Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 10:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | pfff, vandaag en morgen eet ik niets...heb te veel gegeten tijdens het weekend in Oostkapelle... ...ik moest van Visser |
Frank..... neem jij nog maar lekker een paar kroketten hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 11:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frank..... neem jij nog maar lekker een paar kroketten hoor.  |
...ik heb maar 1 kroket gegeten en dat was meer dan genoeg...Ik ben al thuis hoor sinds een 0930u ongeveer...de andere sliepen nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 11:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frank..... neem jij nog maar lekker een paar kroketten hoor.  |
En bedankt voor het voederen he,nu zit die jongen misselijk en gefrustreerd thuis en gaat hij zich op het forum afreageren,zitten wij er weer mee.........
Er moeten maatregelen genomen worden voor de picknicks weer beginnen
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 12 februari 2012, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TYPMIEP270
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:08
|
|
|
... tis prettig dat er aandacht voor is, maar is het heel ondankbaar als ik soms wens dat het er meer buiten de diensten zou zijn en in de diensten minder genoemd zou worden?
Ter illustratie: doordeweeks heb ik best wel contact met mensen uit mijn gemeente, maar lijkt het feit dat ik nog single ben vaak vermeden te worden. De ene keer is dat prettig, ik probeer me erg te richten op de leuke dingen in het leven, maar een andere keer voor je je nou eenmaal alleen en wordt dat versterkt door het gevoel dat de ander het liever niet met je daar over heeft. (niet dat ik zo depri ben door het single zijn hoor, heb veel leuke dingen in mn leventje, maar toch.. )
Vandaag, in de dienst, ging het over het huwelijk. Leuk, maar natuurlijk nog niet van toepassing op mezelf. Gelukkig ging het ook over de overeenkomsten tussen de menselijke relaties en de relatie met God. Maar dan, na de preek het 'dankgebed en voorbede'. Tja, en dan voel ik op mijn klompen natuurlijk al aan dat er ook weer gebeden gaat worden voor de mensen die graag een relatie zouden hebben, maar bij wie dit nog niet het geval is. Dus is het vechten tegen de emoties geblazen (vaak win ik dat gevecht, vandaag toch niet helemaal, met als gevolg dat je je nog schaamt voor de emotie ook ).
Het voelt ondankbaar, maar op zo'n moment denk ik; bid er dan maar niet (hardop) voor tijdens de dienst
Herkennen jullie dit, of...?? Aan andere kant weet ik dat het gebed gemeend is hoor Dus wie weet, kan ik het morgen weer waarderen dat er voor gebeden is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEKE155
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:12
|
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:51 STEENTJE178 schreef: Ze zijn hier anders gisteravond/vannacht wel gesignaleerd hoor!! (zo blijkt maar weer, ze kunnen niet zonder ons )
Ik weet het Steen...ze lezen mee...en dat mag he!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tegenwoordig kan dat allemaal...(op mobiel zeker??)
Ineke die er allemaal geen verstand van heeft!!!
Welke Ineke?
Het was een heel leuk gezellig weekend met.Alle lof voor de organisatoren en Chat ,die er ondanks de aanwezigheid van kinderen,toch was:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:30
|
|
|
Dikke complimenten voor de organisatoren! Ik heb genoten van 't hele gezelschap, van de omgeving, van 't eten, de gesprekken die soms best pittig waren, en het bed was ook prima. Dit moesten we maar wat regelmatiger gaan doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:37
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zullen we je geloven op je erewoord???? Ik dan...wat Erika betreft...ik twijfel... Bewijzen...daar gaat het wel om in het leven!!! |
Soms moet je in elkaar geloven, dat is het beste bewijs dat het goed zit.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:40
|
|
|
GILBERT767 schreef: | Om gen 6:4 beter te begrijpen, moet je het boek van Henoch er bij pakken Dit is een buite bijbelse bron die laat zien dat er in de oudheid hybride zijn geweest die zowel mens als dier moeten zijn geweest of mens en gevallen engel/demon, ik geloof dat er in die tijd en daarna ook reuzen waren ook dat staat beschreven in het boek van Henoch, het boek Henoch is een heel interessant boek als je weet dat er in de bijbel staat dat, de laatste dagen zullen zijn als in de dagen van Noach
Ik geloof dat dit boek buiten beschouwing is gelaten tijdens de samenstelling van de bijbel, maar dat het zeker niet minder waar is, Henoch woord namelijk ook aangehaald in onze bijbel er word van hem gezegd dat hij wandelde met God, Genesis 6:4 staat er bijna letterlijk in, je leest er over specifieke engelen die ook in de bijbel voorkomen, en die mannen van naam, zou onderandere de vreemde half mens half dier of demon verklaren die je nog wel eens als wand beschildering ziet, en wat dacht je van paaseiland als ik 9 keer zo sterk en zo groot was kon ik zoon steen waarschijnlijk samen met mijn buurman optillen e verzetten.
