ChristianMatch

Forum

Incest
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3637 3638 3639 3640 3641 3642 3643 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 20:53

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt mensen niet dwingen he? Je moet je eens voorstellen wat er gebeurt als een misbruikte zijn dader weer ziet. Dat wil je niet meemaken...

Of ze komen nader tot elkaar.....ook dat gebeurd Chatuliem....uiteindelijk.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 21:07

WILLEMIJN232 schreef:
Of ze komen nader tot elkaar.....ook dat gebeurd Chatuliem....uiteindelijk.....
Ja, maar dan is het slachtoffer zelf dat aangeeft dat het mogelijk is. Zolang dat niet het geval is, moet je niks forceren. Incest gaat altijd gepaard met angst en manipulatie. En als je de dader doelbewust met het slachtoffer laat confronteren, komt die angst en manipulatie terug. En dan zorg je er voor dat je dus nooit meer het vertrouwen zult winnen van het slachtoffer. Het heeft niks met vergeven te maken, maar veel meer met bescherming voor het slachtoffer.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 18 februari 2012, 21:10
Naar boven

Auteur Bericht
VOGUE536

------

Laatst aangepast door
VOGUE536
op vrijdag 24 februari 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

het idee al... Gefrustreerde smiley

maar het zullen vast wel uitzonderingen zijn, dat ze tot elkaar komen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 21:46

citaat uit het live=blog van RTL=live en de NPS over prins Friso

Miljoenen volgden nieuws Friso via televisie
Laatste update: 18 februari 2012 13:36 info .HILVERSUM - Miljoenen mensen volgden vrijdag de berichtgeving over het skiongeluk van prins Johan Friso via de (extra) nieuwsuitzendingen op de televisie.

Foto: ANP Het best bekeken bulletin was een korte, ingelaste nieuwsuitzending van RTL Nieuws op RTL4 tijdens het programma The Voice Kids rond 21.40 uur. Hier keken 2.756.000 mensen naar, zo blijkt zaterdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Daarna volgt het NOS Journaal van 20.00 uur op Nederland 1 met 2.350.000 kijkers. Naar het reguliere RTL nieuws om 19.30 uur keken volgens SKO bijna 2 miljoen mensen.

Sinds de bekendmaking van het nieuws over het ski-ongeluk vrijdagmiddag verzorgden NOS en RTL geregeld extra nieuwsbulletins. Ook zaterdag zijn er extra nieuwsuitzendingen te zien op publieke en commerciële netten.

Naar het eerste extra NOS Journaal op Nederland 1 keken om 15.32 uur 730.000 belangstellenden. Rond 17.00 waren dit er al bijna een miljoen.

Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers....zelfs de publieke omroepen hebben last van de crisis, blijkbaar

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 20 februari 2012, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 21:55

ANNETTE050 schreef:
citaat uit het live=blog over prins Friso

Laatste update: 18 februari 2012 13:36 info .HILVERSUM - Miljoenen mensen volgden vrijdag de berichtgeving over het skiongeluk van prins Johan Friso via de (extra) nieuwsuitzendingen op de televisie.

Foto: ANP Het best bekeken bulletin was een korte, ingelaste nieuwsuitzending van RTL Nieuws op RTL4 tijdens het programma The Voice Kids rond 21.40 uur. Hier keken 2.756.000 mensen naar, zo blijkt zaterdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Daarna volgt het NOS Journaal van 20.00 uur op Nederland 1 met 2.350.000 kijkers. Naar het reguliere RTL nieuws om 19.30 uur keken volgens SKO bijna 2 miljoen mensen.

Sinds de bekendmaking van het nieuws over het ski-ongeluk vrijdagmiddag verzorgden NOS en RTL geregeld extra nieuwsbulletins. Ook zaterdag zijn er extra nieuwsuitzendingen te zien op publieke en commerciële netten.

Naar het eerste extra NOS Journaal op Nederland 1 keken om 15.32 uur 730.000 belangstellenden. Rond 17.00 waren dit er al bijna een miljoen.

Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers....zelfs de publieke omroepen hebben last van de crisis, blijkbaar

Annette, je hebt je punt duidelijk gemaakt hoor. Het ging mij om niets anders dan om gebed te vragen voor Friso en zijn familie. Ik zou je willen vragen mij daarin te respecteren en evt een nieuw topic te openen wanneer je hier verder over door wilt gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 21:57

CHATULIEM619 schreef:
Ja, maar dan is het slachtoffer zelf dat aangeeft dat het mogelijk is. Zolang dat niet het geval is, moet je niks forceren. Incest gaat altijd gepaard met angst en manipulatie. En als je de dader doelbewust met het slachtoffer laat confronteren, komt die angst en manipulatie terug. En dan zorg je er voor dat je dus nooit meer het vertrouwen zult winnen van het slachtoffer. Het heeft niks met vergeven te maken, maar veel meer met bescherming voor het slachtoffer.

dus blijft het toch zo staan: eens een dief altijd een dief.....en dat heeft inderdaad dan niets met vergeven te maken.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:04

Ik wil niets afdoen aan de versie van Rob de Nijs maar de versie van Jeff Buckley is toch echt wel een kippelvel versie.......

http://youtu.be/Jn3_YAvoGnQ
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:14

JOSINA022 schreef:
Annette, je hebt je punt duidelijk gemaakt hoor. Het ging mij om niets anders dan om gebed te vragen voor Friso en zijn familie. Ik zou je willen vragen mij daarin te respecteren en evt een nieuw topic te openen wanneer je hier verder over door wilt gaan.

en ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 februari 2012, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:23

ANNETTE050 schreef:

Dat je dit dan allemaal hebt bij gehouden!!!!
Ik weet dit allemaal niet hoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:30

on topic nu allemaal, ja ook ik...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:40

Toch is het origineel het allermooiste. De rest zijn in mijn ogen copycats, die de essentie van het lied niet begrijpen. De melodie zou juist door iemand met een gebroken stem gezongen moeten worden, pas dan komt het echt tot zijn recht. Met Cohen hoor je die gebrokenheid in zijn stem terug, de rest maken er alleen maar een mooi liedje van.

http://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 23:01

Annette050 schreef:

ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...

Dat doe ik dus even, en niet omdat ik je de mond wil snoeren, maar omdat ik het deels helemaal met je eens ben. Ik wil het enkel graag los zien van een gebedsvraag voor iemand die voor zn leven ligt te vechten, ongeacht of het nou een prins of een zwerver is.

De manier van verslaggeven tegenwoordig is ook gewoon absurd.
Er worden de hele dag nieuwsberichten ingelast om te vertellen dat er geen nieuws is, en dat dat nieuws er komende dagen ook niet gaat komen. Alle nieuwszenders en kranten geven (waarschijnlijk ook nog onjuiste) berichten door van een journaliste wiens man arts is en toevallig in dat ziekenhuis was en met de behandeld arts heeft gesproken, hoezo privacyschending?

Maar dit is tegenwoordig met alle gebeurtenissen zo, niet enkel als er een prins een ongeluk krijg.
Voorbeeld: in september was er een aardbevinkje in nederland.
Laat ik nou net op het epicentrum wonen en het gebeuren waar de rest van de avond de tv-uitzendingen voor verschoven werden hebben gevoeld. Het duurde precies 6 seconden.Ja, je schrok best even, het huis trilde 3 seconden en leek even van links naar rechts en weet terug te schuiven, en het enige wat je er na 6 seconden nog van zag was de lamp die heel lichtjes heen en weer ging. Maar moet daar echt extra journaals voor ingelast worden,zonder dat er verder ook maar iets bekend is over waar het precies was, en dat terwijl er wel meteen duidelijk was dat er nergens schade of iets was?

Maar het scoort, mensen kijken en vooral als er geen nieuws is blijven ze ook kijken, wachtend tot er wel nieuws komt.
Mensen willen elk detail weten, het liefst elke gruwelijke foto of beeldmateriaal zien.
Dus wie moet je er nou op aankijken, het merendeel van de mensheid die om die sensatiebericht vraagt of de media die aan die vraag voldoen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 23:02

ANNETTE050 schreef:
en ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....

