Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:35
|
|
|
MAR907 schreef: | Er is één weg,die uit de diepte leidt, één hand,die u kan trekken uit het slik En van doffe wanhoop en van eenzaamheid: Die hand is Mijn hand en die Weg ben Ik.
Er is één waarheid,die niet wreed verwondt, en die genade gelden laat vóór recht: Ik ben de Waarheid,die de Vader zond, Ik heb de leugen ‘t zwijgen opgelegd.
Er is één leven,glanzend als de zon, waarin gij leven kunt verlost en blij: Ik ben het Leven,dat de dood overwon; en wie in Mij gelooft,- hij leeft met Mij | ook heel mooi
Laatst aangepast door
|
DJES101
|
op dinsdag 31 januari 2012, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:36
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Akkoord want soms is zelfbeheersing -als vrucht van de H. Geest - ook nog voor christenen een stevig leerproces. |
Dat is een rake...maar ook een waar woord!!! en ja...OOK VOOR MIJ!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER717
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Balk en splinter vind ik dus echt niet op zijn plaats hier. Dat gaat over dingen die je doet in het dagelijks leven. Niet om wat je schrijft. |
??? snap het verschil niet, sorry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:39
|
|
|
BETUWE775 schreef: | Leven
leven alleen al is een geluk kijk eens in de wereld mensen maken elkaar stuk
honger, oorlog en pijn in veel landen op deze aarde zal vrede en hulp niet beter zijn
kan het niet alleen steun elkaar in alles geef de mens hoop die plots verdween
soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen en handel je ook niet als een beest
je praat met elkaar ook al lukt dat niet altijd vlieg elkaar niet gelijk in het haar
los het op zonder ruzie geen geweld of pijn vriendschap is echt geen illusie
het is realiteit mensen van vlees en bloed maak geen stommiteit
respecteer elkaar in elke vorm kleur of afkomt maakt niet uit het geeft je leven kracht het is enorm
laat een ieder genieten hier op aard help zelf mee om de vrede te bewaren dan is het leven voor een ieder de moeite waard
Betuwe Boy  |
heel mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:43
|
|
|
Nou dan deze nog.....
Het ware te wensen... Dat alle mensen.... Hun eigen gebreken... Wat beter bekeken... Dat zouden ze het praten ... Over andere wel laten...
Alhoewel Chat....
Dat van die splinter en die balk.... Wie toch eerst een een blik in zijn eigen hart werpt...of op zijn leven...komt toch juist tot ontdekking dat hij moet zwijgen over die splinter bij de ander... Dan moet toch eerst die balk uit je eigen oog maar eens weg????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:52
|
|
|
PETER717 schreef: | ??? snap het verschil niet, sorry | Je ziet hier maar één onderdeel van iemand, niet het hele plaatje. En om mensen daar al meteen op af te rekenen vind ik gewoon te ver gaan. Je moet mensen niet afschrikken om hun mening te schrijven en in feite doe je dat wel. Dan durft op een gegeven moment niemand meer iets te schrijven. Zelf vind ik dat veel dingen hier bewust negatief opgepakt worden. Alsof men er al van uit gaat dat de ander je meteen wil aanvallen. Op deze manier krijg je dus nooit een echte discussie, omdat het zelfvertrouwen weg is. De reden dat het forum zo vaak de verkeerde kant opgaat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat mensen hier zich te snel alles op zichzelf toepassen. Een beetje relativeringsvermogen mag ook wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:53
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Huh
Is Marry meteen weg, zonder gedag te zeggen?  |
...ach, die vrouwen van tegenwoordig hebben geen manieren meer, herman...denk nog maar nog eens goed na voor je het ja-woord uitspreekt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zeg ehhhh.........wil je ons allemaal jaloers hebben, crossie-man???  |
ja ... gggrijns
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er zijn ook mensen die zich alles aantrekken en zien als een persoonlijke aanval. Het moet van beide kanten komen. Denk ook eens na over: zou die persoon mij bedoelen of iemand anders, of lees ik het toevallig verkeerd? Ik vind het heel vreemd om zomaar te stellen dat er zoveel gemeens geschreven wordt. Heeft ook te maken met je eigen vermogen van relativeren. Soms vind ik dat mensen wel heel zielig doen hier. Ik noem ff een voorbeeld. Als mensen hier op de site gaan praten over fietsen door het verkeer van kinderen, heb ik dan het recht om ze dat te verbieden? Doen dat bewust om mij te pesten? Nee, zij hebben het over een neutraal onderwerp. Veel dingen kun je je wel aantrekken en zeggen, dat is tegen mij