| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het 'zou gaan over het onderdrukken van'...dit is dus het punt, Annette.
Het is een invulling van iemand geweest die dan openbaar werd gemaakt en dan springen bepaalde groepen mensen daarop met een heleboel oordelen en meningen die niet ter zake doen want het gaat gewoon om een invulling van iemand die eigenlijk nergens opgestoeld is. Ik bedoel daar dus mee dat op de website van Different duidelijk vermeld staat welke therapieën ze aanbieden. Er staat nergens vermeld dat ze iemand die homo is willen genezen van zijn of haar seksuele geaardheid. Ze bieden wel hulp voor de randproblemen die bij die geaardheid behoren.
Ieder normaal mens weet ook wel dat je van een seksuele geaardheid niet kan 'genezen'. Daar dan een hele hoop kosten tegenaan gooien zou echt absurd zijn.
Sommige mensen zijn bedreven in het invullen van andermans doelstellingen. Die invulling menen ze dan te lezen tussen de regels. Ze lezen dus een tekst die er niet staat. Tja, zo kan je alles in een verkeerd daglicht stellen. Zulke mensen zijn dan ook erg toe aan één of andere therapie die al dan niet vergoed wordt. |
Maar geloof jij dat als ze inderdaad therapie aanbieden om het te onderdrukken, ze dat ook netjes op hun website zouden zetten? Ook het gevoel onderdrukken is een vorm van omgaan met gevoelens, enkel een verkeerde vorm. En daarmee wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze inderdaad fout bezig zijn want dat kan ik niet beoordelen, wel vind ik het goed dat er als er zulke geluiden voorbij komen er onderzoek naar gedaan word.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoi hoi,
Zitten hier soms luilakken? Bij het lezen op de forums en ook bij online-lijsten zitten er vele leden achter de pc, laptop, Ipad en mobiel. Wat doen ze eigenlijk hele dag? En 's-nachts? We zijn toch niet verslaafd bij CM? |
Herman,
Ik zal zeker niet verslaafd aan cm raken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:38
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Momo, ik kan je gerust stellen, heb nog geen dwalingen geconstateerd bij jou.
Heb meer het gevoel dat er op cm wat dwalende geesten rondlopen, die door de mensen heenpraten.
Alleen de cm leden weten het zelf nog niet.
Laat je niet teveel afleiden Momo
Blijf gewoon jezelf
 |
Is de dwalende geesten niet bij jou? Dat is de vorst der duisternis, LJ. Geen 1 mens heeft geen zonde, zeker niemand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:38
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Maar geloof jij dat als ze inderdaad therapie aanbieden om het te onderdrukken, ze dat ook netjes op hun website zouden zetten? Ook het gevoel onderdrukken is een vorm van omgaan met gevoelens, enkel een verkeerde vorm. En daarmee wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze inderdaad fout bezig zijn want dat kan ik niet beoordelen, wel vind ik het goed dat er als er zulke geluiden voorbij komen er onderzoek naar gedaan word. |
Beetje vreemd eigenlijk dat we hier wel verdere onderzoeken in willen hebben. Waarom zouden we ons hier wel over druk maken, we maken ons ook niet druk om deze groep mensen op een voetstuk te plaatsen. In heel de wereld wordt het tegenwoordig ook als de normaalste zaak van de wereld gezien. Het is geen afwijking en geen ziekte, het is doodnormaal, andere organisaties worden wel betaald uit die pot, moeten daar dan ook geen verdere onderzoeken in komen. En trouwens, er blijkt uit de besproken groep wel animo voor te bestaan, gaan we dan nu in ene een onderzoek naar instellen? Laten we dan ook maar eens een onderzoek gaan instellen naar bv een c.o.c daar gaan ook te veel overheids gelden heen. Het is tegenwoordig wel zo, dat overal waar een C voor staat, er een onderzoek in gesteld moet worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:52
|
|
|
|
Een Bereklauw das toch een bal gehakt, met ringen uien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:56
|
|
|
|
Dan ben ik wel een waterlelie de rest gaat toch dood Tis veel te nat hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:59
|
|
|
|
Dat ik vanochtend officieel ontslagen ben door de uroloog! Da's 1, nu de gynaecoloog nog!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:06
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik vanochtend officieel ontslagen ben door de uroloog! Da's 1, nu de gynaecoloog nog!  |
Dokters dumpen?Ben je gek geworden meid???
