ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4486 4487 4488 4489 4490 4491 4492 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:02

CHATULIEM619 schreef:
Als iemand een feitelijke onjuistheid vermeldt, kan ik daar een opmerking over maken zonder dat daarmee meteen een waardeoordeel aan vastzit. Ga dan ook niet voor mij invullen hoe ik dat bedoel.

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt toch wel echt een extreme kijk van zaken zeg. Ik denk dat ik de laatste pagina's meer verwijten om mn oren heb gekregen dan Willemijn.

Dat is toch ook een waarde-oordeel?

Wat ik zie gebeuren is dat er een battle is ontstaan waarin het strijden is om het gelijk. Daarin zie ik de één een beweging maken van: Dit is het woord en die moet je rechtsnijden. Er is geen midden, er is alleen rechts of links, de schapen en de bokken. De ander zegt God op haar wijze te kennen en ook samen met Hem vanuit haar christenzijn denkt ze anders over bepaalde zaken en kan dit ook voor zichzelf en God verantwoorden. Ze verzet zich terecht tegen het feit dat aan bepaalde acties haar christen zijn wordt afgemeten. (Ja ik weet het, Willemijn heeft ook zo haar uitspraken hierin naar anderen toe... )

Vervolgens zie ik een strijd ontstaan van welles-nietes. Het verhaal over yoga wordt heel letterlijk genomen met ontstaansgeschiedenis (is goed om te weten en mee te nemen in het onderscheiden) en hoe dit zou uitwerken en wordt niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft, zij gaat niet aan de slag met goden en demonen en andere geestigheden. In plaats van dit bij haar te laten wordt vervolgens een soort houdgreep (sorry is judo, I know) toegepast waarbij de ander laat weten nog steeds haar geloof en visie te hebben, getuigt meerdere malen over hoe zij God kent en yoga voor haar werkt (haal het woord even weg en je hebt: ontspanning/ademhalingstechnieken/bewust bezig zijn).

Waarde oordeel: nee gewoon, kijk en zie.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 9 september 2012, 18:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:02

Ben nu toch bezig, deze is ook heel mooi....luister vooral naar de mooie tekst.......
http://youtu.be/-7zMtIFR3Zs
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:07

HANNAH810 schreef:
wat zeggie me nou? was gezins-uitbreiding je mooiste moment van de dag vandaag???

wie van de drie? Clown smiley

Ik dacht nog wel dat Dennis een vriendinnetje had!
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:08

WILLEMIJN232 schreef:
Ik dacht nog wel dat Dennis een vriendinnetje had!
Clown smiley

ze hebben er drie, willemijn!! Knipoog smiley

(pa en twee zoons; alle drie één?)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:23

ERIKA129 schreef:
Wijze woorden.... Dit gaat niet goed komen wees de verstandigste maar en ga lekker de tuin in en negeer dit hele geheel Knipoog smiley

Kom net online lees 2 topics en heb gelijk gegeten en gedronken... Ik ga er niet eens meer inhoudelijk op in.

verstandige vrouw....ga ik ook doen.....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:25

WILLEMIJN232 schreef:
Ben nu toch bezig, deze is ook heel mooi....luister vooral naar de mooie tekst.......
http://youtu.be/-7zMtIFR3Zs

En dan kan het lied aan het Licht van Huub Oosterhuis er ook nog bij:

http://www.youtube.com/watch?v=SummKqS-enY
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:31

JANS221 schreef:
En dan kan het lied aan het Licht van Huub Oosterhuis er ook nog bij:http://www.youtube.com/watch?v=SummKqS-enY

Ja, dat is één van de mooiste liederen he?

Aanhoudend licht wat overwint......prachtige woorden........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 9 september 2012, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:31

PIETER649 schreef:
De gemiddelde "mof" is blij dat navigatiesystemen uitgevonden zijn... die käsekopfen stuurden ze altijd de verkeerde kant op als ze netjes en vriendelijk de weg vroegen.

