ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4333 4334 4335 4336 4337 4338 4339 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 21:55

MARIANNE338 schreef:
Vergeet het maar Erika.......de 38 komt naar je toe rollen! Lachende smiley
Maarre.....het doet geen zeer hoor.....

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 21:58

ERIKA129 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen

Niet janken, ik vier al jaren mijn 25ste verjaardag Knipoog smiley
Werkt perfect Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 21:58

MARIANNE338 schreef:
Vandaag spaghettie gegeten, en dan niet de traditionele met gehakt en
rode saus.

nee...lekker met kip, spekjes, slagroom en kaas, eieren.
Ik weet het.....het klinkt naar niks...maar o zo lekker Kwijlende smiley

nou ik vind het wel lekker klinken eigenlijk
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 21:59

Pannekoeken met spek Kwijlende smiley
Had mamsie gemaakt aangezien ik vandaag terugkwam van vakantie
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:06

ROLF230 schreef:
Dit deed hij mijn insziens dus omdat liefde idd belangrijker is dan waarheid.

Liefde en waarheid zijn beide even belangrijk zoals Petra al aangaf.

Quote:
Waarheid kan niet worden verkondigd, zonder dat het in liefde gebeurt. Maar de waarheid kan ook niet zonder de liefde om waarheid te kunnen zijn.

http://www.eeninwaarheid.nl/index.php?cat=18&item=2450
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:07

Aan Petra , Jol en Chatuliem ....

En volwassen reactie :

Ik heb niet gezegd dat Jezus offer niet voldoende is.
Jullie lezen niet , maar laten allerlei emoties toe, die tot niets leiden.

Wat ik gezegd heb is dat je je Eeeuwige leven kunt verliezen.
Daar zijn jullie het niet mee eens.
Duidelijk.

Dan het geklets dat Jezus niet zo is.
Ik weet het ook niet of Jezus zo is.
Maar wat doet het ertoe ?
De ene wil een Jezus die lief is en alles bedekt met de mantel der liefde , de ander wil dat niet.
Of gelooft dat niet.

ik denk dat ik niet geloof dat God alles goedvindt en iedereen zal doorlaten naar de hemel.
Ik geloof dat absoluut niet .....daar ligt het zwaartepunt van deze discussie .

Jullie geloven dat wel.
Althans Petra gelooft dat.
En de andere 2 vinden het heel fijn om vooral te benadrukken dat je niet met de hel bezig moet zijn en dat alle getuigenissen gelijk zijn en dat het niets toevoegt etc etd etd

en dat ik ook in de war zou zijn , dat was ik vergeten te noemen.
En ik zou veroordelen .......althans ik zou zeggen wie naar de hel gaat en wie niet of iig dit pretenderen.

Ik vind het heel knap dat men dit eruit haalt.
Heel erg knap want ik heb geen een veroordeeld tot de hel.
Ik noem slechts wat in de Bijbel d=staat en wat Jezus erover zei .

Jullie mogen alle teksten uitziften en gebruiken en als ik iets zeg wat niet overeenstemt met een teer hartje hier is het hele kippenhok overstuur.
Er is bij jullie iets niet in orde ....
wellicht is het te confronterend en te erg voor woorden , of zelfs te walgelijk om nog maar een superlatief te gebruiken.

Geloof het niet en hou je verre van de harde wereld.

oh ja als jullie denken dat deze mensen drugs of alcohol verslaafd waren of onder invloed dan is het heel ernstig gesteld met jullie eigen geweten.

En idd Spaans en Portugees ja vervelend.
Maar zowel carmelo brenes als angelica zambrano zijn inhet engels te beluisteren.
net al nog heel veel andere getuigenissen.

Deze essentie van deze discussie is niet dat ik iets wil verkondigen.
Of iets wil veranderen ........deze reacties van jullie zijn zo ongelooflijk voorspelbaar.
het bevreemdt me niet en het verbaast me niet.

maar inhoudelijk behalve de geijkte opmerkingen komt er niets nieuws.
het is te gruwelijk , walgelijk en zo is Jezus niet en dat doet Hij niet.....

Wie zegt dat Hij dit niet zal doen ?
Waar in de bijbel staat dat Hij een teer mannetje is , die alleen maar lief is ?
Waar ?
Waar staat dat God niet oog om oog en tand om tand is?
Ja Jezus is voor onze zonden gestorven .....maar wie Hem afwijst ......
valt in de Handen van de Levende God.
Is daar iets bij wat niet bijbels is?
Waar staat dat de hel niet vreslijk is ?

