| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:43
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | Verweggiestan ligt om de hoek bij je.........en de hoofdstad ? volgens mij is dat ........komiknooit
je moet het alleen zien te vinden , en te zien . |
Verwegistan ligt links van Boerenkoolstronkadeel en rechts van Balkonië.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:47
|
|
|
|
We kennen het (hopelijk) allemaal: liefdesverdriet. Die schrijnende, zeurende, schreeuwende pijn als je lief je verlaten heeft en je zeker weet dat hij of zij nooit meer naast je op de bank zal plaatsnemen.
Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er pilletjes tegen? Helpt bidden? Of is het een soort rouwproces dat je helemaal moet uitzieken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:48
|
|
|
|
|
Zelf ga ik meestal dwars door m'n verdriet heen, door ballads te draaien of U2 of iets anders dat pijn doet. Niet om mezelf te tergen, maar om het te voelen en dan langzaam weer te laten gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:50
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Dat is inderdaad nu al mogelijk, en hopelijk nog meer voor iedereen bereikbaar in de toekomst. Vier mogelijkheden:
1) Het openbaar vervoer 2) De fiets 3) De elektrische auto - voor wie verslaafd is aan zijn auto 4) LPG (ik rijd zelf LPG als ik met de auto moet, scheelt een stuk in de kosten......) |
Ik mis nog de postiljonkoets, de trekschuit en de benenwagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:50
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Jaja, dan moet ik zeker invullen wat ik herken. Mooi niet! Zo'n topic wil ik niet op mijn naam hebben.  |
Zet het er neer joh.. wie weet herkent iemand anders zich er in.. Kijken of vrouwen ook zo beestachtig zijn
Het is toch een prima onderwerp.. we kijken allemaal met eigen ogen, op onze eigen manier, naar het andere geslacht..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:55
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Zelf ga ik meestal dwars door m'n verdriet heen, door ballads te draaien of U2 of iets anders dat pijn doet. Niet om mezelf te tergen, maar om het te voelen en dan langzaam weer te laten gaan. |
Volgens psychologen doe je het helemaal goed zo . Gevoel hoort er bij, en ja, het is rouwen, janken en loslaten... Zelf vind ik het prettig om iets te gaan doen... skaten, in de tuin fröbelen, mijn hoofd op die manier leegmaken.. dan zakt bij mij het gevoel/gemis..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:58
|
|
|
|
Geheim 1: Alles wat vrouwen kopen, kost 20% meer dan ze zeggen In cabaretvoorstellingen en tv-shows worden regelmatig grappen gemaakt over de dure smaak en permanente koopdrift van vrouwen. Gelukkig heeft mijn vrouw dat niet, denkt de gemiddelde man opgelucht. Helaas, ook jouw vrouw verzwijgt regelmatig de ware prijs van haar nieuwste outfit of kappersshampoo. Ze verdraait liever de waarheid, dan een discussie aan te gaan of haar aankopen nu wel echt nodig waren. Of het erg is? Ach, gun haar af en toe die dure shampoo.
Geheim 2: Haar exen waren niet slecht in bed Als ze liefkozend in je oor fluistert: “Niemand doet dit zoals jij.”, dan neemt ze het waarschijnlijk niet zo nauw met de waarheid. Ze is wel zo slim om achterwege te laten dat haar ex een geweldige minnaar was die haar tot grote hoogtes bracht. Geen man wil dit horen. Maar maak je geen zorgen over eventuele minnaars uit haar verleden. Ze ligt niet voor niets nu met jou in bed.
Geheim 3: Zij vindt het net zo eng om zich te binden als jij Het idee bestaat dat vrouwen de wederzijdse liefde met hun partners graag geregeld, bezegeld en gegarandeerd zien in het vastleggen van eeuwige trouw. Maar zij is net zo bang om haar onafhankelijkheid op te geven als jij. En hoeveel ze ook van je houdt, het idee dat ze nooit meer die eerste prille vlinders in haar buik zal voelen, benauwt haar. De meeste vrouwen zijn verslaafd aan dat heerlijke gevoel van verliefdheid. Waarom denk je dat ze 9 van de 10 keer een romantische komedie wil zien?
Geheim 4: Zelfs de stoerste vrouw wil zich af en toe een klein meisje voelen Een man moet tegenwoordig gevoelig, modern en verzorgd zijn. En een vrouw moet haar eigen boontjes kunnen doppen. Maar in elke onafhankelijke vrouw schuilt een klein meisje die zich veilig wil voelen in jouw sterke armen. Ze vindt het fijn als jij zo nu en dan initiatief neemt in bed, haar zware koffer tilt of een grote spin uit de badkamer verwijderd. Hierdoor voelt ze zich vrouwelijk en veilig.
