Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 17:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Maar hoeveel kinderen en jongeren worden er misbruikt in niet christelijke gezinnen en hoevelen durven daar niks te zeggen? Helaas veel meer dan wij willen weten!
Wil hier dus mee zeggen reformatorische, evangelische of wat dan ook het gebeurt helaas in alle gezinte en ja als Christen zou je beter moeten weten maar helaas dat is dus niet zo! Maar zo wordt wel weer de Christen in een donker daglicht gezet!
Ben het met Pieter eens van mij mogen ze die mensen een zeer zware straf geven! Want de kinderen hebben levenslang! |
Volledig met jullie eens... In de refo gezindte wordt er helaas een christelijk sausje over gedaan maar het feit blijft even verschrikkelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 17:42
|
|
|
Haal ik de post weg bij de deurmat en wat zie ik tot mijn verbazing...
Een heel echt briefje van 10 euro...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 18:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal met je eens....!!! Slechte ervaringen mee...... Restaurant daarentegen....veeeeeel beter!!! | is dat niet te duur?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:08
|
|
|
Als je een van de tien geboden gebruikt om incest onder de pet te houden als ouderling en het systeem dus kennelijk is dat de incestplegende vader uit de wind gehouden moet worden, dan is dat christelijke sausje bitter van smaak. In de bevindelijke kringen heeft een ouderling ook meer gezag dan elders. Ouderlingen hebben veelal een bevinding gehad, een slag van God zoals het wordt genoemd en dat geeft een behoorlijke status, het zijn bekeerden en dat zijn er in deze kringen vaak maar weinig. Hoe kan het dat een ouderling zo handelt? Het netto-effect is hoe dan ook dat de vader uit de wind wordt gehouden en het leed dat de kinderen wordt aangedaan, wordt genegeerd. Onderschat niet wat incest met een kind doet. De psychische schade en het niet kunnen komen tot een normaal huwelijksleven later en de angsten zijn er bij alle slachtoffers. Incest gedijdt het best in een sfeer van een autoritaire vader en een moeder die te zwak is om zich te verzetten. Die man-vrouwverhouding komt natuurlijk in deze kringen wel veel voor en is zelfs de norm. In de praktijk is het zo dat veel leed wordt voorkomen wanneer er een sterke moeder is, die toch wel veel in de melk te brokkelen heeft, al zal ze vader naar buiten toe altijd respecteren. De kansen dat zich daar incest voordoet, is veel kleiner. Maar als een incestplegende man zich gesteund wordt door de kerk en daardoor de pakkans gering wordt, hou je met dat systeem incest in stand. Dan ben je ronduit medeschuldig.
De Rooms-Katholieke Kerk heeft in het verleden verondersteld dat ze met negeren en verzwijgen wel zou overleven. Deze kerk heeft echter in de praktjk ontzettend veel gezag verloren en wordt alom belachelijk gemaakt en is veel, zo niet alle gezag kwijt. Dat straalt nu al af op ons als christenen ook al ze niet katholiek zijn. Wat zelfreinigend vermogen in de protestant-christelijke kring lijkt me op zijn plaats. Ik vind het geven van strenge straffen prima maar bedenk wel dat het een aangifte van een kind naar de vader is. Dat hakt er voor het toch al misbruikte kind nogal heftig in, temeer omdat ze bang gemaakt worden. Het belangrijkste is voor mij niet het streng straffen van de misdadigers, want dat zijn het ook al noemen ze zich christelijk, maar het voorkomen van het leed bij de slachtoffers die er vaak nooit meer helemaal van loskomen.
Dit wangedrag raakt alle christenen, dat blijkt in de praktijk en maakt bekering tot het christendom moeilijker. Wie wil er nu nog katholiek worden of zijn?
Thomas, het Christendom mag niet misbruikt worden om misbruikers van kinderen te ontzien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 februari 2012, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 'Wat zag mijn Vader in mij?'
