Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:50
|
|
|
ik vind dit goede informatie, maar niet populair bij mensen die yoga liefhebben. http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op zondag 19 augustus 2012, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, mag ik? Mensen mogen best wel eens goed nadenken waar ze hun topics neerzetten, dat scheelt een hele hoop gezoek. |
deze gelukkig toch kunnen vinden chat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:52
|
|
|
BART347 schreef: | klinkt bijna een beetje Palestijns... (van knop naar opblazen en geen gezeur meer idd, en ook geen vrouw meer)
en, hoe noem je een vrouw die jouw zuur verdiende geld klakkeloos uitgeeft?
een 'uitzuigpop'...
ik zoek iets daar tussen in. zijn er nou geen 'gewone' vrouwen?  | Als je verwacht dat hier een gewone vrouw zit, kun je lang wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:53
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Wat dit zegt over mij? Dat ik een heel zelfstandige vrouw ben, en niet de centjes van een man nodig heb  | Ben je een carrièrebitch geworden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:54
|
|
|
Kijk...dat bedoelde ik nu ook!!!!! Waar maakt een mens zich druk om..... Ik ga nog een keer het verhaal van het hart lezen....
t Is goed in het eigen hart te kijken... Nog even voor het slapen gaan.... Of ik van dageraad tot avond... Geen enkel hart heb zeer gedaan...'
Of ik geen ogen heb doen schreien, Geen weemoed op een wezen lei; Of ik aan liefdeloze mensen Een woordeke van liefde zei.
En vind ik in het huis mijns herten, Dat ik één droefenis genas, Dat ik mijn armen heb gewonden Rondom één hoofd dat eenzaam was,
Dan voel ik, op mijn jonge lippen, Die goedheid lijk een avond-zoen. 't Is goed in 't eigen hert te kijken En zó z'n ogen toe te doen.
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:54
|
|
|
BART347 schreef: | deze gelukkig toch kunnen vinden chat? |
Schijnbaar was Chatuliem toch op zoek naar het mooie hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:58
|
|
|
Vanmorgen tijdens de kerkdienst heb ik goed kunnen horen hoe zondig en slecht ons eigen hart is, uit ons kan er niets goeds komen zonder de werking van Gods Geest.
Laten we dan ff ophouden of een verhaal over een mooi hart dan net volgens Chatuliem op de verkeerde plaats staat! Ja het is zo een ratje toe op het forum zegt Chatuliem, nou Chatuliem in mijn hart is het van nature ook een ratjetoe, gelukkig beschik ik af en toe nog wel over wat zelfkennis, maak het jezelf niet zo moeilijk chat!
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je verwacht dat hier een gewone vrouw zit, kun je lang wachten. |
Zo Chatuliem wat ben jij negatief zeg! Als er hier geen gewone vrouwen zitten op CM, wat doe jij dan hier?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je een carrièrebitch geworden? |
Carrièrebitch? Hoe dat zo? Omdat ik toevallig heel goed voor mezelf kan zorgen wil nog niet zeggen dat ik niet graag een lieve man naast me heb Ben daarom geen carrière bitch, maar weet wel goed wat ik wel of niet wil, ben je dan een bitch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:04
|
|
|
Ik vond net een prachtig gedicht... Wist alleen de eerste zin... Fijn dat we Google hebben....
Wat goed dat we af en toe dat Woord mogen en kunnen horen....
De dienst vanmorgen ging bij ons over....NIET ZOVEEL NAAR BENEDEN KIJKEN!!!!
(hier beneden is het niet....maar als je het niet kunt geloven...kijk dan maar naar Boven!!!)
Daar is het ware leven...loven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:05
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zo Chatuliem wat ben jij negatief zeg! Als er hier geen gewone vrouwen zitten op CM, wat doe jij dan hier? | Heb een poosje een relatie gehad met een normale vrouw, ik vond haar echter zo gek als een deur...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:06
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Carrièrebitch? Hoe dat zo? Omdat ik toevallig heel goed voor mezelf kan zorgen wil nog niet zeggen dat ik niet graag een lieve man naast me heb Ben daarom geen carrière bitch, maar weet wel goed wat ik wel of niet wil, ben je dan een bitch  | Het was ook maar een vraag hoor. Je hebt van die vrouwen, die helemaal geen man meer nodig hebben. Ze vinden ze minderwaardig en lastig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heb een poosje een relatie gehad met een normale vrouw, ik vond haar echter zo gek als een deur... |
Misschien zegt dit meer over jezelf dan over die normale vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:09
|
|
|
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom mensen Marc Verhoeven zo vaak citeren...In mijn ogen is hij zeer anti evangelisch.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk...dat bedoelde ik nu ook!!!!! Waar maakt een mens zich druk om..... Ik ga nog een keer het verhaal van het hart lezen....
t Is goed in het eigen hart te kijken... Nog even voor het slapen gaan.... Of ik van dageraad tot avond... Geen enkel hart heb zeer gedaan...'
