ChristianMatch

Forum

Twaalf september stemmen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4336 4337 4338 4339 4340 4341 4342 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:11

MAMALOE463 schreef:
Twaalf september mogen we weer onze stem gaan uitbrengen, op wie ga jij stemmen en waarom?
Welke coalitie zie jij zitten?

Ik wil zelf de aftrap wel geven maar ben er voor mezelf nog niet uit op wie ik ga stemmen, jij wel?

nee, ben er ook nog niet uit. ik vind wel dat als je gaat stemmen je stem 4 jaar geldig moet zijn, anders heeft het in mijn ogen geen zin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:21

CARMEN073 schreef:
Ik denk dat 'zondigen tegen de Heilige Geest' idd dat is wat Chatuliem al zegt. Met deze opmerking erbij: het ging hier om Farizeeers die eigenlijk heel goed beter wisten, of zouden moeten weten; maar zij kozen er bewust voor het werk van de Geest te lasteren omdat zij hun positie, macht en geld wilden behouden. Het heeft ook te maken met hun hartsgesteldheid.

Als een christen zich met de beste bedoelingen vergist, is dat wat heel anders denk ik. Iemand die God wil volgen en openstaat voor de Heilige Geest staat niet gelijk aan een onbekeerlijke Farizeeer. Wat niet wegneemt dat je wel voorzichtig moet zijn.

jij verwoord het goed carmen, inderdaad bewust zondiggen tegen de heilige geest.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:25

VISSER278 schreef:
Hebben ze je abo nou nog niet ingetrokken.
Het word nu wel hoog tijd.
Hoe vaak heb je nu al gezegd dat je je koest ging houden? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ben al weer aan het schrijven.....maar ga wel minderen, tenzij ik zin heb om mannen te plagen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:29

mijn tip aan jouw is om naar Google te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
HOPE590

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:46

RONNY104 schreef:
mijn tip aan jouw is om naar Google te gaan.

Dat heb ik al gedaan Ronny en ook al naar een aantal helpdesks gebeld maar tot nu toe helaas de oplossing nog niet gevonden, vandaar hier een poging.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:01

Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:13

MAMALOE463 schreef:
Word dat de nieuwe partij HRMO
Klinkt goed, ik schuif bij je aan!

Gezellig! Wat wil je doen?

Nou in ieder geval gaat het roer om zoals jij zegt, jij bent de partijleider, kom maar op met je plannen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:04

PETRA944 schreef:
ben al weer aan het schrijven.....maar ga wel minderen, tenzij ik zin heb om mannen te plagen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

dat is dagelijks dus Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:13

ERIKA129 schreef:
dat is dagelijks dus Clown smiley Knipoog smiley

Ja, gaat ze nooit afleren. Zeker niet bij Vissertje Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:16

ANNA415 schreef:
Ja, gaat ze nooit afleren. Zeker niet bij Vissertje Knipoog smiley Clown smiley

Vissertje schrijft toch niks meer op het forum. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Z'n vingers blijven heel de week in staking.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:16

HRMO - Hormonen Regeren Maandelijks Ongesteld ? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Rare partij hoor Carmen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:17

VISSER278 schreef:
Vissertje schrijft toch niks meer op het forum. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Z'n vingers blijven heel de week in staking.

Z'n vingers zijn zeker druk met vissen Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:17

Ik heb mijn quota aan groente en fruit alweer binnen vandaag.
Gisteren een bakje aardbeien in de aanbieding gehaald, laten die nu alweer op zijn...... Engeltje smiley

En dan straks nog ff een varkenshaasje met sperziebonen erbij.

Ja, Hannah, erg slecht voor me, al die groente, maar de doctor zegt dat dat wel goed komt ooit.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:19

MAMALOE463 schreef:
Mooiste moment van vandaag is nu, ik lig op mijn tuinstoel en luister naar het geruis van de bomen en in de verte hoor ik een duif koeren, zo mooi en verder zo stil, daar word je zelf stil van....

En dan het kletteren van het water in de vijver, kraaien die de zondagsrust in acht nemen, het blazen van een scheepstoeter ver weg op de schelde...wouwww. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:20

ANNA415 schreef:
Z'n vingers zijn zeker druk met vissen Kwijlende smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:21

MAMALOE463 schreef:
Mooiste moment van vandaag is nu, ik lig op mijn tuinstoel en luister naar het geruis van de bomen en in de verte hoor ik een duif koeren, zo mooi en verder zo stil, daar word je zelf stil van....

nou hier precies hetzelfde, alleen hoor ik het watervalletje van de vijver nog klateren Coole smiley met zonnebril

'k hoor trouwens 2 duiven hier
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:23

Het word een aangepast menu straks. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:25

