ChristianMatch

Forum

waarom altijd dat verfoeilijke engels?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4509 4510 4511 4512 4513 4514 4515 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMA135

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:32

JOSINA022 schreef:
Als mijn inbreng zo beleeft wordt, dan spijt mij dat, want dat is echt niet mijn bedoeling geweest.

Wat ben jij toch een integer mens, ik denk niet dat de opmerking van Cortozar op jou gericht is hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:42

Italiaanse risotto met kip, paddestoelen en courgette.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:59

Uitsmijterdag.... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:59

buenas tardes hermano ,

Ik denk dat je daar een goed punt hebt.
maar als je heeeeeeel veeeeeeel boze reacties wilt hebben moet je hier iets over gaan zeggen.

Ik denk .....dat veel mensen de wet + de tig daarbij bedachte regeltjes vooral gebruiken om houvast te hebben.
een richtlijn, een afstreeplijstje.

heel vaak ter veroordeling van een ander , die dan op zijn /haar beurt , de kerk de rug toekeert en het voor gezien houdt.
ik denk ook dat wij als mensen elkaar niet moeten veroordelen ,maar wijzen op.....

ik heb me heel vaak afgevraagd waarom er toch zoveel onmin is in de wereld van de kinderen van God.

Het is een diepe schande dat mensen uitgesloten worden van avondmalen , deelnames aan diensten etc etc etc ondat ze in zonde zouden leven.

me dunkt ........
Wie leeft er niet in zonde ?
we gaan allemaal naar de Hel en we gaan allemaal verloren , mits Jezus in zijn grote liefde en genade ons aanneemt.
en wij Hem aannemen.

ik durf niet te oordelen over de mensen die nu leven en het niet gemakkelijk hebben.
ik ben wel bang , dat veel mensen af zullen vallen en het geloof de rug zullen toekeren.
maar dat gebeurt ook zonder dat wij ze de les lezen ....
de Vijand gaat rond als een briesende leeuw en hij is erg bedreven in het verleiden ,verblinden en kapot maken. Daarvoor hoef je alleen maar een blik te werpen in onze maatschappij.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:13

Plaats de juiste interpunctie Lachende smiley met blinkend witte tanden

A woman without her man is nothing
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:14

Een heikel onderwerp.
Des te meer omdat het gaat over wat wij verstaan onder Overspel en wat God eronder verstaat.

Mijn idee is dat Overspel geen grap is.
Overspel is een zonde tot zeer ernstig is en een ieder die zich hier schuldig aan maakt , zal het koninkrijk der hemelen , niet beerven.

Om Overspel te definieren , moet je eerst definieren wat trouwen is.
Is trouwen het Boterbriefje halen ?
Of is het het een vlees worden uit Genesis ?
Wie heeft bedacht dat men moest trouwen in de kerk en voor de overheid ?

Mijn insziens is trouwen 1. het bewust kiezen voor je partner en dat belijden voor God 2. het worden van een vlees.

Vanuit deze premissen is Overspel mi , het hebben van een seksuele relatie , ook als je niet en voor de Kerk en voor de overheid getrouwd bent.
En het beeindigen van de relatie en het wegsturen van de partner is echtscheiding.
Wat dat voor gevolgen heeft voor het daarna opnieuw aangaan van een relatie lijkt me evident , er is dan sprake van Adulterio.
1 Cor 7 is hierin heel duidelijk.

Trouwen is geen handeling voor mensen ogen , maar een belofte voor God.

Seksuele relaties onderhouden met meerdere partners is overspel.
Ongeacht over je er mee getrouwd bent of niet.
Wij hoeven niet voor de aardse rechter onze onschuld te bewijzen in deze maar voor de Hemelse Rechter.

God haat de echtscheding en haat Overspel.
Ik weet dat ik een Onheilig Bolwerk een schop verkoop en Ruettel ( auf Deutsch ) , maar dan zij dat zo.

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op vrijdag 14 september 2012, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:18

ZEELAND736 schreef:
Uitsmijterdag.... Kwijlende smiley

Hm... uitsmijters.... Clown smiley

Is bijna net zo interessant als barmannen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:27

HARALD940 schreef:
Waarom die vraag?

Wie regeerde er?
Het was toch een minderheidskabinet van VVD en CDA, dus die leveren dan de ministers. De taak van de PVV was om steun te geven aan de overeengekomen standpunten aan het begin van de regeerperiode in 2010.