gericht. Maar meestal bedoelen ze heel wat anders. Laten we ophouden om te klagen over hoe de ander hier schrijft en gewoon eens bij onszelf beginnen. En gewoon de vraag stellen: heeft die persoon dat echt zo bedoeld. Dat scheelt al een hele hoop. Een beetje meer vertrouwen in de mensen had ik toch wel verwacht. Het is een naar gevoel dat men hier zo gauw achter iets zoekt. Een blijk van wantrouwen. Vroeger konden we op het forum veel dieper en verder gaan, omdat er onderling vertrouwen was. Maar de mensen die dat zelfvertrouwen hadden zijn verdwenen en het lijkt alsof er veel meer mensen zijn die hun eigen lage zelfbeeld projecteren op de ander. Een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen. Maar dat wil niet zeggen, dat als je het niet met elkaar eens bent dat de ander meteen je vijand is? Ik durf hier gewoon te zeggen, dat ik bij sommigen de mening waardeer, maar hun levenswijze veracht. En andersom ook, ik ben het niet met ze eens, maar als persoon kan ik goed met ze opschieten. Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon. Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is. Dus oordeel niet over iemand als je hem alleen maar kent van datgene wat hij schrijft. En trek het je niet meteen aan, wat hij zegt. Want hij kan er wel heel andere bedoelingen mee hebben als jij denkt. Balk en splinter vind ik dus echt niet op zijn plaats hier. Dat gaat over dingen die je doet in het dagelijks leven. Niet om wat je schrijft. |
Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon. Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.
Voor jou gaat dat misschien op dta dat voor jou heel belangrijk is. Maar er kunnen mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben de ander op een ander manier te leren kennen. En respecteer dat en ga niet constant tegen mensen zeggen dat je zo graag wilt leren kennen, want dat geeft irritaties.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat zou Koningin Beatrix eten vanavond? |
Haha...wat een goeie vraag....
Als ze nou zelf eens antwoord zou geven en gewoon gezellig zou zeggen....
""Nou Maris...heel simpel... Want weet je Sander en Max komen met die meiden...en ja...je snapt het al dan wordt het patat!!!
Bak ik er zelf nog wat berenklauwen bij...ik stond toch nog in de keuken want morgen eten we eigengemaakte snert!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:06
|
|
|
HERMAN388 schreef: | De koningin is jarig!!! Ik kon de vlag niet buiten zetten, veel te kooooouuuuuuud. ik ga warme chocomel drinken en met dikke trui aangetrokken.
kleum kleum  |
De vlag kan je toch ook veel beter ophangen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:08
|
|
|
vraag het haar eens, Maris...je kan haar vinden op Kwien007
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:09
|
|
|
macaroni met home made tomato sauce (heel veel knoflook)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:10
|
|
|
ze gaat met haar hele familie naar de Mac
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER717
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je ziet hier maar één onderdeel van iemand, niet het hele plaatje. En om mensen daar al meteen op af te rekenen vind ik gewoon te ver gaan. Je moet mensen niet afschrikken om hun mening te schrijven en in feite doe je dat wel. Dan durft op een gegeven moment niemand meer iets te schrijven. Zelf vind ik dat veel dingen hier bewust negatief opgepakt worden. Alsof men er al van uit gaat dat de ander je meteen wil aanvallen. Op deze manier krijg je dus nooit een echte discussie, omdat het zelfvertrouwen weg is. De reden dat het forum zo vaak de verkeerde kant opgaat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat mensen hier zich te snel alles op zichzelf toepassen. Een beetje relativeringsvermogen mag ook wel. | Ik snap het nu nog minder, ik veroordeel niemand en terecht zeg je dat je een gedeelte van het plaatje ziet. Toch worden er mensen om dit deeltje verwijderd en anderen waar ik het gevoel van heb (ja juist melders) dat deze mogelijk een balk in hun ogen hebben. Daar gaat deze topic over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:25
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | De kerken worden vanzelfsprekend veroordelend genoemd, hypocriet , wettisch, niet liefdevol enz. enz.. Ik mis hierin echter het begrip voor een dominee en ouderling of voorganger en oudste die de bijbel echt niet kunnen veranderen, zelfs als ze dat zouden willen.... |
Hetgeen dat je aangeeft, is dat je konstateert, op het forum, dat de "kwaliteit" van dominee en oudste slecht zijn.... De bijbel is de waarheid en is het levend geworden woord in de de Heer.... Klopt toch?.
