Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:21
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Het onderwerp wat mij bezighoudt is ook niet de Yoga of een ander onderdeel van Zelfvinding en verwezenlijking.
Kijk ik heb zelf absoluut geen vertrouwen in de oosterse zienswijzen en of Zen boedhisme. Dat moge duidelijk zijn. Ik heb het ook niet op accupunctuur, strijkers en andere charlatans. Maar Satanisme is meer dan de boeken van Aleister Crowley lezen en de kerk van vriendje Anton LaVey bezoeken. Dat is het openlijke satanisme.
Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...
En door de machthebbers in de wereld als middel wordt gebruikt om macht en voorspoed te verkrijgen.
Satanisme is alles wat direct de Boze dient en zijn kwaadaardige spel steunt. Of het nu gwild en bewust is of ongewild en onbewust.
Het dragen vann Talismannen in de vorm van het Alziend Oog , de reclameborden waar dit teken in is verwerkt , de andere satanische symboliek die hiermee verbonden is , moge dan voor mensen onbeduidend zijn , de demonen en machten der duisternis zien hierin enkel en alleen een uitnodiging om binnen te treden.
Wij , europeanen , denken dat de Boze zich aan onze wil aanpast of als wij zeggen " nee " dat het hem afschrikt.... iemand die een duivels symbool bij zich draagt en daarvan zijn vele voorbeelden te vinden op internet , zoals de SS deze ook droeg , met niet raar opkijken dat de hel en al zijn trawanten dat als uitnodiging bezien.
De Thunderbolt SS is een satanisch teken gedragen door de Totenkopf divisionen van de SS. Alle SS troepen waren satanisch beinvloed. Hitler was een satanist. Het Swastika teken is niet van de duitsers maar van de natuurvolken die de zonne god aanbaden , die overigens niemand anders is dan Satan.
Ook in de katholieke kerk is de Satanische symboliek niet van de lucht. Albert Pike , een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog heeft eenboek geschreven wat door de vrijmetselaars als handboek wordt gebruikt. Of Morals and Dogmas ......
Albert Pike was vrijmetselaar en apert Satanist. Vrijmetselaarij is Satanisme en de vrijmetselaars weten heel goed welke god ze dienen. Ook hun inwijdingsrituelen zijn doorspekt met het aanbidden van de prins vann het Kwaad. |
Maar waarom houdt het je zo bezig? Het is toch voor jou ook de ver van mijn bed show? je kan het lezen en er wat van vinden maar je hoeft er toch niets mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:23
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Verneem dat sommige mensen hier een filosoof gedachte`s hebben en niet bij de context blijven en daarom ook een vaag antwoord blijven geven.

Bij zulke mensen kan de duivel gewoon zijn gang blijven gaan zodat men de waarheid ook niet meer ziet, hoort en spreekt. Hun mogen wel oppassen ook al doet men goede werken maar als men de waarheid niet aanneemt door Jezus Christus heen is hun geloof heel arm en niet rijk.
Een mens kan geen 2 heren dienen.
<><
Zwaan |
Je durft nogal wat te schrijven Zwaan......dus jij doet het wel goed? En je mag wel zo oordelen over andersdenkenden???? Alleen wat jij denkt wat goed is is ook goed? Dan hoef je ook niet meer van gedachten te wisselen hier op het forum....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:25
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja dat is het, ik voel me beduvelt door hem, want twee weken geleden kwam ik er eigenlijk achter en toen zei hij dat hij het niet meer zou doen en ben ik heel duidelijk geweest en er consequenties aan gehangen dat als ik hem weer zou betrappen dat hij dan zijn mobiel en zijn tablet voorlopig in kon leveren bij mij als straf.