Of ik geen ogen heb doen schreien, Geen weemoed op een wezen lei; Of ik aan liefdeloze mensen Een woordeke van liefde zei.
En vind ik in het huis mijns herten, Dat ik één droefenis genas, Dat ik mijn armen heb gewonden Rondom één hoofd dat eenzaam was,
Dan voel ik, op mijn jonge lippen, Die goedheid lijk een avond-zoen. 't Is goed in 't eigen hert te kijken En zó z'n ogen toe te doen. |
AMEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:12
|
|
|
BART347 schreef: | deze gelukkig toch kunnen vinden chat? | tja alles wat Mamaloe schrijft is toch de moeite waard om te lezen? Dat heb ik niet bij iedereen hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja alles wat Mamaloe schrijft is toch de moeite waard om te lezen? Dat heb ik niet bij iedereen hier. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja alles wat Mamaloe schrijft is toch de moeite waard om te lezen? Dat heb ik niet bij iedereen hier. |
Moet heel fijn zijn voor Mamaloe...om dit te weten... Maar ik zocht hier eigenlijk een gedicht.... Verkeerde topic???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:21
|
|
|
wij hadden gister een bijzondere dienst. ons voorgangersechtpaar is nu 40 jaar getrouwd. hun stoelen op de voorste rij waren versiert en ze hadden er een heliumballon met "40" aanvast gemaakt. ze hebben beiden nog wat over hun laatste 40 jaar mogen vertellen. ook hadden ze een foto op de beamer laten zien genomen van hen in de taxi op hun huwelijksdag. we hebben na de dienst taart en ijsjes (ik iig) mogen eten. ook heb ik mn voorganger gefeliciteerd met 40 jaar huwelijk, met de opmerking erbij: ik hopelijk binnekort ook, alleen duurt dat nog ruim 40 jaar.... (hij kent me, en vond de opmerking dus wel lol :P)
waar de preek ookweer over ging... ben een beetje vergeten ben ik bang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:23
|
|
|
Fijn he...als je zo naar huis gaat!!!! (Mamaloe...)
Zoals ik al zei...de preek ging bij ons over NIET NAAR BENEDEN KIJKEN!!!!
t Was voor mij in ieder geval een goede raad...
Heb het al eens meer geschreven...over de woestijnreis....
Dor droog.....naar water verlangend....achter je de vijand.....voor je de zee... Links en rechts de bergen, waarheen geen ontkoming mogelijk is...
Maar naar BOVEN!!!! Vandaar moest het komen!!!!! Ook nu nog steeds....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Al besneden? | Dat is privé. Maar volgens Paulus is het een verplichting om de gehele wet te doen, dat is iets groots natuurlijk...
Ik was een tijdje bij deze gemeente. http://www.shiloach.nl/WAT-GELOVEN-WIJ-.html
En dit heb ik van hun website (bovenstaande link) afgeplukt en is ook zo een beetje mijn standpunt over identiteit, en besnijdenis. Maar dat neemt niet weg dat ik het beeld van God heb dat Hij de God is van het eeuwige jodendom
Wij erkennen, dat het Lichaam van Jesjoea bestaat uit zowel gelovigen uit de Joden als gelovigen uit de volkeren (Rom. 9:24), die Jesjoea de Messias als de beloofde Verlosser hebben aangenomen. Wat betreft verlossing, is er tussen Jood en niet- Jood geen verschil! De tussenmuur die scheiding bracht, is weggebroken, en beiden hebben door Jesjoea toegang tot de G’d van Israël, om Hem te aanbidden (1 Kor. 12:13; Ef. 2:13-14). Maar in het lichaam van Jesjoea is er wel verschil in roeping en identiteit tussen Messiasbelijdende gelovigen uit de Joden en uit de volkeren. Daarbij is de één niet meer dan de ander, maar vult de één de ander aan.