Voor dat je dit afwimpel als kolder wil ik je er even aan herinneren dat, satan direckt na de zondeval wist dat, God met een redingsplan zou komen en het was al snel bekend wat dat zou zijn, Jezus, Jezus moest geboren worden uit een specifieke stam, dit wist satan, Jezus zou op een bepaalde tijd geboren worden, ook dit wist hij, dus als reactie zie je door heel de bijbel heen dat satan er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat de geboorte van Jezus rein en heilig zou plaats vinden, denk nu aan dat wat ik eerder heb gezegd, hij satan wist dus dat de Messias uit de mensen zal komen dus wat is zijn reactie het menselijk ras manipuleren zou dat Jezus niet geboren kan worden, dat plan is mislukt, poging twee de kinderen moorden in exodus 1 zie ook als een aanval op de Messias om dat het een aanval is op zijn volk waar Hij uit komt Gelukkig is het de satan niet gelukt om Jezus tegen te houden.
Ik be benieuwd naar de reactie van de lezer. | Eerlijk gezegd, Gilbert, is het boek waar je naar refereert terecht uit de canon gehouden. Het is een beetje vreemd, dat je denkt dat ze dat met een bepaalde willekeur boeken eruit gelaten hebben en hebben toegelaten. Het is een boek wat vol staat met mythes, het waarheidsgehalte ervan is gewoon laag. Het is te vergelijken met de sprookjes van broeder Grimm. Het hoort ook niet bij de apocriefen, maar het hoort bij de pseudopigrafa. Een groep boeken waarvan er sprake was van nog meer twijfelachtigheid dan bij de apocriefen. Dit boek is pas ontstaan in de eerste eeuwen na Christus, dus het is ook geen ooggetuigenverslag van de gebeurtenissen. De waarheden die je hieraan ontleent, hebben in mijn ogen dezelfde waarde als Roodkapje of Assepoester....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:44
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Soms moet je in elkaar geloven, dat is het beste bewijs dat het goed zit.
Thomas  |
Soms kan je ook te goedgelovig zijn en dan kom je weer bedrogen uit......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 12:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Soms kan je ook te goedgelovig zijn en dan kom je weer bedrogen uit......  | hij heet toch niet voor niks thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 13:40
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Dikke complimenten voor de organisatoren! Ik heb genoten van 't hele gezelschap, van de omgeving, van 't eten, de gesprekken die soms best pittig waren, en het bed was ook prima. Dit moesten we maar wat regelmatiger gaan doen  |
Zijn er nog CM romances ontstaan??? Ik vertel het niet verder.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 13:46
|
|
|
TYPMIEP270 schreef: | ... tis prettig dat er aandacht voor is, maar is het heel ondankbaar als ik soms wens dat het er meer buiten de diensten zou zijn en in de diensten minder genoemd zou worden?
