Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 12:59
|
|
|
@ Herman
k had ook kunnen zeggen
beter een gat in de bus dan een bus in je ...
dat was de reactie van mijn oudste op de eerste uitspraak
maar denk dat ik dan alle buschauffeurs op mn dak krijg
als die hier zijn tenminste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 13:20
|
|
|
Ik vind oefenen onder de douche nog de beste, je hebt je 'microfoon' bij de hand. alleen niet op je gezicht richten want dan ga je gorgelen ipv zingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 13:24
|
|
|
MOMO697 schreef: | hey dit is leuk, ik kies hetzelfde
brandnetel=zuiverend maar kan ook prikkelend zijn klaproos=heel teer maar prachtig om te zien
en een groen blaadje ben ik ook graag  |
Beetje jammer dat ik de laatste maanden ook zo teer als een klaproos ben. Wel grappig trouwens dat je dezelfde keuze neemt. Bij de dieren koos ik ook voor een adelaar om de zelfde reden die jij beschreef. Ik heb het niet neergezet omdat je me voor was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 13:31
|
|
|
Het volgende las ik op het Christelijk Informatie Platform. Een krachtige heldere boodschap. En ik ben benieuwd naar jullie reacties hierop.
"Christelijk Nederland is een toneelgezelschap" "Bekeer je!"
"De Heere Jezus geeft een liefdesbevel dat onmiddellijk gehoorzaamd moet worden. Voordat jij deze zaal verlaat, moet je jezelf bekeren. Heb het lef niet om Zijn liefdesbevel naast je neer te leggen. Er staat niet dat je bekeerd moet worden maar dat je jezelf moet bekeren." Dat zei Ds. van Leeuwen tijdens een lezing bij stichting Jij daar. Van Leeuwen: "Christelijk Nederland is een groot toneelgezelschap. Je hoort vaak dat je bekeerd moet worden, maar dat is een glijbaan naar de hel. Je moet je bekeren zegt de Heere Jezus. Een mens kan zich niet bekeren, zeggen ze dan. Oh, heeft de Heere Jezus het verkeerd gezegd? Dan strepen we het maar door in de Bijbel. We hebben de naam dat we christenen zijn, maar wat stelt het voor? Netjes leven, niet meegaan in de wereld, twee keer naar kerk gaan en je aan de regeltjes houden? Houd op met het voor de gek houden van jezelf en je omgeving. Bekering is een radicale verandering in je hart, je hoofd en je leven, een complete verandering van je gemoed. Het is niet eenmalig maar doorgaand. Je wordt nooit een bekeerde man of vrouw. Als je dat denkt, ben je het juist niet. Het is doorgaand en telkens weer." De predikant schetst in zijn lezing een aantal tegenwerpingen: "God moet het doen, hoor je mensen dan zeggen. Het moet Hem immers behagen. We wachten dan maar af tot Hij ons bekeert. Ik kan je vertellen dat je dan tot je 95e kan wachten en dan zo de hel in tuimelt. Bekeer je nu! Maar je moet toch eerst uitverkoren zijn? Dat is taal van de duivel. De taal van de Heere Jezus vanavond is dat je jezelf moet bekeren. Als je dat nog niet gedaan hebt, balanceer je op de rand van de buitenste duisternis." "Weet je wat evangelie is?", besluit van Leeuwen. "Dat God vijanden met Zichzelf verzoent. Weet je wat evangelie is? Dat God goddelozen rechtvaardigt. Nee, geen nette, opgeknapte, vrome jij daar jongeren. Dat staat er niet. Hij rechtvaardigt goddelozen. Weet je wat evangelie is? Dat alles is gedaan door een Ander, een Ander met een hele grote hoofdletter. Zijn Naam is Jezus, wat 'de Heere redt' betekent. En Jezus doet niets liever dan jou in Zijn armen sluiten. Bekeer je dan nu, door in Hem te geloven. Als je jouw blik werpt op het Lam van God, komt de bekering vanzelf."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 13:37
|
|
|
Laat ik dan zelf maar als eerste beginnen met een reactie. Wel zo netjes heb ik me laten vertellen.