Nu heeft hij ontslag gehad op de camping waar hij werkte want hij liep popiejopie te doen op de camping en met een peuk in zijn mond over de camping te lopen, dus waren twee dingen, en hij had ontslag gekregen en hij rookte weer Voel me zo rot dat hij over verschillende dingen heeft gelogen en mij andere dingen verteld dan de waarheid  |
Heel herkenbaar......maar weet je......het komt meestal wel goed maar sommigen hebben een wat hardere leerschool nodig en moeten hun eigen neus flink stoten.........Enne goede straf want zonder social media ben je als veertienjarige nergens........ Ik zal hier maar geen onthullingen doen als ze eenmaal de smaak van het uitgaansleven te pakken hebben........ Maar, sterkte ermee.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 augustus 2012, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat niet om het bovennatuurlijke, want daar geloof ik ook in. Er zijn verschillende bronnen van waaruit die bovennatuurlijke ervaringen kunnen ontstaan. Yoga en meditatie vallen onder New Age en zijn zeker esoterisch van karakter. Esoterie betekent verlossing vanuit jezelf. Het gaat dus van het idee uit, dat de mens de mogelijkheid heeft zichzelf te verlossen van zijn zondige/gebrekkige natuur. En dat staat lijnrecht tegenover het evangelie, dat ervan uit gaat dat er alleen maar verlossing te vinden is in Jezus. |
Ik heb nog nooit bij christelijke meditatie en ook niet bij yoga mijzelf verlost van mijn zondige en gebrekkige natuur..... Ik zie -voor mijzelf- absoluut geen overeenkomst met het christendom....Wel met meditatie want dan kan je ook mediteren over een Bijbeltekst en in verbinding komen met de Eeuwige.... maar dat is toch alleen maar mooi? De enige overeenkomst die ik zie is dat je bij alletwee, christendom en New age niet door moet draven......!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:39
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja dat is het, ik voel me beduvelt door hem, want twee weken geleden kwam ik er eigenlijk achter en toen zei hij dat hij het niet meer zou doen en ben ik heel duidelijk geweest en er consequenties aan gehangen dat als ik hem weer zou betrappen dat hij dan zijn mobiel en zijn tablet voorlopig in kon leveren bij mij als straf.
Nu heeft hij ontslag gehad op de camping waar hij werkte want hij liep popiejopie te doen op de camping en met een peuk in zijn mond over de camping te lopen, dus waren twee dingen, en hij had ontslag gekregen en hij rookte weer Voel me zo rot dat hij over verschillende dingen heeft gelogen en mij andere dingen verteld dan de waarheid  |
Mijn kinderen hebben zoiets nooit gedaan!
Sterkte Mamaloe met je puber!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:47
|
|
|
bedankt , heel mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:58
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik vraag me vandaag af waarom er zoveel mannen in hun profiel schrijven dat ze er jonger uit zien dan ze zijn!!!??? |
bedankt, dat was ik vergeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:01
|
|
|
Dank je Zwaan,
Ik heb heel erg veel aan je links!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:08
|
|
|
A.s zaterdag 15 september organiseer ik een gezellige middag/avond in en nabij het Natuurcentrum van Gorinchem. Het Natuurcentrum bevat een kinderboerderij, een educatief centrum en een theehuis. Het Natuurcentrum Gorinchem herbergt veel verschillende dieren en het gebouw is omringd door veel groen en mooie oude bomen Hierdoor biedt het Natuurcentrum vele mogelijkheden voor jong en oud. Het gebouw is in een bijzondere en speelse stijl gebouwd, er is gebruik gemaakt van veel vrolijke kleuren. Kortom; een bezoek aan het Natuurcentrum is de moeite waard!
Wat gaan we doen? -15.00-16.00 uur- We ontmoeten elkaar in het theehuis ,waar we met elkaar kennis kunnen maken onder het genot van een gezellig kopje thee of koffie met iets lekkers.
-16.00 uur-17.00 uur Daarna maken we een korte wandeling(lees:slenteren we) door het natuurcentrum/kinderboerderij
-17.00/17.30 uur-?- om vervolgens lekker wat te gaan eten bij de Griek of Chinees in Gorinchem. (waar de meeste voorkeur naar uit gaat)
Ik zou het leuk vinden als jij óók van de partij bent ! Laat je even weten als je komt? Uiteraard mag je een introducé (hoeft geen CM lid te zijn ) meenemen. Maar laat dit dan wel even weten.
