| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:43
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Ik ben altijd errug voorzichtig geweest om mijn adres bekend te maken dan maar een stukje met de trein..... Heb zelfs eens een "mailruzie"gehad omdat de man perse bij mij thuis wilde komen of ik bij hem thuis en ik op een neutrale plaats wilde afspreken... En die man had nog wel een mercedes en een profielschets om bij te  |
Ik wil hem op de eerste date ook niet thuis, maar ik ga geen einden reizen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee maarrrrrrrrrr.... Eindelijk is het dan zover... Anna met stonheid geslagen Goed he van mij  |
Ik durruf gewoon niets meer tegen je te zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:46
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Hier ook en ik heb niemand om mee naar mn stamkroeg te gaan
Wanneer kom je?  |
Hebben ze rosé?
en bitterballen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | NAh scheelt die raakt toch jaarlijks wel een keer de weg kwijt  |
Nee das alleen voor de show
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:49
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | ik heb dat nog nooit gedaan dus is een proefkonijn altijd welkom  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:52
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nee das alleen voor de show  |
OWwwww dacht dat jij de wegwijspiet soms was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:52
|
|
|
|
En Willemijn, wat vond je ervan?
Thomas, geen boer Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:53
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik durruf gewoon niets meer tegen je te zeggen  |
A gossie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 21:59
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | En Willemijn, wat vond je ervan?
Thomas, geen boer Thomas. |
Ook gekeken Thomas.....????? Ik heb genoten....... en heerlijk met vriendinnen gesmst.....sneu voor de tweelingbroer dat hij maar drie brieven had...... Maar ik had wel even gelijk wie de meeste brieven had gehad....... En dan de pioenroos kweker die moest toch zijn eisen wat bijstellen....... Ik hou sowieso al niet van mannen die zeggen dat ze zich nog dertig voelen terwijl ze twintig jaar ouder zijn......zie je op profielen ook regelmatig staan......
Willemijn, toch jammer dat er geen boeren van mijn leeftijd meedoen......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 2 september 2012, 22:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:11
|
|
|
|
Misschien heb ik wel symphatie voor Chat in mijn hart.
Da's iets anders dan eerlijk, op een nette manier, zonder scheldwoorden etc, mijn mening plaatsen.
Want dan zou ik niet eerlijk zijn....dat is ook niet je naaste liefhebben, eigenlijk helemaal niet.
Andersom kan ik ook incasseren....ook al ben ik het er wel of niet (helemaal?) mee eens....
Onverschillig je mond houden, das niet fair, denk ik.
Tis niet wilt zwart, er zijn ook heel veel grijstinten.
Fijne Nacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb genoten....... en heerlijk met vriendinnen gesmst.....sneu voor de tweelingbroer dat hij maar drie brieven had...... Maar ik had wel even gelijk wie de meeste brieven had gehad....... En dan de pioenroos kweker die moest toch zijn eisen wat bijstellen....... Ik hou sowieso al niet van mannen die zeggen dat ze zich nog dertig voelen terwijl ze twintig jaar ouder zijn......zie je op profielen ook regelmatig staan......
Willemijn, toch jammer dat er geen boeren van mijn leeftijd meedoen...... |
Heerlijke uitzending! Tja,die pioenboer,misschien valt ooit het kwartje en beseft hij dat zijn eisen bijgedragen hebben aan het feit dat hij nog single is..........erg sneu voor de vrouwen die geschreven hebben om afgevoerd te worden als zijnde "voorbij de houdbaarheidsdatum" en "omaatjes".......ik vond bijv. die vrouw van 60 er jong uitzien voor haar leeftijd......
En verder?Ik zag veel glunderende gezichten,heel mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Heerlijke uitzending! Tja,die pioenboer,misschien valt ooit het kwartje en beseft hij dat zijn eisen bijgedragen hebben aan het feit dat hij nog single is..........erg sneu voor de vrouwen die geschreven hebben om afgevoerd te worden als zijnde "voorbij de houdbaarheidsdatum" en "omaatjes".......ik vond bijv. die vrouw van 60 er jong uitzien voor haar leeftijd......
