Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:21
|
|
|
Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Zo heet de titel van dit onderwerp.
Maar ik wou even zeggen: mogen huishoudelijke mededelingen ook?
Het zit zo. Ik ben sinds kort weer aan het (vrijwilligers)werk, met mijn wao.
Nou heb ik een tijdje in therapie gezeten voor het volgende. als je een uitkering hebt, heb je zeeën van tijd. Dan heb je zoveel tijd, dat je niet weet wat je met die tijd moet doen. Daarom krijg je therapie, zodat je niet gaat klagen van 'zóveel tijd...niets te doen', ja, de dingen die echt geld kosten kan je sowieso niet doen.
Goed, op die therapie leren 'ze' je hoe met die tijd om te gaan. Lezen, films kijken, wandelen of fietsen, forummen etc. Iig allemaal dingen die wel leuk zijn, en niet direkt handen vol geld kosten, zoals bijvoorbeeld shoppen.
Nou zit het zo, ook al zit ik in de wao, ik doe sinds kort weer vrijwilligerswerk. Jahaa, 8 uur per dag. Met reistijd erbij kom ik op 9 1/2 uur per dag. Dit is wel opgebouwd, om de zoveel tijd enkel uren erbij..
Dusz..uitslapen tot je echt helemaal niet meer kan slapen, is er niet meer bij. Ja, dat had ik een tijd echt nodug door mijn veels te hoge bloedruk die ik had...veel Rust....
Maar ja, op tijd naar bed nu, want ik heb zeker 10 uur slaap nodig...Dus laat naar bed, 'want kan toch uitslapen en leefde vaak in de namiddag en avond' kan ook niet meer....
Dusz, nu moet ik kiezen en dingen minder lang doen, ik kan niet én lezen, én forummen, én goede films bekijken zólang als ik een tijd gewend ben, én werken erbij op één dag...
En zeker het forummen, ja heerlijk, vaak erg lang denken, en doordenken, hoe ga ik dit schrijven en waarom ga ik het zus en zo schrijven. dus het is niet alleen het typen, dat kost bijna geen tijd, maar het nadenken...ik genoot ervan deed me altijd erg goed, leerde ervan, kortom, allemaal positieve zaken, ook het contact met de mensen hier..
Dus, om een lang verhaal kort te maken, ik zal veel minder op het forum zijn, als dat ik zou willen, omdat ik weer werk.En dat werk is voor mij echt wel heel belangrijk, dat ik dat nu weer kan opbrengen, ik geniet ook van collega's. de leiding is erg tof. Ja, en er wordt rekening gehouden dat ik in de wao zit....krijg ik ineens een migraine aanval, word ik ineens angstig of duizelig....Er is daar deskundige leiding....
Op een commercieel bedrijf zou dat niet kunnen, maar ja, wel in de 2de hands spullen zaak waar ik werk, en er ook een afdeling is voor vrijwilligers van de ggz(geestelijke gezondheids zorg).
In ieder geval, ik schrijf dit eventjes neer, omdat ik eerst wel vaak dingen schreef op het forum, en ja, nu moet ik tijd verdelen, ...en ik raakte gesteld op mensen en gehecht.
Even los van het feit dat het werken me weer goed doet, het opstaan 's ochtends is een ramp. Maar ja, dat hebben zoveel mensen.
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:22
|
|
|
Vergeven.
Wij hebben moeite met vergeven, want krom is krom en recht is recht. Men is verantwoord voor zijn daden en alles wat men heeft gezegd.
Zelfs Christus vrienden hadden moeite en vroegen Hem hoe vaak toch Heer moeten wij anderen vergeven……? Het moet toch op zijn op een keer.
Hij gaf hen aan steeds te vergeven tot zeventig maal zeven keer… dat is wel veel om op te brengen vaak zien wij het dan ook niet meer.