Maar heel fijn voor je,stapje voor stapje kom je dichterbij een mooie toekomst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Beetje vreemd eigenlijk dat we hier wel verdere onderzoeken in willen hebben. Waarom zouden we ons hier wel over druk maken, we maken ons ook niet druk om deze groep mensen op een voetstuk te plaatsen. In heel de wereld wordt het tegenwoordig ook als de normaalste zaak van de wereld gezien. Het is geen afwijking en geen ziekte, het is doodnormaal, andere organisaties worden wel betaald uit die pot, moeten daar dan ook geen verdere onderzoeken in komen. En trouwens, er blijkt uit de besproken groep wel animo voor te bestaan, gaan we dan nu in ene een onderzoek naar instellen? Laten we dan ook maar eens een onderzoek gaan instellen naar bv een c.o.c daar gaan ook te veel overheids gelden heen. Het is tegenwoordig wel zo, dat overal waar een C voor staat, er een onderzoek in gesteld moet worden. |
Het mooie is dat "we" niks moeten Gerrit,ieder heeft zn mening,dat maakt mensen nou juist zo interessant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:21
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het mooie is dat "we" niks moeten Gerrit,ieder heeft zn mening,dat maakt mensen nou juist zo interessant  |
Helaas niets is minder waar, ik moet nu toch echt ...... anders krijg ik een vuile broek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:33
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Jolan Ken ik die?  |
Ja, dat denk ik wel...Je wist m'n naam prima te gebruiken in een onredelijke reactie in een ander topic. Troost je...je hoeft bij mij niet te komen zingen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In dezelfde tekst staan de volgende aanwijzingen:
vers26 : Ik meen dat het vanwege de huidige beproevingen voor een mens goed is te blijven wat hij is.
vers29 : Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dat er maar weinig tijd rest. Laat daarom ieder die een vrouw heeft zo leven dat het hem niet in beslag neemt,
Het is duidelijk dat de tijd voor Paulus een hele grote rol speelde. Zijn verwachting was dat Jezus zeer spoedig zou terugkomen. In mijn ogen zijn deze regels alleen maar van toepassing als we er zeker van zijn dat Jezus binnen enkele maanden terugkomt, ..... |
Ik heb nog een keer naar je "zie context: niet geldig-argument" gekeken. 1) de versen die je aanhaalt rechtvaardigen de conclusie dat Paulus uitkeek naar de wederkomst van de Heer. Maar ik zie geen enkele richting, richting jouw conclusie die ik vetgedrukt heb.
2) wanneer weten wij wel zeker dat Jezus binnen enkele maanden terugkomt??? Niemand weet wanneer Hij terug komt, alleen de Vader weet dat. En omdat niemand het weet zullen volgens de uitleg van jou deze woorden van Paulus nooit van toepassing zijn op de kerk.
3) zijdelingse opmerking: als je uitgaat van die redenering dan zouden ALLE INSTRUCTIES vanaf vers 1 (hoofdstuk 7) niet geldig zijn.
Los van dit getouwtrek of 1 Korintiers 7 voor gelovigen van vandaag de dag van toepassing is herhaal ik dat de Heer in de evangelieen duidelijk genoeg is. Voor mensen die hele zware verzoekingen hebben meegemaakt heb ik alle begrip, maar ik kan niet meegaan met het krachteloos maken van de woorden van God.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op donderdag 19 januari 2012, 11:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:43
|
|
|
|
Moeten we niet altijd met onze partner leven op die manier dat het ons niet in beslag neemt zodat er geen tijd meer over is voor God? Niemand weet wanneer Hij terug komt, het zou dus ieder moment kunnen zijn.
Maar dat wil toch niets meer zeggen dat God op nummer 1 moet staan, en daarna pas je partner komt....meer niet. Ik vraag me af wat dit te maken heeft met scheiden. Ik zie hier geen goede reden in om een scheiding goed te praten namelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:55
|
|
|
|
| CHRISTIAN146 schreef: | Ik heb nog een keer naar je "zie context: niet geldig-argument" gekeken. 1) de versen die je aanhaalt rechtvaardigen de conclusie dat Paulus uitkeek naar de wederkomst van de Heer. Maar ik zie geen enkele richting, richting jouw conclusie die ik vetgedrukt heb.
2) wanneer weten wij wel zeker dat Jezus binnen enkele maanden terugkomt??? Niemand weet wanneer Hij terug komt, alleen de Vader weet dat. En omdat niemand het weet zullen volgens de uitleg van jou deze woorden van Paulus nooit van toepassing zijn op de kerk.