En verder?Ik zag veel glunderende gezichten,heel mooi! |
Ik denk niet dat het hem gaat worden met die Pioenboer....., veel te arrogant.....Doede zijn eerste afspraakje is ook niets geworden las ik op mijn app.....(lekker belangrijk, maar toch...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik denk niet dat het hem gaat worden met die Pioenboer....., veel te arrogant.....Doede zijn eerste afspraakje is ook niets geworden las ik op mijn app.....(lekker belangrijk, maar toch...) |
Die app is alleen verkrijgbaar voor de iphone Op het werk is alles geblokkeerd......ik moet het doen met de uitzendingen.......arme ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:36
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | .......ik vond bijv. die vrouw van 60 er jong uitzien voor haar leeftijd......
|
ja, vond ik ook! en het was ook een levendige vrouw. ik dacht; je mocht willen dat ze naast je liep, kerel!!
maar goed; hij houd zich aan het plaatje dat hij in zijn hoofd heeft. zijn goed recht, toch? (en over een jaar of vijftig kijkt hij wellicht terug, en denkt; hmmm mijn plaatje gaf niet al te veel warmte af.....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:39
|
|
|
|
Frappant Mamaloe....recent werd daar in onze gemeente ook over gepreekt... Met ook deze uitleg...VERTROOSTEND!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:56
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Hebben ze rosé?
en bitterballen |
Yep. En de allerlekkerste (handgedraaide) frites in de wijde omgeving
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 22:57
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Frappant Mamaloe....recent werd daar in onze gemeente ook over gepreekt... Met ook deze uitleg...VERTROOSTEND!!!! |
Hebben jullie misschien recent "onze" dominee op bezoek gehad?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 23:14
|
|
|
|
mijn kerkdienst?
eh........ik heb gelachen...........
(mijn pleegdochtertje van 6 jaar liet een verschrikkelijke ratel-wind, en niet zo zachtjes ook!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 23:21
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Hebben jullie misschien recent "onze" dominee op bezoek gehad?  |
Nee...was geen dominee...leespreek...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 00:26
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Yep. En de allerlekkerste (handgedraaide) frites in de wijde omgeving  |
misschien een adres voor een CM-uitje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 00:39
|
|
|
|
jammer dat je zo reageert ze geven de komende week mooi weer op dus had ik in mijn zomertenue, sandalen - witte sokken - korte broek (met witte benen) en buiktas, bij jou pannenkoeken kunnen komen bakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 02:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar past het wel bij het topic Christendom en Yoga???? Ik zie de link niet zo? |
Vindt je deze opmerking niet een beetje raar en overbodig van je, Willemijn? Dit topic is zo'n beetje vergeven van de off-topic bijdragen, die totaal, maar dan ook totaal niets meer met het topic te maken hebben. Als je dat stoort, dan had je wel eens wat eerder aan de bel kunnen trekken, lijkt me. Deze opmerking nu te plaatsen, slaat nergens meer op, naar mijn bescheiden mening....Dit topic hoort al lang tot een off-topic event Kennelijk is er hier een groepje mensen, die alles mogen en waar alles van getollereerd wordt en als je er buiten valt...tja...dan wordt je om ieder wissewasje op je vestje gespuugd. Triest hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 07:24
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | jammer dat je zo reageert ze geven de komende week mooi weer op dus had ik in mijn zomertenue, sandalen - witte sokken - korte broek (met witte benen) en buiktas, bij jou pannenkoeken kunnen komen bakken |
Gewoon door laten gaan Gerrit...!!! En komen zoals je bent!!! Ze wou toch zo graag dat je kwam??? Volgens mij zal ze eerder in de gaten houden of je wel goed kan bakken!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 07:29
|
|
|
|
De weersvooruitzichten zijn mooi deze week...ik hoop erop... Nog geen afscheid van de zomer...zou heerlijk zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 08:14
|
|
|
|
| FILIA110 schreef: | Vindt je deze opmerking niet een beetje raar en overbodig van je, Willemijn? Dit topic is zo'n beetje vergeven van de off-topic bijdragen, die totaal, maar dan ook totaal niets meer met het topic te maken hebben. Als je dat stoort, dan had je wel eens wat eerder aan de bel kunnen trekken, lijkt me. Deze opmerking nu te plaatsen, slaat nergens meer op, naar mijn bescheiden mening....Dit topic hoort al lang tot een off-topic event Kennelijk is er hier een groepje mensen, die alles mogen en waar alles van getollereerd wordt en als je er buiten valt...tja...dan wordt je om ieder wissewasje op je vestje gespuugd. Triest hoor!  |
Ook goedemorgen Felia....., je hebt zin in de nieuwe week zo te lezen.....