Kosten (reken op zo'n 25 euro) zijn voor eigen rekening. Entree Natuurcentrum is gratis. Op het terrein van het Natuurcentrum zelf kan niet geparkeerd worden. Parkeren kan in de omliggende wijken achter de flats.
Als je je aanmeld krijg je minstens een week vooraf meer informatie. (graag aanmelden vóór 12 september) De activiteit gaat door bij deelname van minstens vijf personen
Laatst aangepast door
|
ANITA412
|
op maandag 20 augustus 2012, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:17
|
|
|
Soaken is christelijk, Aldus The Soaking Prayer Centre.
en net zoiets als mediteren, maar wel héél raar, zie film.
Klik hier voor een soaking meeting...
En dat gaat dan zo een héle tijd door.....
Ze zeggen er zelf over dat het:
Een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.” Aldus The Soaking Prayer Centre.
Ik heb deze link van de link wat Zwaan ons gaf, klik daar op het woordje soaking en je krijgt dit....en meer....
Nou geef mij maar gewone meditatie ipv van dat gestoorde gedoe.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 augustus 2012, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Soaken is christelijk, Aldus The Soaking Prayer Centre.
en net zoiets als mediteren, maar wel héél raar, zie film.
Klik hier voor een soaking meeting...
Ze zeggen er zelf over dat het:
Een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.” Aldus The Soaking Prayer Centre.
Ik heb deze link van de link wat Zwaan ons gaf, klik daar op het woordje soaking en je krijgt dit....en meer....
Nou geef mij maar gewone meditatie ipv van dat gestoorde gedoe. | Ik ben dus ook geen fan van soaking. Dan gaat het meer om ervaring zoeken dan om God te zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:23
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Prachtig, vooral die laatste zin, en maak ons woord tot kostbaar graan, we kunnen met onze tong soms zo scherp zijn, echt om over na te denken! |
DANK!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:27
|
|
|
Maandag 20 augustus, Psalm 101: 1-4; Het kwaad kan niet kennen.
Onthouding – dat is een kernwoord in het leven van de Messiaanse mens. Wie koninklijk leven wil, en profetisch, en priesterlijk, die moet goed onthouden waarvan hij zich onthouden moet. Nee, aan seks denk ik niet, al denk ik er nu wel even aan. Met seksualiteit heeft deze onthouding niets te maken. Met celibatair leven heeft deze onthouding niets van doen. Koningen, priesters en profeten waren in Israël gehuwde mannen. Toch leefden ze in onthouding. Ze onthielden zich van onrecht en bedrog, van list en van leugen. Althans, dat was het doel waarnaar zij streefden. Wie zich daar niet van onthield, stond in de hofannalen, de Koninklijke notulen, niet goed aangeschreven. Integendeel. Op een mens van God moet je kunnen rekenen. Dat was toen zo. En dat is nu nog zo. Een christen wil het kwaad niet eens kennen. Om het woord niet te kennen, moet je je onthouden. En dat valt deze kwade dagen om de drommel niet mee. Dat valt voor de duvel net mee! Want die duvel wil niets liever dan dat wij het kwaad wél kennen. Goéd kennen. En dan kénnen in de bijbelse zin van het woord: er gemeenschap mee hebben, ermee omgaan, er deel aan hebben. Kansen te over, in deze moderne tijden. Ongezien kun je alles zien. Onopgemerkt kun je alles opmerken. Mobiel, digitaal, on line. Je maakt jezelf wijs dat je er part nog deel aan hebt, dat je er geen cent aan uitgeeft – maar intussen zit je vooraan in de rij van de voyeurs en speel je met je creditcard hoog spel. De man van de psalm niet. ‘Het kwaad wil ik niet kennen.’ Ik ken een man – hij schreef ook psalmen – die dat even vergeten was. Hij speelde overspel. Hij pleegde moord. Hij heeft het geweten, toen zijn geweten wakker werd. Ik zou er niet aan beginnen. Alleen al daarom niet. Wie het kwade niet kent, die is pas een vent!