Het is geen vraag, het is een constatering.

Klopt, het is uiteindelijk een minderheidskabinet geworden. Als je als derde partij in 2010 geen ministers mag of kan leveren, is het wel makkelijk en een beetje goedkoop om dan maar te gaan brullen. Kotsende smiley

In raad zijn velen goed, de besten ook in daad.

Laatst aangepast door
SVEN797
op vrijdag 14 september 2012, 18:31
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:37

ROELANDE345 schreef:
Ja inzicht is inderdaad belangrijk!
Hoe krijgen we dat inzicht volgens de Bijbel toch door Gods woorden Zijn instellingen. Die werden toch door Carmen geciteerd en overwogen?

God woorden worden vaak de woorden van de mensen he? Kijk maar eens naar incestzaken in de kerk , naar het grote aantal mensen wat trauma"s heeft van de kerk om wat voor reden dan ook......En als je dan die verhalen hoort? Dan zijn het juist de mensen van die kerk die voor God denken te spreken ...........
Waarvoor denk je dat er een Gaaz is opgericht, waarom denk je dat er werkgroepen zijn over machtsmisbruik in kerken en gemeentes.....Waarom denk je dat er mensen zijn die vol afschuw over de kerk denken alleen omdat de mens vond(niet God dus) er van alles van vond.......
Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen...
En tja, hoe je de Bijbel leest en interpreteert blijft een persoonlijk iets......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:37

Simpele spaghetti gemaakt door mijn zoon van bijna 18 die als enige van de familie niet kon koken! Van de week zei hij opeens dat hij wel wilde leren koken als het snel en budget was, want zo gaat hij later altijd koken beweert hij. Dus meteen de koe bij de horens gevat. En t was lekker
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:42

WILLEMIJN232 schreef:
God woorden worden vaak de woorden van de mensen he? Kijk maar eens naar incestzaken in de kerk , naar het grote aantal mensen wat trauma"s heeft van de kerk om wat voor reden dan ook......En als je dan die verhalen hoort? Dan zijn het juist de mensen van die kerk die voor God denken te spreken ...........
Waarvoor denk je dat er een Gaaz is opgericht, waarom denk je dat er werkgroepen zijn over machtsmisbruik in kerken en gemeentes.....Waarom denk je dat er mensen zijn die vol afschuw over de kerk denken alleen omdat de mens vond(niet God dus) er van alles van vond.......
Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen...
En tja, hoe je de Bijbel leest en interpreteert blijft een persoonlijk iets......

Tja de woorden die ik in de Bijbel lees zijn , in mijn optiek, Gods woorden.
En als er dan iets staat over hoe je moet vergeven dan ga ik er van uit dat je dat dus zo het beste kan doen. En ik ben het deze keer helemaal met je eens :Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen... Zo vind ik het ook in de bijbel terug.
En voor de rest er zijn maar weinig dingen waar de mens geen misbruik van heeft gemaakt dat is bekend Willemijn en triest genoeg. Maar geen reden om de Bijbel er dan maar niet meer op na te slaan vind ik .
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:44

ROELANDE345 schreef:
Tja de woorden die ik in de Bijbel lees zijn , in mijn optiek, Gods woorden.
En als er dan iets staat over hoe je moet vergeven dan ga ik er van uit dat je dat dus zo het beste kan doen. En ik ben het deze keer helemaal met je eens :Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen... Zo vind ik het ook in de bijbel terug.
En voor de rest er zijn maar weinig dingen waar de mens geen misbruik van heeft gemaakt dat is bekend Willemijn en triest genoeg. Maar geen reden om de Bijbel er dan maar niet meer op na te slaan vind ik .

Voor jou gelukkig ook niet en voor mij ook niet......maar het trieste is dat er veel mensen zijn waar dat wel zo gaat........
Vergeven moet geen eigen belang zijn he? Maar iets wat je meent......en daar heb ik regelmatig mijn twijfels over......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:49

[quote=CORTAZAR588]Een heikel onderwerp.
Des te meer omdat het gaat over wat wij verstaan onder Overspel en wat God eronder verstaat.

Overspel is een zonde tot zeer ernstig is en een ieder die zich hier schuldig aan maakt , zal het koninkrijk der hemelen , niet beerven.

Mijn insziens is trouwen 1. het bewust kiezen voor je partner en dat belijden voor God 2. het worden van een vlees.

