soms zie je ze al op veel jongere leeftijd, maar dat heeft te maken met onderscheid kunnen maken tussen een man en een vrouw.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:29

ERIKA129 schreef:
Nee hij blaft wel maar hij bijt niet die FrankIE Clown smiley

Idd, Erika, toch nog iemand die me kent... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:29

COOTJE711 schreef:
Dat zou ik niet te hard zeggen hoor Erika.....

Boze smiley ...heb jij het dan anders meegemaakt???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3363 3364 3365 3366 3367 3368 3369 ... 6194 Volgende
Pagina 3366 van 6194