En...als ik de opmerking raar en overbodig vond had ik hem niet geplaatst uiteraard......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 3 september 2012, 08:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 08:43
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | jammer dat je zo reageert ze geven de komende week mooi weer op dus had ik in mijn zomertenue, sandalen - witte sokken - korte broek (met witte benen) en buiktas, bij jou pannenkoeken kunnen komen bakken |
Nou Anna, aan lef ontbreekt het Gerrit niet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 09:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het woord barmhartigheid vreselijk archaïsch klinken. In jouw eerste definitie miste ik dat aspect genade, vandaar mijn aanvulling. En als je gelooft in vergeving betekent dat niet meteen dat je er gemakkelijk mee om gaat. Als je dat doet maak je er een karikaratuur van. |
Maar hoe denk jij dan (even off topic) over de vrijlating van de vrouw van Dutroux? Zij heeft zich bekeerd tot het katholicisme en leeft nu in een klooster van de Clarissen.....Er is een verschil tussen moraal en recht dat dat is een feit.....maar vergeef je haar ook? Jij gelooft daar in maar in dit geval ook? Je weet dat ik vind dat soms dingen te erg zijn voor vergeving en daar schaar ik dit ook onder en je bent ook goed ziek van geest als je de dingen doet die zij heeft gedaan. Wel iedere dag de hond eten geven en die arme kleine kinderen laten verhongeren.....Maar als je dan de Bijbel naar de letter leest moet je haar ook kunnen vergeven?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 3 september 2012, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 09:55
|
|
|
|
Genesis 3 en 4
Voor mij is Genesis 3 nog steeds 1 van de meest raadselachtige bijbelboeken; het roept veel vragen op.
Beginnend bij het 1e vers: de slang als listigste dier. Zo bekijken wij de slang volgens mij allang niet meer. Kennelijk was de satan hier in een slang gevaren en de slang wordt gestraft.
De 1e verleiding. Gedeeltelijk sprak de slang de waarheid; de mens zou als God worden; kennende goed en kwaad. Dat is goed gelukt; ik zou soms wensen dat ik geen kennis meer had van wat het kwaad is. Soms hoor je dingen die op deze aardbol gebeuren waarvan je achteraf denkt; wist ik het maar niet. Ik vind niet dat we onze ogen voor het kwaad moeten sluiten, maar het kennen, het weten wat er gebeurt maakt allesbehalve gelukkig.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Adam en Eva zich plots schaamden voor hun naaktheid; naakt lopen was (toen) toch geen zonde?
In vers 12 lijkt het een beetje alsof Adam indirect God de schuld geeft: de vrouw die Gij aan mijn zijde gesteld hebt. Heel herkenbaar helaas. Ik ben ook snel geneigd om God aan te klagen als dingen in mijn leven anders gaan dan gewenst. t Lost alleen niets op....
Vers 15 vind ik altijd ontroerend om te lezen vanwege de frase "... tussen uw zaad en haar zaad..." In de hele bijbel wordt altijd van het zaad van de man gesproken; nergens lees je ook maar dat de vrouw 'zaad' heeft. Ik maak hieruit op dat God op dit moment Zijn reddingsplan al van begin tot eind klaar heeft: "de maagd zal zwanger worden". Er komt geen man aan te pas.
Aan het einde van vers 16 vind ik de oorsprong van de onderdrukking van de vrouw die wereldwijd gemeengoed lijkt; de vloek door God zelf uitgesproken. Waarschijnlijk is er dan ook maar 1 manier om daarvan verlost te worden.
Vers 24; ik heb me vaak afgevraagd hoe lang die cherubs daar hebben gestaan en of ze daar soms nog staan. Alleen zien wij ze dan niet?
Genesis 4 Hoe kwamen Kain en Abel op het idee om offers aan God te brengen?
Vers 16; Als Kain bij de Heer weggaat en in een ander land ging wonen betekent dit dat in zijn oude land de Heer aanwezig was itt tot in zijn nieuwe woonplaats?
Vers 26b: wie gingen de naam des Heren aanroepen en waarom? En heeft God daarop geantwoord? Wat wordt er met deze zin bedoeld; waarom wordt het genoemd?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 3 september 2012, 10:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 10:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe denk jij dan (even off topic) over de vrijlating van de vrouw van Dutroux? Zij heeft zich bekeerd tot het katholicisme en leeft nu in een klooster van de Clarissen.....Er is een verschil tussen moraal en recht dat dat is een feit.....maar vergeef je haar ook? Jij gelooft daar in maar in dit geval ook? Je weet dat ik vind dat soms dingen te erg zijn voor vergeving en daar schaar ik dit ook onder en je bent ook goed ziek van geest als je de dingen doet die zij heeft gedaan. Wel iedere dag de hond eten geven en die arme kleine kinderen laten verhongeren.....Maar als je dan de Bijbel naar de letter leest moet je haar ook kunnen vergeven? | Eerlijk gezegd vind ik dat nogal vergezocht. Zij heeft mij persoonlijk niets aangedaan. En idd, ziek van geest, daar zeg je nogal wat. Het is duidelijk dat ze onder invloed van die man dingen gedaan heeft, waar ze nu spijt van heeft. En ik vind wel dat iedereen een nieuwe kans moet krijgen. Doet me denken aan Corry Ten Boom, toen ze oog in oog stond met haar kampbeul. Ze kreeg de kracht om haar te vergeven. Vaak is vergeven een keuze in je hart. En dat is heel moeilijk. Laten we hopen dat we nooit zelf voor die keuze komen te staan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 10:40