Ben het eens met deze boodschap. Door je volledig te richten op Hem, is het automatische gevolg dat er bekering is. Door in het Licht te gaan staan, vervliegt de duisternis. Probleem van veel christenen, ook van mij, is dat we liever met 1 been in het Licht staan en met het andere been in de duisternis.
Je best doen werkt niet. Een goed leven leiden werkt niet. De wet volgen werkt niet. Is allemaal ik-gericht. Richt je op Jezus en alles is mogelijk. Hij in alles wat je doet, je werk, je relaties, elke dag, elk moment. Moeilijk? Het begint met een keuze ... De wil ... En dan de uitvoering ... Niet mijn wil maar de Uwe zei Jezus zelf Nu wij nog ... Nu ik nog ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:06
|
|
|
Ik ben het met je eens Mo...dat al die goede werken( alleen)...geen bekering tot gevolg hebben....
Maar het is toch..... Mijn oog op God richten...maar daarbij zal ik toch ook een christelijke levenswandel moeten betrachten???
Dat is toch...mijn best doen...de wet volgen... Of begrijp ik het niet... Weet van mezelf dat ik moeite heb met het onder woorden brengen van dingen...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 20 januari 2012, 14:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:18
|
|
|
MOMO697 schreef: | En dat terwijl er ook een hopen mensen op cm zitten die geloven in spontane gebed genezingen . Hoe is het dan nu, nu even niet?
ik ben 1 van die mensen en ik geloof er altijd in wil overigens niet zeggen dat het dan ook altijd gebeurd he
maar voor genezing is ziekte nodig en ik zie homofiele geaardheid en homosexualiteit niet als ziekte
bovendien gebeurd genezing niet altijd spontaan, kan ook een heel proces zijn waarin geloof voor genezing ontwikkeld word |
Het is ook geen ziekte, als het een ziekte was geweest, waren er wel medicijnen voor geweest. Het is een aangeboren afwijking, en een hopen mensen hebben een afwijking, ik ook, en ook ik moest er mee leren omgaan. Dus eigenlijk hebben een hele boel mensen een afwijking, alleen geven sommige er aan toe, en sommige niet. Wanneer is iets, of kan iets een afwijking zijn, als anderen er last van hebben. En in veel gevallen, is er mee leren omgaan een optie, zo heeft iedereen zijn eigen kruis te dragen. En net als de wereld rond is, heb je nu eenmaal klagers en dragers.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:29
|
|
|
Eigenlijk ben ik een brandnetel. prikkelbaar, vlug aangebrand, en meestal leggen ze mij het vuur aan de schenen. Het liefste roeien ze mij uit, koeien vreten me op, en sommige allochtonen ook. In Drente stoppe ze me in de kaas, in de pharma-industrie proppe ze me in zalffies. Misschien toch nog een aardig stekkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik ben het met je eens Mo...dat al die goede werken( alleen)...geen bekering tot gevolg hebben....
Maar het is toch..... Mijn oog op God richten...maar daarbij zal ik toch ook een christelijke levenswandel moeten betrachten???
Dat is toch...mijn best doen...de wet volgen... Of begrijp ik het niet... Weet van mezelf dat ik moeite heb met het onder woorden brengen van dingen... |
geen probleem ik vind het soms ook moeilijk Zeeuwtje. Daarom mag ik graag anderen quoten waarin ik mezelf herken.
