Auteur |
Bericht |
|
LENYH959
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:27
|
|
|
Ik ben hier nieuw en het enige wat ik denk als ik dit lees is dat Jezus voor niemand een uitzondering maakte in zijn genezingen.Zondaar of gelovige (homo of hetro) dus laat ieder zijn leven leiden hoe hij/zij het goed dunkt en dan aan God het oordelen over laten ;). En over het ziekenfondspakket: Dan kan alles wel geschrapt worden want uiteindelijk hebben we de meeste dingen aan ons zelf te danken.Levensstijl,eetpatroon,bewegingspatroon. Ik heb veel gezondheidsklachten doordat ik verwaarloosd ben op jonge leeftijd.Moet ik dan daarom maar niks vergoed krijgen? Ik vertrouw op God en Jezus dat ik gezond mag worden maar daar moet ik zelf ook iets voor doen.Dus mensen een goed begin begint bij jezelf. En als je het niet eens bent met het systeem wat let je dan om eruit te stappen.Dan neem je geen uitgebreide verzekering.Maar als mensen er wel wat aan hebben laat die keus dan aan hen en maak je druk over je eigen leven. En als er homo's zijn die erdoor geholpen worden wie zijn wij dan om hen dat te ontnemen ondanks dat ik zelf ook niet geloof dat het een ziekte is.Zoals Jezus zegt een van de belangrijkste geboden om u aan te houden is behandel anderen zoals je zelf behandelt wil worden.Nou mensen als ik ziek ben ga ik graag bidden en naar de dokter, en ik denk zo dat dat voor jullie ook geld. Nogmaals ik wil niemand beledigen of boos maken.Dit is gewoon mijn mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | antwoord; ja
wedervraag; en wanneer ontvang je die genade van de gestuurde Zoon van God? als je VRAAGT OM VERGEVING. |
Gompie.. jij geeft reactie.
Antwoordt: de gestuurde Zoon, is de genade voor heel de wereld....
1Jn_4:9 Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem.
Gal_1:4 Die Zichzelven gegeven heeft voor onze zonden, opdat Hij ons trekken zou uit deze tegenwoordige boze wereld, naar den wil van onzen God en Vader.
Wat is de wil van onze Vader???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 22 januari 2012, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENYH959
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:38
|
|
|
De westerse cultuur en de maatschappij van vandaag gaat naar mijn mening helaas heel veel over hebben (de nieuwe i-phone,een nieuwe led tv, een nieuw tablet enz).Mensen vullen liever de leegte van binnen met nieuwe spullen dan met de liefde die god ons kan geven. Er is nog niet goed en wel iets uit of er is alweer een nieuwe variant op. Ik vind dat heel jammer want ik ken mensen die veel hebben maar toch nooit genoeg.Ik heb niks en ik ben gezegend met dat kleine beetje.Ik kom niks tekort. Dat is volgens mij wat je bedoelt met invloed uit de westerse wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:39
|
|
|
.......
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 10 februari 2012, 08:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT364
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:49
|
|
|
simsim je mag mij ook bij schrijven regio 0321 met zoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:49
|
|
|
LENYH959 schreef: | De westerse cultuur en de maatschappij van vandaag gaat naar mijn mening helaas heel veel over hebben (de nieuwe i-phone,een nieuwe led tv, een nieuw tablet enz).Mensen vullen liever de leegte van binnen met nieuwe spullen dan met de liefde die god ons kan geven. Er is nog niet goed en wel iets uit of er is alweer een nieuwe variant op. Ik vind dat heel jammer want ik ken mensen die veel hebben maar toch nooit genoeg.Ik heb niks en ik ben gezegend met dat kleine beetje.Ik kom niks tekort. Dat is volgens mij wat je bedoelt met invloed uit de westerse wereld. |
Mooie bijdrage. Het principe zou moeten zijn dat we alleen nemen wat we nodig hebben maar ja, ik heb die dingen die je noemt ook allemaal, dus.......
Thomas, had ze niet nodig en kocht ze toch.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 22 januari 2012, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:53
|
|
|
Alweer stroomstoring Waar? ROTTErdam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:54
|
|
|
voorlopig hopen mee te gaan; simsim368, 50 jaar, regio 0118, Walcheren MET overnachting bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar
tjoklat313, 51 jaar, regio 978 MET overnachting ov susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENYH959
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:54
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mooie bijdrage. Het principe zou moeten zijn dat we nemen wat we nodig hebben maar ja, ik heb die dingen die je noemt ook allemaal, dus.......