En de wormen sterven niet en het vuur dooft niet.

De reden om deze reeks te beginnen was niet om mensen bang te maken.
Maar wellicht is angst voor deze foltering wel een goede stok achter de deur om je leven te gaan beteren ?
Of heb ik nu ruw een mooie droom verstoord?
een zalige ontwetendheid ?

Het is duidelijk dat jullie het allemaal niet geloven en er van alles over denken en mij als dwaalgeest zien.
Het is veel erger om een geloof te hebben wat gebaseerd is op gevoelen dan op harde realiteit.

En dat de realiteit hard is lijkt mij evident.

De wereld is een oord van kwaad en God waarschuwt keer op keer
De manier waarop deze mensen belachelijk worden gemaakt en hun getuigenissen en hun woorden en hun leven als evangelist en getuige van Jezus omdat het een van jullie niet uitkomt of past is ronduit lasterlijk.

De goedkope , welhaast haatgevulde afkeer tegen mensen die niet datgene vertellen over de dood en hel is ronduit tegen de borststuitend.

En ja tere zieltjes zullen er niet tegen kunnen ......moeten ze ook de Openbaring van Johannes maar niet lezen.
God gaat richten de levenden en de doden.
En daar wordt niet gekeken naar wat je allemaal hebt gevoeld , maar wat je hebt gedaan , want geloof zonder werken is dood.
En werken is niet in de eerste plaats allerleid goeddoenerij ,maar het oprecht willen zijn en wandelen in de weg van God.
Het dagelijks op de knieen gaan en belijden dat je het bloed van Jezus niet waard bent omdat je slecht bent , maar door genade behouden bent.
En de zonde haten .....haten van overspel , echtscheiding , afgodendienst , geldzucht , egoisme ......

Je eeuwige leven kun je verliezen.
Niet een ieder die tegen Mij zegt Heere , Heere .....
Jezus waarschuwt in dat hoofdstuk juist voor deze dingen.

Christenen , die denken dat ze gered zijn en hun hart is ver van Jezus .......
Dat is wat naar de Hel leidt
Niet de christen die wedergeboren is en Jezus liefheeft en zijn leven inzet voor de Heer .
Zoals Angelica Zambrano , Wilmer Liendo , Carmelo Brenes .....
Deze mensen dienen Jezus met hun hart en jullie trappen hun woorden de grond in omdat het niet in je straatje past.

Wat doen jullie voor Jezus ?
Je leven opgeven voor Hem zoals zij doen ?
Wetende dat je belachelijk gemaakt gaat worden door mensen , die hun nek niet uitsteken , maar alleen commentaar leveren ?

Tja ..........beste stuurlui

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 11 augustus 2012, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:08

JANS221 schreef:
Ik ga genieten van romantische muziek en het mooie weer!

Ja meer heb je niet nodig, hooguit z on lekker ijsje erbij.
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:10

carmen, goed gesproken, maar nummer 2 zet ik vraagtekens.
ben je echt ge interesseert?

url=http://thegospelcoalition.org/index.php?/resources/name-index/a/Martyn_Lloyd-Jones/topic/Assurance+of+Salvation/]http://thegospelcoalition.org/index.php?/resources/name-index/a/Martyn_Lloyd-Jones/topic/Assurance+of+Salvation/[/url]

toetst het met je Bijbel.
de rest.....kunnen we hele gesprekken over hebben.
Maar als je een wedergeboren christen bent zul je primair en secundair onderscheiden.

Laatst aangepast door
DJAB697
op zaterdag 11 augustus 2012, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:11

CARMEN073 schreef:
Nog even een reactie op een paar zaken die de revu zijn gepasseerd;

1. De stelling dat er nu nog geen mensen in de hel zijn.
Het punt is dat er in de bijbel veel profeten visioenen krijgen van zaken die in de toekomst liggen. Daniel en Johannes (Openbaringen) zijn daar voorbeelden van. Zij zien gebeurtenissen op het moment dat het gebeurt, hoewel deze in de toekomst pas zullen plaatsvinden. Mogelijk kan dit ook het geval zijn met de mensen die in de hel zijn geweest en daar mensen hebben gezien.
DAAR HEB JE WEL GELIJK IN
2. De opvatting dat je je behoud niet kunt verliezen.
Paulus acht het mogelijk toch afgewezen te kunnen worden als hij zichzelf niet in acht houdt. In Hebr 12 wordt gewaarschuwd om niet te worden als Esau; hij was onverschillig en hechtte meer waarde aan aardse goederen dan aan Gods zegen.
Persoonlijk denk ik dat je door deze waarschuwingen niet in een kramp hoeft te geraken. God houdt zoveel van ons: Hij laat zijn kinderen niet 'zomaar' gaan.

