ChristianMatch

Forum

Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3507 3508 3509 3510 3511 3512 3513 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:27

MARRY942 schreef:
Inderdaad van Dam, gelukkig reageert niet iedereen zo als Jolan op Shanita.......ze is in nood en zoekt een praatpaal/praatpalen....Shanita...je bent altijd welkom hoor!

vrij stijlloos om zo over een reactie van iemand te praten Marry.
deze reactie is niet oke Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:30

PIETER649 schreef:
Als ze genezen komt het door t gebed
Als ze niet genezen komt het omdat de medische wereld machteloos staat

gelukkig is er ook genezing door de medische wereld
prijs God
maar daar waar mensen soms niks kunnen, is God bij machte om goed te doen
waarom het dan soms niet gebeurd? geen idee
die verantwoordelijkheid is niet de mijne maar die van God
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:47

Willemijn, ziet het als een uitdaging om het niet als een beleving te zien maar als een vrijheid van handelen voor iedereen.......homo, bi, transeksueel of wat dan ook......[/quote]

Of in de krokodil te liggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:49

MOMO697 schreef:
Tuurlek heeft een pedo het recht om op christelijke grondslag een therapie te volgen om te leren omgaan met zijn of haar gevoelens
Die dan ook vergoed wordt door de zorgverzekering Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En komen mijn banden dan ook in aanmerking voor zoiets, die hebben geen pro fiel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:49

CHATULIEM619 schreef:
We hebben het er wel vaker over gehad, de homoscene staat bekend om haar promiscuiteit. En ik vind dat als je zoveel last hebt van die aandrang, dat therapie helemaal op zijn plaats is. Bij hetero's wordt het gezien als een probleem, bij homo's als cultuur...beiden hebben therapie nodig.

Vijftig procent van de homowereld bestaat uit vrouwen en de hang naar promiscuiteit is daar echt niet zo groot. Lesbiennes zijn veel meer gericht op een vertrouwens- en liefdesrelatie en ervaren doorgaans hun liefde graag bij één persoon. Bij homoseksuele mannen is die neiging minder dan bij lesbische vrouwen en daar komt meer puur op lichamelijkheid gerichte bevrediging voor. Bij lesbische vrouwen is deze darkroomscene en aanverwant nagenoeg te verwaarlozen. Als je het over homofielen hebt, plaats je met je opmerking hierboven de lesbische vrouwen niet alleen ten onrechte in de hoek van promiscuiteit maar je doet ze ook onrecht aan.

De aandrang die deze mannen en vrouwen hebben is niet anders dan de aandrang die jij en ik hebben, het is alleen op het eigen geslacht gericht en dat is aangeboren, geen keuze. Jij hoeft niet in therapie omdat je die aandrang hebt en zij ook niet. In een stad als Leeuwarden, hoofdstad en verzorgingscentrum van heel Friesland is één slecht lopende darkroom voor mannen. De hoerenbuurt van Leeuwarden kent 200 prostituees en dan ziin er verder in Friesland de nodige clubs. Ik ken de landelijke cijfers niet maar het beeld zal, afgezien van Amsterdam niet erg afwijken. Kun je dan stellen dat het cultuur bij homofielen is en dus ook bij de vrouwelijke? Ik vind eerlijk gezegd de wijdverspreide prostitutie in de heterocultuur een belangrijker teken aan de wand.

Zoals je weet kijk ik nogal graag naar maatschappelijke problematiek vanuit de geschiedenis. De tijd ligt nog niet zo ver achter ons dat lesbische vrouwen die de zelfde orale seksuele handelingen hadden gepraktizeerd zoals die nu in de heterowereld volkomen geaccepteerd zijn, in de gevangenis terecht kwamen en in de 16e eeuw nog ter dood werden veroordeeld. Het zou wat zijn als de mensen die orale sex hebben bedreven daarvoor bestraft zouden kunnen worden. ik vind het niet correct om al te zeer op de seksuele handelingen in te gaan maar ik vraag me wel af of de heteroseksuelen in hun techniek nu werkelijk de dingen zoveel anders doen. Technisch gezien lijken beide groepen meer op elkaar dan de meeste mensen willen toegeven. Ik wil het noemen maar vind het niet gepast er verder op in te gaan. Dat zal wel conservatisme zijn, het zij zo. Maar denk er wel eens eerlijk over na.

