ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 439 440 441 442 443 444 445 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 07:28

MARISKA601 schreef:
Morgen is het zondag,
en ze zeggen dat het een zonnige dag wordt.

Hoe zit het dan met de maandag?
Is het dan de hele dag maanachtig?

Dat is een interessante vraag. Boeiend om die helemaal uit te vorsen. Ga ik me vandaag meer in verdiepen. De probleemstelling zal hierbij luiden:

Schijnt op maandag vaker de maan dan op andere dagen?

Dinst het vaker op dinsdag dan op andere dagen?

Hoeveel woens gaat er in de woensdag?

Dondert het vaker op donderdagen?

Zijn we vaker vrij op vrijdag? Of vrijen we vaker op vrijdag? Verlegen lachende smiley

En waarom is de zaterdag uitgevonden? Wat is überhaupt 'zater'?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 07:31

MARIO216 schreef:
Weer een paar wereldsteden:

http://www.youtube.com/watch?v=sfwccN7_ufI
http://www.youtube.com/watch?v=Ctb-SrwL884
http://www.youtube.com/watch?v=5IKk9D3wqXk

Dit gaat je heel goed af, Mario! Complimenten! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 08:41

IMRE695 schreef:
Kortom: koop een geit en begin een volkstuintje en je hebt geen benzine meer nodig! Clown smiley

Maar wel gas om het die geit te braden....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 08:46

Hala Zater Bread
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=zater&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=_qnKS7zZOsWiOLbz3YkG&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=6&ved=0CCMQsAQwBQ
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 09:18

MARIO216 schreef:
Maar wel gas om het die geit te braden....

De geit is voor de melk. Voor vlees houdt je konijnen of kippen. Die vreten namelijk alle soorten eetbaar afval. En die rooster je gewoon aan het spit boven een houtskoolvuurtje.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 09:19

MARIO216 schreef:
Hala Zater Bread
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=zater&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=_qnKS7zZOsWiOLbz3YkG&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=6&ved=0CCMQsAQwBQ

Dat lust ik niet. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 11:06

kerkdienst kijken voor de tv.

halverwege de dienst kwamen er jehova's langs.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 18 april 2010, 12:02
Naar boven

Auteur Bericht
BENNY340

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 12:03

mannen moet je nemen zo,zo als ze zijn.
en vrouwe ook.
Naar boven

Auteur Bericht
HENRIKEV355

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 12:46

Afgelopen vrijdag was er een discussie bij ons op de jeugdvereniging over eventuele standen/rangen in de hemel. Een aantal hadden daar wel van gehoord, maar niemand wist echt aan welke bijbelteksten dat gekoppeld wordt. Zouden jullie me daaraan kunnen helpen?

Laatst aangepast door
HENRIKEV355
op zondag 18 april 2010, 12:46
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 12:52

HENRIKEV355 schreef:
Afgelopen vrijdag was er een discussie bij ons op de jeugdvereniging over eventuele standen/rangen in de hemel. Een aantal hadden daar wel van gehoord, maar niemand wist echt aan welke bijbelteksten dat gekoppeld wordt. Zouden jullie me daaraan kunnen helpen?

Mat 18,1
Op dat moment kwamen de leerlingen Jezus vragen: ‘Wie is eigenlijk de grootste in het koninkrijk van de hemel?’

Mat 18,4
Wie zichzelf vernedert en wordt als dit kind, die is de grootste in het koninkrijk van de hemel.

Mat 20,27
en wie van jullie de eerste wil zijn, zal jullie dienaar moeten zijn –

Mat 23,11
De belangrijkste onder jullie zal jullie dienaar zijn

Lucas 22 :
24 Toen ontstond er onder hen onenigheid over de vraag wie van hen de belangrijkste was. 25 Jezus zei tegen hen: ‘Vorsten oefenen heerschappij uit over de aan hen onderworpen volken, en wie macht heeft laat zich weldoener noemen. 26 Laat dat bij jullie niet zo zijn! De belangrijkste van jullie moet de minste worden en de leider de dienaar. 27 Want wie is belangrijker, degene die aanligt om te eten of degene die bedient? Is het niet degene die aanligt? Maar ik ben in jullie midden als iemand die dient.
Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 18 april 2010, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 13:10

MARIJAN072 schreef:
Het maakt voor mij ook niet uit of ik een bonnetje geef of contact geld. Het lijkt mij alleen maar verstandig, zo kun je namelijk een derde meer geven. Dat is nog beter!

