Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:10
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Helaas is dit te ver rijden voor mij, maar ik wilde je wel zeggen dat ik het erg leuk, en duidelijk vind opgezet!  |
Dankjewel voor je spontane reactie. Ik begrijp dat de afstand van zo'n twee uur te ver voor je is,wél jammer;)
Fijne avond nog!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het stuk komt van de weblog van ds. arie van der veer,ik denk dat ze vergeten is dat te melden,bronvermelding is altijd fijn,kun je het hele stuk even nalezen.
Nietaltemin zijn het mooie woorden! |
Klopt, dit is van ARIE, goede kennis van me, wist niet dat bronvermelding een must was, enne hele stuk kun je hier al nalezen, dit is het hele stuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is dat toch voor opmerking Wmijn? Je vraagt toch naar het verschil tussen in tongen spreken en waarzeggerij? Ik geef gewoon weer waar je het verschil in beoordeling kunt lezen... |
Niet zo belerend doen Chatuliem, ik constateer alleen dat jij het ook absoluut niet van een andere kant wil bekijken of respecteren.....het is in jouw ogen occult dus dan is dat zo...... Nou, duidelijk dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:19
|
|
|
PETRA944 schreef: | een waarzegster haalt haar informatie uit de geestelijke wereld van de tegenstander,jan zijlstra die geneest, bidden in tongen zijn geestelijke gaven in jezus naam, gegeven door gods geest. zo zie ik het, dus niet net wat in mijn straatje past, maar wat zegt de bijbel erover. god waarschuwt ons in de bijbel om niet naar een waarzegger te gaan, om ons te beschermen. iemand die een profetie doet, doet dat door gods geest, een waarzegster doet het door het demon waar ze contact mee heeft. is maar net in welk straat je je wil staan? Wil jij je weg in het leven samen met jezus gaan en dicht bij hem zijn, of wil je samen met de tegenstander je weg gaan? Zo denk ik erover he, met respect geschreven voor anders denkende. |
Jan Zijlstra vind zichzelf ook wel erg goed....als je nagaat dat hij overal met ruzie weggaat omdat hij alleen het beter en goed kan doen.........kan je je afvragen of dat wel zo in Gods Geest is wat daar gebeurt..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb nooit meegemaakt dat Jan Zijlstra zichzelf belangrijker vond dan Jezus. Wel heb ik hem voortdurend zien wijzen op Jezus. En dat je het storend vindt, dat hij om geld vraagt, wil niet meteen zeggen dat hij geen bediening heeft. Geloof me, als je geen bediening hebt, hou je het niet lang vol in deze business. Voorgangers, leiders hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum en veel mensen raken afgebrand door alle kritiek die ze over zich heen krijgen. |
Ik was bij die bijeenkomst en zag daar een man lopen en ik dacht gelijk dat is hem......zo stelt hij zich boven anderen.....Enige nederigheid past je wel dacht ik en toen had hij nog niets gezegd en toen werd het nog erger........ En hij houdt het ook nooit lang ergens vol daar heb je gelijk in...hij gaat overal met ruzie weg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:25
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik ben het met juist met je eens Leanne! Thuis blijven is inderdaad een een keus (en een luxe als je het je kan veroorloven)! Ik vind het dan ook helemaal niet verkeerd om samen als man en vrouw financieel voor je gezin te zorgen. Waar het mij om ging is het feit dat juist alleenstaande moeders de luxe en de keus zouden willen hebben om meer thuis te zijn bij de kinderen. en die keus hebben ze gewoonweg niet.......
zijn we nu niet heel erg off-topic? |
Mensen met financiële zorgen al dan niet met een relatie hebben die keus ook niet.........en ik denk dat dat mee voorkomt dan je denkt..... En als alleenstaande heb je vaak ook nog de alimentatie van je ex partner voor je kinderen.....
