| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:21
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Doorschuifbouwvakkers Ik vind het een briljant idee nu de bouw op zn gat ligt........wel een beetje duur idee,daten is goedkoper...........repareermijndakdate..........autowasdate........grasmaaidate............ schildermijnhelehuisdate.............. de mannen die niet handig zijn nemen gewoon hun pinpas mee  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:26
|
|
|
|
|
Dames,het is de bedoeling dat we een lijst gaan maken van bouwvakkers niet van CM vrouwen die het helemaal zien zitten...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:26
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Een mening hebben over iemands gedrag dat is dus zeggen hoe je het vindt wat die ander doet.
In dit geval: ik vind het goed of fout dat jij als vrouw een relatie wil met een andere vrouw
beoordelen is: bespreken, censeren, een oordeel vellen, evalueren, inzien, jureren, oordelen over, opvatten, recenseren
Dus als je je hier over uitlaat geef je dus een oordeel daaraan | En wat is er mis mee als jij je mening geeft? Het is een gewone vraag, waar je dus ook gewoon op kunt antwoorden. Je mag mensen niet oordelen, maar wel gedrag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:35
|
|
|
|
Ieders eigen de ene leest het de ander niet. Echte lezers maken daar géén punt van ook niet als een boek is van 300 blz
<><
Zwaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:38
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op donderdag 20 september 2012, 22:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:43
|
|
|
|
| ZWAAN995 schreef: | Ieders eigen de ene leest het de ander niet. Echte lezers maken daar géén punt van ook niet als een boek is van 300 blz
<><
Zwaan |
Ik ben een echte lezer hoor... een interessant boek is geen punt. Maar een lap tekst op het forum vind ik niet uitnodigend. Voor een ander misschien geen bezwaar om door te ploegen, ook prima.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:43
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ach.... de spiegel is het bewijs ...  |
Lachspiegel zeker???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:50
|
|
|
|
De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.
Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.
Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.
Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?
Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:06
|
|
|
|
je laatste woorden, inbegrepen de hooogstverachtelijke zonde van homosexueliteit. waar staat dat in d ebijbel dat dat de hoogstverachtelijke zonde is? en graag niet met teksten komen van weet ik veel wie, maar van uit de bijbel graag.
Over sodom: ezechiel 16 vers 49: Zie, dit was de ongerechtigheid van uw zuster sodom,in trots, overdaad en zorgeloze rust leefde zij met haar dochters zonder de ellendigge en de arme te ondersteunen. verwaten waren zij en bedreven gruwelen voor mijn aangezicht, darom vaagde ik ze weg, zodra ik het zag.
ander woord voor verwaten is: verwaand, dikdoend, minachtend, zelf ingenomen, trots etc. komt op mij over dat god dat erger vond dan homosexuelitieit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:12
|
|
|
|
Galaten 5:18 is een opsomming van de werken van het vlees. En uiteraard is roddelen , arrogantie etc etc scherp te veroordelen. Maar daar gaat het ook om in Galaten.
Het zijn werken van het vlees. En het vlees heeft niets van doen met de Geest. De werken van het vlees voeren tot de dood.
Overspel , ontucht , twisten , afgunst , nijd , haat , kwaadsprekerij. Al deze dingen zijn , als dat het leven van een " christen " beheerst voldoende om het koninkrijk niet binnen te mogen.
Het gaat er mi niet om of wij ook zondig zijn en andere mensen, maar of homoseksualiteit verenigbaar is met het geloof in de Zoon van God.
Mi is dat het niet , net zomin als stelen , liegen , moorden , kwaadspreken.
Het gaat erom wat God erover zegt in Zijn woord , niet of het ons wel zint wat er staat. De straf op de zonde is de dood. En wie een kind van Jezus wil zijn moet breken met de zonde en zich bekeren.
Zo niet dan zal hij/zij door deze zelfde Heer geoordeeld worden. Daar is denk ik geen enkele eigen mening bij maar staat in de bijbel. En dat is , zo is mij verteld, het woord van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:20
|
|
|
|
Trots op mezelf zijn.... Dag 5 is aangebroken...van mijn stoproken!
