ChristianMatch

Forum

Over Vissen en vrouwen;)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4335 4336 4337 4338 4339 4340 4341 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:07

Wat een baalavondje vissen . Boek je een boot , gaan er 14 man mee terwijl er maar ruimte ruimte is voor 8.
Ben je heel de avond lijnen uit de knoop aan het halen ipv. vissen.
Noooit meer met die boot. Geldkloppers. Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:10

Het huis ruikt naar de bouillon die al de hele ochtend voor de soep staat te trekken ... en ergens vanavond es kijken wat ik met de restanten van de bbq van gisteren kan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:10

Zie andere topic Opbouwende video`s

<><

Zwaan

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zondag 12 augustus 2012, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:18

zwaan, mooie links! maar is daar geen ander topic voor?
Lachende smiley
een topic voor opbouwende video's

zo ja en je post ze daar, laat het me weten, dan bekijk ik ze.
Nu kan het een beetje verwarrend werken zo willekeurig door een specifiek onderwerp heen.

Laatst aangepast door
DJAB697
op zondag 12 augustus 2012, 12:19
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:21

Vissertje ik had je toch gezegd dat je het net aan de rechterkant van de boot moest gooien net als Petrus, dan had jij misschien ook 153 vissen gevangen Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:22

Verkeerd icoontje, moest deze zijn Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:26

Gaan zo champignonsoep met stokbroodjes en salades erbij eten, jammie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:29

We kunnen God kennen in wat Hij openbaart.
Door creatie (rom 1)
Door Zijn Woord.
Door Jezus Christus.
En uiteindelijke door de persoonlijke relatie met God, Via Jezus Christus en de Heilige Geest die in de gelovige woont.

Dit is een perfecte combinatie.
God zal Zijn eigen Woord niet tegenspreken.

Mijn Godsbeeld word bepaald door wat Zijn Woord over Hem zegt.
Wat de Heilige Geest in mijn hart en dagelijks leven een realiteit maakt.
Mijn Godsbeeld beinvloed ook mijn kijk op de wereld, leer en leven.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:29

MAMALOE463 schreef:
Vissertje ik had je toch gezegd dat je het net aan de rechterkant van de boot moest gooien net als Petrus, dan had jij misschien ook 153 vissen gevangen Kotsende smiley

dan ga ik dat morgen maar doen .
Tenslotte , Petrus kwam ook eerst naar de kant voordat hij het net aan de andere kant van het schip gooide.
Sja , 153 vissen , dat zou ik ook wel eens willen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:36

Ja Petrus was in eerste instantie ook eigenwijs die kwam eerst aan de kant en toen hij de raad opvolgde had hij 153 vissen gevangen, dus bij deze vissertje, de moed maar niet opgeven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:43

DJAB697 schreef:
Ok,

rom 8; 1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn

joh 10: Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven

Als iemand gered is, dus wedergeboren is en de zegel van de Heilige Geest ontvangt, kan die naar mijn mening, niet meer verloren gaan.
Wel zijn er mensen die denken een christen te zijn ( bijvoorbeeld opvoeding of cultuur) maar een valse veiligheid hebben.
Ze zeggen Jezus te kennen, maar jezus kent hun niet.
zie ook mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

*

Dan zal blijken dat ze nooit gered waren. zie ook:
1 joh 2:

19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde.

*er is dus een verschil tussen je redding verliezen en het nooi gehad hebben.
Hoop dat ik aan je vraag heb voldaan.

Hoe interpreteer jij dan de teksten uit bijvoorbeeld Hebr 3:

"14 want wij hebben deel gekregen aan Christus, mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden."

En het (over)bekende tekstgedeelte uit Hebr 6:
"4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken."

Hebr 12:
15 Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, .... Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht. 17 Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch) de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.

Mattheus 24;
"13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:45

We willen dus op zaterdag 13 oktobervoor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6)
Djes101, 43 jaar, regio 070
Erika129, 37 jaar, regio 0318
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078

willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3)
heide115, 45 jaar, regio 070
Harald940, 37 jaar, regio 038
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:53

Ik ga voor mezelf beginnen.