Het probleem dat ik met je standpunt heb, is de directe en bijna automatische koppeling van homoseksuelen aan perversiteit. Dat komt bij de lesbische variant nauwelijks voor, bij de mannelijke meer maar is ook niet algemeen en als we naar de heterokant kijken dan is de maatschappelijke problematiek daaromheen een veel groter vraagstuk. Prostitutie heeft op dit moment veel weg van slavinnenhandel uit Oost-Europa en waar al niet vandaan, al kunnen onze eigen 'Marokkanen en andere anen er ook wat van.

Wat mij betreft mag men de loverboys en pooiers aanpakken, deze moderne slavenhandelaren en uitbuiters doen veel meer kwaad dan lesbische vrouwen en homoseksuele mannen. En het is makkelijk te roepen dat homoseksuelen maar in therapie moeten want het maatschappelijke klimaat is er niet dat dit ooit zal gebeuren. Dan zal er toch ook een diagnose moeten zijn. Als je alle hoerenlopers en darkroombezoekers in therapie wilt brengen, ben je nogal even bezig.

Ik wijs dus met name je koppeling van homoseksualiteit en perversiteit af, zeker bij de lesbische vrouwenhelft. Ik kan weliswaar heel moeilijk navoelen om opgewonden te raken van een man, maar daarmee is iemand die dat wel zo voelt nog niet pervers. De heterowereld is net zo promiscue maar de schaal waarop het plaatsvindt is naar de aantallen gezien dus, uiteraard veel groter. Evenals de maatschappelijke problematiek van geslachtsziekten, vrouwenslavernij en wat het aanricht in relaties.

Thomas, therapie is niet aan de orde en wordt in het huidige neo-liberale klimaat zeker niet ingevoerd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 januari 2012, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:50

Woensdag 18 Januari, Psalm 9:12-21; Open armen.

Hoogmoed komt voor de val. En wie een kuil graaft voor een ander, zal er zelf de bodem van zien… Zo ongeveer gaat psalm 9 verder. Gaandeweg luider klinkt de lof aan de Allerhoogste. Hij is het die de noodkreet van de nederigen niet vergeet. Hij is het die de volken in hun eigen val doet lopen. Ze raken verstrikt in de netten die ze voor anderen spanden. En dan loopt de psalm uit op een woordenspel waarin het werkwoord vergeten een grote rol speelt. Enderzijds gaat het over de Godvergeten volkeren. Ze vergeten God en doen waar ze zin in hebben. Met alle gevolgen van dien”: woede en geweld, list en liederlijkheid, bedreiging en bedrog. Anderzijds: de eewig Trouwe. Hij vergeet de zijnen niet! De volkeren mogen Hem vergeten, Hij vergeet zijn volk nooit. Dat wil zeggen: Hij vergeet de armen niet, Hij vergeet de ellendigen niet.
Ik vind dat woord ellendige altijd weer zo ontroerend! We komen het hier tegen in de berijming van de psalm. Ellendige betekent letterlijk uitlandig. Dat is een ouderwets woord voor ontheemd, vervreemd. Dat woord doet me denken aan een asielzoeker, aan een man of een vrouw die de wanhoop nabij is. Alles verloren, huis en haard, land en geluk, alles, alles. Ver van het vertrouwde, gevangen in den vreemde, balling ver van je woont. Dat mensen dat elkaar aandoen! Verbijsterd is dat! Maar het gebeurt. In het groot. En in het klein. Pesterijen, plaagpartijen. Schelderige brieven, modder via mailtjes. Soms met fors effect. Je voelt je weggezet, in de hoek gezet, uitgerangeerd, weggeparkeerd. Je kunt geen kant meer op, je voelt je hopeloos alleen, miskend, onbegrepen. Je zou er iets tegen willen doen, erop los willen slaan, van je af willen timmeren. Dit is beter:

Ten dode voert het duister pad
van al het volk dat God vergat.
Maar wie ellendig is, mag hopen.
Het heil blijft voor de arme open.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:53

PIETER649 schreef:
Als iedereen nou gewoon een onderhuidse chip laat inplanten, kunnen ze het met een chiplezer in de ambulance zo uitlezen bedoel je Ronny?

