ChristianMatch

Forum

Twaalf september stemmen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4412 4413 4414 4415 4416 4417 4418 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:57

Van het debat op RTL werd ik ook niet vrolijk. Wel even wennen dat de liberalen en sociaal-democraten wel aanwezig waren en de christen-democraten niet. Samson was terecht winnaar en de enige die zich als premier gedroeg: "Dat worden dan drie gebroken beloftes!" Rutte deed het goed maar Wilders komt niet ver zonder Islam en Marokkanen. Roemer viel me ook tegen.

Thomas, vond het debat maar matig.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 augustus 2012, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:59

KROX372 schreef:
Ik ben tegen de EU, en in die 22 jaar heeft er nog niet één partij gezegd :als je op mij stemt dan is dat een stem tegen de EU. En nu is Geert de enige die dat zegt, dus stem ik op de PVV.

Maar ik ben tegen een hoofddoekjesbelasting, dus heb ik moeite met mijn keuze. En ik moet hun (of moet ik zeggen: zijn) partijpgm nog lezen, en waarom is dat niet gewoon leesbaar op hun site en moet je dat helemaal downloaden? ff kijken hoe dat bij de andere partijen is.

ik denk dat ik dan toch maar de Jehovah's getuigen ga sympathiseren, die zeggen wij doen niet aan politiek, wij verwachten het Koninkrijk van Jehovah.

ik heb toch het zeer sterke vermoeden dat er een actief verband is tussen het geloof van Ruud Lubbers: 'vrijmetselarij' geheten en het oprichten van EU. Immers de schrijver van het verdrag van Maastricht, dhr. Maas was ook van hetzelfde houtje. Ook acht ik de rol van de Bilderbergconferenties niet uitgesloten. Waar dhr. Hans van den Broek aan deelgenomen heeft.
Ik laat toch mijn enige kans en eerste kans in 22 jaar niet lopen;
Het wordt voor mij een principiele stem tegen de EU in. Op de PVV dus.
Weg met alle occultisme, te beginnen uit jouw eigen leven.

Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 26 augustus 2012, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:00

ROELANDE345 schreef:
Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
Sorry voor de late reactie.

Ik werd gedoopt in de heilige geest en de pastor begon daarbij in tongen te bidden en ik had daar een heel vreemd gevoel bij en het was de bedoeling dat ik nu ook in tongen ging bidden. Nou, er kwam helemaal niks uit, maar ik was wel onder de indruk van zijn tongentaal en uiteindelijk schaterde ik het uit, zeggende: "Dit moet wel echt zijn, zoiets verzin je niet." Maar bij mij gebeurde er dus niks.

Maar ik denk dat je niet moet wachten totdat er 'iets' gebeurt. Zo dacht ik en ondanks mijn scepsis, zat ik op een gegeven moment op mijn bedrand en begon maar wat rare woorden/klanken te prevelen 'zoekend' naar de tongentaal.
Dus in dat stadium verzon ik gewoon zelf de 'woorden'. dat ging niet heel gemakkelijk, maar uiteindelijk kwamen er steeds gemakkelijker klankwoorden uit en toen was het er!

En zo werkte het dus bij mij!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:05

EDWIN451 schreef:
Sorry voor de late reactie.

Ik werd gedoopt in de heilige geest en de pastor begon daarbij in tongen te bidden en ik had daar een heel vreemd gevoel bij en het was de bedoeling dat ik nu ook in tongen ging bidden. Nou, er kwam helemaal niks uit, maar ik was wel onder de indruk van zijn tongentaal en uiteindelijk schaterde ik het uit, zeggende: "Dit moet wel echt zijn, zoiets verzin je niet." Maar bij mij gebeurde er dus niks.

Maar ik denk dat je niet moet wachten totdat er 'iets' gebeurt. Zo dacht ik en ondanks mijn scepsis, zat ik op een gegeven moment op mijn bedrand en begon maar wat rare woorden/klanken te prevelen 'zoekend' naar de tongentaal.
Dus in dat stadium verzon ik gewoon zelf de 'woorden'. dat ging niet heel gemakkelijk, maar uiteindelijk kwamen er steeds gemakkelijker klankwoorden uit en toen was het er!