3) zijdelingse opmerking: als je uitgaat van die redenering dan zou het HELE betoog vanaf vers 1 (hoofdstuk 7) niet geldig zijn. | Wat denk je dan van de volgende teksten:
| Quote: | | In het algemeen: laat ieder in de positie blijven die de Heer hem heeft gegeven, blijven wat hij was toen God hem riep. |
of
| Quote: | Laat ieder blijven wat hij was toen hij geroepen werd.
|
of
| Quote: | | Laat, broeders en zusters, ieder voor God blijven wat hij was toen hij geroepen werd. | Dus als je vrijgezel bent, blijf dat dan, als je getrouwd bent, blijf dat dan. Als je slaaf bent, blijf dat dan....Het moment van bekering is het moment dat je moet blijven zoals je bent. Als je dit niet in de contekst ziet, die Paulus beschrijft krijg je dus hele vreemde conclusies. Dan mag je nooit meer trouwen als je tot bekering gekomen bent... De contekst is en blijft: Jezus komt spoedig terug, dus wees daar maar mee bezig, dat is belangrijker dan of je getrouwd bent of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:59
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dokters dumpen?Ben je gek geworden meid???
Maar heel fijn voor je,stapje voor stapje kom je dichterbij een mooie toekomst! |
Haha, Leanne...dokters dumpen...met liefde hoor! De uroloog is mij te oud en de gynaecoloog is een vrouw. Beide geen optie dus
Maarre...thnx! Het is idd weer een stapje dichterbij m'n normale leventje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat denk je dan van de volgende teksten:
of
of
Dus als je vrijgezel bent, blijf dat dan, als je getrouwd bent, blijf dat dan. Als je slaaf bent, blijf dat dan....Het moment van bekering is het moment dat je moet blijven zoals je bent. Als je dit niet in de contekst ziet, die Paulus beschrijft krijg je dus hele vreemde conclusies. Dan mag je nooit meer trouwen als je tot bekering gekomen bent... De contekst is en blijft: Jezus komt spoedig terug, dus wees daar maar mee bezig, dat is belangrijker dan of je getrouwd bent of niet. |
7:21: "Zijt gij als slaaf geroepen, bekommer u daarover niet, maar als gij ook vrij kunt worden, maak er dan te meer gebruik van." 7:26 Ik acht dus om de bestaande nood dit goed, dat het voor een mens goed is, zo te zijn. 27 Zijt gij aan een vrouw verbonden? Zoek geen scheiding. Hebt gij geen vrouw meer? Zoek er geen. 28 Maar ook wanneer gij trouwt, dan doet gij daarmede geen kwaad, en wanneer een jongedochter trouwt, dan doet ook zij daarmede geen kwaad.
Volgens mij worden er nu dus problemen gezocht die er niet zijn. Als ik hoofdstuk 7 aanvaard zoals het er staat dan zie ik alle nuance van God en Paulus over de kwesties die je in de laatste posting aanhaalde. Behalve op de kwesties waar God duidelijk geen nuances wil.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op donderdag 19 januari 2012, 12:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:08
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Een Bereklauw das toch een bal gehakt, met ringen uien  |
En een plant meneer gerrit en zoals je leest geen leuke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:16
|
|
|
|
Gerrit.... zeker VEEEEEEEEL vocht nodig !!!....... ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:31
|
|
|
|
|
inderdaad dat is wat minder...maar wel efficiënt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:44
|
|
|
|
en natuurlijk weer niemand die er voor uit komt dattie gewoon onkruid is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:50
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en natuurlijk weer niemand die er voor uit komt dattie gewoon onkruid is  |
da's denk ik wel het laatste wat je over jezelf zegt. zèlfs ik zal dat niet over mezelf zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | en natuurlijk weer niemand die er voor uit komt dattie gewoon onkruid is  |
Bied je aan joh!!!!
Zouden we ons allemaal zo af en toe niet voelen??? Hoop dat ik voor God dan maar een mooie bloeiende roos mag wezen...
Als God voor mij is...wat zou mij een nietig mens doen??? Ach misschien ben ik voor de mensen onkruid(ik hoop het niet) Als ik maar weet dat God me anders ziet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:21
|
|
|
|
Geen moeite mee.