Uit respect voor de Joodse identiteit en de door de Eeuwige aan het Joodse volk gegeven roeping voor de wereld, verwerpen wij elke vorm van vervangingstheologie. De vervangingstheologie is de leer die zegt, dat de Christelijke kerk in de plaats van het Joodse volk gekomen is als G’ds volk. Daarbij hoort, volgens ons, ook elke leer die de identiteit van het Joodse volk aantast. Daaronder valt ‘de Efraïm-leer’ (die leert dat Christenen eigenlijk Efraïm zijn, dus van Israël afstammen en bij het Joodse volk horen) en de leer die zegt dat het gebod van de Briet Mila -besnijdenis- ook voor alle gelovigen uit de volkeren geldt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Fijn he...als je zo naar huis gaat!!!! (Mamaloe...)
Zoals ik al zei...de preek ging bij ons over NIET NAAR BENEDEN KIJKEN!!!!
t Was voor mij in ieder geval een goede raad...
Heb het al eens meer geschreven...over de woestijnreis....
Dor droog.....naar water verlangend....achter je de vijand.....voor je de zee... Links en rechts de bergen, waarheen geen ontkoming mogelijk is...
Maar naar BOVEN!!!! Vandaar moest het komen!!!!! Ook nu nog steeds.... |
Zo ist Zeeland, soms willen we vluchten, maar we kunnen niet vluchten! Maar met God aan onze zijde kunnen we springend over de bergen en huppelend over de heuvelen, maar Hij laat ons soms weleens door een woestijn heengaan, maar Hij kastijd ons nooit meer dan we aankunnen, maar Hij wil er wel om gevraagd worden hè Zeeland...... En dat is soms weleens moeilijk als we door een woestijn heen moeten!
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Moet heel fijn zijn voor Mamaloe...om dit te weten... Maar ik zocht hier eigenlijk een gedicht.... Verkeerde topic??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:36
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn... | Mamaloe is toch wel errug blij met het feit dat ze een vrouw is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 01:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe vrouwelijk wil een vrouw nog zijn tegenwoordig? Ik krijg de indruk dat ze liever een man willen zijn... |
ja, ik laat mij ook van mijn meest vrouwelijke kant zien.... en ik heb er geen problemen mee, alleen menen sommigen dat ik onvoldoende rekening houd met hun gevoelens..... en dat ik te weinig stemmingswisselingen heb.... en ik ben overtijd..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 01:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Omdat hiermee dus een stap wordt overgeslagen. Dit hoofdstuk gaat dus over liefde. Dat je dit op God kunt toepassen is dus een interpretatie van de tekst, het is niet de vertaling van de tekst.... |
k heb ook nooit beweerd dat ik de tekst aan t vertalen was. Ik interpreteer idd en mss ga ik een stap te snel voor sommigen. Maar twas een vraag die ik stelde he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 06:39
|
|
|
Een woord is o, zo gauw gezegd, maar denk: waar komt dat woord terecht? 't is als een klein onooglijk zaad dat stil verborgen wegen gaat.
Een woord van goedheid of venijn, 't maakt mensen groot of ... kraakt ze klein, 't kan zijn een woord dat stil vergeeft, waardoor een mens opnieuw weer leeft.
Soms is het woord een goede raad, ofwel een striem die mensen slaat, per telefoon een lieve groet, die de eenzaamheid verdwijnen doet.
Een woord kan zijn als een gebed, dat nieuwe wegen openzet, een brug voor 't hart dat lijdt, zo'n woord dat overstijgt de tijd.
Hoe kostbaar is de taal, het woord de ene spreekt, ... de ander hoort ... Laat ons luisteren en verstaan, en maak ons woord tot kostbaar graan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 06:53
|
|
|
Ik vraag me vandaag af waarom er zoveel mannen in hun profiel schrijven dat ze er jonger uit zien dan ze zijn!!!???
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 20 augustus 2012, 06:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:01
|
|
|
Het geheim van gezondheid voor zowel lichaam als geest is niet treuren om het verleden, geen zorgen maken over de toekomst en niet vooruit lopen op problemen, maar om wijs en eerlijk in het moment te leven.
|
|
Naar boven |
|
|