Je kan het ontkennen, maar 2 waarheden zal ik je hier geven:

1: water is nat
2: zonder duitsland ging nederland failliet en had het geen reden tot bestaan.

Wees dus maar blij dat wij er zijn en zwaai voortaan vriendelijk met je hele hand, niet alleen met je middelvinger Coole smiley met zonnebril

heb jij weleens een duitser antwoord horen geven als iemand in het nederlands de weg vraagt in duitsland, heb jij weleens een duitser in het nederlands de weg horen vragen in nederland, ik niet Boze smiley

en waar zou de duitse industrie zijn zonder onze rotterdamse haven Smiley die vol vragen zit

Lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT603
op maandag 10 september 2012, 00:30
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:38

ZWAAN995 schreef:
Hm misschien moet je in vervolg gewoon de chatbox verhalen kopieren en bestandje maken en opslaan en als het gebeuren voorvalt kan je dat terug lezen en hier plaatsen. Want nu is het ja en nietes verhaal wie wel of niet gelijk heeft.

Wie het gelijke heeft God ziet het hart aan.
Hij is de Camera van je leven 24 uren per dag elke seconde

Hem kan je niet bedriegen of liegen niets.
Hij weet wat je denkt en gaat doen

Elke stap die je maakt en doet

<><

Zwaan

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:39

http://www.youtube.com/watch?[url]v=LkrKjnQHub0&feature=share&list=AL94UKMTqg-9ATaZH_LAlvhwZci74gnRVo[/url]

Nog ééntje dan....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:41

http://www.youtube.com/watch?[url]v=LkrKjnQHub0&feature=share&list=AL94UKMTqg-9ATaZH_LAlvhwZci74gnRVo[/url]

Nog ééntje dan....

http://www.youtube.com/watch?v=LkrKjnQHub0&feature=share&list=AL94UKMTqg-9ATaZH_LAlvhwZci74gnRVo
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:44

JOL252 schreef:
Me too.
Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot...

Ik heb bij mijn weten Willemijn in geen enkele bijdrage veroordeelt. Wel veroordeel ik yoga als zijnde een niet-christelijk godsdienstig ritueel. En in de bijbel staat dat je geen 2 heren kunt dienen.
(Lees bijv. Jozua 24:15 "Maar indien het kwaad is in uw ogen, de HERE te dienen, kiest dan heden, wie gij dienen zult: òf de goden die uw vaderen aan de overzijde der Rivier gediend hebben, òf de goden der Amorieten, in wier land gij woont. Maar ik en mijn huis, wij zullen de HERE dienen!"
Of: Lucas 16:13 "Geen slaaf kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.")

Ik vind dat Willemijn hier de enige is die personen veroordeelt en zonder op inhoudelijke argumenten in te gaan weinig anders doet dan respectloos hatelijkheden ventileren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:53

JOL252 schreef:
Dat is toch ook een waarde-oordeel?
Dit was een reactie op jouw bijdrage waarin je vindt dat wij Wmijn te hard aanpakken. Ja, het is een waardeoordeel, maar niet over het leven van Wmijn of over hoe zij alles beleeft. Je hebt in mijn ogen een vreemde manier van citeren...
JOL252 schreef:
Wat ik zie gebeuren is dat er een battle is ontstaan waarin het strijden is om het gelijk. Daarin zie ik de één een beweging maken van: Dit is het woord en die moet je rechtsnijden. Er is geen midden, er is alleen rechts of links, de schapen en de bokken. De ander zegt God op haar wijze te kennen en ook samen met Hem vanuit haar christenzijn denkt ze anders over bepaalde zaken en kan dit ook voor zichzelf en God verantwoorden. Ze verzet zich terecht tegen het feit dat aan bepaalde acties haar christen zijn wordt afgemeten. (Ja ik weet het, Willemijn heeft ook zo haar uitspraken hierin naar anderen toe... )

Vervolgens zie ik een strijd ontstaan van welles-nietes. Het verhaal over yoga wordt heel letterlijk genomen met ontstaansgeschiedenis (is goed om te weten en mee te nemen in het onderscheiden) en hoe dit zou uitwerken en wordt niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft, zij gaat niet aan de slag met goden en demonen en andere geestigheden. In plaats van dit bij haar te laten wordt vervolgens een soort houdgreep (sorry is judo, I know) toegepast waarbij de ander laat weten nog steeds haar geloof en visie te hebben, getuigt meerdere malen over hoe zij God kent en yoga voor haar werkt (haal het woord even weg en je hebt: ontspanning/ademhalingstechnieken/bewust bezig zijn).