Dat heb ik gedaan:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2624&lastPage=t#111910

(maar niet om je mond te snoeren, je hebt best een punt)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 23:11

http://www.youtube.com/watch?v=yYHhXcGIfIA

Ik ben altijd een groot fan van Leonard Cohen geweest, maar toch.

Thomas, in zijn eigen taal maar is het ook wel een beetje met Chat eens.

Maar wat een prachtige tekst:

Der wie in tiid datst by my wiest
en my dyn wêzen fiele liest
Wêrom't dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net hwasto wiest yn my
hoe't wy ús nei de himel frijden
elke azemstjit wie Hallelujah

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 18 februari 2012, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 00:53

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=yYHhXcGIfIA

Ik ben altijd een groot fan van Leonard Cohen geweest, maar toch.

Thomas, in zijn eigen taal maar is het ook wel een beetje met Chat eens.

Maar wat een prachtige tekst:

Der wie in tiid datst by my wiest
en my dyn wêzen fiele liest
Wêrom't dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net hwasto wiest yn my
hoe't wy ús nei de himel frijden
elke azemstjit wie Hallelujah
Tjonge, je kiest wel een heftig coupletje uit he....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 06:12

ANNETTE792 schreef:
Annette050 schreef:

Dat doe ik dus even, en niet omdat ik je de mond wil snoeren, maar omdat ik het deels helemaal met je eens ben. Ik wil het enkel graag los zien van een gebedsvraag voor iemand die voor zn leven ligt te vechten, ongeacht of het nou een prins of een zwerver is.

Er worden de hele dag nieuwsberichten ingelast om te vertellen dat er geen nieuws is, en dat dat nieuws er komende dagen ook niet gaat komen. Alle nieuwszenders en kranten geven (waarschijnlijk ook nog onjuiste) berichten door van een journaliste wiens man arts is en toevallig in dat ziekenhuis was en met de behandeld arts heeft gesproken, hoezo privacyschending?

Maar dit is tegenwoordig met alle gebeurtenissen zo, niet enkel als er een prins een ongeluk krijg.
Laat ik nou net op het epicentrum wonen en het gebeuren waar de rest van de avond de tv-uitzendingen voor verschoven werden hebben gevoeld. Het duurde precies 6 seconden.Ja, je schrok best even, het huis trilde 3 seconden en leek even van links naar rechts en weet terug te schuiven, en het enige wat je er na 6 seconden nog van zag was de lamp die heel lichtjes heen en weer ging. Maar moet daar echt extra journaals voor ingelast worden,zonder dat er verder ook maar iets bekend is over waar het precies was, en dat terwijl er wel meteen duidelijk was dat er nergens schade of iets was?

Maar het scoort, mensen kijken en vooral als er geen nieuws is blijven ze ook kijken, wachtend tot er wel nieuws komt.
Mensen willen elk detail weten, het liefst elke gruwelijke foto of beeldmateriaal zien.
Dus wie moet je er nou op aankijken, het merendeel van de mensheid die om die sensatiebericht vraagt of de media die aan die vraag voldoen?

Je vergeet even de Elfstedentocht te noemen.........Knipoog smiley Over hype gesproken........nog net geen extra's journaals...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GILBERT767

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 08:20

Sluit geen zaken uit omdat ze niet passen binnen onze westerse gedachten patronen, omdat Gods wegen hoger zijn dan de onze, alles waar we onder dit topic over discussiëren staat of valt met openbaring van God, iedereen die openbaring van God wil kunnen begrijpen voor zijn eigen leven, moet onderandere zijn eigen meningen open houden voor de sturing van God, en God actief zoeken, en ieder die zich betrapt op het doen van het onderstaande bijbelgedeelte moet daarvan terug keren naar God.

Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest Wandelen.
Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden Galaten 5:25

Ik heb deze reactie geplaatst in broederlijke liefde omdat het mij" en ik geloof ook God" veel pijn doet te merken dat er in het algemeen zoveel word vertrouwd op onz eigen verstand en doctrines, maar dat een levende relatie met God daar buiten word gehouden, keer terug naar God als je dit herkent
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 09:44

Zondag 19 februari, Psalm 23: 5-6; Het welkom van mij koning.

Wat een geluk! Het kan nier op! De dichter van deze pastorale psalm gaat er van stamelen en stotteren. Geluk en genade, goedheid en genegenheid – ze volgen hem op al zijn wegen, als zijn persoonlijke beschermengelen. En zo gaat hij dan door diepten en over hoogten in de richting van het heiligdom, Jeruzalem tegemoet, óp naar het huis van de Heer. Jaar in jaar uit mag hij daar pelgrim zijn en de grote feesten vrolijk meebeleven. Wat een geluk!
Intussen kijkt de vijand meesmuilend toe. Likkebaardend. Vergeet het maar, jij duivel met al je demonen, jullie lachebekken, jullie lafbekken – je hebt in het rijk van God het toekijken. Jullie zijn niet uitgenodigd. Wij wel! Met heerlijk geurende olijfolie worden we gezalfd, als ware christenen – gezalfden, betekent dat! – zo schrijden we de feestzaal binnen. Kijk eens wat een tafels, kijk eens wat een bekers, vol tot aan de rand. Eet en drink en proef dat de Eeuwige goed is!
Is dat beeld van mijn bestaan? Niet zolang ik alleen maar oog heb voor leeuwen en beren. Kijk maar naar de herder, dom schaap! Kijk naar zijn stok, kijk naar zijn staf – laten de attributen van zijn herderlijke vertroosten. Nooit zal je brood tekortkomen. Elke dag is er manna in de woestijn. Geloof het maar – en ga zo vroom en dapper richting van Kanaän.

Gij zalft mijn hoofd met d’olie van uw vrede,
Gij vult mijn kelk met gelukzaligheden.
Ja, zaligheid en liefde en welbehagen
zullen mijn volgen al mijn levensdagen.
Ik zal het welkom horen van mijn koning
en jaar aan jaar verblijven in zijn woning.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 09:49

ANNETTE792 schreef:
Annette050 schreef:

Aan de ene kant zeg ik je hebt gelijk, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat als er positief nieuws is, ze het maar wat heerlijk vinden.
Het zelfde is wanneer er kindje geboren gaat worden in die kringen, dan is er een speciaal half uurtje voor de pers.
En er zijn nu eenmaal voor en tegenstanders van ons koningshuis, en een ieder behoud in dit land het recht, om zijn of haar nieuws te beoordelen.
Dat heet nu democratie ook als je het leuk vindt of niet, en al het nieuws wat er nu naar voren komt, is puur speculeren.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 09:53

CHATULIEM619 schreef:
Tjonge, je kiest wel een heftig coupletje uit he....

Het zijn voor mensen die het kennen of gekend hebben diepe ervaringen en het is gewoon prachtig verwoord. Daar kunnen de huidige tekstschrijvers wat van leren. Ik vind dit ongelooflijk knap gedaan zonder een vleugje platheid. We zijn hier wel volwassen tenslotte. Belletrie van een hoog niveau over wat je een piekervaring zou kunnen noemen binnen de theorie van Maslov. Het Fries raakt me natuurlijk oneindig veel dieper en directer, met het letterlijk vertalen raak je de essentie een beetje kwijt, Dat is vaker zo met gedichten. In het Fries, dat rijk is aan woorden die een nuancering van gevoelens aangeven, isteekt de gevoelswaarde heel nauw. Leonard Cohen is ook niet te volgen als Engels geen transparante taal voor je is.