Waarom zo moeilijk, gewoon verplichte vingerafdruk registratie .
En daar heb Oom Jut ook meteen profijt van.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 18 januari 2012, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:55

MARISKA601 schreef:
a la Amy Winehouse? Knipoog smiley

Ben al veel geoefender Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:07

PIETER649 schreef:
.... pedo ook?
en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bij pedofilie is er sprake van een ongelijke machtsverhouding en veelal van misbruik. Het heeft evenveel met hetero- als homoseksualiteit te maken al zijn de aantallen in de heterowereld uiteraard groter. En hoe je dit soort ongelijkwaardigheid en misbruik beleeft, doet totaal niet ter zake. Dat pakken we aan en dat is maar goed ook.

Thomas, die therapie is noodzakelijk, wat het ook kost.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 januari 2012, 22:30
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:07

CHATULIEM619 schreef:
In de genoemde teksten is die toekomstverwachting de reden van zijn adviezen, dat is een heel groot verschil vind ik met de rest van het NT. De tekst zelf roept op om het te lezen in deze eindtijdverwachting.
Hiermee verklaar ik dus niet het gehele NT niet geldig, ik probeer te interpreteren wat deze tekst precies betekent.

Stap voor stap:
1) de Heer geeft in de evangelieen aan dat echtscheiding niet meer mag onder het Nieuwe Testament.
2) de soepele regeling die juist een beetje rekening hield met de menselijke praktijk (Mozes hield er wel rekening mee), schaft Hij daarbij helemaal af. De enige uitzondering is overspel van de ander.
3) Paulus bevestigt deze regel: en het enige wat hij aan extra informatie geeft is dat als je toch bent gescheiden [als gelovigen] dat je dan weer naar elkaar toe moet gaan.

Zelfs als je punt 3 tijdgebonden vind [vind ik een extreem gevaarlijke manier van bijbeluitleggen maar dat is een ander topic]. Dan blijft het scheidingsverbod van Jezus STAAN. De Heer zegt dat deze duidelijke regels niet te maken hebben met zijn spoedige terugkeer (dus dat je die regels toch niet lang hoeft vol te houden) maar met GENESIS.

Terugkomend op je tijdsgebondenheidargument: nogmaals de bijbeltekst:
"Doch den getrouwden gebiede niet ik, maar de Heere, dat de vrouw van den man niet scheide.

En indien zij ook scheidt, dat zij ongetrouwd blijve, of met den man verzoene; en dat de man de vrouw niet verlate.

Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate;"

Klein beetje off topic maar: maar ook in de standpunten m.b.t. de positie van de vrouw wordt Paulus bijna standaard als een man gezien die vanuit "zijn tijd" en " zijn cultuur" of "de Romeinse cultuur" praat.
De vetgedrukte gedeelte laten zien dat de tijdsgebondenheiduitleg in geval van scheiding niet opgaat. Tenzij je ook de geboden van de Heer in het Nieuwe Testament tijdgebonden wil verklaren.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op woensdag 18 januari 2012, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:09

MARIANNE378 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.

Zou zeggen geniet ervan

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:11

COOTJE711 schreef:
5 dagen geen oplader voor mijn laptop....
Vandaag was tie niet binnen gekomen... Gefrustreerde smiley

Helaas is mijn buuf er nu achter dat ik pc verslaafd ben.... Verlegen lachende smiley

er bestaat vast wel een therapie voor die terugbetaald wordt of hoe zeg je dat. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:19

MOMO697 schreef:
aanverwante onzin shanita?

dan ben ik dus compleet gestoord want dan zie ik dingen die er niet zijn.