Bedoel je nu wel of niet dat je moet trouwen voor de wet en daarna in de kerk hoe belangrijk vind je dat, ik kan nml ook voor God belijden dat ik die persoon als partner neem met niemand anders erbij.

Vanuit deze premissen is Overspel mi , het hebben van een seksuele relatie , ook als je niet en voor de Kerk en voor de overheid getrouwd bent.

Nu lijkt het net of je zegt overspel is het hebben van een seksuele relatie op zich (dus ook als je getrouwd bent?)
En het beeindigen van de relatie en het wegsturen van de partner is echtscheiding.
Wat dat voor gevolgen heeft voor het daarna opnieuw aangaan van een relatie lijkt me evident , er is dan sprake van Adulterio.

Trouwen is geen handeling voor mensen ogen , maar een belofte voor God.

Seksuele relaties onderhouden met meerdere partners is overspel.
Ongeacht over je er mee getrouwd bent of niet.

Waar vind je dat in de Bijbel ?Ik zie daarin geen relatie tussen overspel en het hebben van meer dan 1 vrouw

Wij hoeven niet voor de aardse rechter onze onschuld te bewijzen in deze maar voor de Hemelse Rechter.

God haat de echtscheding en haat Overspel.
Ik weet dat ik een Onheilig Bolwerk een schop verkoop en Ruettel ( auf Deutsch ) , maar dan zij dat zo.[/quote
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:55

WILLEMIJN232 schreef:
Voor jou gelukkig ook niet en voor mij ook niet......maar het trieste is dat er veel mensen zijn waar dat wel zo gaat........
Vergeven moet geen eigen belang zijn he? Maar iets wat je meent......en daar heb ik regelmatig mijn twijfels over......

Ja dat mag je hebben natuurlijk, als ik iemand om vergeving vraag om iets wat ik fout gedaan heb, kan ik natuurlijk nooit eisen dat hij/zij me dat geeft.
Is jammer als dat niet gebeurd maar niet het belangrijkste. het belangrijkste is dat mijn geweten gezuiverd is als ik om vergeving heb gevraagd zodat ik weer gereinigd verder kan. Sommige dingen zijn misschien voor die ander te erg om te vergeven of de ander kan haatdragend zijn. Maar de gevolgen van je daden moet je zelf dragen he, daar helpt vergeving soms niets aan
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:58

ROELANDE345 schreef:
Ja dat mag je hebben natuurlijk, als ik iemand om vergeving vraag om iets wat ik fout gedaan heb, kan ik natuurlijk nooit eisen dat hij/zij me dat geeft.
Is jammer als dat niet gebeurd maar niet het belangrijkste. het belangrijkste is dat mijn geweten gezuiverd is als ik om vergeving heb gevraagd zodat ik weer gereinigd verder kan. Sommige dingen zijn misschien voor die ander te erg om te vergeven of de ander kan haatdragend zijn. Maar de gevolgen van je daden moet je zelf dragen he, daar helpt vergeving soms niets aan

Dat vind ik nu juist zo makkelijk gedacht...Ik weet dat er in Evangeliekringen zo gedacht wordt.....Dus je kan iemand vermoorden zeggen dat je vergeeft en weer rustig verder leven met een rein kleed?????
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:58

Je hebt gelijk ...
Ik denk dat als je zegt met je partner , voor het aangzicht van God, dat je elkaar trouwt , dat God dat ook ziet als huwelijk.

Ik bedoel niet het hebben van een seksuele relatie binnen een huwelijk.
Dus dat je zoals Adam en Eva een vlees wordt.

Het gaat er daarna denk ik wel om , dat je elkaar trouw blijft.
en idd is het zo , dat als je niet getrouwd bent voor de wet , met alle daaruit vloeiende rechtsgevolgen , je gemakkelijk voor jezelf een huwelijk kan ontbinden ....

Het trouwgebeuren zoals wij dat nu kennen heeft niets te maken met de idee die God voor ogen stond.
Immers , in de kerk trouwen kon niet , en in de synagoge gebeurde het niet.
En de burgerlijke stand als zodanig bestond ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:04

CORTAZAR588 schreef:
Je hebt gelijk ...
Ik denk dat als je zegt met je partner , voor het aangzicht van God, dat je elkaar trouwt , dat God dat ook ziet als huwelijk.

Ik bedoel niet het hebben van een seksuele relatie binnen een huwelijk.
Dus dat je zoals Adam en Eva een vlees wordt.