Maar het is gewoon belangrijk dat je een opleiding afmaakt en altijd je brood kan verdienen alleenstaand of niet........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo belerend doen Chatuliem, ik constateer alleen dat jij het ook absoluut niet van een andere kant wil bekijken of respecteren.....het is in jouw ogen occult dus dan is dat zo...... Nou, duidelijk dus | Dat vind ik niet juist wat je nu weer schrijft. Ik heb aangegeven, dat het niet zozeer mijn mening is, maar dat ook objectieve bronnen het als zodanig benoemen. Je probeert me hier neer te zetten als iemand die enge ideëen erop nahoudt, die alles wat niet goed is, meteen occult noemt. Dat beeld is niet terecht. Ik geef duidelijk de reden aan waarom het occult is en je gaat er niet op in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:29
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | 
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen. ( SV )
16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. ( NBV )
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen. ( NBG ) |
We weten nu wel hoe je erover denkt Zwaan, dus wat mij betreft mag je stoppen met al die grote afbeeldingen en lappen tekst.....je hebt je zegje gezegd en je bent duidelijk geweest......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:43
|
|
|
Laat alleen de Bijbel spreken
Wie oren heeft die horen
Wie ogen heeft die zien
mensen die niet zien maar blind raken mensen die niet horen maar doof worden
De Here zegt ook in Zijn Woord als Ik terug kom zal Ik dan nog geloof vinden. Er zullen meer mensen lauw zijn dan nog heet. We leven in de tijd waarin de klokslag 5 voor 12 is. Lang zal het niet meer duren zie na Israël.
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 18:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 19:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat vind ik niet juist wat je nu weer schrijft. Ik heb aangegeven, dat het niet zozeer mijn mening is, maar dat ook objectieve bronnen het als zodanig benoemen. Je probeert me hier neer te zetten als iemand die enge ideëen erop nahoudt, die alles wat niet goed is, meteen occult noemt. Dat beeld is niet terecht. Ik geef duidelijk de reden aan waarom het occult is en je gaat er niet op in. |
Onzin, ik probeer je alleen wat breder te laten kijken en niet alleen maar te denken van Oh dat komt uit het Oosten dus is occult.....En dat je niet zo in occulte termen moet denken.....er zijn ook christelijke objectieve bronnen die er heel anders tegenaan kijken, die noem je dus maar niet? Ik vind het soms gewoon beschamend wat je schrijft, zo zonder respect voor een andersdenkende.....alleen je eigen gelijk telt en dat van Wikipedia.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 19:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mensen met financiële zorgen al dan niet met een relatie hebben die keus ook niet.........en ik denk dat dat mee voorkomt dan je denkt..... En als alleenstaande heb je vaak ook nog de alimentatie van je ex partner voor je kinderen.....
Maar het is gewoon belangrijk dat je een opleiding afmaakt en altijd je brood kan verdienen alleenstaand of niet........ |
Nee klopt, die hebben ook de keus niet. En belangrijk is het inderdaad om een opleiding af te maken en voor jezelf te kunnen zorgen! (voor zover dat mogelijk is)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 19:21
|
|
|
Ach, op ieder potje past een dekseltje en ook vast wel op de niet normale man of vrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 19:30
|
|
|
Dubbel CD: Songs of Taizé: O lord, Hear My Prayer & My soul is at rest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 19:44
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ach, op ieder potje past een dekseltje en ook vast wel op de niet normale man of vrouw  |
Maar niet onder elk deksel past een potje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 20:16
|
|
|
BART347 schreef: | nog niemand een antwoord...
hier een tip: de tijdsduur is 14,5 minuten, de kat legt daarbij 1 meter meer af dan nodig. nu nog de vraag: waarom?
(denk aan t belletje aan zijn staart) |
nee geen idee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 20:18
|
|
|
meloen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 20:38
|
|
|
2 potten lijm om servetten op dakpannen te maken...