CARMEN073 schreef:
t Is ook niet voor nix dat vrouwen vroeger 7 dagen in afzondering moesten tijdens die periode. Heerlijk lijkt me dat! Lachende smiley

Ja heerlijk even 7 dagen niet die flauwe mannenhumor, die vragende ogen als je je weer niet begrijpen, die stomme opmerkingen, geboer, gescheet, enz, enz, enz.. Knipoog smiley

(maar niet langer hoor, dan ga je ze teveel missen)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:26

VISSER278 schreef:
Het word een aangepast menu straks. Huilende smiley, smiley in tranen

w'rom? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:40

VISSER278 schreef:
dan ga ik dat morgen maar doen .
Tenslotte , Petrus kwam ook eerst naar de kant voordat hij het net aan de andere kant van het schip gooide.
Sja , 153 vissen , dat zou ik ook wel eens willen. Lachende smiley

He Vissertje niet de boelleeg vissen hoor. Als je een keer met het dames team op pad gaat dan moet er voor ons ook nog wat te vangen zijn hoor Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:41

CARMEN073 schreef:
Hoe interpreteer jij dan de teksten uit bijvoorbeeld Hebr 3:

"14 want wij hebben deel gekregen aan Christus, mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden."

En het (over)bekende tekstgedeelte uit Hebr 6:
"4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken."

Hebr 12:
15 Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, .... Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht. 17 Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch) de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.

Mattheus 24;
"13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."

GrZing!

je heb 3 en mat 24, zet ik tegenover = Fil 1,6

Vertrouwende ditzelve, dat Hij, Die in u een goed werk begonnen heeft, dat voleindigen zal tot op den dag van Jezus Christus
*
het geloof is een gave van God en Hij is het die ons draagt, als we aan ons zelf worden overgelaten, sluipt er toch de suggestie in dat we het zelf kunnen verdienen. Het is teamwork en God wilt dat we onze eigen wil inschakelen en verantwoordelijkheid nemen, maar het is God die de wedergeboorte bewerkt, een nieuwe creatie van je maakt, en je kracht geeft voor levensheiliging en groei naar Zijn evenbeeld.

Joh 15,5
Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.

sommige teksten wijzen op ons deel in dat proces en sommige op Gods rol. we moeten die dingen niet tegen elkaar uitspelen.

hebr 6. het gaat hier om mensen die de werken van de Heilig Geest hebben gezien, er van geproeft hebben en er niks mee doen. zoals de farizeers die Jezus en Zijn wonderen afwezen. hoe kunnen ze ooit gered worden?

wat commentaren op die tekst:
The second group addressed were Jewish unbelievers who were convinced of the basic truths of the gospel, but who had not placed their faith in Jesus Christ as their own Savior and Lord. They were intellectually persuaded but spiritually uncommitted. These unbelievers are addressed in such passages as Heb_2:1-3; Heb_6:4-6; Heb_10:26-29; and Heb_12:15-17.

By far the most serious interpretive challenge is found in Heb_6:4-6. The phrase "once enlightened" is often taken to refer to Christians, and the accompanying warning taken to indicate the danger of losing their salvation if "they fall away" and "crucify again for themselves the Son of God." But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ).
This problem arises from inaccurately identifying the spiritual condition of the ones being addressed. In this case, they were unbelievers who had been exposed to God's redemptive truth, and perhaps made a profession of faith, but had not exercised genuine saving faith. In Heb_10:26, the reference once again is to apostate Christians, not to genuine believers who are often incorrectly thought to lose their salvation because of their sins.
**

Ook de twee in dit vers genoemde ervaringen staan niet los van de Heilige Geest. geusamenous (geproefd hebbende ), gecombineerd met een vierde naamval houdt in dat men heeft geproefd en ervaren, maar niet in bezit gekregen (zoals wel het geval is in vs.4 ).
Het goede woord van God’ (mogelijk ontleend aan Joz.21:45; 23:15 LXX) zal nauw verbonden zijn met de verkondiging van het Evangelie; door rh?ma (het gesproken woord) komt de nadruk te liggen op de concrete beloften die God heeft uitgesproken (vgl. Heb.4:1 ). Deze beloften hebben de gelovigen reeds geproefd, reeds ten dele ontvangen in de Heilige Geest, die immers een onderpand (vgl. Ef.1:13,14 ), een voorsmaak van de toekomstige erfenis is. De Geest is het ook, die d.m.v. tekenen, wonderen en krachten (vgl. Heb.2:4 ) de gelovigen reeds ‘de toekomende eeuw’ doet ervaren. ‘De toekomende eeuw’ (zie comm. Heb.2:5, vgl. Ef.2:7 ) is de tijd, de wereldorde die ten volle aanbreekt bij de wederkomst van Christus; door de Heilige Geest kunnen de gelovigen daar echter nu reeds deel aan hebben.
Alle werkwoorden in vs.4 en 5 staan in de aoristusvorm, waarmee wordt aangegeven dat deze gebeurtenissen en ervaringen definitief verleden tijd zijn voor degenen die zijn afgevallen (vs.6).
**

