| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Denk je dan in de vorm van een kassa? Jij benoemt je zonden en God vergeeft ze? Ik denk anders. ik denk dat als we Jezus aannemen we per definitie vergeven zijn, ook voor de zonden die we niet beleden hebben. |
Nee Chat dat heeft niets met een kassa te maken. Als we gezondigd hebben wordt onze relatie met God verstoord. Om deze te herstellen en ons te reinigen van deze ongerechtigheid moeten we berouw hebben en onze zonden belijden. Het kan toch niet zo zijn dat ik 1 keer mijn zonden heb beleden en daarna nooit meer met God in het reine hoef te komen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:06
|
|
|
|
Anders zou je het onze Vader ook niet te hoeven bidden ten alle dagen.
Onze Vader die in de hemel zijt, uw naam worde geheiligd. Uw koninkrijk kome, uw wil geschiede, gelijk in de hemel als ook op deze aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood en vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. Leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want van U is het koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid, tot in eeuwigheid.
<><
Zwaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | IK denk dat je bij God niet met statussen hoeft aan te komen, die ziet de mens zoals hij in werkelijkheid is....... | Hij ziet ons in Christus aan, die ons met Hem verzoend heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hij ziet ons in Christus aan, die ons met Hem verzoend heeft. |
Ik vind het nogal arrogant klinken als je zegt: als je wedergeboren bent heb je een status..... Zo zit geloof niet in elkaar....Geloven is iets nederigs, je afhankelijk weten van de Eeuwige aan wie je ook je zonden kan belijden, zonden waarvoor je zelf verantwoordelijk bent........ Als je wedergeboren bent of denkt te zijn ben je geen beter mens dan de de ander die dat niet is....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:13
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Nee Chat dat heeft niets met een kassa te maken. Als we gezondigd hebben wordt onze relatie met God verstoord. Om deze te herstellen en ons te reinigen van deze ongerechtigheid moeten we berouw hebben en onze zonden belijden. Het kan toch niet zo zijn dat ik 1 keer mijn zonden heb beleden en daarna nooit meer met God in het reine hoef te komen? | Je haalt twee dingen door elkaar. Ik heb het over het oordeel van God, dus als je in de hemel komt. Als je Jezus aanvaard hebt als je verlosser is het voldoende. Maar dat betekent niet, dat we in ons leven geen zonden meer doen en daar vergeving over moeten vragen. Want elke zonde belemmert je in je geestelijke groei. Maar je mag wel weten dat je in Christus behouden bent....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hij ziet ons in Christus aan, die ons met Hem verzoend heeft. |
Ja beiden natuurlijk! God ziet ons zoals wij werkelijk zijn Hij weet precies wie wij zijn en wat we denken/doen maar gelukkig ziet Hij ons in Christus aan zonder vlek of rimpel staat er
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je haalt twee dingen door elkaar. Ik heb het over het oordeel van God, dus als je in de hemel komt. Als je Jezus aanvaard hebt als je verlosser is het voldoende. Maar dat betekent niet, dat we in ons leven geen zonden meer doen en daar vergeving over moeten vragen. Want elke zonde belemmert je in je geestelijke groei. Maar je mag wel weten dat je in Christus behouden bent.... |
nou dan begrepen we elkaar niet goed, en ben ik het met je eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind het nogal arrogant klinken als je zegt: als je wedergeboren bent heb je een status..... Zo zit geloof niet in elkaar....Geloven is iets nederigs, je afhankelijk weten van de Eeuwige aan wie je ook je zonden kan belijden, zonden waarvoor je zelf verantwoordelijk bent........ Als je wedergeboren bent of denkt te zijn ben je geen beter mens dan de de ander die dat niet is.... | tja, zo staat het wel in de Bijbel: "zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping, het oude is voorbij zie het nieuwe is gekomen."(2 Kor 5:21). Niemand heeft het erover dat je dan een beter mens bent, je bent verzoend met God...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je denkt dat je die plaats gezien hebt.....niemand heeft dat nog mogen aanschouwen net als de hemel.....Soms voelt het zo maar dat is heel wat anders... |
Ik vind het nogal arrogant klinken als je zegt: je denkt dat je die plaats gezien hebt.
