| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:17
|
|
|
|
|
Boerenkool met rookworst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Waarom dit topic onder agenda valt ontgaat me ten ene male maar dat zal misschien aan mij liggen. Volgens mij hoort dit topic onder christelijk leven.
|
Heel eenvoudig, LJ nodigt iedereen uit om een profetische avond te bezoeken. Uiteraard ben je vrij om daaraan gehoor te geven, of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:20
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Al ben ik het niet eens met Hermans manier van uitlaten over LJ, toch kan ik hem wel enigszins begrijpen. LJ's reacties bruisen van hoogmoed, en als de bijbel iets afkeurt is het toch wel hoogmoed, of niet soms? |
Hoogmoed is jezelf hoger achten dan God. Als je Gods taal spreekt, is dat dus geen hoogmoed. Denk dat veel christenen van tegenwoordig Jezus ook hoogmoedig hadden gevonden als ze Hem in levende lijve tegen waren gekomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:21
|
|
|
|
En laat ik nou goede ervaringen hebben met profetische avonden ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:30
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Zou het niet zijn dat God ons een rustdag geeft omdat Hij weet dat we anders maar door en door en door zullen gaan? Dat Hij ons daarom juist een verplichte rustdag opgeeft om ons te beschermen tegen ons zelf als mensen die altijd maar bezig zijn? Ik denk dat de rustdag wel degelijk een door God opgelegde verplichting is. Niet iets wat we moeten omdat het een gebod is, maar meer als een gunst van Hem die weet hoe druk we anders elke dag maar weer zijn.
En dan spreek ik niet over de zaterdag of de zondag, ik denk dat dat om het even is, maar meer aan een afgezonderde dag in de week, waarin we iets apart leggen voor de armen, rusten van onze bezigheden en onze gedachten aan Hem weiden Die ons deze dag gaf. |
Natuurlijk kent God ons als geen ander en weet Hij dat we die rust nodig hebben. Voor mij zit dat alleen niet in 1 dag. Bovendien geloof ik niet in verplichtingen opgelegd door God. Wel in instructie, raadgeving, wijsheid van Zijn kant.
En als je 1 dag leeft zoals God zou willen, waarom dan niet alle dagen? Ik wil doordrenkt zijn met Hem zodat er geen verschil is in welke dag dan ook. Want ik geloof dat we elke dag om de armen moeten denken, elke dag rusten (en werken), elke dag onze gedachten aan Hem weiden. En ik denk dat dat mogelijk is doordat wij de Heilige Geest hebben ontvangen. Als een levenskracht voor elke dag. Wel hebben we ook te maken met onze eigen ikkie. Maar hoe meer je je naar Hem uitstrekt, hoe minder je eigen ikkie de regie heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:41
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Natuurlijk kent God ons als geen ander en weet Hij dat we die rust nodig hebben. Voor mij zit dat alleen niet in 1 dag. Bovendien geloof ik niet in verplichtingen opgelegd door God. Wel in instructie, raadgeving, wijsheid van Zijn kant.
