Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke geen vis wel de filters nagekeken dan??  |
In ieder pak zitten twee filters. Die moet je dan ook gebruiken als je een nieuw pak open maakt. Of de moter is aan zijn einde van zijn loopbaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik schat zo'n 125 meter (het touwtje van de aardbol) Die van die kat zal wel erg simpel zijn maar ik ben geen kattenmens, geef mij maar een hond  |
het is geen schatting, het getal is exact.
hier een tip: als je de eerdere reacties had gelezen kon je zien dat bij 500 m het touw op een punt verticaal op wordt getrokken. omdat het touw nergens samenkomt kan het touw zich spreiden. logisch gevolg door deze vrijheid: door de spreiding in de breedte kan het touw dus hoger dan 500 m opgetrokken worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:58
|
|
|
GERRIT603 schreef: | een hele klus om dat touw om de aarde te krijgen maar ik kreeg die punt 121km de lucht in |
naar mijn weten wijkt dit antwoord meer dan 50% af, maar ben wel benieuwd hoe je dit hebt berekend?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 23:58
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ok, fijn Thomas, ik had gisteren een andere test, k weet nie welke, maar die gaf aan dat ik het meest uitkwam bij SP maar daar voel ik me helemaal niet bij thuis, vond het erg gek en vroeg me af of die testen wel kloppen
Ik zal deze test eens gaan doen, kijken waar ik op uitkom.... |
Het lijkt iedere keer alsof de Stemwijzer bepaalde punten als doorslaggevend pakt voor je keuze, terwijl je op veel andere punten met die partij kunt verschillen. Soms ook wel logisch, als je denkt aan bijv. levensovertuiging, levensbeëindiging, integratie, steun Griekenland/euro etc. Voor mijn gevoel kom je daardoor wel eens uit bij een partij welke voor een groot deel niet past bij je verdere politieke voorkeuren...... (Zo kwam ik uit bij een betrekkelijk kleurloze partij waar ik echt niet op ga stemmen).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER535
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:04
|
|
|
Hey hey
Ik ben ook een HSP-er. Er wordt hier vrij negatief over gesproken, maar ik vindt dat er zeker ook positieve kanten aan zitten. Het belangrijkste is naar mijn mening het erkennen van hoe je in elkaar zit (je zit als HSP-er nou eenmaal anders in elkaar) en ermee om leren gaan.
Nu wordt er hier gesproken over onder andere "HSP hebben", maar dat wil ik even rechtzetten. Je BENT een HSP-er. HSP is nog altijd een set (karakter)eigenschappen en geen ziekte of afwijking.
Zelf heb ik veel aan het "Forum voor hooggevoelige jongeren", http://jongeren.hooggevoelig.nl . Hier heb ik veel herkenning gevonden en veel leden staan klaar om je te helpen.
P.S. Voor de "ouderen" hier is er ook een forum van hooggevoelig.nl: http://www.hooggevoelig.nl/vbulletin/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:05
|
|
|
Bedankt voor je reaktie, later op in, morgen, deze week...!!!
Nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:16
|
|
|
PETER535 schreef: | Hey hey
Ik ben ook een HSP-er. Er wordt hier vrij negatief over gesproken, maar ik vindt dat er zeker ook positieve kanten aan zitten. Het belangrijkste is naar mijn mening het erkennen van hoe je in elkaar zit (je zit als HSP-er nou eenmaal anders in elkaar) en ermee om leren gaan.
Nu wordt er hier gesproken over onder andere "HSP hebben", maar dat wil ik even rechtzetten. Je BENT een HSP-er. HSP is nog altijd een set (karakter)eigenschappen en geen ziekte of afwijking.
Zelf heb ik veel aan het "Forum voor hooggevoelige jongeren", http://jongeren.hooggevoelig.nl . Hier heb ik veel herkenning gevonden en veel leden staan klaar om je te helpen.