Ter illustratie: doordeweeks heb ik best wel contact met mensen uit mijn gemeente, maar lijkt het feit dat ik nog single ben vaak vermeden te worden. De ene keer is dat prettig, ik probeer me erg te richten op de leuke dingen in het leven, maar een andere keer voor je je nou eenmaal alleen en wordt dat versterkt door het gevoel dat de ander het liever niet met je daar over heeft. (niet dat ik zo depri ben door het single zijn hoor, heb veel leuke dingen in mn leventje, maar toch.. )
Vandaag, in de dienst, ging het over het huwelijk. Leuk, maar natuurlijk nog niet van toepassing op mezelf. Gelukkig ging het ook over de overeenkomsten tussen de menselijke relaties en de relatie met God. Maar dan, na de preek het 'dankgebed en voorbede'. Tja, en dan voel ik op mijn klompen natuurlijk al aan dat er ook weer gebeden gaat worden voor de mensen die graag een relatie zouden hebben, maar bij wie dit nog niet het geval is. Dus is het vechten tegen de emoties geblazen (vaak win ik dat gevecht, vandaag toch niet helemaal, met als gevolg dat je je nog schaamt voor de emotie ook ).
Het voelt ondankbaar, maar op zo'n moment denk ik; bid er dan maar niet (hardop) voor tijdens de dienst
Herkennen jullie dit, of...?? Aan andere kant weet ik dat het gebed gemeend is hoor Dus wie weet, kan ik het morgen weer waarderen dat er voor gebeden is. |
Een beetje herkenbaar is het wel, althans een heel poosje geleden in mijn geval. Tegenwoordig heb ik het wel als ik naar het H.A ga, voel ik me wel eens opgelaten, omdat in de regel mensen altijd met zijn tweeen zijn. Maar in het gebed ben ik daar nooit zo bezig mee geweest, wat wel opvalt zijn de mensen die pas weduwe of weduwnaar zijn geworden. Die wat onzeker aan schuiven, ook in de kerk, en vaak een traantje weg pinken. En dat je gemeden wordt, omdat je single bent, is vaak zo dat je dat denkt, hoewel, sommige ook zo kunnen reageren, en soms zeggen, wat weet die nu, die heeft nog niets meegemaakt. In de regel kijken ze ook wel met zo,n blik, maar al met al, valt het mij niet zo meer op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 13:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zijn er nog CM romances ontstaan??? Ik vertel het niet verder.....  |
Waarom geloof ik dit nou niet? Je moet inderdaad niet te goedgelovig zijn, soms heb je gelijk.
Thomas, mooie naam in deze he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 13:53
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Waarom geloof ik dit nou niet? Je moet inderdaad niet te goedgelovig zijn, soms heb je gelijk.
Thomas, mooie naam in deze he.  | Zou het gewoon eens niet goed zijn om met die geleuter op te houden? En gewoon eens te praten over het uitje? Er zullen vast en zeker mensen zijn, die nog willen vertellen hoe het geweest was, en volgens mij was jij daar niet bij. Je klaagt over het lage niveau van het forum en nou doe je er gewoon aan mee.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 12 februari 2012, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 13:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zou het gewoon eens niet goed zijn om met die geleuter op te houden? En gewoon eens te praten over het uitje? Er zullen vast en zeker mensen zijn, die nog willen vertellen hoe het geweest was, en volgens mij was jij daar niet bij. Je klaagt over het lage niveau van het forum en nou doe je er gewoon aan mee. | he opa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 14:01
|
|
|
LEANNE226 schreef: | En bedankt voor het voederen he,nu zit die jongen misselijk en gefrustreerd thuis en gaat hij zich op het forum afreageren,zitten wij er weer mee.........
Er moeten maatregelen genomen worden voor de picknicks weer beginnen |
...ik zal jullie niet meer lastigvallen, hoor. Naar de pn's ga ik ook al niet meer want daar moet ik ook van alles eten...hoewel dat BBQ-boutje wel erg lekker was ...ondanks het feit dat ik het onder dwang moest eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:01
|
|
|
Aanstaande woensdag loopt helaas mijn abonnement af. Heb een hele leuke tijd gehad op cm. Ik ga nu een hele mooie toekomst tegemoet met een lieve man die ik hier op cm heb mogen ontmoeten.
Ik wil iedereen Gods zegen toewensen voor de nabije toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:36
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | Aanstaande woensdag loopt helaas mijn abonnement af. Heb een hele leuke tijd gehad op cm. Ik ga nu een hele mooie toekomst tegemoet met een lieve man die ik hier op cm heb mogen ontmoeten.