over je hebr 12 quote, dat doet me denken aan werelds verdriet en niet van Gods wege. berouw en spijt om de gevolgen in hun leven,'' sorry because they got caught''.
Het verschil tussen saul en david in het oude testament. saulus baalde omdat zijn eer en titel weggenomen was. en david had oprecht spijt en zei ik heb tegen God gezondigd.
het verschil tussen petrus en judas. ze weenden beiden bitter maar petrus werd vergeven en in postitie herstelt, door Jezus drie keer te erkennen, en de verloochening te corrigeren.

het principe wat hier door paulus werd verwoord:

2cor 7:

Nu verblijde ik mij, niet omdat gij bedroefd zijt geweest, maar omdat gij bedroefd zijt geweest tot bekering; want gij zijt bedroefd geweest naar God, zodat gij in geen ding schade van ons geleden hebt.

10 Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.

Laatst aangepast door
DJAB697
op zondag 12 augustus 2012, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:43

8 uur.....stilte nog buiten...aan de campingtafel ...zo heerlijk...ontbijten...

Buitenom de kerk...alleen maar heerlijk buiten gezeten...

En straks weer buiten eten...das toch net of je op vakantie bent???
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:44

ANNA415 schreef:
HRMO - Hormonen Regeren Maandelijks Ongesteld ? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Oeps verkeerde topic Clown smiley

Ik ga in ieder geval geen SP stemmen (inderdaad communisten)
Maar welke partij dan wel? Ergens vind ik adt ik op een christelijke partij zou moeten stemmen. Maar qua politieke visie past VVD beter bij me.
Tja moet er nog maar een paar nachtjes over slapen.
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:45

dank je!
keep them coming!
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:47

hoe jij de vraag stelde is zoiets als..mijn auto start niet weet iemand hoe dat kan....daar kan je niet zo veel mee...als je de vraag correct stelde via googel dan moet je de antwoord kunnen vinden..
je kan ook hier naar toe gaan...
apple.com/nl/support/
het zal waarschijnlek aan jouw adsl verbinding liggen...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:50

JOL252 schreef:
Het huis ruikt naar de bouillon die al de hele ochtend voor de soep staat te trekken ... en ergens vanavond es kijken wat ik met de restanten van de bbq van gisteren kan doen.

De vleesresten...zijn geroerbakt...en in de goulashsoep gegaan..(was dus extra gevuld) Morgen volgt sla...gaan daar de groenten en de salades bij...
Makkelijk he...restjesdag!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:50

ANNA415 schreef:

Ok, we houden het democratisch hoor.

Wat dagjefan: WIP? Women In Power?

Of euh... GR... Girls Reign

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:53

Er kan nog meer bij! Er mogen 500 mensen tegelijk op de boot; dus geef je znel op! Vol is vol! Coole smiley met zonnebril

Tot nu hebben zich opgegeven:

Heide115 (ov)
Hollevoet284
Rob973
Kwispel011
Rinus484
Carmen073
Marieke009
Shanita130
djes101(ov)
Tjoklat313
Pascal313

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 12 augustus 2012, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:54

hetzelfde als elke zondag dat ik moet werken: Groentesoep met stokbrood, oke vandaag kleine variatie met broodje knakworst en turkse yoghurt met honing toe
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:54

wie is God? Het enige wat we kunnen weten is door de de openbaring door hem gegeven, zoals ik opsomde.

ik denk dat dit een direct antwoord op je vraag is:

1 tim 6:

15 welke te zijner tijd de zalige en enige Heerser zal doen aanschouwen, de Koning der koningen en de Here der Heren, 16 die alleen onsterfelijkheid heeft en een ontoegankelijk licht bewoont, die geen der mensen gezien heeft of zien kan. Hem zij eer en eeuwige kracht! Amen.

maar:

1joh 1: Hetgeen was van den beginne, hetgeen wij gehoord hebben, hetgeen wij gezien hebben met onze (eigen) ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben en onze handen getast hebben van het Woord des levens 2 – het leven toch is geopenbaard en wij hebben gezien en getuigen en verkondigen u het eeuwige leven, dat bij de Vader was en aan ons geopenbaard is – 3 hetgeen wij gezien en gehoord hebben, verkondigen wij ook u, opdat ook gij met ons gemeenschap zoudt hebben.

Conclusie:

kol: 15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18 en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is. 19 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, 20 en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:56

Heb geen toetjuh Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4336 4337 4338 4339 4340 4341 4342 ... 6194 Volgende
Pagina 4339 van 6194