Maar ... je best doen, de wet volgen, christelijke levenswandel moeten betrachten valt weg als je je richt op Jezus Christus. Bekering is het automatische gevolg van je leven met Hem delen. Dan deel je Zijn hart, Zijn liefde, Zijn denkwijze Daar hoef je niks voor te doen behalve te ontdekken wat Zijn hart is. Dan leef je vanuit Zijn Liefde en Genade en Waarheid. Door je af te keren van je eigen ikkie en je te bekeren tot Hem. Niet bekeren van boze werken. Die boze werken kun je niet meer doen als je je bekeert tot Hem. Als je bemerkt dat je toch tot zonde verleidt word dan is de oplossing niet om je van die zonde te bekeren maar om je wederom te bekeren tot Hem. Zoek Zijn aangezicht en de verleiding verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Het is genoeg voor de discipel (leerling, volgeling) te worden als zijn / haar Meester
Nogmaals, ik vind dat zelf ook moeilijk maar weet tegelijk dat het de enige weg is. Want Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven.
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op vrijdag 20 januari 2012, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:33
|
|
|
Iedereen bedankt voor de felicitaties, zegeningen en gelukwensen, die we ontvingen per mail, telefoon, sms, post en natuurlijk hier op het formum (zelfs een hele mooie in dichtvorm).
OK ff on-topic Ons besluit om te gaan trouwen was misschien snel, maar voor ons niet TE snel. Het voelde toen goed en het voelt nu, getrouwd, nog steeds goed. Betekend dit dat we elkaar dan al door en door kennen ?? Nee, tuurlijk niet, maar als verstand en gevoel het met elkaar eens zijn, en we voor elkaar willen gaan, we elkaars plussen en minnen willen leren kennen en begrijpen, dan is het toch voldoende ?? Maar bovenal hebben we een Zekere basis, namelijk ons fundament in Jezus Christus. Je kunt weten dat je van elkaar houdt, dat je alles goed hebt geregeld verstandelijk gezien, maar als je niet samen kunt delen waar je hart vol van is, dan heb je eigenlijk (volgens ons dan) geen goed fundament.
We hebben als trouwtekst gekozen voor: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.’ (NBV 1 Korintiërs 2:9 verwijzing naar Jesaja 64 en Psalm 31)
Liefs, Willem en Marian
Zo, en nu tijd voor een sauna bezoek en daarna een lekkere massage ... en dan ... bijkomen in het bubbelbad .... gggrijns
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | je zwarte spaarvarken ook blij zeker?  | Nee joh, die krijgt het er juist steeds zwaarder mee, waarschijnlijk 
Maar leuk voor je, Marry!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | je zwarte spaarvarken ook blij zeker?  | Nee joh, die krijgt het er juist steeds zwaarder mee, waarschijnlijk 
Maar leuk voor je, Marry!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:37
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Voeding?? voor je laptop?? Ook te hamsteren bij de AH???  |
..ach, ik wilde een poging doen om het uit te leggen wat een voeding is maar ik laat het maar zo...ik heb de fut niet.
...kan ik daar aan doen dat er bij de AH altijd wat staat om te proeven? Denk je dat ik dat graag steeds doe dat proeven?
Onlangs vroeg een AH-madam of ik uit Zuid Holland kwam...ik was immers voor de derde keer van die koek aan het proeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:42
|
|
|
PIETER649 schreef: | Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen
Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen. Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.
En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch? Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? 
Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! ) |
Helemaal mee eens.
Wij hebben alles vastgelegd bij de notaris in huwelijkse voorwaarden en in onze testamenten. Let er wel op dat je de huwelijkse voorwaarden vóór je trouwdatum geregeld moet hebben. Het testament kan ook na de huwlijksvoltrekking worden beschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:43
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het is ook geen ziekte, als het een ziekte was geweest, waren er wel medicijnen voor geweest. Het is een aangeboren afwijking, en een hopen mensen hebben een afwijking, ik ook, en ook ik moest er mee leren omgaan. Dus eigenlijk hebben een hele boel mensen een afwijking, alleen geven sommige er aan toe, en sommige niet. Wanneer is iets, of kan iets een afwijking zijn, als anderen er last van hebben. En in veel gevallen, is er mee leren omgaan een optie, zo heeft iedereen zijn eigen kruis te dragen. En net als de wereld rond is, heb je nu eenmaal klagers en dragers. |
aangeboren? ja afwijking? nee tenzij je bedoeld een afwijking van het oorspronkelijke perfecte plaatje dat God voor ogen had.
het enige kruis dat ik wens te dragen zijn de gevolgen die mijn geloof in Jezus Christus heeft / hebben. Mijn omstandigheden zullen nooit een kruis zijn dat ik te dragen heb. Eerder een uitdaging en een berg die door geloof moet wijken.