Kon ze nergens krijgen...nu wel...dus meteen maar 2...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VRYBUITER921
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 20:42
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=F3e2f4bzumY&feature=related U2- All i want is you/Where the streest have no name (live at slane castle)
Laatst aangepast door
|
VRYBUITER921
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 20:58
|
|
|
ANNA415 schreef: | Maar niet onder elk deksel past een potje  |
nee, idd onder een pannendeksel bv past een pan, geen potje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 20:59
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Jan Zijlstra vind zichzelf ook wel erg goed....als je nagaat dat hij overal met ruzie weggaat omdat hij alleen het beter en goed kan doen.........kan je je afvragen of dat wel zo in Gods Geest is wat daar gebeurt..........[/quote Ikzelf ervaar altijd een heel andere jan zijlstra, dat is mijn mening en jij mag jouw mening hebben, ik ga daar verder niet op in willemijn geen zin in een discussie. jij denkt zo over jan ik weer anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:01
|
|
|
VRYBUITER921 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=F3e2f4bzumY&feature=related |
Link doet ut niet Of doe ik iets fout?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VRYBUITER921
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:04
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Link doet ut niet Of doe ik iets fout? |
Blauw maken l.muiskn. r.muiskn.kopiëren-plakke in je browser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:05
|
|
|
[quote=PETRA944]
Jammer dat mensen wel altijd hun woordje klaar hebben als het over- voor hen -occulte dingen gaat....Stel je kritische wederopmerkingen over zaken waar de ander in gelooft dan geeft men niet thuis want men heeft geen zin in een discussie?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:12
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232] om even je geheugen op te frissen, op het topic van shanita over goedgelovig hebben we een hele discussie al gevoerd waar jan zijlstra bij werd besproken en in een ander topic heb ik ook al eens over jan zijlstra geschreven, bv over de machtigings kaarten waar je zo kritisch tegen aankijkt, dat die niet verplicht zijn. Jij was daar ook in dat topic, en zie het nut er niet van in warom die hele discussie met jou opnieuw te voeren, zou zeggen lees effe alles terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:16
|
|
|
Dinsdag 21 augustus, Psalm 101: 5-8; Ik duld hem niet.
Wat gaan we nu krijgen? Intolerantie? Ja, inderdaad: intolerantie. Een mens van de Messias is lang niet altijd tolerant. Sterker nog: een mens die in het spoor van de Messias gaat, is bij tijd en wijle fanatiek intolerant. Zie de psalm van vandaag. ‘Een trotse blik, een aanmatigend hart, verdraag ik niet.’ Er zijn mensen met wie je niet kunt leven. Dat zijn soms buitengewoon aardige, gezellige mensen. Ze praten over van alles en nog wat, ze weten over iedereen wel iets – en dan lang niet altijd de leukste dingen. Maar, wees eerlijk, dat zijn dan ook vaal de meest opzienbare dingen. Roddel is het niet, want het is gewoon de waarheid. Dus vertellen maar, doorgeven, van de een naar de ander. Gemeen? Welnee, het zijn toch geen leugens, het is gewoon zo. Een beetje aangedikt misschien, dat wel. En ook verteld met een air van ‘gelukkig’ maar dat ik anders ben’ – maar verder is alles geheel conform de waarheid. En de waarheid mag gezegd worden, toch? Nee, de waarheid moet soms verzwegen worden. Alles wat een ander belast, alles wat een druk kan leggen op een medemens, moet ik achterwege laten. Laat staan dat ik dingen ga vertellen waarvan ik niet eens helemaal zeker ben. Om van geroddel, leugens en listen maar te zwijgen! Ik moet ook niet tolereren dat anderen in mijn bijzijn zulke dingen doen. Daar is het gat van de deur! zeg ik dan. Trotse blikken, aanmatigende harten, ik verdraag ze niet. Die intolerantie verwacht ik van Israëls koning. En ook van mijzelf.