P.S. Voor de "ouderen" hier is er ook een forum van hooggevoelig.nl: http://www.hooggevoelig.nl/vbulletin/ |
Ik heb een vraag. wat bedoel je met hooggevoelig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:31
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | De laatste tijd is er veel te doen rond Ha arets Yisraeel. In en om Israel is op dit moment de situatie dusdanig precair, dat Benjamin Nethanyahu eigenlijk niet anders kan dan iran aanvallen. Deze oorlog is olie op het vuur van Ahmedinejad , die de komst van de 12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen. Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.
Ook een man als Walid Shoebat zet in zijn boek Gods war on terror uit een hoe en waarom hij denkt dat de Islam de AC gaat voortbrengen. Ik ben ook op de hoogte van de uitleg dat het herstelde Romeinse rijk de AC gaat voortbrengen. Echter van waaruit zal er in Europa de AC moeten komen ?
Walid Shoebat is te bezien op Vimeo en Youtube. In deze filmpjes legt hij uit hoe de 666 berust op een vergissing van Johannes op Patmos een dat het in feite een arabische uitdrukking is. deze arabische uitdrukking staat in het banier van groepen als Hamas en andere.
Mi is er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd. In de Islam is het onthoofden de straf die staat op apostasie. |
ik heb me eerder ook verdiept in deze kwesties. maar wat je hier schrijft, zou ik zeker niet zo makkelijk voor zoete koek aannnemen. je verwijst naar bronnen die ook niet gestaafd zijn op de bijbel. om deze dingen uiteen te zetten kun je er heeeeel lang blijven doorgaan. ik wil je wel een paar aanwijzingen geven:
Ahmedinejad is niet de hoogste leider van Iran!!!! aangaande geestelijke zaken: bepaald hij niet! hij mag de in het oogspringende leider zijn van t land, maar wat is hij werkelijk meer dan een spreekbuis naar de wereld?
12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen. Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.
12e Imam = de Mahdi: klopt; Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament: fout! dat zou te makkelijk zijn. persoonlijk denk ik wel aan de mogelijkheid dat hij de valse profeet is. een beetje aparte reden daarvoor is ook omdat ook moslims vanuit de koran leren dat Jezus massias is....
er zijn trouwens een aantal ook bekende namen waarin of waarvoor 'Mahdi' in voor komt. bedenk de fonetisch gezien de naam: Ahmedinejad (a-Mahdi-nedjad) (Mahdi wordt ook wel uitgesproken als: 'mëhdi) maar dit zegt niets, ook als je t verhaal beter kent weet ik nog een voorbeeld: het leger van Mahdi bestaat ook al, en je raad t al: nee dat is t niet, zoals de voorspelling beschrijft....
aanvullend opvallend is het verhaal over de Dajjal, hij is voor de Islam de AC! in de koran wordt hier niet over gesproken, maar in de andere geschriften worden hierover wel details gegeven. ik ga hier niet verder op in, ook dit opzich is een lang verhaal, maar kan je wel verklappen waar het ongeveer op uit zou kunnen komen als je dit naast de bijbel legt. een heel interessante en opmerkelijke mogelijkheid is dat de Dajjal zoals beschreven staat zou een beschrijving kunnen zijn van Jezus die na zijn tweede wederkomst de wereld zal richten in het 1000 jarig rijk.
er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd.
niet geheel mee eens. over het algemeen gebeurd dat niet zo, vooral ook omdat de internationale gemeenschap een beetje over de schouder mee kan kijken. interseesanter wordt dit punt weer wel wanneer de Mahdi op aarde is. hij zal wel met veel (ook veemde en opmerkelijke details) afrekenen. waaronder de dhimmibelasting (een afkoping ter 'bescherming' voor dhimmi's (niet moslims)).