Ik ken persoonlijk teveel mensen die genezen zijn door gebed van
-de ziekte depressie die door de psychologie waren opgegeven
-pddnos/autisme wat wetenschappelijk gezien helemaal niet mogelijk is
-zware eczeem klachten, elke ochtend beddegoed onder het bloed

dus niet van horen zeggen ...

ik ken ze persoonlijk

Momo, ik kan je gerust stellen, heb nog geen dwalingen geconstateerd bij jou.

Heb meer het gevoel dat er op cm wat dwalende geesten rondlopen, die door de mensen heenpraten.

Alleen de cm leden weten het zelf nog niet.

Laat je niet teveel afleiden Momo

Blijf gewoon jezelf

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:23

Naar aanleiding van de discussie rondom het scheiden wilde ik het bovenstaande thema ter sprake brengen....
niet perse in relatie tot scheiding, daar lopen al topics over

Soms vinden we dat Paulus toch sterk beinvloed was door de Romeinse of Joodse cultuur uit zijn tijd. Voor het evenwicht is het goed om te kijken in hoeverre we ZELF zijn beinvloed door de cultuur waarin we leven.

Als brainstorm vergelijk ik verschillen uit onze westerse cultuur met hoe in andere culturen wordt omgegaan met zaken.

Voorbeeld 1: In het westen zien we ons als individu terwijl je in niet-westerse culturen veel meer wordt gezien als onderdeel van een collectief, zoals de familie.

Voorbeeld 2: in de tegenwoordige westerse cultuur staat het geluk centraal: maar in veel andere culturen (ook de calvinistische cultuur die vroeger dominant was) staat verantwoordelijkheid centraal.

Dit is een kick off dus ik wacht verder af...

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op woensdag 18 januari 2012, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:30

GERRIT084 schreef:
Dan bij deze Geschokte, onthutste smiley het cijfer gekraakt Engeltje smiley

sja het was niet één cijfertje hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEERTJE528

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:42

ik denk dat t er omgaat dat je van elkaar houdt getrouwd of niet
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:50

COOTJE711 schreef:

Helaas is mijn buuf er nu achter dat ik pc verslaafd ben.... Verlegen lachende smiley

En dan tot de conclusie komen dat ze over een week ook op cm staat Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:54

.....

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 18 januari 2012, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:01

RONNY104 schreef:
dat zijn 2 goede voorbeelden waarin het goed gewerkt zou hebben.
er zijn ook veel nadelen.

3.personeel begrijpt niet hoe in de telefoon boek te komen.

En personeel dat zelf de voordelen van een ICE in een telefoonboek niet snapt....

Naast het gebruik van de aandacht voor 1 of meerdere ICE nummers in je telefoon, moet dan ook de personen die dat moeten gebruiken in een ICE in staat zijn dat te weten en te snappen.
Dat schort er ook nog wel eens aan. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MYRTHE113

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:05

HANNAH810 schreef:
hmmm
de monarda denk ik Lachende smiley (bergamotplant)

altijd goed om gezellig een warme kop earl-grey thee van haar blad te trekken.......

monarda beauty of Cobham blijft gewoonweg de mooiste met haar purperen schutbladeren....... Engeltje smiley

http://www.google.nl/imgres?q=monarda+beauty+of+cobham&hl=nl&sa=X&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ADSA_nl&biw=892&bih=550&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=pHbDaHEZKuw96M:&imgrefurl=http://de.hortipedia.com/wiki/Hortipedia:Bilder_des_Tages/Januar_2011&docid=y1phbw61Eoi3CM&imgurl=http://de.hortipedia.com/images/thumb/Monarda_BEAUTY_OF_COBHAM_close-up_photo_file562KB.jpg/180px-Monarda_BEAUTY_OF_COBHAM_close-up_photo_file562KB.jpg&w=355&h=473&ei=IwEXT5_BI8S6-AaZqLyVBA&zoom=1&iact=hc&vpx=651&vpy=155&dur=2638&hovh=259&hovw=194&tx=98&ty=165&sig=105276735315218959758&page=4&tbnh=176&tbnw=131&start=40&ndsp=10&ved=1t:429,r:9,s:40

en ik dacht hier nog wel een tuintopic te vinden; pfffff; gaat het om vergelijkingen.............. Huilende smiley, smiley in tranen

