Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:25
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Harald940 schreef:
Mogen mannen ook op GR stemmen dan? Deze 2 punten heb ik wel oren naar.....
Harald stemmen op ons is altijd goed, maar in de partij zelf zitten alleen vrouwen, Girls Reign ist he  |
is jullie partij ook tegen een gedoogconstructie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:26
|
|
|
DJAB697 schreef: | Oke, hier mijn reactie op je 1e post
rom 8; 1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn
[color=EE82EE]Ik zie hier wel een voorwaarde om niet onder het oordeel te komen, nl; in Christus Jezus zijn. Ik denk dat het mogelijk is om 'eruit te geraken'.
joh 10: Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven
[color=EE82EE]Dit zou je idd zo kunnen interpreteren als jij zegt. Ik ben echter geneigd om te denken dat Jezus hier vooral benadrukt dat niets of niemand Zijn schapen uit Zijn hand kan roven. Temeer daar Hij dit ook nog herhaald maar dan t.a.v. de schapen in de hand van Zijn Vader. Ik denk dan dat het aan de christen zelf is om te kiezen om in Zijn hand te blijven. God dwingt niet. Iemand heeft de keuze om zijn/haar eigen weg te gaan.
Als iemand gered is, dus wedergeboren is en de zegel van de Heilige Geest ontvangt, kan die naar mijn mening, niet meer verloren gaan.
[color=EE82EE]Dit is denk ik in tegenspraak met Heb 6; daarover meer in volgende post.
Wel zijn er mensen die denken een christen te zijn ( bijvoorbeeld opvoeding of cultuur) maar een valse veiligheid hebben. Ze zeggen Jezus te kennen, maar jezus kent hun niet. zie ook mat 7:
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
*
Dan zal blijken dat ze nooit gered waren. zie ook: 1 joh 2:
19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde.
*er is dus een verschil tussen je redding verliezen en het nooi gehad hebben.
Dit laatste ben ik met je eens. Ik denk dat beide mogelijkheden bestaan.
Hoop dat ik aan je vraag heb voldaan. |
[/color]
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 12 augustus 2012, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:35
|
|
|
Hm... issut wel verstandig om mannen stemrecht te geven?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 12 augustus 2012, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:50
|
|
|
DJAB697 schreef: | je heb 3 en mat 24, zet ik tegenover = Fil 1,6
Dat snap ik niet helemaal; je kunt toch geen bijbelteksten tegen elkaar wegstrepen alsof er dan helemaal nix heeft gestaan?
Fil 1: 6 is de begroeting van Paulus aan de Fillipenzen. Ik interpreteer zijn uitspraak dan ook als expliciet tegen de Fillipenzen gezegd en niet noodzakelijkerwijs tegen alle gelovigen.
Heb 3 gaat over de ongehoorzame Israelieten in de woestijn die als voorbeeld dienen voor de gelovige Hebreeen. Als wij vinden dat het OT / de geschiedenis van Israel ook een voorbeeldfunctie heeft voor de gelovigen uit de heidenen dan geldt dit voorbeeld ook voor ons. Ik lees in dit stuk dat er in de woestijn mensen afvielen van de Levende God en dat de schrijver ons waarschuwt dit niet ook te doen. Mijn conclusie is dan dat het dus kennelijk wel mogelijk is.
Vertrouwende ditzelve, dat Hij, Die in u een goed werk begonnen heeft, dat voleindigen zal tot op den dag van Jezus Christus * het geloof is een gave van God en Hij is het die ons draagt, als we aan ons zelf worden overgelaten, sluipt er toch de suggestie in dat we het zelf kunnen verdienen. Het is teamwork en God wilt dat we onze eigen wil inschakelen en verantwoordelijkheid nemen, maar het is God die de wedergeboorte bewerkt, een nieuwe creatie van je maakt, en je kracht geeft voor levensheiliging en groei naar Zijn evenbeeld.
Joh 15,5 Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.
sommige teksten wijzen op ons deel in dat proces en sommige op Gods rol. we moeten die dingen niet tegen elkaar uitspelen.
Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen dat, als we ons deel veronachtzamen dit ernstige consequenties kan hebben.
hebr 6. het gaat hier om mensen die de werken van de Heilig Geest hebben gezien, er van geproeft hebben en er niks mee doen. zoals de farizeers die Jezus en Zijn wonderen afwezen. hoe kunnen ze ooit gered worden?
wat commentaren op die tekst: The second group addressed were Jewish unbelievers who were convinced of the basic truths of the gospel, but who had not placed their faith in Jesus Christ as their own Savior and Lord. They were intellectually persuaded but spiritually uncommitted. These unbelievers are addressed in such passages as Heb_2:1-3; Heb_6:4-6; Heb_10:26-29; and Heb_12:15-17.