Ik voeg mij niet onder de dragers, ook niet onder de klagers, wel onder de genieters.
En dat ik grenzen heb en daarmee moet leren omgaan, ok. Maar dat is geen kruis. Dat is respect hebben voor wie je bent, en niet de norm hanteren die de maatschappij voorschrijft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:48
|
|
|
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Geweldig dat jullie elkaar zo gevonden hebben in Hem. Daar ligt inderdaad de allerbeste basis.
Geniet van de weg die jullie samen met God gaan.
lfs, momo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik was immers voor de derde keer van die koek aan het proeven...  |
En na die eerste 2 keren heb je die koek dus weer teruggelegd??  
In Nederland is het gebruikelijk dat je 1x iets van een schaaltje in de winkel neemt, en dat opeet. Misschien doen Belgen dat anders??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 20 januari 2012, 14:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ..ach, ik wilde een poging doen om het uit te leggen wat een voeding is maar ik laat het maar zo...ik heb de fut niet.
Misschien zelf wat extra voeding nemen?
...kan ik daar aan doen dat er bij de AH altijd wat staat om te proeven? Denk je dat ik dat graag steeds doe dat proeven?
Onlangs vroeg een AH-madam of ik uit Zuid Holland kwam...ik was immers voor de derde keer van die koek aan het proeven...  |
Gewoon blijven proeven hoor Frank, die dames staan er ook niet voor niks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:13
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Beetje jammer dat ik de laatste maanden ook zo teer als een klaproos ben. Wel grappig trouwens dat je dezelfde keuze neemt. Bij de dieren koos ik ook voor een adelaar om de zelfde reden die jij beschreef. Ik heb het niet neergezet omdat je me voor was
 |
waarschijnlijk omdat jouw beschrijving van jezelf de mijne had kunnen zijn?
impulsief,eerlijk, gevoelig,niet de meest geduldige en een beetje chaotisch, geen meeloper.
Wat verder nog: eehh... ben een koffieleut, ga altijd te laat naar bed, hou van gezelligheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Eigenlijk ben ik een brandnetel. prikkelbaar, vlug aangebrand, en meestal leggen ze mij het vuur aan de schenen. Het liefste roeien ze mij uit, koeien vreten me op, en sommige allochtonen ook. In Drente stoppe ze me in de kaas, in de pharma-industrie proppe ze me in zalffies. Misschien toch nog een aardig stekkie  |
bekijk het es van de positieve kant gerrit: de brandnetel prikkelt maar is zelf niet prikkelbaar de ander brandt zich aan de brandnetel je bent zuiverend en ik ben dol op je, Jen Jolan ook zowel in de kaas als in het kopje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:17
|
|
|
CARSTEN834 schreef: | Op je eerste verhaal: heb je ooit gehoord van het verschil zovan: Oude testament vs nieuwe testament? Testament staat voor verbond.Abraham etc. hadden veel vrouwen, dat zeker. Maar dat wasVOOR de 10 geboden, dat was VOOR Jezus kwam. Als je dit niet snapt, is het een advies om daar is over na te denken en te lezen. Niet om wijs te doen, maar het geen dat onze zonde weg haalt is het bloed van Jezus Maar ja dat heeft hij gegeven door liefde, maar toch.