Onrecht en schande, afval van den Here, ik haat het, ja ik zal het van mij weren. Ik wil niet kennen wie zijn boze hart in ’t kwaad verwart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Mijn kinderen hebben zoiets nooit gedaan!
Sterkte Mamaloe met je puber! |
Serieus niet? Tell me the secret!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:41
|
|
|
Cortazar: Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...
Dát bedoel ik: het stiekum penetreren van je kind van 1-3 jaar, kinderen, het stiekum jezelf oraal laten bevredigen door je 4 jarig dochtertje, met je dochtetje van 10 die al borsten heeft en al ongseteld is dus een vrouwen lichaam heeft, haar enkelt als object zien en gebruiken voor je eigen lusten en niet meer. en nog veel meer dingen te walgelijk om uit te spreken. en dat als vooraanstaand gerespecteerd gristen...Bah!
En dit gebeurd en dit vind ik dus rechtstreeks van de satan en niet van God.
Behalve en enkeling , de uitzondering die echt berouw heeft...maar die zijn zo zeldzaam.....gelukkig is er nog een doofpot, vergeven, meteen, direkt en het er nooit meer over hebben, maar ze vergeten één ding alles komt een keer aan het licht...
Meisjes van 10 zitten niet te wachten op een viezerik van 50-75 jaar, die met zijn veel te grote pens op hun komt liggen, die meisjes zijn met hele andere dingen bezig, straks naar de middelbare school, barbies, touwtje springen en vriendinnen. -- Sorry hoor, maar een topic over satanisme, maar er kan hier niet over gesproken worden. Maar wel zeuren over Yoga. Weet je wel hoeveel zelfmoorden er zijn onder jongeren omdat ze het leven niet meer zien zitten door seksueel misbruik? Ik wel, heel erg veel.
Waar valt dit dan onder?
Onder manipulatie? Ja, ik was gewoon slachtoffer van manipulatie en verder moet ik me mond houden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 augustus 2012, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:44
|
|
|
Die van mij deden ook NOOIT zoiets!!!!!!!!
Mag het je troosten Mamaloe...dat je niet de enigste moeder bent...die dit mee maakt???( Al voelt het op dat moment wel erg zwaar)
Ik heb 3 zonen en 1 dochter....
Met de jongste hebben we ook heel wat meegemaakt... Zou het niet graag overdoen...
Als we het nu nog eens ophalen...lachen we erom... Maar toen bezorgde het me slapeloze nachten...
Inderdaad...groei naar het volwassen zijn...STERKTE...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:46
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Cortazar: Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...
Dát bedoel ik: het stiekum penetreren van je kind van 1-3 jaar, kinderen, het stiekum jezelf oraal laten bevredigen door je 4 jarig dochtertje, met je dochtetje van 10 die al borsten heeft en al ongseteld is dus een vrouwen lichaam heeft, haar enkelt als object zien en gebruiken voor je eigen lusten en niet meer. en nog veel meer dingen te walgelijk om uit te spreken. en dat als vooraanstaand gerespecteerd gristen...Bah!
En dit gebeurd en dit vind ik dus rechtstreeks van de satan en niet van God.
Behalve en enkeling , de uitzondering die echt berouw heeft...maar die zijn zo zeldzaam.....gelukkig is er nog een doofpot, vergeven, meteen, direkt en het er nooit meer over hebben, maar ze vergeten één ding alles komt een keer aan het licht...
Meisjes van 10 zitten niet te wachten op een viezerik van 50-75 jaar, die met zijn veel te grote pens op hun komt liggen, die meisjes zijn met hele andere dingen bezig, straks naar de middelbare school, barbies, touwtje springen en vriendinnen. -- Sorry hoor, maar een topic over satanisme, maar er kan hier niet over gesproken worden. Maar wel zeuren over Yoga. Weet je wel hoeveel zelfmoorden er zijn onder jongeren omdat ze het leven niet meer zien zitten door seksueel misbruik? Ik wel, heel erg veel.