Contact geld Marijan? Knipoog smiley

Het spijt me.. ik vind het nogal vroom bedacht allemaal... je giften opgeven bij de belasting zodat je (een derde) meer kunt geven... Idd, kunt, want wie doet dat werkelijk?
Ik geef mijn giften ook op bij de belasting. En ik durf best te bekennen dat ik daardoor niet meer geef omdat ik weet dat ik een deel terugkrijg...
Ik begrijp je vraag Mariska. Ik draai echter de vraag om... waarom zou een gift géén gift meer zijn omdat je er een deel van terug krijgt? Ik vind dat we daar niet zo moeilijk over moeten doen...

Sowieso denk ik dat het geven van een gift niks te maken heeft met een rekensom...
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 13:16

BENNY340 schreef:
mannen moet je nemen zo,zo als ze zijn.
en vrouwe ook.

Goedzo Benny, ik zal er aan denken....maar nemen ze mij ook, zoals ik ben????
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:04

MARISKA601 schreef:
kerkdienst kijken voor de tv.

halverwege de dienst kwamen er jehova's langs.

Dubbele vreugde dus! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:05

Thee met Groningerkoek en een toastje met franse smeerkaas. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:07

NISHA834 schreef:
Verbind je niet te veel aan één persoon, maar voel je verbonden!

Dat werkt bij mij het beste...opstaan en weer doorgaan met je eigen leven...er zijn ergere dingen...eens komt de ware op je pad...

Ik kom net uit een zeer diepe intense liefde (woorden van hem...)...maar externe factoren maken onze liefde onmogelijk...ik ga weer verder met mijn dochtertje... tot er een nieuw moment ontstaat...

Ergere dingen in het leven? Smiley die vol vragen zit Hooguit een belastingaanslag die ik niet kan betalen. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:25

tja is een idee
al tank is zo ie zo nooit bij die duurdere pompen
zakelijk tank ik bij bp en privee rijd ik op gas kost 59 ct
en als je een g3 instalatie hebt kost het je maar 1 tank benzine mar aan de wegen belasting dat haal je dr dik uit

maar ik vind je idee goed maar zal niet lukken denk ik want zie al die mensen maar is van te door dringen dat wij mensen allemaal ons laten uit knijpen door een paar grote heren cq dames
dit is het zelfde met de banken
ze verdienen goud aan ons geld en we krijgen dr niet voor terug
boycot ze de banken
we kunnen niet heelemaal zonder ze maar stop met pinnen en betaal contant
ze knijpen je allemaal uit als de zon schijnt ztaan ze buiten voor je met een groote parasol maar als het regent laten ze je barsten
zoveel duizende mensen laten zich in de lure leggen door de grote heren
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:38

Noch vergeten de U bij de landen van de wereld:

http://www.youtube.com/watch?v=c_IHYaVzYPA&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:42

Ik denk dat ze het fiscaal aantrekkelijk maken omdat er dan bijna geen mens meer iets uit "vrije wil" zou geven. Nu gaat het misschien iets makkelijk. Ik denk dat als je het allemaal zou optellen (inc. collectes aan de deur) dat je schrikt hoeveel je geeft in een jaar.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:48

niet te dramatisch maken, imre, al voelt het misschien verschrikkelljk;
doorgaan met ademhalen, en wachten tot het overgaat.

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.

k wil je verdriet niet bagatelliseren, maar je schouders rechten, en met veerkracht verder gaan helpt mij vaak meer, dan om in een hoekje te gaan zitten kniezen.

heel mooi overigens, al die gedichten!!
heel persoonlijk ook; wat een lef om ze hier te plaatsen!!
ik heb ook stapels gedichten, maar om mn persoonlijke gevoel hier te plaatsen............ ??? Verlegen lachende smiley

sterkte imre.........(en alle anderen die verdrietig en eenzaam zijn!!)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:02

HANNAH810 schreef:
niet te dramatisch maken, imre, al voelt het misschien verschrikkelljk;
doorgaan met ademhalen, en wachten tot het overgaat.

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.

k wil je verdriet niet bagatelliseren, maar je schouders rechten, en met veerkracht verder gaan helpt mij vaak meer, dan om in een hoekje te gaan zitten kniezen.

heel mooi overigens, al die gedichten!!
heel persoonlijk ook; wat een lef om ze hier te plaatsen!!
ik heb ook stapels gedichten, maar om mn persoonlijke gevoel hier te plaatsen............ ??? Verlegen lachende smiley

sterkte imre.........(en alle anderen die verdrietig en eenzaam zijn!!)

Treffend gezegd, Hannah! Het vetgedrukte raakt mij wel en is ook heel herkenbaar, ik denk voor velen hier op CM.