De geinterviewde: 'Mijn vader is nooit ergens op aangesproken. In reformatorische milieus lijkt seksueel misbruik een onderschat probleem. Adviesbureau Movisie roept op tot nader onderzoek. Zowel slachtoffers als zij NIET over de schreef gingen, . lijden aan de geslotenheid van hun gemeenschap. Zij wil anoniem blijven. De vrouw van begin dertig groeide op in de Gereformeerde Gemeente in een klein dorpje in Zuid Holland. Haar vader heeft haar en haar broers jarenlang misbruikt en is daarvoor ook veroordeeld. Bij haar kerk kon ze niet terecht.Zeggen wat mijn vader allemaal met mij deed, dat liet ik wel uit mijn hoofd. Vanaf mijn negende heeft hij aan me gezeten. Eerst alleen als mijn moeder naar de vrouwenvereniging van de kerk ging. Later ook als ze thuis was. Alles wat over het drinken te vertellen, maar de ouderling snoerde ons de mond: 'Het is wel je vader'.Voortaan, bij het voorlezen van de wet in de kerk, keek ouderling Janssen bij het vijfde gebod even naar onze bank. "Eert uw vader en uw moeder" - en dan ging hij weer verder. Hij kon net zo kijken als mijn vader. Voor zichzelf vergoelijkte mijn vader wat hij met me deed. 'Als God een mens loslaat, word je een beest', zei hij. In zijn ogen was het Gods schuld. Sowieso voedde hij ons op met angst. Zei bijvoorbeeld: 'Weten jullie hoe het voelt je hand te branden? Zo is de hel, maar erger, en dan voor eeuwig, geheel in het vuur.' Ik stak, als niemand keek, mijn vinger wel eens in een kaars. Thuis, op school, in de kerk, overal in het dorp was me verteld: onweer is de stem van God. In een aardrijkskundeles, op de middelbare school in de grote stad, hoorde ik pas van elektrische lading in een wolk. Ik dacht: die docent is niet goed. Ik wist niet beter. Er was geen tv, geen radio, dus wat wist ik nou? Er is weinig voor nodig om kinderen het zwijgen op te leggen, in de wereld waar ik uit kom. Niet tegen je ouders ingaan, is me ingeprent. 'Opdat uw dagen verlengd worden in het land dat u de Heere uw God geven zal', zo staat het in de Bijbel. De kerk en mijn ouders moest ik trouw zijn dat was mijn hele netwerk, meer had ik niet. Ik heb een tijdje de pil geslikt, om te voorkomen dat mijn vader me zwanger maakte. Stiekem, want de pil mag niet. Alles wat met seks van doen heeft was zondig, ook zelfbevrediging. Dat geheimzinnige en verbodene maakt het enkel aantrekkelijker, denk ik. Hulp inschakelen kwam niet in me op. Er was niet eens een politiebureau in het dorp. Wel zijn we naar de huisarts gegaan toen we vermoedden dat een van mijn broertjes ook misbruikt werd. Ineens stond de Kinderbescherming op de stoep. Ze belden aan, en gingen doodleuk het gesprek aan met mijn vader, waar wij bij waren. Dat was niet zo handig. Wijl zaten 's avonds gewoon weer met hem aan tafel. Tussen twee happen andijvie door zei hij: 'Ik kan me gerust voorstellen dat een vader zijn kinderen vermoordt' . Achttien was ik toen ik het huis uit ging. Na een jaar bleek dat het klopte, mijn broertjes werden ook misbruikt. Toen pas heb ik aangifte gedaan, omdat ze anders terug naar huis moesten. Mijn vader is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. Hij heeft nooit iets bekend. De kerk wist zich er geen raad mee. Als we er niet over praten, is het er niet, denken ze. Mijn vader is nooit ergens op aangesproken. Inmiddels is hij overgestapt naar een andere kerk. 'We laten het maar rusten ouderling tegen mijn broer. Dat mijn vader is veroordeeld deed er niet toe. Want, verklaarden zij, het was ons woord tegen het zijne. Een tijdlang heb ik nog in het reformatorische milieu geleefd. Maar ik was het 'moeten' en die angst zo zat, ik kon het niet meer. Wat me er altijd heeft gehouden, heeft me er ook doen vertrekken. In God geloof ik nog, maar niet meer in die vier muren en de regels van de gemeenschap. Heb je naaste lief als jezelf: dat doet er als enige toe. Ik hoop dat ik iets kan betekenen voor lotgenoten. Liefst had ik mijn verhaal voor het Reformatorisch Dagblad verteld, zodat meisjes het lezen die hetzelfde meemaken en er door mijn verhaal mee naar buiten durven komen. Maar die krant heeft me nooit benaderd. Van hun kerkenraad hoeven die meisjes sowieso niets te verwachten, daar bedekken ze alles met de mantel der liefde. Pas was ik in het zwembad, het dochtertje van mijn vriend was mee, ze is nu negen. Dat lijfje. Ze heeft nog helemaal niets, is nog lang geen vrouw. Wat zag mijn vader in mij? Nu ben ik zelf in verwachting. Van een meisje, ik schrok toen ik dat hoorde, ik moet haar hier op die mannenwereld zetten. Dat kroelen met je kind heel normaal en onschuldig is, moest ik leren. In het begin was ik bang dat mijn partner zou worden als mijn vader. En ik moet soms nog vechten tegen de angst dat er iets van mijn vader in mij is geslopen, en ik mijn eigen kind later iets aandoe. Tegen mijn vriend heb ik gezegd: 'Als dat zo is, vermoord me dan maar'."