3. De uitspraak dat Jezus de advocaat van alle mensenkinderen is.
Ik denk dat dit niet zo is. In Mattheus 25 kun je lezen dat Jezus zelf de mensen zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt. En Jezus zal zelf de groep aan zijn linkerzijde naar het eeuwige vuur zenden.

De getuigenissen waar Cortazar het over heeft heb ik niet gelezen en ik heb daar ook geen behoefte aan. Daar kan ik dus ook weinig met zekerheid over zeggen. Wat ik wel weet is dat zo'n ervaring je bewust maakt van de realiteit van deze zaken. En het helpt je met prioriteiten stellen in je leven.

Voor iedereen die wel iets meer van deze materie zou willen weten zonder al te heftige angstaanjagende details heb ik wel een boekentip:

"Het geheim van de godin" geschreven door Marloes van der Welle.

Marloes heeft een aantal jaren als heks geleefd mbv wicca. Zowel zij als een vriend van haar (ook ex-wicca) komen tot geloof in Jezus. Marloes vertelt op een eerlijke en zuivere manier over een aantal principes in de geestelijke wereld.

dankje voor de tip, alleen ken al genoeg over heksen enzo over de geestelijke wereld,houd me liever bezig met het licht. en sommigge getuigenissen van mensen over de tegenstander en hel neem ik wel serieus hoor.
enfin ik ga die link es luisteren van de vorige, hopen dat die niet weer in engels is Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:14

http://thegospelcoalition.org/resources/topic-index/a/221433

http://www.crossway.org/books/the-assurance-of-our-salvation-hcj/

sorry voor de herhaling
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:16

CARMEN073 schreef:
Is 't Klokhuis dan ook fout? Verraste, verbaasde smiley

Moet dan wel zijn vast 6 happen geweest Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:20

ROELANDE345 schreef:
sorry van je moeder dat wist ik niet. Ik zal het 1 keer proberen uit te leggen:
Als vrouwen iets tegen ELKAAR zeggen over ongesteld zijn dan is dat leuk/ herkenbaar. Als mannen iets over ongesteld zijn zeggen dan is dat NOOIT leuk.
Sterker nog als je een relatie met een vrouw hebt en zij voert aan als excuus voor iets dat ze ongesteld is dan is dat prima(in Amerika worden vrouwen er om vrij gesproken)Maar ........ als een man dat tegen zn vrouw gaat gebruiken, zo van ja ik snap waarom je zo doet je bent zeker ongesteld of om wat voor reden dan ook kan dat een reden zijn voor een grote ruzie!!!!!

tja vrouwen hebben wel een logica maar die is niet te volgen

Heel logisch toch Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:22

Was ik net van plan ff een kwarktaart te maken voor morgen, sta ik slagroom te mixen, flikkert de beslagkom met slagroom van het aanrecht Boze smiley
Dag kwarktaart, winkels zijn dicht dus word morgen een speculaasje ipv kwarktaartje Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:23

CARMEN073 schreef:
1. De stelling dat er nu nog geen mensen in de hel zijn.

Het hangt er vanaf hoe je de hel definieert. Wat is de hel? Hoe ziet het eruit? Wat gebeurt er in de hel?

De hel is het tegenovergestelde van de hemel, en aangezien God in de hemel is, en Jezus de hel alleen aan het kruis over zich heen kreeg, is de hel de afwezigheid van God.

Als je daar vanuit gaat kunnen mensen al in de hel zijn, al leven ze nog op aarde.
Maar zolang er leven is, is er hoop.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:23

MAMALOE463 schreef:
Was ik net van plan ff een kwarktaart te maken voor morgen, sta ik slagroom te mixen, flikkert de beslagkom met slagroom van het aanrecht Boze smiley
Dag kwarktaart, winkels zijn dicht dus word morgen een speculaasje ipv kwarktaartje Huilende smiley, smiley in tranen

ahh sielug
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:25

CORTAZAR588 schreef:
Aan Petra , Jol en Chatuliem ....