(niet heel negatief bedoelt, maar) Zo je te horen heb jij met meerdere mannen geslapen. Als jij je ex of wie dan ook ziet, voel je dan niet meteen van binnen ''iets'' wat er niet was geweest als je geen seks gehad had met elkaar? Het geen wat je voelt is er omdat je dus niet 100% kan ''ontsmelten zoals ik het heb uitgelegd. Meerdere mensen die ik ken hebben mij dit uitgelegd omdat zij dit helaas moeten ervaren. Na seks te hebben gehad gaat je relatie met die persoon als het goed is niet door zoals van te voren... of wel soms? |
He Carsten, ben het voor een groot deel wel met je eens, als je met iemand seks hebt gehad, heb je iets unieks met elkaar gedeeld, en dat maakt dat je elkaar nooit helemaal kunt loslaten. Er is namelijk, zoals je al schreef in je voorbeeld, een deel van jou bij die ander achter gebleven. Dat unieke wat je hebt gedeeld, is niet uitwisselbaar met een andere partner.
Laat de opmerkingen over je leeftijd je vooral niet weerhouden om te blijven schrijven op het forum ... het gaat namelijk om de inhoud van wat je schrijft !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:23
|
|
|
Onder de vrij luide...maar o zo prachtige klanken van Laurens van Rooyen het huis aan de kant gedaan en nu kokkerellen... Heerlijk toch??? Dit heb ik nodig geloof ik ....want zonder muziek komt er vaak niets( of bijna niets) uit mijn handen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:25
|
|
|
Een fijne avond allemaal!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vergeving is ook niet zomaar even wat woorden de wereld insturen. Het is een proces wat de ene keer, naargelang de begane fout van de andere, vlug kan gaan en de andere keer duurt het jaren. Ik heb me al suf zitten piekeren of hele oprechte vergeving altijd kan of moet geschieden. Het is inderdaad wel zo dat het ons woord aangeleerd in de Bijbel maar het uiteindelijk héél oprecht doen is toch weer wat anders. Het stukje ziel dat de andere beschadigd heeft kan wel eens onherstelbaar zijn. |
Ben ik met je eens Frank....vergeven is een heel intens proces en soms gewoon een brug te ver....Maar je ziet dat sommige evangeliegemeentes daar wel makkelijk mee omgaan en doen of het zo simpel is....zo ervaren zij het maar de realiteit is denkl ik wel anders....Je kan zo onherstelbaar beschadigd zijn dat er altijd een litteken blijft....dan geef je het een plekje maar echt vergeven is dan-voor jou- een brug te ver......En als je dat bij God neerlegt kan ik me niet voorstellen dat het dan niet goed is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:46
|
|
|
MOMO697 schreef: | wat mij opvalt is dat er gezegd word dat je alleen kan vergeven als er om vergeving gevraagd word. dat was ook altijd mijn mening maar die heb ik bij moeten stellen wij zijn namelijk ook niet naar God toe gegaan met berouw Hij kwam naar ons toen wij nog zondaars waren En ik wil mij uitstrekken daarnaar, Hij is mij tot voorbeeld Vergeven begint bij de wil om te vergeven Daarna is het een proces om de wil om te zetten in daden. En dat proces kan tijd kosten. Maar het begint met een wilsbesluit. En nee, ik heb niet makkelijk praten. Zeg ook niet dat het makkelijk is. |
Ik ben het met je eens, MOMO. Je moet altijd de wil hebben om... Als je zo ver bent dat je de ander wilt vergeven.... dan pas kan het echte proces van vergeving beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:58
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Nee joh, die krijgt het er juist steeds zwaarder mee, waarschijnlijk 
Maar leuk voor je, Marry! |
Mijn spaarvarken is een uitgemergeld beessie Pietje, ik zou graag wat kilootjes aan hem afstaan, ik heb zat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:00
|
|
|
MOMO697 schreef: | Het volgende las ik op het Christelijk Informatie Platform. Een krachtige heldere boodschap. En ik ben benieuwd naar jullie reacties hierop.
"Christelijk Nederland is een toneelgezelschap" "Bekeer je!"