HRMO: Het Roer Moet Om!

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:05

Word dat de nieuwe partij HRMO Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Klinkt goed, ik schuif bij je aan!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:08

CARMEN073 schreef:
Hoe interpreteer jij dan de teksten uit bijvoorbeeld Hebr 3:

"14 want wij hebben deel gekregen aan Christus, mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden."

En het (over)bekende tekstgedeelte uit Hebr 6:
"4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken."

Hebr 12:
15 Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, .... Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht. 17 Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch) de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.

Mattheus 24;
"13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."

GrZing!

Ik vraag me dan even af wat we onder "afvalligheid" moeten verstaan... het lijkt mij dat dit heel ver gaat... en waarschijnlijk ook valt onder het zondigen tegen de Heilige Geest... als dit gebeurt is er volgens mij ook geen mogelijkheid meer om tot bezinning of "berouw" te komen omdat de Geest overtuigd van zonde en bij zondigen tegen de Heilige Geest heb je echt een probleem omdat Hij zich dan van je wegtrekt...

Ik moest nog even denken aan het volgende:

Mt.18:15-18 en in Lk.17:3,4.
"Indien uw broeder zondigt, ga heen, bestraf hem onder vier ogen. Indien hij naar u luistert, indien hij berouw heeft, vergeef hem, dan hebt gij uw broeder gewonnen. En zelfs indien hij zeven maal per dag tegen u zondigt en zeven maal tot u terugkomt en zegt: ik heb berouw, zult gij het hem vergeven. Indien hij niet luistert, neem dan nog een of twee met u mede... Indien hij naar hen niet luistert, zeg het dan aan de gemeente. Indien hij naar de gemeente niet luistert, dan zij hij u als de heiden en de tollenaar."

En wat ik dan zo mooi vind.... "zij hij u als de heiden en de tollenaar"... zijn zij dan ook verloren? Volgens mij niet! Als naaste van die heiden/tollenaar begin je dan gewoon overnieuw met Gods liefde te tonen, te delen en te blijven delen. Zo houden wij een niet-veroordelend hart.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 augustus 2012, 13:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:32

JOL252 schreef:
Ik vraag me dan even af wat we onder "afvalligheid" moeten verstaan... het lijkt mij dat dit heel ver gaat... en waarschijnlijk ook valt onder het zondigen tegen de Heilige Geest... als dit gebeurt is er volgens mij ook geen mogelijkheid meer om tot bezinning of "berouw" te komen omdat de Geest overtuigd van zonde en bij zondigen tegen de Heilige Geest heb je echt een probleem omdat Hij zich dan van je wegtrekt...
Eén van de termen die zo enorm misbruikt is: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt maken.

Dus, de katholieke versie (de zogeheten 7 dodelijke zonden) kunnen we in de prullenbak gooien, de reformatorsiche versie, die ernstige zonden als zonden tegen Heilige Geest bestempelt, kan ook de prullenbak in. Laten we dus voorzichtig zijn met de andere beschuldigen van zondigen tegen de HG.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 12 augustus 2012, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:35

DJAB697 schreef:
We kunnen God kennen in wat Hij openbaart.
Door creatie (rom 1)
Door Zijn Woord.
Door Jezus Christus.
En uiteindelijke door de persoonlijke relatie met God, Via Jezus Christus en de Heilige Geest die in de gelovige woont.

Dit is een perfecte combinatie.
God zal Zijn eigen Woord niet tegenspreken.

Mijn Godsbeeld word bepaald door wat Zijn Woord over Hem zegt.
Wat de Heilige Geest in mijn hart en dagelijks leven een realiteit maakt.
Mijn Godsbeeld beinvloed ook mijn kijk op de wereld, leer en leven.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de eerste vraag: wie is God..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:45

