Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Niks zo veranderlijk als een belg  |
...ik moet toch ook leren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:44
|
|
|
Waarom huil je???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou heb ik dus de moeder alle pech gekregen...Bij het opstarten, dat deze week al 20 minuten duurde, kon ik lezen: uw harde schijf is kapot, sluit de computer af, en vervang de harde schijf.....
Dus als ik een paar daagjes off line ben, weten jullie de reden. |
Vandaar bijna geen reactie op mijn postings!
Ik dacht eerst even van je hebt je verstand terug, of alsnog gekregen 
Geintje he?

Sterkte met je pc!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 21 juli 2012, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Niks zo veranderlijk als een belg  |
Als dat maar goed gaat... Veel en lekker eten... En dat voor een man die normaal niets van vet moet hebben...en leeft op radijsjes...
Straks wordt hij verslaafd...aan de BBQ!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:50
|
|
|
Goed Shanita. Je litanie is nog steeds niet afgelopen. Op je vraag of genezingsdiensten in de bijbel voorkomen, kun je niet zo gemakkelijk antwoord geven. Wat wel duidelijk is, is dat gebed voor zieken een centraal onderdeel vormde van de diensten in de eerste gemeentes. (Net zo goed trouwens als in tongen zingen). Je zou eerder de vraag kunnen stellen waarom er zo weinig voor zieken gebeden wordt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We zullen het maar afwachten tot volgend jaar want het wordt op de duur een microbe...hoorde ik van andere stappers |
ja, dat hoor je wel meer......maar zoals ik er nu over denk en me voel........was het echt éénmalig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, mee eens....gewoon aandacht vragen van de topicstarter om aandacht op d'r zelf te vestigen, verder gaat 't nergens over. |
Is dit ook te zeggen van de SGP die nu teruggefloten zijn dat hun standpunt over vrouwen niet kan in Europa? En wie gaat de TS hier terugfluiten vanwege overtreding van de Europese jurispredentie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ja, dat hoor je wel meer......maar zoals ik er nu over denk en me voel........was het echt éénmalig |
Dat is normaal na zo'n inspanning, W-tje. Maar tegen maart, de tijd van de inschrijving kan je weer van gedachten veranderd zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | de vraag kunnen stellen waarom er zo weinig voor zieken gebeden wordt... |
Waar is deze opmerking op gebaseerd? Volgens mij zijn zieken juist veel onderwerp van gebed. Vraag is daarbij wel in hoeverre de uitdrukkelijke wens van de bidder niet teveel centraal staat en bidden dus al snel kan verworden tot wensenlijst opnoemen in plaats van het ruimte geven aan God en Zijn werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ja, dat hoor je wel meer......maar zoals ik er nu over denk en me voel........was het echt éénmalig | Ik had er pas genoeg van na drie keer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:55
|
|
|
CANADIAN303 schreef: | Waar is deze opmerking op gebaseerd? Volgens mij zijn zieken juist veel onderwerp van gebed. Vraag is daarbij wel in hoeverre de uitdrukkelijke wens van de bidder niet teveel centraal staat en bidden dus al snel kan verworden tot wensenlijst opnoemen in plaats van het ruimte geven aan God en Zijn werk. | Ik bedoel niet de voorbede, maar meer zoals ze het in het NT deden, met handoplegging en zalving...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik bedoel niet de voorbede, maar meer zoals ze het in het NT deden, met handoplegging en zalving... |
Maar hoeveel handopleggingen gebeuren er wellicht niet gewoon in stilte zonder alle opsmuk? Iets met de binnenkamer en zo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als dat maar goed gaat... Veel en lekker eten... En dat voor een man die normaal niets van vet moet hebben...en leeft op radijsjes...
Straks wordt hij verslaafd...aan de BBQ!!! |
...is BBQ vettig eten??? Nou als dat wel zo is dan is het toch maar eenmalig of tweemalig als ik van Marianne mag komen morgen...het was voor mij nieuw en ik vond het lekker... ...voor herhaling vatbaar dus...