"De Heere Jezus geeft een liefdesbevel dat onmiddellijk gehoorzaamd moet worden. Voordat jij deze zaal verlaat, moet je jezelf bekeren. Heb het lef niet om Zijn liefdesbevel naast je neer te leggen. Er staat niet dat je bekeerd moet worden maar dat je jezelf moet bekeren." Dat zei Ds. van Leeuwen tijdens een lezing bij stichting Jij daar. Van Leeuwen: "Christelijk Nederland is een groot toneelgezelschap. Je hoort vaak dat je bekeerd moet worden, maar dat is een glijbaan naar de hel. Je moet je bekeren zegt de Heere Jezus. Een mens kan zich niet bekeren, zeggen ze dan. Oh, heeft de Heere Jezus het verkeerd gezegd? Dan strepen we het maar door in de Bijbel. We hebben de naam dat we christenen zijn, maar wat stelt het voor? Netjes leven, niet meegaan in de wereld, twee keer naar kerk gaan en je aan de regeltjes houden? Houd op met het voor de gek houden van jezelf en je omgeving. Bekering is een radicale verandering in je hart, je hoofd en je leven, een complete verandering van je gemoed. Het is niet eenmalig maar doorgaand. Je wordt nooit een bekeerde man of vrouw. Als je dat denkt, ben je het juist niet. Het is doorgaand en telkens weer." De predikant schetst in zijn lezing een aantal tegenwerpingen: "God moet het doen, hoor je mensen dan zeggen. Het moet Hem immers behagen. We wachten dan maar af tot Hij ons bekeert. Ik kan je vertellen dat je dan tot je 95e kan wachten en dan zo de hel in tuimelt. Bekeer je nu! Maar je moet toch eerst uitverkoren zijn? Dat is taal van de duivel. De taal van de Heere Jezus vanavond is dat je jezelf moet bekeren. Als je dat nog niet gedaan hebt, balanceer je op de rand van de buitenste duisternis." "Weet je wat evangelie is?", besluit van Leeuwen. "Dat God vijanden met Zichzelf verzoent. Weet je wat evangelie is? Dat God goddelozen rechtvaardigt. Nee, geen nette, opgeknapte, vrome jij daar jongeren. Dat staat er niet. Hij rechtvaardigt goddelozen. Weet je wat evangelie is? Dat alles is gedaan door een Ander, een Ander met een hele grote hoofdletter. Zijn Naam is Jezus, wat 'de Heere redt' betekent. En Jezus doet niets liever dan jou in Zijn armen sluiten. Bekeer je dan nu, door in Hem te geloven. Als je jouw blik werpt op het Lam van God, komt de bekering vanzelf." |
Momo,
Moeten is niet een taal van God mijns inziens.
Bekeren is voor mij afstemmen, bewustworden van het Hart van God.
Volg je Hart gebruik je hoofd
Niet meer en niet minder
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op vrijdag 20 januari 2012, 16:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:03
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn spaarvarken is een uitgemergeld beessie Pietje, ik zou graag wat kilootjes aan hem afstaan, ik heb zat!  |
je doet nu wel een beetje sneu Marry, ik hoorde deze week nog in de chatbox dat je op vakantie naar griekenland ging.....dus je opmerking is niet echt op zijn plaats denk ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARSTEN834
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | He Carsten, ben het voor een groot deel wel met je eens, als je met iemand seks hebt gehad, heb je iets unieks met elkaar gedeeld, en dat maakt dat je elkaar nooit helemaal kunt loslaten. Er is namelijk, zoals je al schreef in je voorbeeld, een deel van jou bij die ander achter gebleven. Dat unieke wat je hebt gedeeld, is niet uitwisselbaar met een andere partner.
Laat de opmerkingen over je leeftijd je vooral niet weerhouden om te blijven schrijven op het forum ... het gaat namelijk om de inhoud van wat je schrijft !!!  |
Thanks voor je reactie!
En momo: ik wou het ook niet eens weten, dus je hoeft ook niet moeilijk te doen over ja 20 bla bla bla...
Have a nice day,
Carsten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:12
|
|
|
Kan iemand mij vertellen wat het betekent als je rechtsonderin Firewall blocked network traffic betekent?????? En je steeds gepiep hoort???
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|