ROELANDE345 schreef:
sorry van je moeder dat wist ik niet. Ik zal het 1 keer proberen uit te leggen:
Als vrouwen iets tegen ELKAAR zeggen over ongesteld zijn dan is dat leuk/ herkenbaar. Als mannen iets over ongesteld zijn zeggen dan is dat NOOIT leuk.
Sterker nog als je een relatie met een vrouw hebt en zij voert aan als excuus voor iets dat ze ongesteld is dan is dat prima(in Amerika worden vrouwen er om vrij gesproken)Maar ........ als een man dat tegen zn vrouw gaat gebruiken, zo van ja ik snap waarom je zo doet je bent zeker ongesteld of om wat voor reden dan ook kan dat een reden zijn voor een grote ruzie!!!!!

tja vrouwen hebben wel een logica maar die is niet te volgen
Sommige vrouwen maken het er ook naar. Ik heb wel gehad, dat ze dan met een verwijt of jankbui mij iets vroegen. Dan zei ik gewoon, kom volgende week maar terug, dan kunnen we normaal praten. Die gedroegen zich zo vreemd, kon je geen normaal gesprek mee voeren...Het stomste is dan ook, dat ze dan boos worden, neem je ze zoals ze zijn, word je dat weer verweten. Ze zijn ongesteld, dus enorm hyper, dan accepteer je dat, dan is dat ook weer niet goed. In zo'n bui zijn ze toch niet serieus te nemen, wel?

Vrouwenlogica, ik kan er boeken over schrijven. Het mooiste voorbeeld vond ik Gooische vrouwen. Zij wilde een borstvergroting, hij gaf het als verjaardagskado. Zij kwaad en beledigd...tja, je moet vrouw zijn om dat te begrijpen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 12 augustus 2012, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:46

Ik ben tegen de EU, en in die 22 jaar heeft er nog niet één partij gezegd :als je op mij stemt dan is dat een stem tegen de EU. En nu is Geert de enige die dat zegt, dus stem ik op de PVV.

Maar ik ben tegen een hoofddoekjesbelasting, dus heb ik moeite met mijn keuze. En ik moet hun (of moet ik zeggen: zijn) partijpgm nog lezen, en waarom is dat niet gewoon leesbaar op hun site en moet je dat helemaal downloaden? ff kijken hoe dat bij de andere partijen is.

ik denk dat ik dan toch maar de Jehovah's getuigen ga sympathiseren, die zeggen wij doen niet aan politiek, wij verwachten het Koninkrijk van Jehovah.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 13:55

Iedereen bedankt voor de feliciaties Knipoog smiley hier op het forum , mail ,sms .

Guster hemmen wie lekker zitten te dikkedakken Lachende smiley

Vandoag komt familie kriegen we kovvie mit kouke , loater slokje mit knabbelderij der bie .

Groetn uut een zonnig Grunn Coole smiley met zonnebril wens iedereen verder een goede zondag .
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:01

Mooiste moment van vandaag is nu, ik lig op mijn tuinstoel en luister naar het geruis van de bomen en in de verte hoor ik een duif koeren, zo mooi en verder zo stil, daar word je zelf stil van....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:10

SHANITA130 schreef:
@Petra,

Dank je voor je duidelijke stuk, doet me goed.

Heb er dan ook niets aan toe te voegen!

Knipoog smiley

Fijne zondag!

graag gedaan, had het voor jou geschreven, maar eigenlijk is er nog al wel aan toe tevoegen,
de eenzaamheid die je soms voelt, als je anderen om hun heen ziet met een familie die zich gedraagt als een echte familie zo als het hoort,
hoe moeilijk het is om je grenzen te bewaken, nadat ze heftig zijn overschreden
en dan de lange weg van verwerking,de dingen een plaats kunnen geven, ermee leren leven met een rugzak die nu eenmaal bij je hoort.
en je eigen waarde, die soms door daders flink vernietigd is.
en dan zwijg ik nog over onvruchtbaarheid door sexueeel misbruik.

sorry voor het offtopic, maar moet kunnen dit er effe doorheen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:12

http://www.youtube.com/watch?v=bV7q5eEOJ_g&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ynrSBD8t_dc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hpett7QsBNo

http://www.youtube.com/watch?v=F_BCSooZ3qE&feature=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=X3dKJr6kpTw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3GxxEfxDjmM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Rvr2QmnqQow&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=sCMpeLNEA30&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=n1Ex2FpwqvI&feature=related

Korte stukjes film is een mooi evangelie om door te geven.
Zet je als mens tot nadenken.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:20

CHATULIEM619 schreef:
Eén van de termen die zo enorm misbruikt zijn: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt doen.