Ben eens benieuwd of Janske en Willemien ook genoten van hun BBQ in Zeeland...de provincie Zeeland wel te verstaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed Shanita. Je litanie is nog steeds niet afgelopen. Op je vraag of genezingsdiensten in de bijbel voorkomen, kun je niet zo gemakkelijk antwoord geven. Wat wel duidelijk is, is dat gebed voor zieken een centraal onderdeel vormde van de diensten in de eerste gemeentes. (Net zo goed trouwens als in tongen zingen). Je zou eerder de vraag kunnen stellen waarom er zo weinig voor zieken gebeden wordt... |
Ik bid regelmatig voor Vrijgezel, zie topic gebed, en voor anderen.
Anyway, litanie is niet een echt positief woord zal het maandag even opzoeken, ga zo weg, ben pas maandag en anders dinsdag of woensdag terug. Het kan zelfs donderdag worden.... Dan ga ik op je post in! Ja, als ik kán reageren eerder...maar da's niet zeker...Iig donderdag....
Fijn Weekend!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 21 juli 2012, 23:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...is BBQ vettig eten??? Nou als dat wel zo is dan is het toch maar eenmalig of tweemalig als ik van Marianne mag komen morgen...het was voor mij nieuw en ik vond het lekker... ...voor herhaling vatbaar dus...
Ben eens benieuwd of Janske en Willemien ook genoten van hun BBQ in Zeeland...de provincie Zeeland wel te verstaan...  |
Was er vandaag dan een bbq in zeeland???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:14
|
|
|
CANADIAN303 schreef: | Maar hoeveel handopleggingen gebeuren er wellicht niet gewoon in stilte zonder alle opsmuk? Iets met de binnenkamer en zo... | In Jac staat het bij de opdracht van een oudste...handoplegging en zalving zou er gewoon bij moeten horen. Het gaat immers om de vraag of genezingsdiensten iets is wat bijbels is. Mijn antwoord is ja, en mijn vraag is, waarom wordt dat niet meer zo gedaan in bepaalde kringen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Was er vandaag dan een bbq in zeeland??? |
Jep, heb ik zelf gezien van horen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jep, heb ik zelf gezien van horen zeggen...  |
Kan onderling geregeld zijn...zonder topic...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In Jac staat het bij de opdracht van een oudste...handoplegging en zalving zou er gewoon bij moeten horen. Het gaat immers om de vraag of genezingsdiensten iets is wat bijbels is. Mijn antwoord is ja, en mijn vraag is, waarom wordt dat niet meer zo gedaan in bepaalde kringen? |
Wellicht omdat een genezingsdienst teveel de nadruk op genezing legt en te weinig ruimte laat aan dragen van ziekte. Genezen wordt al snel een doel op zich en dat is levensgevaarlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kan onderling geregeld zijn...zonder topic... |
Ja, het was idd een vrienden-BBQ...wat mag natuurlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja, het was idd een vrienden-BBQ...wat mag natuurlijk... |
Tuurlijk...gezellig toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:26
|
|
|
CANADIAN303 schreef: | Wellicht omdat een genezingsdienst teveel de nadruk op genezing legt en te weinig ruimte laat aan dragen van ziekte. Genezen wordt al snel een doel op zich en dat is levensgevaarlijk! | Je moet alles doseren toch? En zelf denk ik dat de diensten vaak hetzelfde zijn en een stukje variatie is nooit mis. Je kunt ook een zendingsdienst houden toch? Of een praise dienst? Ik geloof dat het best wel goed is, om een dienst te houden waarin je de zieken naar voren roept en voor ze bidt en ze zalft met olie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je moet alles doseren toch? En zelf denk ik dat de diensten vaak hetzelfde zijn en een stukje variatie is nooit mis. Je kunt ook een zendingsdienst houden toch? Of een praise dienst? Ik geloof dat het best wel goed is, om een dienst te houden waarin je de zieken naar voren roept en voor ze bidt en ze zalft met olie.... |
Wordt dat bij jullie ook gedaan Chat...of niet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:51
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wordt dat bij jullie ook gedaan Chat...of niet??? | Ja hoor, eens in de zoveel tijd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 00:13
|
|
|
echt, als ik alle reacties hier 1 voor 1 moet gaan beantwoorden... (CM kielhaalt me levend....)
