Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 18:08
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ok, maar in de jou aangehaalde teksten lees ik niks over dat overspeligen het koninkrijk der hemelen niet zullen beërven. Want dat was wat ik Cortazar vroeg. |
Nou, Oppenbaringen staat er vol van, en 1 Cor. 10;1 tot 13 is ook niet mals. Kijk, als je je openstelt voor 'onreine' contacten loop je weg onder de bescherming van de Here. M.i. is er wel vergeving als je éénmaal valt en met heel veel strijd en moeite je bekeert en zorgt dat je niet weer in een 'onreine' situatie terecht komt. Maar als je geen inzicht heb en een overtuiging in je hart van de Heilige Geest dat het allemaal niet helemaal klopt en je negeert die waarschuwingen keer op keer, dan ben je wel heel gevaarlijk bezig. God is een God van genade en ziet het hart en de intentie aan, Hij toornt niet gauw.....maar ik zelf zou het risico liever niet nemen. Vraag jezelf eens af...wat is beter...God verzoeken of God nummer één zetten en 'bij twijfel niet inhalen'. God is een God van genade en Hij wil een ieder leren om sterker te worden in verzoekingen...en zoals het ook staat in 1 Cor. 10...met de verzoeking zal Hij ook de uitkomst geven. Dat vraagt een vertrouwen vergelijkbaar met het vertrouwen van een kind in zijn/haar vader, hoeveel te meer zal onze Hemelse Vader niet de uitkomst geven. Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk weergegeven heb, voor vragen of onduidelijkheden, een mail is zo verstuurd!!!!!
Laatst aangepast door
|
HERMA135
|
op zondag 16 september 2012, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 18:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb m anders geleerd:
het is n feit dat de koe meer schijt dan een geit maar als de geit dat had geweten, had ze vast wel meer gescheten |
Ik heb hem nog weer anders geleerd vroeger nl.:
Nauw is niet wijd. Maar lastig op zijn tijd. Het is een feit dat een koe in de pruimentijd. Meer schijt dan een geit in een hele tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 18:49
|
|
|
Zwaan, ook van mijn kant het verzoek het plaatje weg te halen. Je moet toch zo langzamerhand wel weten hoe je het formaat kunt aan passen. Dit is razend irritant Zwaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 18:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Precies, het is belangrijk hoe God je ziet, wedergeboren of niet...... En niet wat jij vindt Chatuliem of denkt te vinden of te denken.... | ik schrijf dus ook niet ik vind mezelf....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 16 september 2012, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | En ook eventuele partners die wat minder van knoflook houden  |
ja altijd je partner (desnoods stiekum) knoflook voeren
niet door de koffie dat proeft ie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:21
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Worden ze ooit weer lief dan??? Daar ben ik,eerlijk gezegd,wel aan toe.......... |
Hij is vast nog wel lief maar wil het niet laten merken Ja jongens worden later weer heel lief voor hun moeder. Die van mij (ook 16) is net zo denk ik laatst was ik 9 dagen weg geweest en hij was alleen thuis met zij n (autistische) broer. en toen ik terug kwam hebben we wel 2!!! hele avonden samen in de kamer gezeten. Toen was ie echt lief!! Dus misschien is dat een tip
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 16 september 2012, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Precies, het is belangrijk hoe God je ziet, wedergeboren of niet...... En niet wat jij vindt Chatuliem of denkt te vinden of te denken.... |
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar jouw antwoord op Rolfs vraag aan jou eerder in dit topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:42
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Maar ik ben nog steeds benieuwd naar jouw antwoord op Rolfs vraag aan jou eerder in dit topic |
Lees mijn profiel, daar heb ik er een duidelijke omschrijving van gegeven Roelande.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:43
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Worden ze ooit weer lief dan??? Daar ben ik,eerlijk gezegd,wel aan toe.......... |
Over een paar jaar gaat het vast een stuk beter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Lees mijn profiel, daar heb ik er een duidelijke omschrijving van gegeven Roelande..... |
ja als je weet wat je ermee bedoelt zal het wel duidelijk zijn maar ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe je wel een christen kunt zijn en niet wedergeboren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:55
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | hoi Zwaan doordat jij er van die grote illustraties bijzet zal deze hele pagina van dit topic (en andere)voor mij niet meer te lezen zijn. Het wordt nml zo breed dat het niet meer op mijn laptopscherm past. Dan zal ik dus heen en weer moeten scrollen met elke zin. En met zo'n grote lap tekst voel ik daar niet zo veel voor. Misschien kun je hier in vervolg rekening mee houden?