Bron: Trouw, vandaag. | Eerlijk gezegd vind ik dit een zeer ontluisterend stukje. Maar ik weet niet precies welke kant je ermee op wil. Wil je dat we bespreken hoe we dit in onze kerk behandelen? Of wil je het over incest hebben.
Wat betreft het eerste, de kerk, is dat dit soort gedragingen eigenlijk voort komt uit het vreemde idee dat we de kerk heilig moeten houden. Alsof er in de kerk geen zondaren zitten. Vaak hebben we twee oplossingen: of we sturen iedereen weg die het niet met ons eens is, of we bedekken alle zonde zoveel mogelijk. Beide oplossingen zijn begrijpelijk, en toch zijn ze vreselijk oppervlakkig.
Wat betreft incest: het is een groot probleem en niet alleen in deze tijd. In het verleden werd het meer bedekt, maar was het toch ook aanwezig. Het probleem van bespreekbaar maken is voor iedereen moeilijk. Als kind word je nl. voor een vreselijke keuze gesteld. Als je het vertelt, dan gaat het hele gezin kapot. Bovendien ben je al zoveel onder druk gezet, dat je zelf niet eens meer de kracht hebt om het te vertellen. Vooral het machtsspel dat er altijd aan ten grondslag ligt. Er zijn geen woorden voor dit te beschrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:25
|
|
|
Alhoewel er in de bevindelijk-gereformeerde kring meer ingredienten aanwezig zijn die het mogelijk maken, komt het in andere religieuze kringen net zo goed voor en zeker ook daarbuiten. De houding van de ouderling en de kerk in het stukje is natuurlijk bij de beesten af. Maar je hebt zeker gelijk als je stelt dat het een behoedzaam opereren kan vereisen. De schandpaal is daarbij niet mijn eerste gedachte, het dreigen ermee kan echter corrigerend werken. Wat ik bestrijd is de toedekkingscultuur met misbruikte bijbelteksten en de keuze die men maakt om de dader te beschermen en de slachtoffers niet te helpen. De pastorale opstelling van de kerken is dus van groot belang. De invulling zal echter maatwerk zijn. Ik onderschrijf overigens het meeste wat je stelt. Een cultuur die incest voorkomt, lijkt me een goede richtlijn voor deze en andere kerken.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 februari 2012, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:35
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een computer is in principe ontworpen om snelle berekeningen te maken en herhaalde bewerkingen razendsnel uit te voeren, dus spreadsheets, databases, tekstverwerkers.
......en niet om te chatten, te mailen en deel te nemen aan virtuele sociale netwerken, dus wat doe je hier in vredesnaam op een relatiesite.