De vraag welke naar boven komt is: welke "kwaliteit" hoort een dominee en oudste te hebben volgens de Here Jezus??? Of anders gezegd wat heeft de Here Jezus Zijn discipelen geleerd???
Deze vraag is te vinden in de bijbel want de antwoorden zijn daar te vinden. Het is immers De Levende Waarheid welke we hebben in ons hand?
Een begin:
1Titus 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.
2Co_6:4 Maar wij, als dienaars van God, maken onszelven in alles aangenaam, in vele verdraagzaamheid, in verdrukkingen, in noden, in benauwdheden,
Rom_14:18 Want die Christus in deze dingen dient, is Gode welbehagelijk, en aangenaam den mensen. Rom_15:16 Opdat ik een dienaar van Jezus Christus zij onder de heidenen, het Evangelie van God bedienende, opdat de offerande der heidenen aangenaam worde, geheiligd door den Heiligen Geest.
Deze teksten geven aan hoe een dominee en een oudste in "kwaliteit" horen te zijn.....(aangenaam en bekwaam voor de Heer)..... Wanneer een dominee en een oudste aangegenaam en bekwaam is voor een "HEIDEN"? Dan voldoen ze aan de "kwaliteit" van Gods koninkrijk.....
Luk_9:62 En Jezus zeide tot hem: Niemand, die zijn hand aan den ploeg slaat, en ziet naar hetgeen achter is, is bekwaam tot het Koninkrijk Gods. Dus niet achterom kijken in het leven!!!
Dat is ook hetgeen de Here Jezus bedoeld met de volgende tekst:
Mat 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is. Mat 7:22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
Met andere woorden voor God gaat het om "kwaliteit" dat is de Wil van God.... De daden zij goed (profeteren, duivelen uitwerpen en krachten doen) maar zegt niet dat het de wil van God is....kan ook uit eigen roem en eer gebeuren dat onaangenaam en kwalitatief slecht is voor God....het zegt de heidenen niks bv.....
Dus de kerken zouden de "kwaliteit" behoren te hebben welke juist voorkomt dat er scheidingen in hun kerken zijn.
Wat is nu dan mis met de kerken??? Ook deze antwoordt is te vinden.....
2 Petrus_3:18 Maar wast op in de genade en kennis van onzen Heere en Zaligmaker Jezus Christus.
1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; 1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.
Als de voorgangers en oudste zelf niet weten wat de "kennis der waarheid" is, hoe willen zij dan hun leden onderwijs daarin kunnen geven waardoor de problemen oplossen???