By far the most serious interpretive challenge is found in Heb_6:4-6. The phrase "once enlightened" is often taken to refer to Christians, and the accompanying warning taken to indicate the danger of losing their salvation if "they fall away" and "crucify again for themselves the Son of God." But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ). This problem arises from inaccurately identifying the spiritual condition of the ones being addressed. In this case, they were unbelievers who had been exposed to God's redemptive truth, and perhaps made a profession of faith, but had not exercised genuine saving faith. In Heb_10:26, the reference once again is to apostate Christians, not to genuine believers who are often incorrectly thought to lose their salvation because of their sins. **
Ook de twee in dit vers genoemde ervaringen staan niet los van de Heilige Geest. geusamenous (geproefd hebbende ), gecombineerd met een vierde naamval houdt in dat men heeft geproefd en ervaren, maar niet in bezit gekregen (zoals wel het geval is in vs.4 ). Het goede woord van God’ (mogelijk ontleend aan Joz.21:45; 23:15 LXX) zal nauw verbonden zijn met de verkondiging van het Evangelie; door rh?ma (het gesproken woord) komt de nadruk te liggen op de concrete beloften die God heeft uitgesproken (vgl. Heb.4:1 ). Deze beloften hebben de gelovigen reeds geproefd, reeds ten dele ontvangen in de Heilige Geest, die immers een onderpand (vgl. Ef.1:13,14 ), een voorsmaak van de toekomstige erfenis is. De Geest is het ook, die d.m.v. tekenen, wonderen en krachten (vgl. Heb.2:4 ) de gelovigen reeds ‘de toekomende eeuw’ doet ervaren. ‘De toekomende eeuw’ (zie comm. Heb.2:5, vgl. Ef.2:7 ) is de tijd, de wereldorde die ten volle aanbreekt bij de wederkomst van Christus; door de Heilige Geest kunnen de gelovigen daar echter nu reeds deel aan hebben. Alle werkwoorden in vs.4 en 5 staan in de aoristusvorm, waarmee wordt aangegeven dat deze gebeurtenissen en ervaringen definitief verleden tijd zijn voor degenen die zijn afgevallen (vs.6). **
Het lijkt alsof je hier de tekst uit Heb 6 uit elkaar trekt wat volgens mij niet terecht is. Nog even voor de duidelijkheid de tekst:
Heb 6: 4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken.
Het vetgemaakte gedeelte geeft volgens mij aan dat het gaat om mensen die tot bekering zijn gekomen en de Heilige Geest hebben ontvangen. Deze lijken dus toch te kunnen afvallen.
over je hebr 12 quote, dat doet me denken aan werelds verdriet en niet van Gods wege. berouw en spijt om de gevolgen in hun leven,'' sorry because they got caught''. Het verschil tussen saul en david in het oude testament. saulus baalde omdat zijn eer en titel weggenomen was. en david had oprecht spijt en zei ik heb tegen God gezondigd. het verschil tussen petrus en judas. ze weenden beiden bitter maar petrus werd vergeven en in postitie herstelt, door Jezus drie keer te erkennen, en de verloochening te corrigeren.
het principe wat hier door paulus werd verwoord:
2cor 7:
Nu verblijde ik mij, niet omdat gij bedroefd zijt geweest, maar omdat gij bedroefd zijt geweest tot bekering; want gij zijt bedroefd geweest naar God, zodat gij in geen ding schade van ons geleden hebt. 10 Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.
Ben ik helemaal met je eens. Maar welke conclusie trek jij dan? Dat zo iemand alsnog behouden wordt? Ik lees in de tekst eigenlijk iets anders.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:53
|
|
|
Sven797 schreef:
is jullie partij ook tegen een gedoogconstructie?
Dat moet je aan onze partijleider Carmen vragen Sven, zij heeft de touwtjes in handen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:00
|
|
|
SVEN797 schreef: | is jullie partij ook tegen een gedoogconstructie? |
Wij gedogen niet.
Ook geen wiet.
Ja = ja en
Nee = nee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:06
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wij gedogen niet.
Ook geen wiet.