Het gaat er daarna denk ik wel om , dat je elkaar trouw blijft.
en idd is het zo , dat als je niet getrouwd bent voor de wet , met alle daaruit vloeiende rechtsgevolgen , je gemakkelijk voor jezelf een huwelijk kan ontbinden ....

Het trouwgebeuren zoals wij dat nu kennen heeft niets te maken met de idee die God voor ogen stond.
Immers , in de kerk trouwen kon niet , en in de synagoge gebeurde het niet.
En de burgerlijke stand als zodanig bestond ook niet.

Zie jij nu het hebben van een seksuele relatie met een vaste partner (zonder getrouwd te zijn) als overspel? Of begrijp ik je nu verkeerd en bedoel je dat juist niet?

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 14 september 2012, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:11

toch een onderwerp waar wij NIET hetzelfde over denken dus, cor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:22

WILLEMIJN232 schreef:
Dat vind ik nu juist zo makkelijk gedacht...Ik weet dat er in Evangeliekringen zo gedacht wordt.....Dus je kan iemand vermoorden zeggen dat je vergeeft en weer rustig verder leven met een rein kleed?????

Hoe kan ik als ik iemand vermoord heb zeggen dat ik vergeef? Degene die een moord begaan heeft moet om vergeving vragen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook. Het zeggen helpt natuurlijk niet. Je moet echt berouw hebben. En inderdaad als mens is dat soms moeilijk te peilen bij de ander. Maar voor een rein geweten moet ik niet bij een mens maar bij God zijn. En Hij weet wat er in je hart leeft.
Waarom is dit volgens jou evangelie denken? Wat ik hier over denk komt uit het gedachten goed van de Vergadering van Gelovigen waarin ik opgegroeid ben.
En nog niet zo lang geleden heb ik met mensen uit de PKN en de RK kerk o.a. hier studie over gedaan. Wij waren het aardig met elkaar eens
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:23

WILLEMIJN232 schreef:
Ik reageer, niet om iets af te doen van wat geschreven is,ik wil iets toevoegen. Bied hem die u op de ene wang slaat, ook de andere. Verhinder hem die u bovenkleed van u afpakt, niet ook u onderkleren te nemen. ( Lucas 6: 29 )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:25

CORTAZAR588 schreef:
buenas tardes hermano ,

Ik denk dat je daar een goed punt hebt.
maar als je heeeeeeel veeeeeeel boze reacties wilt hebben moet je hier iets over gaan zeggen.

Ik denk .....dat veel mensen de wet + de tig daarbij bedachte regeltjes vooral gebruiken om houvast te hebben.
een richtlijn, een afstreeplijstje.

heel vaak ter veroordeling van een ander , die dan op zijn /haar beurt , de kerk de rug toekeert en het voor gezien houdt.
ik denk ook dat wij als mensen elkaar niet moeten veroordelen ,maar wijzen op.....

ik heb me heel vaak afgevraagd waarom er toch zoveel onmin is in de wereld van de kinderen van God.

Het is een diepe schande dat mensen uitgesloten worden van avondmalen , deelnames aan diensten etc etc etc ondat ze in zonde zouden leven.

me dunkt ........
Wie leeft er niet in zonde ?
we gaan allemaal naar de Hel en we gaan allemaal verloren , mits Jezus in zijn grote liefde en genade ons aanneemt.
en wij Hem aannemen.

ik durf niet te oordelen over de mensen die nu leven en het niet gemakkelijk hebben.
ik ben wel bang , dat veel mensen af zullen vallen en het geloof de rug zullen toekeren.
maar dat gebeurt ook zonder dat wij ze de les lezen ....
de Vijand gaat rond als een briesende leeuw en hij is erg bedreven in het verleiden ,verblinden en kapot maken. Daarvoor hoef je alleen maar een blik te werpen in onze maatschappij.

Dat vind ik nou altijd humor he!!!

Jij bent het duidelijk met de topicstarter eens.... DUS:

Jij vind het onzin om wettisch te leven, want er is nu een vrijheid en veul ellende komt door het wetticisme... want wat ben je toch een sukkel als je onder de wet leeft.

Vandaag opende jij elders op dit forum een topic waarin je zo veroordelend bent als een jezuitische chef de inquisitie naar mensen die sex voor t huwelijk hebben, buiten t huwelijk hebben, na het huwelijk hebben of na echtscheiding in een volgend huwelijk hebben.