Thomas: neem een typemachine, die kan tegelijkertijd printen en saven.  |
Enfin, aangezien je hier zelf ook zit, met, waarschijnlijk een PC (ontworpen voor tekstverwerking etc.), mag ik dan eens vragen wat jij hier doet...? En verder... Mag ik zelf uitmaken wat ik met mijn PC doe? Fijn! En ten derde: wat je daar over typemachines zegt klopt niet. Wat jij bedoeld waren de tekstverwerkers uit de jaren '80. http://www.2dehands.be/verzamelen/overige-verzamelstukken/elektronische-apparatuur/canon-elektro-tekstverwerker-starwriter80-85-100575777.html Als laatste: volgens mij hadden we het hier over apps voor smartphones.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 15 februari 2012, 19:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:41
|
|
|
Nee hoor, ik bedoel de typemachine. Je drukt op bijvoorbeeld de r. Dan staat er een r op het papier geprint en die is ook bewaard. Maar die opmerking was uiteraard niet erg serieus.
http://www.apple.com/nl/imac/
Thomas, heeft een Apple EN GEEN PC!!!!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 februari 2012, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 19:43
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Alhoewel er in de bevindelijk-gereformeerde kring meer ingredienten aanwezig zijn die het mogelijk maken, komt het in andere religieuze kringen net zo goed voor en zeker ook daarbuiten. De houding van de ouderling en de kerk in het stukje is natuurlijk bij de beesten af. Maar je hebt zeker gelijk als je stelt dat het een behoedzaam opereren kan vereisen. De schandpaal is daarbij niet mijn eerste gedachte, het dreigen ermee kan echter corrigerend werken. Wat ik bestrijd is de toedekkingscultuur met misbruikte bijbelteksten en de keuze die men maakt om de dader te beschermen en de slachtoffers niet te helpen. De pastorale opstelling van de kerken is dus van groot belang. De invulling zal echter maatwerk zijn. Ik onderschrijf overigens het meeste wat je stelt. Een cultuur die incest voorkomt, lijkt me een goede richtlijn voor deze en andere kerken.
Thomas. |
Het is niet alleen de kerk die de hand boven de pleger houdt is mijn ervaring,ook het hele wereldje er omheen........hier gaf de chr.school de pleger zelfs een baantje(tussen de(mijn!) kinderen dus he!)om te laten zien hoe goed vergeving is En als je commentaar gaf kreeg je te horen dat je als vrouw een te grote bek hebt,je echtgenoot doet het woord,heb je die niet?Pech gehad,mond houden.... Ik zal maar niet herhalen hoe het laatste gesprek verliep voor ik mijn banden met die school verbrak (en ook met die kerk tot de dader terechtgezet was)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 20:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een computer is in principe ontworpen om snelle berekeningen te maken en herhaalde bewerkingen razendsnel uit te voeren, dus spreadsheets, databases, tekstverwerkers.
......en niet om te chatten, te mailen en deel te nemen aan virtuele sociale netwerken, dus wat doe je hier in vredesnaam op een relatiesite.
Thomas: neem een typemachine, die kan tegelijkertijd printen en saven.  |
Nou er zijn technieken op het getype van het inktlint af te lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 20:11
|
|
|
Het lijkt alsof men ten allentijde op cm bereikbaar wilt zijn.
Blijkbaar is men zwaar verslaafd om ook buitenshuis op cm te kunnenkomen.
Ik bezit nog een mobile telefoon waar ik mee kan bellen en kan smsen meer niet. Als ik aan het winkelen ben wil ik rustig kunnen winkelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 20:39
|
|
|
MARTHA725 schreef: | Dank aan Hem
Heer, ik kom tot U met blijdschap in mijn hart, U ziet de noden, de smart ik wil u danken nu
U kent Uw kinderen door en door en hoort ons aan, maar vaak gaan de noden voor en zien we u niet staan
Met Uw liefdevolle ogen klopt U aan ons hart " kind, bidt tot mij, ik heb mededogen en leidt je uit de smart "
Vergeef ons Vader, wij zijn zo zwak geef ons kracht om u te vragen U te danken voor het dragen, u geeft rust, en gemak
U maakt ons ziend, we zijn zo blind, u leert ons Uw woorden te verstaan, U zegt, 'Mijn lieve kind, laten we ALTIJD SAMEN verder gaan '
Dank voor Uw liefde en gena Dank voor Uw woord en Uw trouw, Heilig zijt gij Vader, Groot bent U, Amen Heer, Amen, Hallelujah!