Hij , Christus zelf, heeft het bedongen HIJ nam geheel het wereldkwaad op zich , om ’t al ons te vergeven Wij wand’len in een rein gewaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:22
|
|
|
Moet hierbij denken aan de preek van gisteravond . Een leeuw , die hoeft geen prooi wat al dood is , ..... nee die zoekt een levende prooi. Een dier wat hij kan verslinden. Een dood beest is te min voor een leeuw. En zo is de satan ook , een briesende leeuw zoekende wie hij kan verslinden. Mensen die ver van God vandaan zijn , nee , daar heeft satan geen oog voor , die heeft hij toch al in de houdgreep. Maar mensen die dicht bij God leven , dáár heeft hij lust in om die als prooi te vangen . Maar gelukkig ..... God waakt over Zijn kudde . Maar die moeten vaak wel veel beproevingen doorstaan. Daarom is het niet voor niks dat Efeze 6 , de geestelijke wapenrusting , in de Bijbel staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Moet hierbij denken aan de preek van gisteravond . Een leeuw , die hoeft geen prooi wat al dood is , ..... nee die zoekt een levende prooi. Een dier wat hij kan verslinden. Een dood beest is te min voor een leeuw. En zo is de satan ook , een briesende leeuw zoekende wie hij kan verslinden. Mensen die ver van God vandaan zijn , nee , daar heeft satan geen oog voor , die heeft hij toch al in de houdgreep. Maar mensen die dicht bij God leven , dáár heeft hij lust in om die als prooi te vangen . Maar gelukkig ..... God waakt over Zijn kudde . Maar die moeten vaak wel veel beproevingen doorstaan. Daarom is het niet voor niks dat Efeze 6 , de geestelijke wapenrusting , in de Bijbel staat. |
Wat een duidelijk gegeven!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:26
|
|
|
[quote=CANADIAN073]Dan ben je geen goede inbreker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:29
|
|
|
He Shanita Fijn voor je dat je werk hebt waarbij je je goed voelt!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:30
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik vraag me dit jaar echt af waarom ik uberhaupt de moeite heb genomen om een stempas aan te vragen. |
WAT LEUK OM JE HIER WEER TE ZIEN!!!! Wat dacht je...het opperhoofd is er ook weer...dan ik ook???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat is oud? 16 jaar , is dat oud ? Lek glas , voor mij een nieuw begrip. En rammelen? Nee , dat doen ze ook niet. Wat Leanne schreef , dat leek mij het meest voor de hand liggend . Maar waarom dan alleen aan de achterkant van het huis , en niet aan de voorkant? |
als de wind zw is, waait tie dan tegen de achterkant?
vanuit het zw komt de meeste regen en in jouw geval misschien ook wind van zee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:33
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik vraag me dit jaar echt af waarom ik uberhaupt de moeite heb genomen om een stempas aan te vragen. |
Ik vraag me af hoe lang ik moet zoeken voordat ik die stempas gevonden heb. In ieder geval weet ik zeker dat de envelop nog NIET geopend is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:36
|
|
|
GERRIT603 schreef: | als de wind zw is, waait tie dan tegen de achterkant?
vanuit het zw komt de meeste regen en in jouw geval misschien ook wind van zee? |
Ja dat klopt. maar waarom dan wél bij mij en niet bij de buren? En wél beneden en boven niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja dat klopt. maar waarom dan wél bij mij en niet bij de buren? En wél beneden en boven niet? |
ik heb geen verstand van glas, jammer dat hier geen schilder is die reageert
zouden er in glas ook verschillende soorten kwaliteit kunnen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 22:54
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik heb geen verstand van glas, jammer dat hier geen schilder is die reageert
zouden er in glas ook verschillende soorten kwaliteit kunnen zijn  |
Ik heb het vanavond aan mijn persoonlijke schilder gevraagd Hij zei dat ik in principe gelijk heb,hoogstwaarschijnlijk is het cementsluier maar die middeltjes helpen maar matig,impregneren van de gevel wel(en een aluminum strip boven je kozijn plaatsen)maar dat is duur en slechts tijdelijk afdoende..........het kan ook zijn dat het lood boven je kozijn zn langste tijd gehad heeft. Waarschijnlijk heb je dus pech met een slechte gevel en/of een slechte loodslab en hebben je buren (nog) geluk.....
Dubbel glas kan lek raken hoor(normaal is het vacuum),dan krijg je zo'n grijze waas tussen de ruiten,het vocht trekt er nl. wel in maar kan bijna niet meer weg,die kans heb je na 16 jaar.
De beste optie is verhuizen!
Leanne,heeft geen kamer over.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:01
|
|
|
Geen nieuwe batterijtjes meer in huis . En ik heb er 2 nodig voor mn wekker. 'k ga een sms doen naar mn chef dat ik morgen MISSCHIEN wat later ben op mn werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb het vanavond aan mijn persoonlijke schilder gevraagd Hij zei dat ik in principe gelijk heb,hoogstwaarschijnlijk is het cementsluier maar die middeltjes helpen maar matig,impregneren van de gevel wel(en een aluminum strip boven je kozijn plaatsen)maar dat is duur en slechts tijdelijk afdoende..........het kan ook zijn dat het lood boven je kozijn zn langste tijd gehad heeft. Waarschijnlijk heb je dus pech met een slechte gevel en/of een slechte loodslab en hebben je buren (nog) geluk.....
Dubbel glas kan lek raken hoor(normaal is het vacuum),dan krijg je zo'n grijze waas tussen de ruiten,het vocht trekt er nl. wel in maar kan bijna niet meer weg,die kans heb je na 16 jaar.
De beste optie is verhuizen!