Alvast bedankt |
Sluit ik me bij aan al die grote platen maakt een topic niet duidelijker en mooier... Sorry maar als je nu alleen even dat plaatje verwijderd iedereen weer blij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:18
|
|
|
Volgens mij gaat tie zo: De kapper kapt knap, maar de knecht van de kapper kapt nog knapper dan de knappe kapper kappen kan.
En dan snel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:25
|
|
|
Ik sluit me bij de vorige 'schrijvers' aan; please haal die plaat weg Zwaantjuh
Hoewel ik er natuurlijk geen last van heb met mijn breedbeeldscherm, maar ja niet iedereen is zo modern als ik ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:25
|
|
|
Het was zeker súper Ook mede dankzij de aanwezigheid van jullie Edwin en Kristel. Moet nu nog glimlachen om sommige uitspraken en leuke momenten. Dus we gaan snel voor een herhaling!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:27
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik sluit me bij de vorige 'schrijvers' aan; please haal die plaat weg Zwaantjuh
Hoewel ik er natuurlijk geen last van heb met mijn breedbeeldscherm, maar ja niet iedereen is zo modern als ik ben  |
Ja of wij zijn veel armer dan jij
wil ook wel zon scherm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:30
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik sluit me bij de vorige 'schrijvers' aan; please haal die plaat weg Zwaantjuh
Hoewel ik er natuurlijk geen last van heb met mijn breedbeeldscherm, maar ja niet iedereen is zo modern als ik ben  |
voor mij ook geen probleem...
allemaal een breedbeeld aanschaffen dus! hehe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:30
|
|
|
FREEDOM929 schreef: | Mijn persoonlijk antwoord op jouw vraag is: Iedereen die gelooft dat Jezus Christus voor zijn/haar zonden is gestorven en dat Hij na drie dagen weer is opgestaan, zodat onze relatie met God is herstelt en wij de hemel mogen binnengaan is naar mijn mening een christen. Iedereen die dat gelooft is naar mijn mening wedergeboren.
Ik zeg het voor het discussie gemak even heel zwart wit en kernachtig. |
Is het 'geloof' in het bestaan van een hel hierbij essentieel volgens jou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:40
|
|
|
MADED321 schreef: | Ik heb hem nog weer anders geleerd vroeger nl.:
Nauw is niet wijd. Maar lastig op zijn tijd. Het is een feit dat een koe in de pruimentijd. Meer schijt dan een geit in een hele tijd. |
heren, wat weten jullie nou helemaal van schijtende geiten af.........
(zei het geiten-boerinnetje)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 16 september 2012, 20:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:42
|
|
|
SVEN797 schreef: | Zwijgen is de hoogste wijsheid voor een dwaas. |
dank je wel, sven. ik zal het ter harte nemen............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:42
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik ben een liefhebber van aquarellen
 |
Kun je uitleggen wat je er zo mooi aan vindt Gerrit? Houd je vooral van landschappen of maakt het niet uit, als het maar een aquarel is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag mij af waarom ik , als ik op mij Iphone CM open gelijk het profiel van Chatuliem krijg terwijl ik dat nooit aanklik???????  |
oei oei, en hoe vaak op een dag start je cm op? geen zes keer per dag toch zeker he!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:54
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oei oei, en hoe vaak op een dag start je cm op? geen zes keer per dag toch zeker he!!  |
zo vaak mogelijk natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SEAN748
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja altijd je partner (desnoods stiekum) knoflook voeren
niet door de koffie dat proeft ie |
uhhuhh, gaan we stiekeme dingen doen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:05
|
|
|
SEAN748 schreef: | uhhuhh, gaan we stiekeme dingen doen??? |
Voor ze eigen bestwil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:17
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | zo vaak mogelijk natuurlijk  |
Staat tochde hele dag aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:19
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Voor ze eigen bestwil  |
En onze bestwil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:20
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oei oei, en hoe vaak op een dag start je cm op? geen zes keer per dag toch zeker he!!  |
Hannah! Nee hoor, het is alleen op mijn Iphone die gebruik ik nog weleens als ik in de trein zit.....(nu zit ik daar twee keer per dag in dus best wel veel eigenlijk.....Ik snap alleen niet hoe dat kan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:21
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | zo vaak mogelijk natuurlijk  |
Uiteraard......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag mij af waarom ik , als ik op mij Iphone CM open gelijk het profiel van Chatuliem krijg terwijl ik dat nooit aanklik???????  |
Ik wil ook een Iphone!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|