En volwassen reactie :

Ik heb niet gezegd dat Jezus offer niet voldoende is.
Jullie lezen niet , maar laten allerlei emoties toe, die tot niets leiden.

Wat ik gezegd heb is dat je je Eeeuwige leven kunt verliezen.
Daar zijn jullie het niet mee eens.
Duidelijk.DAAR BEN IK HET WEL MEE EENS

Dan het geklets dat Jezus niet zo is.
Ik weet het ook niet of Jezus zo is.
Maar wat doet het ertoe ?
De ene wil een Jezus die lief is en alles bedekt met de mantel der liefde , de ander wil dat niet.
Of gelooft dat niet.
DE JEZUS IN DE BIJBEL BESPROKEN KOMT OP MIJ ANDERS OVER ALS BESCHREVEN IN DIE GETUIGENISSEN
ik denk dat ik niet geloof dat God alles goedvindt en iedereen zal doorlaten naar de hemel.
Ik geloof dat absoluut niet .....daar ligt het zwaartepunt van deze discussie .OH MAAR DAT DENK IK OOK,

Jullie geloven dat wel.
Althans Petra gelooft dat.NEE HOOR, ER KOMEN ALTER GEGARANDEERT OOK CRISTENEN VOOR GODS TROON DIE DENK IK NIET D EHEMEL INKOMEN DOOR HUN WERKEN
En de andere 2 vinden het heel fijn om vooral te benadrukken dat je niet met de hel bezig moet zijn en dat alle getuigenissen gelijk zijn en dat het niets toevoegt etc etd etd

en dat ik ook in de war zou zijn , dat was ik vergeten te noemen.
En ik zou veroordelen .......althans ik zou zeggen wie naar de hel gaat en wie niet of iig dit pretenderen.ZO KOM JE OVER, BV JE EBNT EEN ALCEHOLIST, DUS ALS EJ EJ NIET EBKEERT KOM JE NAAR DE HEL,EFFE EEN ANDER VB TJE, STEL DE BEZETENE BIJ DE RGAVEN DIE JEZUS BEVRIOJDE EN WAARVAN DE GEESTEN IN EEN KUDDE EVERZWIJNEN VERDWEEN, STEL DAT IEMAND OOK ZO BEZETEN IS, DE GEESTEN OVERHEERSEN EN HIJ ZET ZICH DAARDOOR NEIT OPEN VOOR JEZUS, DE STRIJD IS TE ZWAAR. HIJ GAAT DOOD KOMT VOOR GODS TROON, ZOU GOD DE MENS ZELF EVROORDELEN DIE MISSCHIEN VIA ENE ONSCHULDIG IN ZIJN OGEN SPEL BV BEZETEN IS GERAAKT? KAN EHT ME NIET VOORSTELLEN, IK HEB EEN ANDER BEELD VAN GOD

Ik vind het heel knap dat men dit eruit haalt.
Heel erg knap want ik heb geen een veroordeeld tot de hel.
Ik noem slechts wat in de Bijbel d=staat en wat Jezus erover zei .EH IN ANDER TOPIC BESCHRIJF JE DAT JE HIER PARELS VOOR DE ZWIJNEN GOOIT, KOMT VEROORDELEND OVER.

Jullie mogen alle teksten uitziften en gebruiken en als ik iets zeg wat niet overeenstemt met een teer hartje hier is het hele kippenhok overstuur.
Er is bij jullie iets niet in orde ....
wellicht is het te confronterend en te erg voor woorden , of zelfs te walgelijk om nog maar een superlatief te gebruiken.

Geloof het niet en hou je verre van de harde wereld.

oh ja als jullie denken dat deze mensen drugs of alcohol verslaafd waren of onder invloed dan is het heel ernstig gesteld met jullie eigen geweten.

En idd Spaans en Portugees ja vervelend.
Maar zowel carmelo brenes als angelica zambrano zijn inhet engels te beluisteren.
net al nog heel veel andere getuigenissen.

Deze essentie van deze discussie is niet dat ik iets wil verkondigen.
Of iets wil veranderen ........deze reacties van jullie zijn zo ongelooflijk voorspelbaar.
het bevreemdt me niet en het verbaast me niet.

maar inhoudelijk behalve de geijkte opmerkingen komt er niets nieuws.
het is te gruwelijk , walgelijk en zo is Jezus niet en dat doet Hij niet.....