Ja = ja en
Nee = nee. |
de beste stuurlui staan aan wal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:17
|
|
|
DJAB697 schreef: | verklaar je nader. er zijn vele vormen van liefde in de grondtekst van de Bijbel.
De vorige keer maakten we al het onderscheid tussen natuurlijke liefde en geestelijke liefde. Met natuurlijke liefde bedoelen we de liefde tussen man en vrouw, ouders en kinderen, vrienden en vriendinnen, die God in de schepping gelegd heeft. De geestelijke liefde wordt ons geopenbaard door de Bijbel. In onze taal gebruiken wij het woord liefde in meer dan één betekenis. Dat geeft soms verwarring. In het Grieks heeft men drie woorden voor het begrip liefde: eros, philia en agapè. Eros, waar ons woord erotiek van afgeleid is, gebruikt men speciaal om de seksuele liefde mee aan te geven. Philia is het algemene woord voor gevoelsliefde. Het heeft de betekenis van: veel houden van, iemand graag mogen, je sterk tot iemand aangetrokken voelen. Agapè geeft de Bijbelse, de geestelijke liefde weer | en dan is er ook nog 'ahavat olam' (Jer. 31)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:37
|
|
|
DJAB697 schreef: | Dat is 1 eigenschap van God. Hij is al Zijn eigenschappen tegelijk. Dus ook rechtvaardig en Heilig, zoals beschreven in de Bijbel. |
Jawel, maar in 1 Joh 4:8 staat wel: "Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde."
Als liefde een eigenschap is, hoe kan zij zelf dan nog zoveel eigenschappen bezitten?
"De liefde is lankmoedig, de liefde is goedertieren, zij is niet afgunstig, de liefde praalt niet, zij is niet opgeblazen, zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet toe. Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid. Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:38
|
|
|
SVEN797 schreef: | de beste stuurlui staan aan wal. |
Daarom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:42
|
|
|
PETRA944 schreef: | graag gedaan, had het voor jou geschreven, maar eigenlijk is er nog al wel aan toe tevoegen, de eenzaamheid die je soms voelt, als je anderen om hun heen ziet met een familie die zich gedraagt als een echte familie zo als het hoort, hoe moeilijk het is om je grenzen te bewaken, nadat ze heftig zijn overschreden en dan de lange weg van verwerking,de dingen een plaats kunnen geven, ermee leren leven met een rugzak die nu eenmaal bij je hoort. en je eigen waarde, die soms door daders flink vernietigd is. en dan zwijg ik nog over onvruchtbaarheid door sexueeel misbruik.
sorry voor het offtopic, maar moet kunnen dit er effe doorheen. |
Dank..... Ja, en idd ook onvruchtbaar... .... .....(hier is geen smiley voor die voldoet...)
Het was idd off topic, maar gedeeltelijk, het stuk wat Jol al aanhaalde,
Quote: | JOL252 schreef: Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch... en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....
Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?
Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken. |
Ik heb de links niet gelezen van CORTAZAR588 , ook omdat ik hier al 't eea lees. En ik kan dus oa ook uit Jol's post opmaken waar en wat etc.....en ik geloof er ook niets van dat zulke stukken van God komen...
Maar de link met dit topic is volgens mij oa wel dit stukje van mij: Vandaar wat zinnen erin gezet gisteren, want die mensen die zulke misdaden begaan gaan naar de hel als ze het niet goedmaken, laat staan als ze blijven ontkennen, (zo ook de omgeving....want het is vaak voor moeder en broer veel makkelijker om te ontkennen dan de waarheid zien....zo ook voor mede-oudsten van een dader, mede- kerkgangers, en anderen. De Brede Weg... Het betreft hier mensen die hun misdaden ontkennen, ook nog eens liegen erbovenop dus. Want dat is veel makkelijker dan de waarheid zien; zulke daden en erover liegen is voor een dader veel makkleijker, dan de waarheid zeker als die zijn omgeving daarin ook meekrijgt, oudsten, kerkmensen, familie etc. De Brede weg die veel makkelijk is, en de smalle weg, weinigen die daar doorheen gaan.. Ingaan in het Koninkrijk der hemelen, Mat 7 13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
Volgens mij is de Brede en smalle weg ook een vergelijking van de weg die ten hemel voert en de weg die naar het verderf leidt.
Dus eigenlijk kwam ik met een voorbeeld, ik zelf denk de dader zit op de Brede weg, over álle omstanders durf ik niets over te zeggen, zoals een moeder die zelf moest overleven....over andere omstanders heb ik wel twijfels...