Thomas, had ze niet nodig en kocht ze toch. |
Daarom zegt Jezus ook de wil is sterk maar het vlees is zwak. Je handen hebben alles al gekocht voordat je het zelf kan tegenhouden. Maar dat is dan ook de wereld waarin we leven. :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:57
|
|
|
LENYH959 schreef: | Daarom zegt Jezus ook de wil is sterk maar het vlees is zwak. Je handen hebben alles al gekocht voordat je het zelf kan tegenhouden. Maar dat is dan ook de wereld waarin we leven. :) |
Maar wat is er dan mis mee om wel mooie dingen te kopen als je je dat kan permitteren? Zo is inderdaad de wereld, nou en? Niets mis mee toch? Zolang je het maar kan relativeren en het geen hebzucht wordt......
Verleden week een nieuwe telefoon gekocht en ben nu de helft van mijn nummers kwijt........ Je weet dus tegenwoordig geen nummer meer uit je hoofd.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 22 januari 2012, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENYH959
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wat is er dan mis mee om wel mooie dingen te kopen als je je dat kan permitteren? Zo is inderdaad de wereld, nou en? Niets mis mee toch? Zolang je het maar kan relativeren en het geen hebzucht wordt...... |
Absoluut mee eens, dat is ook mijn punt.Maar zoals ik al zei mensen die een lcd tv hebben en dan opeens een led en dan weer een 3d tv. Tevredenheid met wat je hebt en niet hebzuchtig zijn en steeds het aller nieuwste willen.Dat is waar ik het fout vind.Ik heb ook mooie spulletjes,en als die op zijn of het niet meer doen dan koop ik iets nieuws.Dus helemaal niks mis mee.Maar vergeet dan ook de arme medemens niet.Ik geef mijn geld persoonlijk liever uit aan mensen die het harder nodig hebben dan ik.Maar dat is mijn leefstijl dat is voor iedereen anders en dat mag ook. Dat is ook westers dat iedereen mag doen en laten wat hij/zij wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wat is er dan mis mee om wel mooie dingen te kopen als je je dat kan permitteren? Zo is inderdaad de wereld, nou en? Niets mis mee toch? Zolang je het maar kan relativeren en het geen hebzucht wordt......
Heb verleden week een nieuwe telefoon gekocht en ben nu de helft van mijn nummers kwijt........ Je weet dus tegenwoordig geen nummer meer uit je hoofd..... |
Toch weer niet goed er over nagedacht Mientje beter ouwerwetse foon gekocht, zonder geheugen hersentraining heet dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wat is er dan mis mee om wel mooie dingen te kopen als je je dat kan permitteren? Zo is inderdaad de wereld, nou en? Niets mis mee toch? Zolang je het maar kan relativeren en het geen hebzucht wordt......
Heb verleden week een nieuwe telefoon gekocht en ben nu de helft van mijn nummers kwijt........ Je weet dus tegenwoordig geen nummer meer uit je hoofd..... |
Neem een Apple, die synchroniseert automatisch alles in je iPhone, iPad en Apple zelf. Maar ja, zie boven.
Thomas, vindt het wel makkelijk allemaal en vergeet wel eens dat hij wat vergeet, oeps.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:10
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Neem een Apple, die synchroniseert automatisch alles in je iPhone, iPad en Apple zelf. Maar ja, zie boven.
Thomas, vindt het wel makkelijk allemaal en vergeet wel eens dat hij wat vergeet, oeps. |
Ahum, ik heb de nieuwste Apple gekocht die dat allemaal doet.....NEE DUS!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ahum, ik heb de nieuwste Apple gekocht die dat allemaal doet.....NEE DUS! |
Een peerre ding dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:13
|
|
|
Het ziet er gezellie uit, ik zal het ff met tinkerella overleggen.
HANNAH810 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan; simsim368, 50 jaar, regio 0118, Walcheren MET overnachting bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar
tjoklat313, 51 jaar, regio 978 MET overnachting ov susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:14
|
|
|
ESTHNA266 schreef: | Ga jij ook naar het vrij zijn weekend? Ben je er al vaker geweest of juist niet.... Deel hier je ervaring of vragen
Zelf ga ik voor het eerst.
Voor meer info: http://bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_rsevents&view=events&layout=show&cid=20&Itemid=339 |
Hoi,
Ik ben er vorig jaar met vrienden geweest en vond het mooie en inspirende dagen. Op hun site staan een aantal toespraken die gehouden zijn bij eerdere weekenden. Verder is er veel ruimte voor aanbidding en muziek.
t Is dat ik geen tijd heb anders was ik zeker dit jaar weer gegaan!
groet Klaproos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ahum, ik heb de nieuwste Apple gekocht die dat allemaal doet.....NEE DUS! |
Gefeliciteerd want de Apple is het enige apparaat dat er bij mij echt nooit weer uitgaat.
Wat een genot, een computer die het altijd doet.