zoveel warmte in bed hier... zoveel 'onderkoelde' vrouwen...?
ja: let wel: in een verhitte discussie... mss gewoon alle dames van hier in een groot bed stoppen? (ik zorg voor water........... o, schrijf ik dat nou hartop? oepsss)
wat ik mis bij het lezen van deze berichten is op de achtergrond het geluid van vechtende katten...
in thermen van producten/diensten dat ik zou leveren?.... en in ruil voor een emmer water, verwacht er zeker niet te veel van... komen jullie maar terug als jullie een jaar of +/- 25 tot 30 zijn..........
aan een kant hoor ik hier niet, en wil men mij hier weghebben, aan de andere kant ben ik het onderwerp van gesprek, het middelpunt van de belangstelling, en houd schijnbaar de gesprekken op gang (wat heel raar is, normaale vrouwen kwebbelen 'perfect' uit zichzelf).
zucht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 00:19
|
|
|
we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 jans221, 51 jaar, regio 0180 (BN of IL) Erika129, 37 jaar, regio 0318 willemien943, 45 jaar, regio 010 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180 Jol252 49 jaar, regio 071 djes101 43jaar, regio 070 Shanita130, 40 jaar, regio 078 [color=FF000] zoekt vervoer [/color]
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio 0180 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka573, 33 jaar, regio 050 Willem618, 43 jaar, regio 344 (OV met 4 kinderen) Bram548, 48 jaar, regio 0113 vindmij053, 55 jaar, regio 0344 Yes356, 46 jaar, regio 0314 (ZB) Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV) Ludovis278, 55 j, regio 0184 Ronald047, 48 jaar, regio 010 Crossroad317, (ov) heide115, 45 jaar,regio 070 (ov) anton834, 36 jaar, regio 033 valveman463, 47 jaar, regio 078
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; Leo in samenwerking met Leonard ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; -Jans221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen) ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 - Jans221 ..... ..... .....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 22 juli 2012, 00:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 00:22
|
|
|
zijn er nog mensen die een bbq of feest-tent kunnen meenemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 00:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik denk dat hij 5500 vvrouwen heeft 'lastig'gevallen  |
ik denk dat ik 5500 vrouwen heb gevallen...?
(já,....... lastig...)
(mijn eerdere reactie was idd de 5500e op dit topic)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 00:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mijn allermooiste moment was toen ik wakker werd en dacht: Wauw... ik heb het gehaald!!!! Toen kwam nog een mooier moment toen ik me realiseerde dat ik vandaag heerlijk met de benen omhoog kan gaan zitten kijkend naar mijn kruisje! |
Mijn brakste moment was wakkerworden op de bank. ik voelde een soort druk op me, iets meer van beneden... het was mn poes.... toen realiseerde ik me dat ie geaaid wilde worden.
die Kareltje toch...
(schoteltje melk bijgeschonken toen was alles weer oke)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zondag 22 juli 2012, 00:47
|
|
|
ANNA415 schreef: | Komt een slibtong in de schoenen winkel: hebt u ook slib/p sokken? Komt een geit bij de bakker: heeft u ook bokkepoten? |
hoeveel Huzaren gaan er in een huzarensalade? hoeveel Joden in een jodenkoek?, blanken in blanke vla? ,zoenen van een neger per negerzoen?
en levert een lange hand ook echt vijf lange vingers? gezien de duim en de pink?
wat is bij zalmsnippers de verhouding? 50% zalm, 50% snippers?
voor de topicschrijvers met 1000 berichten of meer de waarschuwing voor het maken van kletskoppen...
|
|
Naar boven |
|
|