En zo werkte het dus bij mij!

bij mij was het vergelijkbaar alleen ik dacht steeds ik verzin dit zelf. Totdat ik de uitleg erbij kreeg en ik onze voorganger een paar minuten later precies hetzelfde hoorde bidden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:06

ROELANDE345 schreef:
Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was

Is dat dat niet het onbekende waarvan je denkt dat het occult is? Als je je er dan verder in verdiept blijkt het allemaal heel anders te zijn en zelfs heel waardevol....onbekend maakt onbemind zegt men toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:07

LEANNE226 schreef:
En die man vond zichzelf slim?Tsssss

Nee hoor, is een leuke man.....maar hij werd bij iedere aangekondigde regenbui wakker...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:09

een bolus Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:10

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat dat niet het onbekende waarvan je denkt dat het occult is? Als je je er dan verder in verdiept blijkt het allemaal heel anders te zijn en zelfs heel waardevol....onbekend maakt onbemind zegt men toch?
Niet het bovennatuurlijke is af te raden, wel het occulte. Het ligt aan de bron waarvan je gebruik maakt....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:13

CHATULIEM619 schreef:
Niet het bovennatuurlijke is af te raden, wel het occulte. Het ligt aan de bron waarvan je gebruik maakt....

Blijft nog staan dat onbekend onbemind maakt, je kan pas praten over dat iets occult is als je het meegemaakt hebt. Wat veel mensen doen is dat ze het van horen zeggen hebben en het dan ook maar zo invullen.....
Onderzoekt de hele Schrift en heb dan een oordeel...
En dan is het ook nog eens zo dat wat een ander als waardevol beschouwd dat voor jezelf niet hoeft te gelden...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:14

VISSER278 schreef:
een bolus Lachende smiley

alleen dat??
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:15

WILLEMIJN232 schreef:
Blijft nog staan dat onbekend onbemind maakt, je kan pas praten over dat iets occult is als je het meegemaakt hebt. Wat veel mensen doen is dat ze het van horen zeggen hebben en het dan ook maar zo invullen.....
Onderzoekt de hele Schrift en heb dan een oordeel...
En dan is het ook nog eens zo dat wat een ander als waardevol beschouwd dat voor jezelf niet hoeft te gelden...
Spring jij ook onder een trein om te kijken of jij het overleeft. De bijbel geeft duidelijk aan dat het niet goed is, en waarom zou je je bewust op het terrein van de boze willen begeven? Er zijn voldoende gegevens te vinden dat het esoterisch is en niet uit God. En dat is voldoende...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:18

ROELANDE345 schreef:
alleen dat??

ja , ik kon niet meer op.vol is vol , he. Lachende smiley

visser vond het jammer dat er geen sliptongetjes meer in de vriezer lagen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:19

CHATULIEM619 schreef:
Spring jij ook onder een trein om te kijken of jij het overleeft. De bijbel geeft duidelijk aan dat het niet goed is, en waarom zou je je bewust op het terrein van de boze willen begeven? Er zijn voldoende gegevens te vinden dat het esoterisch is en niet uit God. En dat is voldoende...

Dan moet je toch maar eens beter de Bijbel lezen Chatuliem.........zoals ik vanochtend al schreef is er veel meer over te vinden en te herleiden dan jouw opmerkingen.......dus het terrein van de boze? Onzin......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:22

WILLEMIJN232 schreef:
Dan moet je toch maar eens beter de Bijbel lezen Chatuliem.........zoals ik vanochtend al schreef is er veel meer over te vinden en te herleiden dan jouw opmerkingen.......dus het terrein van de boze? Onzin......
De Bijbel is al heel duidelijk geweest op dit vlak. Je kunt elke tekst wel gaan verdraaien naar je eigen goeddunken, maar dat is niet de bedoeling. Ik heb je duidelijk gemaakt dat er zelfs een hele brief aan gewijd is. Het onderwerp is dus al zeer bekend. En ik denk dat het gewoon voldoende is zo. Eerlijk gezegd heb ik betere dingen te doen dan dit. Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over tongentaal en yoga, ik laat het maar zo...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 26 augustus 2012, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:22

CHATULIEM619 schreef:

Ik ben blij dat de voorganger hier gewoon ABN het Woord verkondigt.
Anders had vissertje wel zn twijfels oftie de kerkmuren van binnen nog wel zou willen zien.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:24

WILLEMIJN232 schreef:

nou het gaat niet zozeer om het onbekende maar meer over de uitleg die je aan de Bijbelgedeeltes hierover denkt te moeten geven
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:26

CHATULIEM619 schreef:
Je weet net zo goed als ik, dat het woord mediteren betekenisnuances heeft. De grondbetekenis is overdenken, mijmeren. Als je Gods woord overdenkt is heel wat anders dan met meditatieve technieken bezig te zijn. En idd, deze discussie is al zo oud als het christendom. Niet voor niets maakt Paulus er een punt van, dat je niet door bezig te zijn met deze technieken God kan zoeken. Want je opent een poort naar de duisternis. Het Thomasevangelie is niet voor niets afgewezen voor de canon, omdat dit geschrift een verstrengeling is van gnostiek en christendom. De kern van het meningsverschil tussen beide stromingen is de verlossing door Jezus Christus. Is dat voldoende of niet.