Geheim 5: Zij vertelt haar vriendinnen meer dan ze toegeeft “Tuurlijk vertel ik dat niet schat, dat is toch iets tussen ons.” Helaas, waarschijnlijk weet haar beste vriendin details over jullie seksleven waar het schaamrood van op je kaken gaat staan. En die laatste ruzie? Ook die is al uitgebreid geanalyseerd en besproken met vriendinnen onder het genot van een alcoholische versnapering. Mannen en vrouwengesprekken verschillen nu eenmaal wezenlijk. Details waar mannen nooit naar zouden vragen, vliegen bij vrouwen schaamteloos over de tafel.
Geheim 6: Ze ziet en waardeert echt wel wat jij in het huis doet Waarom zegt ze bijna nooit wat complimenteus over de huishoudelijke klusjes die jij doet? Omdat ze baalt van alle klusjes die jij niet doet. Voor haar is er maar één manier om het huis schoon te houden, en dat is haar manier. En dat betekent meestal grondig schoonmaken. Dus niet de vloer stofzuigen, maar vervolgens vergeten om de tafel en tv met een doekje af te nemen. Ze ziet en waardeert jouw huishoudelijke inspanningen echt wel, maar dat compliment komt er pas als jij een stofdoekje in de hand gaat nemen.
Geheim 7: Ze denkt veel aan seks met jou…en met anderen Ze denkt bijna net zoveel aan seks als jij. Gemiddeld dagdromen vrouwen ongeveer 3 uur per dag over seks. En niet alleen jij komt voor in die dagdromen. In haar fantasieën moet je concurreren met collega’s, filmsterren en vrienden. Hier is niets ernstigs aan, fantaseren over seks is gezond en goed voor het libido. Dit komt weer ten goede als ze bij jou in bed ligt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:00
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Volgens psychologen doe je het helemaal goed zo . Gevoel hoort er bij, en ja, het is rouwen, janken en loslaten... Zelf vind ik het prettig om iets te gaan doen... skaten, in de tuin fröbelen, mijn hoofd op die manier leegmaken.. dan zakt bij mij het gevoel/gemis.. |
Liefdesverdriet doet zo´n pijn.
Je moet er doorheen. Kan soms dagen duren, maar ook weeeeeken...
Je komt er doorheen, Imre!!
Sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:01
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Zet het er neer joh.. wie weet herkent iemand anders zich er in.. Kijken of vrouwen ook zo beestachtig zijn
Het is toch een prima onderwerp.. we kijken allemaal met eigen ogen, op onze eigen manier, naar het andere geslacht.. |
ik plaatst het wel hoor...... omdat jullie het zoooooo graag willen. Had m gister al gezien....maar straks sta ik bekend als de .......?? van CM. Trouwens maakt mij niet uit ook. Mensen die mij echt kennen weten dat ik t allemaal iet zo meen, maar soms graag bepaalde grenzen opzoek, om t gesprek te maken. En wat ik dan wel denk..... dat kan je altijd vragen en ik zal laten zien dat ik soms helemaal anders ben en denk. maar er is altijd ruimte voor een andere mening bij mij. Dat maakt t leven juist mooi/leerzaam/interessant en geeft verdieping.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:04
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:05
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:06
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:08
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:10
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:12
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Geheim 1: Alles wat vrouwen kopen, kost 20% meer dan ze zeggen In cabaretvoorstellingen en tv-shows worden regelmatig grappen gemaakt over de dure smaak en permanente koopdrift van vrouwen. Gelukkig heeft mijn vrouw dat niet, denkt de gemiddelde man opgelucht. Helaas, ook jouw vrouw verzwijgt regelmatig de ware prijs van haar nieuwste outfit of kappersshampoo. Ze verdraait liever de waarheid, dan een discussie aan te gaan of haar aankopen nu wel echt nodig waren. Of het erg is? Ach, gun haar af en toe die dure shampoo.
Geheim 2: Haar exen waren niet slecht in bed Als ze liefkozend in je oor fluistert: “Niemand doet dit zoals jij.”, dan neemt ze het waarschijnlijk niet zo nauw met de waarheid. Ze is wel zo slim om achterwege te laten dat haar ex een geweldige minnaar was die haar tot grote hoogtes bracht. Geen man wil dit horen. Maar maak je geen zorgen over eventuele minnaars uit haar verleden. Ze ligt niet voor niets nu met jou in bed.