Thomas, soms materialistisch zonder enig schuldgevoel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 22 januari 2012, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:43
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Hoi,
Ik ben er vorig jaar met vrienden geweest en vond het mooie en inspirende dagen. Op hun site staan een aantal toespraken die gehouden zijn bij eerdere weekenden. Verder is er veel ruimte voor aanbidding en muziek.
t Is dat ik geen tijd heb anders was ik zeker dit jaar weer gegaan!
groet Klaproos | Nog niet voldoende bevrijd dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Floshke is nog te jong om naar de nabije provincie te fietsen om een eenzame rat op te halen... |
Bedoel je Zuid_ Holland of Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij kan Cootje ook uitnodigen Frank.....  |
Maar Cootje, kijk dan wel uit. Voor je het weet sta je daar dan ook de vloer te isoleren, en weet ik wat al...... Eerst ff CAO-onderhandelingen voeren dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:54
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik krijg spontaan honger. Maarre lichtelijk overgewicht??? Waar dan?  |
Hihi....zwembandje Harald....enneh...das nie nodig want ik kan aardig zwemmen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Marry, je kent je eigen buurdorpen nog niet wat zou je dan naar Hoeven rijden???  |
Gij vergist u Franklin: ik ben redelijk goed op de hoogte wat er in mijn buurdorpen gebeurt....enneh...Hoeven??? tja....maar een mens is nooit te oud om wat te leren toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:57
|
|
|
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 22 januari 2012, 23:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Veel klaarmaken is er niet aan. Pakje opensnijden, opwarmen dan onder aardappelpuree... |
Dan ontbreekt ook de helft eraan, immers: spek/worst of gehakt, rozijnen, ananas, .....tesaam evt. ff in de oven voor een krokant korstje erop......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:59
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | Alweer stroomstoring Waar? ROTTErdam
 |
Roooomaaaaanties Brigit!!!! ik zou dr bijna jaloers op worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 23:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Erika geraakt er maar niet over uitgepraat. Het was een hele openbaring voor haar...  |
Nou Frank, ze heeft de tijd nog he....eer ze jouw ingehaald heeft zijn we 10 jaar verder.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES205
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 23:04
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | Iedereen die houdt van een strandwandeling is welkom op vrijdagavond 10 februarie om 20:00 uur op de parkeerplaats bij het strand van Domburg . Vanaf 18:00 uur kun je terecht in de acommodatie waar we eten slapen enz. We gaan een strandwandeling maken en hopen na afloop nog iets te drinken. er is een mogelijkheid om te overnachten voor degenen die willen blijven tot de zaterdag. we hopen rond 9 uur gezellig te ontbijten, en om 13 uur te lunchen, waarna ieder weer naar huis gaat. We hebben een lokatie gereserveerd waar ieder een eigen (twee-persoons-) kamer tot zijn/haar/hun beschikking heeft, en willen de kosten van E 25 per persoon per overnachting, dan wel graag delen. heb je interesse, wil je dan je naam invullen op onderstaand lijstje
simsim368, jaar, regio 0118, Walcheren MET overnachting leeftijd? |
Laatst aangepast door
|
ROBBEDOES205
|
op zondag 22 januari 2012, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 23:07
|
|
|
het bericht is inmiddels aangepast, robbedoes; had je ook zin om mee te gaan?
willen jullie het laatste bericht overnemen en een prikbord-berichtje op je profiel plaatsen als je meegaat?
immers; hoe meer zielen hoe meer vreugd
han..........het er zin an!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 22 januari 2012, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 23:09
|
|
|
wie gaat er mee strandwandelen op vrijdag 10 februari ???
om 18:00 uur hopen we te verzamelen bij de brandweer kazerne van Oostkapelle.
de adresgegevens; (even noteren voor je in de auto stapt, voor alle zekerheid )
Brandweer Oostkapelle. Domburgseweg 68d 4356 NB Oostkapelle
voor we gaan wandelen hopen we daar om 20:00 uur ook weer de laatkomers op te pikken die na het werk aan willen sluiten, voor we gaan wandelen.
Vanaf 18:00 uur kunnen we terecht in de acommodatie waar we eten slapen enz. We gaan s avonds een strandwandeling maken en hopen na afloop nog iets te drinken. er is een mogelijkheid om te overnachten voor degenen die willen blijven tot de zaterdag. we hopen dan rond 9 uur gezellig te ontbijten, en om 13 uur te lunchen, waarna ieder weer richting huis gaat. (of kiest voor een nachtje bijboeken met kosten rond de 10 รก 12 euro)
We hebben een lokatie waarvan we gebruik mogen maken, waar ieder een eigen (twee-persoons-)kamer tot zijn/haar/hun beschikking heeft, en willen de kosten van E 25 per persoon all in, dan wel graag delen. heb je interesse, wil je dan je naam invullen op onderstaand lijstje?
voorlopig hopen mee te gaan; simsim368, 50 jaar, regio 0118, Walcheren MET overnachting bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar
tjoklat313, 51 jaar, regio 978 MET overnachting ov susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 22 januari 2012, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|