Heel goed Chatuliem,ik vind je bijdragen in dit topic zeer goed verwoord,en goed onderbouwd!
je pakt de juiste teksten erbij,ik kan me hier goed in vinden.

het valt me vooral op dat de Yoga aanhangers vooral hun eigen mening hier neerzetten,terwijl dat als we ons tenminste christen willen noemen,we alles zoveel mogelijk vanuit de bijbel moeten onderbouwen,de bijbel is toch HET boek waar we ons geloof uit putten,en waar we onze inspiratie uit moeten halen?

als we alleen onze eigen mening steeds willen laten gelden wordt het idd een eigendunkelijk godsdienst,en kunnen we beter de huidige bijbel aanpassen aan onze eigen inzichten,be bijbel is de basis en we moeten oppassen dat we niet afdwalen.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:26

ERIKA129 schreef:
Waarom is er niet verteld dat de hersft vroeg zijn intrede deed dit jaar Boze smiley
Pfffffff regen gehad genoeg voor maanden weer hoor Huilende smiley, smiley in tranen
Oke wel mooie regenbogen gezien en gehad Knipoog smiley
Dat was dan ook het enige goede eraan!

Joh , heeft het geregend dan vandaag? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:33

FLOWER753 schreef:
Vrijdagavond gezellig met 2 CM vrienden naar Scheveningen geweest. Was super gaaf Clown smiley .
Zaterdag naar de Posbank, over de hei gewandeld, die overigens in volle bloei is. Wat een mooie omgeving is het daar! Nooit geweten. En daarna naar de afhaal chinees aangezien het paviljoen op de hei te vroeg dicht ging en we niet iets anders konden vinden/of bedenken. Vandaag een heerlijke rustdag, naar de kerk geweest, altijd weer leuk en inspirerend, voelt als "thuis" en nu met dit weer gewoon op de bank met een spannend boek.
Tja, wat wil je nog meer?

Wat wil je nog meer? Whaahaaa .
Inderdaad ja , op de bank maar zonder boek .
Om 16.00 erachter komen dat je een gat in de middag geslapen hebt. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:35

WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor, is een leuke man.....maar hij werd bij iedere aangekondigde regenbui wakker...... Clown smiley

Jaja , en hij kijken of het al echt regent zeker? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:39

WILLEMIJN232 schreef:
Heb je het tegen mij???? Bepaal jij wat we wel of niet mogen schrijven????
Ja Als jullie ruzie zitten te maken hoeven wij er niet van mee te genieten.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 26 augustus 2012, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:42

Er moet hier nog een schuur ( of chalet) geverfd worden maar de vakantie is voorbij. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:47

ROELANDE345 schreef:
nou het gaat niet zozeer om het onbekende maar meer over de uitleg die je aan de Bijbelgedeeltes hierover denkt te moeten geven

Tja, dat blijft natuurlijk hoe dan ook een persoonlijke uitleg voor een ieder......maar een andere uitleg dan jezelf hebt hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.....het is een andere mening maar verwerpelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:49

WILLEMIJN232 schreef:
prachtige woorden maar nu de praktijk nog he? Met mooie woorden alleen kom je er niet.....en met hele ritsen Bijbelteksten ook niet.......
En je kan voor iedereen bidden dat staat vrij..Maar als christen behoor je toch ook wat uit te dragen ? Dus dan kan je wel bidden maar als je je in de praktijk wat anders gedraagt heeft het ook geen meerwaarde dat hele bidden

Zeker, als christen hoor je zeker wat uit te dragen en dat is niet, dat je naast Jezus ook nog eens je bezig houdt met occulte zaken zoals Yoga. Dat vind ik persoonlijk nou helemaal geen goed getuigenis en tot een goede habitus van een christen behoren.

Jezus zegt: wie niet alles verlaat om Mijnentwil, is mij niet waardig.

We leven in een tijd, dat je zegt: het voelt goed, dus het zal wel goed zijn, maar het is goed om wat onderscheid te maken. Als christen zeg je: "niet wat ik voel bepaalt mijn leven, maar wat er in de Schrift staat bepaalt mijn leven."
Dan ontdekken we in de Bijbel, dat we een erfenishebben van de 1ste Adam, dat we lichamelijk levend en ook geestelijk levend kunnen zijn en tegelijkertijd hebben we ook ontdekt, dat in de zonde van Adam het NIET VERTROUWEN op het Woord van God en het daarom tegen Gods wil in handelen, we ook het geestelijk leven verloren hebben.

Alleen het woord van God kan ons vertellen, wat wel en niet goed voor ons is en niet dat WAT WIJ VOELEN. De duivel bespeelt en kan ons gevoelsleven bespelen. Dus als wij vinden, dat iets goed voelt, hoeft dat nog helemaal niet van God af te komen....absoluut niet. Zonder het woord van God kunnen we ook helemaal niet bepalen, uit welke bron dat goede voelen van ons is.