Ik wil iedereen Gods zegen toewensen voor de nabije toekomst. |
Dag Brigit...het gaat je goed, met Gods zegen en Herman naast je moet dat zeker goed komen..... hartelijke groeten en liefs, Mars en Tink
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:37
|
|
|
DANIEL777 schreef: | he opa  |
Ik snap Chats punt.....vdertel hoe het geweest is, net als alle andere verslagen die er gegeven worden..... maar laat elkaar in hun waarde. ( tink die wel mee wilde maar niet kon en wel erg benieuwd is hoe het is geweest)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik zal jullie niet meer lastigvallen, hoor. Naar de pn's ga ik ook al niet meer want daar moet ik ook van alles eten...hoewel dat BBQ-boutje wel erg lekker was ...ondanks het feit dat ik het onder dwang moest eten. |
de volgende keer, Frank, M O E T je er wel helemaal 2 eten....ga je je alvast maar voorbereiden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIEN621
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:43
|
|
|
TINK100 schreef: | Ik snap Chats punt.....vdertel hoe het geweest is, net als alle andere verslagen die er gegeven worden..... maar laat elkaar in hun waarde. ( tink die wel mee wilde maar niet kon en wel erg benieuwd is hoe het is geweest) |
Het was bere gezellig, prima geregeld, een mooie locatie, veel drank, weinig slaap en een hoop (minder)diepzinnige gesprekken. En nu ga is eerst slapen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:47
|
|
|
DANIEL777 schreef: | he opa  |
Nee hoor , Chat heeft helemaal gelijk. En op de vraag van W-tje of er romances zijn ontstaan..... Wil je dan zò graag weten wie met wie een kamer heeft gedeeld? Was dan mee gegaan . Visser gaat hier geen lang verhaal neerzetten hoe het was ,( er zijn personen die een veeeeel beter schrijftalent hebben) , wel dat het een geslaagd uitje was wat zeker voor herhaling vatbaar is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:50
|
|
|
Sundagse sla
Lekker en makkelijk (bijna geen afwas) 5 verschillende soorten sla in een kom. Daar over heen 1 halve ui snipperen, daarop 2 eieren, (gekookt hard) 3 kleine tomaatjes, en 1 balletje fetta kaas (in plakjes) Een halve komkommer er overheen schaven aan plakjes (met kaas schaaf) beetje peper en zout er overheen strooien, + een scheutje azijn, effe hussele dan een paar plakjes geschaafde kaas er overheen, het geheel effe smelten in de micro wave . Dan 250 gram pp mager spek bakken, en zonder vet er overheen gooien.
Neem van mij maar aan das lekker, dat (vr)eet de koningin niet eens
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 12 februari 2012, 23:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:56
|
|
|
TINK100 schreef: | de volgende keer, Frank, M O E T je er wel helemaal 2 eten....ga je je alvast maar voorbereiden....  |
Ik sal je wel hellepe Tink.... Op naar de eerste picknick
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , Chat heeft helemaal gelijk. En op de vraag van W-tje of er romances zijn ontstaan..... Wil je dan zò graag weten wie met wie een kamer heeft gedeeld? Was dan mee gegaan . Visser gaat hier geen lang verhaal neerzetten hoe het was ,( er zijn personen die een veeeeel beter schrijftalent hebben) , wel dat het een geslaagd uitje was wat zeker voor herhaling vatbaar is. | ik vraag me nu wel openlijk of waarom chat wel overal op mag zeveren en mieren en een ander niet was da voor onzin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:12
|
|
|
Een wit wereldje hierzo.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:23
|
|
|
Wat fijn dat het uitstapje zo geslaagd was!! Vertel! Vertel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:30
|
|
|
Hm, hier ook sla vandaag. Een maaltijdsalade van botersla, met eitje, kipreepjes, uitjes, tomaatjes, feta en een restje pasta.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:34
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm, hier ook sla vandaag. Een maaltijdsalade van botersla, met eitje, kipreepjes, uitjes, tomaatjes, feta en een restje pasta. |
Wat is botersla??? Ik ben niet zo'n ei-figuur...feta lust ik wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:35