En als je 1 dag leeft zoals God zou willen, waarom dan niet alle dagen? Ik wil doordrenkt zijn met Hem zodat er geen verschil is in welke dag dan ook. Want ik geloof dat we elke dag om de armen moeten denken, elke dag rusten (en werken), elke dag onze gedachten aan Hem weiden. En ik denk dat dat mogelijk is doordat wij de Heilige Geest hebben ontvangen. Als een levenskracht voor elke dag. Wel hebben we ook te maken met onze eigen ikkie. Maar hoe meer je je naar Hem uitstrekt, hoe minder je eigen ikkie de regie heeft. |
Praktisch gezien lijkt me het niet mogelijk om alle dagen zo te leven als God zou willen. Dan moet je toch echt in een klooster gaan......Ik vind de zondag wel een speciale dag......even uit de sleur en hectiek van de hele week en even rust.....Als je onregelmatig werkt is de kans groot dat je continu doorgaat en niet even zo'n rustdag hebt.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik heb al gemerkt dat er veel gehakt (ofwel in de vorm van een bal of een worst) wordt gegeten. Ik weet dat het goedkoper is maar ook vettiger... |
En als je de bal gehakt, rundergehakt extra mager, ook nog es in zijn eigen vet braadt valt het met de vettigheid ook wel een beetje mee, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:57
|
|
|
|
Er worden hier goede punten naar voren gebracht vind ik. Wat ik nog verder benadrukken wilde is het volgende. Ik kan me niet voorstellen op wat voor rigide manier er met de zondagsheiliging omgegaan wordt in sommige kerken. Je zou verwachten dat als men werkelijk Gods woord als zo absoluut zien, dat ze ook gewoon de sabath zouden houden. Temeer daar er geen enkele reden is, om dat niet te doen. Verder merk ik dat ze die zondagsheiliging eigenhandig hebben ingevuld zonder dat daar een daadwerkeliijke basis voor te vinden is in de Bijbel. Mogen joodse kinderen buiten spelen op sabbath? Gods wetten zijn altijd doordacht en redelijk en menselijk. Als mensen zelf hun wetten gaan maken worden ze onredelijk en wreed. bv. De islam kent het vasten, maar dat is op een onredelijke wrede manier. Bovendien richt het de mens niet op God, maar op zichzelf. Zoals ik sommige bijdrages van jullie lees, vind ik dat er menselijke wrede wetten genoemd worden, die volgens mij eerder de vreugde van de rustdag belemmeren dan dat ze die vreugde stimuleren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Er worden hier goede punten naar voren gebracht vind ik. Wat ik nog verder benadrukken wilde is het volgende. Ik kan me niet voorstellen op wat voor rigide manier er met de zondagsheiliging omgegaan wordt in sommige kerken. Je zou verwachten dat als men werkelijk Gods woord als zo absoluut zien, dat ze ook gewoon de sabath zouden houden. Temeer daar er geen enkele reden is, om dat niet te doen. Verder merk ik dat ze die zondagsheiliging eigenhandig hebben ingevuld zonder dat daar een daadwerkeliijke basis voor te vinden is in de Bijbel. Mogen joodse kinderen buiten spelen op sabbath? Gods wetten zijn altijd doordacht en redelijk en menselijk. Als mensen zelf hun wetten gaan maken worden ze onredelijk en wreed. bv. De islam kent het vasten, maar dat is op een onredelijke wrede manier. Bovendien richt het de mens niet op God, maar op zichzelf. Zoals ik sommige bijdrages van jullie lees, vind ik dat er menselijke wrede wetten genoemd worden, die volgens mij eerder de vreugde van de rustdag belemmeren dan dat ze die vreugde stimuleren.... |
Ik vind je nu een beetje tekort door de bocht......een ieder is er zelf bij om op wat voor manier de zondag te vieren....dat kan je wreed noemen maar wie ben jij om dat zo te noemen? Er zijn mensen die dat zo met volle overtuiging doen. Jij heb tnu eenmaal een vreugdevol geloof maar vergeet niet dat er anderdenkenden zijn die dat niet hebben en dat ook niet willen.....dat kan je onredelijk en wreed vinden......maar is dat dan een christelijke gedachtengang? Iemand die anders denkt veroordelen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:11
|
|
|
|
|
ik heb geen idee. heb (zoals elke dag) geen zin om te koken, dus waarschijnlijk sla ik de vreterij over en ga ik direkt door naar de snaai
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:35
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | ........... en aangezien het afvalvlees is, zijn het meestal niet de magerste stukken die erdoor gaan.
|
Rundergehakt is geen afvalvlees hoor.......niet bij mijn slager tenminste,wat die supermarktkiloknallers er door draaien weet ik niet.........ik eet geen halfomhalf gehakt,ik heb in een slagerij gewerkt en weet wat ze daar doorheen gooien
Leanne,vleesliefhebber(jammer genoeg)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:39
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | We doen er wel lollig over(ik ook)maar ik denk dat het heel veel mensen een steek geeft,ik weet dat ik destijds heel erg verlangde naar simpelweg een paar armen..........