Hannah is idd een lekker geurig kopje thee, ik ben een Ribes, lekker vrolijk en een beetje gek
Naar boven

Auteur Bericht
MYRTHE113

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:06

HANNAH810 schreef:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://api.ning.com/files/rzRvfUI6niWDS4SEhkEi1JOHmUa1xtU1MG*DgQoMTUZVkBncut94Orwxhw4KdIW8ngpesTKidbsf8*0p68xwE*c1k-XiANIu/bereklauw.jpg&imgrefurl=http://mosangels.ning.com/xn/detail/5513472:Comment:176992%3Fxg_source%3Dactivity&usg=__HyrDGNoaVbnE5wO7Ivf5vhxRKJ4=&h=339&w=256&sz=41&hl=nl&start=1&zoom=1&tbnid=tNoZzcg8DTZpHM:&tbnh=97&tbnw=73&ei=JjAXT8WiBc2j-gadkqSMBA&prev=/search%3Fq%3Dbereklauw%26hl%3Dnl%26sa%3DX%26rls%3Dcom.microsoft:nl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ADSA_nl%26imgrefurl%3Dhttp://home.kpn.nl/r.mveloo/bereklauw.htm%26imgurl%3Dhttp://home.kpn.nl/r.mveloo/bereklauw.jpg%26w%3D256%26h%3D339%26sig%3D105276735315218959758%26ndsp%3D12%26biw%3D831%26bih%3D445%26tbs%3Dsimg:CAQSEgm02hnNyDwNNiF1-aBncbytkQ%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=77&vpy=51&dur=78&hovh=258&hovw=195&tx=106&ty=233&sig=105276735315218959758&page=1&ved=1t:429,r:0,s:0

de bereklauw

vanavond kwam ik op mijn pad,
een plant tegen, waar ik snel genoeg van had;
een "bereklauw";
zo imposant met woorden
een bereklauw,
die dwars door alle harten boorde.

hoe kunnen bereklauwen zo misleiden
dat je steeds weer terug denkt aan wat ze zeiden.
woorden verwondend, en brandend, zo diep.
tegen mensen die dezelfde Vader eens schiep.

die bereklauw,
o, ik zucht en ik huiver er nog van.
zo wit en zo zuiver; zo uiterlijk rein;
wie zou er toch niet als die prachtige bereklauw willen zijn!!

zo hol van stengel om zich met vocht te voeden
zo hoog als een boom, maar wie kan bevroeden
dat wanneer ze je slechts lichtjes haar aan hebt geraakt,
al streel je haar maar...
dan heb je een blaar.
want zie; ze schenkt je alle giffen
die haar innerlijk heeft aangemaakt.

raak haar slechts nauwelijks
dan brand ze zó genadeloos diep!!
de mensen om zich heen,
die onze Vader schiep.

harteloos en ongenadig
pakt zij de kwetsbare mens
op de kwetsbaarste plaats.

dus wees op je hoede
want al lijkt de bereklauw schoon;
ze brand en verwondt,
met de woorden uit haar mond
de mensen om zich heen
die God onze Vader schiep.

kom ik ooit weer de bereklauw tegen
dan zal ik eens overwegen
wanneer zij het waagt ook maar IEMAND te branden
het hart heeft ook maar IEMAND te verwonden
van de mensen om haar heen

om haar zo hard te "strélen"
dat haar steeltje knakt
en niet stoppen tot ik haar met mijn woorden
in ienie minie minuscule
utsel-frutsig kleine mootjes heb gehakt!!