Geheim 3: Zij vindt het net zo eng om zich te binden als jij Het idee bestaat dat vrouwen de wederzijdse liefde met hun partners graag geregeld, bezegeld en gegarandeerd zien in het vastleggen van eeuwige trouw. Maar zij is net zo bang om haar onafhankelijkheid op te geven als jij. En hoeveel ze ook van je houdt, het idee dat ze nooit meer die eerste prille vlinders in haar buik zal voelen, benauwt haar. De meeste vrouwen zijn verslaafd aan dat heerlijke gevoel van verliefdheid. Waarom denk je dat ze 9 van de 10 keer een romantische komedie wil zien?
Geheim 4: Zelfs de stoerste vrouw wil zich af en toe een klein meisje voelen Een man moet tegenwoordig gevoelig, modern en verzorgd zijn. En een vrouw moet haar eigen boontjes kunnen doppen. Maar in elke onafhankelijke vrouw schuilt een klein meisje die zich veilig wil voelen in jouw sterke armen. Ze vindt het fijn als jij zo nu en dan initiatief neemt in bed, haar zware koffer tilt of een grote spin uit de badkamer verwijderd. Hierdoor voelt ze zich vrouwelijk en veilig.
Geheim 5: Zij vertelt haar vriendinnen meer dan ze toegeeft “Tuurlijk vertel ik dat niet schat, dat is toch iets tussen ons.” Helaas, waarschijnlijk weet haar beste vriendin details over jullie seksleven waar het schaamrood van op je kaken gaat staan. En die laatste ruzie? Ook die is al uitgebreid geanalyseerd en besproken met vriendinnen onder het genot van een alcoholische versnapering. Mannen en vrouwengesprekken verschillen nu eenmaal wezenlijk. Details waar mannen nooit naar zouden vragen, vliegen bij vrouwen schaamteloos over de tafel.
Geheim 6: Ze ziet en waardeert echt wel wat jij in het huis doet Waarom zegt ze bijna nooit wat complimenteus over de huishoudelijke klusjes die jij doet? Omdat ze baalt van alle klusjes die jij niet doet. Voor haar is er maar één manier om het huis schoon te houden, en dat is haar manier. En dat betekent meestal grondig schoonmaken. Dus niet de vloer stofzuigen, maar vervolgens vergeten om de tafel en tv met een doekje af te nemen. Ze ziet en waardeert jouw huishoudelijke inspanningen echt wel, maar dat compliment komt er pas als jij een stofdoekje in de hand gaat nemen.
Geheim 7: Ze denkt veel aan seks met jou…en met anderen Ze denkt bijna net zoveel aan seks als jij. Gemiddeld dagdromen vrouwen ongeveer 3 uur per dag over seks. En niet alleen jij komt voor in die dagdromen. In haar fantasieën moet je concurreren met collega’s, filmsterren en vrienden. Hier is niets ernstigs aan, fantaseren over seks is gezond en goed voor het libido. Dit komt weer ten goede als ze bij jou in bed ligt. |
Tjonge Jonathan, waar heb je al deze wijsheid vandaan? Ik neem toch aan dat je niet met mijn beste vriendin hebt zitten praten. Maar wat er echt van waar is .... ik ga je niet wijzer maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:13
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:23
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Dat is inderdaad nu al mogelijk, en hopelijk nog meer voor iedereen bereikbaar in de toekomst. Vier mogelijkheden:
1) Het openbaar vervoer 2) De fiets 3) De elektrische auto - voor wie verslaafd is aan zijn auto 4) LPG (ik rijd zelf LPG als ik met de auto moet, scheelt een stuk in de kosten......) |
Goed idee openbaar vervoer, maar wel vreselijk duur, bovendien is de verbinding niet overal goed te noemen waardoor je zo ontzettend lang onderweg bent dat het eigenlijk niet leuk meer is. En als je dan nog met alleen volwassenen bent dan kom je de tijd nog wel door met een boek. Maar met kinderen ... heel lastig, geef mij dan mijn auto maar hoor, met een luisterboek in de cd speler.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:30
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Tjonge Jonathan, waar heb je al deze wijsheid vandaan? Ik neem toch aan dat je niet met mijn beste vriendin hebt zitten praten. Maar wat er echt van waar is .... ik ga je niet wijzer maken  |
nou gewoon....googelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:32
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | nou gewoon....googelen |
En jij denkt dat dit allemaal waar is Jonathan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En jij denkt dat dit allemaal waar is Jonathan?  |
ja, allemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:45
|
|
|
|
Liefdesverdriet is een rouwproces. Er is geen manier om het op de juiste manier te verwerken. Een ieder verwerkt het op zijn/haar manier. Het kan weken duren voordat het gezakt is.