Waar valt dit dan onder?
Onder manipulatie? Ja, ik was gewoon slachtoffer van manipulatie en verder moet ik me bek houden. | Met je laatste opmerking ben ik het volledig eens. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde wat je hier neerzet...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 augustus 2012, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:58
|
|
|
GERRIT603 schreef: | bedankt, dat was ik vergeten
 |
nou, jij ziet er inderdaad wel uit als 47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:26
|
|
|
JANS221 schreef: | nou, jij ziet er inderdaad wel uit als 47 |
Lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:26
|
|
|
JANS221 schreef: | nou, jij ziet er inderdaad wel uit als 47 |
alweer bedankt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:29
|
|
|
Ja je gaat soms twijfelen aan jezelf, doe ik het wel goed dan, enne, ben ik nu niet te streng met zijn mobiel en tablet inleveren, maar ik heb hem van tevoren gewaarschuwd voor de gevolgen. Dus nu een maand afkicken, geen mobiel, geen tablet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:34
|
|
|
Patat met een pikanto
Nu heel braaf aan het tomaatjes eten en worteltjes knabbelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:35
|
|
|
Koning David is een man geweest die heel wat successen behaalde. Hij was het die de reus Goliath versloeg. Als generaal was hij populairder dan zijn koning Saul. En hoeveel vijanden heeft hij als koning niet verslagen?!
Maar David kende ook andere tijden. In psalm 31 komen we een zwaar aangevochten mens tegen. Je leest van vijanden en vervolgers, van angst en zwakte, van schuldbesef en geestelijke verlatenheid.
Veel sombere woorden dus. Maar David schrijft ook iets anders. Want ondanks al die negatieve ervaringen, ondanks het feit dat zijn ogen gezwollen zijn van verdriet, belijdt hij zijn geloof en vertrouwen: ‘mijn tijden zijn in Uw hand’. Hij weet dat de wurgende greep van de dood geen vat op hem heeft. Het is de beschermende hand van God die hem vasthoudt.
Mijn tijden – in Uw hand. In het Hebreeuws zijn het maar twee woorden.
Mijn tijdén – let op het meervoud! Tijden, dat wil zeggen: je hele leven met alle wisselingen daarin. Alle tijden vanaf de geboorte tot en met het sterven. Goede en slechte tijden. Tijden van vreugde en tijden van verdriet. Al die tijden, zo gelooft David, zijn in Gods hand.
Bijbelschrijvers gebruiken graag het beeld van de hand van God. Bij de hand van God denken zij aan de macht van God. Als Gods hand je draagt, dan kan je nauwelijks iets gebeuren. En als je in de hand van God bent, dan ben je voor altijd veilig.
Dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren. In deze psalm gaat het juist over hoeveel ellende een mens kan meemaken. Wat kunnen mensen je allemaal niet aandoen! Welke verschrikkelijke ziekten kunnen een mens allemaal niet treffen. Het wordt in deze psalm allemaal benoemd en niet verzwegen.
Maar toch! Toch gelooft David dat al die gebeurtenissen de tijden van zijn leven uiteindelijk niet bepalen. Wij zijn niet aan onszelf overgelaten. Of aan de ander. Of aan het noodlot. Wij zijn geborgen in Gods handpalm.
Mijn tijden zijn in Gods hand.