Dit hebben zij nodig: Eph_1:17 Opdat de God van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve den Geest der wijsheid en der openbaring in Zijn kennis;
God had in de OT al gezegd :"Mijn Volk gaat ten onder aan KENNIS"....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 31 januari 2012, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:30
|
|
|
PETER717 schreef: | Ik snap het nu nog minder, ik veroordeel niemand en terecht zeg je dat je een gedeelte van het plaatje ziet. Toch worden er mensen om dit deeltje verwijderd en anderen waar ik het gevoel van heb (ja juist melders) dat deze mogelijk een balk in hun ogen hebben. Daar gaat deze topic over. | Denk je nu echt omdat dat alleen komt door wat ze hier schrijven? Meestal is er veel meer aan de hand dan dat alleen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 31 januari 2012, 17:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:36
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | Ik vind dat er soms wel een karikatuur gemaakt van kerken die niet in kunnen gaan op verzoeken om te hertrouwen of die niet ´soepel´ om gaan met scheidingen waarbij geen sprake was van overspel bij de ander. De kerken worden vanzelfsprekend veroordelend genoemd, hypocriet , wettisch, niet liefdevol enz. enz.. Ik mis hierin echter het begrip voor een dominee en ouderling of voorganger en oudste die de bijbel echt niet kunnen veranderen, zelfs als ze dat zouden willen.... | In relaties heb je met meer te maken dan alleen maar de Bijbel. Je kunt het ook samen doen. De mens heel laten, en de mens het gevoel geven dat ie toch waardevol is. Dan kun je gedrag veroordelen, of duidelijk maken dat je er anders over denkt, maar dan hoef je de persoon niet te veroordelen. Echtscheiding zou toch niet per definitie moeten leiden tot vertrek uit de gemeente? Helaas zie je te vaak, dat mensen onnodig beschadigd worden door een kille houding van de kerk. Die kilheid geeft de mensen het gevoel dat ze verloren zijn in de ogen van God. En mensen uitsluiten van de liefde van God, is het ergste wat je kunt doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:52
|
|
|
Uit het onderzoek van de inspectie naar deze therapie gegeven door Different is gebleken dat het NIET gaat om het genezen maar om ondersteuning in het omgaan met/leren leven met!
Different (en dus ook Tot Heil des volks) doet dus niets verkeerd en vergoeding mag niet ingetrokken worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:24
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | Het letten op tekenen wordt door anderen soms ervaren als een hobby voor wat freaks. Alle zaken waar de bijbel en vooral openbaringen het over heeft wijzen echter uit op de komst van Jezus. Met dat doel moet Openbaringen gelezen worden. Jezus zelf heeft aangegeven dat alles wat voorafgaat aan zijn komst verschrikkelijk zal zijn. Niet alleen in Openbaringen ook in ´gewone´ boeken als Mattheus.
De Heer heeft ons niet de bijbel gegeven om daar zelf wat kernpunten uit te halen. Inderdaad hoofd en bijzaken moeten uit elkaar gehaald worden. Maar laat nou juist de Openbaring van Johannes (titel klopt niet want volgens Openbaringen zelf, is het letterlijk de Openbaring van Jezus Christus) zeggen dat het boek belangrijk is: namelijk een zaligspreking voor wie het leest en een vervloeking voor wie er aan toevoegt of afneemt.
Met het teken van het beest verdwijnt na eeuwen de beruchte middle ground. Je kan niet meer zogenaamd neutraal staan tegenover God. Het is voor hem of tegen hem, voor iedereen op aarde. Een deel van je voorbereiding is om te leven uit genade zodat je door de Heilige Geest sterk mag staan als de verzoeking komt.
De vraag is waar ik, waar iedere gelovige, voor zou kiezen. Kiezen om iets te kunnen kopen, inclusief eten, of voor God. |
Tsja..... hoe lang denk je het vol te kunnen houden zonder te kopen en te eten en te drinken???
Als het merkteken van het beest dat doet, hoe lang zouden dan de "christenen" die voor God kiezen het volhouden??? 7 Jaar???
Ik denk dat je het geestelijk hoort te zien. Het beest zorgt ervoor dat er geen geestelijk voedsel (kennis der waarheid) gegeten kan worden.... Terwijl diegenen welke zich in Babylon begeven, eten, drinken en feestevieren met het idee: wat kan ons nu dan overkomen in de genade tijd......(Hij komt als een dief in de nacht voor velen)......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 31 januari 2012, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ze zeggen vrijdag weer sneeuw mw Hier ligt de poedersuiker nog stevig vastgevroren  |
neeehh.... volgens mij gaat het weer dooien èn komt de lente eraan... dacht ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Denk je nu echt omdat dat alleen komt door wat ze hier schrijven? Meestal is er veel meer aan de hand dan dat alleen. |
Chat ik waardeer je pleidooi voor orde en respect op cm. Ook ik vind dat dit regelmatig te wensen overlaat. Mogelijk heeft het te maken met onrustige harten. Ikzelf probeer begrip hiervoor op te brengen, soms kost het me wel wat .