(gedicht gemaakt door Joke van der Lelie )
Voorbedelijst; - meer verbondenheid op cm - voor de bescherming van kinderen in moeilijke omstandigheden
Voorbede voor, Marjo, familie in india, Cees, San, Ad, Clasien 2 families die in zeer moeilijke situatie s zitten Esther, Maria die psychisch moeilijkheden ondervind en haar dochtertje dat erg ongehoorzaam is, Lea die dient te verhuizen agv echtscheiding en nergens naartoe kan en valse beschuldigingen dient te incasseren, ...
Warme groetjes en Gods rijke zegen en nabijheid, http://youtu.be/1l3f7T0-fM4 Martha , Rodger , Herman , Vandam , Bettie , Vogue
|
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 16 februari 2012, 06:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 21:02
|
|
|
Er was bami en macroni..
En een toetjesdessert van....Arretjescake chocolademousse en stroopwafelijs...
Mijn a.s schoondochter vierde haar verjaardag hier en het eten was haar cadeau...Het was heel gezellig...Fijn dat de kinderen er weer waren..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 21:02
|
|
|

Simpel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 21:07
|
|
|
CM op je iPhone is al normaal mogelijk en werkt ook, zij het onhandig. Het is allemaal een stuk makkelijker als je een app hebt met vensters die aangepast zijn voor de smartphone en een navigatie die wat makkelijker is. Heel handig, toekomstgericht en niet een grote investering voor Provident, die de CM-site maakte en beheert.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 16 februari 2012, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 21:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Haal ik de post weg bij de deurmat en wat zie ik tot mijn verbazing...
Een heel echt briefje van 10 euro... |
Hallo Mariska Leuk dat er toch aan je gedacht wordt. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 21:34
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Graag, Martin!
Ik vond het een schokkend hoofdstuk en het laat mij niet los op dit moment. Ik weet gewoonweg niet wat ik er mee aan moet. |
Hallo Josina
Ik heb het gelezen en er staat zeker heel veel tegebeuren met Jeruzalem. En ik las ook nog verder dat het uit het noorden vandaan komt en dat staat weer in de Porfetie tegen Tyrus hoofdstuk 26. En in Openbaring staat ook ergen dat vanuit het noorden de tegenstand komt tegen Israël alleen weet ik niet of dit ook op Ezegiël slaat. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 21:59
|
|
|
hallo,vind ik heel mooi gedaan herman en martha, niks aan toe tevoegen. ik chat jullie morgen,straks,te rusten. god bless.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 22:07
|
|
|
Geluk is als een vlinder,die telkens ontsnapt wanneer je haar probeert te vangen, maar die zachtjes op je neerdaalt wanneer je eventjes niet oplet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 22:43
|
|
|
allee, ik kan nu eindelijk terug inloggen om te vertellen dat het weekend top geslaagd was... de prijs was goed, de bediening,en natuurlijk die prachtige mensen die er waren. Ik heb de boel op stelten mogen zetten. maaaare ... heb me goed gedragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:02
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het is niet alleen de kerk die de hand boven de pleger houdt is mijn ervaring,ook het hele wereldje er omheen........hier gaf de chr.school de pleger zelfs een baantje(tussen de(mijn!) kinderen dus he!)om te laten zien hoe goed vergeving is En als je commentaar gaf kreeg je te horen dat je als vrouw een te grote bek hebt,je echtgenoot doet het woord,heb je die niet?Pech gehad,mond houden.... Ik zal maar niet herhalen hoe het laatste gesprek verliep voor ik mijn banden met die school verbrak (en ook met die kerk tot de dader terechtgezet was) |
Maar begrijp ik hieruit dat je vergeving niet onvoorwaardelijk vind?? Eens een dief altijd een dief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar begrijp ik hieruit dat je vergeving niet onvoorwaardelijk vind?? Eens een dief altijd een dief? |
Nee,maar dan moet er berouw zijn,als dat er niet is en ze binden de kat op het spek dan ben ik er klaar mee.......