Wie zegt dat Hij dit niet zal doen ?
Waar in de bijbel staat dat Hij een teer mannetje is , die alleen maar lief is ?
Waar ?
Waar staat dat God niet oog om oog en tand om tand is?
Ja Jezus is voor onze zonden gestorven .....maar wie Hem afwijst ......
valt in de Handen van de Levende God.
Is daar iets bij wat niet bijbels is?
Waar staat dat de hel niet vreslijk is ?

En de wormen sterven niet en het vuur dooft niet.

De reden om deze reeks te beginnen was niet om mensen bang te maken.
Maar wellicht is angst voor deze foltering wel een goede stok achter de deur om je leven te gaan beteren ?
Of heb ik nu ruw een mooie droom verstoord?
een zalige ontwetendheid ?

Het is duidelijk dat jullie het allemaal niet geloven en er van alles over denken en mij als dwaalgeest zien.
Het is veel erger om een geloof te hebben wat gebaseerd is op gevoelen dan op harde realiteit.
IK ZIE JOU NIET ALS DWAALGEEST , MAAR IEMAND DIE GELOOFT IN EEN DWAALLEER
En dat de realiteit hard is lijkt mij evident.

De wereld is een oord van kwaad en God waarschuwt keer op keer
De manier waarop deze mensen belachelijk worden gemaakt en hun getuigenissen en hun woorden en hun leven als evangelist en getuige van Jezus omdat het een van jullie niet uitkomt of past is ronduit lasterlijk.

De goedkope , welhaast haatgevulde afkeer tegen mensen die niet datgene vertellen over de dood en hel is ronduit tegen de borststuitend.
IK HAAT JOU NEIT HOOR, DE DWAALGEESTEN DIE HIER ACHTER ZITTEN.
En ja tere zieltjes zullen er niet tegen kunnen ......moeten ze ook de Openbaring van Johannes maar niet lezen.
God gaat richten de levenden en de doden.
En daar wordt niet gekeken naar wat je allemaal hebt gevoeld , maar wat je hebt gedaan , want geloof zonder werken is dood.
En werken is niet in de eerste plaats allerleid goeddoenerij ,maar het oprecht willen zijn en wandelen in de weg van God.
Het dagelijks op de knieen gaan en belijden dat je het bloed van Jezus niet waard bent omdat je slecht bent , maar door genade behouden bent.
En de zonde haten .....haten van overspel , echtscheiding , afgodendienst , geldzucht , egoisme ......
WIE ZEGT DAT WIJ DE ZONDE HIER NIET HATEN.
EN WIE ZEGT DAT WIJ NIET IN EEN HEL GELOVEN EN IN EEN OORDEEL
IK GELOOF ER WEL DEGELIJK IN, MAAR NIET IN DEZE GETUIGENISSEN
Je eeuwige leven kun je verliezen.
Niet een ieder die tegen Mij zegt Heere , Heere .....
Jezus waarschuwt in dat hoofdstuk juist voor deze dingen.

Christenen , die denken dat ze gered zijn en hun hart is veel van Jezus .......
Dat is wat naar de Hel leidt/
Niet de christen die wedergeboren is en Jezus liefheeft en zijn leven inzet voor de Heer .
Zoals Angelica Zambrano , Wilmer Liendo , Carmelo Brenes .....
Deze mensen dienen Jezus met hun hart en jullie trappen hun woorden de grond in omdat het niet in je straatje past.

Wat doen jullie voor Jezus ?
Je leven opgeven voor Hem zoals zij doen ?
Wetende dat je belachelijk gemaakt gaat worden door mensen , die hun nek niet uitsteken , maar alleen commentaat\r leveren ?

Tja ..........beste stuurlui

JIJ WEET NIETS OVER MIJ, BEHALVE DE DINGEN DIE IK HIER SCHRIJF,
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:31

B.....B....Q!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:35

ZEELAND736 schreef:
B.....B....Q!!!!!!!

Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HOPE590

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:36

Ik heb sinds kort een ipad en een smartphone.
Met beide kan ik bij mijn moeder thuis zo met wifi inloggen op haar adsl, bij mezelf thuis lukt dat echter niet.
Iemand toevallig een idee hoe dat komt? Moet ik misschien iets aan mijn instellingen op mijn laptop veranderen ofzo?
Ik hoor jullie tips graag.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:36

DJAB697 schreef:
we moeten niet afgaan op menselijke ervaringen, maar Gods Woord.
En onze tijd nuttig gebruiken om het evangelie met andere te delen, nu we nog in de tijd van genade leven.