Vele tranen rolden bij mij over mijn wangen. Mijn hond kwam vaak bij mij zitten en droogde mijn tranen. En keek mij aan.. .kom vrouwtje ik weet wat leuks. Samen gingen we toen aan de wandel. Wat hebben we wat afgewandeld die hond en ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:45
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | ja, allemaal |
Jonathan.....
Dan ken je de verkeerde vrouwen, denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:13
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik mis nog de postiljonkoets, de trekschuit en de benenwagen.  |
een postiljonkoest zie ik nooit. trekschuit ook nooit.
ik maak het meest gebruik van de benenwagen. en anders de fiets. moet ik nog verder weg :het openbaar vervoer. en dat mag van mij wel stukken goedkoper.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:13
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Geheim 1: Alles wat vrouwen kopen, kost 20% meer dan ze zeggen In cabaretvoorstellingen en tv-shows worden regelmatig grappen gemaakt over de dure smaak en permanente koopdrift van vrouwen. Gelukkig heeft mijn vrouw dat niet, denkt de gemiddelde man opgelucht. Helaas, ook jouw vrouw verzwijgt regelmatig de ware prijs van haar nieuwste outfit of kappersshampoo. Ze verdraait liever de waarheid, dan een discussie aan te gaan of haar aankopen nu wel echt nodig waren. Of het erg is? Ach, gun haar af en toe die dure shampoo.
Geheim 7: Ze denkt veel aan seks met jou…en met anderen Ze denkt bijna net zoveel aan seks als jij. Gemiddeld dagdromen vrouwen ongeveer 3 uur per dag over seks. En niet alleen jij komt voor in die dagdromen. In haar fantasieën moet je concurreren met collega’s, filmsterren en vrienden. Hier is niets ernstigs aan, fantaseren over seks is gezond en goed voor het libido. Dit komt weer ten goede als ze bij jou in bed ligt. |
hahaha ... nu ook al over vrouwen ? Maar uuuh, ben het niet met al die stellingen eens hoor, sommigen ervan kunnen kloppen maar meeste, nee kan ik me niet in vinden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:14
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | Jonathan.....
Dan ken je de verkeerde vrouwen, denk ik  |
Dat denk ik ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:20
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | heel goed....lekker zelf ontdekken en dan pas een mening vormen.
En t is ook wel eens goed te zien dat je als man ogen hebt die kijken....gedachten die soms hun eigen gang gaan. T is maar de vraag wat je er mee doet.... En het topic...t oog van de man, gaat toch in lijnen gelijk op met dit artikel??
En ik heb t echt niet zelf geschreven hoor...maar lees veel en lees ook alles, overdenken van dergelijke dingen is soms best eens goed.
En dat onderscheidt ons juist van beesten....dat we een keuze hebben. In redelijkheid kunnen denken. En dat we moeten strijden tegen t vlees....maar daarvoor wil God ons toch tot hulp komen. |
Da's een mooie bijdrage/ toevoeging van je Jonathan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:37
|
|
|
|
Het lukt me niet Ik heb verdriet Zoveel om jou Hoe moet dat nou ? Ik vond je leuk !! En dat is gebleven Al was het maar voor even Moet weer door Ook al is ’t of ik je stem hoor Vragen zonder antwoord Wel God die me hoort De Here is mijn herder Door tranen weer verder t’Is soms moeilijk te vertrouwen Maar God is erbij Dat sterkt mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:43
|
|
|
|
Jonathan,
'k Moest er vreselijk om lachen! Enne...er is best wel iets van waar hoor, maar wat dat is? ga ik je niet vertellen. Het is toch immers een gegeven dat een vrouw een beetje mysterieus mag zijn? Laten we dát vooral zo houden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 19:19
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | Jonathan.....
Dan ken je de verkeerde vrouwen, denk ik  |
ga nou niet beweren dat , t een heel behoorlijke kern van waarheid heeft.
Enne.....in t andere topic...de geheimen van een man, beken ik schuld !!!
openheid en eerlijkheid...dacht altijd dat dat ''ook'' een vrouwen eigenschap was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 19:20
|
|
|
|
| ARIENNEZ498 schreef: | Jonathan,
'k Moest er vreselijk om lachen! Enne...er is best wel iets van waar hoor, maar wat dat is? ga ik je niet vertellen. Het is toch immers een gegeven dat een vrouw een beetje mysterieus mag zijn? Laten we dát vooral zo houden...  |
Tuurlijk moet een vrouw mysterieus blijven...ben ik ook hoor.
wie t wil weten, moet er maar onderzoek naar doen, misschien geef ik haar de ruimte er wel voor, en misschien ook wel niet
|
|
| Naar boven |
|
|