Het valt niet mee, maar merk wel dat het beter gaat!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:39
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik ben een echte lezer hoor... een interessant boek is geen punt. Maar een lap tekst op het forum vind ik niet uitnodigend. Voor een ander misschien geen bezwaar om door te ploegen, ook prima. |
Ik ben het met je eens Jol, ik sla die lange stukken ook altijd over, domweg omdat me de tijd ook ontbreekt om dat allemaal door te lezen...Er is nog een leven naast CM en daar ben ik vast niet de enige in....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 09:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:39
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Overspel , ontucht , twisten , afgunst , nijd , haat , kwaadsprekerij. Al deze dingen zijn , als dat het leven van een " christen " beheerst voldoende om het koninkrijk niet binnen te mogen.
De straf op de zonde is de dood.
|
al deze dingen nalaten brengt je geen milimeter dichter bij het hart van onze Heere Jezus Christus, cortazar.
Alles wordt gereinigd door het Bloed. de enige manier om (ondanks Gods liefde) verloren te kunnen gaan is ongelovigheid.
"en zij konden niet ingaan vanwege hun ongeloof."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 00:14
|
|
|
|
cristen match forum is leuk om de positieve dingen, ik had me effe terug getrokken me zeer irriterend hoe sommiggen met elkaar omgaan op het forum, elkaar kwetsen. maar ik ben terug en wat lees ik een topic waar staat de hoogst verachtelijke zonde is homosexueliteit eh terwijl er een ander topic is van een vrouw die lesbisch is, hoe kwetsend voor die vrouw die woorden, ik trek me verder terug van het forum, lappen tekst lezen vind ik niet zo erg, maar iedere keer weer moeten lezen hoe mensen worden gekwetst en dat op een cristelijke site achter alle geschreven worden zitten mensen met gevoelens achter hun pc, die kwetsbaar zijn, vraag me wel es af of iedereen zich dat wel echt goed bewust is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 06:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind die laatste regel wel een beetje erg.....dat zou dus zeggen dat je volmaakt bent????? Dat is niemand en moet je ook niet willen......en je komt er ook niet altijd mee weg....... Je bent zelf verantwoordelijk voor de zaken die je in leven fout doet, God niet..... |
Dat klopt maar een rein kleed is hier bedoelt dat we als bewust belijdend christen in mogen gaan bij het Grote Bruiloftsfeest met Jezus als bruidegom.
Elke dag "moeten"we onze zonden belijden, Hij weet dat we nog steeds onder kwade invloed staan, maar alleen door Hem krijgen wij dat reine kleed. We mogen absoluut geen misbruik maken van de zonde opdat de genade zou toenemen maar, als men bewust belijdend christen leeft heb je het kleed al verkregen, nog niet hier maar straks als Hij terug komt wel, want dan vieren we een feest waar niets tegen op kan. Geprezen zij die Bruidegom.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 06:41
|
|
|
|
|
ha jo jo jojo wol by jo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:12
|
|
|
|
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan. Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?! Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)! Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | cristen match forum is leuk om de positieve dingen, ik had me effe terug getrokken me zeer irriterend hoe sommiggen met elkaar omgaan op het forum, elkaar kwetsen. maar ik ben terug en wat lees ik een topic waar staat de hoogst verachtelijke zonde is homosexueliteit eh terwijl er een ander topic is van een vrouw die lesbisch is, hoe kwetsend voor die vrouw die woorden, ik trek me verder terug van het forum, lappen tekst lezen vind ik niet zo erg, maar iedere keer weer moeten lezen hoe mensen worden gekwetst en dat op een cristelijke site achter alle geschreven worden zitten mensen met gevoelens achter hun pc, die kwetsbaar zijn, vraag me wel es af of iedereen zich dat wel echt goed bewust is? |
Precies. Maar daarom is het ook goed als mensen hierop ageren en laten zien waar ze voor staan. People like you.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
|
|
|
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan. Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?! Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)! Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:16
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan. Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?! Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)! Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe. |
Mee eens Jans. Hieraan zullen mensen herkennen wie God is; als er liefde onder ons is. De meeste indruk, in een tijd waarin ik een stap zette die je met het woord van God kunt torpederen, maakten de mensen die niet veroordeelden. Die me met respect en liefde behandelden en me zo ook niet buiten sloten. De andere kant was er ook.... zoiets als hier soms gebeurt... wat ook het meest schaadt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 08:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:18
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | je laatste woorden, inbegrepen de hooogstverachtelijke zonde van homosexueliteit. waar staat dat in d ebijbel dat dat de hoogstverachtelijke zonde is? en graag niet met teksten komen van weet ik veel wie, maar van uit de bijbel graag.