Waarde oordeel: nee gewoon, kijk en zie.
Hoewel Willemijn steen en been klaagt over wat haar aangedaan is, zijn je ogen volledig gesloten over hoe zij met anderen omgaat. Mede door haar eigen uitdagende uitlatingen is deze situatie ontstaan. En ja, er is strijd. Maar dat gebeurt nu eenmaal als men Gods woord aan de kant wil zetten en de duisternis tot licht wil promoveren.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:06

WILLEM618 schreef:
ze hebben er drie, willemijn!! Knipoog smiley

(pa en twee zoons; alle drie één?)

Visser een vriendin??????
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Toch niet Zeeland? Ik denk maar even al schrijvend......, die woont wel vlak bij hem en houdt van vis Knipoog smiley
Leeftijdsverschil moet kunnen toch? Visser heeft soms wel wat sturing nodig....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:07

ROELANDE345 schreef:
Knipoog smiley

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:07

VISSER278 schreef:
Yep , Roelande treft het wel hè in onze provincie. Coole smiley met zonnebril

Ja ik heb het zeker getroffen het was echt heerlijk. Jammer dat het afgelopen is. Heeft me wel verbaasd dat er zo weinig Zeeuwen op het strand waren steeds
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:10

WILLEMIJN232 schreef:
Zieke smiley
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:12

ROELANDE345 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:16

WILLEMIJN232 schreef:
Ijsje, het ga je goed....ik wens je veel dingen toe die je gelukkig en blij maken.......

Jammer Ijsje!!! Lachende smiley

sommigen komen weer terug he, na een tijdje...;)

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:18

PIETER649 schreef:
een schrale troost Mario.... maar ik ben er weer ff Coole smiley met zonnebril

Nou, schrale troost?

Het compenseert de boel weer Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:22

DJES101 schreef:
Gedachtens....(zucht)

Je vraagt aan iemand zou jij voor mij iemand op kunnen halen van vliegveld....het is zo slecht weer!
Diegene is pas geslaagt met zijn studie ,en niet zolang geleden zijn rijbewijs gehaald.
Je vraagt nog even netjes na of ook de ouders het goed vinden ....,en ja ook zij vinden het goed!
Later op de avond gaat de telefoon ,er word medegedeeld dat er een auto ongeluk heeft plaats gevonden ,en mogelijk de personen in de auto familieleden zijn.
Je gaat zo snel als mogelijk naar het ziekenhuis ,wat je daar aantref is niet in woorden uit te drukken !
Duizenden gedachtens gaan door heen ,schuldgevoelens ,angst ,verdriet en pijn..
Na een heftige strijd van twee dagen overlijden de twee familie leden die in de auto zaten...
De dagen erna ..gedachtens zovele...vragen zonder antwoorden ...
Je kan niet meer denken...probeert er te zijn waar je zijn moet ..
Je probeert je te verschuilen voor familie leden ,wil met niemand praten want jou gedachtens zijn als...als...en ik ben een moordenaar...
In al deze strijd en gedachtens krijg je na een paar dagen het behaalde diploma en de onkosten rekening toegereikt ,met de boodschap zo vergeet je nooit wat je van ons heb weggenomen !!
En door dit alles heen de kracht vinden ..gedachtens ...ik wens ...!!
De kracht en geloof zien te vinden UIT GENADE niet WAAROM ...maar WAARTOE LEIDT DIT ALLES HEERE !!