Leanne,heeft geen kamer over....... |
Kan je vragen aan je schilder of het ook invloed heeft op de verkoopprijs van het huis? Nou ja , verhuizen naar de plaatselijke Costa del Zeeland .... 6 kamers , ingebouwd zwembad , fittnesszolder , 1000 m2 tuin , uitzicht over de schelde ,.. is me die 2 ruiten wel waard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas zijn christenen vaak verantwoordelijk geweest voor antisemitisme. Het bekendste voorbeeld is tijdens de pest die in de middeleeuwen woedde. Door hun dieet hadden ze geen last van ratten, dus ook geen pest. Het gevolg was dat ze aangewezen werden door de christenen als zijnde de oorzaak van de pest. Grote moordpartijen onder de joden | Ik beweer niet dat Christenen heilig zijn. Er zijn genoeg zwarte bladzijden. En wellicht valt daarover te spreken welke gebeurtenissen daar wel of niet bij horen. MAar dat is m.i. hier niet het onderwerp:
We hadden het hier namelijk over 2 concrete voorbeelden ( namelijk over de kerken tijdens WOII, en over Calvijn). En daar kwam geen bewijs voor. Men mag best heftige uitspraken doen. Maar uitspraken moeten wel hard gemaakt kunnen worden, anders moet men de diskwalificeerde uitspraken voor zich houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:09
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | (...) |
1) Je baseerde je verwijt van “antisemitisme” bij de kerken tijdens WOII, mede op grond van je uitspraak: “Feit is dat er in de 2 e WO geen enkele kerk in nederland heeft geprotesteerd tegen de vernietiging van de 105.000 joodse nederlanders”.
- Je weigert onderbouwing te geven - Je weigert in te gaan op het geleverde bewijs dat aantoont dat dit feitelijk onwaar is. Conclusie is hierin dat je bewering leeg (en onwaar) bleef, en je niet onderscheidend bent van gewoon schelden.
2) Je verwijt over Calvijn als vervloekte antisemitisme zwijn, weiger je te onderbouwen. Conclusie is hierin dat je bewering leeg bleef, en je niet onderscheidend bent van gewoon schelden.
In beide gevallen zie ik het niet als mijn taak om jouw lege beweringen van bewijs te voorzien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:11
|
|
|
Wat gaan we stemmen?? Stemwijzer? Volgens mij kan ik heel goed zelf nadenken.
En dan valt me ook op hoe enorm de secularisatie ook op politiek gebied onder christenen toeslaat. Zorgwekkend, vind ik persoonlijk.
Tuurlijk, al die partijen mogen hun standpunten hebben. Geen enkele is perfect. Geen enkele zal ook al zijn/haar beloften nakomen. Belangrijk voor mij is dat er ook in de politiek aandacht blijft voor standpunten welke we vanuit de Bijbel kunnen verantwoorden.
Tuurlijk, er is een scheiding tussen kerk en staat, etc.etc.etc. Maar wanneer het om zaken/standpunten als leven en dood gaat, om vrijheid van godsdienst, om zorg voor kwetsbaren, etc.etc. kortom om zaken waarin je als christen weet wat de Here van je vraagt, toch kunt kiezen voor een partij welke daarin andere maatstaven aanneemt, enkel omdat zijn/haar Europastandpunten jou bijv. meer aanspreken, vraag ik me toch af of we goed bezig zijn. Tuurlijk die dingen zijn ook belangrijk, maar onze eigen belangen, onze eigen portemonnee zijn voor mij ondergeschikt aan wat God van ons vraagt. Sterker nog: wanneer wij leven naar Zijn wil, zorgt Hij echt wel voor ons. Hoe dan ook.
Temeer omdat juist wanneer ook christenen meedoen aan die secularisatie het christelijke geluid/tegengas steeds minder hoorbaar zal zijn in de Kamer. En dat baart me zorgen.
Haal ik oude koeien uit de sloot? Nee, volgens mij niet. Het zijn nl. punten die stelselmatig terugkomen op allerlei vlakken van besluitvorming. Steeds meer grensverleggend.
Bedenk alsjeblieft waarvoor je kiest, wanneer je woensdag in het stemhokje staat. En ga er alsjeblieft ook staan, als je kunt. Wie niet meedoet, heeft volgens mij ook geen recht van spreken als er besluiten genomen worden die tegen je wensen indruisen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kan je vragen aan je schilder of het ook invloed heeft op de verkoopprijs van het huis? Nou ja , verhuizen naar de plaatselijke Costa del Zeeland .... 6 kamers , ingebouwd zwembad , fittnesszolder , 1000 m2 tuin , uitzicht over de schelde ,.. is me die 2 ruiten wel waard. |
Ik heb geen idee of hij daar verstand van heeft maar ik zal het vragen.