Ik ben er geweest en met mij vele anderen. Ik weet echt wel het verschil tussen een gevoel en de bittere werkelijkheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:27
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Over een kort lontje gesproken...
Mijn vraag was niet gesteld vanuit dat ik mij gestoken voelde door jou reacties, maar was gewoon benieuwd naar je antwoord erover.
Maar een punt van discussie over jou reacties nu wel, spreek jij je zelf nu niet tegen door nu te zeggen dat God veelvuldig vergeeft, maar in je startpost schrijf je dat overspeligen het koninkrijk der hemelen niet zullen beërven? En ik vraag me af waar je dat leest? |
in 1 cor. 17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:34
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Ik vind het nogal arrogant klinken als je zegt: je denkt dat je die plaats gezien hebt.
Ik ben er geweest en met mij vele anderen. Ik weet echt wel het verschil tussen een gevoel en de bittere werkelijkheid. |
Nee hoor, is absoluut niet arrogant, hemel en hel zijn zaken die we in dit aarde leven niet binnengaan........dat is voor het hiernamaals. Het is juist arrogant om je te verbeelden dat je er bent geweest. Nogmaals: soms kan het zo voelen maar geen mens kan over ervaringen praten van hemel en hel in dit aardse leven.....Dat is voorbehouden aan degene die de grens van leven en dood overgaan......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 16 september 2012, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:53
|
|
|
|
| JOKE299 schreef: | Hallo iedereen,
Het is toch nog een leuk clubje geworden. Ik heb er zin in. Tot morgen.
Groetjes van Joke | Het was zeker een leuke club! Ik heb het erg naar mijn zin gehad!
Anita bedankt! Het was geweldig!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:02
|
|
|
|
Ja, dit is echt voor herhaling vatbaar. Ik kijk uit naar de volgende keer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:05
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Wat mij opvalt is dat iedereen als door een bij gestoken reageert op een onderwerp wat niet in hun straatje past.
Beste mensen , ik heb en niets gezegd over wat volgens mij wel of niet mag en ik heb niets gezegd over stenigen en ik heb niets gezegd over wel of niet trouwen als je gescheiden bent .... Of als je iets anders doet wat niet behoort.
God vergeeft veelvuldig als je erom vraagt. Maar als je iets doet waarvan je denkt dat het niet fout maar wellicht toch niet helemaal in de haak is , dan kun je toch ook geen vergiffenis vragen.
Ik had ook Euthanasie of ABortus aan de kaak kunnen stellen , dan waren er vast ook mensenn hier op de site geweest , die zeggen dat het toch wel moet kunnen. Mag .......
Waarom kunnen jullie niet rustig zonder allemaal opgekropte boosheid en kriebel iets lezen ? Is het zo moeilijk om achter je PCof Laptop rustig te blijven als je iets leest of ziet wat je niet bevalt?
Zulke korte lontjes ?
Het is een algemeen onderwerp mi zonder dat ik iemand aanspreek. | Eerlijk gezegd lees ik nergens dat iemand als door een bij gestoken reageert. Ik geef je in veel dingen gelijk, alleen denk ik dan, nu nog de praktijk...Je bent gescheiden, vind je dat je nu nooit meer mag trouwen?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 15 september 2012, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd lees ik nergens dat iemand als door een bij gestoken reageert. Ik geef je in veel dingen gelijk, alleen denk ik dan, nu nog de praktijk... |
nee ik kan ook nergens zo'n reactie vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:10
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Inkt van een balpen,krijg je dat nog uit je was?