Maar, iig, je hebt wel gelijk, het is ook niet helemaal on topic dus als ik nog iets erover kwijt wil doe ik dat in desbetreffende topic.
Bedankt!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 augustus 2012, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:42
|
|
|
RONNY104 schreef: | hoe jij de vraag stelde is zoiets als..mijn auto start niet weet iemand hoe dat kan....daar kan je niet zo veel mee...als je de vraag correct stelde via googel dan moet je de antwoord kunnen vinden.. je kan ook hier naar toe gaan... apple.com/nl/support/ het zal waarschijnlek aan jouw adsl verbinding liggen... |
Jammer dat voor jou mijn vraagstelling niet duidelijk is, misschien voor iemand anders wel, ik kan t in elk geval niet duidelijker verwoorden. En zoals ik al zei, heb ik al met meerdere helpdesks gebeld ook die van apple maar die kwamen er ook niet uit. Toch bedankt voor je reactie Ronny. En mocht iemand anders wel een idee hebben dan hoor ik dat graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:45
|
|
|
Hai Erika!
Wat is dat, vakantie bijbelweek?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:59
|
|
|
Zo ist Carmen, Ja = Ja en word geen Nee, wij gaan en staan voor Duidelijkheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:01
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:23 Het word een aangepast menu straks.
Ja VIsser had gerekent op een goede vangst zeetongen gisteren en dat viel vies tegen he Visser Vandaar je aangepaste menuutje of niet? 1 ding scheelt, ik heb mijn bolus niet bij je opgehaalt vandaag dus je hebt vast en zeker nog een bolusje over nu  |
Jij hebt em door. Mar hier is het zondags toch altijd vastendag dus heb ik niet zoveel gemist. Sja , niet werken , dan ook wat minder eten. Dat is nou de reden dat vissertje aan het einde van de vakantie altijd graatmager is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:04
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nota bene een tekst die ie gepikt heeft van Wrs herken je het daarvan, Erika...  |
Oke , dan had ook groot gelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:05
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oh ja, tikte dat ook meerdere keren hierzo idd. En ehm...... kon ook maar niet wegblijven hierzo. Wat hebben die mannen toch?  |
Ja maar meneer visser van de week zelf ook!!! Hij weet niet eens wat tie schrijft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:06
|
|
|
Programmapunt 2: Alle drugs het land uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:08
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Programmapunt 2: Alle drugs het land uit! |
Koffie ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:08
|
|
|
Ik zat zo te denken, wie is God?
En toen dacht ik, nou ja, Hij heeft een de mensen geschapen naar zijn beeld, staat in de bijbel.
En dan denk ik weer, nou ja de goede mensen, die zijn dus het beeld van God geschapen naar zijn gelijkenis. en dan kan je daaruit al heel veel halen.
VoorbeeLd: Kijk eens naar de natuur, wat mensen allemaal ontdekt hebben over wiskunde en biologie etc., de gulden snede bijvoorbeeld. daar is onderzoek naar gedaan, dat dat het aantrekkelijkste beeld kan geven bij fotografie en schiderijen.
De gulden snede in de natuur In de natuur zien we die hoek terug in delen van bloemen zoals bloemblaadjes, zaden en kelkbladeren.
Dergelijke bloemdelen groeien uit stukjes weefsel die ontstaan op een vaste plaats, bijvoorbeeld bloemblaadjes die ontspringen in het hart van een bloem. Om optimaal zonlicht te kunnen opvangen is het belangrijk dat de blaadjes allemaal een andere kant op groeien en zo een schijf vormen. Als elk blaadje een gulden hoek met zijn voorganger vormt, wordt de schijf het efficiëntst gevuld.[2] (Vergelijk dit bijvoorbeeld met een zeer inefficiënte hoek: 120°. Het vierde blaadje groeit in dat geval op precies dezelfde plek als het eerste blaadje, het zevende ook, enzovoort. Er ontstaan dan drie pakketjes van over elkaar heen groeiende blaadjes, op 0°, 120° en 240°.)
 De lengte van een groot blok ten opzichte van een naastgelegen kleiner blok is de gulden snede, hierin is een logaritmische spiraal getekend
Iig, wat ik zeggen wilde, er zijn zoveel mooie dingen en zoveel wonderen, ja, alles wat goed is mooi is, wonderlijk is, ja, dat alles is door God bedacht en gemaakt, en ook de (goede) mensen naar zijn evenbeeld.