Alleen het woord van God kan ons vertellen, wat wel of niet uit en van God de Vader van Jezus Christus is. Daarom kom ik inderdaad ook ALTIJD met de bijbel aanzetten, want anders kunnen we helemaal niets beoordelen.

Ook Jezus heeft zo ook DOOR HET WOORD VAN GOD de duivel verslagen bij Zijn verzoeking in de woestijn. Wie zijn wij dan wel, dat wij het even uit de losse pols kunnen en menen dat als iets goed voelt, dat het dan van God moet komen? Wel een enorme overschatting van de mens dan, vind ik en doodeng. Alleen Jezus heeft de duivel kunnen overwinnen. De duivel kunnen wij als mensen helemaal niet aan. Die is veel te sterk en te slim en ook behoorlijk thuis in de bijbel alleen hij verdraait de boel. Daarom heeft Jezus Christus ook dat offer aan het kruis moeten volbrengen, want alleen Hij kon dat omdat Hij de Zoon van God is. Dus het is juist voor ons mensen zeer belangrijk dichtbij de bijbel te blijven om de duivelse listen en verleidingen te weerstaan en dat kan alleen maar door de bijbel.

Zelfs de boze geesten geloven in God en zij sidderen...

Laat je niet bedotten. Alleen door de bijbel zeer grondig en concentieus te bestuderen en ook te gebruiken, kan ons alleen inzicht geven in wat wel en niet van God de Vader en van Jezus Christus komt.

Wat jij ervaart in je yogaoefeningen komt uit een heel andere bron. Trouwens als Kind van God heb je geen Yoga nodig. God heeft ons andere dingen gegeven: het geloven in Jezus Christus het gebed, het bestuderen van het woord van God, het bidden tot God de Vader om de vervulling van de Heilige Geest, het belijden van je zonden het bidden voor heiliging en reiniging van je leven; het lofprijzen van Jezus Christus. die dingen zijn welgevallig voor God de Vader en geeft ons de vrede van Jezus Christus en dat is wat wij als kinderen Gods nodig hebben en die vrede kan ons alleen Jezus Christus geven. Daar hebben we absoluut geen yoga voor nodig.

Datgene wat wij uit ons vlees doen, n.l. die yoga-oefeningen, kan helemaal niets bijdragen tot het werk wat Jezus Christus voor ons gedaan heeft. Het vlees is van geen nut. God de Vader geeft ons de vrede en alleen Hij kan ons die vrede geven en alleen Hij kan ons de Heilige Geest geven al ga je duizendmaal de Tijger of de Krokodil doen of wat er ook aan standen zijn in de yoga...die zullen je nooit de Heilige Geest kunnen geven en daardoor zul je nooit dichter tot God de Vader van Jezus Christus kunnen komen.

Dat is dan mijn mening in deze.

Laatst aangepast door
FILIA110
op zondag 26 augustus 2012, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

WILLEMIJN232 schreef:
Tja, dat blijft natuurlijk hoe dan ook een persoonlijke uitleg voor een ieder......maar een andere uitleg dan jezelf hebt hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.....het is een andere mening maar verwerpelijk?

nee dat zegt toch ook niemand dat een andere uitleg verwerpelijk is? Soms kom je door beter te lezen te onderzoeken naar het hoe en waarom tot beter inzichten
Naar boven

Auteur Bericht
NATEL238

Hallo helaas veel te ver bij mijn in de buurt maar leuk dat je iets onderneemt hopelijk een keer zo iets bij mijn in de buurt.
Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

CHATULIEM619 schreef:
Ja Als jullie ruzie zitten te maken hoeven wij er niet van mee te genieten.

Nee? ik maak geen ruzie hoor.....ik bekritiseer gewoon een aantal zaken net als jij dat graag doet....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:50

ROELANDE345 schreef:
nee dat zegt toch ook niemand dat een andere uitleg verwerpelijk is? Soms kom je door beter te lezen te onderzoeken naar het hoe en waarom tot beter inzichten

Precies, en dat probeerde ik ook aan te geven......
Naar boven

Auteur Bericht
NATEL238

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:51

Hallo helaas veel te ver bij mijn in de buurt maar leuk dat je iets onderneemt hopelijk een keer zo iets bij mijn in de buurt.
Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:51

VISSER278 schreef:
Jaja , en hij kijken of het al echt regent zeker? Clown smiley

Klopt redelijk hoor, zelfs het aantal mm wordt voorspeld dus je weet of het een fikse bui wordt of een klein buitje........Zou ook wel wat voor jou zijn..... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4412 4413 4414 4415 4416 4417 4418 ... 6194 Volgende
Pagina 4415 van 6194