Wat afschuwelijk Djes bah ik word er naar van nu ik dit lees. En ik kan me je schuldgevoel wel voorstellen maar jou treft natuurlijk geen schuld. Heel veel sterkte. Ik zal voor je bidden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:36

VISSER278 schreef:
Ja , serieus.
Dennis kwam binnen ..... Pa , ik zie een jonkie.
Dus zoeken en nog es zoeken en jawel hoor . Op den duur zagen we wel 3 jonkies.
Dus het was wel heftig ineens .... een drieling erbij. Lachende smiley

Mag je wel flink wat extra vis vangen met 3 monden erbij om te voeden.
Maar van harte hoor

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:47

PIETER649 schreef:
Bastiaan, ik raad je aan om google te openen en als trefwoorden PKN en antisemitisme in te tikken.

jij gaat nog schrikken dan... Twijfelende smiley
Ik heb gegoogled. En vond een specifieke dominee die antisemitische uitspraken deed in een preek van een aantal jaren geleden. En ( voor zover ik het goed begrepen heb) de leiding van de PKN is daar niet, of niet genoeg daartegen opgetreden.

Is dit een bewijs dat de pkn antisemitisch is?
Nee dat is het niet. Het niet optreden heeft niets met haat te maken tegenover Joden, maar met een (m.i. ondeugdelijke) opvatting over wie waar verantwoordelijk voor is. De pkn leiding vind dat er tegen opgetreden moet worden maar dan vanuit die betreffende kerk ( c.q. de kerkelijke weg).
En bovendien heeft hebben ze ook hun standpunt duidelijk verklaard en daar is van antisemitisme geen sprake, maar juist uitgesproken verbondenheid.

Neem nu het voorbeeld van de goddeloze dominee’s die op de kansel staan in sommige pkn gemeenten.
Ook daar wordt niet tegen opgetreden. Je ziet dus dat het niets met haat te maken heeft, maar met een (m.i. verwrongen) algemene opvatting over wat zij zelf vinden wat hun taak is.
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 19:47

CORTAZAR588 schreef:
ik interpreteer verkeerd?
In deze discussie zie ik je überhaupt niets van bewijs behandelen of interpreteren. Laat staan een goede of foute interpretatie. Ik vroeg om je tot dusver lege beweringen te voorzien van bewijs.

CORTAZAR588 schreef:
tja .....
dan zijn er duizenden mij voorgegaan denk ik.
Kracht van het argument gaat voor de macht van het getal ( los van de vraag welke opinie überhaupt wel of niet de meerderheid zou hebben).
Dus blijft staan: Ik vroeg om je tot dusver lege beweringen te voorzien van bewijs.

CORTAZAR588 schreef:
maar ik heb begrepen dat er mensen zijn hier op het forum , die zich door mij aangesproken voelen.

Wie voelde zich aangesproken? Het is meer een kwestie van dat jij duidingen doet die je voorlopig niet hard maakt.

CORTAZAR588 schreef:
is het niet erg wat deze twee zwijnen hebben gedaan en gezegd ?
Wat heeft Calvijn gezegd dat hem tot antisemistische zwijn maakt? en waarom?

CORTAZAR588 schreef:
of omdat vele mensen zich er goed bij voelen en onze waarden calvinistisch zijn?
Ik had je al genoemd dat het voor mij irrelevant is of Calvijn zondigde. Net zoals het voor mij irrelevant is dat David zondigde. Maar als ik zou zeggen dat bijvoorbeeeld Henoch een moordlustige zwijn is, dan zou jij toch ook wel eerst het bewijs willen zien van mijn diskwalificerende opmerkingen over die persoon?

CORTAZAR588 schreef:
ik ga geen stukken erbij halen
Dat heb ik gemerkt. Je duidingen zijn heftig, je onderbouwing ontbrekend.

CORTAZAR588 schreef:
er zijn al hele polemieken gevoerd over deze kwestie
Waarom begin je er dan weer over?
Je hoefde er niet over te beginnen, maar het is van tweeën een:
Of je beschuldigd en vervloekt niet, of je doet het wel.
In het laatste geval zou je het dan tevens moeten onderbouwen.
Tenminste als je het onderscheidend wil laten zijn van schelden. En voorlopig neem ik aan dat dat niet je bedoeling was, dus ik wacht op je bewijs.