http://www.gty.org/resources/sermons/42-212/a-testimony-of-one-surprised-to-be-in-hell-part-1

goede preek.

tja en dan kom ik op een link die ik niet openkrijg en hele lap engels eronder, dat vind ik het vervelende van antwoorden met linken....soms krijg je ze niet open en als je ze in engels moet luisteren, nederlands is toch beter verstaanbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:45

Dag, lieve vrouw…

Via de achterdeur kom ik binnen
Kijk naar haar, zittend aan de keukentafel
De grijze haren, in een knot gestoken
Het blauwe schortje nog voorgebonden
Al is de tijd van ijver lang voorbij
Dag lieve vrouw..
Ze kijkt terug, even staan haar ogen dof
Dan beginnen ze te glimmen
Er gaat een lichtje branden
zowel in haar ogen, als in haar hart
Ik loop op haar af en geef haar een kus
Dag lieve vrouw..
Samen zetten we koffie
Want alleen gaat het zo moeilijk
'Iedereen wil oud worden, niemand oud zijn'
Geen cliché voor haar
Ik knik begrijpend en voel de pijn
De wereld wordt ’n beetje vreemd voor haar
De wereld van vroeger overspoelt haar
Het oude zit in haar hart, meer en meer
Terwijl ze het nieuwe kwijtraakt

Grijnzend maken we grapjes
Noem ik haar man ‘ongeduldig’
En vraag ik glimmend van wie ik dat nou toch heb..
Opa
Genieten van het moment
Nadat ik opsta en wegga,
Weet ik dat ze morgen niet meer weet dat ik er was
Weet ik dat het morgen anders kan zijn

Dag, lieve oma…
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:55

wel ik ga me vingers es wel een tijdje hier wat stiller houden ,heb het effe gehad na een lange discussie met iemand die beweert dat gruwelijke getuigenissen over de hel waarheid zijn. liever houd ik me met positieve dingen bezig. en lezen en negeren, eh lukt me niet, omdat ik het me teveel aantrek als mensen het ook echt geloven.

nemen jullie effe een deel plagen van mij naar visser over? die kan zijn vingers toch niet stil houden en plaag heide ook effe goed namens mij.
en houd ze in de gaten, ze willen vissen met een dames groep... echt niet voor de vis alleen....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:57

PETRA944 schreef:
wel ik ga me vingers es wel een tijdje hier wat stiller houden ,heb het effe gehad na een lange discussie met iemand die beweert dat gruwelijke getuigenissen over de hel waarheid zijn. liever houd ik me met positieve dingen bezig. en lezen en negeren, eh lukt me niet, omdat ik het me teveel aantrek als mensen het ook echt geloven.

nemen jullie effe een deel plagen van mij naar visser over? die kan zijn vingers toch niet stil houden en plaag heide ook effe goed namens mij.
en houd ze in de gaten, ze willen vissen met een dames groep... echt niet voor de vis alleen....

Dat plagen komt wel goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:58

mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:09

PETRA944 schreef:
mooi Lachende smiley

zeker mooi.....kippevel
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:31

CHATULIEM619 schreef:
Daar is iemand bij omgekomen he bij de vorige OS.

das hele maal triest, en dat ie omgekomen is ook.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:34

ZWAAN995 schreef:

http://israelbericht.nl/EIND_TIJD.html

Lieve mensen,

Wordt het geen tijd om je met God te verzoenen? Wanneer jij Zijn stem nu hoort, gelooft zijn Woord. Of is dit jou werkelijkheid: Omdat Ik geroepen heb, en gij geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte; (Spreuken 1:24) Dan is jou wijsheid dwaas.

Ik snap Chatuliem wel, wat berteft deze link, ik heb er een stukje(rood) uit gekopieerd.

Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 17:06

Quote:
Chatuliem: Eerlijk gezegd krijg ik enorm de kriebels van dit topic. Ten eerste staat er boven dit topic met grote letters, TOEKOMST. En dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Ik geloof niet dat je met zo'n blauwdruk de toekomst kunt voorspellen. En er valt heel wat tegen in te brengen. Het is de naieve evangelische leer, die maar gewoon een tekst pakt, uit zijn verband rukt en maar als eigen invulling van de toekomst laat zien. Hoewel ik evangelisch ben, heb ik heel grote moeite met mensen die zeggen te weten wat er in de toekomst zal gebeuren.
Ik ben mijn geloof in deze twee dimensionale uitleg van Gods Woord verloren aan het graf van mn dochter. En de reden daarvan is heel simpel. Wat heb ik eraan te weten wat God voor de wereld in petto heeft, als ik niet eens weet wat de toekomst voor mij concreet de komende week inhoudt. Het leven is mij veel te kostbaar en veel te moeilijk om dit ook nog te verzwaren met dit evangelisch gezwam.
Bovendien heb ik nog nooit een preek of een studie gehoord, die geloofsopbouwend was. Of het was enorm gespeculeer, waardoor het tenenkrommend was, of het was vol met dreiging en het verdeelde de wereld op een haast sadistische manier in twee onderdelen, de goede en de foute. En meestal hoorde de spreker bij de goede en wij bij de slechten. En als wij er niet bij hoorden, de mensen buiten deze wereld...

Chatuliem, ik sta helemaal achter deze post van jou, zo heb ik het ook ervaren zij het dan dan dat ik andere omstandigheden had, maar wel vergelijkbaar.

Het begint met: Lieve mensen(hoopvol)
Dan: Wordt het geen tijd om je met God te verzoenen?(Kinderachtig hoor, zo van hoe sommige volwassen tegen kinderen doen op de verkeerde manier, respectloos, zo van wordt het niet eens tijd om je huiswerk te maken, beetje cynisch ook..Je, kan ook zeggen: Het kan verstandig zijn als je je huiswerk maakt, dat komt al heel anders over...) Wanneer jij Zijn stem nu hoort, gelooft zijn Woord. Of is dit jou werkelijkheid: Omdat Ik geroepen heb, en gij geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte; (Spreuken 1:24) Dan is jou wijsheid dwaas.(en hier idd een dreiging dat je wellicht dwaas bent..nee, zo hoort het goede Nieuws niet gebracht te worden.)

En dit is maar een stukje uit één link.

Ik zal deze week es verder kijken en ook ingaan op linken die ik wel vind kloppen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 11 augustus 2012, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:49

SHANITA130 schreef:
Lieve mensen,

Wordt het geen tijd om je met God te verzoenen? Wanneer jij Zijn stem nu hoort, gelooft zijn Woord. Of is dit jou werkelijkheid: Omdat Ik geroepen heb, en gij geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte; (Spreuken 1:24) Dan is jou wijsheid dwaas.

Ik snap Chatuliem wel, wat berteft deze link, ik heb er een stukje(rood) uit gekopieerd.

Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 17:06

Chatuliem, ik sta helemaal achter deze post van jou, zo heb ik het ook ervaren zij het dan dan dat ik andere omstandigheden had, maar wel vergelijkbaar.

Het begint met: Lieve mensen(hoopvol)
Dan: Wordt het geen tijd om je met God te verzoenen?(Kinderachtig hoor, zo van hoe sommige volwassen tegen kinderen doen op de verkeerde manier, respectloos, zo van wordt het niet eens tijd om je huiswerk te maken, beetje cynisch ook..Je, kan ook zeggen: Het kan verstandig zijn als je je huiswerk maakt, dat komt al heel anders over...) Wanneer jij Zijn stem nu hoort, gelooft zijn Woord. Of is dit jou werkelijkheid: Omdat Ik geroepen heb, en gij geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte; (Spreuken 1:24) Dan is jou wijsheid dwaas.(en hier idd een dreiging dat je wellicht dwaas bent..nee, zo hoort het goede Nieuws niet gebracht te worden.)

En dit is maar een stukje uit één link.

Ik zal deze week es verder kijken en ook ingaan op linken die ik wel vind kloppen.

Kopie van nbv:

Oproep van Wijsheid

20 Wijsheid roept in de straten,
over de pleinen klinkt haar stem,
21 ze laat zich horen bij de poorten,
te midden van alle rumoer roept ze uit:
22 ‘Hoe lang nog, onnozele mensen,
hechten jullie aan je onvolwassenheid,
willen jullie, spotters, blijven spotten,
haten jullie, dwazen, kennis?
23 Luister, neem mijn berispingen ter harte –
dan stort ik mijn geest over je uit,
dan laat ik je delen in mijn wijsheid.
24 Maar toen ik je riep, wees je me af,
toen ik je mijn hand bood, nam je die niet aan.
25 Al mijn goede raad heb je in de wind geslagen,
elke berisping heb je genegeerd.
26 Daarom lach ik om je ongeluk,
schater ik het uit om je ellende,
27 wanneer ellende op je afkomt als een storm,
ongeluk als een onweer over je losbarst,
leed en nood je treffen.
28 Dan zul je me roepen, maar ik antwoord niet,
je zult me zoeken, maar je vindt me niet.
29 Want je was afkerig van mijn kennis
en toonde geen ontzag voor de HEER.
30 Je nam mijn raad niet aan
en verachtte mijn berispingen.
31 Daarom pluk je de wrange vruchten van je plannen,
je daden liggen je zwaar op de maag.
32 Want wie onnozel is, gaat aan zijn halsstarrigheid ten onder,
en zelfgenoegzaamheid brengt de dwazen om.
33 Maar wie naar mij luistert, zal veilig zijn,
hij hoeft geen angst te hebben voor het kwaad.’