Imre, waarschijnlijk kun je er nu niet veel mee. Toch schrijf ik het op. Achteraf zie je (misschien) Gods leiding, die je op dit moment totaal niet ziet. Ik heb zelf meegemaakt dat ik God, toen ik terug keek op zo'n periode, heel dankbaar was (en nog ben) dat het zo gelopen is. Dat heeft wel meer dan een jaar geduurd, maar ik heb er wel veel van geleerd.

Ook ik heb respect voor degenen die zulke persoonlijke gedichten/gedachten plaatsen, maar 't zou bij mij niet passen.

Imre, sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:05

IMRE695 schreef:
We kennen het (hopelijk) allemaal: liefdesverdriet. Die schrijnende, zeurende, schreeuwende pijn als je lief je verlaten heeft en je zeker weet dat hij of zij nooit meer naast je op de bank zal plaatsnemen.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er pilletjes tegen? Helpt bidden? Of is het een soort rouwproces dat je helemaal moet uitzieken? Smiley die vol vragen zit

Het is inderdaad een rouwproces. En ja, dat werkt niet bij iedereen geheel hetzelfde, dus het blijft puzzelen voor jezelf, al mag je dat wel doen met de mensen om je heen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:10

LIESBETH326 schreef:
Contact geld Marijan? Knipoog smiley

Het spijt me.. ik vind het nogal vroom bedacht allemaal... je giften opgeven bij de belasting zodat je (een derde) meer kunt geven... Idd, kunt, want wie doet dat werkelijk?
Ik geef mijn giften ook op bij de belasting. En ik durf best te bekennen dat ik daardoor niet meer geef omdat ik weet dat ik een deel terugkrijg...
Ik begrijp je vraag Mariska. Ik draai echter de vraag om... waarom zou een gift géén gift meer zijn omdat je er een deel van terug krijgt? Ik vind dat we daar niet zo moeilijk over moeten doen...

Sowieso denk ik dat het geven van een gift niks te maken heeft met een rekensom...

Geen fout blijft onopgemerkt hè, Liesbeth. Knipoog smiley

Je hebt wel gelijk. Stel dat de mogelijkheid om het af te trekken van de belasting verdwijnt, dan zou het wel erg zijn als we ineens minder gaan geven. Maar of we nu meer geven, betwijfel ik ook.
Wat nog wel een interessant topic kan zijn, is over giften in z'n algemeenheid. Doe ik dat eigenlijk wel bewust? Ik vind het best lastig om te bepalen aan wie ik hoeveel geef. Geef ik te weinig? Het is altijd wikken en wegen.

Ik denk dat de kerk er bij mij beter afkomt, doordat ze met collectebonnen werken. Ik zit altijd met een tekort aan contant Knipoog smiley geld.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:10

IMRE695 schreef:
We kennen het (hopelijk) allemaal: liefdesverdriet. Die schrijnende, zeurende, schreeuwende pijn als je lief je verlaten heeft en je zeker weet dat hij of zij nooit meer naast je op de bank zal plaatsnemen.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er pilletjes tegen? Helpt bidden? Of is het een soort rouwproces dat je helemaal moet uitzieken? Smiley die vol vragen zit

Uitzieken maar, Imre.......en de tijd z'n werk laten doen....Er aan toegeven en het durven voelen geeft je weer de ruimte om verder te gaan als de wond genezen is. Soms lijkt het over en komt het ineens weer boven water. Dan weer even het verdriet en gemis voelen. Het rijpt je en maakt je een completer mens, die (nog) beter in staat is voor een ander die rouwt mededogen te voelen. Koester de mooie en goede herinneringen. Stop die ervaringen niet weg en wees blij dat je zoiets moois hebt beleefd. Geef je leven in handen van God en Hij zal je verder leiden en je troost en hoop geven zoals geen mens je kan geven en als het genoeg is....geeft Hij je een nieuw mens om van te houden, vast en zeker....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:25

Gelijk maar een nieuw onderwerp n.a.v. de collecte in de kerk. Wat is een redelijke gift aan een goed doel per jaar of moet je aan meerdere goede doelen geven, maar dan hoeveel.
Hoeveel geef je aan een collecte aan de deur?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:30

MARIO216 schreef:
Gelijk maar een nieuw onderwerp n.a.v. de collecte in de kerk. Wat is een redelijke gift aan een goed doel per jaar of moet je aan meerdere goede doelen geven, maar dan hoeveel.
Hoeveel geef je aan een collecte aan de deur?

Ieder moet voor zich dit bepalen. Hoeveel je kan missen, en dan bedoel ik echt kan missen. Hoeveel deel je jezelf toe en hoeveel anderen?