Het zijn dus geen woorden van een man die vanuit een comfortabele positie op God vertrouwt. Deze belijdenis klinkt te midden van veel verwarring en nood. Maar David vertrouwt op God, op Zijn Macht, op Zijn hand. Een hand waar David Gods hart achter weet. God houdt hem vast omdat Hij hem liefheeft. Het is daarom een Vaderhand die nooit loslaat. Een genadige hand in Christus. Een sterke hand die vasthoudt door de diepten heen. Dat wil niet zeggen dat een mens die hand altijd voelt en beleeft. Het kan geweldig donker zijn. Je zult maar een onbegrijpelijke weg moeten gaan. Door het dal van de schaduw van de dood bijvoorbeeld. Ook David was het zicht op God soms kwijt. Toch bleef Hij het zeggen: “Mijn tijden zijn in Uw hand”. Dat is geloven. Door alle strijd en aanvechting heen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:36
|
|
|
Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten. Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels. 2 Tim 4:3-4
Een van de grootste verzinsels die men tegenwoordig verspreidt is het voorbij gaan aan Gods toorn. Tegenwoordig wordt God gezien als een liefdevolle Vader. Hij houdt van je, is altijd bij je en schenkt je al Zijn zegeningen. Nu zijn dit eigenschappen die bij Hem horen. Men gaat er echter aan voorbij dat God niet alles door de vingers zal zien. Jezus zegt dat als we Hem willen volgen, we ons kruis op ons moeten nemen. Dit betekent dat we ons af moeten keren van de wereld en zijn verleidingen. Hiermee wordt niet gezegd dat we nooit meer zullen zondigen, maar wel dat we moeten proberen om ons in alles te laten leiden door Gods Geest.
Als we eens kijken naar het seekerfriendlly (zoekervriendelijke) evangelie zoals bijvoorbeeld Rick warren heeft geïntroduceerd, dan zien we dat de vreeze des Heere ver te zoeken is. Het evangelie moet zacht en niet rechtlijnig overkomen. Men spreekt liever niet meer over zonde. Liever heeft men het erover hoe we samen kunnen werken met alle andere gelovigen, of het nu de katholieke kerk is of zelfs de islam. We kijken naar wat ons samenbindt. Bekende evangelische leiders die spreken op conferenties samen met leraren uit de slam, het boedisme en andere oosterse religies. Dit allemaal om de vrede te bewerken onder de mensen.
Zegt de bijbel niet Gods woord een tweesnijdend zwaard is?
Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart. Hebr. 4:12
Dit betekent dat er scheiding zal komen tussen hen die Jezus volgen en hen die dat niet doen. Dat is onvermijdelijk. Als we de kerken vol willen krijgen, is zo de redenering, dan moeten we de boodschap aanpassen aan de behoeften van de mensen. Dat is wat er tegenwoordig steeds vaker gebeurd. Het evangelie wordt verwatert.
Het eerste wonder wat Jezus deed was water in wijn veranderen. Hier zit een diepere betekenis achter, Het water zat in de reinigingsvaten. Deze vaten werden gebruikt om de mensen te reinigen na hun reis, zodat ze schoon waren voor het feest. Juist deze vaten gebruikte Jezus om het water in wijn te veranderen. Wijn is het symbool van Zijn bloed wat ons reinigt van al onze zonden .
hoeveel te meer zal dan niet het bloed van Christus, Die dankzij de eeuwige Geest Zichzelf heeft kunnen opdragen als offer zonder smet, ons geweten reinigen van daden die tot de dood leiden, en het heiligen voor de dienst aan de levende God? Hebr. 9:14
Zo zie je dat Jezus in Zijn allereerste wonder al verwijst naar de reiniging door Zijn bloed, zodat we rein en heilig voor Gods troon mogen komen. In de huidige prediking komt het woord heiliging amper voor. We horen boodschappen over liefde en vreugde. We mogen genezing en bevrijding claimen omdat God ons dat verplicht zou zijn. Dat God van ons echter een heilige levenshouding vraagt, niet gelijkvormig aan de wereld. Daar gaat men tegenwoordig maar al te graag aan voorbij.
We willen wel de lusten maar niet de lasten. Want ach, God begrijpt het wel, toch?
Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor Hem Die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna.Mat.10:28
We moeten niet proberen om de wereld tevreden te houden. We moeten niet leren te soaken zodat we kunnen rusten in Gods aanwezigheid. En we moeten zeker geen water bij het evangelie doen zodat het de ongelovigen niet te moeilijk wordt gemaakt.
