| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Kerst is toch afgelopen, nu gaan we naar oud en nieuw toe. Nog even wat betreft de huisdieren. Mijn ervaring is, dat de baasjes zich er drukker over maken dan de dieren zelf. Als hier wat geknald wordt negeer ik het bewust en dan zijn de honden een stuk rustiger. Als ik op iedere knal ga reageren, worden zij ook bang en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht. Ik neem zelfs mn bouvier mee naar buiten als ik een vuurpijl afschiet, en hij vindt het gewoon hartstikke leuk.
En de katten: meestal verstoppen ze zich tijdens het vuurwerk en liggen ze op de slaapkamer. Maar de dag daarop zijn ze weer vrolijk en is er niks aan de hand. Ze verdoven vind ik zielig en onnodig en dat grenst naar mijn idee aan dierenmishandeling. Want onnodig medicijnen voorschrijven is in mijn ogen ook een misdaad. Je geeft je opa toch ook geen slaappil als hij lastig wordt? Geloof me, het allerbelangrijkste is hoe jij je opstelt tijdens het vuurwerk. Als jij je nergens van aantrekt, doen je dieren het ook niet.
chat, die na vijftig jaar ervaring echt wel weet hoe je het beste met dieren om kunt gaan...en die vindt dat de dieren teveel gepamperd worden. |
Nu ben ik het niet vaak met je eens Chatuliem, maar deze keer toch wel.....Als jij het vuurwerk als normaal beschouwd doet een beest dat meestal ook wel.....Ik zeg ook meestal want er zijn natuurlijk uitzonderingen..... Beesten worden tegenwoordig een beetje als kinderen beschouwd.....ze gaan naar de hondencreche met een rustuurtje tussen de middag.....als ze dan niet stil zijn worden ze in een hokje apart gezet....Ik liet mijn hond vroeger gewoon thuis....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nu ben ik het niet vaak met je eens Chatuliem, maar deze keer toch wel.....Als jij het vuurwerk als normaal beschouwd doet een beest dat meestal ook wel.....Ik zeg ook meestal want er zijn natuurlijk uitzonderingen..... Beesten worden tegenwoordig een beetje als kinderen beschouwd.....ze gaan naar de hondencreche met een rustuurtje tussen de middag.....als ze dan niet stil zijn worden ze in een hokje apart gezet....Ik liet mijn hond vroeger gewoon thuis.... | Gaat een boer zijn koeien verdoven voor het vuurwerk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Kerst is toch afgelopen, nu gaan we naar oud en nieuw toe. Nog even wat betreft de huisdieren. Mijn ervaring is, dat de baasjes zich er drukker over maken dan de dieren zelf. Als hier wat geknald wordt negeer ik het bewust en dan zijn de honden een stuk rustiger. Als ik op iedere knal ga reageren, worden zij ook bang en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht. Ik neem zelfs mn bouvier mee naar buiten als ik een vuurpijl afschiet, en hij vindt het gewoon hartstikke leuk.
En de katten: meestal verstoppen ze zich tijdens het vuurwerk en liggen ze op de slaapkamer. Maar de dag daarop zijn ze weer vrolijk en is er niks aan de hand. Ze verdoven vind ik zielig en onnodig en dat grenst naar mijn idee aan dierenmishandeling. Want onnodig medicijnen voorschrijven is in mijn ogen ook een misdaad. Je geeft je opa toch ook geen slaappil als hij lastig wordt? Geloof me, het allerbelangrijkste is hoe jij je opstelt tijdens het vuurwerk. Als jij je nergens van aantrekt, doen je dieren het ook niet.
chat, die na vijftig jaar ervaring echt wel weet hoe je het beste met dieren om kunt gaan...en die vindt dat de dieren teveel gepamperd worden. |
Helemaal mee eens hoor!