Door onvolwassenheid gedraagt men zich ook als kind niet volwassen dus. Waarop men hun eigen weg op blijven gaan zoals joden, en niet gelovigen dat doen evenzo gelovigen die twijfelen.
Hun ogen zijn blind en oren zijn doof daar is géén wijsheid maar dwaas.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:52

http://israelbericht.nl/SITEMAP.html

Website is voornamelijk voor en na joden geschreven.
Daarin mogen we als christen lezen in hoeverre ervoor staat.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 00:10

Quote:
SHANITA130 schreef:
'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.

'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.

Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!

'Zaken verdwijnen onder de tafel'

Hoe onwaarschijnlijker het verhaal, des te minder kans dat het slachtoffer wordt geloofd.

Quote:
Petra: shanita ontkenning van misbruik is iets anders weer als ontkenning van deze getuigenissen. Laat je door deze man geen angstgeloof aanpraten, deze man kan trouwens nog geneens niet normaal er over discusieren,
Zie eht stukje wat jol schrijft, ze zag eht zelfde als ik, zo is jezus niet, om je op zon manier effe mee te nemen na zon gruwelijke plek.

JOL252 schreef:
Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch...
en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....

Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?

Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken.

Wat ik bedoelde is meerdede dingen.

Kijk, zo'n man die zijn dochter jarenlang, ook als kleuter vaak seksueel misbruikt pleegt overspel, kijk maar in Mat. 5, wie een vrouw ziet om haar te begeren heeft in zijn hart al overspel gepleegd....

En dát wordt vaak gewoon ontkend, maar ook door omgeving, kerkmensen en familie...

Dan wordt meteen onkend dat het overspel is, maar dan veel erger, met je eigen kind, bloedschande, en een kind die geen relaties meer kan aangaan, niet meer kan voelen, kapot is...dáárdoor....

En het is voor mij een raadsel waarom die ontkenning, zelfs als alles erop wijst.

Vandaar wat zinnen erin gezet gisteren, want die mensen die zulke misdaden begaan gaan naar de hel als ze het niet goedmaken, laat staan als ze blijven ontkennen, (zo ook de omgeving....want het is vaak voor moeder en broer veel makkelijker om te ontkennen dan de waarheid zien....zo ook voor mede-oudsten van een dader, mede- kerkgangers, en anderen.
De Brede Weg...

En het slachtoffer heeft nergens meer steun...heeft het zelfs zélf gedaan omdat ze niet meteen vergeeft, omgekeerde wereld..

Dus, ik las iets in een of ander tijdschrijft wat erover ging en haalde daar voor mij een paar belangrijke zinnen uit: 'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.

Kijk, ik zie nu wel, dat het algemeen is, 'bij de meeste treedt een ontkenningsmechanisme in werking'....Dus niet enkel bij mij was dat zo....

'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.

En hier: Ja, ik herken dat bij mensen met wie ik te maken had, gewoon ontkennen dat het überhaupt bestaat, en je hoeft niet onder ogen te zien dat je zus, je man met 'onbewust' jou medewerking..etc.
Zelfs bij mij, alles wees erop...Het is gewoon veel makkelijker om net te doen alsof het er niet is, niet bestaat....hoeft men, ouderlingen, kerkmensen, familie hier ook niet mee te dealen en kunnen ze lekker verder varen in de Grote Ontkenning...
Waarmee dan gelijk de vergelijking met de hel....

Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!

Ja, dat is idd 'ongeloofelijk', daar komt dat gezegde ook vandaan; 'óngeloofelijk...'.

'Zaken verdwijnen onder de tafel'

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 12 augustus 2012, 00:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4333 4334 4335 4336 4337 4338 4339 ... 6194 Volgende
Pagina 4336 van 6194