Groet, herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:40
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Sommige mensen verdienen goed geld aan deze hobbies. Maar volgens mij dient het letten op de tekenen namelijk een ander doel.
Een boer die moet ook op de tekenen der tijden letten. Dan weet hij namelijk of het tijd is om te zaaien of tijd is om te oogsten.
Daarom denk ik dat we beter aan het werk kunnen gaan, want volgens mij is de tijd om te oogsten nog maar kort.... De winter komt er aan. |
Joh_4:35 Zegt jij niet: Het zijn nog vier maanden, en dan komt de oogst? Ziet, Ik zeg u: Heft uw ogen op en aanschouwt de landen; want zij zijn alrede wit om te oogsten. Luk_10:2 Hij zeide dan tot hen: De oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige; daarom, bidt den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote.
Dus de oogst is al 2000 jaar klaar. Alleen te kort aan arbeiders.
De Here Jezus geeft aan dat de eindtijd toen al was begonnen terwijl de kerken leren dat het nog moet gebeuren en dat Gods koninkrijk nog moet komen.... Het is er al reeds hier op deze aarde. oeps... nu zakt de "eindtijds leer van de kerken" in elkaar.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 31 januari 2012, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:42
|
|
|
COOTJE711 schreef: | neeehh.... volgens mij gaat het weer dooien èn komt de lente eraan... dacht ik |
Klopt hoor Cootje
Na regen komt zonneschijn, Na vorst komt dooi, Na dooi komt lente.
En na kerst komt oud en nieuw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Klopt hoor Cootje
Na regen komt zonneschijn, Na vorst komt dooi, Na dooi komt lente.
En na kerst komt oud en nieuw.  |
Wat een wijsheid heeft die man weer he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:53
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon. Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.
Voor jou gaat dat misschien op dta dat voor jou heel belangrijk is. Maar er kunnen mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben de ander op een ander manier te leren kennen. En respecteer dat en ga niet constant tegen mensen zeggen dat je zo graag wilt leren kennen, want dat geeft irritaties. | het gaat me er niet om dat je mensen moet leren kennen, maar zo vaak worden dingen hier al bij voorbaat negatief ingevuld, terwijl dat helemaal niet de bedoeling hoeft te zijn. De mensen zijn zo onzeker van zichzelf dat ze iedere uitspraak meteen als heel persoonlijk opvatten. Vul niet meteen in dat de ander het zo slecht bedoelt, vraag er eerst naar of nog beter, vraag jezelf af waarom je zo gevoelig bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:53
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Uit het onderzoek van de inspectie naar deze therapie gegeven door Different is gebleken dat het NIET gaat om het genezen maar om ondersteuning in het omgaan met/leren leven met!
Different (en dus ook Tot Heil des volks) doet dus niets verkeerd en vergoeding mag niet ingetrokken worden! |
Als het ter ondersteuning is heb ik er totaal niks op tegen. HEt is dus gewoon een soort psychische ondersteuning en die gun ik ze, of je nu homo ben of wat dan ook iedereen heeft recht op psychische hulpverlening!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als het ter ondersteuning is heb ik er totaal niks op tegen. HEt is dus gewoon een soort psychische ondersteuning en die gun ik ze, of je nu homo ben of wat dan ook iedereen heeft recht op psychische hulpverlening! |
Helemaal mee eens hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat een wijsheid heeft die man weer he  |
Hij heeft het opgezocht in wikipedia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:56
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat een wijsheid heeft die man weer he  |
Dat gaat nogal hè Erika...
Deze weerspreuk ken je vast nog niet :
regen in november, valt de kerst in december.
De boeren hebben het nogal eens raak met die weerspreuken.
|
|
Naar boven |
|
|