CORTAZAR588 schreef:
feit is , ook al praten jullie hier op dit forum het goed
Als jij niets aan bewijs brengt dan is dat ook niet goed of slecht te praten. Ik vraag je om bewijs.

CORTAZAR588 schreef:
maar de haat druipt eraf.
Waar heb je het over ? Welke opmerking druipt de haat ervan af ?? In ieder geval begrijp ik dat je een grote aversie hebt tegen haat. En dat je uit volle liefde bepaalde mensen vervloekt en ze als antisemistische zwijnen duidt, terwijl je de gevraagde onderbouwing daarbij achterwege laat. Maar begrijp ik je nu goed dat je de onderbouwing niet gaat leveren ?

CORTAZAR588 schreef:
dat ik dat met feiten etc etc etc zou moeten onddersteunen lijkt mij een zeer veeg teken.
dat de waarheid niet wordt erkend en antisemitisme in de nederlandse kerken nog steeds springlevend is
Als je het niet om inhoud te doen is, maar alleen om duidingen te doen waarvan jij vindt dat ze terecht zijn en zonder onderbouwing zouden moeten worden overgenomen, dan zijn we toch klaar met de discussie? Want een inhoudelijke discussie is het dan überhaupt niet geweest.

Terug naar je opmerking waarop ik reageerde; Jij zei:
Feit is dat er in de 2 e WO geen enkele kerk in nederland heeft geprotesteerd tegen de vernietiging van de 105.000 joodse nederlanders”.

Deze lege bewering laat je dus zonder bewijs. En het tegenbewijs die aantoonde dat je bewering feitelijk onjuist was, laat je ongemoeid…

CORTAZAR588 schreef:
protest aantekenen beste Bastiaan , kan iedereen.
het omzetten in daden maar weinigen.
Niet te snel. Begrijp ik je nu goed dat je je bewering terugneemt dat geen enkele kerk in Nederland zou hebben geprotesteerd?

CORTAZAR588 schreef:
zaken scherp veroordelen onder collectieve noemer is geen kunst
Hoe bedoel je dat precies? De protesten waren niet algemeen, maar zeer concreet met man en paard. En ook niet alleen roepend voor eigen parochie, maar ook concreet tegen de overheid.

De kern van de zaak lijkt me dat er in de oorlog genoeg fout is gegaan. En dit is een understatement.
En ja, er was antisemitisme, en zeker niet alleen in Duitsland.
Nazi-Duitsland brandmerkte de Joden als groep en veroordeelde ze.
Het is jammer dat jij de kerken en calvinisten als groep lijkt te veroordelen en ze voorziet van kwade motieven ( antisemitisme). Hebben we dan helemaal niets geleerd uit het verleden?

PIETER649 schreef:
Feit is ook dat zowel Luther en Calvijn antisemitisch waren
Het is voorlopig in deze discussie alleen een feit dat jij dit een feit noemt. Maar je claim bevat geen overtuigingskracht omdat je geen onderbouwing geeft.

PIETER649 schreef:
De vraag is nu wat wij kunnen doen om het beter te doen, beter vooruit kijken dan achterom kijken, toch?
Dus controleer waar jouw collectegeld heen gaat en spreek je gemeente er op aan.
Stem woensdag op een partij die Israel goed gezind is.
Probeer, waar mogelijk, israelische produkten te kopen, boycot Gods volk niet!
Voeg dan ook de daad bij het woord: met zelfs opnieuw weer je herhaling van je duidingen over Calvijn ( zonder onderbouwing) kijk je achterom, en niet vooruit.

En betreft het steunen van Israël,
Als reden geef je het argument dat ze ‘Gods volk zijn’.
Wat bedoel je met ‘Gods volk’?
Ik geloof niet dat b.v. de joodse rabbijnen onze geestelijke broeders zijn. Wie is mijn broeder: die de wil van de Vader doet. Zij die Christus verwerpen, doen niet de wil van de Vader.

