ChristianMatch

Forum

Man na Gods hart
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4536 4537 4538 4539 4540 4541 4542 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 12:01

KEITH722 schreef:
oh, d en t is ook niet zó moeilijk hoor

achter "ik ga" hoor je geen t en achter "hij gaat" meestal wel Lachende smiley

dat kan je bij "ik rijd" enz. dan ook toepassen, dan wordt het: ik rijd en hij rijdt (of zij rijdt of het rijdt) snaps? Lachende smiley

makkie dus!

vr. gr.

k.

Voor jou makkelijk maar voor mij blijft het moeilijk heb een lichte vorm van dyslectici namelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 12:16

ZWAAN995 schreef:

Voor jou makkelijk maar voor mij blijft het moeilijk heb een lichte vorm van dyslectici namelijk.

Dyslexie is lastig ja, nou weet je, dan pak je iedere keer mijn wel-of-niet-een-t voorbeeldje er weer bij Lachende smiley

op de lange duur blijft het dan wel hangen

gr.

k.

Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 20 september 2012, 13:21
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 12:29

CARMEN073 schreef:
Die zijn alleen voor t weekend Lachende smiley met blinkend witte tanden

Dan is het toch opgelost?
Door de week heb je een huis vol bouwvakkers en in het weekend de barmannen..........lijkt me afleiding genoeg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 13:10

CARMEN073 schreef:
Hoe ga jij dan om met een bijbeltekst zoals ik hierboven neerzette?

"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)

Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 20 september 2012, 13:13
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 13:54

LEANNE226 schreef:
Dan is het toch opgelost?
Door de week heb je een huis vol bouwvakkers en in het weekend de barmannen..........lijkt me afleiding genoeg Knipoog smiley

Wie heeft het over afleiding?!

Ik heb leiding nodig!

Waterleiding, pijpleiding, gasleiding, electriciteitsleiding, riolering...

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 14:00

CARMEN073 schreef:
Wie heeft het over afleiding?!

Ik heb leiding nodig!

Waterleiding, pijpleiding, gasleiding, electriciteitsleiding, riolering...

.........verleiding............ kortom: toch echt toe aan wat mannen in huis Coole smiley met zonnebril
(die dan bovendien ff de klussen doet waarvoor ze immers komen)

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op donderdag 20 september 2012, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 14:01

WILLEMIJN232 schreef:
Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?
Dat is een zeer katholieke opvatting.Tot begin jaren 60 stond de bijbel op de zwarte lijst van de RK kerk...Ik denk dat de bijbel voor iedereen toegankelijk is en gebruikt kan worden voor persoonlijke opbouw. Verder denk ik ook dat het goed is het onderwijs wat je krijgt te toetsen, sprekers hebben nu eenmaal niet alleen inzicht in de Bijbel...
Dit is voor mij de belangrijkste reden waarom ik iedereen adviseer de NBV te lezen, omdat deze zo duidelijk is, dat iedereen begrijpt wat er staat. Je moet niet een half uur zitten puzzelen wat er nu precies staat. Het Woord moet heel dichtbij je staan.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 20 september 2012, 14:03
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 15:11

STEENTJE178 schreef:
.........verleiding............ kortom: toch echt toe aan wat mannen in huis Coole smiley met zonnebril
(die dan bovendien ff de klussen doet waarvoor ze immers komen)

Ja, maar dan gaan ze nooit meer weg! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 15:19

CARMEN073 schreef:
Ja, maar dan gaan ze nooit meer weg! Verraste, verbaasde smiley

Joh, dan zoek je de leukste eruit, en verzin je voor de anderen een klus elders, bij voorkeur bij andere vrijgezelle vriendinnen, kennissen etc......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 15:55

ZWAAN995 schreef:
Mijn schrijven is niet sterkste kant van mij d en t lastig en vele woorden meer. Ieder zn meug en zn gebreken. Engeltje smiley

<><

Zwaan
Na is msn taal, en het heeft tot gevolg dat de kids tegenwoordig geen goede zin meer kunnen schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 15:58

CHATULIEM619 schreef:
Na is msn taal, en het heeft tot gevolg dat de kids tegenwoordig geen goede zin meer kunnen schrijven.

zwaan geeft aan geen msn-taal te spreken, maar gewoon wat minder taal-gevoel te hebben, chatuliem.
Gelukkig heeft God elk mens weer andere talenten gegeven, en is zwaan OKE hoe ze is.

ieder mens heeft sterke en minder sterke kanten; jij ook.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:10

HANNAH810 schreef:
zwaan geeft aan geen msn-taal te spreken, maar gewoon wat minder taal-gevoel te hebben, chatuliem.
Gelukkig heeft God elk mens weer andere talenten gegeven, en is zwaan OKE hoe ze is.

ieder mens heeft sterke en minder sterke kanten; jij ook.