Ik ben gewoon een brandnetel, en geniet ook van een kopje brandnetelthee. Zuiverend voor het lichaam. En mocht ik verder kiezen zou ik mezelf als een klaproos zien. gewoon onkruid, dat vergaat niet zo snel, maar kan toch heel mooi zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:24
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Maar geloof jij dat als ze inderdaad therapie aanbieden om het te onderdrukken, ze dat ook netjes op hun website zouden zetten?
Op hun website zie ik dat ze gesprekken, therapie, aanbieden aan mensen met een homoseksuele geaardheid. Ook de partners en familieleden kunnen gebruik maken van deze therapie. Dat lees ik dus, dat kan iedereen lezen. We kunnen ons dus baseren op die informatie.
Indien ze toch proberen om homoseksuelen te genezen van hun geaardheid dan staat dit haaks op het aanbod dat ze vermelden. Dan spreken we eigenlijk van bedrog. Toch is dit slechts een veronderstelling én waarom zouden we die veronderstelling maken? Eigenlijk zouden we dan alles wat we lezen in twijfel moeten trekken.
Zou het niet kunnen zijn dat het gerucht in het leven is geroepen omwille van een besparingstactiek? We weten allemaal dat er in de zorgsector enorme besparingen worden doorgevoerd. Toevallig biedt een christelijke organisatie een zorgpakket aan en dat kan natuurlijk tot verkeerde interpretaties leiden. Want christenen, en dan meer bepaald min of meer extreme christenen, hebben immers een hekel aan praktiserende homo's. De geruchtenmakers mikken dan op datgene wat op de Bijbel staat over homoseksualiteit en hopen dan zo een opstand te ontketenen tegen het zorgpakket dat Different aanbiedt. Eigenlijk misbruiken ze op deze manier alweer eens het christelijk geloof.
Ook het gevoel onderdrukken is een vorm van omgaan met gevoelens, enkel een verkeerde vorm. En daarmee wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze inderdaad fout bezig zijn want dat kan ik niet beoordelen, wel vind ik het goed dat er als er zulke geluiden voorbij komen er onderzoek naar gedaan word. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:25
|
|
|
|
Enige tijd geleden moest mijn dochter van haar psycholoog, haar gezinsleden als een dier tekenen, met de uitleg, waarom juist dat dier. Hieruit zou te halen zijn in hoeverre je fantasie ontwikkeld is Voor de grap hebben we dat eens thuis gedaan, en het viel me op hoe moeilijk dit is.
Probeer jezelf eens, door jouw eigenschappen, karakter, uiterlijk etc eens als een dier te zien. Met welk dier zou je jezelf dan vergelijken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:33
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Herman,
Ik zal zeker niet verslaafd aan cm raken
 |
Kan niet meer Her, je BENT al verslaafd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:33
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Enige tijd geleden moest mijn dochter van haar psycholoog, haar gezinsleden als een dier tekenen, met de uitleg, waarom juist dat dier. Hieruit zou te halen zijn in hoeverre je fantasie ontwikkeld is Voor de grap hebben we dat eens thuis gedaan, en het viel me op hoe moeilijk dit is.
Probeer jezelf eens, door jouw eigenschappen, karakter, uiterlijk etc eens als een dier te zien. Met welk dier zou je jezelf dan vergelijken? |
...ik wist wel dat in een therapie wel eens gevraagd wordt om je als een boom te tekenen. Aan de hand van hoe je de wortels en takken tekent zouden ze dan min of meer een profiel van je kunnen schetsen.
Welk dier had je dochter voor jou bedacht?
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 19 januari 2012, 13:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:36
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Kan niet meer Her, je BENT al verslaafd  |
...zolang we maar ondanks onze verslaving lief zijn voor onze medeleden...er worden wel eens erg kwetsende zaken geschreven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik wist wel dat in een therapie wel eens gevraagd om je als een boom te tekenen. Aan de hand van hoe je de wortels en takken tekent zouden ze dan min of meer een profiel van je kunnen schetsen.
Welk dier had je dochter voor jou bedacht? |
Haha, dat wil je niet weten... Als een muis omdat ik niet zo groot ben, en altijd piept omdat ze haar kamer niet opruimt.
Ik zou mezelf anders zien, maar goed...anderen eerst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...zolang we maar ondanks onze verslaving lief zijn voor onze medeleden...er worden wel eens erg kwetsende zaken geschreven... |
Dat is kenmerkend voor verslaafden Frank, die hebben geen oog meer voor anderen en leven helemaal voor hun verslaving
|
|
| Naar boven |
|
|