over de uitleg van de 666, ik meen die ook ooit gezien te hebben. ik weet alleen nog dat het op mij weinig indruk moet hebben gemaakt. ook ten aanzien van een veelheid van uitleggingen waar tot nog toe niet een van een duidelijke aanwijzing heeft dat het getal specifiek daarmee in verband moet staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:33
|
|
|
-----
Laatst aangepast door
|
JEFFREY984
|
op donderdag 30 augustus 2012, 16:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 01:16
|
|
|
Gevoelig, maar dan hoog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 01:52
|
|
|
PETER535 schreef: | Hey hey
P.S. Voor de "ouderen" hier is er ook een forum van hooggevoelig.nl: http://www.hooggevoelig.nl/vbulletin/ |
misschien spreken ze er negatief over omdat ze het niet begrijpen of niet weten wat het is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 03:10
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tjonge wat kennen die mannen ons toch he Hoe kan het nu dan toch dat de andere drie weken het net andersom is  |
nou, ik herken mij geheel niet in dit soort gedrag!!
wat mij opvalt is dat juist met deze reactie van mij, er geen tegenwerking is? meestal blijken samenzweringen (zou zou je t als man ook kunnen zien) juist achteraf niet waar... en niemand die er hier tegenin gaat, maar afdoet als een grap? en met een houding: als wij dat doen, zal een ander (mannen) het vast ook wel doen. maw wat ik lees: de vrouwen hier erkennen het als erkent misbruikbaar machtsmiddel tegenover mannen... dat dit in de wereld (daarbij vast ook door mannen) speelt is een ding, maar deze houding is geen voorbeeld als christen om je hiermee in te laten. je kunt mensen nog voor de gek houden, maar God niet...
een tegenvoorbeeld: stel dat een vrouw verhaal probeert te halen over haar vreemdgaande man. en dit zouden de antwoorden zijn: ach mss wilde hij ook eens iets anders proberen, o nee, je hoeft niet bang te zijn dat hij zwanger raakt ofzo, je weet toch hoe mannen zijn, zo vreemd is vreemdgaan tegenwoordig ook niet meer... dat slik je toch ook niet, dan wordt je toch ook pies en pies nijdig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 03:55
|
|
|
BART347 schreef: | nou, ik herken mij geheel niet in dit soort gedrag!!
wat mij opvalt is dat juist met deze reactie van mij, er geen tegenwerking is? meestal blijken samenzweringen (zou zou je t als man ook kunnen zien) juist achteraf niet waar... en niemand die er hier tegenin gaat, maar afdoet als een grap? en met een houding: als wij dat doen, zal een ander (mannen) het vast ook wel doen. maw wat ik lees: de vrouwen hier erkennen het als erkent misbruikbaar machtsmiddel tegenover mannen... dat dit in de wereld (daarbij vast ook door mannen) speelt is een ding, maar deze houding is geen voorbeeld als christen om je hiermee in te laten. je kunt mensen nog voor de gek houden, maar God niet...
een tegenvoorbeeld: stel dat een vrouw verhaal probeert te halen over haar vreemdgaande man. en dit zouden de antwoorden zijn: ach mss wilde hij ook eens iets anders proberen, o nee, je hoeft niet bang te zijn dat hij zwanger raakt ofzo, je weet toch hoe mannen zijn, zo vreemd is vreemdgaan tegenwoordig ook niet meer... dat slik je toch ook niet, dan wordt je toch ook pies en pies nijdig! |
dat is juist goed Bart,nu kan ji laten zien dat je anders bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 03:58
|
|
|
in het kort: als roken oke is, kan je dan straks ook op je profiel invullen op de vraag:
rook je?