Thomas, houdt van taal.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 19 februari 2012, 10:00
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:15

ANNETTE050 schreef:

Miljoenen volgden nieuws Friso
.................... kijkcijfers, kijkcijfers....zelfs de publieke omroepen hebben last van de crisis, blijkbaar

Ik luister eigenlijk alleen radio(ik kijk soms tv),ook daarop steeds weer dat non-nieuws "er is niets veranderd aan zijn situatie" maar dat schijnt de norm te worden,velen hebben het idee dat Hart van Nederland een nieuwsprogramma is,vervlakking alom.........gelukig zijn er nog genoeg andere programma's om naar te kijken en andere dingen om ons druk over te maken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:16

MARIAN519 schreef:
Voor wie mogen/moeten we bidden.... volgens Jesaja 58 dan?

heb je geen bijbel in huis.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:19

MARISKA601 schreef:
We kunnen bidden dat ze een ander inzicht krijgen, en zich weer keren tot God.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 19 februari 2012, 11:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:36

ANNETTE050 schreef:
ja, voor de kroonprins, dat de heiliege geest hem aangrijpt en hij een koning wil worden zoals Willen de Zwijger....dát is een Oranje, waar ons Koningshuis zijn naam aan ontleend heeft, maar besef wel dat ook hij half Duits bloed heeft en hun kinderen dus nog maar een kwart nederlands bloed

Wat heeft het bloed er mee te maken?
Je doet net of onze kroonprins niet raszuiver is.
Het gaat erom dat hij de capacitiet bezit om het land te regeren.
Maar ik krijg en heb de indruk dat de 2de kamer meer bevoegheden heeft dan het hele koninklijkhuis bij elkaar.

We gaan weer flink off topic.

Laten we bidden dat prins Friso hersteld .
En ook bidden voor zijn vrouw en kinderen en de rest van de familie dat ze gesterkt worden door deze gebeurtenis.
En laten we ook vooral bidden dat de pers zich afzijdighoud.
En niet met ieder traantje die gevloeid word er een foto gemaakt word die voor veel geld verkocht wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:45

Ik zat mij net te bedenken, wat voor nut heeft het om hier te melden dat je niet verlengd.
Sommigen hebben er geen behoefte aan vertrekken met de noorderzon.
Anderen delen mee dat ze een relatie hebben en niet meer verlengen.

En dan heb je mensen die vlak voor dat hun abonnement afloopt,
even hun gal hier spuien hoe zij over cm in het algemeem denken.
Is het niet zo dat degenen die hun gal spuien, zelf een aandeel hebben
gehad over het algemeen?

Ik zou hier ook een heel verhaal kunnen houden waarom ik niet verleng.
Maar wat bereik ik er mee?
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mischien niet altijd vriendelijk ben geweest naar anderen toe.

Dus is het binnenkort over en uit voor mij.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 12:23

MARISKA601 schreef:
Ik zat mij net te bedenken, wat voor nut heeft het om hier te melden dat je niet verlengd.
Sommigen hebben er geen behoefte aan vertrekken met de noorderzon.
Anderen delen mee dat ze een relatie hebben en niet meer verlengen.

En dan heb je mensen die vlak voor dat hun abonnement afloopt,
even hun gal hier spuien hoe zij over cm in het algemeem denken.
Is het niet zo dat degenen die hun gal spuien, zelf een aandeel hebben
gehad over het algemeen?

Ik zou hier ook een heel verhaal kunnen houden waarom ik niet verleng.
Maar wat bereik ik er mee?
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mischien niet altijd vriendelijk ben geweest naar anderen toe.

Dus is het binnenkort over en uit voor mij.

Tot binnkort maar weer dan? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 12:28

Ik ben het eens met Leanne, je kunt het ook voor jezelf filteren. Mijns iner de ziens is het begonnen met het nieuws over de aanslagen in New York. Heb toen op een gegeven moment de tv en radio maar uitgezet.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 14:14

Net het rijtje van Francine Rivers gelezen, nu begonnen aan "Tegen de stroom in" van Lynn Austin. Heeft iemand het boek al gelezen?
Of andere boekentips??

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 19 februari 2012, 14:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 14:48

ik was vanochtend in een dienst waar dit gezongen werd, moest toch wle even aan Chatuliem denken...... Knipoog smiley

http://youtu.be/SB3DUzAuzPU
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3637 3638 3639 3640 3641 3642 3643 ... 6194 Volgende
Pagina 3640 van 6194