ChristianMatch

Forum

Trouwen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3455 3456 3457 3458 3459 3460 3461 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 06:21

YELNIN491 schreef:
dat weet jij, maar zij toch niet Clown smiley

Ik had het ook al horen zeggen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 08:41

Vader wat moeten wij zonder U...

Here,
Zo ook hebben we deze week Uw machtige hand
in ons leven zien doorwerken
als we verdrietig waren
of als we het allemaal niet meer zo goed aankonden, doelloos of onrustig
telkens weer kunnen wij bij U terecht
Here dank voor Uw liefde
die mij bedekt en telkens weer vreugde brengt
onze harten vervult, volmaakt
Dank voor Uw genade:
Uw kerk die in onze harten
is gevestigd
over de al de denominaties heen
allemaal broeders en zusters
Dank dat Jezus onze Heiland is
de verbinding is naar de Vader
dank U dat u Uw zoon hebt gegeven

Shine Jesus Shine with Lyrics
http://youtu.be/zLkni34o8uM

Vanwege
Anna, Martha, Vandamme, Bettie, Vogue, Marry, Herman en Rodger[url]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 8 januari 2012, 14:55
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 08:43

HANNAH810 schreef:
ik stil??? Geschokte, onthutste smiley
toch iets nieuws onder de zon, LJ?
leg eens uit als je wilt / durft?

ik bennie bang hoor; maar je vorm van profetische belefenissen ligt mij persoonlijk niet zo erg.

ps. wat leden hier te zoeken hebben? ieder lid van cm heeft betaald en heeft om die reden het recht te mogen reageren op het forum, begrijp je?

Hannah, weet je het is heel simpel

Dit Agenda topic is alleen maar een uitnodiging om een profetische bijeenkomst bij te wonen.

Zie voor vedere info http://www.stichtingecho.info/agenda

Niet meer en niet minder

Slapende smiley

.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA278

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 09:03

.....O..ja..zo herkenbaar en soms zo ergerlijk
Vaak,zonder erbij na te denken,wordt zo'n standaard opmerking in het voorbijgaan,gezegd of geroepen..

Hey..alles goed??!...en als je dan terug roept..Ja hoor!..dan volgt vaak het antwoord..Houen zo!!
Ik antwoord wel 's met..Nee,niet alles!...
Nou dan krijg je gezichten als deze.. Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Zieke smiley

Tja..en daar staat de persoon in kwestie dan..komt geen geluid meer uit..
Ben benieuwd een volgende keer..??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 10:40

JOSINA022 schreef:
Wat een schrik! Weet je intussen al wat meer?

er is gisteravond een MRI gedaan van zijn hoofd daarop was gelukkig niks bijzonders te zien!
Hij ligt nu nog in het ziekenhuis en ze houden het op migraine die bij kinderen/pubers dermate kan zijn dat ze uren of zelfs dagen erg verward kunnen zijn dus dat is best heftig!
Hopelijk komt hij zo thuis en zullen er denk wel vervolg onderzoeken komen met eventuele medicatie.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 10:42

YELNIN491 schreef:
In Gieten zou het kunnen gieten, maar hoog water??? Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Tja als je niet weet waar gieten ligt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 10:42

MOMO697 schreef:
Het was erg gezellig, bedankt iedereen die geweest is. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
En aangezien Gieten bovenop de Hondsrug ligt hebben we hier altijd droge voeten.

Mooi zo mo dus dat was een geslaagde avond aan het begin van het jaar!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 10:44

ERIKA129 schreef:
er is gisteravond een MRI gedaan van zijn hoofd daarop was gelukkig niks bijzonders te zien!
Hij ligt nu nog in het ziekenhuis en ze houden het op migraine die bij kinderen/pubers dermate kan zijn dat ze uren of zelfs dagen erg verward kunnen zijn dus dat is best heftig!
Hopelijk komt hij zo thuis en zullen er denk wel vervolg onderzoeken komen met eventuele medicatie.