- nee; - nee, maar vind t niet erg als anderen roken; - matig; - als een ketter; - ik probeer te stoppen; - ik probeer nog meer te roken; - ik wil wel, maar ben er nu nog niet aan toe; - ik wil wel, maar ben er nog niet aan toe gekomen; - ja!, maar vind t niet erg als anderen t niet roken; - ik ga nu door een moeilijke periode, maar daarna zal ik wel weer gaan roken; - als t vakantiegeld en de kinderbijslag weer op mn rekening staan; - dat is geheim ; )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 05:06
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is ingewikkeld het zo even te doen........waarschijnlijk iets met je mac adres(in je router moet aangegeven zijn dat het apparaat contact mag maken).......maar heb je al eens geprobeerd de router te resetten?(gewoon stekker er uit,10 seconden wachten,weer aanzetten) |
Hele domme vraag van deze digibeet maar waar vind ik mijn router? Dacht dat dat in je modem zat. Die heb ik al wel meerdere keren gereset. Als ik 192.168.1.1 in mijn adresbalk intyp krijg ik wel een pagina waar bovenaan staat DSL Router, kan ik daar misschien checken of dat mac adres waar jij t over hebt misschien t probleem is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 05:21
|
|
|
HOPE590 schreef: | Hoi Leanne, Dat is idd het probleem. Op mijn smartphone ga ik naar wifinetwerken en kies ik mijn netwerk, voer mijn wachtwoord in en dan probeert hij verbinding te maken en staat er vervolgens "verbinding verbroken" waarna hij opnieuw gaat scannen, verbinding maken, verbinding verbreken etc. En op mijn ipad hetzelfde, ik kies mijn netwerk, voer wachtwoord in en krijg vervolgens de melding "geen verbinding mogelijk met netwerk" Heb mijn wachtwoord al na laten trekken door mijn provider maar die klopt en zowel bij de tele2 (mijn provider) helpdesk als die van apple, weten ze t probleem niet op te sporen. Aan t modem kan t mijns inziens ook niet liggen want mijn moeder heeft exact dezelfde modem en bij haar thuis heb ik dus geen problemen. Nou mocht je nog meer willen weten, just ask  |
Ik zou even de provider bellen, die kunnen nagaan of het signaal daadwerkelijk bij je binnenkomt. Bel met een mobiele telefoon. Een draadloos 'modem'heeft zelf ook een wachtwoord,ik neem dus aan dat dat bekend is. Het kan wel degelijk aan het kastje liggen, ook al heeft je moeder dezelfde. Of heb je je eigen kastje daar geprobeerd? Ik denk dat het signaal je kast niet bereikt of dat hij het niet omzet naar draadloos. Dan wordt het een nieuw kastje (modem). De meeste verbindingsproblemen los je op met wat Leanne zegt: stekker eruit, even 10 a 15 sec wachten en opnieuw opstarten. Na ongeveer 45 sec heb je dan weer Internet. Controleer ook of je kabels daadwerkelijk vastzitten. Het feit dat je bij je modem kunt met een internetpagina betekent niet altijd dat je ook verbinding hebt met de buitenwereld: ben je bedraad dan heb je verbinding met je 'modem'.