Over sodom: ezechiel 16 vers 49: Zie, dit was de ongerechtigheid van uw zuster sodom,in trots, overdaad en zorgeloze rust leefde zij met haar dochters zonder de ellendigge en de arme te ondersteunen. verwaten waren zij en bedreven gruwelen voor mijn aangezicht, darom vaagde ik ze weg, zodra ik het zag.
ander woord voor verwaten is: verwaand, dikdoend, minachtend, zelf ingenomen, trots etc. komt op mij over dat god dat erger vond dan homosexuelitieit. |
Goed dat je dit naar voren haalt, zo komt het in de context te staan. Thanks.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:24
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan. Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?! Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)! Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe. |
Als ik als niet gelovige hier es rond zou kijken zou ik me doodschrikken en angstig worden van het beeld dat soms van God hier wordt neergezet. Ik zou er snel klaar mee zijn net zoals zoveel mensen die juist op dit soort zaken van christenen reageren. Ligt dat dan aan "de wereld" die Zijn waarheid niet accepteren wil?? Dit is volgens mij kort door de bocht en eenzijdig gedacht. Ik denk dat het is omdat er toch met regeltjes gekomen wordt, met de do's en de dont's en elkaar bijna scalperen als er andere ideeën en interpretaties zijn ... terwijl Jezus juist zei dat mensen zullen herkennen wie God is "als er liefde is onder elkaar".
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 07:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:59
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Galaten 5:18 is een opsomming van de werken van het vlees. En uiteraard is roddelen , arrogantie etc etc scherp te veroordelen. Maar daar gaat het ook om in Galaten.
Het zijn werken van het vlees. En het vlees heeft niets van doen met de Geest. De werken van het vlees voeren tot de dood.
Overspel , ontucht , twisten , afgunst , nijd , haat , kwaadsprekerij. Al deze dingen zijn , als dat het leven van een " christen " beheerst voldoende om het koninkrijk niet binnen te mogen.
Het gaat er mi niet om of wij ook zondig zijn en andere mensen, maar of homoseksualiteit verenigbaar is met het geloof in de Zoon van God.
Mi is dat het niet , net zomin als stelen , liegen , moorden , kwaadspreken.
Het gaat erom wat God erover zegt in Zijn woord , niet of het ons wel zint wat er staat. De straf op de zonde is de dood. En wie een kind van Jezus wil zijn moet breken met de zonde en zich bekeren.
Zo niet dan zal hij/zij door deze zelfde Heer geoordeeld worden. Daar is denk ik geen enkele eigen mening bij maar staat in de bijbel. En dat is , zo is mij verteld, het woord van God. |
We worden opgeroepen om te bouwen met goud en zilver dat onvergankelijk is en niet gegrepen wordt door Gods vuur. Wat je bouwt met hout en stro zal verteerd worden door het vuur.... maar er is wel redding "men zal gered worden... als door vuur heen" (nee geen vuur van de hel, Gods vuur is wat anders). Zo zal heel wat gebouwd zijn met wat geen goud en zilver is, geen eeuwigheidswaarde heeft (lees ook: met wat Gods woord aanmerkt als niet van Hem, als zonde) wat weggebrand zal worden. Het Echte blijft over, het is van Hem.