Verdelgen zal ik uit het land de kwaden, die heimelijk hun naasten durven smaden, in wier verharde hart de trots gebiedt, ik duld hen niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Onzin, ik probeer je alleen wat breder te laten kijken en niet alleen maar te denken van Oh dat komt uit het Oosten dus is occult.....En dat je niet zo in occulte termen moet denken.....er zijn ook christelijke objectieve bronnen die er heel anders tegenaan kijken, die noem je dus maar niet? Ik vind het soms gewoon beschamend wat je schrijft, zo zonder respect voor een andersdenkende.....alleen je eigen gelijk telt en dat van Wikipedia....... | Waarom zou ik dat willen? Voor mij is Jezus genoeg, ik hoef daar geen oosterse mystiek bij. En ik ben echt niet de enige die deze mening erop na houdt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:38
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De auto er uit scheelt erg veel geld - en benzine is echt niet de grootste kostenpost, al lijkt dat wel zo. Maar ja, het ding is makkelijk. Aan de andere kant: hoe vaak zou je niet extra kunnen shoppen als je het ding niet meer hoeft te betalen? Als je wel een auto hebt maar niet meer kunt shoppen dan rijdt hij voor niks heen en weer in de vrouwenlogica toch? Als je de kapitaalkosten als afschrijving en renteverlies, dan wel aflossen lening, verzekering en belasting meerekent, is het echt een paar honderd euro per maand.
Thomas, die voor de soms onmogelijke taak staat een vrouw in deze te begrijpen en bij de bakker een paar croissants shopt. |
Ik heb ruim 12 jaar geen auto gehad omdat ik de studie van mijn kinderen wilde betalen... De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik een vriendin heb waar ik altijd, indien nodig, de auto van kon lenen. We hadden een kilometerprijs en ik trakteerde haar ( en mijzelf) regelmatig op een etentje. Maar ik geniet nu mateloos van de auto van mijn lief, wat een ongekende vrijheid en weelde om voor de deur in te stappen en gassen maar....
De bekeuringen moet ik wel zelluf betalen ik reed 3 km te hard, 25 euro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Alle buitenramen zemen...van een vrijstaande bungalow... Dat is bijna anderhalf uur....( das peentjes zweten) Daarna een asgrauwe 85 jarige client neer zien zakken op zijn bankje...omdat hij perse het onkruid wilde wieden!!!! Gelukkig kwam de verpleegkundige.... Paniek....en zo jammer dat vermanen niet helpt..ook als je 85 bent... |
Haha, er is dus geen hoop meer voor mij???? Volgens mijn zonen ( en niet minder mijn schoondochters) ben ik niet weinig lastig voor mijzelf....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:41
|
|
|
Vandaag geen cent uitgegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:57
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Consequent zijn is niet altijd even gemakkelijk, zeker niet als je ook nog is met gevoel met je kinderen omgaat. Ik zelf merk dat het me soms evenveel pijn doet als het kind. Maar tegelijk, houden van je kind is niet dat je alles toestaat. Juist niet. Maar het met plezier uitoefenen is het niet. Maar duidelijkheid bieden vooraf is noodzaak, maar soms even moeilijk als het toepassen van de consequenties. Het blijft een boeiend onderwerp, opvoeden. |
Ben het helemaal met je eens . Houden van je kind is niet dat je alles toestaat. Integendeel zelfs. En je kind(eren) zal je daar nù niet echt dankbaar voor zijn maar later zullen ze wel zeggen ... Pa ( of ma ), hij/ zij ... had toch wel gelijk. Maar ik kan mamaloe ook heel goed begrijpen als je diep teleur gesteld ben door je eigen kind. In eerste instantie verwacht je het niet en dan ineens word je er mee geconfronteerd. En dat doet zeer. En daarom is het nodig om afspraken na te komen . Dat doet bij een kind dan ook zeer maar laat het kind weten dat hij pa/ ma òòk zeer heeft gedaan. Misschien dat een kind het dan ook beter begrijpt.
Visser, die vroeger ook nog al eens een pak op z'n sodemieter kreeg en het niet altijd begreep.
|
|
Naar boven |
|
|