Marcus 12:38 Tijdens zijn onderricht zei hij: ‘Pas op voor de schriftgeleerden die zo graag in dure gewaden rondlopen en eerbiedig begroet willen worden op het marktplein, 39 en een ereplaats willen in de synagogen en bij feestmaaltijden: 40 ze verslinden de huizen van de weduwen en zeggen voor de schijn lange gebeden op. Over hen zal strenger worden geoordeeld dan over anderen!’
41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. 42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:12

ja zit wat in ik doe het niet want iemand anders hoeft niet mee te betalen aan mijn gift
ja de belasting betaald mee aan je gift
en waar komen de centen van de belastingdienst vandaan ?
en leuk hoor maar spaar jij al die bonnetjes op van al je giften ?
want je zult het wel moeten kunnen aan tonen dat je die gift hebt gedaan
laat je linker hand niet zien wat je rechter hand doet

het gaat niet om de hoogte van wat je schenkt aan de kerk

het penningske van de weduwe was meer dan al het goud wat er in de schatkist werd geworpen

als ik wat geef doe ik dat uit me zelf en hoeft voor mij de belating dienst niet mee te batelen
als we dat is afschafte die aftrekposten kon de belasting die we moeten betalen ook naar beneden toe

hou je ook geld over om weg te geven
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:15

BRAZEEVEL772 schreef:
ja zit wat in ik doe het niet want iemand anders hoeft niet mee te betalen aan mijn gift
ja de belasting betaald mee aan je gift
en waar komen de centen van de belastingdienst vandaan ?
en leuk hoor maar spaar jij al die bonnetjes op van al je giften ?
want je zult het wel moeten kunnen aan tonen dat je die gift hebt gedaan
laat je linker hand niet zien wat je rechter hand doet

het gaat niet om de hoogte van wat je schenkt aan de kerk

het penningske van de weduwe was meer dan al het goud wat er in de schatkist werd geworpen

als ik wat geef doe ik dat uit me zelf en hoeft voor mij de belating dienst niet mee te batelen
als we dat is afschafte die aftrekposten kon de belasting die we moeten betalen ook naar beneden toe

hou je ook geld over om weg te geven

Je krijgt bij die collectebonnen altijd een kwitantie en je hebt toch je rekenigafschriften als bewijsmateriaal.
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:21

NISHA834 schreef:
...Het Oude Testament is toch veelal een heenwijzing naar het Nieuwe Testament.

Omdat Christus op de eerste dag der week opstond uit de doden is het voor Zijn Kerk de zondag om die af te zonderen van de andere dagen van de week.

Met afzonderen bedoel ik dan dat je geen alle daagse dingen doet, maar die juist besteed voor Hem.

helemaal met je eens nisha

vind het een vreemde discussie
maar ja zoveel geloven zoveel meningen daarom zijn dr ook zoveel kerken
maar dr is maar 1 God
en dr zijn ook maar 10 geboden
dat zit
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:28

[quote=MARIO216]Je krijgt bij die collectebonnen altijd een kwitantie en je hebt toch je rekenigafschriften als bewijsmateriaal.[/qu
ote]

je mag wel flink wat geven dan al wil je dr wat aan over houden want je hebt wel met je drempel inkomen te maken het drempel bedrag
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:35

wat zijn goede doelen?
wat voor mij een goed doel is hoeft het voor een ander niet te zijn.
wat je ook hoort is dat het bestuur van een goed doel zeer goed betaald word.
ik zelf ben donateur van het rode kruis en artsen zonder grenzen.
en ik geef aan deur collectes wat met ziekten te maken heeft.
ik geef zoveel ik kan missen.
ik heb een potje met kleingeld , en daar haal ik geld uit voor de deurcollectes.

ik heb zelf een paar jaar lang deurcollectes gelopen.
het is schrikbarend weinig wat je ophaalt.
stel je krijgt 150 huizen aangewezen.
en ieder adres geeft 1 euro.
dan zou de opbrengst 150 euro moeten zijn.
je mag blij zijn als er 50 euro in de collecte bus zit.
en daar heb je 4 avonden voor gelopen.

wat mij ook opviel is dat bij velen de deurcollectes onbekend zijn.
ze hadden nooit gehoord van het beatrixfonds.
ze hadden nooit gehoord van stichting alzheimer.
sta je dat allemaal uit te leggen, zeggen ze nee daar geef ik niet aan.
ach en soms waren er mensen die niet wisten hoeveel ze kunnen geven.
dan zei ik : men is blij met iedere cent die gegeven word.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 439 440 441 442 443 444 445 ... 6194 Volgende
Pagina 442 van 6194