Pffffff erg zeg,zo jong en dan zoiets krijgen.
Hoe voelt hij zich nu?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:02

Een gebed tot de Heilige Geest.

Present, Heer, Heilige Geest,
wij zijn present,
geboeid weliswaar door vele zonden,
maar toch uitdrukkelijk in uw naam bijeen.

Leer Gìj ons,
wat te doen en hoe te gaan.
Toon Gìj ons,
hoe te handelen, om met uw hulp
in alles aan uw wensen te voldoen.
Wees Gìj alleen
èn voorstel èn besluit van ons beraad.
Gìj die alleen
met God Vader en diens Zoon de glorierijke naam hebt.

Gij, minnaar van het hoogste recht,
laat niet toe dat wij de rechtvaardigheid verkrachten;
laat domheid ons geen verkeerde wegen wijzen;
laat gunst noch afgunst ons doen buigen;
laat ons niet corrupt worden om steekpenningen of aanzien des persoons.
Maar bind ons vast aan U, en stevig,
door uw genadegave alleen,
opdat wij samen één zijn in U
en in niets afwijken van het ware.

Laat ons, verzameld in uw Naam,
in alles gerechtigheid en godsvrucht en wijsheid betrachten,
opdat ons oordeel nu in niets afwijke van het uwe
en het eeuwig loon straks ons wachte
voor wat we goed gedaan hebben.

Amen.

(Isidorus van Sevilla)
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:09

MOMO697 schreef:
Wat versta je onder als een dief in de nacht ???
Dat Hij komt wanneer wij het niet verwachten.
MOMO697 schreef:
Hij zegt zelf welke tekenen er zullen zijn ...
Ja, dat wel, maar niet dat hij bv op 5 febr 2012 om 8:00 net voor het eind van de wereld voorspeld door de Maja's terugkomt.
MOMO697 schreef:
Maar ga es naar een lezing van Frank Ouweneel zou ik zo zeggen en vertel dan nog es hetzelfde ...
Sorry, maar als ik antwoorden/informatie zoek, dan zeker niet bij hem....
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:11

MOMO697 schreef:
baseer je dit op wat de bijbel leert? dan zou ik graag meer daarover willen weten. Dus als je het kan onderbouwen, dan graag.
Zie Pag 14 van dit topic en dan mijn antwoorden en uitlegging van 2 Kor 5
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:25

HARALD940 schreef:
Zie Pag 14 van dit topic en dan mijn antwoorden en uitlegging van 2 Kor 5
In jouw antwoord ga je van een verkeerde veronderstelling uit, nl. dat de wedergeboorte pas volkomen is als het lichaam ook veranderd is. Deze stelling vind ik niet terug in de Bijbel. Joh. 3 spreekt van een geestelijk proces, niet van een lichamelijk proces.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:31

WILLEMIJN232 schreef:
Maar je geeft nu nog geen antwoord op de vraag wat als je je leven lang al christen bent? Dan hoef je toch niet wedergeboren te worden? Dan richt je je leven lang toch al op God?
Je kunt hiermee twee kanten op. Als ik zo kijk naar sommige reacties, dan denk ik: die weten niet wat wedergeboorte is. Voor hen is dat een compleet raadsel wat dat nu eigenlijk inhoudt. Aan de andere kant lees ik ook reacties van mensen, waarbij de wedergeboorte een proces geweest is, een leven van toewijding en liefde en geloof.
Wij hebben als teken de doop, temeer omdat dat een duidelijk afgebakend punt is in je leven. Bij het ontbreken van dit teken, wordt alles veel vager. Een reden temeer om mensen te stimuleren de stap tot doop te nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:34

HARALD940 schreef:
Als Jezus terugkomt als een dief in de nacht, dan kunnen we toch de tekenen in de wereld niet lezen om de terugkomst van Jezus te voorspellen?
Als Jezus zelf er wel aandacht aan besteedt in Zijn prediking, ons zelfs bepaalde handvaten geeft om te onderscheiden hoe we ermee om moeten gaan, dan is het op zich niet verkeerd om te kijken naar de tekenen van deze tijd? Pas als dat de enige boodschap wordt, waarbij de boodschap van liefde op de achtergrond verdwijnt, ben je m.i. verkeerd bezig.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:50

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af wie je dit geleerd hebt. De wedergeboorte heeft niks met een lichamelijke staat te maken.
Niet op deze aarde inderdaad.

