| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 22:00
|
|
|
|
Herman en ik waren 2 keer naar de kerk geweest te weten smorgens bij Confessioneel en smiddags bij Gereformeerde Bond. Savonds aten we samen gezellig aan tafel. Het is een leuke kerstdag na mijn scheiding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 22:05
|
|
|
|
Het is gezellige kerst met Herman en errug gezelluh joh. Overdag met de kinderen in huis van Herman en savonds samen gezellig gourmetten met Herman. Zijn kinderen eten bij hun moeder. Ze komen laat terug naar zijn huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 22:15
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Het is gezellige kerst met Herman en errug gezelluh joh. Overdag met de kinderen in huis van Herman en savonds samen gezellig gourmetten met Herman. Zijn kinderen eten bij hun moeder. Ze komen laat terug naar zijn huis. |
jullie lijken net wel een siamese 2ling...maar dat kan niet want dan zou je ook in 1 bed slapen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 22:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nou, ik zou zeggen; spring in je auto en schuif aan; is haar gebedje gelijk verhoord.........
bij gourmetselen moet je overigens je eigen eten maken hoor! dus mijn kookkunsten komen er niet aan te pas. (jammer he?) | Zit jij bij de gourmetselarij Hannah?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 23:26
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Typische gedachten goed. Wat leert de Heer ons vanuit Zijn Woord.??? Bekeren van wat??? Misschien wordt er wel bedoeld om ons te bekeren van de Griekse en Roomse gedachten goed, welke zegt dat een god "drie in een wezen is" zoals toen.
Ik geloof waarin ze moesten bekeren, dat de Here Jezus de messias was welke voorzegt is in de geschriften die ze toen alleen hadden.
Zonde: is niks anders dan het overtreden van Zijn geboden..... |
Zonde is God de rug toekeren en eigen wegen gaan. En daarvan moet de mens zich bekeren en dat is een wezenlijke verandering in iemands leven. Kun je dan Gods geboden houden? Ben je dan volmaakt geworden? Nee, helaas niet het oude steekt af en toe de kop op. Die verkeerde daden moeten wij belijden en opruimen. Wij hebben de opdracht in nieuwheid des levens te wandelen.
Blijft de vraag"wat is bekering". Wat is bekering? Het is een ingrijpende keuze van een mens die een ingrijpende levensverandering ten gevolge heeft. Deze keuze is een reactie op het doorbreken van Gods levenslicht in je hart. Bij bekering neem je afstand van iets en richt je je tot iets anders. Bekering is een innerlijke ommekeer, een verandering van denken, die leidt tot een nieuw gedrag. Het is de reactie van de mens nadat de Heilige Geest je hart het verlangen naar levensvernieuwing heeft gewekt, waarbij je je leven aan Jezus overgeeft. Ook daarna vinden er (als het goed is) levensveranderingen plaats, maar daarvoor gebruiken we liever termen als geestelijke groei en geestelijke vernieuwing, hoewel sommigen daarvoor ook wel de term "doorgaande bekering" gebruiken. Zie voor meer: http://www.bijbelstudie.org/herschepping/03nl/bek_watis.htm
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op zondag 25 december 2011, 23:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 08:56
|
|
|
|
Maandag 26 december, Psalm 147: 7-11; Welbehagen.
Ik zou zelf nooit dit gedeelte van psalm 147 voor de tweede kerstdag hebben uitgezocht, maar nu het in de lijn van dit dagboek aan de beurt is, valt me op hoe goed het aansluit bij het feest dat we deze dezer dagen vieren. Het is alsof allerlei advents- en kerstliederen gaan meezingen. ‘Hij wilde zich verlagen en daalde van zijn troon; een ezel mag Hem dragen, Hem sieren staf noch kroon.’ Wij hebben een koning die niets van wapens moet hebben. Zijn wapen is zijn dood. De engelen verkondigen dat God in mensen een welbehagen heeft. De psalm van vandaag maakt een kleine, maar niet onbelangrijk kanttekening. God heeft namelijk geen welbehagen in mensen die hun vreugde vinden in wapengekletter. Paardenkrachten zijn aan de Allerhoogste niet besteed. Goed verstaan: paarden golden als gevechtsmachines. Paarden waren de motoren voor strijdwagens. Simpel gezegd: daar heeft God geen zin in. Daar voelt Hij zich onbehagelijk bij. ‘Zijn welbehagen zal slechts wezen met allen die Hem needrig vrezen.’ Zo vieren wij deze tweede kerstdag, als een toegift na kerst, als een extra kans om tot het inzicht te komen dat wij volgelingen zijn van Hem die gekomen is om vrede op aarde te brengen, de vrede van het koninkrijk waarin de meeste de minste is.