Ik vind het allemaal prima, heb die discussie in 5 jaar cm-lidmaatschap al 37x voorbij zien komen en het heeft me iedere keer weer gesterkt in het idee dat de christelijke vrijgezel het volgende gevoel hierbij heeft:

ik mag het niet, dus n ander ook niet en dat zal ik ze met den bijbel in de hand vertellen ook!

sucses! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:27

Wat denk je van vers 15 hoe leg jij dat uit
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:41

Ja vers 15 is als het huwelijk op grond van ongelijkheid in gezindten niet gaat.
Als er voortdurend strijd is of onenigheid over zaken , die met de beoefening en het belijden van het geloof te maken hebben.

Dan is degene die wil vertrekken vrij om te vertrekken.
Maar wat dat voor ons inhoudt in deze tijd waarin alles relatief is.

Ik denk dat huwelijk meer is dan alleen een ring en ja zeggen.
Maar de redenen om te scheiden zijn sinds de invoering in 1971 van de wet die de echtscheiding gemakkelijker maakte , nu allemaal te vangen onder : langdurige ontwrichting .
Naar boven

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:01

Prachtig dames. Bedankt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:07

CORTAZAR588 schreef:
Ja vers 15 is als het huwelijk op grond van ongelijkheid in gezindten niet gaat.
Als er voortdurend strijd is of onenigheid over zaken , die met de beoefening en het belijden van het geloof te maken hebben.

Dan is degene die wil vertrekken vrij om te vertrekken.
Maar wat dat voor ons inhoudt in deze tijd waarin alles relatief is.

Ja en de gelovige is in zo'n geval niet gebonden staat er

Ik denk dat huwelijk meer is dan alleen een ring en ja zeggen.
Maar de redenen om te scheiden zijn sinds de invoering in 1971 van de wet die de echtscheiding gemakkelijker maakte , nu allemaal te vangen onder : langdurige ontwrichting .

Ook elders in de Bijbel staan teksten over echtscheiding in Math 19: 7-9 bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen wel beseft dat een huwelijk meer is dan een ring en ja zeggen. En dat er weinig mensen zijn die "zomaar' gaan scheiden. God haat de echtscheiding staat er in de Bijbel ik zeg wel eens wil je weten waarom dan moet je het eens proberen. Maar goed daar weet jezelf ook denk ik wel wat van jij bent immers ook gescheiden?
In een ander topic schrijf je dat we geen van allen zonder zonde zijn en dat we elkaar dus ook niet moeten veroordelen. daar ben ik het helemaal mee eens.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op vrijdag 14 september 2012, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:10

Kees de kapper knipt en kapt heel knap, maar karel de knecht van kees de kapper knipt en kapt veel knapper dan kees de kapper knippen en kappen kan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:14

ROELANDE345 schreef:
Ook elders in de Bijbel staan teksten over echtscheiding in Math 19: 7-9 bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen wel beseft dat een huwelijk meer is dan een ring en ja zeggen. En dat er weinig mensen zijn die "zomaar' gaan scheiden. God haat de echtscheiding staat er in de Bijbel ik zeg wel eens wil je weten waarom dan moet je het eens proberen. Maar goed daar weet jezelf ook denk ik wel wat van jij bent immers ook gescheiden?
In een ander topic schrijf je dat we geen van allen zonder zonde zijn en dat we elkaar dus ook niet moeten veroordelen. daar ben ik het helemaal mee eens.

Inderdaad.
En dat drievoudig snoer dat niet snel verbroken wordt? KLOPT. Maar het kan dus wel verbroken worden. Door welke reden dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:30

CORTAZAR588 schreef:

Niet dat overspel niet erg is, maar dat je van overspel niet meer in de hemel komt? En David dan? En Bathseba?

cortazar588 schreef:

En vergeet ook niet overspel te definieerden, zie Matt 5:27,28
Quote:
Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Pleeg geen overspel.” En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:45

Nooit te oud om te leren.

Een topic waarop we alle kleine, grote, mooie, leuke, serieuze of grappige leermomenten met elkaar kunnen delen. Zo leren we dubbel Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:58

ROELANDE345 schreef:
ja of deze helemaal fout op dit topic natuurlijk

I speak english very well
but not so snell
maar dat komt nog wel

whihi! Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4509 4510 4511 4512 4513 4514 4515 ... 6194 Volgende
Pagina 4512 van 6194