Thomas, vaak blij dat hij de draad kwijt is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 07:54
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 07:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:33
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vol verwachting kijken we al uit naar het verjaardagslijstje van dinsdag ..... staat Erika erbij , staat ze er niet bij?  |
Ken je dinsdag lang kijken want dan staat ze er niet bij Trouwens waren jou vingers niet met vakantie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:34
|
|
|
VISSER278 schreef: | one apple a day keeps the doctor away. |
Visser is alweer met zijn vak bezig ondertussen houd tie zich niet aan zijn belofte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:35
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hahahahaha, en al die kolen en knollen maak jij dan op dezelfde manier klaar??  |
Das voor de afwisseling Hier vanavond gebakken krieltjes met bloemkool in kerriesausje en een stukje kip erbij Is het al avond??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:37
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heerlijk, stralend zomers weer hierzo, de hele dag! Wasjes buiten, Steen zelf ook maar naar buiten, ach......de zomers zijn zo gek nog niet 
Alleen jammer dat het nu zo bewolkt is.Weg kans op vallende sterren zien  |
Laat het hier nu juist in de avond helemaal opengetrokken te zijn, hadden gisteravond een schitterende zons ondergang En vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:39
|
|
|
Gisteren morgen 95 kids zoet gehouden, eens kijken hoeveel er zometeen op komen dagen Zullen er denk wel meer zijn, meer papa's en mama's die een ochtendje rust willen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:40
|
|
|
YELNIN491 schreef: | waarom eet mijn kat een megakrekel op  |
Omdat dat kat eigen is de mijne eet ze namelijk ook zitten vitamines in toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dit noem ik uitdagen . Je weet dat ik hier heel de week niks meer schrijf.  |
Vreemd zie nog steeds teksten van je langskomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:49
|
|
|
Nou de plannen zijn dat ik mijn ramen ga lappen en buiten de boel aanvegen en de vloeren dweilen, zijn plannen heh, of het ook daadwerkelijk gebeurt dat kan ik vanavond melden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:51
|
|
|
T is hier weer prachtig weer, lekker zonnetje, zit ff buiten in mijn loungehoekje te genieten met een mok thee, heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:57
|
|
|
De vingers van visser zitten nog steeds aan zijn toetsenbord met jam vast geplakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 08:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ken je dinsdag lang kijken want dan staat ze er niet bij Trouwens waren jou vingers niet met vakantie  |
Nee hoor , hoe kom je daar nu bij? Maar kan je dan niet gewoon zeggen wanneer je jarig bent .... ja , deze week , dat weten we inmiddels al een poosje. Zo maak je ons nieuwsgierig Erika en das nie goe he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:18
|
|
|
VISSER278 schreef: | nee , mn smaakpapillen deden het niet. |
ja en je ogen ook niet zeker rode of groene stampot das een heel verschil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:21
|
|
|
Dinsdag 14 augustus, Psalm 98: 1-3; Zingt een nieuw lied.
Je hebt mensen die niet graag nieuwe liederen zingen. Ze zingen liever oude liederen. Oud is vertrouwd. Daar is geen speld tussen te krijgen en er is dan ook helemaal niets tegen het zingen van oude, vertrouwde liederen. Maar het oude, vertrouwde liedje van vandaag, psalm 98, roept ons nu juist op een nieuw lied aan te heffen. Waarom? Omdat God iets nieuws heeft gedaan. Of gaat het hier toch om aloude woorden? Dat zou best eens kunnen. Het zou wel weer eens over het oerwonder van de exodus kunnen gaan, over die magistrale uitleiding van toen, de uittocht uit dat barbaarse land van nood en dood, Egypte. Hoe dan ook, ook dat aloude wonder is altijd weer nieuw. En daarom: een nieuw lied! Nieuwe woorden, nieuwe wijzen, om het vers en fris te houden, om steeds weer in eigentijdse taal en op eigentijdse tonen uit te zingen dat God groot en goed is. Halleluja! Om aan de oproep van de psalm te voldoen, ga ik naar de kerk. Daar kan ik zingen. Zingen kan ik alleen ook wel, maar juichen en jubelen in m’n eentje, dat lukt mij vaak niet. Bovendien, wat is mooier dan samen de lof van God te zingen, op verhoogde toon de Eeuwige te prijzen voor Pasen, die uittocht uit de dood? Je kunt de week niet beter beginnen dan zo, zingerderwijs: oude en nieuwe liederen. Al is het maar bij wijze van oefening. Want eens zullen we er aan moeten geloven: dan studeren we wereldwijd en hemelbreed een nieuw lied in. Het lied van het Lam.
Zingt een nieuw lied voor God den Here, want Hij bracht wonderen tot stand. Wij zien Hem heerlijk triomferen met opgeheven rechterhand. Zingt voor den Heer, Hij openbaarde bevrijdend heil en bindend recht voor alle volkeren op aarde. Hij doet zoals Hij heeft gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|