Want alles wat niet wijst op het evangelie zoals beschreven in de bijbel zal wijzen op een ander evangelie wat mensen niet brengt tot het besef dat ze zondaars zijn en vergeving nodig hebben.
<
Er staat niet leren te soaken en jij Shanita maakt ervan dat het wel is. Moet mij niet de woorden in de mond leggen in wat er niet gezegd is. Daarom dat ik de artikel kopieer hier toe zoals het er staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik schreef dat ik niet zo in het occulte geloof en er ook niet zo mee bezig ben.....
Mijn Waarheid is zoals ik in bovenstaand stukje schreef is dat God niet de oorzaak is voor goede en kwade momenten in ons leven, dat blijft onze eigen verantwoordelijkheid......maar mijn waarheid is wel dat God betrokken is bij mijn leven en het goede met ons voor heeft. En niet een God zoals ik hier regelmatig lees , die er maar voor zorgt dat je brood op de plank hebt of je hypotheek betaalt...daar ben je zelf verantwoordelijk voor en niet God......dat klinkt me allemaal te makkelijk in de oren...... Ik heb geen Godsbeeld van: God kan alles maar Hij doet het niet altijd, dat is een Godsbeeld waar de teleurstelling al in verborgen ligt en het leven verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos, voor niemand niet.....Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan...... |
Dat vind ik heel mooi gezegd, Willemijn, en ik vind het ook erg bemoedigend. Er zijn zóveel dingen in het leven die we zelf kunnen doen, om ons leven aangenamer te maken. Bijvoorbeeld stoppen met roken, een beetje sparen, ons huis bijhouden, Wat me met onze vrije tijd doen, de hele avond voor de tv hangen of lezen bijvoorbeeld. Inderdaad de eigen verantwoording, het lijkt me soms zo simpel, maar er zit zoveel waarheid in.. En dat God betrokken is bij ons leven en het goede met ons voorheeft.
Net zoals je dochter aan het backpacken in Azië was je kon zelf niet bij haar zijn, maar wél vragen of God bij haar is.
Ik ken een spreuk: „God, geef mij kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen; moed om te veranderen wat ik kan veranderen; wijsheid om tussen deze twee dingen onderscheid te maken.”
Quote: | Maar mijn waarheid is wel dat God meekijkt in mijn leven en dat ik mijn zorg, vreugde bij Hem kan brengen en dat het gaat gebeuren zoals Hij van plan is.......en niet mijn plan...... |
Heel mooie gezegd! :) !!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 augustus 2012, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:41
|
|
|
MAMALOE463 schreef: |
Lol  |
jans heeft er verstand van volgens mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:46
|
|
|
GERRIT603 schreef: | jans heeft er verstand van volgens mij
 |
Vind je het dan geen compliment Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 22:50
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Vind je het dan geen compliment Gerrit  |
natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:02
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja je gaat soms twijfelen aan jezelf, doe ik het wel goed dan, enne, ben ik nu niet te streng met zijn mobiel en tablet inleveren, maar ik heb hem van tevoren gewaarschuwd voor de gevolgen. Dus nu een maand afkicken, geen mobiel, geen tablet. |
Goede straf hoor volgens mij. Je had het van te voren aan hem verteld..... Heb net een week vakantie achter de rug met puber van mijn lief..... Wat kan ik er van genieten als hij moet opvoeden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:10
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja je gaat soms twijfelen aan jezelf, doe ik het wel goed dan, enne, ben ik nu niet te streng met zijn mobiel en tablet inleveren, maar ik heb hem van tevoren gewaarschuwd voor de gevolgen. Dus nu een maand afkicken, geen mobiel, geen tablet. |
nee hoor, niet te streng.. maar consequent. Stel dat je terug was gekomen op wat je hem van te voren had gezegd dan neemt ie je de volgende keer niet meer serieus, dus super dat je je woord nakomt. Maar ik herken dat wel, dat toch nog afwegen of je het wel goed doet...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|