CHATULIEM619 schreef:
De wedergeboorte is, dat je een nieuwe gerichtheid krijgt, nl. dat je je richt op God. Dat je Hem Heer van je leven laat zijn. Dat geldt vanaf het moment van wedergeboorte. Waren we eerst op zoek naar ons zelf en onze vleselijke begeertes, vanaf onze wedergeboorte is dat compleet veranderd.
Twee opmerkingen hierover: bij de ene is de wedergeboorte een veel heftiger proces, terwijl het bij de ander een geleidelijk proces.
Ten tweede: deze nieuwe gerichtheid kan op een gegeven moment wat gaan afvlakken of zelfs verdwijnen. Maar dat wil niet zeggen dat de wedergeboorte niet echt was,

Dat het een nieuwe gerichtheid is ben ik helemaal met je eens.
Dat wedergeboorte een heftig en een geleidelijk proces kan zijn ook.
Maar ik ga er ook vanuit dat een persoon in zijn of haar leven meerdere heftige en een geleidelijke processen van wedergeboorte kan hebben tijdens zijn of haar leven met alles wat de persoon in zijn of haar leven meemaakt en hoe dit in zijn of haar geloof meewerkt.
Zoals Jezus ook aangeeft: er word ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst. Alles wat wij tijdens de reis meemaken kan ons geloof versterken, soms heftig, soms geleidelijk. Dit alles is onderdeel van het wedergeboren worden.

Ook bij de uitstorting van de Heilige Geest in Hand 2 waren alle mensen daar die de Heilige Geest kregen uitgestort niet 100% klaar met wedergeboren zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 11:55

CHATULIEM619 schreef:
In jouw antwoord ga je van een verkeerde veronderstelling uit, nl. dat de wedergeboorte pas volkomen is als het lichaam ook veranderd is. Deze stelling vind ik niet terug in de Bijbel. Joh. 3 spreekt van een geestelijk proces, niet van een lichamelijk proces.

Is Jezus zelf niet in Zijn aardse lichaam uit de dood gekomen en met Zijn aardse lichaam maar de hemel opgestegen?
En zie ook 1 Kor 15.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:19

HERMAN388 schreef:
Dat is heel mooi voor jullie Cross en Marian.

We trouwen ook op dinsdag als ik begrepen heb van jullie trouwdag.

Vertel Herman, vertel!!!! Weer een feesie? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:19

HARALD940 schreef:
Is Jezus zelf niet in Zijn aardse lichaam uit de dood gekomen en met Zijn aardse lichaam maar de hemel opgestegen?
En zie ook 1 Kor 15.
Wedergeboorte heeft niks te maken met lichamelijke opstanding, je maakt een denkfout hiermee.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:21

FRANKT627 schreef:
welke bouillon dan? Het moet niet altijd groenten- of rundsbouillon zijn, hé? Kippen- vis of een ander-dier-boullion kan ook lekker zijn... Kwijlende smiley

Vleermuizenbouillon? Eekhoorntjesbouillon? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:22

HARALD940 schreef:
Niet op deze aarde inderdaad.