Ja, dan heb ik al een idee wie God is, met al deze informatie, wonderlijk, goed, Liefde, niet te bevatten hoe wondelijk, mooi, gewoon al het interessante ook. alles wat positief is. Oneindig veel goede dingen heeft God gemaakt, zelf het heelal is oneindig, als kind dacht ik weleens van ja maar dat moet toch een keer ophouden daar in het heelal. en ik stelde me het einde voor als een gemetselde muur, Maar ja, toen dacht ik van, wat is er dan áchter die muur?
Voor info gulden snede, Klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 12 augustus 2012, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:14
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Erika!
Wat is dat, vakantie bijbelweek?  |
Vakantie bijbel week?? Dat is vroeger opgezet om randkerkelijke kinderen op een kinderlijke manier het woord van God te verkondigen. Nu is het iets waar door heel het dorp honderden kinderen kerkelijk meelevend en niet en maakt ook niet uit van welke kerk, alle kinderen zijn welkom. Op ma,di,do morgen gaan we zingen, bidden op kinderlijke manier een bijbelverhaal een sketch en poppenkast alles om het woord van God verweven, en maken ze rondom het thema leuke werkjes. Op woensdag doen we dat ook maar dan een uur langer en dan is er spelochtend met aan het einde pannekoeken eten. Op donderdagavond wordt er gezamelijk met de ouders terug gekeken op de afgelopen dagen. En op zondag morgen is de kerkdienst ter afsluiting zitten we met alle kinderen voorin de kerk en staat de dienst centraal over de bijbelweek.. Soms kom je tot hele gesprekken met kinderen die de bijbel niet kennen of er wel van gehoord hebben maar verder ook niet... soms zijn het ook wel eens moeilijke gesprekken het zijn kinderen in de leeftijd van 4t/9 jaar waar ik help.. Ook voor de oudere jeugd is er van alles te doen http://www.bijbelweek.nl/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:14
|
|
|
Jaja we gaan het rigoureus aanpakken! Niet meer met een zonnebril oplopen, we zien niks meer door de vingers, dus ook die koffie het land uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:17
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Jaja we gaan het rigoureus aanpakken! Niet meer met een zonnebril oplopen, we zien niks meer door de vingers, dus ook die koffie het land uit  |
Alleen nog fairtrade koffie.
en chocolade...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:20
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Alleen nog fairtrade koffie.
en chocolade... |
dan ben ik wel van de partij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja maar meneer visser van de week zelf ook!!! Hij weet niet eens wat tie schrijft  |
Ik hoor het al , jullie zijn me hier liever kwijt. Maar komt goed hoor. En dan morgen niet mailen van ben je op vakantie ofzo he. Nee hoor , 'k ga van de week wel lekker vissen en hopen op de vangst van mn leven . En dan vertel ik dus ook niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:28
|
|
|
Onze kinderen gingen er graag naar toe...meestal de laatste week van de vakantie als ze een beetje uitgespeeld waren... Ik zelf heb er vaak geholpen wat ook erg leuk was...Dat was in de Christelijk Gereformeerde Kerk... En inderdaad op de laatste dag was het pannenkoeken eten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Onze kinderen gingen er graag naar toe...meestal de laatste week van de vakantie als ze een beetje uitgespeeld waren... Ik zelf heb er vaak geholpen wat ook erg leuk was...Dat was in de Christelijk Gereformeerde Kerk... En inderdaad op de laatste dag was het pannenkoeken eten... |
Hier is het de laatste week van de schoolvakantie altijd kindervakantieweek . Hutten bouwen en donderdags heel de zooi in de fik steken.
Visser mocht altijd alleen maar naar het kampvuur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:36
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik hoor het al , jullie zijn me hier liever kwijt. Maar komt goed hoor. En dan morgen niet mailen van ben je op vakantie ofzo he. Nee hoor , 'k ga van de week wel lekker vissen en hopen op de vangst van mn leven . En dan vertel ik dus ook niks.  |
voor de vangst van je leven kan je beter wel op CM blijven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:39
|
|
|
Ja alleen Max Havelaar producten komen het land in, en biologische groente en fruit, de euro gaat eruit en we gaan weer voor de Ruileconomie, of niet Carmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:39
|
|
|
JANS221 schreef: | voor de vangst van je leven kan je beter wel op CM blijven! |
Dat snap ik even niet. Ja sorry, zeeuw he. Leg eens even uit aub.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|