Natuurlijk is ze oke zoals ze is maar ze mag er toch wel op gewezen worden?
Het is gewoon jammer van het gedicht dat er zulke taalfouten in staan maar met wat hulp kan ze dat verhelpen,lijkt mij niets mis mee.

Leanne,ga so na de winkel met me kids Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:18

STEENTJE178 schreef:
Joh, dan zoek je de leukste eruit, en verzin je voor de anderen een klus elders, bij voorkeur bij andere vrijgezelle vriendinnen, kennissen etc......

Doorschuifbouwvakkers Verraste, verbaasde smiley
Ik vind het een briljant idee nu de bouw op zn gat ligt........wel een beetje duur idee,daten is goedkoper...........repareermijndakdate..........autowasdate........grasmaaidate............
schildermijnhelehuisdate..............
de mannen die niet handig zijn nemen gewoon hun pinpas mee Lachende smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 20 september 2012, 16:19
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:18

BECOMING A GIANT WITH GOD
by David Wilkerson

“Trust in Him at all times; ye people, pour out your heart before Him: God is a refuge for us” (Psalm 62:8).
You must consider your daily appointments with God more sacred and important than appointments with any other people — no matter who they are.
How embarrassing it must be for heaven to see the way we Christians fail to highly regard the majesty of our God, the King of Glory. We are often flippant in the way we keep Him waiting. And at the drop of a hat, we will suddenly cancel plans to meet with Him in His courts, all for the most trifling thing!
Can you imagine someone keeping the Creator of the universe waiting while he lingers to view his favorite TV program? Yet that is what many of us do! Even worse, we often do not bother to show up in God's presence at all. It is not that we forget our appointment with Him but we willfully refuse to appear before Him!
Isaiah lamented, "He is despised and rejected of men; a man of sorrows, and acquainted with grief: and we hid as it were our faces from him; he was despised, and we esteemed him not" (Isaiah 53:3). When I allow interruptions to come between me and my appointments with the Lord, I am hiding my face from Him and not appreciating Him as I should.
The truth is, it is impossible to waste time when you are seeking God in prayer. Furthermore, outside the secret closet, the praying man or woman accomplishes more in less time, with less hurry and less effort and sweat.
The most effective work for God we will ever do is on our knees. While the prayerless run helter skelter, to and fro, attempting great things, the praying Christian is hard at work moving kingdoms, shattering strongholds, doing great things and, in the process, becoming a giant with God.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:19

Bovenstaande tekst vond ik zo mooi en herkenbaar dat ik hem vertaald heb. Mss zijn er meer die dit herkennen.

EEN HELD VAN GOD WORDEN

Psalm 62:9
Vertrouw op hem, mijn volk, te allen tijde,
open voor hem uw hart,
God is onze schuilplaats.

Je dient je dagelijkse ontmoetingen met God belangrijker en heiliger te achten dan je afspraken met alle andere mensen – wie het ook zijn.

Wat moet het voor de hemel beschamend zijn om te moeten aanschouwen hoe christenen falen in het hoogachten van de majesteit van onze God, de Koning der Glorie. We zijn vaak zo luchthartig in de manier waarop we Hem laten wachten! We laten onze plannen om Hem te ontmoeten varen om het minste of geringste!

Kun jij je voorstellen hoe iemand de Schepper van het universum laat wachten, voor de buis hangend bij zijn favoriete tv-programma? En toch is dit wat velen van ons doen! Nog erger; we nemen niet eens de moeite om op te komen dagen in Zijn tegenwoordigheid. Wij vergeten onze ontmoeting met Hem niet, maar we weigeren bewust om voor Hem te verschijnen!

Jesaja klaagde: Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ziekte vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. (Jesaja 53:3)
Wanneer ik toesta dat er afleidingen komen tussen mij en mijn tijd met God, dan verberg ik mijn gezicht voor Hem en waardeer ik Hem niet zoals het zou moeten.