Dus, de katholieke versie (de zogeheten 7 dodelijke zonden) kunnen we in de prullenbak gooien, de reformatorsiche versie, die ernstige zonden als zonden tegen Heilige Geest bestempelt, kan ook de prullenbak in. Laten we dus voorzichtig zijn met de andere beschuldigen van zondigen tegen de HG.

effe weer ontopic.
goed stuk
en nu maar hopen ik het goed inzie en die getuigenissen niet van de heilige geest waren..... maar dat denk ik niet en jezus weet mijn redenen.
Maar vandaag de dag gebuert het nog, iemand drijft bij iemand een demon uit bv.en wat zeggen sommigge omstanders? zag je die persoon reageren, het werk van de duivel...ook al gebeurt alles in naam van jezus en klopt het bijbels gezien. sommigge reageren ent zoals de farizeeers in de bijbel op jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:38

Hmmmm, heb zelf de test gedaan op stemwijzer en kwam uit op de SP, raar want persoonlijk heb ik niets met de SP, klopt dat wel die testen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 14:47

CHATULIEM619 schreef:
Eén van de termen die zo enorm misbruikt is: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt maken.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo op de hoogte van de RK en refo-versie maar denk het te begrijpen. Men reageert soms op de (voor de buitenwereld) aanwijsbare en zichtbare zonden en handelt ook als zodanig en ongenadig naar de aanwijsbare zonda(a)r(es). Wat dat betreft heb ik het meegemaakt hoe mijn moeder werd uitgestoten en bestempelt en gezien werd als niet te vergeven... oordeel en nog es oordeel. Onuitwisbare indrukken hoe mede-gelovigen met dit gegeven om kunnen gaan.

Ook heb ik gezien van nabij wat een kwelling de gedachte voor een kind van God kan zijn om wellicht de zonde tegen de Heilige Geest te hebben begaan. A Living Hell Allready en dat door de wijze waarop er omgegaan werd met Gods woord.
Inderdaad... voorzichtig zijn met anderen te betichten van die zonde.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 augustus 2012, 14:50
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:04

PETRA944 schreef:
effe weer ontopic.
goed stuk
en nu maar hopen ik het goed inzie en die getuigenissen niet van de heilige geest waren..... maar dat denk ik niet en jezus weet mijn redenen.
Maar vandaag de dag gebuert het nog, iemand drijft bij iemand een demon uit bv.en wat zeggen sommigge omstanders? zag je die persoon reageren, het werk van de duivel...ook al gebeurt alles in naam van jezus en klopt het bijbels gezien. sommigge reageren ent zoals de farizeeers in de bijbel op jezus.

Ik denk dat 'zondigen tegen de Heilige Geest' idd dat is wat Chatuliem al zegt. Met deze opmerking erbij: het ging hier om Farizeeers die eigenlijk heel goed beter wisten, of zouden moeten weten; maar zij kozen er bewust voor het werk van de Geest te lasteren omdat zij hun positie, macht en geld wilden behouden. Het heeft ook te maken met hun hartsgesteldheid.

Als een christen zich met de beste bedoelingen vergist, is dat wat heel anders denk ik. Iemand die God wil volgen en openstaat voor de Heilige Geest staat niet gelijk aan een onbekeerlijke Farizeeer. Wat niet wegneemt dat je wel voorzichtig moet zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:12

t Is ook niet voor nix dat vrouwen vroeger 7 dagen in afzondering moesten tijdens die periode. Heerlijk lijkt me dat! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:13

MAMALOE463 schreef:
Word dat de nieuwe partij HRMO Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Klinkt goed, ik schuif bij je aan!

Gezellig! Wat wil je doen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:56

Het is voor het eerst dat ik het niet meer weet. Ik heb stemmen altijd als een plicht gezien en nu heb ik zoiets van.... laat maar!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4335 4336 4337 4338 4339 4340 4341 ... 6194 Volgende
Pagina 4338 van 6194