Voor God is alle kracht van paarden en macht van mensen zonder waarde. Het snoeven van wie wapens dragen is niet naar ’s Heren welbehagen. Zijn welbehagen zal slechts wezen met allen die Hem needrig vrezen, die met hun harten voor Hem open op zijn genade en liefde dragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 10:01
|
|
|
|
Het regent een beetje. In België noemen ze dat zeveren... Ben wel heel blij dat het niet sneeuwt en zeker niet vriest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 10:10
|
|
|
|
Het is zo heeeeeeeeerlijk alleen zijn met kerst, en ook zo besparend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 10:24
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Oww, en waarom niet dan , mogen mannen alleen liefhebber er van zijn  |
Beslist niet dan zouden alleen mannen het .... ik moet er niet aan denken brrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 10:55
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is zo heeeeeeeeerlijk alleen zijn met kerst, en ook zo besparend  |
Als je het zo heeeerlijk vind waarom zet je het dan bij het slechtste moment? Ja Gerrit, ben er nog even ......je merkt het gelijk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVIE747
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 11:15
|
|
|
|
|
Ik hoop dat iedereen fijne dagen heeft :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 11:22
|
|
|
|
Toen ik gisterenmiddag tijdens de kerkdienst de tranen over me wangen liepen en er een lieve vriend en vriendin was met een paar armen om me heen, daar ben ik dan heel dankbaar voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 11:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als je het zo heeeerlijk vind waarom zet je het dan bij het slechtste moment? Ja Gerrit, ben er nog even ......je merkt het gelijk....  |
Ik heb mooiere momenten, maar dat mag hier weer niet he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 11:57
|
|
|
|
| HANNEKE421 schreef: | Toen ik gisterenmiddag tijdens de kerkdienst de tranen over me wangen liepen en er een lieve vriend en vriendin was met een paar armen om me heen, daar ben ik dan heel dankbaar voor.  |
ja, dat kun je soms net even nodig hebben, he, hanneke!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | jullie lijken net wel een siamese 2ling...maar dat kan niet want dan zou je ook in 1 bed slapen...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:11
|
|
|
|
Mijn mooiste moment komt straks: dan mag ik mijn dochter van de trein halen, en ze blijft tot oudejaarsdag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:19
|
|
|
|
het huwelijksaanzoek van Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het regent een beetje. In België noemen ze dat zeveren... Ben wel heel blij dat het niet sneeuwt en zeker niet vriest. |
Is bij jou al zomerse kerst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:44
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Is bij jou al zomerse kerst  |
zomerse kerst??? tistat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:45
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | het huwelijksaanzoek van Herman  |
Whow...Brigit! Wat fijn...enneh..wat heb je geantwoord?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVIE747
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:46
|
|
|
|
Je kunt God vragen om te genezen maar ik denk dat Hij alles op Zijn tijd doet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | als jij er in geloofd en vooral als je er baat bij hebt, vind ik het fantastisch leuk voor je!!
maar ik mot er niks van hebben  |
Het was wel toevallig Pieter dat toen ik naar hem toegeweest was en eerder vertrok gelijk de sleutel in mijn slot van mijn voordeur afbrak...... Ik riep nog als groet naar mijn vriendin Hallelujah toen ik wegfietste... Gelukkig heb ik een aardige én handige buurman die het raam inklom om van binnenuit de deur open te maken......maar het koste me wel een nieuw slot....Komt er van als je er cynisch naar kijkt he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:52
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | het huwelijksaanzoek van Herman  |
Dat ging tijd worden... ...na 5 volle weken verkering...tenzij...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 26 december 2011, 16:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVIE747
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:54
|
|
|
|
Dat ik deze site gevonden heb; voel me wel meteen thuis. Erg leuk vind ik dat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:54
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Is bij jou al zomerse kerst  |
Het sneeuwt niet en vriest niet én het regent...tja, dat lijkt inderdaad op een Nederlandse zomer...
Ondertussen regent het niet meer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het was wel toevallig Pieter dat toen ik naar hem toegeweest was en eerder vertrok gelijk de sleutel in mijn slot van mijn voordeur afbrak...... Ik riep nog als groet naar mijn vriendin Hallelujah toen ik wegfietste... Gelukkig heb ik een aardige én handige buurman die het raam inklom om van binnenuit de deur open te maken......maar het koste me wel een nieuw slot....Komt er van als je er cynisch naar kijkt he?  |
Het is maar net hoe je het bekijkt toen die sleutel afbrak dacht je waarschijnlijk hoe kom ik nu binnen toen kwam die handige buurman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is maar net hoe je het bekijkt toen die sleutel afbrak dacht je waarschijnlijk hoe kom ik nu binnen toen kwam die handige buurman  |
Het zieke slot werd door een gezond slot vervangen...spreken we dan van een genezing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:58
|
|
|
|
Zo lekker als vandaag is het de hele zomer nog niet geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVIE747
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:59
|
|
|
|
|
Zonnig, windje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 13:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het zieke slot werd door een gezond slot vervangen...spreken we dan van een genezing  |
Voor de voordeur wel
|
|
| Naar boven |
|
|