hannah......kan niet tegen onrecht

Ik ben er een beetje stil van...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:09

CHRISTIAN146 schreef:
Naar aanleiding van de discussie rondom het scheiden wilde ik het bovenstaande thema ter sprake brengen....
niet perse in relatie tot scheiding maar tot meer zaken

Soms vinden we dat Paulus toch sterk beinvloed was door de Romeinse of Joodse cultuur uit zijn tijd. Voor het evenwicht is het goed om te kijken in hoeverre we ZELF zijn beinvloed door de cultuur waarin we leven.

Als brainstorm vergelijk ik verschillen uit onze westerse cultuur met hoe in andere culturen wordt omgegaan met dingen (inclusief de cultuur van de bijbel).
voorbeeld 1) In het westen zien we ons als individu 2) terwijl je in niet westerse culturen veel meer wordt gezien als onderdeel van een collectief zoals de familie.
voorbeeld 2) in de tegenwoordige westerse cultuur staat het geluk centraal: maar in veel andere culturen (ook de calvinistische cultuur die vroeger dominant was) staat verantwoordelijkheid centraal.

Dit is een kick off dus ik wacht verder af...

Hallo Christian

Als ik je goed begrijp dan zou wat er in de bijbel staat voor die tijd gelden of lees ik dat verkeert??
Want in mijn ogen is dat natuurlijk niet want de bijbel is voor elke dag en elk wereld deel.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:13

MARTIN695 schreef:
Hallo Christian

Als ik je goed begrijp dan zou wat er in de bijbel staat voor die tijd gelden of lees ik dat verkeert??
Want in mijn ogen is dat natuurlijk niet want de bijbel is voor elke dag en elk wereld deel.
Sjalom.
Martin

goed dat je navraag doet: de geboden en principes van God staan niet ter discussie voor mij, ik bedoelde meer het volgende voorbeeld. Boaz ruilde volgens mij in het boek Ruth zijn schoen als teken dat er een overeenkomst was gesloten. Dat was geen gebod van de Heer maar een gebruik uit die tijd. Zo bedoelde ik dat. Ik zal even kijken of ik mijn post kan aanpassen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:17

ANNETTE792 schreef:
Ik zit al 6 weken tussen die snotterende en zieke kinderen, ik ben inmiddels imuun.
Elk nadeel heeft zn voordeel Knipoog smiley

Cruyff??????????????

Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:18

COOTJE711 schreef:

Hallo Cootje.
Hebben ze dan bij jullie geen stroom meer of had je niet betaald?????

Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:22

Ik heb een ICD in mn lijf zitten en als die afgaat dan kunnen ze alles op de comp zien .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:34

MARIO216 schreef:
Ben al veel geoefender Knipoog smiley

Wouw Mario, misschien een duet met Marry????
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:41

MARTIN695 schreef:
Hallo Cootje.
Hebben ze dan bij jullie geen stroom meer of had je niet betaald?????

Sjalom.
Martin

Stroom is er voldoende, en betalen doe ik als de beste.... Knipoog smiley
Maar het stukkie er tussen..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:48

JOLAN931 schreef:
CHATULIEM619 schreef:
Sorry, ik vind dat je ziek bent als je zomaar met een wildvreemde seks bedrijft. Dan word je gedreven door je instinct is niks menselijks aan. Ik vind dat deze mensen therapie nodig hebben...

Je zou Chats reactie zo op kunnen vatten, maar...Dat zegt hij helemaal niet!

Een verdwaald berichtje misschien?

Laatst aangepast door
MIEKE364
op woensdag 18 januari 2012, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:55

MARIO216 schreef:
En dan tot de conclusie komen dat ze over een week ook op cm staat Geschokte, onthutste smiley
mijn voorgevoel zegt van niet..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3507 3508 3509 3510 3511 3512 3513 ... 6194 Volgende
Pagina 3510 van 6194