(p.s. ik heb afgelopen zomervakantie een indrukwekkend boek gelezen over Israël, zoals over de tijd rond 1948 en erna. Beslist een aanrader).
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 20:01

BASTIAAN161 schreef:
Ik heb gegoogled. En vond een specifieke dominee die antisemitische uitspraken deed in een preek van een aantal jaren geleden. En ( voor zover ik het goed begrepen heb) de leiding van de PKN is daar niet, of niet genoeg daartegen opgetreden.

Is dit een bewijs dat de pkn antisemitisch is?
Nee dat is het niet. Het niet optreden heeft niets met haat te maken tegenover Joden, maar met een (m.i. ondeugdelijke) opvatting over wie waar verantwoordelijk voor is. De pkn leiding vind dat er tegen opgetreden moet worden maar dan vanuit die betreffende kerk ( c.q. de kerkelijke weg).
En bovendien heeft hebben ze ook hun standpunt duidelijk verklaard en daar is van antisemitisme geen sprake, maar juist uitgesproken verbondenheid.

Neem nu het voorbeeld van de goddeloze dominee’s die op de kansel staan in sommige pkn gemeenten.
Ook daar wordt niet tegen opgetreden. Je ziet dus dat het niets met haat te maken heeft, maar met een (m.i. verwrongen) algemene opvatting over wat zij zelf vinden wat hun taak is.
Helaas zijn christenen vaak verantwoordelijk geweest voor antisemitisme. Het bekendste voorbeeld is tijdens de pest die in de middeleeuwen woedde. Door hun dieet hadden ze geen last van ratten, dus ook geen pest. Het gevolg was dat ze aangewezen werden door de christenen als zijnde de oorzaak van de pest. Grote moordpartijen onder de joden
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 20:06

ZWAAN995 schreef:
De dwaling van het vijf-punts Calvinisme

http://verhoevenmarc.be/PDF/calvinisme.pdf

Martin Luther
Algemene leringen en praktijken

http://verhoevenmarc.be/PDF/Martin-Luther.pdf
Zwaan

Hier is veel over te zeggen, maar ik reageer niet graag op linkjes.
als je een punt daarvan wilt noemen en die hier brengen met een kleine samenvatting waarom dat punt in jouw ogen een dwaalleer is, dan ben ik voornemens daar op te reageren als de tijd het toelaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 20:09

MAMALOE463 schreef:
Graag zou ik jullie willen vragen te bidden voor mijn lieve vader.
Vandaag zijn ze bij de huisarts geweest, de huisarts heeft een vermoeden dat mijn vader darmkanker heeft, gezien de uitslagen van het bloed.
Een dezer dagen moet hij naar de internist en worden er scans gemaakt, tot nu toe leven we in onzekerheid.
Graag gebed voor hem........

Heel veel sterkte voor jullie
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 20:11

De mensen die zich tot nu toe hebben opgegeven:

* ANNET (oud CM-lid) (43)
* DEHERDER920 (34)
* ANOUSKA714 (48)
* EDWIN451 (42)
* JEANICE237 (49)
* JOKE299 (49)
* SOFIE778 (43)
* FLORA018 (46) (onder voorbehoud)
* MARCEL188(46)
* ERIK337 (49) (onder voorbehoud)
* JANET715 (46)
* WILLEKE (introducé) (39)
* HANNAH04)(34)(onder voorbehoud)
* KATTEKOP083(53)

Laatst aangepast door
ANITA412
op woensdag 12 september 2012, 08:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 20:40

Nagenieten van deze warme dag. Eerst spektakel van Hond Speelt met Kikker aangezien (arme kikker) en nu tuinfakkel aan en nog even de stilte van de avond in me opnemen... ssst...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 20:40

One celestial rhapsody...

http://www.youtube.com/watch?v=ioxeqbQCvMo
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4486 4487 4488 4489 4490 4491 4492 ... 6194 Volgende
Pagina 4489 van 6194