Vergeven is trouwens makkelijker dan vergeten,het blijft altijd de man die zijn kinderen verkracht heeft,dat uit mijn geheugen wissen zal me niet lukken.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 15 februari 2012, 23:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:07
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee,maar dan moet er berouw zijn,als dat er niet is en ze binden de kat op het spek dan ben ik er klaar mee....... |
Ik lees niets in je stukje over wel of geen berouw van diegene......en vergeven kan ook best een brug te ver zijn......Laat ook zien hoe moeilijk vergeving is en kan zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BOMMIE663
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:24
|
|
|
ANOUSKA714 schreef: | Wat ga je doen in Amersfoort? |
ik ga daar proberen een leuke vrouw teversieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Laat ik het dan misschien niet helemaal duidelijk hebben neergezet...dit stukje is dan WEL duidelijk...en zoals ik het ook bedoel... En juist dat in die binnenkamer ingaan.....daar is zeer zeker de rust te vinden!!!! |
Dank je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik zal niet ontkennen dat je dat Schrift niet kent maar je praat een beetje naast de kwestie...het gaat niet over handen opleggen of om het beter te weten zoals de schriftgeleerden...het gaat wel om een manier om beter tot gebed te komen. Als de ene kan bidden door het kattegejank van een hees orgel dan is dat goed...gaat de andere dan weer graag op een harde koude kerkbank zitten wat hem of haar tot gebed kan brengen dan is dat ook goed...een middel om tot gebed tot komen kan toch niet slecht zijn? |
Volgens mij is er maar EEN manier om tot beter gebed te komen, dat is namelijk naar een plaats gaan waar GEEN mensen zijn. We hebben een LEVENDE GOD, waar we gewoon mee kunnen praten. We hoeven er niets eens een andere taal te leren. Jezus laat op diverse plaatsen zien, hoe Hij met de Vader spreekt. En dat doet Hij in de meeste gevallen, zonder dat er mensen in de buurt zijn en zonder dat er muziek is. Jezus zoekt juist de stilte op. We moeten een plek opzoeken waar zo min mogelijk afleiding is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:48
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Josina
Ik heb het gelezen en er staat zeker heel veel tegebeuren met Jeruzalem. En ik las ook nog verder dat het uit het noorden vandaan komt en dat staat weer in de Porfetie tegen Tyrus hoofdstuk 26. En in Openbaring staat ook ergen dat vanuit het noorden de tegenstand komt tegen Israël alleen weet ik niet of dit ook op Ezegiël slaat. Sjalom. Martin |
In onze vertaling is dat niet goed terug te vinden, maar in Ezechiel wordt gesproken, dat de vorst van Ros Israel zal aanvallen. In de Willibrord vertaling wel. Vaak wordt gezegd dat dit Rusland is. Mijn Oekrainse vrienden (niet gelovig) wisten meteen dat dit gaat over de voormalige vorst of krijgsheer die in Kiev heeft gewoont. Hij was een prins uit Rusland die getrouwd is met de prinses Olga uit Oekraine.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:51
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Volgens mij is er maar EEN manier om tot beter gebed te komen, dat is namelijk naar een plaats gaan waar GEEN mensen zijn. We hebben een LEVENDE GOD, waar we gewoon mee kunnen praten. We hoeven er niets eens een andere taal te leren. Jezus laat op diverse plaatsen zien, hoe Hij met de Vader spreekt. En dat doet Hij in de meeste gevallen, zonder dat er mensen in de buurt zijn en zonder dat er muziek is. Jezus zoekt juist de stilte op. We moeten een plek opzoeken waar zo min mogelijk afleiding is. |
Maar in de kerk heb je toch ook orgelmuziek? En dan kan je toch ook je binnenkamer ingaan? Dan kan dat toch ook met wat meer spirituele muziek......?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar in de kerk heb je toch ook orgelmuziek? En dan kan je toch ook je binnenkamer ingaan? Dan kan dat toch ook met wat meer spirituele muziek......? |
Helemaal mee eens!
Ik vind God juist in de muziek en dat kan variëren van een mooi orgelstuk tot aan Taizé. En dan maakt het mij niet uit of dat er mensen om mij heen zijn, ik kan mij daarvoor heel goed afsluiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 15 februari 2012, 23:59