En nee,ik doe niet mee aan de nieuwe rage  |
Helemaal mee eens Leanne!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:43
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | | gelukkig maar!.....weet wat het is |
Voor alle migraine-lijders onder ons: Heb het eens met je arts over het middel Immigran, verkrijgbaar in injecties die je jezelf toedient, maar tegenwoordig ook in tabletvorm verkrijgbaar. Het heeft míjn leven weer leefbaar gemaakt! Heil hem wie dat uitgevonden heeft, die mag van mij een lintje van ons konegin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:47
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Voor alle migraine-lijders onder ons: Heb het eens met je arts over het middel Immigran, verkrijgbaar in injecties die je jezelf toedient, maar tegenwoordig ook in tabletvorm verkrijgbaar. Het heeft míjn leven weer leefbaar gemaakt! Heil hem wie dat uitgevonden heeft, die mag van mij een lintje van ons konegin!  |
Van mij niet want hielp niet. Ieder migraine is weer anders he wat bij de een helpt hoeft bij de ander niet te helpen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:50
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Rundergehakt is geen afvalvlees hoor.......niet bij mijn slager tenminste,wat die supermarktkiloknallers er door draaien weet ik niet.........ik eet geen halfomhalf gehakt,ik heb in een slagerij gewerkt en weet wat ze daar doorheen gooien
Leanne,vleesliefhebber(jammer genoeg) |
Ik heb bij een slager gewerkt en daar was het ook geen afval hoor ja van biefstuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Eh Daniel het is een vrouwen topic he vurt wegwezen jij  |
Veel is er niet waar...veel ook weer gezeur... Maarre...........VURT WEGWEZEN (omdat het een man is..)ja daar ga ik wel in mee...haha)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik vind je nu een beetje tekort door de bocht......een ieder is er zelf bij om op wat voor manier de zondag te vieren....dat kan je wreed noemen maar wie ben jij om dat zo te noemen? Er zijn mensen die dat zo met volle overtuiging doen. Jij heb tnu eenmaal een vreugdevol geloof maar vergeet niet dat er anderdenkenden zijn die dat niet hebben en dat ook niet willen.....dat kan je onredelijk en wreed vinden......maar is dat dan een christelijke gedachtengang? Iemand die anders denkt veroordelen? |
Waarom kan je dat dan wel op de zondag maar niet op andere dagen? Daar ben je toch ook zelf bij? Voor mij klinkt het tegenstrijdig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Praktisch gezien lijkt me het niet mogelijk om alle dagen zo te leven als God zou willen. Dan moet je toch echt in een klooster gaan......Ik vind de zondag wel een speciale dag......even uit de sleur en hectiek van de hele week en even rust.....Als je onregelmatig werkt is de kans groot dat je continu doorgaat en niet even zo'n rustdag hebt..... |
Dan moet je niet het klooster in gaan !!! Dat kan door je bewust te zijn / worden dat Hij altijd bij je is. Zoals Jezus dat ook was / is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vandaag bloemkool, aardappels en een gehakte bal daar een beetje konijnenvoer bij en maaltijd is weer compleet  |
IKKE OOK..... Die gehaktbal heet alleen gehaktstaaf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:03
|
|
|
|
Stel je vind de tweede liefde van je leven. Je bent van de eerste gescheiden en je wilt met de tweede trouwen. Dan loop je automatisch tegen de volgende vraag op:
Laat ik mn huwelijk inzegenen in de kerk?
of
Mag mijn huwelijk ingezegend worden in de kerk?