Mijn hond ging ook gewoon mee naar buiten. Pas toen hij al oud en doof was werd hij bang voor vuurwerk, maar dat kwam meer door het onverwachtse ervan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:42
|
|
|
|
Ik verdoof mijn katten dus absoluut niet he! Ze zijn springlevend lopen lekker buiten en gaan hun gang. Alleen de jongste is bang voor alles wat vreemd is en herrie maakt, heb haar vanaf de eerste dag dat ze is geboren laten aaien door jan en alleman en dr laten optillen en dat blijkt dus niet eens geholpen te hebben want ze moet iemand echt kennen wil ze naar je toe komen of dr laten aanhalen. Mijn katten krijgen een middeltje waardoor de angst wat minder wordt voor het knallen hier wordt al hevig geknald en niet zo licht vuurwerk ook. Ik heb ze nooit wat gegeven maar vind het zielig dat mijn kat zo panische is als ik dat kan verhelpen terwijl ze toch lekker kan spelen en eten en noem maar op dan vind ik dat niet onder mishandeling vallen maar juist uit liefde voor mijn dier! Ik zelf ben heel rustig als er geknald wordt en idd dat werkt alwel rustgevend maar niet afdoende helaas maar waar. Dus tot en met oud en nieuw krijgen ze hier dagelijks een middeltje waar ze lekker ontspannen van kunnen doorleven en na oud en nieuw is het op en over!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:44
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | het was al laat he , foutje van mijn typvingers, maar bedoel "HET"  |
Of dr gedachten zaten ergens anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:45
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ach ja, had ook een vaatwasser, was ikzelf en een paar handen die droogden waren binnen half uur klaar  |
Das toch ook sfeerverhogend? Viel ook onder het kerstmaal he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:47
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | oww typ toch best wel snel zo slow is het niet hoor maar als je op je kop krijgt kun je toch weer wat klagen  |
Tssssss ik had geen slecht moment maar die bezorg jij me wel Ik wil niet op mn kop krijgen ben ik namelijk gevoelig voor En ik ben zo lief ze zien het van mij wel over het hoofd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:49
|
|
|
|
Voor het eerst sinds een jaar om 06.00 uur opgestaan om naar mn werk te gaan. Daar twee uur vertoefd medicatie gedeelt en wat hand en spandiensten Nu eerst maar eens wat in huis doen de kaboutertjes doen het namelijk nog steeds niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Voor het eerst sinds een jaar om 06.00 uur opgestaan om naar mn werk te gaan. Daar twee uur vertoefd medicatie gedeelt en wat hand en spandiensten Nu eerst maar eens wat in huis doen de kaboutertjes doen het namelijk nog steeds niet  |
Toppie hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ben ik het mee eens maar alles wat ik van LJ lees is en gaat over hetzelfde. Mijn vraag LJ is dan ook verlang jij er zo naar om het aardse op te geven? Zit je dan wel goed op een relatie en contactsite? Want als jij verlangt naar het hiernamaals dan vraag ik me af waarom je hier nog vrienden wilt maken of een relatie hoopt te krijgen! |
inderdaad, ben ik mee eens. Waarom bezit je überhaupt internet? Als je in een hutje op de hei zit wordt je minder afgeleid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik denk dat je intuitie al zoveel waarde heeft als de regendans van de hottentotten ergens in een Afrikaanse woestijn...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | die vindt dat de dieren teveel gepamperd worden. |
Volwassen mannen(en vrouwen ook hoor)die zeggen;"Boomertje slaapt bij Pappa op bed he?" daar word ik toch zo onpasselijk van...........vooral als ze zich drukker maken om die hond dan om hun kinderen.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:57
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Volwassen mannen(en vrouwen ook hoor)die zeggen;"Boomertje slaapt bij Pappa op bed he?" daar word ik toch zo onpasselijk van...........vooral als ze zich drukker maken om die hond dan om hun kinderen......... |
Daar zeg je wat, als ik ergens allergisch voor ben, dan is dat daar wel voor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nu ben ik het niet vaak met je eens Chatuliem, maar deze keer toch wel.....Als jij het vuurwerk als normaal beschouwd doet een beest dat meestal ook wel.....Ik zeg ook meestal want er zijn natuurlijk uitzonderingen..... Beesten worden tegenwoordig een beetje als kinderen beschouwd.....ze gaan naar de hondencreche met een rustuurtje tussen de middag.....als ze dan niet stil zijn worden ze in een hokje apart gezet....Ik liet mijn hond vroeger gewoon thuis.... |
Moest wel lachen om deze reactie Laat ik het er ook volledig mee eens zijn...