Dat het een nieuwe gerichtheid is ben ik helemaal met je eens.
Dat wedergeboorte een heftig en een geleidelijk proces kan zijn ook.
Maar ik ga er ook vanuit dat een persoon in zijn of haar leven meerdere heftige en een geleidelijke processen van wedergeboorte kan hebben tijdens zijn of haar leven met alles wat de persoon in zijn of haar leven meemaakt en hoe dit in zijn of haar geloof meewerkt.
Zoals Jezus ook aangeeft: er word ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst. Alles wat wij tijdens de reis meemaken kan ons geloof versterken, soms heftig, soms geleidelijk. Dit alles is onderdeel van het wedergeboren worden.
Er is eigenlijk maar één moment waarin je de wedergeboorte ontvangt. Doordat men de doop als teken van deze wedergeboorte er tussen uit gehaald heeft, wordt het voor veel mensen een veel vager en abstracter verhaal. God heeft niet alleen bepaalde tekenen in het leven geroepen voor Zijn eer, maar ook om ons houvast te kunnen geven voor ons verdere leven.
Er zijn wel meerdere moment waarbij je die keuze bevestigt ziet. En dat kan vaak gepaard gaan met hevige strijd. Maar toewijding is wat anders dan wedergeboorte.

HARALD940 schreef:
Ook bij de uitstorting van de Heilige Geest in Hand 2 waren alle mensen daar die de Heilige Geest kregen uitgestort niet 100% klaar met wedergeboren zijn.
Je ziet dan ook het vervolg in het hoofdstuk daarna, ze lieten zich nl. dopen..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 8 januari 2012, 12:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:24

COOTJE711 schreef:
Ik hoop mijn vliegbrevet nog eens met airmiles te sparen......

Ik ben van mezelf al een zweverig type, en bepaald geen hoogvlieger, dus vliegbrevet hoefnie....ben al blij met dat kleine rose kaartje waar ik mee mag autorijden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:25

HARALD940 schreef:
Dat stelt Jezus inderdaad, maar wij hier op aarde hebben slechts het begin van de wedergeboorte, en met het proces van het begin van wedergeboorte zijn wij de rest van ons leven mee bezig omdat wij nog steeds in een aards lichaam zitten, en ons aardse lichaam gaat niet mee naar de hemel, ons lichaam moet ook wedergeboren worden na de dood, dan pas zullen wij volledig wedergeboren zijn.

ik begrijp je gedachtengang harald, maar ik denk dat je een aantal dogmatische termen door elkaar heen gebruikt?

het moment van wedergeboorte is het moment dat je gewassen en gereinigd wordt door het bloed van de Heere Jezus;
dit is dus vanuit de mens gezien het moment van bekering.

met het proces van de heiligmaking (zuiveren van het dagelijks leven) is God levenslang bezig om ons op die manier steeds meer op Hem te laten lijken en zodoende wordt ons leven op geestelijk gebied steeds vruchtbaarder in dienst van Hem, komt er meer ruimte in ons hart en leven om Zijn liefde daadwerkelijk te ervaren/voelen en ervaar je als mens ook meer geloofszekerheid.
het moeilijke aan dit proces vind ik persoonlijk, dat er juist vaak moeilijkheden worden gebruikt om je te stalen in het vertrouwen op de leiding en almacht van God.

de Heere Jezus stond overigens op met een verheerlijkt lichaam, niet een lichaam in dezelfde vorm als Hij uit maria geboren was, dus.
daarom mocht maria Hem (na Zijn opstanding) in de hof dus ook niet aanraken.
wanneer wij na dit leven weer op mogen staan om bij Hem te zijn, ontvangen we ook een vernieuwd lichaam.

(zou dat soms een etherisch lichaam zijn, vraag ik me stiekum wel eens af; omdat de Heere Jezus ook dwars door een gesloten deur heen thomas bereiken kon? oke oke; erg vrijdenkerig voor reformatorische begrippen; I know, maar toch; ik vraag het me wel eens af.........)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 8 januari 2012, 12:39
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:37

CHATULIEM619 schreef:
Als Jezus zelf er wel aandacht aan besteedt in Zijn prediking, ons zelfs bepaalde handvaten geeft om te onderscheiden hoe we ermee om moeten gaan, dan is het op zich niet verkeerd om te kijken naar de tekenen van deze tijd? Pas als dat de enige boodschap wordt, waarbij de boodschap van liefde op de achtergrond verdwijnt, ben je m.i. verkeerd bezig.