Graag jullie reacties.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:08
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Waarom kan je dat dan wel op de zondag maar niet op andere dagen? Daar ben je toch ook zelf bij? Voor mij klinkt het tegenstrijdig. |
Op de andere dagen wordt ik 's morgens nog ergens verwacht tot vaak laat in de middag.......ook wel werken genoemd......Zondag is voor mij toch vaak een dag met kerkgang en tijd voor bezinning.... zie ik me doordeweeks ook niet doen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Rundergehakt is mager vlees hoor  |
gebakken in veel boter...die 'lekkere' jus erbij...dus dat wat het vlees betreft...de bloemkool overgoten met één of andere saus...en vermageren maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:25
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | En als je de bal gehakt, rundergehakt extra mager, ook nog es in zijn eigen vet braadt valt het met de vettigheid ook wel een beetje mee, toch? |
als het mager vlees is zal er weinig eigen vet zijn...dan kan je je gehakt van de pan krabben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik heb bij een slager gewerkt en daar was het ook geen afval hoor ja van biefstuk  |
...volgens mij heb ik nergens het woord 'afval' gebruikt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:29
|
|
|
|
geef mij maar een lekker visje, gebakken, gestoomd, gepocheerd...het is erg lekker en gezond...soms toch oja, ik spreek niet over kibbelingen of dat ander in het vet gebakken spul dat je zo kan kopen aan aan het kraam...wat ook wel lekker is hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wedergeboorte heeft niks te maken met lichamelijke opstanding, je maakt een denkfout hiermee. |
Toch niet, Jezus moest eerst uit de dood opstaan, om duidelijk te maken dat de dood verslagen was, zodat Hij daarna ten hemel kon varen.
Daarbij krijgen wij een hemels lichaam als ons aardse lichaam is afgestorven, want op de jongste dag zullen alle graven opengaan zodat een ieder berecht kan worden voor God voor zijn of haar leven, waarbij de gelovigen een pleitbezorger in Jezus hebben.
Nu nog een onvergankelijke geest in een vergankelijk lichaam, maar straks een onvergankelijke geest samengevoegd met een onvergankelijk lichaam. Zullen wij dan niet op dat moment volledig wedergeboren zijn in geest en lichaam?
(1 Kor 6:13-20, 1 kor 15, 1 Tess 4:13-18)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:35
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Toch niet, Jezus moest eerst uit de dood opstaan, om duidelijk te maken dat de dood verslagen was, zodat Hij daarna ten hemel kon varen.
Daarbij krijgen wij een hemels lichaam als ons aardse lichaam is afgestorven, want op de jongste dag zullen alle graven opengaan zodat een ieder berecht kan worden voor God voor zijn of haar leven, waarbij de gelovigen een pleitbezorger in Jezus hebben.
Nu nog een onvergankelijke geest in een vergankelijk lichaam, maar straks een onvergankelijke geest samengevoegd met een onvergankelijk lichaam. Zullen wij dan niet op dat moment volledig wedergeboren zijn in geest en lichaam?
(1 Kor 6:13-20, 1 kor 15, 1 Tess 4:13-18) | De wedergeboorte waar Jezus op duidt is iets wat plaatsvindt bij ons mensen als we Hem als verlosser aannemen en als we ons laten dopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik vind je nu een beetje tekort door de bocht......een ieder is er zelf bij om op wat voor manier de zondag te vieren....dat kan je wreed noemen maar wie ben jij om dat zo te noemen? Er zijn mensen die dat zo met volle overtuiging doen. Jij heb tnu eenmaal een vreugdevol geloof maar vergeet niet dat er anderdenkenden zijn die dat niet hebben en dat ook niet willen.....dat kan je onredelijk en wreed vinden......maar is dat dan een christelijke gedachtengang? Iemand die anders denkt veroordelen? | Ik veroordeel mensen niet, ik veroordeel een kerkleer. En vooral de veroordelende houding naar anderen toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:41
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Vanwaar jouw afkeer van dhr. F. Ouweneel ? |
Omdat ik over dit onderwerp en andere geloofsonderwerpen eerder met een atheïst overeenstemming zal bereiken dan met Frank Ouweneel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | geef mij maar een lekker visje, gebakken, gestoomd, gepocheerd...het is erg lekker en gezond...soms toch oja, ik spreek niet over kibbelingen of dat ander in het vet gebakken spul dat je zo kan kopen aan aan het kraam...wat ook wel lekker is hoor... |
Ja een lekker gebakken visje van de visboer die wordt door een lekker papje gehaald en dat is echt geen dikmaker hoor
T'was wel een mooie droom
|
|
| Naar boven |
|
|