Enne vergeet niet de honden frisdrank (misschien is er inmiddels ook honden champagne?) Een kennis van me (die verkoopt dit ook) vaart er wel bij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Voor het eerst sinds een jaar om 06.00 uur opgestaan om naar mn werk te gaan. Daar twee uur vertoefd medicatie gedeelt en wat hand en spandiensten Nu eerst maar eens wat in huis doen de kaboutertjes doen het namelijk nog steeds niet  |
Leuk Erika!!! ging het een beetje?? Je zag nu zeker wel dat het 's morgens langer donker is.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:07
|
|
|
|
super
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Gaat een boer zijn koeien verdoven voor het vuurwerk? |
Ik heb geen idee Chatuliem, ik ben niet zo op de hoogte van het wel en wee van koeien........ Toch maar eens meedoen aan BZV
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
|
|
|
|
Laten we dit ff bekijken vanuit een ander perspectief om te voorkomen dat het te persoonlijk wordt:
Born to die - The true story of christmas is de titel van een you tube clip. LJ zegt niet dat hij zelf graag wil sterven, alleen maar dat hij deze clip mooi vind omdat daarin naar voren komt dat Jezus is geboren om voor ons te sterven. Dat deed Hij opdat wij mochten leven:
http://www.youtube.com/watch?v=-vPlNX9HlVM&feature=related
Chris Tomlin - Born that we may have life
Lisa, also born to life forever
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 27 december 2011, 13:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:08
|
|
|
|
Sommige dingen wennen nooit en daar is vroeg opstaan er één van.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:08
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | het was al laat he , foutje van mijn typvingers, maar bedoel "HET"  |
oooh ik dacht dat je een hij bedoelde waarvan de naam begint met een F
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:10
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Laten we dit ff bekijken vanuit een ander perspectief om te voorkomen dat het te persoonlijk wordt:
Born to die - The true story of christmas is de titel van een you tube clip. LJ zegt niet dat hij zelf graag wil sterven, alleem maar dat hij deze clip mooi vind omdat daarin naar voren komt dat Jezus is geboren om voor ons te sterven. Dat deed Hij opdat wij mochten leven:
http://www.youtube.com/watch?v=-vPlNX9HlVM&feature=related
Chris Tomlin - Born that we may have life
Lisa, also born to life forever  |
Misschien kan LJ even uitleggen wat hij nu precies bedoelt? Nu vullen we het allemaal naar eigen eer en geweten in, ik ook.... Je kan er van alles bij bedenken maar is dat ook zijn bedoeling?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:15
|
|
|
|
Je kan Hem elke dag ontmoeten, Hij leeft in jou, jij leeft in Hem Hij is voor mij, naast mij, achter mij, in mij, door mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:20
|
|
|
|
Nou mijn hondje viert haar derde verjaardag op oudjaarsdag en die heeft echt nog nooit wakker gelegen van wat knallen. Maar goed, misschien denkt ze wel dat dit ter ere van haar verjaardag gebeurd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:29
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Moest wel lachen om deze reactie Laat ik het er ook volledig mee eens zijn...
Enne vergeet niet de honden frisdrank (misschien is er inmiddels ook honden champagne?) Een kennis van me (die verkoopt dit ook) vaart er wel bij...  |
wist je dat de "hondenworst" duurder is dan de gelderse worst voor mensen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Er zijn mensen die dit letterlijk nemen. Ik zie de humor van je opmerking wel. Mountainbiken en seks vergelijken, grappig. Helaas, ik kan niet meer fietsen... |
ach, wat doe je liever Chat ... fietsen of ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vind je openhartigheid wel lovenswaardig...  |
Graag gedaan Frank
Maar volgens mij mis je de clou ... ben je trouwens niet de enige
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:45
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Leuk Erika!!! ging het een beetje?? Je zag nu zeker wel dat het 's morgens langer donker is.......  |
Ons Cootje staat scherp...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nu ben ik het niet vaak met je eens Chatuliem, maar deze keer toch wel.....Als jij het vuurwerk als normaal beschouwd doet een beest dat meestal ook wel.....Ik zeg ook meestal want er zijn natuurlijk uitzonderingen..... Beesten worden tegenwoordig een beetje als kinderen beschouwd.....ze gaan naar de hondencreche met een rustuurtje tussen de middag.....als ze dan niet stil zijn worden ze in een hokje apart gezet....Ik liet mijn hond vroeger gewoon thuis.... |
Mijn Floshke moet niet in een creche zijn om een middagdutje te doen... Hij zou beter 's nachts slapen ipv met levende muizen binnen te komen zodat dit oud versleten fossiel niet op handen en knieën moet om dat piepbeest te vangen... Waar kan ik die verdoving halen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:55
|
|
|
|
Ik geloof dat elk verhaal in de bijbel bedoeld is als voorbeeld en om ervan te leren. Dus ook datgene dat over leiders gaat. Leiders dienen ook vaak als voorbeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 14:11
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | vandaag eten?? ehm........ Kerstkliekjes!! 
(en daarna ff een paar dagen gezond, voordat we verdergaan met oud&nieuw )  |
Wat grappig...dat doe ik ook meestal...
De overgebleven vleesjes bakken met uitjes en de champignons... Even een krop ijsbergsla gehaald (kun je de sausjes mee opmaken)
|
|
| Naar boven |
|
|