Aub geen vragen over het hoe en waarom  |
Inktvlekken in kleding zeg maar dag kleding Ga je er niet uitkrijgen met wat voor wondermiddels ook helaas maar waar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:11
|
|
|
|
| HERMA135 schreef: | | in 1 cor. 17 |
Scherp! Daar staat dat inderdaad. Maar goed dan dat dat hoofdstuk niet bestaat.
Herma bedankt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:12
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Meisjes met rooie haren Die kunnen.........................  |
Vind de zwarte krullen mooier hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:14
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Haha, goed plan Leanne, dan zit ik goed met mn 3 doopnamen en 2 achternamen, ik heb er 39! |
Nah ik kom met doopnamen en achternaam ook al op 24 dus doe mij maar hoef er niet eens getrouwd voor te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:15
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | meerijden staat mijn levensverzekering niet toe en achter jou rijden gaat niet omdat jij zo traag vooruit gaat  |
Juist ja dacht ik al!!! Totaal geen idee tegen wie die het heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:16
|
|
|
|
Ja idd, kom maar op. Hier 36 chocoladeletters alsjeblieft!  Bij voorkeur Extra puur
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 15 september 2012, 23:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik herken het wel een beetje Erika...ik heb er normaliter geen last van maar Frans Bauer trad een keer op en toen heb ik mijn raam toch maar dichtgedaan, dat kon ik niet aan...... En de kermis heeft maar een bandje met klassiekers, bij de eerste keer denk je wat leuk, na één week denk je.....  |
Ik zit al de hele avond met de deur dicht alle luiken gesloten en dender mn huis uit Nog een half uur volhouden dan is er vuurwerk en mot de muziek uit!! Hoor nog liever dat van gisterenavond, jannes en de drie j's en weet ik wie nog meer langskomen dan deze kaboemkaboem men wat zullen die mensen slechte oren hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:19
|
|
|
|
Wat leuk dat jullie een fijne dag hebben gehad...en het ons ook even laten weten!!!!
TOP!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 23:24
|
|
|
|
Wat woon ik in een heerlijk rustige buurt....
Af en toe een buurtfeest, maar dat moet kunnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 00:02
|
|
|
|
Ik zal hier later, straks of morgen mij visie op geven...
Bedankt voor de bijdragen!
(tis me forum niet eens maar ja goed bedoeld...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 00:24
|
|
|
|
Ik wil op nog meer dingen reageren
Denk dat dat morgen wordt na de kerkdienst.
Ja, daar ga ik tegewoordig ook al heen, regelmatig dus 
Truste
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 00:24
|
|
|
|
Hoe bewaren jullie je verse knoflook, zonder dat de hele omgeving ernaar ruikt? Ik heb het internet afgestruind voor een oplossing, maar heb het vooralsnog niet gevonden. Ik bewaar ze tot dusver in een doosje, maar dan gaan ze zweten. Maar losse bolletjes in de kelder ruikt de hele kelder ernaar. Ik lees op het internet over knoflookpasta-in-tube of knoflook verwerken in knoflookolie, maar dit wordt ook weer afgeraden, en ik hou wel van verse knoflook.
Iemand tips??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 00:40
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hoe bewaren jullie je verse knoflook, zonder dat de hele omgeving ernaar ruikt? Ik heb het internet afgestruind voor een oplossing, maar heb het vooralsnog niet gevonden. Ik bewaar ze tot dusver in een doosje, maar dan gaan ze zweten. Maar losse bolletjes in de kelder ruikt de hele kelder ernaar. Ik lees op het internet over knoflookpasta-in-tube of knoflook verwerken in knoflookolie, maar dit wordt ook weer afgeraden, en ik hou wel van verse knoflook.
Iemand tips?? |
Helemaal niet moeilijk Steen... Neem gewone olie...giet dat in een glazen potje wat je af kunt sluiten... Pel de verse knoflook... en doe de teentjes in dat potje met olie... Heb je twee keer knoflook.... EN...de verse ...en daarna de olie...!!!!
Doe echter niet teveel knoflookteentjes erin...want de houdbaarheid is toch beperkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 07:08