De boodschap van Jezus is meer gericht op een PERSOONLIJKE eindtijd. En ja, de eindtijd voor ons mensen begint bij de geboorte.

Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde.
Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAAL
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:38

MARRY942 schreef:
Ik ben van mezelf al een zweverig type, en bepaald geen hoogvlieger, dus vliegbrevet hoefnie....ben al blij met dat kleine rose kaartje waar ik mee mag autorijden Knipoog smiley
Zitten er wieltjes aan je rijbewijs dan Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:45

Als je naar het begin van dit topic kijkt, stelt Cross een hele serieuze vraag. Lees eens voor de lol hoe dit topic ontspoord is. Dit wordt o.a. door de mensen gedaan die op een ander topic toegeven dat ze een serieus topic vernielen met hun slow chat.
En lachen dat we doen mensen, het is gewoon om te janken hier...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:53

1. Annette
2. Pieter
3. Erika
4. Mariska
5. Martin
6. Grace
7. Sjaak
8. Griffin o.v.
9. Chatuliem
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:53

CHATULIEM619 schreef:
Als je naar het begin van dit topic kijkt, stelt Cross een hele serieuze vraag. Lees eens voor de lol hoe dit topic ontspoord is. Dit wordt o.a. door de mensen gedaan die op een ander topic toegeven dat ze een serieus topic vernielen met hun slow chat.
En lachen dat we doen mensen, het is gewoon om te janken hier...

url=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/][/url
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:57

DANIEL777 schreef:
Zitten er wieltjes aan je rijbewijs dan Verraste, verbaasde smiley

Nee Daniel....dat hebben ze hier in Gouda nog nie uitgevonden...beter maar ook...anders rijdt mijn rijbewijs weg....wat moet ik zonder Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:58

FRANKT627 schreef:
Een gebed tot de Heilige Geest.

Present, Heer, Heilige Geest,
wij zijn present,
geboeid weliswaar door vele zonden,
maar toch uitdrukkelijk in uw naam bijeen.

Leer Gìj ons,
wat te doen en hoe te gaan.
Toon Gìj ons,
hoe te handelen, om met uw hulp
in alles aan uw wensen te voldoen.
Wees Gìj alleen
èn voorstel èn besluit van ons beraad.
Gìj die alleen
met God Vader en diens Zoon de glorierijke naam hebt.

Gij, minnaar van het hoogste recht,
laat niet toe dat wij de rechtvaardigheid verkrachten;
laat domheid ons geen verkeerde wegen wijzen;
laat gunst noch afgunst ons doen buigen;
laat ons niet corrupt worden om steekpenningen of aanzien des persoons.
Maar bind ons vast aan U, en stevig,
door uw genadegave alleen,
opdat wij samen één zijn in U
en in niets afwijken van het ware.

Laat ons, verzameld in uw Naam,
in alles gerechtigheid en godsvrucht en wijsheid betrachten,
opdat ons oordeel nu in niets afwijke van het uwe
en het eeuwig loon straks ons wachte
voor wat we goed gedaan hebben.

Amen.

(Isidorus van Sevilla)

Is dit nu familie van Teresa? Serieuze vraag hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:58

MARRY942 schreef:
Nee Daniel....dat hebben ze hier in Gouda nog nie uitgevonden...beter maar ook...anders rijdt mijn rijbewijs weg....wat moet ik zonder Smiley die vol vragen zit
claxoneren in je auto?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3455 3456 3457 3458 3459 3460 3461 ... 6194 Volgende
Pagina 3458 van 6194