Het is een feit dat je onmogelijk tijd kunt verspillen terwijl je God aan het zoeken bent in gebed. En bovendien bereikt een biddende man of vrouw, buiten de binnenkamer, meer in minder tijd, met minder haast, inspanning en zweet.

Het meest effectieve werk dat we ooit voor God zullen doen is op onze knieën. Terwijl degenen die geen gebedsleven hebben van hot naar her rennen, reikend naar grote dingen, is de biddende christen hard aan het werk met het verplaatsen van koninkrijken, het slechten van bolwerken, en het verrichten van grote daden terwijl hij gaandeweg het proces, een held van God wordt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 16:21
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:26

LEANNE226 schreef:
Ik vind het een briljant idee nu de bouw op zn gat ligt........wel een beetje duur idee,daten is goedkoper...........repareermijndakdate..........autowasdate........grasmaaidate............

LOL

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:33

LEANNE226 schreef:

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:35

WILLEMIJN232 schreef:

Ik denk dat voorgangers en oudsten daar idd een verantwoordelijkheid in hebben. Maar ik denk dat het tevens onze verantwoordelijkheid is om elkaar te onderrichten en te bemoedigen.

Koll 3:15-16 is niet uitsluitend gericht aan voorgangers, herders of leraars, maar aan de hele gemeente:
"En de vrede van Christus, tot welke gij immers in één lichaam geroepen zijt, regere in uw harten; en weest dankbaar. Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten."

Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat er niets mooiers is dan samen met anderen de bijbel te bestuderen en te onderzoeken en te ontdekken wat God allemaal voor ons in petto heeft! Het bindt samen, het bemoedigt en het verrijkt je geloofsleven.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:18

[quote=ANNA415]

Je hebt gelijk. Ik heb gezegd het oude testament met de 10 geboden is geschreven voor het volk van God de Joden. Er was ook alleen genade voor de Joden. met de komst van Jezus, die het nieuwe testament gemaakt en volbracht heeft ,toen is er Genade gekomen voor 'alle'mensen.Ik zeg niet dat je de 10 geboden niet mag doen. er is alleen een nieuw gebod gekomen. eert u Vader en u Moeder en hebt u naaste lief gelijkuzelfe . In mijn ogen word er niks aan afgedaan, aan de 10 geboden.
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:44

[quote=ANNA415]

God werd toornig op zijn volk, met de woorden. ( dit volk eerd mij met de lippen, maar met hun hart zijn ze verre van mij) niemand kon zich aan de 10 geboden houden. Toen heeft God zijn Zoon gestuurd , die heeft het ons voorgedaan. Het nieuwe Testament.

Ik zie je probleem niet?
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:45

bijzonder hoeveel meningen er zijn.
en hoeveel visies op deze materie.

mooi dat het kan , maar de facto is het veel gepraat en uiteindelijk gaat er niets veranderen.
homoseksualiteit , dames en heren , is een algemeen geaccepteerd feit.

en hoe wij er ook over denken , en oordelen , in nederland is het zelfs muy bien als je homo bent.
iig zal niemand je erop aanspreken want dat is dicriminatie etc etc etc en tot aan de 2e WO wordt er bijgehaald door sommigen , die dan het lijden van de homoseksuele gevangen willen gelijkstellen met die van de Joden.

Heb ik al eens meegemaakt.
Heel vervelend. Vooral omdat diegene niet wist dat ik afstam van Joodse voorouders.

Het is een overdreven discussie en leidt af van waar het omgaat.
God haat homoseksualitiet , lees Romeinen 1 maar.
Er is geen enekele reden om aan te nemen dat Hij het goed zal keuren.

En wat een ieder er mee doet is prima , maar niemand zal kunnen zeggen dat het niet in de bijbel stond.
Of je het wil geloven en Gods woord serieus neemt .....dat is een de discussie waarvan ik nog nooit iets constructiefs heb gezien.

Gods woord staat niet ter discussie.
De mens hoeft alleen te gehoorzamen en God doet de rest.
Als Hij kanker kan genezen , mensen kan terug halenuit de dood , zou deze abberatie dan ook niet door Hem genezen kunnen worden.