Wij weten vaak niet wat er ten grondslag ligt aan gedrag maar God ziet ons hart. Natuurlijk tolereert hij geen moord, roddel, kwaadspreken, liegen, bedriegen... hier proef ik ook opzet doorheen. Mensen die ondanks beter weten toch verder gaan en niet stoppen. Als je hart gericht is op God, je ondanks dat toch soms mis stapt weet Hij wat maaksel wij zijn en Wiens zegel wij dragen. Genade is 100 procent en niemand rooft ons uit Zijn hand. Voor mij staat daar een punt, geen komma.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 08:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 08:29
|
|
|
|
Misschien ook een topic: de zonde van heteroseksuele praktijk ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 08:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:16
|
|
|
|
Juist Jans dit is een waar woord!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Trots op mezelf zijn.... Dag 5 is aangebroken...van mijn stoproken!
Het valt niet mee, maar merk wel dat het beter gaat!!! |
Goed zo geloof in jezelf dan kan je het!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Trots op mezelf zijn.... Dag 5 is aangebroken...van mijn stoproken!
Het valt niet mee, maar merk wel dat het beter gaat!!! |
wauw geweldig goed van je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:21
|
|
|
|
Het is nog mooi weer... Het regent nog niet... Er is nog een tuinhuisje... Dat vraag om een verfje...
Ik vraag me af vandaag...IS DIT NIET EEN GOED MOMENT???
Jawel...ik ben vrij...het is een goed moment...het gaat gebeuren... VISSER.....???? (Kwam jij nou helpen???)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:27
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Misschien ook een topic: de zonde van heteroseksuele praktijk ... |
Dat lijkt mij nog 's een zinvol topic, want wat kunnen die zonden een hoop kapot maken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:30
|
|
|
|
Paulus zegt het volgende over verlossing van deze en andere zonden: “Of weet u niet dat onrecht-vaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10 Dwaal niet! Hoereerders, afgodendie-naars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen gemeenschap hebben, dieven, hebzuch-tigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11 En sommigen van u zijn dat geweest, maar u bent schoongewassen, en geheiligd, en gerechtvaardigd, in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God” (1 Kor. 6:9-11).
Dr. Ed Murphy zegt: “Hoewel ik niet de grote bindende kracht van homoseksuele begeerte onder-schat, wil ik nadrukkelijk verklaren dat Gods verlossende kracht beschikbaar is voor allen die prak-tiserende homoseksuelen zijn, alsook voor degenen die door homoseksuele begeerten geteisterd worden. Dezelfde God die in Paulus’ tijd van homoseksuelen nieuwe mensen gemaakt heeft, is nog steeds bezig om mensen tot wedergeboorte te brengen en nieuw te maken (2 Kor. 5:17)”.
Dus mensen die het hebben over de liefde bedekt alles die hebben het mis. Want dan ben je ongehoorzaam aan Gods Woord.
Dit standpunt is het gevolg van humanistisch denken. Humanisme is een onbijbelse, mensgeoriën-teerde ideologie die de christelijke theologie extensief heeft aangevallen om haar duidelijke leerstel-lingen af te zwakken en aan te passen aan de behoeften en ideeën van de moderne samenleving. Het gezag van de Schrift wordt ondermijnd door het herinterpreteren van “controversiële” leerstellige verklaringen, op zo’n manier dat ze compleet aan de kant worden gestoten of verworpen door dege-nen die ze niet willen gehoorzamen.
Wij zijn allen rekenschap verschuldigd aan God voor hoe wij Zijn Woord behandelen, en hoe wij zijn Zoon eren, Hij die mens is geworden om ons te onderrichten in de wegen van gerechtigheid en aan het kruis verzoening te doen voor onze zonden - inbegrepen de hoogstverachtelijke zonde van homoseksualiteit.
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op vrijdag 21 september 2012, 09:33
|
|
| Naar boven |
|
|