Ga je hier collecteren of heb je de centen voor dat paleisje in je achterzak zitten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Geen nieuwe batterijtjes meer in huis . En ik heb er 2 nodig voor mn wekker. 'k ga een sms doen naar mn chef dat ik morgen MISSCHIEN wat later ben op mn werk. |
je mobiel kan je ook als wekker zetten....je kan je wek melodietje ook nog kiezen......hondengeblaf, kikkers enz.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Geen nieuwe batterijtjes meer in huis . En ik heb er 2 nodig voor mn wekker. 'k ga een sms doen naar mn chef dat ik morgen MISSCHIEN wat later ben op mn werk. |
goeie smoes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb geen idee of hij daar verstand van heeft maar ik zal het vragen.
Ga je hier collecteren of heb je de centen voor dat paleisje in je achterzak zitten? |
Als dat laatste het geval is wil ik wel vrienden worden met Visser....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:16
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb geen idee of hij daar verstand van heeft maar ik zal het vragen.
Ga je hier collecteren of heb je de centen voor dat paleisje in je achterzak zitten? |
Ik weet het , het had eigenlijk op mn profiel moeten staan onder "dromen en doelen "
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je mobiel kan je ook als wekker zetten....je kan je wek melodietje ook nog kiezen......hondengeblaf, kikkers enz..... |
Daar is het nu te laat voor om uit te gaan zoeken hoe dat moet. En voor 't zelfde geld krijg ik die rotkraaien dan ook nog op mn mobiel te horen. Kijk morgen wel ff , wie weet zit het geluid van goudvissen er ook wel op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:26
|
|
|
VISSER278 schreef: | Daar is het nu te laat voor om uit te gaan zoeken hoe dat moet. En voor 't zelfde geld krijg ik die rotkraaien dan ook nog op mn mobiel te horen. Kijk morgen wel ff , wie weet zit het geluid van goudvissen er ook wel op.  |
Ik had mijn telefoon na mijn vakantie weer gezet maar was vergeten dat ik hem op blaffende honden had staan....Gaat hij om 5.45 en ik wordt verschrikt wakker van die honden...ik dacht wat is er aan de hand????? Was gelukkig alleen maar de wekker....heb hem nu op een harpgeluid, dat is wat vriendelijker he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je mobiel kan je ook als wekker zetten....je kan je wek melodietje ook nog kiezen......hondengeblaf, kikkers enz..... |
Bij mij ontploft er iedere morgen een bom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:27
|
|
|
BASTIAAN161 schreef: | Ik beweer niet dat Christenen heilig zijn. Er zijn genoeg zwarte bladzijden. En wellicht valt daarover te spreken welke gebeurtenissen daar wel of niet bij horen. MAar dat is m.i. hier niet het onderwerp:
We hadden het hier namelijk over 2 concrete voorbeelden ( namelijk over de kerken tijdens WOII, en over Calvijn). En daar kwam geen bewijs voor. Men mag best heftige uitspraken doen. Maar uitspraken moeten wel hard gemaakt kunnen worden, anders moet men de diskwalificeerde uitspraken voor zich houden. | Calvijn is niet heilig Bastiaan. Hij was ook een product van zijn tijd. Ikzelf ben nog opgegroeid met de gedachte dat negers mindere mensen waren dan blanken...En dan gebruikten ze het verhaal van Cham...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Bij mij ontploft er iedere morgen een bom  |
Ben je wel gelijk goed wakker.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:31
|
|
|
JOL252 schreef: | Bij mij ontploft er iedere morgen een bom  |
Maak jij er zo'n zooi van dan in je slaapkamer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:34
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Verder ga ik geen teksten aan halen van noch calvijn noch luther. me dunkt dat jij heel goed zelf de nodige literatuur kunt opscharrelen waarin de door mij vervloekte visie van beide heerschappen wordt duidelijk gemaakt.
Ik ga dat boek niet analyseren hier , noch literatuur kritisch met jou doorspitten.
Dat genoegen laat ik volledig aan anderen over.
En om aan te halen wat Pieter al zei , we kunnen alle boeken en het hele internet er bij halen........
maar het lijkt mij evident dat de velen voor mij , die zich in C en L hebben verdiept , en tot dezelfde conclusie komen , echt wel een beetje meer tijd er aan hebben besteed dan jij of ik.
|
En dat is nou juist een belangrijk onderdeel van discussiëren, zelf het bewijs/feiten aanleveren van jou eigen standpunten, net zo goed is het dat ik mijn eigen bewijs/feiten aan heb te leveren voor mijn standpunten.
Jij wil geen bewijs/feiten leveren van jou standpunten, en eist van mij dat ik maar op zoek moet gaan naar de feiten die jou in je gelijk stellen...... Dat is de wereld op zijn kop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|