Maak niet de fout Gods woord te verdraaien en aan je laars te lappen.
Dat gaat je erg veel kosten.......alles gaat je dat kosten.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:58

CARMEN073 schreef:
Ik denk dat voorgangers en oudsten daar idd een verantwoordelijkheid in hebben. Maar ik denk dat het tevens onze verantwoordelijkheid is om elkaar te onderrichten en te bemoedigen.

Koll 3:15-16 is niet uitsluitend gericht aan voorgangers, herders of leraars, maar aan de hele gemeente:
"En de vrede van Christus, tot welke gij immers in één lichaam geroepen zijt, regere in uw harten; en weest dankbaar. Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten."

Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat er niets mooiers is dan samen met anderen de bijbel te bestuderen en te onderzoeken en te ontdekken wat God allemaal voor ons in petto heeft! Het bindt samen, het bemoedigt en het verrijkt je geloofsleven.
U

ik ben het laatste helemaal met je eens! Maar ik vind niet dat je eigen mening ook voor een ander moet gelden, ik ga mijn
medechristenen niet vermanen omdat zij hun geloof wat anders ervaren en beleven dan ik dat doe, dan doe je die ander tekort in zijn geloof.

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 20 september 2012, 23:40
Naar boven

Auteur Bericht
SVEN797

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 18:19

CORTAZAR588 schreef:
bijzonder hoeveel meningen er zijn.
en hoeveel visies op deze materie.

mooi dat het kan , maar de facto is het veel gepraat en uiteindelijk gaat er niets veranderen.
homoseksualiteit , dames en heren , is een algemeen geaccepteerd feit.

en hoe wij er ook over denken , en oordelen , in nederland is het zelfs muy bien als je homo bent.
iig zal niemand je erop aanspreken want dat is dicriminatie etc etc etc en tot aan de 2e WO wordt er bijgehaald door sommigen , die dan het lijden van de homoseksuele gevangen willen gelijkstellen met die van de Joden.

Heb ik al eens meegemaakt.
Heel vervelend. Vooral omdat diegene niet wist dat ik afstam van Joodse voorouders.

Het is een overdreven discussie en leidt af van waar het omgaat.
God haat homoseksualitiet , lees Romeinen 1 maar.
Er is geen enekele reden om aan te nemen dat Hij het goed zal keuren.

En wat een ieder er mee doet is prima , maar niemand zal kunnen zeggen dat het niet in de bijbel stond.
Of je het wil geloven en Gods woord serieus neemt .....dat is een de discussie waarvan ik nog nooit iets constructiefs heb gezien.

Gods woord staat niet ter discussie.
De mens hoeft alleen te gehoorzamen en God doet de rest.
Als Hij kanker kan genezen , mensen kan terug halenuit de dood , zou deze abberatie dan ook niet door Hem genezen kunnen worden.

Maak niet de fout Gods woord te verdraaien en aan je laars te lappen.
Dat gaat je erg veel kosten.......alles gaat je dat kosten.

Ik ben het met je eens. Het is voormij makkelijk praten in dit topic., omdat ik geen homo ben. Ik heb een andere strijd. Zo heeft ieder zijn strijd. Wijzen op het Woord is altijd goed. Ik heb alleen problemen met oordelen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 18:33

INGE721 schreef:
Oeps
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Pieter gaat opvoeden Coole smiley met zonnebril

Kan merken dattie geen ervaring heeft met Polen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:00

JOL252 schreef:
lekkerrrr!!! ik probeer vanavond es kebab uit, wrap, witte kool erbij en knoflooksaus of course.

Hier een halfje zeeuwse vlegel. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:02

STEENTJE178 schreef:
althans..................dat DENKEN ze........ Knipoog smiley

Ach.... de spiegel is het bewijs ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:11

VISSER278 schreef:
Hier een halfje zeeuwse vlegel. Knipoog smiley

http://www.zeeuwsevlegel.nl/

Weer wat geleerd.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:19

JOL252 schreef:
http://www.zeeuwsevlegel.nl/

Weer wat geleerd.

Knipoog smiley
Macaroni lekker en simpel!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:20

LEONARD480 schreef:
Ach.... de spiegel is het bewijs ... Knipoog smiley

Jij kijkt er zeker zelden in dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:20

INGE721 schreef:
Oeps
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Pieter gaat opvoeden Coole smiley met zonnebril

Ken nie goedkomme Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4536 4537 4538 4539 4540 4541 4542 ... 6194 Volgende
Pagina 4539 van 6194